مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

شیوه های اضافه کردن اسکیما به تارنما؟

رویکرد های مختلفی برای اضافه کردن اسکیما به وب سایت وجود داراست ما در‌این قسمت به مهم ترین شیوه ها برای اضافه شدن اسکیما به وبسایت اشاره میکنیم. در شرایطی که وب سایت شما وردپرسی است فعالیت برای تان خیلی وا رفته میگردد یک راه و روش اختصاصی وبسایت های وردپرسی به شما آموزش می دهیم و یک طریق هم برای سایت های غیر وردپرسی و از روش سوم می توانید هم برای تارنما های وردپرسی و هم برای تارنما های غیر وردپرسی استفاده نمایید.

اضافه کردن اسکیما به سایت وردپرسی

در دنیای امروز بیش از ۷۰ درصد وب سایت ها با وردپرس طراحی شده اند پس خیلی از افراد و ادمین های سئو در مشهد وبسایت در ادامه اضافه کردن اسکیما به وردپرس هستند.

در گام اول شما بایستی افزونه schema را دانلود و نصب کنید در‌صورتی‌که با طرز نصب افزونه آشنایی ندارید می‌توانید نوشته ی علمی مرتبط با آن را بخوانید. این افزونه به صورت بدون‌پول در چنگ کاربران وردپرس قرار گرفته میباشد، ایرادی که بر این افزونه وجود داراست این میباشد که تماما انگلیسی است و ممکن می باشد کلیه نتوانند به راحتی با آن عمل کنند، خوشبختانه شرکت های معتبری میباشند که افزونه ها را فارسی کرده و در دست کاربران ایرانی قرار می دهند شما می توانید به جای این افزونه، افزونه wp schema را از وبسایت های معتبر فارسی خریداری و نصب فرمایید. البته پیشنهاد ما همان افزونه schema میباشد که با یک بار دیدن این فراگیری می‌توانید آن را خیال بگیرد.

گام اولیه: بعد از نصب افزونه یک سربرگ با نام افزونه در پیشخوان به شما نشان داده می شود.

افزونه اسکیما

بعد از مشاهده سربرگ روی آیتم setting کلیک می کنیم تا به تنظیمات افزونه هدایت شویم و با ورقه ای مشابه تصویر ذیل رو به رو می‌شوید.

تنظیمات افزونه اسکیما

چندین سربرگ در این شیت وجود دارد که می بایست هر یک را بی نقص نمایید.

سربرگ general

اولین سربرگ general اسک که باید دو تا فیلد نوع وب سایت و لوگو خود را معلوم فرمایید. در نوع سایت از منویی که برای تان باز می‌توانید یک آیتم را تعیین فرمایید و برای لوگو بایستی لینک آدرس تصویر لوگو خود را در آن قرار دهید.

سربرگ knowledge graph

در حالتی‌که شما خصوصیات بی نقص این سربرگ را پر فرمایید که مشتمل بر ۴ زیرمنو است هنگامی که نام وبسایت شمارا در مرورگر جست و جو می کنند اطلاعاتی درباره تارنما به مخاطب نشان داده میشود. به عنوان مثال در تصویر تحت نام وبسایت دیجی محصول را جست و جو کرده ایم. در سمت چپ تصویر اطلاعاتی راجب دیجی متاع به ما نمایش داده می شود.

تولیدات و پیشنهادات (Product & Offer)

این دو اسکیما (Schema) نیز برای فروش یک گزینه خاص از یک خدمت یا این که مال به کار گیری میگردند. هر دوی این اسکیما ها، داده ها جنس را مانند بها و موقعیت آرم میدهند، ولی نماد‌گذاری سفارش به خصوصیت‌های قیمتی نیاز داراست، در حالی که آرم‌گذاری مال صرفا به خصوصیت های مانند اسم و ویژگی ها نیاز دارااست.
اسکیما درجه بندی/نظارت (Rating/Review)
این اسکیما (Schema) یاری می نماید تا سوای نیاز به جستجوی عمیق خیس، داده ها خریدار مفیدی را اخذ نمایید سئو در مشهد و متوجه گردید که خریداران دیگر درباره‌ی با فرآورده چه نظری داشتند.
دلایل عنایت اسکیما (Schemsa) چیست؟
صفحتای که دارنده اسکیما (Schema) می‌باشند، در نتیجه ها کاوش زودتر پیدا میگردند. مخاطب میتواند جزئیات برگه شما‌را در یک نگاه ببیند و تصمیم بگیرد که آیا روی ورقه کلیک نمایند یا این که به کاغذ مرتبط خیس برود. همینطور، اسکیما (Schema) به وبسایت شما امداد می نماید تا اشکال محتواهایتان مرتبه بهتری پیدا نمایند و هر یک به نوبه خویش کلیک های بیشتری اخذ نمایند. با اعتنا به Search Engine Land، با طراحی طرحواره میتوانید 30 درصد ارتقاء نرخ کلیک اخذ نمائید.
به خاطر داشته باشید که اسکیما (Schema)، گول زدن موتورهای کاوش وجود ندارد بلکه کمکی به آنها میباشد تا محتوای شمارا خوب پیدا نمایند و به یوزرها اکران دهند.
افزودن اسکیما (Schema) به صفحه ها اینترنت شما
با استعمال از Microdata
Microdata، دسته‌ای از تگ‌ها میباشد که قصد دارا هستند لبه‌نویسی موادتشکیل دهنده HTML را با برچسب‌های قابل قرائت به وسیله ماشین، بسیار راحت‌خیس سازند. Microdata برای مبتدیان بسیار مطلوب میباشد چون به کارگیری از آن بسیار آسوده میباشد. با این درحال حاضر، یک نقطه ضعف استعمال از Microdata این میباشد که شما بایستی هرمورد را در بدنه برگه اینترنت خویش نشان گذاری فرمایید.
پیش از اینکه استارت به افزودن اسکیما (Schema) به صفحه های اینترنت خویش نمایید، بایستی item type (نوع محتوا) شیت اینترنت خویش را مشخص و معلوم فرمایید. مثلا، آیا محتوای اینترنت شما بر روی طعام تمرکز دارااست؟ موسیقی؟ فنی؟ و ...؟
وقتی که نوع محتوا را معین کردید، فعلا می‌توانید شیوه ی برچسب گذاری آن را معلوم فرمایید.
با به کار گیری از RDFa
RDFa مخفف عبارت Resource Description Framework در Attributes میباشد.مجموعاَ، RDFa یک پلاگین برای HTML5 میباشد و برای امداد به یوزرها در علامت‌گذاری داده‌های ساختاریافته پیاده سازی گردیده است.
RDFa تحت عنوان یک سفارش W3C در لحاظ گرفته میشود، به‌این مضمون‌ که یک استاندارد اینترنت میباشد و می اقتدار از آن برای زنجیره واژگان داده های ساختاریافته با هم استفاده نمود. RDFa به صورت خاص هنگامی مفیدتر واقع میگردد که بخواهید داده های ساختار یافته ای را اضافه نمائید که بالاتر از محدودیت های Schema.org میباشد. RDFa تفاوت چندانی با Microdata ندارد.

نقش seo در کسب و کار اینترنتی و افزایش درآمد

برای موفقیت در هر نوع کسب و کاری شما نیاز به اعمال تبلیغات و بازاریابی خواهید داشت تا به وسیله خریداران بالقوه دیده شوید، این گزینه در اینترنت نیز مصداق دارااست و باید عملیات بازاریابی اینترنتی اعمال دهید.
یکی از این شیوه های بازاریابی اینترنتی همان سئو می باشد، طبق آمارهای منتشر شده حدود 80 درصد کاربران توسط موتورهای جستجو به وب سایت ها هدایت می شوند و باز هم طبق همین آمار روزانه بیش از 3 میلیارد عبارت در گوگل جستجو می خواهد شد، بنابراین بهینه کردن سایت برای موتورهای جستجو امری ضروری محسوب می شود.
بیشتر کاربران قبل از خرید کردن مال یا خدمات مورد نیاز خود شروع در موتورهای جستجو آغاز به گشتن میکنند و بیش از 50 درصد آنها همیشه متاع یا خدمات خود را از همین طریق تهیه و خریداری می کنند، کاربرانی که از طریق موتورهای جستجو وارد وب سایت شما می شوند دقیقا همان خریدارن هدف و بالقوه می باشند.

در اهمیت تأثیر سئو بر کسب و کار همین کافی می باشد که بدانید بیش از 85% کاربران از طریق موتورهای جستجو سئو در مشهد  به وب­سایت­ها هدایت شده و 50% از آنان همواره محصولات و خدمات مورد نیاز خود را به شیوه­ی اینترنتی خریداری و دریافت می­کنند!

بنابراین اگر در پی یافتن راهی برای موفقیت در دستیابی کار خود هستید از نقش پراهمیت بهینه سازی و بهینه­ سازی سایت بر طبق الگوریتم­های موتورهای جستجو غافل نمانید. سئوی سایت با استفاده از ترفندهایی گاه ساده همچون رعایت نکات هدینگ و گاه پیچیده همچون بهینه­ سازی مطالب و تصاویر، ایجاد وب­سایتی موبایل فرندلی و یوزر فرندلی و برقراری اعتبار داخلی و خارجی به سایت، سبب ساز به قرارگیری وب­سایت شما در صدر نتایج موتورهای جستجویی همچون گوگل می­خواهد شد. دیده شدن وب­سایت شما در نتایج نخستین جستجو، سبب به جلب پشت گرمی کاربران شده و افزایش بازدیدکنندگان را بهمراه خواهد داشت.


فرق جی تی متریکس با لایت‌ هاوس چیست؟

از وقتی که FCP حادثه میفتد تا‌وقتی‌که استفاده کننده بتواند با ورقه تعامل نماید (TTI) فرصت بلاک گردیده در لحاظ گرفته می شود. به لهجه بی آلایش، فرصت مسدود گردیده را اندازه می گیرد. در شرایطی که این مجال بیشتراز 50 میلی ثانیه باشد به احتمال زیاد مخاطب متوجه پیشامد خلل می‌گردد. و در حالتی‌که این فرآیند بیشتراز 50 میلی ثانیه به ارتفاع انجامد، مجال بلاکینگ احتساب می‌شود.
از آنجایی که گوگل برای سرعت تارنما‌ها بها متعددی قائل میباشد ارتقا سرعت وبسایت از مهم‌ترین گرفتاری های هر حصول و کاری میباشد. یکی‌از مهم‌ترین فاکتورهایی که جی تی متریکس نو رسیدگی می‌نماید، مجال رسم شدن وسیع ترین المان کاغذ میباشد. این المان‌ها می توانند، تصاویر، کلیپ، تصاویر دورنما ای که از روش CSS بارگیری می شوند، تیتر‌ها، جداول، لیست‌ها و یا این که هر عنصر دیگری باشند. در صورتی 75 درصد از بازدیدکننده‌های وبسایت سرعت قابل قبولی را اخذ نمایند، گوگل نمره خیر و خوبی به آن برگه تخصیص میدهد.
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در هنگام مفتوح کردن شیت ای، عناصری مانند محتوا، عکس، هیبت و … در مکان دیگری باشد و با بار گذاری بی نقص ورقه به مکان اول خویش بازگردند. هرچه معیار این حادثه بیشتر باشد سطح تعامل استفاده کننده با ایراد روبرو میشود. پارامتر LCP بیشتر به نصیب UX وبسایت اعتنا داراست و در seo وبسایت بسیار با التفات میباشد به گونه ای که قسمتی در سرچ کنسول برای ارزیابی این پارامتر اضافه گردیده است. این پارامتر عددی در میان یک تا 10 را دارااست. هر چه عدد به یک مجاورت خیس باشد، عالی میباشد.

اینترنت وایتال (Web Vital)، ارشاد برای تولید یک تجربیات کاربری خوب میباشد که سئو در مشهد به حیث می رسد طراحی آن در تارنما‌ها از سال 2021 ضروری می باشد. Core web vital زیرمجموعه ای از Web Vital میباشد که تجربیات تعامل یوزرها با شیت وب سایت را منعکس می‌نماید. اینک این ابزار بر ۳ بخش تجارب کاربری، طرز تعامل و ثبات بصری (Visual Stability) تاکید داراست و پارامترهایی مانند LCP، FID، CLS را رسیدگی می‌نماید (این نصیب‌ها بیشتر توضیح داده شدند). ولی این پارامترها اثبات نمانده و انتظار می‌رود با سپری شد فرصت، معیارهای دیگری نیز از سمت گوگل اعلام خواهد شد.

واحد سنجش التفات و اثر گذاری Core Web Vital را با اضافه شدن این نصیب در سرچ کنسول بیشتر می‌قدرت شعور کرد. این report در دو نصیب تلفن همراه و دسکتاپ گزینه رسیدگی قرار میگیرد. در واقع پیش گویی میشود core web vital ضمن تجربیات کاربری بر روی seo نیز اثر بگذارد. همانطور که گفته شد، گوگل این نظر را دارد که‌این ابزار برای تمامی دستیابی و شغل های متعلق به اینترنت کارامد میباشد. ولی شیوه گوگل برای گردآوری دیتا چیست؟

همانگونه که میدانید گوگل کروم داده‌های تجربیات کاربری یوزرها مانند Bounce rate یا این که Exit rate را به طور ناشناس، گردآوری می‌نماید، بعد از آن صاحبین وب سایت با به کار گیری از این داده‌ها میتوانند به راحتی به تجزیه و آنالیز همت وب سایت خویش پرداخته و در فیض آن را بهبود ببخشند.

ربات‌های گوگل دائما به وب سایت‌ها راز می زنند و وبسایت را از حیث ساختار تحقیق می‌نمایند. ۴ سیگنالی که در کنار پارامترهای مهم (LCP، CLS، FID) بوسیله گوگل رسیدگی میگردد، عبارت اند از:

در انتهای آحاد مطالبی که خواندید و درباره آپ تو دیت تازه جی تی متریکس داده ها کافی به دست آورده‌اید، می دانید که جی تی متریکس تازه شایسته ترین شیوه برای نظارت و ارتقا سرعت تارنما شما میباشد. چرا‌که شما با آزمایش جی تی متریکس میتوانید با دیده‌های گوگل به مشاهده سایت خویش بپردازید و شاهد مشکلاتی باشید که برای یوزرها شما ساخت می گردد، آن گاه همت نمایید تا سایت خویش را برای همگی مرورگرها و دستگاه‌های گوشی با صرفه فرمایید. خلال مواقعی که درین محتوا در ارتباط جی تی متریکس تازه ذکر شد، موردنیاز میباشد بدانید که ما در دسته سئولب به فراگیری ویدیویی و تخصصی جی تی متریکس نو پرداخته ایم.

E-A-T در نویسندگان چقدر التفات دارااست؟

فاکتورهایی که گوگل برای معلوم کردن E-A-T به کارگیری می‌نماید برای برندها، سایت ها، بیزنس ها و نویسندگان قابل استعمال میباشد. گوگل به ما میگوید که درصورتی که تالیف کننده موضوعی در آن قضیه تخصص نداشته باشد، چگونگی متن به نحوه قابل توجهی ذیل خواهد آمد.
e-a-t در نویسندگان سایتاین مسئله خیلی اساسی میباشد. به مطالبی که در وب سایت های YMYL مندرج نگاه فرمائید. سئو در مشهد خیلی از این مطالب به وسیله نویسندگان ماهری درج شده اند که در آن مسئله تخصص ندارند. چنانچه خویش شما مطلبی درباره ی مالیات میخوانید ترجیح می‌دهید که‌این مقاله را یک تالیف کننده نوشته باشد یا این که هر کس تا قبل از این شغل های حسابداری اجرا داده میباشد؟

بدیهی میباشد که ترجیح می‌دهید مقاله مندرج را از گویش کارشناس بخوانید. برای همین گوگل می‌خواهد به مشتریان نشانه دهد که مطالب بوسیله متخصصان درج شده. پس در صورتیکه اینک در مسئله کاری خویش شناخته گردیده نیستید، همت فرمایید برندتان را بیشتر معرفی فرمائید.
الگوریتم e-a-t گوگل
تصویر بالا مطلبی میباشد که درباره مسائل مالی درج شده. درین شیت جایگاه تخصص مولف معین وجود ندارد و این مسئله برای درجه بندی به خصوص در سایتهای مالی و پزشکی مداقه متعددی داراست.
برای همین خیلی اساسی میباشد که تالیف کننده های شما بیوگرافی کوتاهی از خویش بنویسند و توضیح دهند به چه عامل در این باره کارشناس به‌اکانت می‌آیند.
آیا E-A-T فاکتور انتخاب‌کننده مرتبه وبسایت میباشد؟
آری و خیر!
بیایید ببینیم Danny Sullivan، کارمند ارتباط ها همگانی گوگل در سال 2019 دقیقاً چه توئیتی نهاده بود و درباره E-A-T چه گفته بود.
آیا E-A-T فاکتور انتخاب‌کننده مرتبه تارنما میباشد؟
Danny Sullivan می گوید که میزان تکنیکالی برای اندازه‌گیری الگوریتم E-A-T در وبسایت‌ها نیست. یعنی E-A-T مثل سرعت وبسایت وجود ندارد که بشود آن را اندازه گرفت؛ پس نمی‌قدرت ذکر کرد که‌این الگوریتم به صورت جدا فاکتور سکو‌بندی محسوب می‌شود. البته گوگل فاکتورهای مختلفی را درین الگوریتم آپ دیت کرده که میتوانند انطباق محتواها را با E-A-T تشخیص دهند و به صورت غیر بی واسطه و در درازمدت مرتبه تارنما را پایین تأثیر قرار دهند. پس در شرایطی‌که از این زاویه به مسئله نگاه کنیم، آری! E-A-T فاکتور سکو‌بندی به حساب می آید.
سرگردان شدید؟ اذن بدهید قضیه را بیشتر توضیح دهیم.
از لحاظ گوگل وقتی میتوانیم یک عنصر را فاکتور درجه‌بندی بنامیم که تماماً قابل لمس باشد، کامپیوترها بتوانند آن را بفهمند و اندازه‌گیری نمایند. از در بین مجموع فاکتورهایی که در E-A-T نقش دارا‌هستند، قابل اندازه گیری ترین فاکتور، تعداد بک‌لینک و پیوند‌هایی میباشد که از منابع دارای اعتبار اخذ می‌گردد. البته به جز این آیتم، مابقی فاکتورهای E-A-T عناصری انسانی و بر پایه ی چگونگی می‌باشند که نمی‌توانیم به طور داده‌های عددی اندازه‌گیری‌شان کنیم. کامپیوترها لهجه E-A-T را نمی‌فهمند پس نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که تخصص، پشت گرمی و قابل اعتقادوباور بودن یک سایت بوسیله ربات ها کاملا تشخیص داده خواهد شد و تحت عنوان یک فاکتور درجه بندی، تأثیر بی واسطه داشته باشد.
صرفا راهی که اینک گوگل برای اندازه‌گیری E-A-T دارااست، نظارت خلق و خوی استفاده کننده در وبسایت و ارزیابی آن اخلاق و رفتار میباشد. یعنی به عبارتی چیزی که در اولِ این نوشته ی علمی گفتیم: این‌که کاربر در وبسایت شما بماند و مطالب را (به مکان اسکرول کردن) با تمرکز بازرسی نماید.