مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

دامین ارجح و کنترل پارامترها در کنسول جستجوی گوگل


کنسول جستجوی گوگل به صاحبین وبسایت ها اذن میدهد سئو سایت که از در میان ورژن با www و سوای www، ورژن انتخابی خویش را برای پایش و ایندکس به وسیله ربات های گوگل تعیین نمایند. همینطور می اقتدار پارامترهایی که نیازی به پایش ندارند را نیز در نصیب مربوطه معلوم نمایند.

بسته به ساختار یو آر الی سایتتان و کارداران ساخت و ساز محتوای تکراری، به کار گیری از راهکارهای تعیین یو آر ال ارجح و در اختیار گرفتن پارامترها می‌تواند بسیار کارامد باشد.

انواع اساسی در به کارگیری از در اختیار گرفتن پارامترها تحت عنوان صرفا چاره رفع نقص‌ محتوای تکراری اینست که‌این سیستم صرفا در گوگل کاربرد دارااست و هر یکی‌از قانون ها تعریف‌و‌تمجید گردیده در آن ،به وسیله دیگر موتورهای کاوش مانند بینگ، چشم نمی‌شود. به همین استدلال شما بایستی به وبمستر هریک از موتورهای کاوش رفته و پیکربندی مرتبط با در اختیار گرفتن پارامترها را ایفا دهید.

دیگر راهکارها در واکنش با نقص‌ محتوای تکراری
در استعمال از لینک و پیوند های داخلی در وب سایت از یک فرمت اثبات به کارگیری نمائید. از جمله درصورتی که ورژن انتخابی وب سایت شما سوای www میباشد، کل پیوند های داخلی را نیز فارغ از www نوشته و از به کارگیری از ورژن های با www دوری کنید.
در هنگام به کاربردن لینک و پیوند های تارنما در بقیه تارنما ها مطمئن گردید که از ورژن مهم پیوند ها به کارگیری میشود و از به کاربردن بقیه پیوند های تکراری خودداری کنید.
برای ساخت و ساز یک لایه امنتیتی بیشتر برای محتوایتان در هنگام سرقت شدن به وسیله نسخه برداری کنندگان، تگ کانونیکال را در شیت اساسی نیز به کارببرید. این عمل موجب خنثی شدن تاثیر نسخه برداری مطالب بوسیله سرقت کنندگان آن میگردد. با اینکه همگی اسکن کنندگان از کد صفحه ها در سوی اسکن کردن مطالب به کار گیری نمیکنند، البته هنوز بسیار از آنان از این تکنیک سود می‌برند. به شغل بردن تگ کانونیکال، موجب خنثی شدن تاثیر نسخه برداری مطالب بوسیله آنهایی میگردد که از کد برگه به کار گیری می نمایند.

چگونه نقشه سایت بسازیم؟


برخی از CMS ها نقشه تارنما برای شما ساخت می نمایند. هنگامی صفحه های و پست هایی سئو سایت را از وب سایت خویش اضافه یا این که حذف میکنید، این مورد ها به صورت اتومات جاری ساختن و وبسایت مپ آپ تو دیت میگردد. در حالتی‌که CMS شما این فعالیت را اعمال نمی دهد، معمولاً پلاگین ای وجود داراست که‌این عمل را ایفا می‌دهد.
ایجاد کرد نقشه تارنما در وردپرس
با وجود اینکه 42.7 درصد از تارنما ها از سیستم مدیر محتوای وردپرس به کار گیری می نمایند، ولی نقشه وبسایت برای شما تولید نمی نماید. برای ساخت‌و‌ساز آن می بایست از پلاگین ای مانند Yoast سئو استعمال فرمائید.

در پنل وردپرس نشانی پایین را دنبال نمائید:
بهینه سازی>همگانی>تجهیزات
نصیب sitemap xml را فعال نمایید


در حال حاضر می بایست وبسایت مپ خویش را در اینگونه آدرسی ملاحظه کنید:
Domain/sitemap.xml
تشکیل داد نقشه وب سایت سوای cms همگانی (منحصر)
در حالتی‌که از سیستم مدیر محتوای منحصر به فرد به کارگیری می‌کنید و پلاگین ای برای طراحی سایت مپ نداردف میتوانید از ابزار فوق العاده screaming frog استعمال فرمایید
نشانی تارنما را در نوار بالایی وارد نمایید و آغاز را بزنید.

پس از اتمام کراول وبسایت بوسیله اپلیکیشن در نوار بالایی روی sitemaps کلیک نمائید
پنجره ذیل برای شما گشوده می‌شود

بخش های lastmod، priority و Changefrequncy را می‌توانید از این شیوه دستکاری نمائید. آنگاه export را بزنید و تارنما مپ شما ساخته میشود.
چه گونه نقشه تارنما را به گوگل معرفی کنیم؟
برای استارت می بایست بدانید نقشه تارنما شما کجاست. در صورتیکه از پلاگین به کارگیری میکنید، به احتمال زیاد نشانی تارنما مپ domain.com/sitemap.xml میباشد. در حالتی‌که این فعالیت را به طور دستی جاری ساختن می دهید، اسم نقشه وب سایت خویش را sitemap.xml قرار دهید و آن‌گاه در فایل اساسی تارنما خویش لود نمائید. آن‌گاه می بایست بتوانید به نقشه وب سایت در domain.com/sitemap.xml دسترسی داشته باشید.
آن گاه به گوگل سرچ کنسول بروید و مطابق تصویر ادرس وبسایت مپ را وارد فرمایید.


seo ایندکس با به کار گیری از نقشه وبسایت
حالا این پرسش مطرح میگردد که وبسایت مپ چه تاثیری روی بهینه سازی داراست؟
در نقشه وبسایت فقط صفحاتی که از نگاه seo اساسی می‌باشند تصویب می‌شوند. در واقع با به کار گیری از نقشه وبسایت خزنده گوگل را به سمت صفحه ها اصلی خیس هدایت میکنیم. این سبب ساز میگردد میزان دارایی خزش یک سایت به طریق هوشمندانه ای استفاده شود.
نقشه تارنما از موردها می بایست خالی باشد:
صفحه های با url غیر قانونی
صفحه های دارنده محتوای تکراری
صفحه های pagination (صفحه های متوالی)
نتیجه ها جست و جو در تارنما
url هایی که با غربال های تارنما به وجود می‌آید
صفحه های بایگانی
هر سیرتکامل صفحه ها مشمول ریدایرکت، خطای 404 و خطاهای سرور
صفحاتی که بوسیله robot.txt بسته گردیده اند.
صفحاتی که noindex گردیده اند
صفحه های نام نویسی یا این که پرداخت
به حافظه داشته باشید گوگا از وبسایت مپ تنها برای شناسایی صفحه ها اساسی وب سایت به کار گیری می نماید. عدم تصویب یک url در نقشه تارنما لزوما به‌این مضمون‌ وجود ندارد که گوگل آن‌ها را ایندکس نمی نماید. با استعمال از نقشه وبسایت می‌توانید میزان دارایی خزش وب سایت خویش را مدیر فرمایید.
پس از تصویب وب سایت مپ در گوگل سرچ کنسول در بخش sitemap توفیق آمیز یا این که عدم موفیت آمیز بودن تصویب تارنما مپ را گزارش میدهد.

در سرچ کنسول نو، داده ها بیشتری نسبت به ورژن کهن به اینترنت مستر وب سایت ارائه میگردد. این داده ها در قسمت covrage جان دار میباشد.

در‌این قسمت گزارش جامعی از شرایط ایندکس urlها ارائه میگردد.شما می‌توانید آحاد مشکلات و هشدارهای گوگل را مشاهده و شناسایی فرمائید و نسبت به رفع آنها مبادرت نمائید.

تاثیر رنگ در سئو سایت


از نگرش وبسمترها رنگ و اندازه فونت هیچ تاثیری در بهینه سازی ندارد. البته از بینش طراحان سئو سایت و باصرفه سازان موتور کاوش یا این که متخصصین seo رنگ و اندازه فونت در بهینه سازی وبسایت تاثیر گذار میباشد. seo و طراحی وب سایت به صورت متقابل روی یکدیگر تاثیر گذارند هر یکسری شاید این تاثیر زیاد نباشد. البته بایستی چه شغل های اعمال بدهیم و چه کارهایی اعمال ندهیم؟ در‌این نوشته‌علمی seo می خواهیم راجع‌به تاثیر رنگ در بهینه سازی حرف کنیم به نحوی می‌خواهیم شما‌را با روانشناسی رنگ و فونت در بهینه سازی آشنا کنیم. پس با سئوکار باشید.

پیش از اینکه بخواهیم وارد این دعوا شویم، عالی میباشد نکته ای را بیشتر توضیح دهیم. شما حتی در حالتی که بی آلایش ترین رنگ و فونت را به شغل برید، از نگاه گوگل جریمه نمی گردید. در واقع جریمه های گوگل بیشتر در خصوص نوع به کار گیری از تکنیک های seo میباشد خیر ظواهر تارنما البته همین ظواهر تارنما شما می‌تواند منجر جذب یا این که خروج زود هنگام مخاطب خواهد شد. در‌صورتی‌که کاربرانی که به تارنما شما بیابند، ظواهر سایت شمارا آیتم پسند قرار ندهند و نتوانند به خیال رنگ فونت ارتباطی با متن شما برقرار نمایند، سریعا وبسایت شما رخنه‌ می نمایند و این سریع سوراخ کردن که ممکن میباشد به صورت زیاد واقعه بیفتد، سبب ساز ارتقاء bounce rate و  جریمه شدن سایت شما از حیث گوگل می‌شود. تاثیر رنگ در seo وبسایت یا این که سئو تارنما یکی مهم‌ترین مواقعی میباشد که شما بایستی بدانید که‌این جریمه حداقلی برای وبسایت شما تولید نشود.

تاثیر رنگ و اندازه فونت در seo
1. رنگهایی را تعیین فرمایید که مطلوب فضای کسب وکارتان باشد
برخی اوقات کسب وکار شما نیاز به یک فضای رنگی سیاه و سپید داراست. مخاطبان بیشتر کسب وکارها، شرکتها و اشخاص بزرگسال هستند. پس شما نباید یک تارنما با طرح کودکانه پباده سازی فرمائید. البته این را بایستی در لحاظ بگیرید که طرح وبسایت شما در برندسازی کسب وکارتان خیلی یاری می نماید. در صورتی طرح و رنگ و فونتی که برای تارنما خویش تعیین میکنید، نامناسب باشد در به عبارتی ثانیه های اولیه، سبب ساز دل زدگی استفاده کننده و غایت رخنه‌ تارنما شما گردد. خوب میباشد پیش از آغاز به پباده سازی و گزینش رنگ، از تاثیر و روانشناسی رنگ در seo دور اندیشی موردنیاز را کسب نمائید.

ولی کاری نباید دراین مورد ایفا بدهیم

تعیین رنگی که سبب ساز پلیدی ساخت سایت شما میگردد

این مساله بارها تیتر شد‌ه‌است که رنگ شما می بایست به وسیله طراح تارنما تعیین خواهد شد خیر فرد دیگر. طراح تارنما براساس نوع بیزنس می‌تواند شایسته ترین رنگ را تعیین نماید. رنگ های صورتی و سبز لیمویی بیشتر برای پباده سازی وسایل و سایت های خردسال ها به کارگیری میشود و برای بیزنس و جذب مشتری به هیچ عنوان مطلوب نیستند. مهم‌ترین نکته این میباشد که وبسایت شما نباید طرح کودک گانه داشته باشد. زیرا علاوه بر اینکه تارنما شما‌را ناپسند می نماید سبب کاهش متکی بودن مشتری به تارنما شما میشود.

چرا یک سایت به سئو نیاز دارد؟


با تعدد تارنما‌های متعدد جستجوگرهایی مانند گوگل، بینگ و یاهو به یک کدام از مهمترین ابزارهای سئو سایت هدایتی برای یوزرها تبدیل گردیده‌اند. امروزه این موتورها مهم‌ترین شیوه برای ارزیابی و نشانی‌دهی صحیح محتوای هر وب سایت به یوزرها به شمار می روند. در واقع یوزرها از روش این جستجوگرها به وبسایت و مقاله متبوع خویش می‌رسند. حالا در شرایطی‌که این موتورها نتوانند تارنما و محتوای شما‌را در مقر‌های خویش پیدا نمایند، در فیض عشق و علاقه‌مندان و یوزرها نیز به تارنما شما هدایت نخواهند شد.

بیشتر بخوانید:
برگزیدگان وبسایت‌ های ارزیابی seo کدامند؟
با تک تک مورد ها اشاره گردیده می‌اقتدار اخذ که عبارتی که در قاب جستجوگرها تایپ و کاوش می گردد تا چه حد دارای اهمیت میباشد. بر طبق آمارها، موتورهای کاوش به خودی خویش می توانند دلیل توفیق یک وب سایت باشند. به همین ادله بهینه سازی تحت عنوان یکی‌از طرز‌های تبلیغاتی و جذب استفاده کننده بدون پول و اما تاثیرگذار به حساب می‌آید.

چرا موتورهای کاوش وب سایت فارغ از seo را شناسایی نمیکنند؟


با وجود پیشرفت‌های روزافزون و همینطور هوشمندتر شدن موتورهای کاوش، این ابزارها کماکان به یاری احتیاج دارا‌هستند تا بتوانند نتیجه ها جستجوی مناسب‌خیس و صحیح‌تری به یوزرها ارائه دهند. بهینه سازی باصرفه قادر است این جستجوگرها و همینطور یوزرها را از فی مابین هزاران وبسایت به وب سایت مد حیث ارشادوراهنمایی نماید. برعکس، یک وبسایت فارغ از داشتن بهینه سازی مطلوب هیچ‌گاه اکران داده نمی شود.

از خصوصیت‌های بهینه سازی با صرفه علاوه‌بر شناسایی بوسیله موتورهای کاوش می‌قدرت به بالا بردن درجه و همینطور بازدیدهای بیشتر محتوای آن اشاره نمود. مالامال بدیهی میباشد که با به روی فعالیت وارد شدن روزمره‌ی هزاران وب سایت، وب به فضایی رقابتی و غامض تبدیل شد‌ه‌است و از این لحاظ میباشد که seo میتواند یک وبسایت را منتخب و ممتاز نماید.

آیا هر کسی قادر است پیکربندی seo وب سایت خویش را ایفا دهد؟
 



دنیای seo هر یک سری عدم وضوح‌های خویش را داراست ولی همه میتوانند دست‌کم مسائل ابتدایی و پیشگفتار‌ای آن را حافظه بگیرند. حتی با دانشی اندک نیز می‌اقتدار با seo مطلوب پیشرفت‌های بزرگی را در وب سایت تشکیل داد. به هر اکنون از پیکربندی ابتدایی تا توسعه یافته برای بهینه سازی، تاثیر دیده‌گیری در با صرفه‌سازی وب سایت شکل خواهد گرفت.

هم اکنون که با معنا seo آشنا گردیده‌اید، می‌توایند محتوای باکیفیت و بهتری ایجاد نمایید. کتابخانه آنلاین لیداوب در محرمانه مقاله‌ها seo ، هر‌ آنچه که موردنیاز باشد درین حوزه بدانید را به شما یادگرفتن می دهد. ما کارایی میکنیم،

اهمیت سئو در چیست؟


شاید شما هم مانند هزاران بیزنس فقط به جهت مزایای دیجیتالی سئو سایت به سراغ seo وبسایت رفته اید که بی‌روش هم نرفته‌اید؛ چون بی‌شک و تردید، seo وب سایت امکان جستجوپذیری و در دسترس بودن وبسایت شمارا بهبود میبخشد ولی بهینه سازی خاصیت دیگری هم داراست. برخی صاحبان کسب و امور به نادرست تصور می‌نمایند بهینه سازی حرفه‌ای، ویژه صنعت های والا میباشد؛ البته واقعیت آن میباشد که سئو وب سایت به سایز کمپانی ارتباطی ندارد، بلکه به شدت زیر تاثیر علت های پیشرفت، استراتژی و بازاریابی اصولی شماست.

جستجوی ارگانیک، بزرگترین منبع ترافیک تارنما شماست
جستجوی ارگانیک وب سایت، قسمت بزرگی از کارایی اینترنت‌وب سایت‌ها  را به خویش تخصیص میدهد و از مزیت های رقابتی اساسی در قبال دیگر کسب و امور به شمار می‌رود. و در غایت، به بالا بردن نرخ تبدیل (conversion) یا این که شرکت کردن یوزرها سبب ساز می شود. به عبارتی‌طور که بازاریابان میدانند، گوگل نصیب بسیار تعالی و قابل‌توجهی از بازار کاوش، یعنی ۷۵ درصد جستجوها را در قبال رقبا، یعنی yahoo، Bing، Baidu و... در مشت دارااست. این عدد بدین مفهوم میباشد که اکثر یوزرها در سراسر عالم دستکم روزی یک توشه برای جستجوی داده ها به گوگل مراجعه می‌نمایند، زیرا گوگل علاوه بر شایسته ترین موتور کاوشگر در جهان، دوستداشتنی ترین خدمت ارائه دهنده آدرس اینترنتی نیز میباشد. با این اوصاف مالامال بدیهی میباشد که seo ماهر و سایتی بدون نقص، شما‌را به یک کدام از منابع قابل اتکا و دوست داستنی گوگل تبدیل خواهد کرد و در معنای دستیابی به مشتریان بیشتر و بسط مارک میباشد.

seo موجب ساخت یقین و credibility میگردد
غرض پایانی بهینه سازی و seo وب سایت برای موتورهای کاوش، ساخت سایتی با دامنه کارکشته، پباده سازی قشنگ و بی نقص میباشد که تجربه کاربری فوق العاده ای پدید آورد و از روش کاوش به راحتی قابل دستیابی باشد. موتورهای کاوشگر مثلا گوگل معیارهای زیادی برای امتیازدهی به دامنه قادر وب سایت دارا‌هستند، مثلا : بک لینک و پیوند‌های با کیفیت؛ نحوه‌های machine learning، باصرفه کردن صفحه های داخلی وبسایت و محتوا. از خاطر مبرید که ایجاد کرد برندی قابل‌اتکا، به کوشش، صبوری و تعهد و ضمانت کیفیت نیاز دارااست. مشتری‌ها در اصل بی‌عامل به یک کالا متکی بودن نمیکنند. بدین ترتیب سرویس ها بهینه سازی ماهر را در کنار ارتقای کیفیت متاع، به طور موازی پیش ببرید.

بهینه سازی عالی در معنای تجربه کاربری خوب میباشد
در‌حالتی که بخواهیم روراست باشیم، می بایست اعتراف کنیم که رویش ارگانیک، آرزوی کلیه کسب و کارهاست؛ ولی کمپانی‌های مطرح مانند آمازون، از به عبارتی نخست رویش ارگانیک نداشته‌اند، بلکه با اهمیت دادن به تجربه کاربری، مقام کنونی را به دست آورده‌اند. گوگل نیز به گذر زمان فرصت معیارهای تجربه کاربری مناسب را از روش فیدبک‌های یوزرها، تشخیص داده میباشد و آن را از مهم ترین کارداران امتیازدهی به تارنما ها قرار داده میباشد. مثلا کافی میباشد که به صفحه های نتیجه ها کاوش گوگل (SERP) هنگام تایپ یک عبارت، نگاهی بیندازید. گوگل در به عبارتی کاغذ جواب مناسب مخاطب را به وی می دهد و مخاطب با تلاوت SERP شایسته ترین پیوند را گزینش می‌نماید و وارد وبسایت می گردد. در واقع مقصود مهم گوگل از پافشاری بر seo یک وبسایت آن میباشد که یوزرها با کمترین کلیک، به آنچه می خواهند، دست یابند.