مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

موتور کاوش چیست؟

موتور کاوش ابزاری میباشد که به‌وسیله آن می توانید در‌پی موضوعات و مطالب متفاوت در سطح اینترنت (Web) گشته و به آن ها دسترسی پیدا نمائید. دارای شهرت‌ترین و پراستفاده‌ترین موتور کاوش در جمهوری اسلامی ایران و عالم گوگل (Google) هست.

روش فعالیت موتورهای کاوش بدین شکل میباشد که شما یک عبارت یا این که مسئله مدنظر خویش را در آن ها وارد میکنید. آنگاه موتورهای کاوش به‌دنبال آن عبارت در صفحه های متعدد اینترنت گشته و با الگوریتم خویش آنها‌را به ترتیب اعتبار و اثر گذار بودنشان به شما اکران می دهد.

 

ولی موتورهای کاوش این اعتبار و موثر بودن صفحه های اینترنت را از کجا تشخیص می دهند؟ از اولِ پژوهش این مقاله تا اینجا (یعنی در کمتر از 5 دقیقه) بیش تر از صد هزار محتوای نو در بستر اینترنت منتشر شد‌ه‌است. فی مابین این وسعت انبوه، محتوای نو منتشر گردیده شما چه جایگاهی میتواند داشته باشد؟ پس برای فهم عالی این مسئله خوب میباشد با پروسه سه مرحله‌ای موتورهای کاوش برای جستن و درجه‌بندی صفحه های اینترنت آشنا گردید.

 

خزیدن :
خزنده (crawler) نوع ربات اینترنتی میباشد که از جانب موتورهای کاوش در سطح اینترنت به گشت و گذار پرداخته و داده ها اصلی هر شیت اینترنت (زمینه،نشانی برگه،کلمه ها کلیدی،معیارهای اساسی برای مرتبه‌بندی و…) را برای آنها ارسال می‌نمایند

فهرست‌بندی :
موتورهای کاوش داده ها ارسالی به وسیله خزنده را در یک مقر داده (DataBase) والا ذخیره و فهرست‌بندی می‌نمایند. این پروسه را در اصطلاح ایندکس (index) شدن برگه اینترنت گویند.

مرتبه‌بندی :
هنگامی شخصی عبارتی را کاوش می‌نماید، صفحه ها اینترنت مربوط به جستجوی استفاده کننده از داخل index غربال و معین می گردد. آن گاه موتورهای کاوش بوسیله الگوریتم‌های خویش صفحه های غربال گردیده را جایگاه‌بندی می‌نمایند تا هر مورد که امتیاز بهتری گرفت و برای مخاطب مفیدتر بود در سکو بهتری در لیست نتیجه ها (SERP) اکران داده گردد. اینک الگوریتم گوگل حدود 200 واحد سنجش متفاوت را برای درجه‌بندی نتیجه ها در لحاظ میگیرد که در نصیب آخری این راهنما به مهم ترین آنان می پردازم.

 

اصطلاحات بهینه سازی
ترافیک :
تعداد بازدید کنندگان یک تارنما را ترافیک گویند. مراد از ساخت‌و‌ساز ترافیک ، جذب بازدید‌کننده و هدایت اشخاص به یک وب سایت میباشد.

SERP :
به برگه حاصل موتورهای کاوش Search Engine Result Page گویند. بعداز جستجوی استفاده کننده معمولاً در هر برگه 10 فیض ارگانیک از تارنما‌های گوناگون اکران داده میگردد.

ارگانیک (طبیعی) :
در برگه حاصل موتورهای کاوش (SERP) دو نوع فیض وجود دارا‌هستند. نتیجه ها طبیعی یا این که ارگانیک که با رعایت اصول بهینه سازی جایگاه دستیابی کرده‌اند و حاصل تبلیغاتی که به ازای پرداخت پولی در لیست نتیجه ها اکران داده میشوند.

Snippet (اسنیپت) :
هر سود در لیست حاصل کاوش (SERP) از سه بخش تشکیل‌شده میباشد. یک تیتر(tilte) ، یک نشانی برگه (url) و توضیحاتی در زمینه‌ی آن شیت. این توضیحات را در اصطلاح اسنیپت می‌نامند. معمولاً محتوای این snippet از تگ meta description برگه اینترنت برداشته میشود. به دنبال این راهنما بیشتر به‌این مسئله پرداخته‌ام.

 

الگوریتم :
موتورهای کاوش برای مرتبه‌بندی وبسایت‌ها از چند قواعدی که خودشان تهیه کرده‌اند تاسی می‌نمایند. این موتورها همواره با آپ دیت این قانون ها کارایی می‌نمایند وب سایت‌های بی‌منفعت را از لیست حاصل حذف و وبسایت‌های اثر گذار را در درجه بهتری برای یوزرها قرار دهند.

داشبورد جستجوی گوگل :
Google Search Console پلتفرم آنلاینی میباشد که صاحبان اینترنت‌وب سایت با تصویب وبسایت‌شان در آن می‌توانند درخواست پژوهش صفحه ها تارنما خویش را به گوگل بدهند، سکو خویش برای عبارات کلیدی گوناگون را مشاهده نمایند و با خطاهای سئوی وب سایت خویش آشنا شوند. بعداز کامل شدن سایتتان او‌لین کاری که بایستی جاری ساختن دهید تصویب وبسایت خویش در سرچ کنسول گوگل میباشد.

پنالتی شدن :
در صورتیکه وب سایت‌ها کوشش نمایند قانون ها و طرز‌های صحیح باصرفه‌سازی وب سایت برای موتورهای کاوش را بدور بزنند و با ترفندهایی مرتبه‌های خوب در موتورهای کاوش حصول نمایند با به روز الگوریتم موتورهای کاوش قابلیت و امکان جریمه یا این که پنالتی شدن این وب سایت‌ها وجود دارااست. سئو در مشهد این جریمه میتواند مشتمل بر حذف یک مقاله یا این که حذف تمام وب سایت از لیست حاصل کاوش باشد.

بک پیوند (backlink) :
در‌صورتی‌که سایتی به وبسایت یا این که یک کدام از صفحه ها تارنما شما لینک و پیوند بدهد در واقع برای شما یک backlink تاسیس شده است. مداقه بک لینک و پیوند به‌این خیال میباشد که سبب ساز بالا رفتن اعتبار تارنما شما میشود و درجه بهتری در موتورهای کاوش میگیرید.

رپورتاژ :
نوشته‌ی علمی‌ای میباشد که معمولاً شما با پرداخت هزینه‌ای در وبسایت‌های دیگر منتشر میکنید. بدین ترتیب فرصتی پیدا میکنید تا تارنما خویش را به مخاطبان وبسایت دیگر معرفی فرمایید و معمولاً این اذن را دارید که در متن نوشته ی علمی خویش 3 عدد بک لینک و پیوند برای وبسایت خویش ساخت نمائید.

robot.txt :
فایلی متنی باطن هاست شماست که در آن می توانید دسترسی ربات‌های موتورهای کاوش به بخش‌های متفاوت وبسایت خویش را تهیه و تنظیم نمایید.

نقشه وبسایت (site map) :
یک پوشه با فرمت xml میباشد که در آن نشانی صفحه های گوناگون اینترنت‌وبسایت شما برای امداد به موتورهای کاوش نام برده میباشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد