مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

چند دلیل اساسی اهمیت سئو برای وب سایت


در‌حالتی که جدیدا یک وب سایت برای خویش فعال سازی نموده اید سئو سایت و از عوارض اهمیت بهینه سازی وب سایت بی خبر می‌باشید، بایستی بیان‌کنم که داشتن یک سایت و نشر محصول ها سوای اپلیکیشن و استراتژی، هیچ بهره ایدندارد. پس پیرو این مقاله با اینجانب یاور گردید تا چند مورد از مهم ترین عارضه ها اهمیت seo برای بیزنس شما‌را بگویم و بیان‌کنم چرا به seo تارنما نیاز دارید:

seo چه چیزی است؟
به احتمال زیاد، اکثر شما، معنا seo را میدانید و درپی عوارض ضرورت بهینه سازی می‌باشید. البته در‌صورتی‌که نمی دانید، در مجموع، seo وبسایت (در معنای seo موتور های کاوش)، گروه استراتژی ها، اقدامات و کار ها روی یک وبسایت میباشد که برای ارتقا جایگاه در گوگل، ارتقا فروش، مارک سازی و ارتقاء ترافیک برای وبسایت میباشد. نوشته‌ی‌علمی ذیل را مطالعه نمائید تا به صورت ظریف با مضمون‌ seo و اشکال شیوه های آن آشنا گردید.

بیشتر بدانید: seo چه می باشد؟ فراگیری مجانی بهینه سازی
اهمیت و ضرورت بهینه سازی در ساخت وب سایت
وقتی که حرف از seo می‌گردد، نکته بسیار اساسی دیگری وجود داراست که می بایست در حیث بگیرید: “اهمیت بهینه سازی در طراحی وب سایت”. همانگونه که seo، مرتبط با جذب ترافیک و معرفی مارک به اشخاص نو در گوگل میباشد، معضل نگهداری و مراقبت این ترافیک و بازدیدکنندگان نیز، از مسائلی میباشد که قسمت عمده ای از آن، مرتبط با طراحی وب شما میباشد.

چنانچه سایت شما برای شیت تلفن همراه به صحت پباده سازی نشده یا این که به اصطلاح ریسپانسیو نباش، در صورتی‌که استراکچر یا این که ساختار وبسایت شما، مطلوب نباشد، در صورتیکه سرعت بار گذاری صفحه های وبسایت زیر باشد، درصورتی که نکات اساسی در طراحی وب رعایت نشده باشد، احتمال زیاد، اکثری از یوزرها، تخت‌گاز وبسایت شما‌را رخنه‌ کرده و در مکان دیگری در‌پی مال یا این که خدمت گزینه نظرشان می‌شوند.

بیشتر بدانید: اهمیت و ضرورت طراحی وب سایت
پس به به عبارتی اندازه که استراتژی های بازاریابی و seo و seo وب سایت اساسی می باشند، طراحی وب سایت شما نیز اساسی میباشد

ضرورت و اهمیت بهینه سازی برای تجارت اینترنتی شما
عوارض متعددی وجود دارا هستند که آرم می‌دهند چرا seo برای وب سایت شما اساسی میباشد. به دنبال، عوارض اهمیت بهینه سازی در وبسایت را باهم مرور میکنیم:

1. ارتقاء ترافیک ارگانیک
در حالتی که شما یک تجارت اینترنتی دارید، اولی مقصود شما جذب ترافیک و مشتری برای وبسایت میباشد. هرچقدر اشخاص بیشتری در نتیجه ها وب سایت شما‌را ببینند، ورودی بیشتر، جذب کاربر و فروش بیشتری در وبسایت ساخت‌و‌ساز میگردد. با دقت بدین که 53% از ترافیک وب سایت ها، از روش جستجوی طبیعی یا این که ارگانیک نتیجه ها میگردد، از این رو به اهمیت و ضرورت بهینه سازی پی می‌بریم!

پس در‌حالتی که تارنما شما در نتیجه ها اول گوگل مرتبه بندی گردد، ورودی بسیار متعددی اخذ خواهید کرد که سبب ارتقاء چشمگیر فروش شما شود. اعتنا داشته باشید که بایستی در لغات کلیدی مربوط به حوزه خویش مرتبه بگیرید تا از روش جستجوی ارگانیک، ورودی بگیرید که‌این، مستلزم علم و تخصص حرفه‌ای در مسئله بهینه سازی وب سایت میباشد.


لومینا، با ارائه سرویس ها بهینه سازی و seo وب سایت، به طور تخصصی و حرفه‌ای روی وب سایت شما شغل کرده و بیزنس شمارا در گوگل، به نقط ی اوج خواهد رساند! تنها کافی میباشد با ما تماس حاصل نمایید تا بدون‌پول مشورت اخذ نمایید! –تصویر

2. ارتقاء اعتبار مارک
بهینه سازی و سئو، خیر صرفا در جذب ترافیک طبیعی، بلکه در ارتقاء اعتبار مارک شما نیز یاری می نماید. چرا‌که بیش تر از 99% اشخاص، به مارک ها و تارنما های برگه نخستین گوگل اتکا می نمایند؛ به این دلیل که گوگل را یک مرجع قابل پشت گرمی در این باره می‌دانند و شایت کمتر از 1% از اشخاص به برگه دو گوگل بازگشت نمایند.

کلاً، عموم به جایگاه های نخستین گوگل، پشت گرمی بیشتری می نمایند. حتی پیوند های 4 به سپس نیز، بازدید و ورودی بسیار کمتری نسبت به لینک و پیوند های اولیه تا سوم اخذ خواهند کرد. پس، ارتقا اعتبار مارک شما نیز یکی از دیگر از عارضه ها اهمیت seo برای تارنما شما میباشد که می بایست به آن اعتنا نمائید.

اصلی ترین نکات در تولید محتوا


استفاده کننده خاص
قرار وجود ندارد در یک محتوا برای فقیه و انسان مقاله بنویسیم! محتوای ما تعدادی مخاطبان سئو سایت خاص خویش را دارااست و وظیفه ما تحت عنوان تالیف کننده، پرداختن به گرفتاری کاربر ویژه خویش میباشد. نباید با سطحی‌نگری و کلی‌گویی از هر دری سخنی گوییم تا بتوانیم کل مخاطبان را راضی کنیم. این زمینه ارتباط بدون واسطه با عمیق تایپ کردن دارااست که پیش از این به آن اشاره کردیم.

بازار مقصود و در واقع استفاده کننده اساسی ما، می بایست مسئله محتوا را مقصود قرار بگیرد. علاقمندی‌ها، نیازهای استفاده کنندهِ مقصود، صرفا چیزی میباشد که می بایست در متن یک محتوا آیتم اعتنا قرار بخشید و از کلی‌گویی و ذکر جزئیات غیر تخصصی جلوگیری کرد.

رصد رقبا
قبل از تایپ کردن یک محتوا ، بد وجود ندارد ببینیم، رقبا درین مسئله چه محتواهایی ساخت‌و‌ساز کرده‌اند. فارغ از رصد فضای دور و اطراف و شغل های شبیه، حتما محتوایی ساخت‌و‌ساز خوا هیم کرد که وقت کاربر را تلف خواهد کرد و چیزی بیشتراز دیگرافراد عاید خواننده نخواهیم کرد. برای اینکه محتوای ما نسبت به دیگر افراد ارزشمندتر باشد می بایست دارنده پباده سازی عالی، پرداختن به عمق و جزئییات بیشتر، به‌روز بودن، دارنده فکت و مطالب عملی و داده ها قابل قبول باشد. منحصر کاربر بودن و نهایتا پرداخت خوب قضیه نسبت به سایرافراد، سر توفیق یک محتوا میباشد.

ساخت محتوا : به یاد ماندنی و مدام سبز
یک محتوای استاندارد و عالی، به طبع محتوایی میباشد که برای زمان فرصت متعددی به یاد ماندنی باشد و امکان به کار گیری خویش را محافظت نماید. با وجود محتواهای سبز، نیاز وجود ندارد که دائما وبسایت یا این که اکانت کاربری خویش را بروزرسانی کنیم زیرا ما محتوای منتشر کرده‌ایم که با سپری شد دوران‌ها، گشوده هم به اندازه کافی بازدید کننده دارااست.

غزل‌های سِحراَنگیز نگهدارنده یا این که اشعار حماسی فردوسی را سالها میباشد که عموم میخوانند و لذت میبرند در حالی که بعضا اشعار یا این که متون را حتی نمی شود برای یک توشه تا پایان تحمل کرد!

اقتدار یک مولف درین میباشد که محتوای به یادماندنی یا این که اصطلاحا محتوای سبز ساخت‌و‌ساز نماید.

برای اینکه محتوای ما به یادماندنی باشد عالی میباشد:

محتوای ما به سوال‌های متداولی که مدام از طرف یوزرها کاوش می گردد، جواب دهد.
از داده ها یا این که داده‌هایی که تاریخ مصرف دارا‌هستند، کمتر به کار گیری کنیم.
نو‌امور را کاربر خویش در اختیار بگذاریم. اشخاص دارای تخصص، در وبسایت‌ها درپی جواب سوالهای‌شان نمی‌گردند، البته مدام اشخاص نو‌کاری میباشند که محتوای ما‌را بخوانند و پیرو سوال‌های خویش باشند!
از قیدهای مطلق کمتر به کار گیری کنیم. زمانی میگوییم فلان ساختمان بلند، بلندترین ساختمان بلند دنیاست، به محض ساخته شدن یک ساختمان بلند بلندتر، اعتبار محتوای ما از دربین می‌رود. پس عالی میباشد بنویسیم یک کدام از بلندترین ساختمان بلند‌های عالم، فلان ساختمان بلند میباشد.
خوانایی متن
خوانایی یک متن، از مهم‌ترین استاندارد‌های ساخت‌و‌ساز محتوا میباشد. خوب میباشد محتوایی را که می‌نویسیم چند دفعه بخوانیم تا متوجه شویم که آیا به اندازه کافی خوانا است؟ حتی در صورتی‌که قابلیت و امکان داشته باشد بسیار عالی میباشد متن مارا فرد دیگری پیش از تکثیر بخواند تا نظرش را در ارتباط خوانایی متن جویا شویم تا بفهمیم که آیا حقیقتا محتوای ما بضاعت و توان جابجایی معنای متبوع را داراست؟

یکی‌از اصول خوانایی متن، رعایت قواعد گرامری میباشد. صحیح تایپ کردن، استعمال از علائم نوشتاری و ترسیم‌الخط صحیح، برای خوانا بودن یک متن ضروری میباشد.

به صورت خلاصه، برای خواناتر شدن یک محتوا ما یحتاج میباشد :

از اصطلاحات فنی و غیر میزان به کار گیری نکنیم و حتی‌الامکان معمولی بنویسیم؛ اما این پاراگراف، به هیچ وجه به معنای محاوره ‌نویسی و استعمال از ادبیات سخیف و کوچه بازاری وجود ندارد.
جملا‌ت ما می بایست کوتاه و رسا باشد.
زمینه را در گزاره‌های کوتاه و تعداد بیشتر، جابجایی دهیم.
از صفت و موصف‌های پشت سر هم، کمتر به کارگیری کنیم.
از جلوه‌های بصری، مانند تصویر برای تفهیم مسئله امداد بگیریم.
از نمونه‌های کاربردی برای پر‌نور کردن منظورمان فایده بگیریم.

۵ استراتژی سئو کلاه سیاه


مسلما دلیلی داراست که تمامی بهینه سازی کلاه سیاه را به‌این نام می‌شناسند. سالهاست سئو سایت اشخاص متعددی در جامعه seo پیرو استراتژی های بهینه سازی کلاه سیاه میباشند. ولی امروزه مارکترها، seo کلاه سیاه را قسمت ظلمات از بازاریابی بوسیله موتورهای کاوش می‌دانند.
استراتژی seo کلاه سیاه دربرگیرنده خط مش کارهایی میشود که همه از نظر گوگل غیر رسمی میباشند مانند لینک و پیوند سازی کانال ای PBN یا این که تکرار عبارت کلیدی keyword stuffing ، ساخت محتوای بی قیمت و پیوند سازی انبوه.
تک تک این استراتژی ها بد میباشند و سود نیکی بر بهینه سازی وبسایت نخواهد داشت (دست‌کم بلند بازه زمانی)، ولی می اقتدار یک سود کلی از بهینه سازی کلاه سیاه گرفت و آن هم اینکه بهینه سازی کلاه سیاه در واقع استراتژی خیر بود که به رویکرد غلطی کشیده شد.
در واقع seo کلاه سیاه و سپید در کنار هم می‌توانند تا حد متعددی فیض دهند و به هدف ها کوتاه بازه بیشتراز انتظاری نیز برسید البته به محض اینکه تارنما در لیست سیاه موتورهای کاوش قرار بگیرد، منزلت ها و ترافیک بدست آمده نیز از دست می رود.

تعداد عبارات: 2300 مجال مطالعه: 17 دقیقه  هم اینگونه می‌توانید پوشه PDF نوشته‌ی‌علمی را دانلود نمایید

نمودار پایین که Neil Patel زحمت جمع و رسم آن را کشیده میباشد، این قضیه را به نیکی نشانه می‌دهد:



همان گونه که میبینید تکنیک های کلاه سیاه میتوانند پاسخ بدهند ولی به ماندگاری تکنیک های بهینه سازی کلاه سپید نیستند. البته هم چنان بر seo وبسایت تاثیرگزار میباشند.
به عبارت دیگر اگرچه این عمل ها کدر می باشند البته بر seo کلی تا حدودی تاثیرگزارند.
از این حرفها چه فیض ای می قدرت گرفت؟
می قدرت اظهار کرد بهینه سازی کلاه سیاه اغراق ناسالمی در تکنیک های بهینه سازی کلاه سپید به حساب آورده می شود.
به عبارت دیگر، seo کلاه سیاه یعنی تعالی کردن و اغراق تکنیک های کلاه سپید به شکلی خطرناک.



در بهینه سازی کلاه سیاه، ساخت‌و‌ساز محتوای دارای ارتباط و پر ارزش مکان خویش را به محتوای تکراری میدهد، پیوند سازی هدفمند مکان خویش را به پیوند سازی بی انگیزه میدهد و به کارگیری درست از لغات کلیدی با keyword stuffing جایگزین می‌شود.
به صورت خلاصه می اقتدار اعلام‌کرد استراتژی بهتر برای seo کلاه سپید شباهت متعددی به بهینه سازی کلاه سیاه داراست، تنها می بایست به صورت صحت از آن استعمال نمایید. پس شما می‌توانید از کلاه سیاه چیزهای متعددی حافظه بگیرید.
در واقع هم شما و هم seo عمل کلاه سیاه در پی هدفی مشترک و وصال به برگه یک حاصل گوگل میباشید که ۹۳ درصد از وسعت جستجوی یوزرها را به خویش تخصیص می‌دهد.
با وجود اینکه بهینه سازی کلاه سیاه و سپید مخالف یکدیگر به حیث میایند البته در واقعیت کلاه سیاه صرفا اغراق بیشتراز حد در به کار گیری از تاکتیک های کلاه سپید میباشد.

الگوریتم گوگل پنگوئن چیست و چه تاثیری در سئو دارد


درین نوشته‌ی علمی به نظارت الگوریتم گوگل پنگوئن از الگوریتم های انتخاب کننده رده وب سایت و صفحه های در گوگل سئو سایت خوا‌هیم پرداخت.گوگل یک‌سری الگوریتم برای مشخص و معلوم کردن مرتبه وب سایت ها در شیت حاصل کاوش دارااست. بعضی از این الگوریتم ها بصورت بی واسطه بر روی درجه صفحه ها تاثیر می‌گذارند و بعضی دیگر تاثیر غیر بدون واسطه بر جایگاه وب سایت در گوگل دارا‌هستند. الگوریتم گوگل پنگوئن جزء الگوریتم هایی میباشد که بصورت بی واسطه رده صفحه های در حاصل کاوش را زیر تاثیر قرار می‌دهد.

گوگل در نوشته‌علمی Penguin is now part of our core algorithm بطور قانونی اطلاعاتی در باره الگوریتم گوگل پنگوئن ارائه داده میباشد و این نوشته ی علمی برداشتی از داده ها این نوشته‌علمی می باشد.

معمولا گوگل داده ها دقیقی از الگوریتم های خویش نمیدهد. ولی این سنت گهگاه هم شکسته می گردد. در‌این نوشته‌ی‌علمی با اطلاعاتی از الگوریتم گوگل پنگوئن آشنا می‌شوید. که بصورت قانونی بوسیله گوگل تائید گردیده اند و میتوان بر پایه ی آن تصمیمات مایحتاج را برای بهینه سازی وبسایت اتخاذ کرد.سال 2016 الگوریتم گوگل پنگوئن ورژن 4 خویش را ارائه بخشید. شواهدی بر بروز رسانی هایی بر روی ورژن اول در دست کم دو مرحله در به عبارتی سال وجود داراست.Gary Illyes یکی اعضای گوگل بروز رسانی الگوریتم گوگل را در‌این نوشته‌ی‌علمی تائید نموده است.

گوگل پنگوئن نو با ورژن های قبل که مشناختیم تفاوت های متعددی نموده است. نکاتی که seo کاران برای عمل در کنار این الگوریتم بایستی بدانند عبارت میباشد از:

 



 
هسته تازه الگوریتم گوگل پنگوئن
 الگوریتم گوگل پنگوئن به الگوریتم گوگل پاندا بعنوان الگوریتم اساسی در سکو بندی صفحه های در نتیجه ها کاوش ضمیمه. این بدان شکل میباشد که  200 ادله متفاوت به الگوریتم های گوگل در گزینش رده صفحه ها در حاصل کاوش اضافه شد‌ه‌است.

به عقیده بهینه سازی کاران (مدیریت و تالیف کننده محتوا در وبسایت thesempost ) تبدیل گوگل پنگوئن به یکی‌از قسمت های مهم الگوریتم های انتخاب سکو منزلت صفحه ها نسبت به زمانیکه این الگوریتم فقط بصورت یک غربال کار می‌کرد تفاوت چندانی در نتیجه ها کاوش ساخت‌و‌ساز نمی نماید.

همگی کشورها و گویش ها با این الگوریتم سرگرم خواهند بود
الگوریتم گوگل پنگوئن بر وبسایت های متفاوت در کلیه کشورها و تمامی زبانها تاثیر خواهد گذاشت. بدین ترتیب هیچ تفاوتی نمی نماید همگی بهینه سازی کاران در همگی عالم به یک اندازه با این الگوریتم دست و پنجه قابل انعطاف خواهند کرد.

وب سایت هایی که سرعت لود آنها بالاتر است، در سئو عملکرد بهتری نسبت به وب سایت های کندتر دارند


از سال 2010، سرعت بار گذاری شدن سایت برای گوگل اهمیت خاصی پیدا کرد و از آن فرصت تا کنون، سئو سایت تحت عنوان یک کدام از فاکتورهای اصلی بهینه سازی شناخته می شود. البته شاید شما هم دوست داشته باشید که بدانید: \"سرعت بار گذاری شدن سایت تا چه اندازه بر رتبۀ گوگل اثرگذار میباشد؟\"

برای این فعالیت وبسایت بک لینکو به سراغ ابزار آزمایش سرعت الکسا (Alexa) رفت تا 1 میلیون دامنۀ متبوع خویش را ارزیابی و ارزیابی نماید.  اما آنان سرعت بار گذاری آحاد این تارنما ها اندازه نگرفتند، بلکه معدل سرعت لود آنان‌را بدست آوردند. و فیض چه بود؟ یک تعلق بسیار کار کشته دربین سرعت سایت و سکو بندی آن در گوگل وجود دارااست:



این یعنی اشخاصی که سرعت تارنما خویش را بهبود میبخشند، در غایت بهینه سازی وب سایت خویش را نیز seo کرده‌اند. اما حتی در شرایطی‌که بهینه سازی را در لحاظ نگیریم، گشوده هم داشتن یک وبسایت لبریز سرعت به عایدی مخاطب و خویش شماست. پس در هر شکل خوب میباشد سرعت وبسایت خویش را ارتقا دهید.

سود گیری: سرعت لود تارنما یکی‌از فاکتورهای بهینه سازی میباشد و تارنما هایی که سرعت بار گذاری آن‌ها فراتر میباشد، رتبۀ بالاتری در گوگل خواهند داشت.

بک پیوند های بیشتر متساوی میباشد با رتبۀ گوگل فراتر
مدام حاشیه ها بخش اعظمی حول فاکتورهای seo موءثر در یک تارنما وجود دارااست. در‌این در بین، کسانی می‌باشند که می گویند بک لینک و پیوند ها دیگر مانند قدیمی در مرتبه بندی وبسایت تاثیر ندارند.

مطلقا بخوانید: انکرتکست چه است و چه اهمیتی در seo دارااست؟
همانند ما، اینترنت‌وبسایت بک لینکو هم کنجکاو بود بداند که آیا گوگل هنوز به اندازۀ پیشین برای بک پیوند ها قیمت قائل میباشد یا این که نه (و اینکه آیا دامنه آن ها همچنان به بهینه سازی دارای ارتباط میباشد یا این که خیر). برای اندازه گیری ظریف این مورد آن‌ها از Ahrefs API به کارگیری کردند تا بتوانند تعداد کلی بک لینک و پیوند هایِ هر کاغذ‌ از وبسایت های جانور در مقر دادۀ خویش را گزینش نمایند.

بعد از آنالیز حاصل، آن‌ها متوجه شدند صفحاتی که تعداد بک پیوند های بیشتری دارا‌هستند، شایسته ترین منزلت را در مرتبه بندی گوگل پیدا کرده‌اند:



پس علی رغم اینکه گوگل همواره در هم اکنون تغییر و تحول الگوریتم های خویش است، به حیث نمی رسد که تغییری را بر ضوابط بک لینک و پیوند ها اجرا نموده باشد.

فیض گیری: تعداد بک لینک و پیوند ها هنوز هم یک کدام از مهم ترین فاکتورهای seo محسوب میشود و صفحاتی که تعداد بیشتری بک لینک و پیوند دارا‌هستند به سکو های بالاتری در گوگل دست پیدا می‌نمایند.