ترک های محتوایی در تارنما تان را پیدا و آنهارا مالامال فرمائید !
سوراخ های محتوایی ، عبارات کلیدی می باشند که رقبایتان با آنان درجه میگیرند سئو سایت ولی شما نمی گیرید .خوشبختانه جستن این ترک ها ریلکس میباشد .میتوانید از نصیب Content Gaps در وبسایت Ahrefs آنها را پیدا نمائید .
Site Explorer > Enter domain > search > Organic search > Content gaps > Enter competitor domains > Show keywords
سوالاتی را پیدا فرمایید که به جواب نیاز داراهستند و آنگاه برای آن ها محتواهایی ایجاد فرمایید که بدین سوال های جواب بدهند .
تارنما های سوال و جواب (مانند وب سایت Quora) منبع نیکی برای ایده محتوا /لغات کلیدی میباشند .به سوالاتی که یکسری توشه پرسیده گردیده اند نگاهی بیندازید این نشان میدهد که حالا در گوگل منبع نیکی برای جواب دادن به آن ها نیست .
درحالتی که یکی درجه های Quora برای یک واژه کلیدی را در سه سود برتر گوگل مشاهده کردید ، این واژه کلیدی احتمالا خیلی رقابتی وجود ندارد و میتواند پتانسیل واژه کلیدی اساسی شدن را داشته باشد. البته چطور میتوانید لغت ها کلیدی مرتبطی که Quora برای آنان سکو گرفته میباشد را شناسایی فرمایید ؟کافی میباشد از گزارش “Quora” در تارنما Ahrefs به کار گیری فرمایید .
Site Explorer > Enter Quora.com > Organic keywords > Filter by keywords related to your niche > Filter by positions 3 and under > Sort by volume
تارنما Quora برای واژه کلیدی “سرنخ های بهینه سازی ” درجه ۳ را بدست آورده میباشد (۴۵۰ کاوش در هر ماه ) .کل چیزی که نیاز دارید این میباشد که درSERPها محتوایی ساخت نمایید که در رابطه این سوال باشد ” آیا خریداری کردن سرنخ های seo ایده خیر و خوبی میباشد ؟” و بتواند فراتر از رده Quora قرار بگیرد .
علاوه بر این میتوانید در Ahrefs’ Keywords ، سوال ها نیچ محور را پیدا فرمائید .
Keywords Explorer > Enter broad keyword > Phrase Match
بعد با لغت ها کلیدی دربردارنده “چه گونه” ، “چطور” ، “کجا” غربال نمایید .
محتوا
اکنون که جستجوی عبارات کلیدی را انجام دادید نوبت ساخت و ساز محتوا مبنی بر عبارات کلیدی میباشد .ساخت و ساز محتوا یک کدام از مهمترین قسمت های بهینه سازی میباشد بطوریکه فارغ از محتوا رنکینگ به چنگ آوردن بعید بنظر میرسد .ولی ساختوساز محتوا چیزی بیشتر از قرار دادن لغات کلیدی در یک شیت میباشد .درحقیقت ساخت و ساز محتوا یک هنر میباشد . در اینجا نکات عملی برای seo ساخت و ساز محتوا را در اختیارتان قرار داده ایم.نوشته ی علمی به چه شکل ساخت محتوا کنیم را هم بخوانید .
برای هر مورد(واژه و کلمه کلیدی ) ایده های محتوایی اثبات گردیده پیدا نمایید .
در حالتی که میخواهید برای یک واژه کلیدی سکو بگیرید البته برای محتوای آن هیچ ایده ای ندارید بهتر میباشد از Ahrefs Content به کارگیری نمایید .صرفا کافی میباشد زمینه یا این که واژه و کلمه کلیدی را وارد نمایید ، دکمه کاوش را بزنید ،به این ترتیب لیستی از محتواهای مشترک و لینک و پیوند گردیده با آن واژه و کلمه کلیدی در اختیارتان قرار میگیرد .
Content Explorer > Enter topic or keyword > Explore
ولی در شرایطی که از قبلی هیچ واژه کلیدی در ذهن ندارید از گزارش Best By Shares” در Ahrefs به کار گیری فرمایید تا محتواهای بیشتر لینک و پیوند گردیده و به اشتراک نهاده گردیده رقبایتان را ملاحظه کنید و محتوای بهتر از آن را ساختوساز نمائید .
Site Explorer > Enter competitor’s domain > Explore > Pages > Best by shares
لیستی از مجموع محتواها با بیشترین اشتراک گذاری و لینک و پیوند دهی را مشاهده خواهید کرد .حال که متوجه شدید چه محتواهایی محبوبیت بیشتری دارا هستند ،از آن ها ایده بگیرید و سعی نمائید محتوای بهتری ساخت و ساز نمایید .
از مطالعات موردی حقیقی در محتوای تان به کار گیری نمائید .
زمانیکه در ایجاد محتوا از لغات کلیدی پر استفاده به کارگیری میکنید ، صرفا یک رویه معمولی برای متمایز شدن محتوای تان وجود داراست و ان هم استعمال از مطالعات موردی حقیقی میباشد .
افزودن داده و نمونه های حقیقی وواقعی نیز برای جلب اعتماد و اکران کالا یا این که سرویس ها تان عالی میباشد .
یک پیشگفتار محشر بنویسید تا خواننده را خیلی سریع مجذوب خویش نماید .
بسیارخب یک مخاطب بر روی کاغذ شما کلیک نموده است .ولی این نو نصف روش میباشد .درحال حاضر بایستی استفاده کننده را بر روی آن برگه نگه دارید .به همین برهان میباشد که میگوییم پیشگفتار بایستی حقیقتا محشر باشد .برای تایپ کردن یک نوشتهی علمی عالی سه نکته را می بایست رعایت فرمائید.
۱-خلاصه باشد.
۲-دقیقا به خواننده بگوید با تلاوت این پست چه چیزی بدست میاورد.
۳-خواننده را مشغول تلاوت محتوا نماید .
البته چطور می قدرت خواننده را سرگرم محتوا کرد؟ اصولا شما می بایست خواننده را به قرائت نوشتهی علمی تشویق فرمائید و نگذارید روی دکمه رجوع و برگشت کلیک نماید .
یک ترفند این میباشد که از به عبارتی مقدمه به فیض نوشتهی علمی اشاره نمائید ولی بلافاصله به آن نپردازید .
با این فعالیت خواننده ترغیب میشود که محتوا را مطالعه نماید .البته اعتنا داشته باشید در شرایطیکه محتوای شما نتواند واقعا نیاز استفاده کننده را برآورده سازد ، هیچ یک از این ترفندها اثرگذار واقع نمیشود .
خوشبختانه تشخیص اینکه ورقه شما با چه سوالاتی جایگاه میگیرد بسیار سهل و آسان میباشد .گزارش عبارات کلیدی ارگانیک برای هر URL را در Ahrefs اجرا فرمائید .براین اساس فهرستی از مجموع لغت ها کلیدی که ترافیک را به ورقه تارنما تان میاورند را در مشت خواهید داشت .
شاید هنگامی در درحال حاضر گشت و گذار در فضای وب میباشید سئو سایت ، متوجه این نباشید که در هر دقیقه حدود 380 تارنما نو ساخته می شود. این عدد نشان میدهد که با سپری شد مدت، وبسایتهای بیشتری خویش را وارد رقابت در فضای مجازی مینمایند.
میدانِ رقابت مجازی یک داور سرسخت داراست که غرض مهماش این میباشد که پایین هر قوانینی، شایسته ترین جواب را به یوزرها ارائه دهد؛ این داور به عبارتی موتور جستجوی گوگل میباشد.
حال فرض فرمایید این داور مجازی بخواهد تعداد انبوهی از تارنماهایی که با سرعتی سرسام آور رو به ارتقاء میباشند را درجهبندی نماید و شایسته ترینها را در چنگ مخاطب قرار دهد. به حیث شما الگوریتمهای این موتور کاوش چطور میتوانند تمرکز خویش را صرفا بر روی وبسایتهای کاربرپسند و گران بها بگذارند، زمانی تارنماهای نو با این سرعت در درحال حاضر ورود به عرصه می باشند؟
در اولی گام موردنیاز میباشد وبسایتهای جدیدی که جدیدا وارد صحنه رقابت می شوند، از وبسایتهای دیگر که اعتبار دامنه بالایی دارا هستند مستقل شوند تا بدین ترتیب، میدان رقابت عادلانهتری برای آنان ساخت گردد.
سندباکس گوگل الگوریتمی میباشد که مانند یک غربال، تارنماهای نو را از وب سایتهای دیگر تفکیک مینماید.
در همین در آغاز موردنیاز میباشد اشاره کنیم که گوگل هیچگاه وجود الگوریتم سندباکس را به طور همگانی تایید یا این که تکذیب نکرده؛ به همین برهان حرف از سندباکس گوگل می تواند یکیاز گفت و گو برانگیرترین مطالب در بین متخصصین این حوزه و زمانهای فراگیری بهینه سازی باشد. دراین فصل قصد داریم از تجربهی متخصصینی که مقصود این الگوریتم قرار گرفتهاند، به کارگیری کنیم و نکات مهمی را در رابطه معنی و سازوکار این الگوریتم به شما معرفی نماییم.
پیش از آنکه ادامه این نوشتهی علمی را مطالعه نمایید به شما سفارش میکنیم با مشاهده ویدئوی 5 دقیقه ای تحت داده ها بی نقص تری در زمینهی الگوریتم سندباکس گوگل و تاثیر آن بر وب سایت های نو احداث اخذ کنید.
معنا الگوریتم Sandbox گوگل دقیقاً چه است؟
تارنما جدیدی دارید که جدیدا وارد فضای وب گردیده؟ چه کنیم کهاین سایت با دامنه تازه، سریعخیس به دست کاربر غرض رسد؟ کلیه کارشناسان فضای آنلاین بر راز یک چیز حادثه حیث داراهستند: وب سایت خویش را seo فرمایید!
ولی بعد از سپری شد مدتی از سعیهای ما برای بهینه سازی، وبسایت هیچ سیرتکامل بهبود جایگاهی را در کاغذ حاصل گوگل کسب نمینماید. سود نگرفتن کاراییهای شما بدین خیال میباشد که گوگل هنوز به وب سایت شما اعتماد نکرده میباشد و برای همین، می بایست مدتی را در sandbox گوگل تمرین نمائید.
گوگل سندباکس به خیر انگیزه پیشرفت کُند سایتهای تازه را توضیح میدهد. این الگوریتم تا مدتی ( معمولاً در بین 1 تا 4 ماه) بعداز فعال سازی دامنه نو، تارنما شمارا در سندباکس قرار میدهد تا دراین مقطع از کیفیت محتوا و موضوع اساسی عمل شما مطمئن خواهد شد. درین بازه زمانی شما نمیتوانید در هیچ کلمه و واژه ارزشمندی مقام بگیرید چراکه هنوز در سندباکس میباشید.
اما بخش اعظمی به نادرست گمان مینمایند که سندباکس، الگوریتمی میباشد که کوششهای بهینه سازی وبسایت شمارا به جهت جریمه شدن، نادیده می گیرد. ولی در واقعیت باکس شنی گوگل خیر صرفا تارنما شمارا مجازات نمینماید، بلکه نجات قسمت نیز می باشد!
شما میتوانید تا مقطع خارج داخل شدن از سندباکس، ساختار و استراتژی محتوایی وبسایت خویش را تدوین کرده و برای تقابل با رقابت سنگین در دنیای مجازی گوگل، خویش را مهیا نمائید.
انگیزه گزینش اسم SANDBOX برای این الگوریتم چه چیزی است؟
فرض فرمایید بابا یا این که مامان یک طفل 5 ساله میباشید و برای تفریح به دریا می روید. درین در بین، فرزند خویش را در حاشیه دریا دریا رها میکنید تا با شنها بازی نماید. ولی آیا بازی کردن یک بچه در کنار دریا با موجهای غران دریا، فعالیت صدق میباشد؟ مطمئناً نه.
چه راهحل امنتری میتوانید برای بازی فرزند خویش مهیا نمایید؟
شایسته ترین عمل این میباشد که اورا در یک باکس شنی قرار دهید تا احساس و درحال حاضر بازی در کنار دریا دریا برای وی زنده خواهد شد، و در عین هم اکنون اورا از خطر محفوظ نگه دارید. گوگل هم در دریای مالامال فراز و نشیب وب، شمارا به درحال حاضر خویش رها نمینماید، بلکه بایستی مدتی را در باکس شنی وی بازی فرمائید.
چرا در سندباکس قرار میگیریم؟
وقتی که گوگل هنوز الگوریتمهای پاندا و پنگوئن خویش را معرفی نکرده بود، برخی از وب سایتهای نو فقط با مقصود ارائه محتوای اسپم ساخته میشدند. این وب سایتها با انجام تکنیکهای گوناگون بهینه سازی کلاه سیاه چیره میشدند در حاصل گوگل، سریعاً پیشرفت کرده و قبل از آنکه گوگل متوجه خلق و خوی آن ها خواهد شد وسعت متعددی از بازدیدکنندگان را به خویش جذب نمایند.
دراین مقطع نیاز بود که گوگل در امر پیشرفت تارنماهای اسپم در نتیجه ها گوگل، راهحلای بیاندیشد؛ این راهکار به عبارتی الگوریتمی بود که ما حال به اسم سندباکس آن را میشناسیم.
قراردادن تارنماها در سندباکس موجب شد، وبسایتهای جدید احداث نتوانند با گول زدن گوگل، بهسرعت در کاغذ نخستین نتیجه ها قرار بگیرند.
این مبادرت گوگل به طور غیرمستقیم منجر شد که سایتهایی که محتوای بهتر و جالبتری داراهستند، سریع خیس به دست مخاطب برسند و درپی آن، تارنماهایی با محتوای اسپم
، به ورقه حاصل یا این که SERP شیوه پیدا نکنند.