مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

معرفی متا تگ رفرش ؛ آشنایی با کاربرد Meta Refresh

متاتگ‌ها از آن تیم ابزارهایی محسوب میشوند که میتوانند به بهبود سئوی وبسایت امداد متعددی بکنند. سئو در مشهد آنان میتوانند داده ها مهمی درباره ی وب سایت به موتورهای کاوش بدهند تا مراحل خزش و ایندکس صفحه ها به خیر صورت پذیرد. اما فعالیت کردن با متاتگ‌ها فقط به اسکن‌ کردن آن ها میان کدهای html وب سایت خلاصه نمی شود، بلکه می بایست آن ها را ظریف بشناسید و کاربرد هر یک را بدانید، چراکه مقداری بی‌دقتی در به عمل بردن آن‌ها میتواند روی سئوی وب سایت تأثیرات بدی بگذارد.
متا تگ Refresh مثلا این متاتگ‌ها میباشد که برای به کارگیری از آن بایستی آلرژی و توجه ما یحتاج را به خرج دهید. رایا پارس درین نوشته‌علمی از اینترنت 24 متا تگ رفرش و شیوه به کارگیری از آن را نظارت کرده‌ایم.
متا تگ رفرش (Meta Refresh) چیست؟
متا تگ رفرش در واقع یک ریدایرکت میباشد که در سمت استفاده کننده ایفا میگردد. what is seo برخلاف ریدایرکت 301 که خویش سرور مخاطب را به برگه دیگری منتقل می‌نماید، متا تگ رفرش کاری می‌نماید که مرورگر استفاده کننده برای دسترسی به برگه تازه مبادرت نماید. روش عمل این متا تگ به این شکل میباشد که وقتی برای آن در حیث گرفته می گردد و با مفتوح کردن شیت، بعداز سپری شد فرصت موردنظر استفاده کننده به برگه تازه منتقل می‌گردد. ولی در زمینه ی متا تگ Refresh می‌اقتدار برگه مقصد و مبدأ را یکی‌از در لحاظ گرفت تا در فواصل وقتی منظم شیت بروزرسانی گردد.
ساختار کد این متا تگ به طور تحت میباشد:
...
...
عدد 4 نماد‌دهنده فرصت انتظار برای اعمال ریدایرکت یا این که رفرش میباشد و میتوانید آن را هر یه خرده که میخواهید تهیه نمائید. عبارت مقابل url، نشانی کاغذ مقصد میباشد. این تکه کد بایستی در نصیب head کدهای html تارنما جایگذاری گردد.
احتمالاً در بعضا صفحه های مثل شیت ارزش طلا جواهرات و دلار که محتوای آنان به طور لحظه‌ای بروزرسانی می‌گردد، متوجه رفرش اتوماتیک کاغذ گردیده‌اید، یا این که هنگام خرید اینترنتی چشم‌اید که بعداز پرداخت هزینه و اکران کاغذ اعلام پرداخت، به صورت خود کار به ورقه دیگری منتقل می شوید، این صفحه های از متا تگ رفرش استعمال کرده‌اند. اما به جهت تأثیراتی که‌این متاتگ دارااست، معمولاً پیشنهاد می گردد برای ریدایرکت‌های بی آلایش ابداً از آن استعمال نکنید و ریدایرکت 301 را به عمل ببرید.
اثر متا تگ رفرش بر seo
در کل به کار گیری از متا تگ رفرش به خصوص برای ریدایرکت صفحه های به هیچ عنوانً پیشنهاد نمیشود. جان مولر، مهندس ارشد گوگل به دو استدلال این فعالیت را به شدت نهی نموده است: یکی‌از تخریب تجارب کاربری و دیگری تأثیر بر ایندکس صفحه ها.
تخریب تجربیات کاربری
تجارب کاربری وبسایت چیزی وجود ندارد که بتوانید بی آلایش از کنار آن عبور نمایید. می‌اقتدار اعلام‌کرد در سال‌های اخیر تجارب کاربری مهم‌ترین موضوعی میباشد که گوگل برای سکو دادن به وبسایت‌ها مدنظر قرار میدهد. تجربیات کاربری ضمن تأثیر روی درجه تارنما شما بر جذب یوزرها و تبدیل آنان به مشتری هم تأثیر متعددی داراست؛ براین اساس مهم ترین مورد برای یک اینترنت‌مستر می بایست بهبود تجارب کاربری وبسایت باشد.
اولی دلیلی که استعمال از متا تگ Refresh را برای ریدایرکت ممنوع می‌نماید، ساخت‌و‌ساز یک تجربیات کاربری نا مطلوب برای یوزرها وبسایت میباشد؛ چراکه آن‌ها می بایست بتوانند به دلخواه خویش در صفحه های وبسایت بچرخند و در آن گشت و گذار نمایند. در‌صورتی‌که که بخواهید با متا تگ رفرش آنان‌را بعداز مدتی حضور در یک ورقه به برگه دیگری بفرستید، خیر فقط حق تعیین آن ها را می گیرید بلکه یوزرها را سرگردان میکنید؛ این عمل در غایت سود‌ای جز سوراخ تارنما شما بوسیله یوزرها ندارد.

تنظیمات Search Appearance افزونه یواست سئو

از مسیر Yoast سئو > ظواهر کاوش وارد این نصیب گردید. سئو در مشهد در‌این نصیب میتوانیم ظواهر تارنما را در موتورهای کاوش و همینطور پیش‌اکران آن در کانال‌های اجتماعی را تغییر تحول دهیم. این قسمت اثر متعددی روی تجارب کاربری (UX) تارنما شما و در فیض در سئوی تارنما شما داراست.  رایا پارس با هم نصیب‌های متفاوت این بخش را پژوهش میکنیم.
پیکربندی همگانی Search Appearance
درین نصیب به پیکربندی کلی و همگانی ظواهر وب سایت میپردازیم:
در قسمت جداکننده تیتر تعیین می کنید what is seo که در میان تیتر‌های تارنما شما با چه نمادی مسافت ساخت و ساز گردد.
در قسمت نمودار علم و Schema.org، در شرایطی که پیکربندی First-time configuration را جاری ساختن داده باشید این نصیب از قبلی بی نقص گردیده است؛ ولی در صورتیکه جاری ساختن ندادید با گزینش اینکه این وب سایت شرکتی میباشد یا این که فردی و اسم وب سایت و تعیین عکس یا این که لوگو، ذخیره تغییرات را تعیین نمائید.
تنمظیمات اشکال محتوا در Search Appearance
در‌این قسمت معین میگردد که می خواهید چه نوع محتوایی (نوشته‌ها، کاغذ‌ها یا این که تولیدها) از تارنما شما در نتیجه ها جستجوی گوگل اکران داده گردد. این نصیب مشمول نوشته‌ها، ورقه‌ها، صفحه ها فرود و پوسته‌های اینجانب میباشد که بسته به نوع نیاز و محتوای شما میتوانید هر یک را که خواستید قابل‌اکران یا این که غیرقابل‌اکران در گوگل تعیین فرمایید.
خوب میباشد مواقعی که قابل‌اکران تعیین کردید در قسمت تیتر seo \"Title یا این که تیتر\" را قرار دهید تا صرفا تیتر نوشته شما در ورقه کاوش اکران داده خواهد شد و توضیح متا (Meta Description) هم خوب میباشد خالی بگذارید تا برای هر پست جدا نوشته خواهد شد.
نصیب پیکربندی اسکیما (Schema) به موتورهای کاوش یاری می‌نماید تا بتوانند اینترنت‌وبسایت و محتوای شمارا فهم نمایند. در بخش نوع کاغذ و نوع نوشته‌ی‌علمی میتوانید به‌شکل ظریف معلوم نمایید که محتوای شیت‌ها و نوشته‌های شما در چه حیطهای میباشد. توصیه می‌گردد روی وضعیت پیش‌فرض قرار دهید زیرا با تهیه و تنظیم روی موقعیت‌های دیگر تک تک کاغذ‌های شما مشمول این موقعیت میشوند.
پیکربندی کانال‌های اجتماعی (ورژن پریمیوم) مشمول پیکربندی مرتبط با اکران محتوای شما در کانال‌های اجتماعی میباشد که می توانید از یک تصویر، اسم و توضیح خاص برای این قسمت به کار گیری فرمائید.
موادتشکیل دهنده چندرسانه‌ای در Search Appearance
به عبارتی‌طور که در خویش جعبه اکران داده‌گردیده خوب میباشد این آیتم روی آری تهیه و تنظیم گردد تا از تولید صفحه های تکراری در URLهای تارنما شما خودداری گردد.
طبقه‌بندی‌ها در Search Appearance
مشمول مجموعه‌بندی‌هایی میباشد که برای نوشته‌ها یا این که محصول ها وبسایت قرار میدهیم که می توانیم گزینش کنیم در گوگل اکران داده شوند یا این که نه. تیتر seo را \"Term Title\" قرار دهید و توضیحات متا را هم خالی بگذارید. سایر قسمت‌ها هم مانند نصیب گونه های محتوا شغل فرمایید.
در نصیب ساختار میتوانید معلوم نمائید که پست شما چه فرمتی داراست؟ متن، تصویر یا این که ویدئو. سفارش می کنیم آیتم آرشیو بر اساس فرمت را غیرفعال فرمائید
آرشیو‌ها در Search Appearance
در‌این نصیب میتوانید انتخاب نمائید چه نوع آرشیو‌هایی از نوشته‌های وب سایت شما اکران داده گردد. میتوانید آرشیو تالیف کننده را بی صدا فرمایید هم به جهت دوری از دوپلیکیت شدن محتوا و هم اینکه معمولا مبنی بر تالیف کننده در گوگل سرچ نمیشود. همینطور تاریخ آرشیو هم این قابلیت را میدهد که استفاده کننده بتواند با سرچ بر پایه ی یک تاریخ یا این که ماه خاص محتوای مدنظر خویش را مشاهده کنید.
در قسمت صفحه‌های خاص می توانید برای صفحه های کاوش و صفحه ها 404 یک تیتر خاص تمجید فرمایید.

کنونیکال نسخه اصلی سایت

تحقیق نمایید که آیا وب سایت در هنگام گشوده شدن نشانی کاغذ آن به طور www یا این که فارغ از www و یا این که هر دو میباشد. در حالتی‌که هر دو میباشد آن وقت دو‌مین ارجح سایت را گزینش نمائید سئو در مشهد و نیز آن را در گوگل سرچ کنسول تعیین نمایید. ریدایرکت 301 برای پیاده‌سازی در بین ورژن‌های http:// و http://www وب سایت ضروری میباشد؛  رایا پارس در‌صورتی‌که اینکار را نکنید کل پیوند‌های ورودی که به http://www.example.com اشاره می‌نمایند با اعتبار به http://example.com منتقل نمی‌شود و بالعکس. قابل ذکر میباشد که با به کار گیری از کنونیکال (تهیه اسم دامنه منتخب) به گوگل اعلام میکنید که کدام سبک نامگذاری (http://www.example.com یا این که http://example.com) را ترجیح می‌دهید. what is seo براین اساس عالی میباشد یکی URLها را تحت عنوان مقصد منتخب تعیین فرمائید و برای این شغل از ریدایرکت 301 به کارگیری فرمایید. با به کار گیری از این ریدایرکت اعتقاد و باور داده میگردد که یوزرها و موتورهای کاوش به شیت صحیح ارجاع داده می گردند.
رسیدگی سرعت صفحه ها وب سایت
برگه تارنما بایستی در 5 تا 7 ثانیه جهت ساخت‌و‌ساز تجربیات بهتر برای مخاطب لود خواهد شد. این عمل را می توانید با ابزار GTmetrix تحقیق نمائید.
نظارت گوشی فرندلی بودن صفحه ها
یوزرها تلفن همراه روز آپدیت در درحال حاضر ارتقا می‌باشند و سازش سایت با گوشی خیر صرفا برای مخاطب بهتر میباشد بلکه یکی‌از فاکتورهای مرتبه‌بندی میباشد که گوگل در حیث میگیرد. افزونه گوشی وردپرسی لمسی WP را برای ساخت‌و‌ساز سایت سازگار با گوشی نصب نمایید.
پژوهش واژه کلیدی
واژه کلیدی عمل اساسی در بررسی seo تارنما میباشد و یکی فاکتورهای گزینش کننده در موتور کاوش میباشد. کلمه و واژه کلیدی میتواند سبب توفیق یا این که ناکامی یک شغل بازاریابی تارنما خواهد شد. بایستی بازدیدکنندگان هدفمندی برای وب سایت وجود داشته باشد که‌این عمل فقط از روش تعیین صحیح کلمه و واژه کلیدی میباشد. براین اساس گزینش واژه و کلمه کلیدی مطلوب برای seo یک قدم بسیار اساسی میباشد.
متا تگ‌ها
این تگ‌ها مشمول باصرفه‌سازی موضوعات و باصرفه‌سازی توضیحات (description) هست. با صرفه‌سازی موضوعات امداد در سکو‌بندی سایت می نماید در حالیکه با صرفه‌سازی توضیحات امداد در ارتقاء CTR (نرخ از روش کلیک) وب سایت میشود.
برای نظارت بهینه سازی وبسایت خویش بعضی وب سایت‌های آنلاینی می باشند که بر طبق معیارهای تعریف‌و‌تمجید گردیده در آنان به محاسبه بهینه سازی وبسایت شما پرداخته و میتوانید با استعمال از آن ها خطاها سئوی خویش را برطرف فرمائید. البته در لحاظ داشته باشید که علامت دادن عدد بالا درین تارنما‌ها لزوما سئوی توانا وبسایت شمارا تأیید نمی‌نماید چرا که کارایی و نظارت گوگل برای درجه‌بندی وبسایت‌ها با این نوع وبسایت‌ها مختلف میباشد ولی میتوانند وبسایت‌های بررسی seo امداد کننده برای رفع اشتباهات تارنما باشند.
شایسته ترین ابزارهای کاربردی بررسی تارنما
برای محاسبه وبسایت، می توانید تحلیل لیستی از تمامی کار‌های seo تنظیم کرده و یک به یک آن‌ها‌را برای هرمورد از صفحه های تارنما‌تان پژوهش فرمائید. البته این فعالیت خیر‌فقط به شدت وقت‌گیر میباشد بلکه احتمال خطای آن هم زیاد میباشد. به مکان چک وبسایت به طور شخصی می توانید به راحتی از ابزارهای توسعه یافته‌ای که برای این شغل وجود دارااست، به کار گیری فرمائید. در‌این بخش قصد داریم مهمترین ابزارهای تحلیل وب سایت را معرفی کنیم:
سرچ کنسول گوگل
سرچ کنسول گوگل او‌لین و مهم ترین ابزاری میباشد که می‌قدرت برای ارزیابی تارنما معرفی کرد. سرچ کنسول ابزارهای متنوعی برای تحلیل جنبه‌های فنی تارنما و همینطور کوشش تارنما در کلمه ها کلیدی گوناگون ارائه می‌نماید. اما بایستی اعتنا داشته باشید که سرچ کنسول را صرفا برای وبسایت خودتان می توانید به عمل ببرید و قابلیت ارزیابی تارنما رقبا با آن نیست. مهمترین خصوصیت‌های سرچ کنسول مفاد تحت میباشد:

نحوه استفاده از Structured Data برای سایت

برای اینکه در صفحه های سایتتان از داده‌های ساختاریافته تحت عنوان نشان‌گذاری‌ها به کار گیری نمایید، سئو در مشهد بایستی از یکی سه فرمت مهم‌ای که گوگل آن‌ها‌را می فهمد به کار گیری نمائید:
JSON-LD
Microdata
RDFa
در ذیل به سه شیوه کلی که میتوانید از استراکچردیتا در وب سایت‌های خویش به کارگیری نمائید اشاره میکنم:
قرار دادن استراکچر دیتا در وبسایت‌های کدنویسی
در وب سایت‌های کدنویسی گردیده شما می توانید از Schema.org الهام بگیرید و اسکریپت منحصر به فرد خودتان را بنویسید.
اگرچه که ایجاد کرد اسکیمای منحصر برای خودتان مستلزم داشتن تجارب در کدنویسی میباشد رایا پارس البته به شما این انعطاف‌پذیری را می دهد که هر چیزی که دلتان میخواهد را برای اکران، علامت‌گذاری نمایید و بغرنج‌ترین نوع داده‌های ساختاریافته را بسازید که مشتمل بر داده ها متعددی برای موتورهای جست‌وجو میباشد.
این شیوه فرصت‌برگزیدگان و در صورتی‌که ندانید که دارید چه عمل میکنید احتمالا خطرناک‌ترین روشی میباشد what is seo که میتوانید از دیتا استراکچر به کار گیری نمایید. این کدها را چنانچه از جمله در فرمت JSON-LD باشند می بایست در قطعه کد HTML آن شیت مربوطه در بین تگ یا این که قرار دهید.
استراکچر دیتا سوای به کارگیری از کدنویسی
برای اینکه از خطاها مرتبط با کدنویسی بدور بمانید وب سایت‌های بخش اعظمی می‌باشند که به صورت اتومات این داده‌ها را برای شما ساخت می‌نمایند، سه عدد از پر اسم و رسم‌ترین تولیدکنندگان مشتمل بر مفاد ذیل میباشند:
Google Structured Data Markup Helper
Google Data Highlighter
Schema Markup Generator (JSON-LD) by Merkle
استراکچر دیتا در وبسایت‌های وردپرسی
یکی شایسته ترین طرز‌ها برای تشکیل داد داده‌های ساختاریافته، به کار گیری از افزونه‌های متفاوت میباشد. اگرچه این افزونه‌ها که بیشتر در گروه افزونه‌های seo قرار می گیرند محدودیت‌های خاص خودشان را دارا‌هستند و معمولا روی اسکیماهایی تمرکز می‌نمایند که برای Rich Result کاربردی‌ست (خیر برای هر دادۀ دیگری که در Schema.org از آن خاطر گردیده).
برای مثال این افزونه‌ها می‌قدرت به‌این موردها اشاره نمود:
Yoast بهینه سازی
Yoast WooCommerce بهینه سازی
Schema App
در غایت می بایست در حیث داشته باشید که از هر روشی که از داده‌های ساختاریافته استعمال کردید، میتوانید آن را آزمایش فرمائید تا مشاهده کنید که صحیح به اکران درمی‌آیند یا این که نه. برای اینکار می توانید از ابزار Rich Result Test، Schema Markup Validator یا این که URL Inspection Tool به کار گیری فرمائید.

مشخص کردنrel=canonical در صفحه گروه مقالات یا صفحه فرود به آدرس یک مقاله ویژه

فرض کنیم که شما یک وب سایت درباره دسرها دارید. تارنما شما داده ها موءثر طبقه بندی گردیده ای از \"شیرینی ها\" و \"بستنی قیفی ها\" دارااست. هر روز یک امر غذای نو در هر مجموعه اضافه میگردد. سئو در مشهد مثلا کاغذ فرود شیرینی وبسایت شما مشتمل بر یک نوشته‌ی‌علمی ویژه برای \"کیک قهوه قرمز رنگ مخملی\" میباشد، به جهت اینکه تیم \"شیرینی\" معمولا محتوای یکسانی مانند \"کیک قهوه قرمز رنگ مخملی\" دارااست، شما یک لینک و پیوند با ویژگی rel=canonical از ورقه مجموعه به نوشته‌ی‌علمی ویژه خویش می دهید. 
در صورتی موتور کاوش ویژگی rel=canonical فوق را قبول نماید، تک تک مقاله ها مربوط به شیرینی های شما در حاصل موتور کاوش ظواهر نخواهد شد. این مورد بدین برهان میباشد که سیگنال های rel=canonical به موتورجستجو می‌گوید که بقیه صفحه های شما به طور تکراری می‌باشند و ورقه اساسی وب سایت شما نوشته‌علمی \"کیک قهوه قرمز رنگ مخملی\" میباشد. در هر شکل درصورتی که بخواهید که یوزرها بتوانند هر دو دسته مطالب شما و مقاله‌ها آنها‌را پیدا نمایند، شایسته ترین فعالیت این میباشد که هر کاغذ صرفا به خودش از ارجاع rel=canonical به کار گیری نماید و یا این که کلاً از اینگونه دستوری استعمال نکنید. این قضیه را به خیال داشته باشید که تمجید canonical برای مشخص و معلوم کردن پست الکترونیک میباشد رایا پارس که ترجیح می دهید در حاصل موتور کاوش اکران داده گردد و از افزودن آن برای یک تیم از مقاله‌ها یا این که صفحه ها فرود وب سایت خویش جداگانه پرهیز کنید.

نادرست 5: به کار گیری از rel=canonical در تگ body صفحه های
تگ Link برای rel=canonical فقط بایستی در قسمت head صفحه های html استعمال شود. برای اجتناب از اخذ خطاهای تجزیه html عالی میباشد ویژگی rel=canonical را در نزدیکترین خط  نسبت به تگ قرار دهید. هنگامی که تگ فوق در قسمت body برگه قرار می‌گیرد منجر می گردد که فرمان فوق نادیده گرفته خواهد شد.  حل کردن این اختلال بسیار بی آلایش میباشد، what is seo کافی میباشد که جای قرار دریافت کردن تگ فوق را آنالیز کرده و همواره در لحاظ داشته باشید که فرمان فوق بایستی در نصیب وب سایت شما قرار گیرد.
مزیت تگ cannonical چیست؟
در صورتی‌که که صاحب و مالک یک سری وب سایت با محتوای شبیه باشید، این تگ در در اختیار گرفتن اعتبار و سکو محتوای وب سایت‌ها میتواند موءثر باشد. بنابراین می توانید تمرکز خویش را روی بهبود درجه یک وب سایت قرار دهید. تارنما هایی مانند آمازون که فروش اینترنتی و نرم افزار فروش دارا‌هستند، در کانال‌های اجتماعی خویش از تگ کنونیکال به کار گیری می‌نمایند، یعنی URL کوتاه‌تری دارا‌هستند و این نشانی ریدایرکت نمی شود