مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

وبمستر گوگل

 

وبمستر گوگل

۱- وب سایت Ahrefs

ابزار seo ahrefs برای    سئو سایت   مثال ابزار های بهینه سازی تارنما میباشد که کارکردی بسیار بی آلایش ولی اثرگذار دارااست. با به کار گیری از این ابزار می توانید لینک و پیوند‌های فرنگی تارنما خویش و رقبا را چشم و مقدار پیوند های از دست رفته و یا این که اضافه گردیده را آنالیز کرد. برای مثال این عمل‌ها می‌اقتدار به مفاد تحت اشاره نمود:

 

ابزار seo ahrefs

نظارت و تحلیل تعداد بک لینک و پیوند‌های یک وبسایت.

آنالیز و محاسبه تحولات و تغییرات بوجود آمده بر روی بک لینک و پیوند‌ها در اثر گذر فرصت.

کسب اطلاعاتی در رابطه، قیمت جایگاه‌بندی بک پیوند‌های ساخت گردیده در تارنما‌ها.

جداسازی بک لینک و پیوند‌های موءثر و با ارزش، از بک لینک و پیوند‌های کهنه و کهن یا این که به اصطلاح بک لینک و پیوند‌های مرده.

۲-Majestic سئو

این ابزار بهینه سازی وب سایت همچون ahrefss به شما در شناسایی لینک و پیوند های ورودی و خروجی seo یاری می نماید. با یاری این ابزار ارزیابی seo تارنما می‌توانید انکرتکست ها، تعداد و نسبت پیوند های فالو و نوفالو ، طریق لینک و پیوند سازی داخلی و فرنگی وبسایت را چک فرمائید. برای ورود به وبسایت این ابزار محاسبه بهینه سازی اینجا کلیک فرمائید.

 

 

۳- ابزار Google Search Console

Google Search Console یکی ابزارهای گوگل برای seo میباشد که با تحلیل بدون پول seo وبسایت، به شما یاری می‌نماید تا سکو‌ی فعلی وبسایت و‌ یا این که وب لاگ خویش را بدانید. آمار دقیقی از وضعیت وبسایت، مرتبه و کلماتی که مخاطبان با آن وارد تارنما شما گردیده اند را گزارش دهد، تا با بکار­گیری آنها فیض‌ی مثبتی را اخذ فرمائید وکیفیت کاری خویش را بالا ببرید.

 


تگ Title

 

1. تگ Title :

 

تگ Title یا این که   سئو سایت   تیتر شیت مهم‌ترین تگ مو جود در یک کاغذ اینترنت و همینطور مهم‌ترین فاکتور بهینه سازی On Page میباشد، موتور های کاوشگر به صورت معمول با به عبارتی تیتر قرار گرفته درون این تگ ،نتیجه ها کاوش را نماد میدهند.

 

2. تگ Description :

 

تگ توضیحات دو‌مین تگ مهمی میباشد که موتور های جستجو گر به آن دقت می نمایند و آن را به صورت بدون واسطه در نتیجه ها کاوش و ذیل تیتر کاغذ اکران می‌دهند.

 

3. Headings :

 

Heading و یا این که به عبارتی راز عنوان های شیت سومی فاکتور اساسی در کدنویسی وب سایت می‌باشند، مهمترین سرتیتر

و نادر قیمت ترین سرتیتر

میباشد. سرتیتر

دیگر از دید گوگل ارزشی ندارند و با تگ

یکی از

 

گرفته می‌گردد. در طراحی وب می بایست دقت داشت که عملکرد نمایید تا فقط یک

در هر کاغذ قرار دهید و همینطور محتوای تگ h1 و تگ title بایستی یکی از و یا این که به طور کامل در حدود یک دیگر باشد و پیش از تگ h1 هیچ تگ heading دیگری نباید به کار گیری شود.

 

تعیین کلمه ها کلیدی تارنما در seo چه می باشد؟

تعیین کلمه ها کلیدی تارنما در seo چه می باشد؟

عبارات کلیدی واژگانی می‌باشند که     سئو سایت  شما عشق و علاقه دارید که به ازای جستجوی آنان در گوگل یوزرها دامنه شما‌را پیدا نمایند

 

عبارات مهم یک تارنما ، کلیدی ترین موادسازنده گزینش نحوه و فرایند بهینه سازی می‌باشند. در حالتی که شما در قضیه خاصی کار می‌کنید می بایست در آغاز لغت ها کلیدی دارای ربط را به خیر بشناسید. همینطور علاوه بر لغت ها کلیدی اساسی ، هم معنی ها و لغت ها شبیه ای هم که گزینه عشق یوزرها برای کاوش میباشد را بیابید

 

بعد متتناسب با به عبارتی لغات کلیدی مبادرت به ایجاد محتوا و لینکدهی داخلی و فرنگی فرمائید که‌این فرمان شانس بهینه سازی را برای وبسایت شما ارتقا میدهد.

 

تعداد مطلوب کلمه ها کلیدی در seo

 

معنی در اختیار گرفتن بهینه سازی وبسایت چه می باشد ؟

یکی‌از مهم‌ترین معنی و مفهوم و فرایند بهینه سازی در دست گرفتن روزمره وب سایت میباشد. در دست گرفتن شرایط لحظه ای توسط ابزار هایی مثل گوگل سرچ کنسول یا این که gtmetrix قابل اجرا میباشد. این ابزارها موجب می‌شوند که شما موقعیت خویش را روزمره رصد و در اختیار گرفتن فرمائید و درصورتی که که ایراداتی در سایت وجود داشته باشد آن را برطرف فرمائید.

 

در شرایطی که در دست گرفتن نیکی روی حالت و حالت وبسایت خویش نداشته باشید خیلی زود در بهینه سازی باخت خواهید خورد.

 


ابزار گوگل keyword planner

 

ابزار گوگل keyword planner

 

به کارگیری از    سئو سایت  این ابزار میتواند به شما در یافت کردن معیار کاوش کلمه ها کلیدی متفاوت بسیار امداد کننده باشد.

 

3. در شبکه های مردمی کاوش فرمایید

کاوش در شبکه‌های‌مردمی متعدد مانند اینستاگرام، تلگرام و … می‌تواند به شما در کشف کردن لغات کلیدی متفاوت یاری دهد، چون اشخاص سوال های خودشان را درین کانال ها می‌پرسند و قادر است به شما سرنخ های مختلفی دهد.

کاوش واژه و کلمه کلیدی در شبکه‌های‌عمومی

 

4. استعمال از ابزار KWFinder برای تحقیق کلمه و واژه کلیدی

ابزار KWFinder می تواند در زمینه‌ی هر واژه و کلمه کلیدی به شما داده ها نسبتا مفیدی بدهد. این ابزار قسمت هایی بصورت بدون پول دارااست و قسمت هایی هم بصورت premium یا این که به عبارتی مبلغی دارااست! در ورژن بدون‌پول شما می توانید فقط ۱۰ کلمه و واژه را در هر روز کاوش فرمائید.

ابزار kwfinder

 

برخی از خصوصیت های kwfinder عبارتند از:

اکران تعداد کاوش
اکران معیار مشقت کلمه و واژه کلیدی
اکران واحد سنجش سرمایه برای تبلیغ
معیار محبوبیت در میان یوزرها
و…
ولی مواقعی که درین ابزار نشانه داده میگردند بصورت نسبی می‌باشند و ممکن میباشد صحیح نباشند.

 

بررسی لیست seo داخلی
نظارت لیست seo داخلی

خب از اینجای نوشته‌ی علمی وقت این رسیده که با آنالیز لیست seo داخلی آشنا گردید. این موردها بر طبق تجربه اینجانب و اکثری از بهینه سازی عمل های دیگر نقل شده و در مشت شما قرار خواهد گرفت. به آرزو اینکه سطح علم میهن رو درباره‌ی بهینه سازی ارتقاء دهیم. مسلماً از شما درخواست دارم که نظراتتون رو راجع‌به این موردها در کامنت ارسال نمایید.


1. استعمال از واژه و کلمه کلیدی در URL

به کار بستن از کلمه و واژه کلیدی در نشانی کاغذ (URL)‌ می‌تواند به ربات های گوگل بفهماند که زمینه وب سایت شما درمورد چه است. این ربات ها مجموع لغت ها شمارا تحلیل می نمایند و در‌این کلمه ها بدنبال فهم زمینه می باشند. فهماندن قضیه ورقه به ربات های گوگل یکی مهمترین موردها در بهینه سازی میباشد.

بطور نمونه اینجانب درین نوشته‌ی‌علمی قصد دارم برگه ی اینجانب در واژه و کلمه کلیدی “محاسبه لیست بهینه سازی” بالا بیاید، آدرسی که برای این برگه گزینش کرده ام:

https://wikidemy.ir/سئو-checklist میباشد.

2. نشانی صفحه های را کوتاه در لحاظ بگیرید

نشانی صفحه ها را تا آنجایی که میگردد کوتاه در حیث بگیرید.

ادله این فعالیت چه میباشد؟

آنالیز های صورت گرفته برروی ۱میلیون فیض گوگل آرم داده که حالت وب سایت هایی که نشانی صفحاتشان کوتاه میباشد در نتیجه ها بهتر از دیگر وب سایت ها می باشند.

به کار گیری از URL کوتاه

 

4. به کار گیری از کلمه و واژه کلیدی در اولیه تیتر شیت (Title)

این که از کلمه و واژه کلیدی می بایست در تیتر مصرف شود یک چیز مشخص و معلوم میباشد که تمامی ی سئوکار ها این را می دانند.

البته اینکه واژه و کلمه کلیدی را در کجای تیتر استعمال کنیم یکی مهم‌ترین مفاد میباشد!

به کار گیری از کلمه و واژه کلیدی در نخستین تیتر ورقه می تواند به ارتقا مرتبه ی آن کاغذ بسیار یاری دهد.

بطور نمونه اینجانب در وب سایت گیسو بدن رو واژه ی رژ لب را نخستین تیتر قرار دادم، سود این شد که سکو شیت در اولیه حاصل قرار گرفت:

به کار گیری از واژه کلیدی اولیه تیتر

 

5. از لغت ها رمانتیک در تیتر به کارگیری فرمایید

برخی از لغت ها منجر بوجود وارد شدن احساس بهتری در یوزرها می گردند. بطور نمونه به کار گیری از کلمه و واژه ی شایسته ترین در یوزرها این شم را می‌دهد که‌این نوشته ی علمی شایسته ترین میباشد و یا این که مهم‌ترین و … از عبارات تحت شما می‌توانید برای مقالاتتان استعمال نمائید:

به کارگیری از سال ها (2019،1398 و…)
استعمال از لغت ها “شایسته ترین، مهم ترین و …”
عبارت “بررسی لیست”
6. واژه کلیدی را در ۱۵۰ کلمه و واژه اولیه بکار ببرید

مطلقاً کارایی فرمایید که واژه و کلمه کلیدی هر کاغذ را دربین ۱۵۰ واژه ی نخستین بنویسید. چون گوگل به ۱۵۰ واژه ی اولیه نوشته شما با تمرکز بیشتری دقت می نماید. همان گونه که شما وقتی که قصد تلاوت نوشته‌علمی ای را دارید، به پیشگفتار ی نوشته‌ی علمی دقت بیشتری دارید تا مشاهده کنید که مورد نوشته راجع به چه چیزی است.

 


 

اگرچه   سئو سایت   تعیین عبارات کلیدی مطلوب در بهینه سازی و ساخت محتوا بسیار اصلی می‌باشند اما شاید مایحتاج باشد که مقداری از کلمه ها کلیدی بالاتر بروید و قصد و مقصود مخاطب را گزینه اعتنا قرار دهید.از جمله وقتی که استفاده کننده راهبرد طبخ مرغ را سرچ می نماید نمی‌خواهد که با لیستی از فراگیری های پخت ماهی رو به رو گردید.بدین ترتیب می بایست علاوه بر گزینش کلمه ها کلیدی مطلوب بر روی مقصود و قصد مخاطبان نیز تمرکز نمایید.ولی به کار گیری از ابزار هایی مانند AdWords Planner نیز می‌تواند در تعیین واژه و کلمه کلیدی مطلوب به شما یاری دهد.

از جملهً فرض فرمایید که شما در ادامه شایسته ترین جای ‌ها برای ماهیگیری در شهر Idaho می باشید. آیا شما تنها عبارت «شایسته ترین جای برای ماهیگیری» را کاوش میکنید و یا این که برای ظریف‌خیس کردن نتیجه ها خویش اسم شهر را هم در کنارش می‌نویسید؟

یک کدام از شایسته ترین طرز های seo،استعمال از لغات کلیدی بلند و زمان بر میباشد.لغت ها کلیدی وقت گیر یا این که به عبارتی long-tail keywods یه خرده طولاتی خیس از لغت ها کلیدی بی آلایش میباشند و در مجموع تاثیر بیشتری بر روی seo دارا‌هستند.

 

۳. تیتر متا و توضیحات متا را ظریف تهیه و تنظیم فرمائید
برچسب های متا یک کدام از مهم‌ترین قسمت های بهینه سازی میباشد و در‌این در میان برچسب های تیتر و توضیحات از جایگاه اهمیت بیشتری برخوردارند.در واقعیت این دو برچسب میباشد که در نتیجه ها کاوش به دیده مخاطب میاید.تعیین برچسب های مطلوب خیر فقط برای بازدیدکنندگان وبسایت اساسی میباشد بلکه به موتور های کاوش هم میگوید که تارنما شما در باره چه چیزی است.بعداز مبحث برچسب ها آنچه که اهمیت داراست این میباشد که برای محتوا و مقاله ها خویش عنا وین و توضیحاتی تعیین فرمائید که بتواند تماشاچی را به خویش جذب نماید.این طرز سبب می گردد که یوزرها بیشتر بروی وب سایت شما کلیک نمایند و گوگل شمارا تحت عنوان یک وبسایت پربیننده و دارای اعتبار تشخیص دهد.