مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

افزایش سرعت لود سایت برای بهبود سئو سایت فروشگاهی

یکی‌از مفاد اصلی بهینه سازی وبسایت فروشگاهی سرعت بار گذاری صفحه ها سایت میباشد. سرعت بالای بارگذاری سئو سایت صفحه ها سبب ساخت و ساز تجربه کاربری خوب برای یوزرها گردیده و تاثیر مثبتی روی سکو بندی دارااست. با به کارگیری از ابزار gtmetrix و یا این که google page speed insight سرعت بارگذاری تارنما خویش را محاسبه فرمایید و در صورتیکه سرعت قابل قبولی نداشت مورد ها تحت را ایفا دهید:

گزینش هاست مطلوب و مالامال توان
کاهش درخواستHTTP
فعال کردن G-ZIP
فعال کردن سیستم Cashing
Min کردن منابع(css، js و ...)
حق تقدم قرار دادن محتوا بالای برگه
سئو تصاویر و کلیپ ها
استعمال از CDN

در کنار جاری ساختن مجموع این امور، seo وبسایت فروشگاهی مستلزم یک استراتژی درست بک لینک و پیوند سازی فرنگی نیز است. شایسته ترین و دارای ربط ترین شرایط های پیوند سازی را پیدا نمائید و استارت به تشکیل داد بک لینک و پیوند لینک و پیوند سازی و شغل های سئو آف پیج(ریپورتاژ اطلاع رسانی، سوشیال سیگنال و ...) فرمائید. همینطور از عمل در شبکه های مردمی غافل نشوید. کلیه مورد ها نام برده یار و همدم با نمونه های عملی در زمان فراگیری بهینه سازی اینترنت وان یادگرفتن داده گردد.

هم اکنون نوبت به شماست که با رعایت قدم به قدم این اصول تارنما فروشگاهی خویش را به صدر نتیجه ها گوگل برسانید. امید‌وار‌یم این نوشته‌علمی راهگشای اشتباهات بهینه سازی وب سایت فروشگاهی شما باشد. ایده ها و سوالهای خویش را میتوانید در قسمت کامنت ها با ما دربین بگذارید.

تاثیر HTTPS در سئو به ساده ترین زبان + ۳ دلیل برای استفاده از HTTPS

امنیت در وبگردی چیزی میباشد که تمامی ما بی زیرا و چرا به آن نیاز داریم. فرد ثالث آیتم پشت گرمی و رمزگذاری سئو سایت عالی چیزی وجود ندارد که شخص به صورت معمول در طی یک کاوش در گوگل در زمینه‌ی آن فکرمیکند ، ولی این دست اندرکاران در استانداردهای تعامل آنلاین، مثلا بهینه سازی نقش قابل توجهی دارا‌هستند.از این رو درین نوشته‌علمی به محاسبه تاثیر HTTPS در بهینه سازی میپردازیم. در سال ۲۰۱۴ در کنفرانس هر ساله I/O ، اینترنت مستر گوگل، Pierre Far کنفرانسی به اسم “HTTPS در همگی جا،” ارائه کرد که بدین مضمون‌ اشاره می‌کرد که “تک تک ارتباطات بایستی به صورت پیش فرض ایمن باشند و از SSL استعمال کند” و در موتورهای کاوش نیاز میباشد به سمت استاندارد کردن HTTPS مبادرت گردد و تارنما ها هم در سمت و سوی سرور و هم در جهت مخاطب ایمن شوند در واقعیت استارت تاثیر ssl در seo بود. اینک ما در ماه ها اول سال ۲۰۲۰ هستیم، آیا امنیت ارتباطی به سئو وسایت شما داراست؟ و آیا قیمت این را داراست که HTTP را به HTTPS ردوبدل کنیم؟ برای جواب به‌این پرسش ما یک نگاه مختصر به دلایلی که گوگل این آیتم را مطرح نموده است میپردازیم. پیشگفتار ای بر HTTP و HTTPS HTTP (پروتکل جابجایی ابرمتن) و HTTPS (پروتکل جابجایی ابرمتن امن) هر دو ساختار اصلی برای نماد دادن و اخذ داده ها بر روی وب می باشند که به ما اذن می‌دهند از روش یک ورقه اینترنت بی آلایش داده ها را اخذ و مشاهده نماییم. غرض از ساخت HTTPS، دقیقا اجرا به عبارتی وظایف HTTP به هم پا یک لایه ی اضافه امنیتی به یاری پروتکل SSL، به خواسته جابجایی امن اطلاعات است. SSL در اعمال اموری همانند معاملات آنلاین، تاییدیه ها و احراز نام‌و‌نشان نقش اصلی داراست. تبادل امن داده ها مانند رمزهای عبور یا این که داده ها اکانت بانکی در بستر HTTPS، مستلزم SSL برای خودداری از دسترسی هکرها و بقیه افراد به‌این داده ها است. در صورتیکه میل دارید از تفاوت HTTP و HTTPS داده ها بیشتری کسب کنید و این مسئله را عمیق خیس محاسبه فرمایید به نوشته ی علمی ما با همین تیتر مراجعه‌کنید.

بهینه سازی توضیحات متا یا Meta Description

خواسته از توضیحات متا یا این که متا دیسکریپشن متنی میباشد که برای اکران داده سئو سایت  شدن در نصیب توضیحات گوگل نوشته میگردد (مانند تصویر تحت).

تعداد کاراکترهایی که در توضیحات متا میتوانید استعمال فرمائید در بالا - طبق استانداردهای گوگل – محصور به 155 تا 165 کاراکتر بود، بعداز مدتی در دسامبر سال 2017 گوگل اظهار کرد بر پایه ی الگوریتم‌های نو تا 325 کاراکتر قابل اکران میباشد. البته همین یک‌سری وقت پیش یعنی 14 می 2018، خبر جدیدی به گوش رسید. گوگل اظهار کرد که تعداد کاراکترهای توضیحات متا به صورت میانگین مقداری کمتر گردیده، البته اینکه گوگل چه تعداد از آن ها را اکران دهد بستگی به محتوای کاغذ و توضیحات مندرج در متا دیسکریپشن (توضیحات متا) داراست.

در توضیحات متا قطعاً از کلمه ها کلیدی استعمال فرمایید، ولی آن را بیشتراز حد با عبارات کلیدی مالامال نکنید. تلاش نمایید خیلی معمولی و ریلکس، طوری که هم گوگل متوجه خواهد شد و هم استفاده کننده هدف و کلیات محتوای شیت را بفهمد، توضیحات متا را بنویسید.

رعایت کردن چگالی لغت ها کلیدی

پیش از هر چیزی کارایی فرمائید در صد کلمۀ نخستین محتوایتان از عبارات کلیدی غرض استعمال نمائید. به دنبال هم کلمه ها کلیدی را طوری در متن توزیع نمائید که هم گوگل مراد شما‌را بفهمد و هم اینکه لطمه‌ای به مضمون‌ نوشته‌علمی وارد نشود. زیرا به هر درحال حاضر جستجوی معنایی (Semantic Search) گوگل و الگوریتم مرغ مگس خوار در اکنون پیشرفت میباشد و لبریز کردن متن با لغات کلیدی فارغ از در حیث دریافت کردن توشه معنایی آنها خیر فقط سودی ندارد بلکه به ضررتان هم خواهد بود. پیشنهاد می‌کنم برای شناخت بیشتر با سئو لغات کلیدی در محتوا، مقالۀ «چگالی یا این که تراکم عبارات کلیدی چه است؟» را بخوانید.

۴- تجربه‌ی کاربری خوب
مقایسه رابط کاربری و تجربه‌ی کاربری
UX یا تجربه‌ی کاربری قضیه مهمی می‌باشد که به رجوع و برگشت کاربر، افرایش  سئو سایت پشت گرمی، ارتقاء فروش کمک می‌کند. اینکه کاربران در وب‌وب سایت شما چه احساس و تجربه‌ای دارند، برای یافتن نصیب‌های موردنیاز خود چقدر شل می باشند بسیار اصلی است. گوگل هم تا حد نیکی می تواند تجربه‌ی کاربری را تخمین بزند!

شاید جالب باشد بدانید گوگل از روی مدت فرصت ماندن کاربران در سایت، تعداد صفحاتی که بازدید می‌کنند، نرخ خروج، و.. تا حدودی تجربه‌ی کاربری را به حساب آوردن و در جایگاه‌بندی حاصل از آن استعمال می‌کند.

۵- سرعت تارنما

۶- کار در شبکه‌های اجتماعی
عمل در شبکه‌های اجتماعی از فاکتوهای اصلی گوگل برای مرتبه بندی وب سایت‌ها هست.

مبحثی به نام Social Signal وجود دارد که چندسالی هست از مهمترین فاکتورهای گوگل برای جایگاه‌بندی سایت‌ها به حساب می آید. این ایام که استفاده از شبکه‌های اجتماعی زیاد هست گوگل محبوبیت وبسایت شما را در آنجا هم چک می‌کند! اینکه چقدر صفحات تارنما شما در این شبکه‌ها به اشتراک نهاده می شود و چقدر ورودی از این طرز دارید، قادر است در این باره موءثر باشد.

۷- قدمت دامنه
شاید مقداری عجیب به نظر برسد ولی گوگل به فاکتور قدمت دامنه هم دقت دارااست. مطلقاً به وب‌سایت‌های جدید تاسیس که هنوز جهت مشخصی ندارند و جدید‌شغل می باشند اعتماد کمتری دارد ولی اینگونه نیست که آنها را درنتایج نمایش ندهد. الگوریتم گوگل به وب‌سایت‌های جدید‌شغل به طور همزمان می‌دهند و گاهی برای ارزیابی میزان کلیک و رفتار کاربران آنان را به سطوح بالا در نتایج جستجو منتقل می‌کنند.

دو‌مین پلاگین Ahrefs

Ahrefs ایندکسی با بیشتراز 12 تریلیون پیوند و داده روی 200 میلیون سئو سایت دامنه میباشد. Ahrefs برای سئوکاران مخزنی گران بها محسوب میشود و رغبت دارا‌هستند که با استعمال از آن همت بهینه سازی تارنما خویش را گزینه چک قرار دهند. دو فاکتوری که در‌این قسمت نوشته‌ی علمی به آن‌ها می‌پردازیم URL Rating یا این که UR و Domain Rating یا این که DR میباشد.


دو فاکتوری که در‌این قسمت نوشته‌ی علمی به آن‌ها می‌پردازیم URL Rating یا این که UR و Domain Rating یا این که DR میباشد.

این دو فاکتور در Ahrefs مساوی با دامین اتوریتی و پیج اتوریتی می باشند. دستکم در شرایطی که غرض آنان را در لحاظ بگیریم، میتوانیم این دو متساوی را برای آن ها تیتر کنیم.

Domain Rating فاکتوری منحصر به فرد میباشد که توان پروفایل آخری بک پیوند های وبسایت متبوع را (از دید اندازه و کیفیت) نماد میدهد.

این فاکتور مستقیما در رابط کاربری نرم‌افزار نشان داده میشود. میتوانید مراد من‌را در تصویر پایین متوجه گردید:

سوالی که پیش می‌آید این میباشد که آیا شما رغبت دارید از نمره DR در Ahrefs به مکان نمره DA ارائه گردیده بوسیله Moz استعمال نمائید؟ دقت داشته باشید که مضمون‌ این دو فاکتورها یکسان میباشد.

مانند مدام، جزئیات اصلی و ضروری می باشند. چنانچه به هدف ها شالوده و مهم خویش نگاهی بیاندازیم، قادر خواهیم بود Ahrefs و Moz را با هم مقایسه کنیم.

اندازه فهرست

نظارت مداوم ایندکس

لینک و پیوند های پویا و فعال

تشابه و همبستگی با رنک حقیقی و واقعی

هر دو ابزارهای Moz و Ahrefs سپرده گذاری متعددی برای افزایش اندازه، کیفیت و طراوت پیوند های خویش کرده اند. بعضی از سئوکاران، یک کدام از را بر دیگری ترجیح میدهند و اما نمراتی که آنان از هر یک از این دو ابزار کسب می نمایند، تفاوت معناداری دارا‌هستند.

آن تیم از اشخاصی که ابزار Ahrefs را گزینش می نمایند، احتمالا آپدیت بودن ایندکس آن و شباهت نمرات DA وبسایت ها با رنک حقیقی وواقعی شان را مدنظر قرار می‌دهند.