مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

الگوریتم گوگل پنگوئن چیست و چگونه به سقوط رتبه گوگل منجر می‌شود؟


وگل برای اکران هر چه عالی و هم خوانی بیشتر نتیجه ها جستجوها با منظور‌های مخاطبانش، الگوریتم‌های سئو سایت مختلفی را به عمل می گیرد. این الگوریتم‌ها گوگل پاندا، گوگل پنگوئن، کبوتر و مرغ مگس‌خوار اسم دارا هستند که هریک نقشی اساسی در وصال به‌این غرض دارا‌هستند. در صورتیکه از دنبال کنندگان دایم وب لاگ ما باشید، به طبعً به خاطر دارید که چندین روز قبل در یک نوشته‌علمی بی نقص به نظارت الگوریتم گوگل پاندا پرداختیم. امروز  قصد داریم شمارا با یکی از دیگر از مهمترین آنان یعنی الگوریتم گوگل پنگوئن آشنا کنیم.



اذن بدهید قبل از آن‌که بدانیم الگوریتم گوگل پنگوئن چه می‌باشد، چرا وب سایت شمارا جریمه می‌نماید و چه‌طور میتوانیم از مجازات آن خلاص شویم، فلسفه پیدایش این الگوریتم را با هم نظارت کنیم.

فلسفه پیدایش الگوریتم گوگل پنگوئن به داستان روایت
موتورهای کاوش نخست شغل خویش، قضیه یک نوشته‌ی علمی یا این که محتوا را بر پایه ی لغت ها کلیدی جانور در صفحه های وب سایت تشخیص می‌دادند. براین اساس که یک واژه و کلمه کلیدی هر چه بیشتر در کاغذ آرم داده میشد، موتور کاوش گر تشخیص می‌بخشید که‌این برگه مرتبط با این کلمه و واژه کلیدی هست و آن را در حاصل فراتر اکران می‌بخشید. اما این شیوه خیلی کارآمد نبود و اشخاص می‌توانستند به راحتی با اسکن پیست کردن عبارات (تا حدی که قرائت محتوا عملاً نا ممکن می‌شد)، به مرتبه خوب دست پیدا نمایند.

چندی بعد از آن لینک و پیوند‌ها نیز تحت عنوان یک کدام از فاکتورهای اساسی بهینه سازی و مرتبه بندی تارنما شدند؛ در واقع به عبارتی عاملی که به گوگل اذن اعطا کرد بازار موتورهای جستجو گر را در دهۀ ۹۰ اشراف نماید. لَری پِیج، یکی‌از موسسین کمپانی گوگل، PageRank را ابتکار کرد که به گوگل اذن می‌اعطا کرد مبتنی بر تعداد بک پیوند‌ها ، کیفیت یک اینترنت‌تارنما را اندازه‌گیری نماید. این طریق اندازه‌گیری تحت عنوان یک کدام از ابزارها در الگوریتم مرتبه بندی کلی به کار گیری می شد و توانست محبوبیت بسیار متعددی کسب نماید چون طرز خیلی نیکی برای انتخاب کیفیت یک وب سایت بود.

طرز PageRank فوق العاده اثر گذار بود چون بر این پایه مبنا‌گذاری گردیده بود که هر لینک و پیوند تحت عنوان یک رای پذیرش برای یک شیت به شمار می‌آمد. به صورت نمونه در صورتی شیت‌ای کیفیت ما یحتاج را نداشت، هیچ لینکی اخذ نمیکرد. در واقع تئوری ذکر میکرد: وقتی که شخصی به اینترنت‌سایتی (غیر از اینترنت‌تارنما خودش) لینک و پیوند می دهد بدین مضمون‌ میباشد که برگه ذکر شده منبع اطلاعاتی مفیدی به حساب می آید. در غیر این‌شکل نمی‌بایست این ورقه لینک و پیوند خواهد شد. به عبارتی‌سیرتکامل که شما یک رستوران بد به دوست‌تان معرفی نمیکنید.

معرفی دو متا تگ مهم


1. متا تگ واژه کلیدی (keyword meta tag)
برای استعمال از متا تگ keyword در حوزه اینترنت موافقان و معارضان متعددی وجود دارااست. سئو سایت گوگل در یکسری سال قبلی به جهت تقلب‌های یوزرها به‌وسیله این متا تگ دیگر به آن مثل دیرین اهمیت نمی‌دهد، البته دیگر موتورهای کاوش هنوز هم برای‌شان اساسی میباشد، به همین عامل میباشد که هنوز هم از این متا تگ به کارگیری می‌گردد.
متخصصین متعددی بر این باورند که با آپ تو دیت‌رسانی الگوریتم‌های گوگل در سال‌های آینده، ممکن میباشد متا تگ keyword به طرز دیگری اهمیت پیدا نماید. به همین ادله توده متعددی از نرم‌افزار‌نویسان و سئوکاران هنوز هم متا تگ keyword را تگ مهمی میدانند و لغت ها کلیدی خویش را وارد می‌نمایند. 
چنانچه قصد داشتید که واژه و کلمه کلیدی خویش را در متا تگ keyword وارد فرمائید، کلماتی را گزینش نمائید که یوزرها، شما‌را با آن ها کاوش می‌نمایند. یعنی در حیث داشته باشید که لغت ها تخصصی وب سایت با کلماتی که یوزرها در اینترنت سرچ می‌نمایند تماماً متعدد میباشد.
 
روش افزودن کد متا تگ keyword در تگ head به طور ذیل میباشد:
 
< META name=”keywords”content=”واژه کلیدی 1, کلمه و واژه کلیدی 2, واژه و کلمه کلیدی 3,…” >
 
برای افزودن متا تگ لغت ها کلیدی، موارد ذیل را در حیث داشته باشید: 
• زیاده‌روی در افزودن واژه کلیدی در متا تگ keyword سبب پنالتی شدن وبسایت شما از طرف گوگل می گردد. 
• لغت ها کلیدی خویش را با هم خانواده‌هایش اضافه نمایید و از تکرار صرفا یک واژه و کلمه دوری کنید. 
• برای وبسایت‌های فارسی از 200 کاراکتر بیشتر به کار گیری نشود، چون تقلب به حساب آورده می شود. 
• برای کلمه ها کلیدی انگلیسی هم در متا تگ تا 400 کاراکتر مجاز میباشد.
• عبارات کلیدی را با ( , ) سوای هیچ مسافت ای از هم غیر وابسته فرمائید.
 
                    

2. متا تگ تعریف برگه (meta tag description)
متا تگ description به تعریف شیت‌های اینترنت میپردازد. می‌اقتدار بیان کرد که‌این تگ، هم برای مخاطب و هم برای موتورهای کاوش کاربرد داراست. 
موتورهای کاوش با تلاوت محتویات باطن متا تگ description، قضیه گزینه مشاجره در هر کاغذ را در می یابند. مخاطب نیز با جستجوی کلمه ها کلیدی درخواست مشاهده فیض ای مرتبط با واژه و کلمه را داراست. بعد از آن موتورهای کاوش با مطالعه متن باطن این تگ، در شکل دارای ربط بودن با واژه کلیدی مد لحاظ استفاده کننده، شمارا توصیه میدهند.
 شیوه قرار دادن متا تگ description در تگ head به طور تحت میباشد:
< meta name=\"description\" content=\"اضافه کردن متا تگ به برگه\" >

روش‌های سئو از نظر تکنیک اجرا


هم اکنون که با شیوه‌های seo از دید طرز‌ی ایفا آشنا شدیم، نوبت به معرفی شیوه‌های بعدی می رسد. سئو سایت در‌حالتی که بخواهیم طریق‌های seo را در سطح ماهر و از نگاه تکنیک‌های انجام معرفی کنیم، مشمول سه مجموعه ذیل میشود:

سئوی کلاه سپید
به نحوه‌هایی که به طور کاملً رسمی و مطابق با ضوابط و قانون ها گوگل کار می‌نمایند، سئوی سپید یا این که White Hat گفته میشود.

سئوی کلاه سیاه
به روشی که برخلاف سئوی سپید در ناهم خوانی با قانون ها و قانون ها گوگل میباشد، و فقطً برای اخذ درجه فراتر و صعود به برگه اولیه ایفا می‌گردد، سئوی کلاه سیاه یا این که Black Hat گفته می شود.

سئوی کلاه خاکستری
سئوی کلاه خاکستری یا این که Gray Hat تأثیرات فوق‌العاده‌ای در بهبود درجه وب سایت داراست. این نحوه به عبارتی سئوی کلاً سیاه میباشد، اما با ظاهری مشابه به سئوی کلاه سپید؛ طوری که هیچ ردپایی از خویش به‌مکان نمی‌گذارد.

در حالتی‌که بخواهیم تکنیک‌های بهینه سازی را به‌شکل تخصصی و حرفه ای بیاموزیم، می بایست در قدم اولیه به‌طور بدون نقص با این سه شیوه آشنا شویم؛ پس همچنان با ما هم پا بشوید. تا پاره ای جزئی‌خیس به معرفی آن ها بپردازیم.



بهینه سازی کلاه سپید؛ راهنمای چه گونه سوگولی گوگل شویم
با اعتنا به ساختار و منش مشقت بار گیرانه الگوریتم‌های گوگل، انتظار می‌رود کارشناسان seo و صاحبان کسب و شغل های آنلاین، طرز‌های رسمی را در پیش بگیرند؛ طریق‌هایی که فارغ از کوچکترین ریسک، سبب ساز پرورش و بهبود درجه تارنما ما شوند. در واقع اولی قدم در تدوین یک استراتژی سئوی غالب، می بایست پیگیری تکنیک‌های رسمی seo باشد. به‌این شیوه‌های رسمی که دقیقاً مطابق با اصول سئوی تمجید گردیده از سوی گوگل میباشد، سئوی کلاه سپید یا این که White Hat بهینه سازی میگویند. وب سایت‌هایی که از بهینه سازی کلاه سپید به کار گیری و با حسن نیت کار می‌نمایند؛ سوگولی گوگل محسوب میگردند و احتمال پرورش و پیشرفت آن‌ها بیشتر میباشد. برای داده ها بیشتر توصیه میکنیم نوشته ی علمی بهینه سازی کلاه سپید را مطالعه نمایید.

درک معنای واقعی سئو


هر دو نحوه می توانند به شما امداد نمایند تا ترافیک موتورهای کاوش را اخذ نمایید، البته با بهینه سازی، نیازی سئو سایت وجود ندارد برای اخذ ترافیک به تبلیغات مبلغی توکل نمایید. زمانیکه پیروز به کسب جایگاه های بالا در لغات کلیدی اصلی برای بیزنس خویش شدید، می‌توانید ترافیک مستمری را به تارنما خویش بطور 24/7 اخذ نمایید. این صرفا یکی مزایای seo میباشد. با وصال به بالاترین سطح SERPS، می‌توانید از مزایای دیگری مانند درایت از مارک، متکی بودن استفاده کننده و آشنایی استعمال نمایید که می‌تواند به شما در رویش کسب و کارتان یاری دهد.

فهم و شعور معنای حقیقی وواقعی seo
seo وبسایت تنها در امر کلمه ها کلیدی و لینک و پیوند ها وجود ندارد، بلکه بالاتر از آن میباشد. ماموریت حقیقی seo ارائه یک تجربه خوب برای یوزرها و ارائه دقیقا به عبارتی چیزی که آن‌ها میخواهند. غرض شما صرفا تهیه نمودن ترافیک بیشتر موتورهای کاوش وجود ندارد، بلکه تبدیل آن ترافیک به بازدیدکنندگان و مشتریان تکراری میباشد. وظیفه شما تحت عنوان یک دارای تخصص seo این میباشد که خاطر بگیرید در هر مرحله از مراحل بهینه سازی چه شرایطی را جاری ساختن نمایید تا سایت شما کاملا باصرفه گردد.



سئوتکنیکال:
 بهینه سازی تکنیکال مسئول خزیدن و ایندکس کردن میباشد. با بهینه سازی تکنیکال میتوانید به موتورهای کاوش یاری نمائید تا مجموع صفحه ها اساسی سایت خویش را سوای ایراد زیرنویس نمایند. مهم ترین وظایف seo تکنیکال عبارتند از:

متعارف سازی نشانی وبسایت
seo نقشه وبسایت XML
تهیه دامین دلخواه شما
seo نشانی های سئوی ورقه شما
seo ساختار سایت شما
بهبود سرعت شیت وبسایت شما
seo سایت برای گوشی
کشف کردن و رفع خطاهای خزیدن
بهینه سازی داخلی:
seo داخلی با مطالبی که در یک شیت یافت میشوند رابطه داراست. مواقعی مانند محتوا، سرفصل ها، تصاویر، ویدیوها می بایست باصرفه شوند تا موتورهای کاوش بتوانند محتوای آنان‌را شعور نمایند.

اصلی ترین نکات سئو


12. تیترهای محتوا (تگ‌های هدر) را به‌روزرسانی فرمائید
برای کسب مرتبه خوب می توانید مبادرت به به‌روزرسانی تیترهای مهم و فرعی محتوا نمایید. سئو سایت به کار گیری از عناوینی در تیترها که مستقیماً آیتم جستجوی یوزرها قرار میگیرند توصیه خیر و خوبی میباشد. چراکه مخاطبین را به سمت خویش جذب کرده و مستقیماً به جواب پرسششان رهنمود می‌نماید.

همینطور با طرح سوال در عنوان جمله‌ها می توانید به‌این غرض بیشتر مجاورت گردید.

13. متا دیسکریپشن‌های دارای ارتباط و منحصر برای صفحه های بنویسید
یک کدام از ضوابط بهینه سازی که اکثر اوقات وبمسترها آن را نادیده می گیرند، تایپ کردن متا دیسکریپشن با صرفه میباشد. متا دیسکریپشن یکی‌از او‌لین نصیب‌های محتواست که کاوش کنندگان آن را در حاصل کاوش مشاهده می‌نمایند. همچون محتوا می بایست از به‌کاربردن متا دیسکریپشن‌های تکراری هم پرهیز فرمائید. صفحه ها با محتواهای متفاوت نیاز به متا دیسکریپشن‌های متفاوتی دارا‌هستند.

درصورتی‌که از وردپرس به کارگیری میکنید با به کارگیری از پلاگین Yoast سئو یا این که Rank Math میتوانید در اختیار گرفتن خیر بر روی متا دیسکریپشن هر شیت داشته باشید.

14. کیفیت بالای محتوا ضمانت توفیق در بهینه سازی وجود ندارد
گوگل سال‌هاست که اهمیت کیفیت محتوا را تبلیغ نموده است. در مقابل ما برخیً اینترنت‌تارنما‌هایی را مشاهده می کنیم که در کنار کیفیت بالای محتوا، مرتبه خیر و خوبی کسب نکرده‌اند. در اکثر اوقات مواقع عدم اعتنا به بقیه پارامترها مانند به کارگیری غیربهینه از کلمه ها کلیدی، عنا وین نامناسب و عدم وجود بک‌لینک و پیوند‌های عالی ادله این حادثه بوده‌اند.

با دیدن اینگونه مشاهداتی برای ما این فرمان ثابت می شود که در کنار ایجاد محتوای کیفیت بالا می بایست به مسائل مرتبط با باصرفه‌سازی نیز دقت ویژه‌ای داشت.