صدایی باکیفیت تحت میتواند ناشی از مورد ها متعددی مانند میکروفون ارزان بها، سئو سایت فضای ضبط نامناسب و یا این که ادیت نشدن پادکست باشد. براین اساس بایستی یک سری نکته را بخاطر بسپارید:
یک میکروفون خوب تنظیم فرمایید: میکروفون کیفیت عالی یکی ابزارهایی میباشد که قادر است در ایجاد یک پادکست کیفیت عالی تاثیر بسزایی داشته باشد. مایحتاج وجود ندارد برای خرید میکروفون هزینههای بالایی بپردازید، صرفا کافیست بازار را به نیکی تحلیل فرمائید و از کیفیت بالا بودن آن مطمئن گردید.
تولید استودیوی خانگی: در صورتی بضاعت و توان اجارهی استودیو را ندارید، اندوهگین نباشید چون وضعیت اکثری از تولیدکنندگان پادکستها مانند شماست. برای حل این نقص میتوانید یک استودیوی خانگی بسازید. یک اتاق ساکت و آهسته که مبلمان و لوازمی متعددی داراست، فضای قابل قبولی برای این عمل میباشد. به حافظه داشته باشید، خالی نبودن فضای ضبط محتوای صوتی سبب کاهش طنین و پژواک صدا گردد.
بازنویسی صوتی: بخش اعظمی از تولیدکنندگان محتوای صوتی، پادکستها را ضبط و فورا منتشر مینمایند. اگرچه این مورد در دنیای ساخت پادکست رایج میباشد، البته عظیمترین خطا این میباشد که مرحلهی ادیت نادیده گرفته می شود. افزودن موسیقیهای متناسب نیز میتواند مخاطبان را بیشتر سرگرم و کمتر خسته نماید.
3- استعمال نکردن از کال تو اکشنهای درگیرکننده
درصورتیکه در پی تعامل بیشتر با استفاده کننده میباشید، بایقین نباید بدین گزینه از ایرادات ایجاد پادکست بیاعتنا باشید. مدام بایستی در صدر و پیشگفتار پادکست، شنوندگان را دعوت فرمایید که تا انتهای نرمافزار با شما یاور باشند. درواقع، از نخست تا انتهای اپ استفاده کننده را مشغول نگه دارید.
علاوهبراین، به مخاطبانتان یادآور گردید از هر پلتفرمی که استعمال مینمایند در پادکستتان عضو شوند و همیشه آن را مرور نمایند. همینطور از آن ها بخواهید در کانالهای اجتماعی شمارا دنبال و حمایت نمایند.
4- نداشتن یک استراتژی بازاریابی
در صورتی میخواهید پادکستر گردید نیازی وجود ندارد که یک طراح گرافیک یا این که یک کارشناس بازاریابی باشید. ولی بایستی در این مورد نکات و موردها کلیدی را بیاموزید. حتی در شرایطیکه به تنهایی فعالیت می کنید و تیمی ندارید که به شما یاری نمایند، می بایست تبلیغات و بازاریابی را در حق تقدم قرار دهید.
وجود یک استراتژی بازاریابی جامع و کاربردی میتواند برد پادکستهای شمارا تضمین نماید. پیش از تکثیر پادکستها، بایستی پیرامون آنان یه خرده هیاهوی تبلیغاتی تولید نمایید. یک اینترنتتارنما فعال سازی نمایید و در مجموع کانالهای اجتماعی عضو گردید. بعد از آن تاریخ افتتاحیه و مقدمه به کارتان را اعلام و یاد آوری فرمائید.
بعداز راه اندازی و ساخت پادکست می بایست کل نصیبها را تبلیغ فرمائید. درواقع برای تبدیل شدن شنوندگان به مخاطبان دارای مسئولیت بایستی نصیبهای نو را همیشه به آنها یادآوری نمائید تا ترغیب شوند محتواهایتان را دنبال نمایند.
5- تمجید نکردن دیدهانداز
اگرچه این مورد به شدت خیره کننده و غیرمنطقی میباشد، البته اشخاص متعددی وجود داراهستند که سوای پژوهش ها درست و اصولی استارت به فعال سازی پادکست مینمایند. شما می بایست از مدلها، ترندها و رویکردهای کلی دنیای پادکست باخبر باشید. براین اساس میتوانید درمورد دیدهانداز و مقصود کلیتان تصمیم مطلوبتری بگیرید و در تلهی خطاها ساخت پادکست گیر نیفتید.
علاوهبراین، بایستی به صورت منظم رقبا و بقیه پادکستها را ارزیابی نمائید و از اتفاقاتی که دراین حوزه صورت میدهد تدبیر کافی داشته باشید. مثلا، فرض می کنیم شما تصمیم دارید یک پادکست درمورد تاریخچه موسیقی منتشر فرمایید. ولی پس از اینکه پژوهش ها و ارزیابیهای مایحتاج را انجام میدهید، متوجه می شوید فردی پیش از شما این فعالیت را انجام داده میباشد. بدین ترتیب بایستی عملکرد نمایید پادکستتان متعدد و قابل تشخیص باشد.
قابل ذکر میباشد، در حالتی که نسبت به فضای فعالیت و رقبایتان دور اندیشی نداشته باشد، با یقین حضور در تعاملات لذتقسمت و درگیرکنندهی اجتماع پادکسترها را از دست خواهید اعطا کرد.
6- استعمال از یوتیوب تحت عنوان هاست
در صدر اذن دهید بگوییم هاست پادکست چه می باشد. درواقع هاست پادکست یک خدمت اینترنتی میباشد که فولدرهای mp3 را در آن بار گذاری مینمایند. برخی از پادکسترها، فولدرهایmp3 خویش را به قالب ویدیو تبدیل کرده و در YouTube بار گذاری مینمایند.