مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

رسانه های درآمدزا؛ تغییر قواعد سئو


امروزه قواعد و ضوابط بهینه سازی و سئو وبسایت در موتورهای جستجو گر، تغییر‌و تحول یافته میباشد.  سئو سایت   در حالتی‌که تا قبل از اینً «لینک و پیوند سازی» اهمیت و اعتباری داشت، در حال حاضر «رسانه های درآمدزا» دیده جستجوگرهای اینترنتی را به خویش جلب نموده است.
پیشگفتار
 
لینک و پیوند سازی (link building – لینک و پیوند بیلدینگ) به روند ارتقاء تعداد لینک و پیوند های برگشتی به وبسایت گفته می‌گردد که طی آن، سکو وبسایت در جستجوگرهای اینترنتی بهبود می‌یابد و وبسایت در پاسخ های برتر لیست کاوش به اکران در میاید.
 
در شرایطی‌که چه در یکسری سال قبل «لینک و پیوند سازی» از اعتبار و بها اکثری برخوردار بوده اما امروزه به روزرسانی های پاندا و پنگوئن گوگل، این تکنیک را به عنصری به طور تقریبً بی خواص در بهینه سازی تبدیل نموده است.
 
اساساً لحاظ بر این میباشد که روند ارتقاء تعداد لینک و پیوند های برگشتی به سایت، در واقع نوعی سوء به کارگیری از کاستی هایی میباشد که در الگوریتم موتورهای جستجو گر یافت می گردد و با اعتنا به‌این که چنین پیوند هایی، تجربه استفاده کننده را ارتقا نمی دهد، لذا گوگل کوشیده میباشد با به روزرسانی های پاندا و پنگوئن این‌شیوه را ناکارآمد و همان منسوخ کند.
 
امروزه موسسه ها مطرح و کارتل های رسانه ای، از طرق تبلیغاتی نوینی کلام به فی مابین می‌آورند که «رسانه های درآمدزا» یکی‌از آنهاست.
 
رسانه های درآمدزا یعنی چه؟
 
آوازه، رواج، تبلیغ و اعتباری که با به کار گیری از طرز هایی بالاتر از متدهای رایج تبلیغاتی به دست می‌آید را رسانه های درآمدزا (Earned Media) می‌گویند.
 
این معنی، در مقابل رسانه های مبلغی (Paid Media) جای دارد که در آن، یک جنس، خدمت یا این که مارک با منفعت گیری از راهکارهای رایج تبلیغاتی به آوازه و اعتبار میرسد.
 
«رسانه های درآمدزا» مورد ها مختلفی را دربرگیرنده میشود که از آن گزاره می شود به گزارش های خبری، نظرسنجی های تلویزیونی و رادیویی، مقاله‌ها، خبر ها، سرمقاله نشریات و محتواهای آنلاین اشاره نمود.
 
درآمدزایی حقیقی از این متد، در «تولید یک بها افزوده حقیقی» برای استفاده کننده پنهان میباشد.
 
در واقع محتوای متبوع بایستی بتواند تحت عنوان یک منبع آنلاین برای فراگیری، سرگرمی و یا این که حل یک نقص‌ از کاربر، حرفی برای بیان کردن داشته باشد.
 
تفاوت در میان این دو
 
همان طور که پیشتر اشاره شد، یکی‌از هدف ها میانی «پیوند سازی» عبارت میباشد از ارتقاء تعداد پیوند هایی که به تارنما اشاره می نماید.
 
رسانه های درآمدزا نیز می‌تواند برای تارنما شما، پیوند گردآوری نماید البته این، مقصود مهم وجود ندارد.
 
حوزه های مرتبط با کردار قیمت های تجاری حقیقی، بر مواقعی همانند طولانی کردن لیست مشتری های بالقوه، فروش آنلاین و ارتقاء حضور مارک در ذهن ها تمرکز داراست.
 
این هدف ها نیز به نوبه خویش از روش تمرکز کمپین رسانه های درآمدزا بر محتواهایی که استعمال از آن ها حقیقتاً بها افزوده ای به همدم داراست، شکل می پذیرد.
دیرین بر به این شکل ترسیم بوده که «لینک و پیوند سازی» باعث به افزایش سکو تارنما میشود اما – همانگونه که اشاره شد - این فرمان با به کارگیری از نواقص جانور در الگوریتم های دیرین جستجوگرهای اینترنتی شکل می گرفته، و این کاستی ها امروز به وسیله به روزرسانی های پاندا و پنگوئن برطرف شده‌است.
 
فلسفه این زمینه هم پر‌نور میباشد: ارتقا تعداد لینک و پیوند های برگشتی به تارنما، هیچ ارزشی برای استفاده کننده به وجود نمی آورد، در حالی که آنچه برای جستجوگرهای اینترنتی اهمیت داراست، همانا ساخت‌و‌ساز یک بها و خوی تجربه ای پیروز برای یوزرها در وبگردی هایشان میباشد و شفاف میباشد که‌این مقصود چیزی وجود ندارد که از «پیوند سازی» به دست بیاید.
 
حاصل حاصله چه می‌باشد؟
 
حاصل به دست آمده از کمپین رسانه های درآمدزا میتواند مشتمل بر نکات زیر باشد: www.ParsCms.com
طولانی خیس شدن لیست مشتریان بالقوه
رویش فروش آنلاین
ارتقا حضور و مرتبه مارک در نتیجه ها جستجوگرهای اینترنتی و شبکه های عمومی
ارتقا حضور، درجه و توان مارک در فضای آنلاین.
 
خاتمه
 
بازاریابی محتوای آنلاین، از «لینک و پیوند سازی» به «کمپین رسانه های درآمدزا» تغییر تحول جهت داده میباشد.
 
این تکنیک ایده پرداز و پیشرو، یک همسویی تجاری مداوم میان جستجوگرهای اینترنتی، مارک و استفاده کننده به وجود می‌آورد.
 
رسانه های درآمدزا به مارک شما اذن میدهند که با موتورهای جستجوی اینترنتی سهم دار خواهد شد.
 
آن‌ها این عمل را از روش ارائه یک قیمت به یوزرها (با استعمال از محتواهای مهم که به یوزرها فراگیری می‌دهد، آن ها را مشغول می سازد و یا این که مشکلی را از آن ها برطرف می کند) انجام میدهند.

ترک های محتوایی در تارنما تان را پیدا و آنها‌را مالامال فرمائید !


ترک های محتوایی در تارنما تان را پیدا و آنها‌را مالامال فرمائید !

 


سوراخ های محتوایی ، عبارات کلیدی می باشند که رقبایتان با آنان درجه میگیرند سئو سایت  ولی شما نمی گیرید .خوشبختانه جستن این ترک ها ریلکس میباشد .می‌توانید از نصیب Content Gaps در وبسایت Ahrefs آن‌ها را پیدا نمائید .


Site Explorer > Enter domain > search > Organic search > Content gaps > Enter competitor domains > Show keywords


 


سوالاتی را پیدا فرمایید که به جواب نیاز دارا‌هستند و آن‌گاه برای آن ها محتواهایی ایجاد فرمایید که بدین سوال های جواب بدهند .


تارنما های سوال و جواب (مانند وب سایت Quora) منبع نیکی برای ایده محتوا /لغات کلیدی میباشند .به سوالاتی که یک‌سری توشه پرسیده گردیده اند نگاهی بیندازید این نشان میدهد که حالا در گوگل منبع نیکی برای جواب دادن به آن ها نیست .


 


در‌حالتی که یکی درجه های Quora برای یک واژه کلیدی  را در سه سود برتر گوگل مشاهده کردید ، این واژه کلیدی احتمالا خیلی رقابتی وجود ندارد و می‌تواند پتانسیل واژه کلیدی اساسی شدن را داشته باشد. البته چطور می‌توانید لغت ها کلیدی مرتبطی که Quora برای آنان سکو گرفته میباشد را شناسایی فرمایید ؟کافی میباشد از گزارش “Quora” در تارنما Ahrefs به کار گیری فرمایید .


Site Explorer > Enter Quora.com > Organic keywords > Filter by keywords related to your niche > Filter by positions 3 and under > Sort by volume


تارنما Quora برای واژه کلیدی “سرنخ های بهینه سازی ” درجه ۳ را بدست آورده میباشد (۴۵۰ کاوش در هر ماه ) .کل چیزی که نیاز دارید این میباشد که درSERPها محتوایی ساخت نمایید که در رابطه این سوال باشد ” آیا خریداری کردن سرنخ های seo ایده خیر و خوبی میباشد ؟” و بتواند فراتر از رده Quora قرار بگیرد .


علاوه بر این میتوانید در Ahrefs’ Keywords ، سوال ها نیچ محور را پیدا فرمائید .


Keywords Explorer > Enter broad keyword > Phrase Match


بعد با لغت ها کلیدی دربردارنده “چه گونه” ، “چطور” ، “کجا” غربال نمایید .


 


محتوا  

اکنون که جستجوی عبارات کلیدی را انجام دادید نوبت ساخت و ساز محتوا مبنی بر عبارات کلیدی میباشد .ساخت و ساز محتوا یک کدام از مهمترین قسمت های بهینه سازی میباشد بطوریکه فارغ از محتوا رنکینگ به چنگ آوردن بعید بنظر میرسد .ولی ساخت‌و‌ساز محتوا چیزی بیشتر از قرار دادن لغات کلیدی در یک شیت میباشد .درحقیقت ساخت و ساز محتوا یک هنر میباشد . در اینجا نکات عملی برای seo ساخت و ساز محتوا را در اختیارتان قرار داده ایم.نوشته ی علمی به چه شکل ساخت محتوا کنیم را هم بخوانید .


برای هر مورد(واژه و کلمه کلیدی ) ایده های محتوایی اثبات گردیده پیدا نمایید .

 


در حالتی که می‌خواهید برای یک واژه کلیدی سکو بگیرید البته برای محتوای آن هیچ ایده ای ندارید بهتر میباشد از Ahrefs Content به کارگیری نمایید .صرفا کافی میباشد زمینه یا این که واژه و کلمه کلیدی را وارد نمایید ، دکمه کاوش را بزنید ،به این ترتیب لیستی از محتواهای مشترک و لینک و پیوند گردیده با آن واژه و کلمه کلیدی در اختیارتان قرار می‌گیرد .


Content Explorer > Enter topic or keyword > Explore


 


ولی در شرایطی که از قبلی هیچ واژه کلیدی در ذهن ندارید از گزارش  Best By Shares” در Ahrefs به کار گیری فرمایید تا محتواهای بیشتر لینک و پیوند گردیده و به اشتراک نهاده گردیده رقبایتان را ملاحظه کنید و محتوای بهتر از آن را ساخت‌و‌ساز نمائید .


Site Explorer > Enter competitor’s domain > Explore > Pages > Best by shares


 


لیستی از مجموع محتواها با بیشترین اشتراک گذاری و لینک و پیوند دهی را مشاهده خواهید کرد .حال که متوجه شدید چه محتواهایی محبوبیت بیشتری دارا هستند ،از آن ها ایده بگیرید و سعی نمائید محتوای بهتری ساخت و ساز نمایید .


 


از مطالعات موردی حقیقی در محتوای تان به کار گیری نمائید .

 


زمانیکه در ایجاد محتوا از لغات کلیدی پر استفاده به کارگیری می‌کنید ، صرفا یک رویه معمولی برای متمایز شدن محتوای تان وجود داراست و ان هم استعمال از مطالعات موردی حقیقی میباشد .


افزودن داده و نمونه های حقیقی وواقعی نیز برای جلب اعتماد و اکران کالا یا این که سرویس ها تان عالی میباشد .


یک پیشگفتار محشر بنویسید تا خواننده را خیلی سریع مجذوب خویش نماید .

 


بسیارخب یک مخاطب بر روی کاغذ شما کلیک نموده است .ولی این نو نصف روش میباشد .درحال حاضر بایستی استفاده کننده را بر روی آن برگه نگه دارید .به همین برهان میباشد که می‌گوییم پیشگفتار بایستی حقیقتا محشر باشد .برای تایپ کردن یک نوشته‌ی علمی عالی سه نکته را می بایست رعایت فرمائید.


۱-خلاصه باشد.


۲-دقیقا به خواننده بگوید با تلاوت این پست چه چیزی بدست میاورد.


۳-خواننده را مشغول تلاوت محتوا نماید .


 


البته چطور می قدرت خواننده را سرگرم محتوا کرد؟ اصولا شما می بایست خواننده را به قرائت نوشته‌ی علمی تشویق فرمائید و نگذارید روی دکمه رجوع و برگشت کلیک نماید .


یک ترفند این میباشد که از به عبارتی مقدمه به فیض نوشته‌ی علمی اشاره نمائید ولی بلافاصله به آن نپردازید .


با این فعالیت خواننده ترغیب میشود که محتوا را مطالعه نماید .البته اعتنا داشته باشید در شرایطی‌که محتوای شما نتواند واقعا نیاز استفاده کننده را برآورده سازد ، هیچ یک از این ترفندها اثرگذار واقع نمی‌شود .


خوشبختانه تشخیص اینکه ورقه شما با چه سوالاتی جایگاه میگیرد بسیار سهل و آسان میباشد .گزارش عبارات کلیدی ارگانیک برای هر URL را در Ahrefs اجرا فرمائید .براین اساس فهرستی از مجموع لغت ها کلیدی که ترافیک را به ورقه تارنما تان میاورند را در مشت خواهید داشت .


تولید محتوا گرافیکی چیست؟


با بسط روزافزون کسب و شغل های اینترنتی صاحبان شغل ها سئو سایت برای چشم شدن نیاز به تبلیغات پهناور خیس و جالب دارا‌هستند . از آنجایی که آمارها نشان می‌دهد تصاویر گرافیکی و محتوای صوتی و تصویری بهتر از محتوای متنی در ذهن مخاطبان تثبیت می شود و مخاطبان بیشتری را جذب میکند، لذا شایسته ترین مورد برای شناساندن تولیدات به بازار مقصود خویش خواهد بود. درین نوشته‌ی علمی شمارا با شیوه ی ایجاد محتوای گرافیکی آشنا خوا‌هیم کرد.



گرافیک چه میباشد؟
گرافیک را می‌قدرت از چندین منظر چک کرد ولی از نگاه لغوی به معنای رسم و نگارش می­باشد. هرچیزی مانند تصویر، نگارگری، رنگ­های متفاوت که بر روی بوم، دیوار،.. ساخت می­خواهد شد را پباده سازی گرافیگی می ­نامند.

ساخت محتوا


درین روز ها عبارت ساخت محتوا را شاید بسیار شنیده باشید، محتوا قادر است هرچیزی مانند بلیت کنسرت، فیش رستوران، تصویرهای کشیده گردیده بر روی بزرگ راه‌ها و … را دربرگیرنده می‌گردد.

ولی چیزی که در اینترنت اساسی میباشد، ساخت محتوا بصورت مخصوص برای به عبارتی اینترنت‌­وب سایت میباشد. در شرایطی که محتوا متناسب با مخاطبان ساخت‌و‌ساز نگردد مطمئنا نمی‌توانید به هدف ها کسب و کارتان دست پیدا نمائید.

ساخت‌و‌ساز محتوا می بایست بصورت تماما انحصاری برای آن کسب و فعالیت تنظیم و ساخت و ساز خواهد شد و هیچ سیرتکامل اسکن برداری از وب سایت­های دیگر نباشد. از این روش می­توانید مخاطبان تارنما خویش را راضی محافظت و همینطور از موتورهای کاوش  امتیاز مثبت اخذ فرمایید.

ساخت و ساز محتوا مشتمل بر ایجاد محتوا ویدیویی (تصویری)، ساخت محتوای گرافیکی، پادکست (ساخت محتوای صوتی) و ساخت محتوا متنی در اینترنت می باشد.هریک از این محتواها دارنده استانداردهایی میباشند که برای ساخت‌و‌ساز آن می بایست یک استراتژی تدوین خواهد شد. مطلقا از متخصصین ساخت و ساز محتوا برای کسب و کارتان به کارگیری نمائید.

سفارش اینترنت سر: روزنگار محتوایی؛ ساخت و ساز روز‌نگار ساخت و ساز محتوا در ۳ قدم و راهکارهای پیروزی آن

ایجاد محتوای گرافیکی


امروزه اشخاص عشق و علاقه بخش اعظمی به جذب سریع کاربر دارا هستند و به این مراد از گرافیک برای انتقال محتوا به کار گیری می‌نمایند. محتوای گرافیکی مخاطبان بخش اعظمی را جذب یک وب سایت می‌نماید. ساخت محتوای گرافیکی دارنده اصول گرافیکی میباشد که می بایست بوسیله متخصص گرافیک ساخت گردد تا بازدهی مورد نیاز را داشته باشد.محتوای گرافیکی در‌صورتی‌که دیدنی باشد قادر است نرخ اشتراک گذاری بالایی را در کانال­‌های اجتماعی داشته باشد. می بایست این مورد را در حیث گرفت که در‌صورتی‌که محتوای گرافیکی را در کنار محتوای متنی استعمال کنیم، کاربرد بسیار متعددی خواهد داشت.

 

اشکال محتوای گرافیکی در اینترنت
عکس نوشته
اینفوگرافیک
اسلاید
اسکرین­شات
موشن­گرافیک
پباده سازی استیکر
کاربرد ساخت محتوای گرافیکی
جذب تعداد متعددی از مخاطبان
اشتراک گذاری در کانال­‌های اجتماعی
تبدیل کاربر به مشتری ( ارتقا نرخ تبدیل )
درجه تصاحب کردن در موتورهای کاوش
سهولت ارائه اطلاعت
خسته نشدن مخاطبین
ارائه مطالب زیاد در کمتر از یکسری دقیقه
 

چرا بایستی با اینترنت­ سر همیاری فرمایید؟
اینترنت­ سر دارنده گروه کارشناس ساخت محتوای گرافیکی میباشد.
مجموعه کارشناس اینترنت­سر از اولِ پروژه تا انتهای فعالیت هم پا شما خواهد بود.
در غایت، پروژه براساس مخاطبان غرض شما ارزیابی و پیاده سازی می‌­گردد.

انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سایت شما


نخست برای استارت این نوشته ی علمی بایستی واژه کلیدی را تمجید کنیم.

واژه کلیدی چه می‌باشد؟
لغات کلیدی، کلمه ها یا این که اصطلاحاتی می‌باشند که قضیه اساسی  سئو سایت محتوای یک ورقه یا این که نوشته‌ی‌علمی  در  وب سایت در آن کلمه و واژه مکان گرفته میباشد و انتظار می رود با جستجوی آن کلمه و واژه بوسیله یوزرها در موتورهای کاوش مثل گوگل، نوشته‌ی‌علمی یا این که محتوای برگه شما‌را در صفحه های ابتدایی  موتورهای کاوش اکران دهد. به همین ادله میباشد که در بعضا از مقاله‌ها که قطعا به آن برخوردید به تعداد بالایی از یک واژه و کلمه مصرف شده میباشد و مقصود آن تارنما این میباشد که در جستجوهای آن واژه به وسیله یوزرها، نوشته‌ی‌علمی آن تارنما را در ورقه اولیه نشان دهد که اما اینکار در قوانینی نادرست میباشد و سفارش نمی‌شود.

.برای یافتن عبارات کلیدی مربوط به نوع کسب و عمل و شغل خویش میتوانید از ابزارهای مختلفی مثل کیورد پلنر (keyword planer) به کارگیری فرمایید. برای یادگرفتن استعمال از کیورد پلنر می‌توانید نوشته‌ی‌علمی آموزشی یادگرفتن keyword planer  را بخوانید و با طرز فعالیت با ابزار کیورد پلنر آشنا گردید.

درین نوشته ی علمی ما یک سری مثال نمونه حقیقی وواقعی از تعیین درست عبارات کلیدی و نکاتی که بایستی در گزینش لغات کلیدی مطلوب رعایت کرد را ارائه کردیم.

همان طور که در‌این تصویر مشاهده می‌کنید لغت ها کلیدی برای آنتی ویروس کسپرسکی مرتبط با سایت سام استور هست. در‌این جنس لغات کلیدی که قابل قبول میباشد و به صدق تعیین گردیده کلمه و واژه آنتی ویروس سازمانی کسپرسکی و همینطور واژه آنتی ویروس کسپرسکی هست.۱- همانگونه که در‌این تصویر مشاهده می‌کنید عبارات کلیدی برای آنتی ویروس کسپرسکی مرتبط با وبسایت سام استور می‌باشد. درین جنس لغات کلیدی که قابل قبول میباشد و به صحت گزینش گردیده کلمه و واژه آنتی ویروس سازمانی کسپرسکی و همینطور کلمه و واژه آنتی ویروس کسپرسکی است.لغات کلیدی کل لاتینی که ۴ آیتم درج شده کاربردی نخواهد داشت به دلیل آن که در‌صورتی‌که شخصی قصد خرید آنتی ویروس کسپرسکی را داشته باشد و در کشور ایران باشد احتمال بسیار اندکی دارااست که اسم بدون نقص آن را به لاتین وارد نماید از طرفی هنگامی شما این کلمه و واژه کلیدی های لاتین را در گوگل کاوش فرمایید خواهید روءیت کرد که حاصل جستجوی شمارا به لاتین و در وب سایت های فرنگی نشان می‌دهد لذا از لغت ها کلیدی کل لاتین دوری نمایید.چنانچه بخواهیم برای این مال واژه و کلمه کلیدی قابل قبولی بنویسیم سفارش می شود این عبارات نوشته خواهد شد:خرید آنتی ویروس– شایسته ترین آنتی ویروس ۲۰۱۸ – خرید آنتی ویروس کسپرسکی – آنتی ویروس کسپر – بها آنتی ویروس کسپرسکی– آنتی ویروس کسپرسکی ۲۰۱۸ – نمایندگی کسپرسکی لایسنس  kaspersky لیست ارزش آنتی ویروس کسپرسکی – نمایندگی آنتی ویروس کسپرسکی



تصویر پایین که مرتبط با فرآورده هارد اکسترنال در وبسایت سام استور میباشد

برای این متاع لغت ها کلیدی مطلوب تری نسبت به مثال گذشته وارداتی میباشد البته کلمه ها کلیدی نا مطلوب این جنس کدام کلمه ها کلیدی می‌باشد. از نگاه ما عبارات کلیدی که درین صورت به طور انگلیسی وارداتی میباشد نمیتواند بعنوان یک واژه و کلمه کلیدی کاربردی قرار بگیرد  چرا؟ زیرا در‌حالتی که شخصی قصد خرید هارد اکسترنال را داشته باشد و در کشور‌ایران باشد احتمال بسیار اندکی دارااست که اسم بدون نقص آن را به انگلیسی وارد نماید از طرف دیگر هنگامی شما این واژه کلیدی های انگلیسی را در گوگل کاوش نمائید خواهید روئت کرد که نتیجه ها جستجوی شما‌را به انگلیسی و در تارنما های انگلیسی لهجه اکران می دهد بعد از کلمه ها کلیدی کل لاتین و غیر فارسی دوری نمایید.

مایحتاج بذکر میباشد خواسته ما از لغات کلیدی کل لاتین یعنی در آن لغات کلیدی هیچ کلمه و واژه فارسی وجود نداشته باشد. مانند site designe یعنی ساخت سایت که در صورتیکه آنرا در گوگل کاوش نمائید حتما سایتهای فرنگی را میاورد که در آن در رابطه ساخت سایت و طراحی وب حرف گردیده. حال این توشه واژه و کلمه ساخت سایت site designe را کاوش نمائید خواهید رویت کرد که نتیجه ها جستجوی گوگل به طور فارسی می‌باشد.

پس فیض این میباشد که در‌صورتی‌که می خواهید از واژه و کلمه کلیدی لاتین به کار گیری نمائید بایستی با فارسی تلفیق خواهد شد و نیز یک واژه کاربردی باشد.

در صورتیکه بخواهیم برای این فرآورده لغات کلیدی بیشتری بنویسیم توصیه می شود این عبارات نوشته خواهد شد:خرید هارد اکسترنال – خرید هارد ای دیتا – هارد ای دیتا – بها هارد اکسترنال – ارزش هارد adata – ارزش هارد اکسترنال adata – هارد اکسترنال ۱ترابایت – هارد اکسترنال ۱ترابایت adata

الگوریتم سندباکس گوگل چیست؟


شاید هنگامی در درحال حاضر گشت و گذار در فضای وب میباشید سئو سایت ، متوجه این نباشید که در هر دقیقه حدود 380 تارنما نو ساخته می شود. این عدد نشان میدهد که با سپری شد مدت، وبسایت‌های بیشتری خویش را وارد رقابت در فضای مجازی می‌نمایند.


میدانِ رقابت مجازی یک داور سرسخت داراست که غرض مهم‌اش این میباشد که پایین هر قوانینی، شایسته ترین جواب را به یوزرها ارائه دهد؛ این داور به عبارتی موتور جستجوی گوگل میباشد.


حال فرض فرمایید این داور مجازی بخواهد تعداد انبوهی از تارنما‌هایی که با سرعتی سرسام آور رو به ارتقاء می‌باشند را درجه‌بندی نماید و شایسته ترین‌ها را در چنگ مخاطب قرار دهد. به حیث شما الگوریتم‌های این موتور کاوش چطور میتوانند تمرکز خویش را صرفا بر روی وبسایت‌های کاربرپسند و گران بها بگذارند، زمانی تارنما‌های نو با این سرعت در درحال حاضر ورود به عرصه می باشند؟


در اولی گام موردنیاز میباشد وبسایت‌های جدیدی که جدیدا وارد صحنه رقابت می شوند، از وبسایت‌های دیگر  که اعتبار دامنه بالایی دارا هستند مستقل شوند تا بدین ترتیب، میدان رقابت عادلانه‌تری برای آنان ساخت گردد.


سندباکس گوگل الگوریتمی میباشد که مانند یک غربال، تارنما‌های نو را از وب سایت‌های دیگر تفکیک می‌نماید.

در همین در آغاز موردنیاز میباشد اشاره کنیم که گوگل هیچ‌گاه وجود الگوریتم سندباکس را به طور همگانی تایید یا این که تکذیب نکرده؛ به همین برهان حرف از سندباکس گوگل می تواند یکی‌از گفت و گو بر‌انگیرترین مطالب در بین متخصصین این حوزه و زمان‌های فراگیری بهینه سازی باشد. در‌این فصل قصد داریم از تجربه‌ی متخصصینی که مقصود این الگوریتم قرار گرفته‌اند، به کارگیری کنیم و نکات مهمی را در رابطه معنی و سازوکار این الگوریتم به شما معرفی نماییم.


پیش از آنکه ادامه این نوشته‌ی علمی را مطالعه نمایید به شما سفارش می‌کنیم با مشاهده ویدئوی 5 دقیقه ای تحت داده ها بی نقص تری در زمینه‌ی الگوریتم سندباکس گوگل و تاثیر آن بر وب سایت های نو احداث اخذ کنید.


معنا الگوریتم Sandbox گوگل دقیقاً چه است؟

تارنما جدیدی دارید که جدیدا وارد فضای وب گردیده؟ چه کنیم که‌این سایت با دامنه تازه، سریع‌خیس به دست کاربر غرض رسد؟ کلیه کارشناسان فضای آنلاین بر راز یک چیز حادثه حیث دارا‌هستند: وب سایت خویش را seo فرمایید!


ولی بعد از سپری شد مدتی از سعی‌های ما برای بهینه سازی، وبسایت هیچ سیرتکامل بهبود جایگاهی را در کاغذ حاصل گوگل کسب نمی‌نماید. سود نگرفتن کارایی‌های شما بدین خیال میباشد که گوگل هنوز به وب سایت شما اعتماد نکرده میباشد و برای همین، می بایست مدتی را در sandbox گوگل تمرین نمائید.


گوگل سندباکس به خیر انگیزه پیشرفت کُند سایت‌های تازه را توضیح میدهد. این الگوریتم تا مدتی ( معمولاً در بین 1 تا 4 ماه) بعداز فعال سازی دامنه نو، تارنما شمارا در سندباکس قرار میدهد تا در‌این مقطع از کیفیت محتوا و موضوع اساسی عمل شما مطمئن خواهد شد. درین بازه زمانی شما نمی‌توانید در هیچ کلمه و واژه ارزشمندی مقام بگیرید چراکه هنوز در سندباکس میباشید.


اما بخش اعظمی به نادرست گمان می‌نمایند که سندباکس، الگوریتمی میباشد که کوشش‌های بهینه سازی وبسایت شمارا به جهت جریمه شدن، نادیده می گیرد. ولی در واقعیت باکس شنی گوگل خیر صرفا تارنما شما‌را مجازات نمی‌نماید، بلکه نجات قسمت نیز می باشد!



شما میتوانید تا مقطع خارج داخل شدن از سندباکس، ساختار و استراتژی محتوایی وبسایت خویش را تدوین کرده و برای تقابل با رقابت سنگین در دنیای مجازی گوگل، خویش را مهیا نمائید.


انگیزه گزینش اسم SANDBOX برای این الگوریتم چه چیزی است؟

فرض فرمایید بابا یا این که مامان یک طفل 5 ساله می‌باشید و برای تفریح به دریا می روید. درین در بین، فرزند خویش را در حاشیه دریا دریا رها میکنید تا با شن‌ها بازی نماید. ولی آیا بازی کردن یک بچه در کنار دریا با موج‌های غران دریا، فعالیت صدق میباشد؟ مطمئناً نه.


چه راه‌حل امن‌تری می‌توانید برای بازی فرزند خویش مهیا نمایید؟


شایسته ترین عمل این میباشد که اورا در یک باکس شنی قرار دهید تا احساس و درحال حاضر بازی در کنار دریا دریا برای وی زنده خواهد شد، و در عین هم اکنون اورا از خطر محفوظ نگه دارید. گوگل هم در دریای مالامال فراز و نشیب وب، شما‌را به درحال حاضر خویش رها نمی‌نماید، بلکه بایستی مدتی را در باکس شنی وی بازی فرمائید.



چرا در سندباکس قرار میگیریم؟

وقتی که گوگل هنوز الگوریتم‌های پاندا و پنگوئن خویش را معرفی نکرده بود، برخی از وب سایت‌های نو فقط با مقصود ارائه محتوای اسپم ساخته می‌شدند. این وب سایت‌ها با انجام تکنیک‌های گوناگون بهینه سازی کلاه سیاه چیره می‌شدند در حاصل گوگل، سریعاً پیشرفت کرده و قبل از آنکه گوگل متوجه خلق و خوی آن ها خواهد شد وسعت متعددی از بازدیدکنندگان را به خویش جذب نمایند.


در‌این مقطع نیاز بود که گوگل در امر پیشرفت تارنما‌های اسپم در نتیجه ها گوگل، راه‌حل‌ای بیاندیشد؛ این راهکار به عبارتی الگوریتمی بود که ما حال به اسم سندباکس آن را میشناسیم.


قراردادن تارنما‌ها در سندباکس موجب شد، وبسایت‌های جدید احداث نتوانند با گول زدن گوگل، به‌سرعت در کاغذ نخستین نتیجه ها قرار بگیرند.

این مبادرت گوگل به طور غیرمستقیم منجر شد که سایت‌هایی که محتوای بهتر و جالب‌تری دارا‌هستند، سریع خیس به دست مخاطب برسند و درپی آن، تارنما‌هایی با محتوای اسپم


، به ورقه حاصل یا این که SERP شیوه پیدا نکنند.