در این نوشتهعلمی تمامی چیز درباره تولید محتوا از استراتژی تا بررسی محتوا را فراگیری داده ایم و شما را با ساختوساز بهترین نوع محتوا آشنا خواهیم کرد.
راستش را بخواهید خود من هم در جایگاه نویسنده این متن، مستاصل ماندهام که چطور از عنایت و موقعیت ساخت محتوا باکیفیت در سال 2021 بیانکنم.
اهمیتی که روز آپ تو دیت بیشتر میشود. و همچنین در سال میلادی پیش روی به تقدم اکثری از حصول و کارها سئو در مشهد و وبسایتهای اینترنتی بدل میگردد. میدانید چرا؟
اجازه بدهید از یه خرده قبلتر برایتان بیانکنم، زمانی که دنیای صنعت، حاکم بر شغلهای بشری بود و همگان مجبور بودند، رایا پارس با دقت به نیازهای صاحبان سرمایه، کار کنند، درس بخوانند و زندگی کنند. و به طور تک تک این امکان برایشان فراهم نبود تا به طبقهای بالاتر و قشری مرفهتر بپیوندند؛ اما دنیای جدیدی که ما در آن زندگی میکنیم، بسیار متفاوتتر از آن چیزی است که تصور می کنید.
تکیه بر دانش، عنایت به کشف اطلاعات، فایدهگیری از آن به صورت آپدیت و همچنین در اختیار داشتن دنیای ارتباطات و ویژگیهای بینقطه what is seo پایان اینترنت، این امکان را به ما داده می باشد تا رشد کنیم و دستیابی و کارمان را توسعه و گسترش دهیم.
برای این دستور شیوه های بسیاری وجود دارد؛ اما یکی مهم ترین یا نه بهتر هست بگوییم مهمترین شیوه موفقیت در بیستمین سال قرن ۲۱ میلادی، توجه به روش برقراری ارتباط با مخاطبان می باشد. شما مسلما میدانید مهم ترین راههای برقراری این ارتباط در ساخت محتوای با کیفیت است. آن وقت هست که استفاده کننده، صاحبان کسب و کار را بهتر می شناسید و پشت گرمی بیشتری نسبت به آن ها دستیابی میکند.
در شرایطی که شما هم میخواهید از مسیر سفارش ساختوساز محتوا یا بوسیله استخراج مهارت ایفا آن پای در راه و روش برقراری ارتباط با مخاطبانتان بگذارید، ادامه متن را با دقت بیشتری بخوانید زیرا آن چیزی که قرار می باشد گفته گردد، قادر است تغییرات اکثری در روش نگرشتان ایجاد کرد نماید.
البته قبل از هر چیزی به این سوال بایستی پاسخ دهیم: تولید محتوا چیست؟ ایجاد کرد محتوا، فرآیند ساخت و ساز ایدههای موضوعی به حساب میآید که برای خریداران شما جذاب می باشد. میتوانید محتوایی نوشتاری یا تصویری پیرامون آن ایدهها ساخت کنید. همچنین از آن اطلاعات، محتواهایی به صورت وب لاگ، ویدیو، اینفوگرافیک یا سایر قالبها، ایجاد نمائید.
فهرست محتوا[نمایش]
تعریفوتمجید تولید محتوا
در این ویدئو برای تعریف ایجاد محتوا داستان کوتاهی داستان میگردد، سفارش میکنم با دقت گوش نمائید:
نمایشگر ویدئو
00:00
02:01
۱. چرا بایستی ساخت و ساز محتوا را بدون شوخی بگیرید؟
محتوا نصیب بزرگی از زندگی روزمره شما هست. اجتناب از آن سخت بوده؛ اما چرا درپی آن هستید؟ محتوا مارا مطلع میکند، به سؤالاتمان پاسخ میدهد، سرگرممان میکند، منجر میشود لبخند بزنیم، در تصمیم گیری راهنماییمان میکند و….
محتوا به شما یاری میکند، مشتریها را به سمت خود جذب فرمایید تا مخاطبان درگیرتان شوند و لذت ببرند. همچنین می توانید بازدید کنندگان جدیدی به وبسایت خود بیاورید. درنهایت، درآمدی برای شرکتتان داشته باشید. خوب می باشد بگویم در حالتی که شما محتوایی ساختوساز نکنید، از قافله عقب خواهید ماند.
باید به طور صریح به یک سوال پاسخ دهید. کاربر میخواهید یا خیر؟
را باید ایجاد محتوا را دورازشوخی بگیرید؟
در صورتیکه میخواهید پس دیگر حرفی نمیماند، دست به کار شوید و خود را برای ساخت یک محتوای با کیفیت کار کشته نمائید. نمیدانم یا شاید هم خیلی مهم نباشد که بدانم مقصود شما از جذب مخاطب چیست، این که می خواهید خدمات و کالای خود را تبلیغ فرمایید یا تفکر خود را تکثیر دهید، فرقی ندارد. در هر صورت شما باید استفاده کننده را به وب سایت خود کشانده و کاری نمایید تا با اکراه آن را رخنه کند، آن وقت هست که مقصود شما محقق خواهد شد.
این دقیقا همان کاری هست که وسیع ترین حصول و کارهای فقید برایش نقشه کشیدهاند و همواره در مسیرش تکان میکنند. در صورتیکه میخواهید از غافله عقب نمانید، وقت آن رسیده با قدمی استوار سال جدید را آغاز فرمائید و محتوا باکیفیت بیشتری به نسبت رقبای خود داشته باشید.
ساختوساز محتوا، کار پایانی بازاریابی هست. هنگام ساختوساز محتوا، اطلاعات مجانی و مفیدی را در دست مخاطبان خود قرار میدهید، میتوانید مشتریان بالقوه را به سمت خود جذب کرده و مشتریان جانور را از طریق تعامل باکیفیت، نگهداری فرمایید.
شما همچنین ROI اساسی برای شرکتتان ایجاد مینمایید؛ زیرا این آمار، بازاریابی محتوا را نشان می دهد که:
بازاریابی محتوا باعث به X3 بازاریابی سنتی میشود و ۶۲٪ هزینه کمتری را به هم پا دارااست.
SMB هایی که از بازاریابی محتوا استفاده مینمایند، ۱۲۶٪ فالور بیشتری آنها را دنبال میکند نسبت به آنهایی که از بازاریابی محتوا استفاده نمیکنند.
۶۱٪ از خریدهای آنلاین، بهره مستقیم مشتری میباشد که یک وبلاگ را میخواند.
شرکتهایی که بیشتراز ۱۶ پست وبلاگ در هر ماه منتشر میکنند، ۳٫۵ برابر ترافیک بیشتری نسبت به شرکتهایی که چهار (یا کمتر) پست در هر ماه ارسال کردهاند، دارند.
محتوا برابر با رشد تجارتتان هست. به این ترتیب بیایید با استراتژی محتوا شروع فرمائید.
۲. طراحی برنامه و استراتژی محتوا
شما استارت به ساختن خانه بدون طرح، مجسمهای بدون طرح یا شرکتی فارغ از بیانیه مأموریت، نمی کنید. بنابراین بدون ساخت و ساز اپلیکیشن، نباید به تشکیل داد محتوا بپردازید. در غیر این صورت امکان دارد از هدف خود گم راه شوید.
یک استراتژی محتوا شامل کلیه چیز هست، از نام تجاری و لحن گرفته تا اینکه چهگونه محتوای خود را تبلیغ کرده و در نهایت گزینه به کارگیری مجدد قرار بگیرد.
بیایید گام به گام به طریق ایجاد نرم افزار محتوا خود بپردازیم.
برنامه ریزی و استراتژی محتوا
انتخاب اهداف محتوا
برای ساختوساز محتوا می بایست مشابه یک کمپین بازاریابی سنتی، استراتژی محتوا شما در جهت اهداف بازاریابیتان باشد (که باید از اهداف شرکت شما محسوب شود). تازمانیکه اهدافتان SMART باشند، میتواند به جذب بازدید کننده بیشتر به سایتتان تا ساخت و ساز بیشتر سبب شود؛ نمونهای از این نوع هدف، ارتقا ترافیک ارگانیک به بلاگ در سه ماهه بعدی به اندازه ۲۵٪ می باشد.
در دنیای امروز که به کارگیری از اینترنت ترویج یافته و بسیاری از کارهای روزمره بشرها از این روش ایفا میگردد. بهینهسازی وبسایتها بر طبق نیاز مخاطبان و کاربران عنایت ویژهای پیدا کرده است. در واقع در سئو یکی جنبههای اساسی این هست که بتوانیم وب سایت خود را مبنی بر فهم و شعور کاربران و منطق موتورهای جستجو باصرفهسازی کنیم. با اینکه امروزه موتورهای جستجوی اینترنتی به حد زیادی غامض شدهاند و از هوش تصنعی و مصنوعی بالایی برخوردار هستند. اما باز هم کارکشته نیستند که بتوانند تارنماهای گوناگون را در طول جستجو با نگرش مشابه با آدم تجزیه و استیناف کرده!سئو در مشهد و به عنوان سود جستجو سفارش نمایند. تشکیل داد ساب دامین در یک تارنما یکی از طرق با صرفه سازی صفحه ها سایت برای موتورهای جستجو به حساب می آید. برای اینکه بدانیم به چه شکل ساب دامین بسازیم و با تأثیر آن در سئو آشنا شویم با ادامه این نوشتهی علمی همدم شوید.
ساب دامین چیست و چه اهمیتی دارد؟
با مراجعه به اینترنت و جستجوی یک زمینه در موتورهای جستجو، بارها با گونه های ساب دامین روبرو شدهاید! ولی ممکن میباشد به آن دقت نکرده باشید. ساب دامین در واقع به دامنهای گفته میگردد که از دامنه و دامین اصلی تارنما مشتق گردیدهاست.رایا پارس از جمله وبسایت گوگل با دامنه اساسی google.com ساب دامینهای زیادی میتواند داشته باشد. آدرس mail.google.com به عنوان یکی دامنههای این تارنما به حساب می آید what is seoکه خدمات ایمیل را به کاربران ارائه میدهد.
در حالتی که این سوال در ذهن شما وجود دارااست که چهطور ساب دامین بسازیم؟ و آیا محدودیتی در ساخت ساب دامین برای یک سایت وجود دارااست؟ می بایست اذعان کرد چنین محدودیتی وجود نداشته و ساب دامینهای یک تارنما میتوانند شباهتی از لحاظ ساختاری به یکدیگر نداشته باشند. ساب دامینها در واقع دامنههای مستقل و مجزایی می باشند که فقط نام خود را از یک دامنه اساسی گرفتهاند.
تفاوت ساختاری دامین و ساب دامین
تفاوت ساختاری دامین و ساب دامین
آشنایی با تفاوتهای اصلی ساب دامین با دامنه اساسی
از آنجایی که ساب دامین و دامین از نگاه مفهوم بسیار شبیه به هم میباشند، در اکثری از مواقع با یکدیگر خطا گرفته می شوند. در گویش فارسی به ساب دامین تحت دامنه گفته میشود که کمتر گزینه به کارگیری قرار میگیرد. انواع ساب دامین، دامنههایی میباشند که از دامنه مهم مشتق شدهاند و ممکن میباشد صرفا وجه مشترک ساب دامین با دامین نام دامنه مهم باشد! و از نظر ساختاری و محتوایی با یکدیگر تفاوت داشته باشند. ولی نکته مهمی که وجود دارااست این میباشد که ساب دامین به هیچ عنوان دامنه اساسی وب سایت نیست. ساب دامین نسبت به دامنه اصلی ممکن میباشد از حیث ساختاری، بهینه سازی، محتوا تفاوتهایی داشته باشد یا تشابه مقداری به دامنه مهم داشته باشد. راجع به تفاوتهایی که در بین دامین و ساب دامین وجود دارد میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
دامنه منحضر به فرد بوده و تنها یک بار استفاده می گردد ولی میتوان از یک دامنه، انواع ساب دامین به هر یکسری را ساخت. البته در خصوص ساب دامین این نکته وجود دارد که نمیاقتدار از نام تکراری برای آنها بهره برد.
ساختار دامنه و ساب دامین با هم گوناگون میباشد و ساب دامین در واقع زیرمجموعهای از دامین و دامنه اصلی وبسایت میباشد.
از ساب دامین معمولا برای صفحات فرعی وبسایتهای معتبر به کارگیری میگردد. مانند google.com که سرویس پست الکترونیکی گوگل (Gmail) میباشد.
معمولا تشکیل داد ساب دامین هزینهای نداشته به صورت بدونپول انجام می شود البته برای داشتن دامین هزینههایی مایحتاج است.
کاربردهای ساب دامین و تأثیر آن در سئو وبسایت
با وجود اینکه اشکال ساب دامین بخشی از دامنه اساسی وب سایت محسوب میشوند. ولی یک دامنه جدا از هم هستند که حتیدر نتایج موتورهای جستجو نیز به صورت جدا و جدا به نمایش درمیآیند. شرکتهای تبارک برای اهداف مختلفی از اشکال ساب دامین در تارنما خود استعمال میکنند که این ساب دامینها میتوانند موقتی یا دائم باشند. نکته مهمی که راجع به ساب دامین وجود دارااست این هست که برای بالا بردن رتبه ساب دامین خود در گوگل باید از همان تکنیکهایی که در دامنه مهم به کارگیری کردهاید در ساب دامین نیز بهره ببرید.
در پاسخ بهاین پرسش که چرا و چهگونه ساب دامین بسازیم؟ می بایست ذکر کرد که ساخت ساب دامین کاربردها و مزایایی برای بهینه سازی سایت داراست که به شرح تحت میباشند:
• تشکیل داد تارنما برای کاربران خاص:
برای مثال در صورتیکه شما سایتی داشته باشید که از نصیبهای متعدد عالم مخاطبانی داشته باشد. میتوانید برای پاسخگویی عالی به نیازهای آنان صفحاتی با زبانهای متعدد به عنوان ساب دامین ایجاد کرد کنید. تأثیر این عمل در سئو سایت این میباشد که با این عمل شما می توانید برای هریک از ساب دامینهای تشکیل داد شده هاست مجزا خریداری کنید. و با کاهش حجم کلی صفحات تارنما خود باعث ارتقاء سرعت سایت و در بهره ارتقاء رتبه آن در گوگل شوید.
• جدا کردن نصیب وبلاگ یا فروشگاه:
بسیاری از وبسایتها وجود دارا هستند که ماهیت بلاگی دارند و قصد دارا هستند که بخشی به عنوان مغازه ساخت کنند که این بخش همنام با دامین مهم وبسایت باشد. از آنجایی که ساخت یک وب سایت مجزا برای فروشگاه نرمافزارریزی زیادی طلب میکند و همچنین تهیه کردن رتبه و رده برای آن در گوگل به راحتی قابلیتپذیر نیست به همین ادله بسیاری از صاحبان وبسایتها از ساب دامین برای ساخت بخش فروشگاهی به کار گیری میکنند. این قضیه به صورت بالعکس نیز حادثه می افتد که بهترین راه حل استفاده از ساب دامین همنام با دامنه اساسی سایت میباشد.
• تشکیل داد بخش موبایل:
ساخت و ساز یک وبسایت ریسپانسیو که استفاده کننده بتواند بر روی هر پلتفرمی آن را به نیکی مشاهده کند یکیاز اصول بهینه سازی بوده و از التفات ویژهای در بدست آوردن مرتبه عالی در گوگل برخورداراست. بعضی از افراد برای این که کاربران بتوانند از خدمات تارنما در کاغذ تلفن همراه خود استفاده کنند توسط انواع ساب دامین شیتای مجزا طراحی میکنند که متناسب با گوشیهای موبایل میباشند.
• ایجاد کرد وب سایتهایی که کاربران آن نیاز به پروفایل منقطع دارند:
برای سایتهایی که کاربران زیادی دارند و نیاز میباشد که برای اشتراکگذاری مطالب خود اقدام به ثبت نام کنند و پروفایل مستقل داشته باشند به کار گیری از ساب دامین بهترین گزینش خواهد بود. در واقع برای وب سایتهایی که بلاگ محور هستند میتوان برای هر مورد از کاربران یک ساب دامین همنام با دامین اساسی ایجاد کرد که هم از بار هاست کاسته گردد و هم اینکه گوگل هر یک از این دامینها را به صورت منقطع در لحاظ بگیرد. مزیت دیگر این فعالیت این میباشد که در صورتی که کاربر با تکثیر مطلبی آیتم جریمه گوگل قرار بگیرد این جریمه بر دامنه اصلی تأثیر نخواهد گذاشت.
چه گونه برای وردپرس ساب دامین بسازیم؟
از آنجایی که وردپرس یکی از سیستمهای مدیریت محتوای پرکاربرد در طراحی سایت است بعداز پاسخ به پرسش چه گونه ساب دامین بسازیم وهله بدین میرسد که با طرز ساخت ساب دامین برای وردپرس آشنا شویم. برای این کار می بایست به طریق پایین شغل کنید:
وارد نصیب Domain در هاست سیپنل شده و بر روی Subdomain کلیک فرمایید.
وارد بخش Create a Subdomain شوید
دراین نصیب نام مورد نظر برای ساب دامین خود را وارد کنید
درون مرورگر اینترنت خود یک تب تازه باز کرده و آدرس ساب دامین تشکیل داد شده را وارد نمایید
در صورت مشاهده خطای Forbidden در صفحه مرورگر بایستی این چنین کار فرمایید که در قسمت Document root ساب دامین خود در شرایطیکه که public_html/blog درج گردیده است آن را تغییر و تحول داده و آدرس ساب دامین ساخت شده را درج نمایید تا ساب دامین شما با موفقیت تشکیل داد شود.