مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

استفاده از HTTPS


به کار گیری از HTTPS

پروتکل انتقال هایپرتکست (HTTP)،  فرمت و نحوی انتقال پیام ها را گزینش می نماید. سئو سایت  HTTPS داده ها سایت را به نحوه ای ایمن انتقال می‌دهد، اعتماد و اعتبار را ساخت می نماید و همت را بهبود می‌بخشد. مهمتر از تمامی، در سال 2014 گوگل اظهار کرد که یک استدلال درجه بندی میباشد.



طرز سئو

در شرایطی‌که تا به امروز نتوانسته اید، یک گواهینامه SSL خریداری نمائید و تارنما خویش را به URL های HTTP منتقل نمایید (این لزوما یک راه‌حل سریع و موقت وجود ندارد، البته در بلندمدت قیمت خویش را نشان خواهد اعطا کرد).

آنالیز نمائید که مجموع منابع و موجودی ها در تارنما های تازه امنیتی میزبانی شوند

از یک ابزار مانند Screaming Frog برای جمع آوری لیستی از مجموع URL ها و یافتن کل منابع غیر HTTPS مانند تصاویر، فولدر های CSS، فیلم ها و scripts به کارگیری نمایید.

پوشه Robots.txt و نقشه وبسایت XML را برای اضافه کردن HTTPS URLs بروزرسانی فرمائید.

ابزارهای اثر گذار

ابزار WooRank Site Crawler برای شناسایی برای منابع HTTP میزبانی گردیده در URL های HTTPS، عالی میباشند.


محتوای تکراری

داشتن مطالب تکراری در وبسایت، خبر‌ها بدی میباشد و متاسفانه موتورهای کاوش، تارنما هایی را مشاهده می نمایند که با HTTP، HTTPS و WWW آغاز می گردند. چون تارنما های جدا در معنای پتانسیل متعددی برای محتوای تکراری هستند.


روش سئو

معمولی ترین نحوه این میباشد که دامین دلخواه خویش را در سرچ کنسول گوگل تهیه نمایید. دامین دلخواه شما مجموع link juice وبسایت را اخذ خواهد کرد و آن چیزی شود که در صفحه ها نتیجه ها کاوش موتورهای کاوش (SERPs) اکران داده گردد.


از گوگل سرچ کنسول برای جستجوی متا دیسکریپشن تکراری و Title Tags نیز به کارگیری نمایید. در ذیل Appearance Search> Improvements HTML، نگاه فرمائید تا مشاهده کنید آیا تکراری در‌این نصیب شناسایی شده‌است یا این که نه.


هرگونه متا دیسکریپشن تکراری را مجدد بنویسید و به حافظه داشته باشید که title tag ها می بایست مشتمل بر کلمه ها کلیدی مهم برگه برای شایسته ترین حاصل باشند.



یو آر ال ها

یو آر ال ها هم بر تجربه کاربری تارنما و هم بر بهینه سازی تاثیر میگذارند. آدم ها و رباتها از URLها انتظار دارا هستند که دست‌کم یک تعریف اصلی از آنچه درخصوص این ورقه وجود دارااست و جایی که‌این page در سلسله مراتب وب سایت قراردارد را اراٸه دهد. URL های خویش را با به کارگیری از کلیدی متبوع ورقه و همینطور فایل و ذیل فولدر های شیت سئو فرمائید. نگاهی به‌این دو URL بیاندازید:


https://www.example.com/clothing/mens/shirts/fancy-white-dress-shirt

https://www.example.com/product/cid=12345&pid=67890


موتورهای کاوش با کراول این شیت، URL را خواهد رویت کرد و کار کشته خواهد بود تا بگوید که خیر صرفا این شیت در رابطه بلیز های سپید مرغوب مردانه میباشد البته به صورت کلی مرتبط با خرقه های مردانه نیز است. URL دوم متاسفانه، حقیقتا چیزی در رابطه آنچه که در آن برگه پیدا خواهید کرد، به شما نخواهد اظهار کرد، جز اینکه شاید محصولی میباشد که به وسیله example.com اراٸه شده‌است. شما می‌پندارید کدامیک بیشتر به کاوش برای “تیشرت سپید مردانه مرغوب” مربوط است؟


هنگام ساخت‌و‌ساز URL مطلوب seo تارنما، شایسته ترین طریق ها که مشتمل بر موردها تحت می گردد را دنبال نمائید:


مختصر: URL های شما می بایست توصیفی و مشتمل بر عبارات کلیدی ولی مختصر باشند. در مجموع URL های شما بایستی حدود 100 کاراکتر یا این که کمتر باشد.

تزکیه: در شکل قابلیت و امکان، از به کارگیری نکردن از پارامترهای URL مانند session IDs و نظم دهی / غربال کردن اجتناب نمائید. آن‌ها قابلیت و امکان به کارگیری را کاهش میدهند و خطر ساخت اشتباهات تکراری محتوا را ارتقا میدهند.

هایفن (خط تیره): هنگام به کارگیری از عبارات متفاوت در URL خویش، آن‌ها‌را با به کار گیری از هایفن (-) خیر پایین خط ( underscores) غیروابسته فرمائید. موتورهای کاوش از هایفن ها به

تیتر جداکننده عبارات به کارگیری می نمایند، ولی تحت خط یا این که (underscores) را تشخیص نمی دهند، به این ترتیب برای آنان url-keyword مانند urlkeyword میباشد. از آن جا که آدم از مسافت در کاوش به کار گیری می نماید، هایفن ها در URL شما بیشتر مرتبط با حیث می رسند.

نکته: ما صرفا تغییر‌و تحول URL ها که حقیقتا برای قرائت دشوار میباشد را پیشنهاد می‌کنیم. درصورتی که شما در URL های خویش تغییراتی ساخت فرمائید، می بایست 301 redirect را برای URL نو ساخت و ساز نمائید و زیاد بودن این redirect ها، بر کارایی تارنما تاثیر خواهد گذاشت.


Canonical URLs

سئو URL ها صرفا روش به کارگیری از لغت ها کلیدی وجود ندارد. این همینطور اجتناب از محتوای تکراری و مخلوط سیگنال های مرتبه بندی مانند link juice میباشد. به لطف پارامترهای URL و محتوای سندیکا، به سادگی می قدرت محتوای تکراری را در چندین برگه میزبانی کرد.


مختوای تکراری، خیر صرفا برای صفحه های تکراری بد میباشد بلکه جریمه پاندا بر مجموع تارنما تاثیر میگذارد. در شرایطی که به لطف سیستم رئیس محتوا یا این که پلتفرم تجارت الکترونیک به محتوای تکراری روبه رو می‌باشید، تنها از” rel = “canonical ( تگ Canonical )استعمال نمائید تا موتورهای جستجو گر را به سمت ورژن اساسی سوق دهید.


هنگام به کارگیری از Canonical URLs، نخست خلل WWW را برطرف نمائید. برای انجام این عمل، دامین دلخواه خویش را در Google Search Console در بخش پیکربندی وب سایت یروید و پیکربندی مربوطه را انجام دهید.


گوگل دامین های متبوع را در طول کراول اینترنت و اکران نتیجه ها کاوش، در حیث خواهد گرفت. بدین ترتیب در شرایطی که دامین دلخواه خویش را در www.example.com تهیه فرمائید، کل پیوند ها به example.com به www.example.com، پیوند جویس ارسال خواهند کرد که URL Google میباشد که در SERPs نمایش داده میشود. آن‌گاه، تگ کنونیکال را بهاز صفحه ها HTML یا این که HTTP Header از صفحه ها غیر HTML اضافه نمائید:


HTML: HTTP: link ؛ rel = “canonical”


هنگام افزودن تگ کانونی، تماما اطمینان نتیجه ها فرمائید که URL هایی که به کارگیری می‌کنید 100٪ با URL های کانونیکال شما همخوانی داشته باشند. گوگل http://www.example.com ، https://www.example.com و example.com را تحت عنوان سه برگه گوناگون می بیند. در صورتی‌که از بیش تر از یک گزینه در کاغذ یا این که لینکی که به یک ورقه ای که به خطای 404 اشاره داشته باشد، به کار گیری نمائید، گوگل به راحتی پیوند کنونیکال را نادیده می گیرد


ایندکس کردن / کراول کردن

موتورهای کاوش بایستی بتوانند صفحه های را کراول و ایندکس نمایند تا آنان در SERPs اکران داده شوند.


نقشه های تارنما

تعریف اصلی از نقشه های تارنما XML، لیستی از هر URL در وبسایت می‌باشد که تحت عنوان یک پوشه متنی در دایرکتوری اساسی وب سایت ذخیره می گردد. در واقع، آن‌ها یه خرده بالاتر از آن برای آنان وجود داراست. آری، آنان هر URL را در وبسایت لیست می نمایند (یا این که دست‌کم URL برای هر برگه ای که می خواهید کراول و ایندکس نمائید)، البته آن‌ها داده ها مازاد راجع‌به هر کاغذ را لیست می نمایند و در همت اصلی seo یاری می نمایند.


موتورهای کاوش از داده ها در نقشه های وبسایت به کار گیری می نمایند تا وب سایت ها را به صورت هوشمندانه و موثرتری کراول و ایندکس نمایند تا بتوانند مخارج کراول خویش را بر روی محتوای بی اهمیت یا این که فارغ از تغییر تحول هدر ندهند. نقشه تارنما مهم وقتی که به صدق انجام پیاده سازی شد، اینگونه به لحاظ میرسد:





https://www.example.com/

2016-8-01

monthly

0.9


نرخ تبدیل وبسایت چه می باشد؟


در فضای بازاریابی آنلاین، غرض از فعال سازی کسب و عمل سئو سایت  اینترنتی همچون کسب و شغل های دیگر، کسب درآمد از فروش اینترنتی میباشد.در واقع در‌صورتی‌که کسب و کاری فروش قابل توجهی را نتواند داشته باشد ممکن میباشد دیر یا این که زود نسبت به رقبای خودش به ناکامی رسد. هم اکنون سوالی که اینجا مطرح می‌گردد اینکه با چه میزان و پارامتری می اقتدار این واحد سنجش پیروزی کسب درآمد اینترنتی را اندازه گیری کرد و بهبود اعطا کرد.مطلبی که امروز مطرح می‌کنیم درباره با این واحد سنجش به نام نرخ تبدیل (Conversion Rate) است که آن، اهمیت ارتقا نرخ تبدیل در کسب و امور، روشهای ارتقا نرخ تبدیل و همینطور ابزارهای برای آنالیز این پارامتر را در پی نوشته‌علمی آورده ایم :


در‌این مقاله به صورت تجربی می خواهم بیان‌کنم که چطور خواهیم توانست یک تارنما با نرخ تبدیل خوب داشته باشیم یا این که در‌صورتی‌که وبسایتی با این خصوصیت داریم چه طور نرخ تبدیل را ارتقاء دهیم .


نرخ تبدیل وبسایت چه می باشد؟

پیش از اینکه بخواهم درباره با نرخ تبدیل (Conversion Rate) سخن کنم بایستی یک تعریفی از تبدیل یا این که Conversion داشته باشم.


معنی تبدیل (Conversion)

فرض نمایید که یک بازدیدکننده به دکان اینترنتی شما می‌رسد و پس از بازدید یکسری کاغذ از تولیدها، فرآورده متبوع خویش را به سبد خرید اضافه کرده و در غایت جنس را خریداری میکند.در اینجا اصطلاحا می گوییم تبدیل یا این که Conversion انجام یافته یعنی استفاده کننده از یک بازدیدکننده عادی به یک خریدار فرآورده تبدیل شده‌است.(دقیقا به عبارتی چیزی که ما می‌خواهیم)


مضمون‌ نرخ تبدیل ( Conversion rate )

خب تا به اینجا با معنی تبدیل آشنا شدیم اکنون فرض فرمایید که ما روزمره 100 بازدیدکننده داریم که 20 نفر از بازدیدکنندگان در غایت تصمیم آخری به خرید جنس یا این که محصولاتی را دارا‌هستند. در اینجا می‌گوییم که نرخ تبدیل تارنما ما 20 درصد میباشد یعنی 20 درصد بازدیدکنندگان تارنما ما کاری را انجام می‌دهند که ما می خواهیم این یک نمونه از دکان اینترنتی بود نرخ تبدیل بسته به منظور مدیران کسب و عمل اینترنتی مشخص و معلوم می‌گردد ممکن میباشد شما از بازدیدکنندگان فقط یک لید(سرنخ) بخواهید و به ازای اخذ آن قصد به حساب آوردن نرخ تبدیل یوزرها تارنما‌تان را داشته باشید.


طریق احتساب نرخ تبدیل وب سایت

فکرمی‌کنم تا به اینجا طرز به حساب آوردن نرخ تبدیل را هم متوجه گردیده باشید شیوه احتساب بسیار معمولی و فارغ از ابهام میباشد.


کاری که ما می خواهیم صورت بپذیرد / کل ترافیک تارنما * 100 = نرخ تبدیل

به مکان واژه و کلمه ” کاری که ما می خواهیم صورت پذیرد” هر کلمه و واژه ای میتوان قرار اعطا کرد. دانلود ایبوک، خرید مال، نام نویسی در وبسایت و… .




seo نرخ تبدیل چه میباشد و چرا اینقدر اساسی میباشد؟

خب همان طور که می‌دانید از آن جا که به طور تقریب همگی چیز در دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری می‌باشد پس میتوان هر چیزی را باصرفه خیس کرد. seo نرخ تبدیل هم فرآیندی میباشد جهت ساخت و ساز یک تجربه خوب برای یوزرها تارنما که باعث به پرورش نرخ تبدیل میشود. 

سئو نرخ تبدیل در یک کسب و عمل به فرآیندی از ارتقا درصد بازدیدکنندگان تارنما به کاربری که عملی انجام می دهد گفته می‌گردد که‌این عمل می‌تواند از پرکردن یک فرم در وبسایت تا خرید جنس و جنس باشد.در پروسه seo وبسایت (CRO) شما می توانید طرز تعامل مخاطب با سایتتان که چه عملیاتی را انجام داده میباشد یا این که چه چیزی منجر شده‌است از مرحله تولید اکشن پشیمان گردد را متوجه گردید.برای سئو برنده نرخ تبدیل  شما تحت عنوان رئیس کسب و عمل بایستی بدانید که چه چیزی را و چه‌طور و با چه ابزارهایی چک نمائید که استراتژی قابل قبولی در سمت و سوی داشتن یک CRO توانا داشته باشید، به زبانی بی آلایش خیس می قدرت اعلام کرد در صورتی‌که نرخ تبدیل تارنما مان مثلا 5 درصد میباشد بایستی از خویش یک پرسش اصلی را بپرسیم؟


برچسب تیتر برای seo چقدر اساسی میباشد؟


برچسب تیتر برای seo چقدر اساسی میباشد؟

برچسب های تیتر هنوز هم بر ارتقای بهینه سازی تاثیر گذارند، سئو سایت  ولی به اندازه پیشین اساسی نیستند. مهم‌ترین شرکت کردن آن ها در بهینه سازی ممکن میباشد ارتقا نرخ کلیک بر SERP ها باشد. درواقع در صورتی‌که شایسته ترین برچسب های تیتر را اتخاذ نمائید، نرخ کلیک شما ارتقا می‌یابد. علاوه بر این، شما بایستی به به کارگیری مطلوب از عبارات کلیدی در عنا وین خویش نیز دقت فرمایید.


اصول برچسب گذاری seo در برچسب های هدر

در سایت ها از برچسب های هدر برای غیروابسته کردن قسمت های گوناگون وبسایت و تولید سلسله مراتب جمله ها استعمال میگردد. آنان به ترتیب از هدر 1 (H1)، هدر 2 (H2)، تا هدر 6 (H6) ادامه مییابند. این نوع برچسب ها در SERP نشان داده نمیشود، البته هنگام احتساب درجه برگه شما آیتم چک قرار میگیرند.


برچسب های هدر برای بهینه سازی چقدر اساسی میباشند؟

برچسب های هدر هنوز هم تحت عنوان مهم‌ترین برچسب های seo شناخته می‌شوند و در نظم دهی محتوا و قابل درکردن محتوای شیت نقش مهمی دارا هستند.


·یکی‌از نکات مهمی که می بایست در اصول برچسب گذاری seo در برچسب های هدر بخاطر بسپارید این میباشد که از برچسب های هدر برای سازماندهی مطالب به روشی به کارگیری فرمائید که برای خواننده مضمون‌ پیدا نماید. در‌صورتی‌که بازدید کنندگان شما بتوانند مطالب تان را با سهولت بخوانند و صرفا با مطالعه ی سرفصل ها بفهمند با چه موضوعاتی راز و فعالیت دارا‌هستند، موتور کاوشگر نیز به احتمال زیاد قدرتمند خواهد بود این عمل را انجام دهد.


·در پایان، شایان بیان میباشد که ساختار خوب محتوای شما قادر است به کم شدن ترازو بانس ریت شما یاری دهد، چون این دستور به یک تجربه کاربری بهتر یاری می نماید. این دستور به صورت بدون واسطه بر seo شما تأثیر نمی گذارد، ولی مدام یک امتیاز خوب برای شما به حساب آورده می شود.


در مجموع برچسب ها نصیب مهمی از seo میباشند. آنها‌را نادیده نگیرید.

برچسب های تیتر و هدر برای داشتن سئوی قادر اساسی و حیاتی می باشند و هنوز هم برای گسترش یک تجربه کاربری خوب، که به طور تقریب مدام از لحاظ seo، اثر گذار میباشد، بسیار اساسی می باشند.



فیض گیری اصول برچسب گذاری seo

برای حداکثر به کار گیری از این استراتژی  ها در برگه خویش، از ترفندهای کوچکی که تاثیرات شگرفی میگذارند، غافل نشوید. اینک، حضور برخی از برچسب ها همچنان برای تارنما شما، ضروری میباشد. درحالی که برخی دیگر اهمیت متعددی ندارند، البته می‌توانند به شما اذن دهند از رقبا برتر باشید.


تغییرات کوچک که منجر بهبود تجربه کاربری می‌شوند و به موتورهای کاوشگر یاری می نماید تا وبسایت شما‌را بهتر فهم و شعور نماید، مطلقاً در درازمدت تاثیرات دیده گیری خواهد داشت.


طرز فعالیت با گوگل سرچ کنسول


طرز فعالیت با گوگل سرچ کنسول
وقتی که برای او‌لین توشه google search console را گشوده میکنید، سئو سایت  کلیه چیز پیچیده به حیث می‌رسد. به این دلیل‌که با تعداد بسیار متعددی برچسب، گونه های و اقسام فیلترها و نمودارهای سرگردان کننده رو به رو میشوید که هیچ درکی از مفهوم و معنا خیلی از آن ها ندارید. البته ابدا نگران نباشید.

هر چقدر که بیشتر با این خدمت اصلی عمل نمایید، روی ابزارهای آن اشراف بیشتری پیدا خواهید کرد. به همین عامل در‌این نوشته‌ی‌علمی تصمیم داریم شمارا با سرچ کنسول گوگل و تاثیری که میتواند روی وبسایت شما داشته باشد، آشنا کنیم.

 ورود به گوگل وبمستر تولز در یک سری ثانیه

چنانچه بخواهیم به طور خلاصه و تیتروار قدم هایی که می بایست به خواسته استعمال از سرچ کنسول گوگل بردارید را معرفی کنیم بایستی بگوییم:

وبسایت خویش را در گوگل سرچ کنسول تثبیت فرمائید.
پس از تثبیت سایت می بایست مبادرت به تایید اکانت تحت عنوان صاحب و مالک آن نمائید. اطلاعات دردسترس در وبمستر تولز بسیار حساس و خصوصی میباشد. به همین ادله می بایست به google این اطمینان را بدهید که شما تحت عنوان صاحب و مالک اساسی وبسایت مبادرت به تثبیت آن کرده اید.
در گام‌بعدی می بایست مالکین و یوزرها را معلوم کنید. مشخصا صاحب و مالک کسی میباشد که به همه نقاط دسترسی بدون نقص داراست. قابلیت و امکان افزودن یا این که حذف یوزرها، تغییر و تحول پیکربندی، دسترسی به همه اطلاعات و ابزارها فقط در مشت صاحب وبسایت میباشد. البته یوزرها صرفا میتوانند اطلاعات و عمل هایی که شکل می‌گیرد را مشاهده کنند البته قابلیت اضافه کردن یا این که حذف یوزرها را در مشت ندارند.
 راهنمای تثبیت وب سایت در سرچ کنسول گوگل

آن گاه برهه زمانی تثبیت نقشه تارنما در GSC فرا می‌رسد. تثبیت وب سایت مپ یک دستور بسیار اصلی میباشد که می‌توانید از روش سرچ کنسول گوگل مبادرت به تثبیت آن فرمائید. Sitemap به گوگل امداد می نماید تا به صورت بهتری مورد مهم وبسایت را شعور نماید. این قضیه سبب ساز بهبود seo وبسایت شود.
 فراگیری تثبیت وب سایت مپ در گوگل وبمستر

با مطالعه نوشته‌علمی نقشه وبسایت چه چیزی است؟ می‌توانید به آشنایی بهتری در رابطه تارنما مپ و تاثیر آن در بهینه سازی وب سایت دست پیدا نمائید. 
در گام‌بعدی وقت آن میباشد که با معیارها و ابزارهای مو جود شناخت پیدا کرده و از آن ها به مراد افزایش عملکرد سایت خویش به کارگیری کنید.
تثبیت وب سایت در کنسول گوگل
با اعتنا به تاکید متعددی که روی به کارگیری از سرچ کنسول گوگل و نقش آن را پیروزی یک تارنما میشود، این پرسش پیش می‌آید که وبمستر تولز گوگل دقیقا چه امکاناتی را در مشت ما قرار میدهد؟ خصوصیت های بسیار اصلی این ابزار و کارهایی که می شود به یاری آن انجام بخشید، عبارتند از:

شما می‌توانید نقشه وب سایت خویش را در سرچ کنسول گوگل تثبیت نمایید یا این که در شکل نیاز تغییر تحول دهید. در شرایطی که هم در قضیه نقشه تارنما با خطاهایی رو به رو شدید نیز می‌توانید به یاری وبمستر تولز google آن ها را رفع فرمایید.
با تثبیت تارنما در google search console می‌توانید اطمینان نتایج فرمایید که گوگل وب سایت شمارا پیدا کرده و داخل آن خزیده و محتواهای آن را ایندکس می نماید.
در شکل بروز هر سیرتکامل مشکلی در دعوا ایندکس شدن محتواهای تارنما، میتوانید از روش گوگل سرچ کنسول آنها‌را رفع فرمائید.
 فراگیری بی نقص رفع خطاهای گوگل وبمستر

شما میتوانید مرتبه وب سایت خویش را به یاری وبمستر تولز ارزیابی و بهبود ببخشید.
در شکل نیاز به نظارت یک قسمت مشخص و معلوم از وبسایت بوسیله google یا این که ایندکس شدن مجدد آن میتوانید از روش سرچ کنسول گوگل درخواست خویش را به google ارسال فرمایید.
 ۷ انگیزه ایندکس نشدن وب سایت در گوگل  validation یا این که اعتبارسنجی سرچ کنسول گوگل

در google search console قابلیت تایپ کردن و ارزیابی محتوای فولدر robots.txt وجود خواهد داشت. به این ترتیب می‌توانید صفحاتی که تصادفا در robots.txt بلاک گردیده اند را شناسایی کنید.
 فراگیری تولید فولدر robots.txt

در گوگل سرچ کنسول تعداد لینک و پیوند های داخلی و فرنگی وبسایت به شکلی ظریف مشخص و معلوم شده‌است.
قابلیت و امکان حل اشتباهات متداول و ارزیابی mobile-friendly و قاب ورک AMP وجود داراست.
 گزارش خطاها ورژن موبایلی وبسایت با سرچ کنسول

به امداد google search console شما میتوانید لغت ها کلیدی دارای ربط سرچ گردیده در گوگل را که میتواند به بهبود درجه وبسایت شما و داخل شدن ترافیک با وب سایت یاری دهد را شناسایی کنید.
سرچ کنسول گوگل معین می نماید که وب سایت شما در کدام یک از نتیجه ها کاوش google نشان داده می شود.
 یادگرفتن قسمت Performance سرچ کنسول گوگل

و…
ولی با دقت به نقشی که شما در کنسول ایفا می‌کنید، نیازتان به به کارگیری از این تجهیزات تغییر و تحول خواهد کرد. برای مثال یک طراح وب سایت ممکن میباشد از قسمت هایی استعمال نماید که مسئول بهینه سازی نیازی به محاسبه آنان نداشته باشد. مزیت گوگل سرچ کنسول نیز دقیقا همین میباشد. این پلتفرم به شکلی پباده سازی شده‌است که هر کسی با هر تخصص و تجربه ای میتواند از آن استعمال کند. البته دقیقا چه افرادی می‌توانند از این خدمت با ارزش به نفع بهبود عمل خویش فایده گیرند؟ همگی اشخاص می‌توانند از تجهیزات مو جود روی این وبسایت به کارگیری کنند البته وبمستر تولز بیشتر از هر چیزی برای اشخاص تحت کارآمد خواهد بود:

 صاحبان کسب و امور: به کار گیری از این خدمت به خواسته seo وب سایت برای موتورهای کاوش به ویژه موتور کاوش گوگل بسیار کارآمد خواهد بود. هر که یک تارنما دارا هستند می بایست بتواند با به کارگیری از گوگل سرچ کنسول و داشتن تحلیلی صحیح و ظریف همت خویش را بهبود بخشیده و به یکی‌از حاصل ابتدایی گوگل تبدیل خواهد شد.

 سئوکاران و بازاریابان: وقتی که فردی روی بازاریابی آنلاین تمرکز داراست، قادر است از سرویس ها وبمستر تولز به شکلی مطلوب به کارگیری کند. در واقع با به کارگیری از گوگل سرچ کنسول میتوانید ترافیک تارنما خویش را در اختیار گرفتن کرده و جایگاه آن را بهبود داد. به این دلیل‌که وسعت متعددی از مشتریان از روش موتورهای کاوش وارد یک سایت میشوند.

 مدیران وب سایت: تحت عنوان یک رئیس وب سایت، می بایست سعی تارنما خویش را محاسبه فرمائید. google search console به شما این قابلیت را می‌دهد تا برخی از ارورهای سرور یا این که ایرادات امنیتی وب سایت خویش را در اختیار گرفتن و حل فرمایید.

 گسترش دهندگان اینترنت: در شرایطی که شما در هم اکنون تایپ کردن markup یا این که کدی برای تارنما خویش میباشید، می‌توانید به امداد کنسول گوگل آنها‌را در اختیار گرفتن فرمائید. بعضا از ایرادات جان دار نیز از روش سرچ کنسول گوگل قابل حل شدن خواهد بود.

 گزارش مسیر راهنمای وبسایت (breadcrumbs) در سرچ کنسول

سرچ کنسول تازه گوگل
google search console تازه در مقایسه با ورژن پیشین آن چند تغییرات کلی داشته میباشد که منجر پیشرفت در عملکرد آن شده‌است. در فراگیری های بعدی به شرح مفصل این تغییرات خوا هیم پرداخت . بعضی از مهمترین این تغییرات عبارتند از:

در ورژن قبل داده ها مرتبط با ترافیک سرچ سه ماهه بود. البته در ورژن تازه آن داده ها 16 ماهه به اکران نهاده میشود.
جزئیات بیشتری در رابطه صفحه ها تارنما در چنگ یوزرها قرار میگیرد. اطلاعاتی در رابطه ایندکس شدن کاغذ، URLهای استاندارد، گوشی فرندلی و خیلی مورد ها دیگر ارائه می‌گردد.
در ورژن تازه وبمستر تولز می‌توانید جرئیانات را دنبال فرمایید. این فعالیت به شما یاری می نماید تا صفحاتی که در هنگام محاسبه به وسیله خزنده های گوگل در گیر نقص‌ گردیده اند را شناسایی و آنها‌را حل فرمائید.
قسمت گزارش دهی وبمستر تولز و برخی از ابزارهای آن بهبود یافته اند.
در ورژن نو روی گفت و گو موبایل های گوشی و ارائه سرویس ها بهتر برای آن‌ها نیز عمل شده‌است.
و…

چطور برای محتوا خویش کاربر غرض معلوم نمایید؟


متد‌هایی برای ایجاد محتوای متناسب با استفاده کننده مقصود:
بیایید نگاهی به دو متد پرطرفدار برای ادراک مخاطبین بیاندازیم. فهم و شعور استفاده کننده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار‌است چراکه مجموع همت سایت‌ها برای ساخت و ساز محتوا در سمت و سوی ارائه شایسته ترین و کاربردی‌ترین داده ها به بازدیدکنندگان وب سایت هاست.

زمانی محصولی در وب سایت‌تان قرار می‌دهید دقت فرمائید خصوصیت‌هایی را پیوست آن فرمائید که حقیقتا به درد یوزرها‌تان میخورد. این دستور نیازمند آن میباشد که پیش از قرار دادن جنس، ایرادات یوزرها‌تان را فهم فرمایید، به خصوص آن دست مشکلاتی که شما توان حل آنها‌را دارید.
هنگامی محتوا ساخت‌و‌ساز میکنید، سراغ مطالبی بروید که حقیقتا برای یوزرها شما اثر گذار باشند. نباید صرفا در ادامه اخذ بازدید یا این که کلیک باشید، بلکه بایستی بخواهید آنان از شما تحت عنوان یک منبع قابل اعتماد حافظه نمایند.
درصورتی که هدف ها شما هم به‌این شکل میباشد، بایستی بتوانید کاربر غرض را شعور نمایید. ولی چطور می بایست این فعالیت انجام بدهید؟ اولیه فعالیت جستن هسته مهم محتواست…

جستن هسته اساسی محتوا
غرض از هسته مهم محتوا، شعور تفاوت آنچه انجام می‌دهید و آنچه که نیاز میباشد در رابطه آن حرف فرمائید میباشد.
یک کدام از گسترده‌ترین اشتباهاتی که ساخت‌و‌ساز کنندگان محتوا مرتکب میشوند (که تعدادشان هم معدود وجود ندارد!) این میباشد که در توضیح تولیدات‌شان عوض این که در رابطه مواقعی که یوزرها‌شان به آن‌ها اهمیت می‌دهند بنویسند، در رابطه چیز‌هایی که برای خودشان اصلی میباشد می‌نویسند!
هسته محتوا اساسا چیزی مشابه این تصویر میباشد:

 



این صحت دارد که تولیدها شما، برای یوزرها‌تان موثر و کاربردی می‌باشند البته بدان معنا وجود ندارد که برای یوزرها وب لاگ شما هم کاربردی باشند. مشتریان بالقوه شما احتمالا به موضوعات متنوعی علاقمند می باشند. ما تا قبل از این بطور مفصل اشتباهاتی که نباید در ایجاد محتوای وبسایت انجام بخشید را مفصل توضیح داده‌ایم.

چطور برای محتوا خویش کاربر غرض معلوم نمایید؟
این مورد که محتوای خوب توان جذب طبیعی کاربر را داراست سئو سایت  به طور کامل صراحت دارد ولی تضمینی در اینکه مخاطبین جذب گردیده شایسته ترین و مطلوب‌ترین کاربر برای کسب‌وکار شما باشند نیست.
در شرایطی که بازدیدکننده‌ای که جذب تارنما شما میگردد جزء کاربر مقصود شما باشد دو خصوصیت پایین را خواهد داشت:

محتوای شما‌را به تولید ها شما رابطه می دهد.
و بر طبق محتوای شما، تولیدها‌تان را خریداری می‌نماید.
آشنایی مخاطبین حقیقی تارنما‌تان خیر فقط امداد‌تان می‌نماید تمرکز بیشتری روی ایجاد محتوای عالی و کلیه چیز کل داشته باشید، بلکه در ساخت‌و‌ساز محتوای درست نیز امداد‌تان می‌نماید.