مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

گوگل دیتا استودیو چیست؟

بی‌شک شما هم تا به‌ هم اکنون میان حجم انبوه اطلاعات و داده‌های سایت سردرگم شدید و در پی طرز راه حل‌ای برای گردآوری‌بندی و محاسبه دیتا بودید. پلفترمی که بتواند این سردرگمی را از دربین پیروزشود،سئو در مشهد قطعا چاره مناسبی برایتان خواهد بود. ابزاری که این روزها دوستداران بخش اعظمی هم پیدا کرده، دیتا استودیو میباشد! این ابزار، اطلاعات را در قالب  داشبوردهایی کاربردی و ساده نمایش می‌دهد و یاری می‌کند تا رسیدگی‌های مفیدی از سایت داشته ‌باشید. بیایید با هم دقیق‌تر درباره این راه حل دوست‌داشتنی از گوگل بدانیم.
پیدایش گوگل دیتا استودیو از سال ۲۰۱۶ میلادی با مقصود یاری به وب‌مستران و متخصصان بهینه سازی از طریق تبدیل داده‌های خام به نمودارها و جداول گرافیکی و معمولی، رخداد.
گوگل دیتا استودیو یکی ابزارهای گوگل می‌باشد که توسط آن می‌اقتدار داده‌هایرایا پارس متفاوت که از گوگل ادز، گوگل آنالایتیکس، گوگل شیتز، گوگل سرچ کنسول، گوگل بیگ کوئری، یوتیوب و… توده‌آوری شده را در قالب جداول و نمودارهای پراکندگی، میله‌ای، محیطی، دایره‌ای و… مشاهده کنید.what is seo  همچنین این اطلاعات با به کار گیری از چارت‌ها، گراف‌ها، نقشه‌‌های حرارتی، نقشه‌های جغرافیایی و سری‌های زمانی نیز قابل نمایش است و بسته به نیاز شما می تواند تغییر و تحول کند.
دیتا استودیو به شما این قابلیت و امکان را می‌دهد که گزارش‌ها و نتایج نتایج را با اعضای مجموعه خود به اشتراک بگذارید و به آن ها اجازه بازنویسی و درج اظهار نظر را بدهید.
مزایای استعمال از دیتا استودیو
مزایای به کارگیری از دیتا استودیو برای آنالیز‌کنندگان وبسایت، سئوکاران و روی هم رفته رونق استخراج‌وکارهای مجازی بسیار زیاد می‌باشد که به عنوان مثال آن‌ها می‌قدرت به مفاد تحت اشاره کرد:
نحوه ساخت اکانت گوگل دیتا استودیو
روش ساخت اکانت گوگل دیتا استودیو بسیار بی آلایش میباشد و نیاز به مهارت خاصی ندارد. صرفا با داشتن یک پست الکترونیک و اجرا روند زیر میتوانید اکانت شخصی خود را در دیتا استودیو تشکیل داد فرمائید.
وارد وبسایت گوگل دیتا استودیو شوید و آدرس نشانی اینترنتی و مشخصات خود را وارد نمایید.
به قسمت “Home” بروید وارد داشبورد شده و آنگاه برای ساخت گزارش روی دکمه “Create” کلیک فرمائید.
در لیستی که ظاهر می‌شود مورد “Data Source” را بزنید و سپس انواع منابع داده که شامل گوگل آنالاتیکس، گوگل شیتز، بیگ کوئری و… می‌باشد را انتخاب کنید.
از جمله مورد “Google Analytics” را تعیین کرده و فیلدهای “Property”، “Account” و “View” را پر نمایید و گزینه “Connect” یعنی اتصال را بزنید. بعد از تعدادی ثانیه کلیه پارامترها و داده‌های جانور در آنالایتیکس با مشخصاتشان نمایش داده می‌شود که می‌اقتدار آنان را بازنویسی کرد و یا توضیحاتی اضافه کرد.
در آخرین مرحله برای ساخت گزارش روی دکمه “Create report” کلیک کنید تا یک گزارش خالی برای شما تشکیل داد شود. همچنین با کلیک روی آیتم “Add a chart”  اشکال نمودارها، جداول و نقشه‌های پراکندگی و… ساخت میشود.
روش عمل با دیتا استودیو
پس از ثبت اکانت دیتا استودیو با کلیک روی آیتم “+Create” یک گزارش خالی ساخت‌و‌ساز نمائید. با انتخاب “Create New Data Source” می توانید انواع منابع دیتای خود را مشتمل بر فیلدها و معیارها مشاهده کنید و با زدن بر روی مورد “Add To Report” آن ها را به گزارشتان متصل کنید. اگر می‌خواهید منابع دیگر نیز اضافه کنید با گزینش “Resource” و آن گاه “Manage added data sources” قادرید این شغل را ایفا دهید.
درپی نیز با استفاده از “Add a Data Source” منابع داده‌ای که قصد تهیه گزارش از آنها را دارید تعیین نمائید و آن گاه نمودارها و جداول آیتم نظری را که فکر‌میکنید برای سایتتان موءثر و کاربردی است از ابزار گوگل دیتا استودیو تهیه و تنظیم نمائید
بخش‌های مهم گوگل دیتا استودیو
بعد از آشنایی با ایجاد کرد اکانت و طریق کار با ابزار دیتا استودیو، به معرفی قسمت‌های اساسی گوگل دیتا استودیو میپردازیم.
گزارشات (Reports)
منابع داده (Data Source)
این قسمت مجموع اطلاعاتی را که دربین گوگل دیتا استودیو و سورس‌ داده ایجاد شده را نمایش می دهد و قابلیت اتصال به ابزارهای بسیار زیادی داراست تا دیتای آن‌ها‌را بگیرد و امکانات مختلفی را در اختیار صاحبان تارنما قرار دهد.
اکسپلورر (Explorer)
اگر قصد دارید پارامتری را در گزارش خود اضافه نمائید و تا قبل از این‌که از تاثیر فایده آن مطمئن نشدید در گزارش مهم ثبت نشود، می‌توانید آن را در اکسپلورر امتحان فرمائید. به عبارتی بی آلایش‌تر، این قسمت مخصوص آزمایش است و سوای تغییر‌و تحول در ریپورت اساس، قدرتمند می باشید تا المان‌ها و ویژگی‌های گوناگون موردنظر خود را پیاده‌سازی کنید و درصورت تایید آنان را به گزارش اساسی انتقال دهید.
گالری گزارش (Report Gallery)
در گالری مجموعه‌ای از قالب‌ها و مدل‌های فراهم گزارش وجود دارد که با تمرکز به نیاز خود میتوانید آن‌ها‌را گزینش کنید.
اتصال به منابع داده (Connect to Data)
در این قسمت لیستی از اشکال منابع داده که می خواهید دیتای آن‌ها را دریافت و از آن گزارش تهیه و تنظیم نمایید، نمایش داده می‌گردد.
گونه های نمودار (chart) در گوگل دیتا استودیو
جدول (Tables)
جداول به سه مدل عددی، میله‌ای و طیف رنگی قابل مشاهده می‌باشد.
نمودار   Scorecards
این نمودار به دو صورت بی آلایش و کوتاه‌شده برای نمایش اعداد مهم به‌فعالیت می‌رود.
نمودار هنگامی (Time Series)

گراف علم گوگل چیست؟

آیا میدانید گراف علم گوگل چیست و چه کاربردی دارد؟ درین مقاله می‌خواهیم راجع‌به گراف علم گوگل با شما صحبت کنیم و شرح دهیم که‌این گراف به چه منظوری ساخت و ساز گردیده و چه کاربردی دارااست؟ پس به دنبال این نوشته‌علمی جذاب با ما همپا باشید.
در واقع گراف علم گوگل یک مقر علم است که گوگل از آن برای درک بهتر نیت کاربرانش کمک میگیرد. این گراف در سال ۲۰۱۲ به وسیله گوگل ارائه گردیده و می ‌اقتدار این گراف را یکی شایسته ترین سبک های متصل کننده کاربر به گوگل دانست. جالب می‌باشد بدانید این گراف هوشمند به مقر داده تعالی و بزرگی متصل میباشد که مقصود آن درک نیت یوزرها و ارائه شایسته ترین و مرتبط ترین محتوا به کاربر میباشد.
گراف علم گوگل سعی در این دارد که به مکان تفسیر کلمه ها کلیدی کاوش گردیده، به گمانه زنی درباره غرض مخاطب بپردازد و مجاورت ترین آیتم به نیت اورا در صفحه ها کاوش اکران دهد. دیدنی می باشد بدانید گراف علم صرفا به جزئیات نمی پردازد؛ بلکه کارایی می نماید طرز تعامل و رابطه بیشتر یوزرها با موضوعات کاوش گردیده را هموار سازد.
برای مثال در حالتی‌که شما اسم یک بازی را در گوگل سرچ نمائید، میتوانید ضمن مطالعه نوشته‌علمی درخصوص این بازی به آن امتیاز دهید، سوالاتی در مورد این بازی بپرسید و جواب آن را اخذ نمایید و حتی واپسین خبر‌ها در امر این بازی را مشاهده کنید.
قابلیت های پنل علم
در پنل علم می ‌اقتدار نظرسنجی برای مخاطبان قرار داد. استوری و هایپرلینک ساخت نمود.سئو در مشهد  برای گراف علم می توان عکس تصویب کرد. در گراف علم لینک‌‎های قانونی و کانال‌های اجتماعی را می ‌قدرت تصویب نمود.
از جمله شما اسم یکی‌از بازیگران و هنرمندان محبوب خویش را در گوگل سرچ کنید، مشاهده خواهید کرد که در سمت راست رایا پارس نتایج گوگل، اطلاعاتی در مورد این هنرپیشه تصویب گردیده و در نصیب ذیل آن، لیست فیلم‌هایی که‌این هنرپیشه در آن‌ها نقش آفرینی داشته را خواهید رویت کرد.
بدین ترتیب شما خلال تفحص بیوگرافی هنرپیشه مورد عشق‌تان، می‌توانید لیست فیلم‌های او را مشاهده نموده و یا این که آن‌ها را در گوگل کاوش کنید که‌این یک کدام از طرز‌ها و راهکارهای کلیک فراهم کردن از مخاطب توسط گوگل است.
گوگل چه گونه حقایق را کشف می‌ نماید؟
مطلقاً تا به اکنون راجع به این مورد اندیشه کرده‌اید که گوگل چه‌طور می ‌تواند در ارتباط هر موضوعی داده ارائه دهد؟
در واقع خیلی عجیب میباشد که گوگل به طرز عجیبی به داده‌های بسیار گران قدر‌ای دسترسی داراستwhat is seo  و پرسش اینجاست که‌این اطلاعات را از کجا به دست می‌آورد؟
گوگل در سال ۲۰۰۹ به منظور توده داده عملکرد‌هایی جاری ساختن اعطا کرد؛ اما به جهت عدم توجه مایحتاج، این پروژه به سال ۲۰۱۱ موکول شد. سپس در سال ۲۰۱۰ با خرید متا اینترنت، توانست اعتنا موردنیاز برای کشف حقایق را جاری ساختن دهد. دیدنی است بدانید منابع این حقایق و داده‌ها به ویکی پدیا، وب سایت‌های دارای اعتبار و کتاب‌های مرجع گشوده میگردد.
گراف علم چیست؟
چه طور اینترنت‌وب سایت‌مان را برای گراف علم گوگل seo کنیم؟
ساخت یک شیت در ویکی پدیا
در‌صورتی‌که می خواهید تحت عنوان یکی وب سایت‌های قانونی در گوگل شناخته گردید، بهتر میباشد یک کاغذ ویکی پدیا داشته باشید؛ چراکه گوگل برای بدست آوردن نشانی تارنما‌های قانونی به ویکی پدیا مراجعه می ‌نماید. پس در صورتی شما هم جزو آن تیم از کسب و کار‌هایی می‌باشید که صفحه ویکی‌ پدیا ندارید، بهتر می‌باشد برای seo کردن وب سایت خویش برای گراف علم گوگل، هر چه زودتر برای این کاغذ مبادرت فرمائید.
برای این فعالیت می ‌توانید یک ویرایشگر ویکی پدیا استخدام فرمایید و از وی بخواهید برایتان یک شیت مطلوب ساخت نماید. همینطور بایستی بدانید برخی از داده ها گوگل از سایت ویکی دیتا اخذ می‌شود. از همین رو بهتر می‌باشد یک ورودی برای بیزنس خویش در ویکی دیتا قرار دهید و یک پیوند برای وبسایت خویش ایجاد کرد نمائید و اثر فوق العاده‌اش را در سئو تارنما خویش ملاحظه کنید.
به کار بردن Schema Markup در شیت home
یکی از شغل های الزامی به منظور بهینه سازی وب سایت برای گراف علم گوگل، به فعالیت بردن Schema Markup در برگه اصلی هست. اما می بایست بدانید که‌این گزینه را بازدیدکنندگان مشاهده نمیکنند؛ اما گوگل دقت ویژه‌ای به آن دارااست. بهتر است در Schema Markup داده ها مرتبط با خودتان شامل کسب و کار محلی، فرد، سازمان و… را معلوم نمایید. برای مشاهده پایان فعالیت و بهره می توانید با ابزار آزمایش Google structured data اعتبار Schema Markup خویش را بسنجید.
بکار گیری گوگل مپ
نشانی محل کار خویش را در گوگل مپ تصویب نمایید؛ ساعت ها کاری و داده ها مختصری از کسب و کار خویش را در آن بیان نمایید.
حساب های شبکه های مردمی
کارایی نمایید برای تجارت خویش اکانت هایی در شبکه‌های‌اجتماعی مالامال رونق بسازید و آنها‌را پذیرش (verify) نمایید و آن‌ها‌را به سایت خویش پیوند فرمائید. این کار سبب می شود خلال ارتقاء سکو بهینه سازی، یک گراف علم گوگل بدست آورید حتی اگرکه گوگل نتواند وبسایت قانونی شمارا پیدا نماید.
گراف علم گوگل
توده بندی
در پایان هم پیشنهاد می کنیم در راستای بهبود بهینه سازی وبسایت برای گراف علم گوگل، حتما حساب کانال اجتماعی برای بیزنس خویش ساخت کنید و لینک یا این که نشانی آن را در چنگ یوزرها قرار دهید؛ چون شبکه‌های‌عمومی یکی شایسته ترین شیوه‌‌های تعامل دربین یوزرها با شماست که می‌تواند نرخ کلیک را نیز افزایش دهد.
هم اینگونه در صورتی‌که قصد پیاده سازی سایتی کیفیت بالا و تمرکز روی seo آن را دارید، می توانید با مشاهده بخش مثال امور، از فی مابین تعداد متعددی سایت از پیش ساخته شده پوسته متبوع خویش را گزینش نمایید و با درخواست دموی بدون پول، به فرصت یک ماه از تارنما خویش به کارگیری نمایید. در شکل رضایت از هواخواهی و تلاش وبسایت، میتوانید مبادرت به خرید تارنما خویش کنید.

ساخت و ساز محتوا چیست؟


در این نوشته‌علمی تمامی چیز درباره تولید محتوا از استراتژی تا بررسی محتوا را فراگیری داده ایم و شما را با ساخت‌و‌ساز بهترین نوع محتوا آشنا خواهیم کرد.


راستش را بخواهید خود من هم در جایگاه نویسنده این متن، مستاصل ما‌نده‌ام که چطور از عنایت و موقعیت ساخت محتوا باکیفیت در سال 2021 بیان‌کنم.


اهمیتی که روز آپ تو دیت بیشتر میشود. و همچنین در سال میلادی پیش روی به تقدم اکثری از حصول و کارها سئو در مشهد  و وبسایت‌های اینترنتی بدل می‌گردد. میدانید چرا؟


اجازه بدهید از یه خرده قبل‌تر برایتان بیان‌کنم، زمانی که دنیای صنعت، حاکم بر شغل‌های بشری بود و همگان مجبور بودند، رایا پارس با دقت به نیازهای صاحبان سرمایه، کار کنند، درس بخوانند و زندگی کنند. و به طور تک تک این امکان برایشان فراهم نبود تا به طبقه‌ای بالاتر و قشری مرفه‌تر بپیوندند؛ اما دنیای جدیدی که ما در آن زندگی می‌کنیم، بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی است که تصور می کنید.


تکیه بر دانش، عنایت به کشف اطلاعات، فایده‌گیری از آن به صورت آپدیت و همچنین در اختیار داشتن دنیای ارتباطات و ویژگی‌های بی‌نقطه  what is seo پایان اینترنت، این امکان را به ما داده می باشد تا رشد کنیم و دستیابی و کارمان را توسعه و گسترش دهیم.


برای این دستور شیوه های بسیاری وجود دارد؛ اما یکی مهم ترین یا نه بهتر هست بگوییم مهمترین شیوه موفقیت در بیستمین سال قرن ۲۱ میلادی، توجه به روش برقراری ارتباط با مخاطبان می باشد. شما مسلما میدانید مهم ترین راه‌های برقراری این ارتباط در ساخت محتوای با کیفیت است. آن وقت هست که استفاده کننده، صاحبان کسب و کار را بهتر می شناسید و پشت گرمی بیشتری نسبت به آن ها دستیابی می‌کند.


در شرایطی که شما هم می‌خواهید از مسیر سفارش ساخت‌و‌ساز محتوا یا بوسیله استخراج مهارت ایفا آن پای در راه و روش برقراری ارتباط با مخاطبانتان بگذارید، ادامه متن را با دقت بیشتری بخوانید زیرا آن چیزی که قرار می باشد گفته گردد، قادر است تغییرات اکثری در روش نگرشتان ایجاد کرد نماید.


البته قبل از هر چیزی به این سوال بایستی پاسخ دهیم: تولید محتوا چیست؟ ایجاد کرد محتوا، فرآیند ساخت و ساز ایده‌های موضوعی به حساب میآید که برای خریداران شما جذاب می باشد. میتوانید محتوایی نوشتاری یا تصویری پیرامون آن ایده‌ها ساخت کنید. همچنین از آن اطلاعات، محتواهایی به صورت وب لاگ، ویدیو، اینفوگرافیک یا سایر قالب‌ها، ایجاد نمائید.


فهرست محتوا[نمایش]


تعریف‌و‌تمجید تولید محتوا

در این ویدئو برای تعریف ایجاد محتوا داستان کوتاهی داستان میگردد، سفارش میکنم با دقت گوش نمائید:


نمایشگر ویدئو


00:00

02:01



۱. چرا بایستی ساخت و ساز محتوا را بدون شوخی بگیرید؟

محتوا نصیب بزرگی از زندگی روزمره شما هست. اجتناب از آن سخت بوده؛ اما چرا درپی آن هستید؟ محتوا مارا مطلع می‌کند، به سؤالاتمان پاسخ می‌دهد، سرگرممان می‌کند، منجر می‌شود لبخند بزنیم، در تصمیم گیری راهنماییمان می‌کند و….


محتوا به شما یاری می‌کند، مشتری‌ها را به سمت خود جذب فرمایید تا مخاطبان درگیرتان شوند و لذت ببرند. همچنین می توانید بازدید کنندگان جدیدی به وبسایت خود بیاورید. درنهایت، درآمدی برای شرکتتان داشته باشید. خوب می باشد بگویم در حالتی که شما محتوایی ساخت‌و‌ساز نکنید، از قافله عقب خواهید ماند.


باید به طور صریح به یک سوال پاسخ دهید. کاربر میخواهید یا خیر؟


را باید ایجاد محتوا را دورازشوخی بگیرید؟

در صورتیکه می‌خواهید پس دیگر حرفی نمی‌ماند، دست به کار شوید و خود را برای ساخت یک محتوای با کیفیت کار کشته نمائید. نمی‌دانم یا شاید هم خیلی مهم نباشد که بدانم مقصود شما از جذب مخاطب چیست، این که می خواهید خدمات و کالای خود را تبلیغ فرمایید یا تفکر خود را تکثیر دهید، فرقی ندارد. در هر صورت شما باید استفاده کننده را به وب سایت خود کشانده و کاری نمایید تا با اکراه آن را رخنه‌ کند، آن وقت هست که مقصود شما محقق خواهد شد.


این دقیقا همان کاری هست که وسیع ترین حصول و کارهای فقید برایش نقشه کشیده‌اند و همواره در مسیرش تکان می‌کنند. در صورتی‌که می‌خواهید از غافله عقب نمانید، وقت آن رسیده با قدمی استوار سال جدید را آغاز فرمائید و محتوا باکیفیت بیشتری به نسبت رقبای خود داشته باشید.


ساخت‌و‌ساز محتوا، کار پایانی بازاریابی هست. هنگام ساخت‌و‌ساز محتوا، اطلاعات مجانی و مفیدی را در دست مخاطبان خود قرار می‌دهید، میتوانید مشتریان بالقوه را به سمت خود جذب کرده و مشتریان جانور را از طریق تعامل باکیفیت، نگهداری فرمایید.


شما همچنین ROI اساسی برای شرکتتان ایجاد مینمایید؛ زیرا این آمار، بازاریابی محتوا را نشان می دهد که:


بازاریابی محتوا باعث به X3 بازاریابی سنتی میشود و ۶۲٪ هزینه کمتری را به هم پا دارااست.

SMB هایی که از بازاریابی محتوا استفاده می‌نمایند، ۱۲۶٪ فالور بیشتری آنها را دنبال می‌کند نسبت به آنهایی که از بازاریابی محتوا استفاده نمی‌کنند.

۶۱٪ از خریدهای آنلاین، بهره مستقیم مشتری می‌باشد که یک وبلاگ را می‌خواند.

شرکت‌هایی که بیشتراز ۱۶ پست وبلاگ در هر ماه منتشر می‌کنند، ۳٫۵ برابر ترافیک بیشتری نسبت به شرکت‌هایی که چهار (یا کمتر) پست در هر ماه ارسال کرده‌اند، دارند.

محتوا برابر با رشد تجارتتان هست. به این ترتیب بیایید با استراتژی محتوا شروع فرمائید.


۲. طراحی برنامه و استراتژی محتوا

شما استارت به ساختن خانه بدون طرح، مجسمه‌ای بدون طرح یا شرکتی فارغ از بیانیه مأموریت، نمی کنید. بنابراین بدون ساخت و ساز اپلیکیشن، نباید به تشکیل داد محتوا بپردازید. در غیر این صورت امکان دارد از هدف خود گم راه شوید.


یک استراتژی محتوا شامل کلیه چیز هست، از نام تجاری و لحن گرفته تا اینکه چه‌گونه محتوای خود را تبلیغ کرده و در نهایت گزینه به کارگیری مجدد قرار بگیرد.


بیایید گام به گام به طریق ایجاد نرم افزار محتوا خود بپردازیم.


برنامه ریزی و استراتژی محتوا

انتخاب اهداف محتوا

برای ساخت‌و‌ساز محتوا می بایست مشابه یک کمپین بازاریابی سنتی، استراتژی محتوا شما در جهت اهداف بازاریابیتان باشد (که باید از اهداف شرکت شما محسوب شود). تا‌زمانیکه اهدافتان SMART باشند، میتواند به جذب بازدید کننده بیشتر به سایتتان تا ساخت و ساز بیشتر سبب شود؛ نمونه‌ای از این نوع هدف، ارتقا ترافیک ارگانیک به بلاگ در سه ماهه بعدی به اندازه ۲۵٪ می باشد.


جستجوی معنایی (Semantic Search) طریق جدید گوگل در فهم و شعور دقیق‌تر و صحیح‌تر هدف مخاطبان جستجو کننده از طریق شناخت بهتر عبارات است. به عنوان نمونه در‌حالتی که کلمه و واژه فردوسی را جستجو فرمائید گوگل از طریق جستجوی معنایی متوجه میشود که منظور  شما همان شاعر گران قدر حکیم فردوسی هست نه میدان فردوسی؛ از این رو اطلاعات مفیدی را براساس رفتار کاربرانی که پیش از شما کلمه فردوسی را جستجو کرده‌اند، سئو در مشهد  تحقیق، گردآوری‌آوری و در اختیارتان قرار میدهد یا در صورتیکه اهل مشاهده فیلم ارباب حلقه‌ها باشید میدانید که نام شخصیت بد ذاتی که حلقه در وجود «اسمیگل» به وجود آورد، گالوم می‌باشد. البته فرض کنید که شما نام آن را فراموش کرده‌اید و در همین مجال قصد دارید راجع‌به تاریخچه این شخصیت بدانید و با جستجوی عبارت مو جود ترسناک  رایا پارس  در ارباب حلقه‌ها، گوگل مراد شما را شعور می‌کند و صفحه ویکی‌پدیای گالوم را نمایش می‌دهد ولی در گذشته در حالتی‌که این عبارت را جستجو می‌کردید گوگل ادراک درستی از لغات نداشت و برای نمایش نتایج، در‌پی صفحاتی می‌رفت که تنهاً کلمه یا عبارت مورد نظر در آن‌ها بود. در حقیقت جستجوی معنایی به کمک الگوریتم‌های خاص، هوش مصنوعی، تفحص منابع اطلاعاتی پهناور، شعور پیشرفته‌ای از هدف کاوش گر به هم پا داشته و این قابلیت را دارد که نزدیک‌ترین  what is seo  و دقیق‌ترین پاسخ‌ها را به نمایش بگذارد. در حقیقت جستجوی معنایی یک تحول نوین در دنیای بهینه سازی به‌وجود آورده و درپی آن اکثری از seo کارها مجاب شدند که رفتارهای قبل خود را تغییر دهند و از تکنیک‌های تازه برای سئو کردن تارنما به کار گیری کنند. ما در‌این محتوا از سایت پزشک تجارت قصد داریم شمارا به طور کامل با جستجوی معنایی آشنا کنیم، پس تا انتهای محتوا همراه ما باشید.

جستجوی معنایی (Semantic Search) چیست؟

جستجوی معنایی (Semantic Search) یک تکنیک جستجوی اطلاعات است که فقط براساس کلمه ها کلیدی نتایج جستجو را تر و تمیز نمی‌کند بلکه بر اساس ادراک مضمون‌ کلماتی که کاربر در جستجو به کارگیری کرده، نتایج را مرتب می‌کند. جستجوی معنایی به کمک شناخت، فهم و شعور، تجزیه و رسیدگی عبارت جستجو شده، تطبیق الگوریتم‌های گویش طبیعی، مفاهیم و هم معنی‌ها، بهترین و دقیق‌ترین اطلاعات را از پایگاه‌های اطلاعات، سایت‌ها و سایر منابعی که در اینترنت وجود دارااست تهیه و تنظیم و در نتیجه ها جستجو برای کاربران نمایش می‌دهد. در واقع مقصود گوگل از جستجوی معنایی، درک زبانی می‌باشد که آدم‌ها به طور طبیعی و روزمره از آن استفاده می‌کنند. همچنین این نوع جستجو در ادامه بهبود اعتنا جستجو و فهم و شعور هدف جستجوگر از طریق معنای متنی بوده و امکان دستیابی پاسخ‌ها و نمایش حاصل دقیق و شخصی‌سازی شده را دارااست. از این رو موتورهای جستجو قادرند از طریق این جستجو کوئری‌های متعدد را درک کنند و دریابند که چه مواردی باعث تشکیل داد یک کوئری به وسیله کاربر میشود و کاربران از جستجوی کوئری مورد نظر چه انتظاراتی دارا هستند. گوگل زمانی که قصد دارااست محتوای مربوط به یک کوئری را تشخیص دهد، عامل ها مختلفی را در نظر می‌گیرد که درین نصیب به آن ها میپردازیم.
سابقۀ جستجوی مخاطب
حالت جغرافیایی استفاده کننده
با هم‌آیی کلمات و فاصله دربین آنها (Co-Occurrence)
دامنه‌های لینک داده شده به ورقه ها و متن ها مرتبط به مورد جستجو
خصوصیات کوئری (گونه های مختلف نوشتاری یک کلمه، خصوصیات املائی و ...)
سابقه جستجوی همگانی (جستجوهایی که در روزگار‌های وقتی نزدیک و متواتر انجام یافته‌اند و با جستجوی استفاده کننده مرتبط میباشد.)
جستجوی معنایی چه اهمیتی دارااست؟
یکی از مهمترین دلایل عنایت فزاینده جستجوی معنایی، جستجوی صوتی میباشد که معمولاً با جمله‌ها و کلمات زمان بر‌تر جاری ساختن می گردد. Siri و Alexa دستیارات صوتی گوگل و سایر ابزارهای جستجوی صوتی برای اینکه کاربران را به نتیجه ها دلخواه جستجو برسانند باید به علم دور نما و شعور دقیق معنایی گرانقدر دسترسی داته باشند.
عدم وضوح لهجه یک کدام از از سایر از عامل ها اهمیت این جستجو می باشد، بدون اینکه مخاطب از کدام گویش برای جستجو استفاده می‌کند، بسیاری از لغات دارای معانی متعددی می‌باشند؛ بدین ترتیب جهت ارائه حاصل مرتبط‌تر، موتورهای جستجو باید بتوانند عبارت جستجو را در متن رسیدگی کنند. به عنوان نمونه یک موتور جستجو باید در میان واژه و کلمه table (میز) و table (جدول) تمایز قائل شود که این فرمان فارغ از احتساب معنایی قابلیت و امکان‌پذیر نیست البته جستجوی معنایی این نوع جستجوها را سهل کرده، به صورتی که تنها با قرار دادن کلمه در متن، این امر را اعمال می‌دهد. از دیگر دلایل مداقه جستجوی معنایی می‌اقتدار موارد ذیل را برشمرد.
1. به کارگیری کاربران از عبارات متنوعی که شبیه محتوای مورد نظر نیست: همان طور که میدانید اکثر اوقات کاربران در طی جستجو از کلمات متنوعی به کار گیری می‌کنند که دقیقاً شبیه محتوای مورد نظر نیست یا در برخی مواقع هنگام جستجوی کاربر نمی‌داند که چه‌طور سوال خود را مطرح کند. به عنوان نمونه تصور کنید که رادیو آهنگی را پخش می‌کند و شما آن آوا را می‌پسندید اما اسم ترانه و خواننده را نمی‌دانید؛ از این رو استارت به جستجوی بخش‌هایی از متن آهنگ در گوگل می‌کنید و گوگل از طریق جستجوی معنایی مضمون‌ سرچ شدۀ شمارا فهم و شعور کرده و محتوای دقیق و گزینه نظرتان را در حاصل گوگل برای شما به نمایش می‌گذارد.
2. جستجوهایی که به صورت ناخواسته نامفهوم هستند: جالب میباشد بدانید که حتی در زبان انگلیسی نسبتاًً 40 درصد لغات دارای معانی متفاوتی می‌باشند یا اسامی بسیاری وجود دارد که به عنوان صفت، فعل یا هردو آنها به‌شغل می روند و این آیتم بسیار بحران برانگیز می باشد ولی جستجوی معنایی درصدد میباشد که این معضل را رفع کند.
3. بایستگی فهم و شعور روابط بین سلسله مراتب لغوی و entityها
4. درنظر به دست آوردن علایق و تمایلات شخصی
در حقیقت گوگل و سایر موتورهای جستجو در شناسایی ماهیت‌های متفاوت و تشکیل داد پاسخ برای سوال های متعدد متخصص گردیده‌است. این شغل را از طریق ارتباط دادن داده‌ها که جستجوی قدرتمند‌تر و مرتبط‌تری را ایجاد کرد می‌کند، ایفا می دهد و به پرسش‌ها به صورت الگوریتم فهم و شعور شده پاسخ دقیق می‌دهد. بدین ترتیب جستجوی معنایی فرایند ارتباط دهی، سازمان‌دهی و نظم‌دهی اطلاعات به طور معنایی به وظیفه‌ای برای موتورهای جستجو تبدیل گردیده‌است و با درک کلیۀ این داده‌ها و اطلاعات امکان بهترین بهره فراهم کردن تجربیات استفاده کننده را به حداکثر می‌رساند.
چرا موتور های جستجو به‌دنبال جستجوی معنایی هستند؟
همانطور که میدانید کاربران همواره درپی حاصل دقیق، کاربردی و موءثر می‌باشند؛ از این رو گوگل و سایر موتورهای جستجو دریافتند که استیناف کلمه ها کلیدی برای نمایش نتایج جستجو کافی نیست بلکه بایستی مفاهیم جستجوی کاربران را فهم و شعور کنند و از فی مابین کلیۀ اطلاعات موجود در بستر اینترنت، مرتبط‌ترین و دقیق‌ترین نتایج را به کاربران ارائه کنند که جستجوی معنایی، بهترین تکنیک هست. در حقیقت جستجوی معنایی برای یک موتور جستجو به معنای اسپم (هرزنامه) کمتر، حجم اطلاعات بیشتر، فهم و شعور خوب از غرض جستجوی مخاطب و جستجوی نزدیک‌تر و دقیق‌تر به لهجه طبیعی آدم میباشد.
شاید هر روز با جستجوی معنایی سروکار داشته باشید ولی به آن توجه نکرده باشید. ما درین نصیب قصد داریم شما را با برخی از مهم‌ترین کاربردهای جستجوی معنایی در زندگی روزمره آشنا کنیم.
شناسایی و ویرایش لغات جستجو شده: یکی از کاربردهای جستجوی معنایی، شناسایی کلمه ها خطا از حیث نگارشی، املائی و اصلاح آن‌هاست. حتماً برایتان پیش آمده می باشد املای عبارتی که در موتور جستجو وارد نمودید، خطا باشد و زمانی که بر روی آیکون ذره‌فی مابین کلیک می کنید، گوگل به صورت اتوماتیک نسخه صحیح و ویرایش شده عبارت جستجوی شما را با رنگ آبی رنگ نمایش می دهد.
ارائه پاسخ‌های کاربردی در کوتاه‌ترین مجال ممکن: جستجوی معنایی با ادراک سریع عبارتی که شما جستجو کردید در کوتاه‌ترین مجال ممکن چند وبسایت مرتبط را ارائه داده و مستقیماً پاسخ سوال های شما‌را نماد می‌دهد.
پاسخگویی به سوال ها: امروزه گوگل و سایر موتورهای جستجو به امداد جستجوی مفهومی قادرند به آسانی سوالات مختلف را ادراک نموده و برای آنها مرتبط‌ترین و دقیق‌ترین پاسخ را ارائه ‌دهند.
شناسایی مطالب بی‌کیفیت: جستجوی معنایی مزایای پیشرفته‌ای برای موتورهای جستجو به ارمغان می آورد که یک کدام از مهم ترین آن‌ها شناسایی و رد صلاحیت محتواهای بی‌کیفیت میباشد. در گذشته بسیاری از سایت‌ها با تکرار بیش از حد عبارات کلیدی در محتوا عملکرد داشتند سکو بهتری استخراج کنند اما طی سال‌های اخیر استحصال جایگاه بالا بدین سادگی نیست و گوگل با استفاده از الگوریتم‌ها و استراتژی‌های هوشمند و غامض خود کیفیت صفحه ها را پژوهش و سکو‌بندی می‌کند. ما درین بخش قصد داریم شما‌را با برخی از پرکاربردترین و پیچیده‌ترین استراتژی‌های گوگل آشنا کنیم.
نما سازی پنهان برای معانی (LSI) مخفف latent Semantic Indexing
اختصاص دادن پنهانی( Dirichlet) یا LDA مخفف latent Dirichlet Allocation
فراوانی لغت - فراوانی سند معکوس (TF-IDF)مخفف Term Frequency-Inverse Document Frequency
موتورهای جستجو با استفاده از جستجوی معنایی و الگوریتم جستجوی بر پایه ی موجودیت entity-based search، می توانند به درک درست‌تری نسبت به آنچه که ممکن می‌باشد کاربر پیرو آن باشد، برسند.
جستجوی معنایی چه اهمیتی در سئو دارااست؟
آشنایی با جستجوی معنایی برای متخصصان بهینه سازی بسیار مهم و ضروریست؛ زیرا سبب ساز میگردد تا همگام با تحولات موتورهای جستجو پیش روند. همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، در آجل‌ نزدیک جستجوی صوتی سهم عظیمی از نتایج جستجو را خواهد داشت؛ از این رو مداقه زبان طبیعی و محاوره آدم در جستجو غیرقابل انکار میباشد و به همین ادله متخصصان seo و صاحبان وب سایت باید به تحولات و تکنیک‌های جستجوی معنایی توجه بخش اعظمی کنند. دور اندیشی از روش عمل با جستجوی معنایی، طریقه جدیدی را در ساخت‌و‌ساز و ارائه محتوا به شما می‌دهد. شما بایستی سناریوهای احتمالی جستجوی کاربران را پیش‌بینی نمائید و نحوۀ پاسخگویی به کوئری کاربران را شعور نموده و محتوایی که دارای مقام مناسب در پاسخ کاربران میباشد را تشکیل داد فرمائید.
جستجوی معنایی چگونه کار می کند؟
گوگل در سال 2013 با معرفی الگوریتم مرغ مگس‌خوار آرم بخشید که در اکنون تغییر تحول دیدگاه در معنای جستجو می‌باشد و همت دارااست تا قصد کاربران از جستجو را شناسایی و تشخیص دهد. این الگوریتم یک کدام از والا‌ترین تحولات بنیادی گوگل از سال 2009 بوده که نتایج آن، نتایج نزدیک‌تر و مرتبط‌تر به پاسخ سوال های می باشد. در حقیقت به‌به جای این که در جستجو به عبارات اعتنا شود، مضمون‌ آن عبارت درنظر گرفته می‌گردد. فعلا گوگل در فعلا کار بر روی داده‌های جستجوی خود میباشد تا دانش خود را نسبت به این زمینه بدون نقص‌تر کند. این اطلاعات تحت عنوان گراف دانش هست.
چرا گوگل به جستجوی معنایی التفات می دهد؟
گوگل عملکرد دارد با نمایش بهترین سایت‌ها به کاربران، آمار مخاطبان خود را افزایش دهد و قادر است از تبلیغات درآمد بسیاری استحصال کند؛ از این رو گوگل هر فعالیتی که به نمایش نتایج نزدیک‌تر و خوب برای کاربران ختم خواهد شد را دنبال می‌کند.

چه‌طور ساب دامین بسازیم و عنایت ساخت ساب دامین چیست؟

در دنیای امروز که به کارگیری از اینترنت ترویج یافته و بسیاری از کارهای روزمره بشر‌ها از این روش ایفا می‌گردد. بهینه‌سازی وبسایت‌ها بر طبق نیاز مخاطبان و کاربران عنایت ویژه‌ای پیدا کرده است. در واقع در سئو یکی جنبه‌های اساسی این هست که بتوانیم وب سایت خود را مبنی بر فهم و شعور کاربران و منطق موتورهای جستجو باصرفه‌سازی کنیم. با اینکه امروزه موتورهای جستجوی اینترنتی به حد زیادی غامض شده‌اند و از هوش تصنعی و مصنوعی بالایی برخوردار هستند. اما باز هم کارکشته نیستند که بتوانند تارنما‌های گوناگون را در طول جستجو با نگرش مشابه با آدم تجزیه و استیناف کرده!سئو در مشهد  و به عنوان سود جستجو سفارش نمایند. تشکیل داد ساب دامین در یک تارنما یکی از طرق با صرفه‌ سازی صفحه ها سایت برای موتورهای جستجو به حساب می آید. برای اینکه بدانیم به چه شکل ساب دامین بسازیم و با تأثیر آن در سئو آشنا شویم با ادامه این نوشته‌ی علمی همدم شوید.

ساب دامین چیست و چه اهمیتی دارد؟

با مراجعه به اینترنت و جستجوی یک زمینه در موتورهای جستجو، بارها با گونه های ساب دامین روبرو شده‌اید! ولی ممکن می‌باشد به آن دقت نکرده باشید. ساب دامین در واقع به دامنه‌ای گفته میگردد که از دامنه و دامین اصلی تارنما مشتق گردیده‌است.رایا پارس  از جمله وبسایت گوگل با دامنه اساسی google.com ساب دامین‌های زیادی میتواند داشته باشد. آدرس mail.google.com به عنوان یکی دامنه‌های این تارنما به حساب می آید what is seoکه خدمات ایمیل را به کاربران ارائه میدهد.

در حالتی که این سوال در ذهن شما وجود دارااست که چه‌طور ساب دامین بسازیم؟ و آیا محدودیتی در ساخت ساب دامین برای یک سایت وجود دارااست؟ می بایست اذعان کرد چنین محدودیتی وجود نداشته و ساب دامین‌های یک تارنما میتوانند شباهتی از لحاظ ساختاری به یکدیگر نداشته باشند. ساب دامین‌ها در واقع دامنه‌های مستقل و مجزایی می باشند که فقط نام خود را از یک دامنه اساسی گرفته‌اند.

تفاوت ساختاری دامین و ساب دامین

تفاوت ساختاری دامین و ساب دامین

آشنایی با تفاوت‌های اصلی ساب دامین با دامنه اساسی

از آنجایی که ساب دامین و دامین از نگاه مفهوم بسیار شبیه به هم می‌باشند، در اکثری از مواقع با یکدیگر خطا گرفته می شوند. در گویش فارسی به ساب دامین تحت دامنه گفته میشود که کمتر گزینه به کارگیری قرار میگیرد. انواع ساب دامین، دامنه‌هایی میباشند که از دامنه مهم مشتق شده‌اند و ممکن میباشد صرفا وجه مشترک ساب دامین با دامین نام دامنه مهم باشد! و از نظر ساختاری و محتوایی با یکدیگر تفاوت داشته باشند. ولی نکته مهمی که وجود دارااست این می‌باشد که ساب دامین به هیچ عنوان دامنه اساسی وب سایت نیست. ساب دامین نسبت به دامنه اصلی ممکن میباشد از حیث ساختاری، بهینه سازی، محتوا تفاوت‌هایی داشته باشد یا تشابه مقداری به دامنه مهم داشته باشد. راجع به تفاوت‌هایی که در بین دامین و ساب دامین وجود دارد می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

دامنه منحضر به فرد بوده و تنها یک بار استفاده می گردد ولی می‌توان از یک دامنه، انواع ساب دامین به هر یکسری را ساخت. البته در خصوص ساب دامین این نکته وجود دارد که نمی‌اقتدار از نام تکراری برای آن‌ها بهره برد.

ساختار دامنه و ساب دامین با هم گوناگون میباشد و ساب دامین در واقع زیرمجموعه‌ای از دامین و دامنه اصلی وبسایت می‌باشد.

از ساب دامین معمولا برای صفحات فرعی وبسایت‌های معتبر به کارگیری می‌گردد. مانند google.com که سرویس پست الکترونیکی گوگل (Gmail) میباشد.

معمولا تشکیل داد ساب دامین هزینه‌ای نداشته به صورت بدون‌پول انجام می شود البته برای داشتن دامین هزینه‌هایی مایحتاج است.

کاربردهای ساب دامین و تأثیر آن در سئو وبسایت

با وجود اینکه اشکال ساب دامین بخشی از دامنه اساسی وب سایت محسوب می‌شوند. ولی یک دامنه جدا از هم هستند که حتی‌د‌ر نتایج موتورهای جستجو نیز به صورت جدا و جدا به نمایش درمی‌آیند. شرکت‌های تبارک برای اهداف مختلفی از اشکال ساب دامین در تارنما خود استعمال می‌کنند که این ساب دامین‌ها میتوانند موقتی یا دائم باشند. نکته مهمی که راجع به ساب دامین وجود دارااست این هست که برای بالا بردن رتبه ساب دامین خود در گوگل باید از همان تکنیک‌هایی که در دامنه مهم به کارگیری کرده‌اید در ساب دامین نیز بهره ببرید.

در پاسخ به‌این پرسش که چرا و چه‌گونه ساب دامین بسازیم؟ می بایست ذکر کرد که ساخت ساب دامین کاربردها و مزایایی برای بهینه سازی سایت داراست که به شرح تحت میباشند:

• تشکیل داد تارنما برای کاربران خاص:

برای مثال در صورتیکه شما سایتی داشته باشید که از نصیب‌های متعدد عالم مخاطبانی داشته باشد. می‌توانید برای پاسخگویی عالی به نیازهای آنان صفحاتی با زبان‌های متعدد به عنوان ساب دامین ایجاد کرد کنید. تأثیر این عمل در سئو سایت این میباشد که با این عمل شما می توانید برای هریک از ساب دامین‌های تشکیل داد شده هاست مجزا خریداری کنید. و با کاهش حجم کلی صفحات تارنما خود باعث ارتقاء سرعت سایت و در بهره ارتقاء رتبه آن در گوگل شوید.

• جدا کردن نصیب وبلاگ یا فروشگاه:

بسیاری از وبسایت‌ها وجود دارا هستند که ماهیت بلاگی دارند و قصد دارا هستند که بخشی به عنوان مغازه ساخت کنند که این بخش همنام با دامین مهم وبسایت باشد. از آنجایی که ساخت یک وب سایت مجزا برای فروشگاه نرم‌افزار‌ریزی زیادی طلب می‌کند و همچنین تهیه کردن رتبه و رده برای آن در گوگل به راحتی قابلیت‌پذیر نیست به همین ادله بسیاری از صاحبان وبسایت‌ها از ساب دامین برای ساخت بخش فروشگاهی به کار گیری می‌کنند. این قضیه به صورت بالعکس نیز حادثه می‌ افتد که بهترین راه حل استفاده از ساب دامین همنام با دامنه اساسی سایت می‌باشد.

• تشکیل داد بخش موبایل:

ساخت و ساز یک وبسایت ریسپانسیو که استفاده کننده بتواند بر روی هر پلتفرمی آن را به نیکی مشاهده کند یکی‌از اصول بهینه سازی بوده و از التفات ویژه‌ای در بدست آوردن مرتبه عالی در گوگل برخوردار‌است. بعضی از افراد برای این که کاربران بتوانند از خدمات تارنما در کاغذ تلفن همراه خود استفاده کنند توسط انواع ساب دامین شیت‌ای مجزا طراحی می‌کنند که متناسب با گوشی‌های موبایل میباشند.

• ایجاد کرد وب سایت‌هایی که کاربران آن نیاز به پروفایل منقطع دارند:

برای سایت‌هایی که کاربران زیادی دارند و نیاز می‌باشد که برای اشتراک‌گذاری مطالب خود اقدام به ثبت نام کنند و پروفایل مستقل داشته باشند به کار گیری از ساب دامین بهترین گزینش خواهد بود. در واقع برای وب سایت‌هایی که بلاگ محور هستند می‌توان برای هر مورد از کاربران یک ساب دامین هم‌نام با دامین اساسی ایجاد کرد که هم از بار هاست کاسته گردد و هم اینکه گوگل هر یک از این دامین‌ها را به صورت منقطع در لحاظ بگیرد. مزیت دیگر این فعالیت این میباشد که در صورتی که کاربر با تکثیر مطلبی آیتم جریمه گوگل قرار بگیرد این جریمه بر دامنه اصلی تأثیر نخواهد گذاشت.

چه گونه برای وردپرس ساب دامین بسازیم؟

از آنجایی که وردپرس یکی از سیستم‌های مدیریت محتوای پرکاربرد در طراحی سایت است بعداز پاسخ به پرسش چه گونه ساب دامین بسازیم وهله بدین می‌رسد که با طرز ساخت ساب دامین برای وردپرس آشنا شویم. برای این کار می بایست به طریق پایین شغل کنید:

وارد نصیب Domain در هاست سی‌پنل شده و بر روی Subdomain کلیک فرمایید.

وارد بخش Create a Subdomain شوید

در‌این نصیب نام مورد نظر برای ساب دامین خود را وارد کنید

درون مرورگر اینترنت خود یک تب تازه باز کرده و آدرس ساب دامین تشکیل داد شده را وارد نمایید

در صورت مشاهده خطای Forbidden در صفحه مرورگر بایستی این چنین کار فرمایید که در قسمت Document root ساب دامین خود در شرایطی‌که که public_html/blog درج گردیده است آن را تغییر و تحول داده و آدرس ساب دامین ساخت شده را درج نمایید تا ساب دامین شما با موفقیت تشکیل داد شود.