مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

چرا گوگل وب سایت من را جریمه می کند؟


گوگل بطور مداوم و با سرعت زیاد در درحال حاضر شاخص گذاری محتویات وبسایت ها میباشد. با دقت سئو سایت به تغییراتی که گوگل در الگوریتم های خویش جاری ساختن می نماید و دلایلی که برای جاری ساختن این تغییرات دارااست، بسیار مشقت بار میباشد که تشخیص بخشید جریمه گوگل برای یک تارنما به چه انگیزه بوده میباشد البته در ذیل 50 برهان رایجی که گوگل تارنما ها را جریمه می نماید و جریمه گوگل دربرگیرنده اکنون آنان می گردد، اورده شده میباشد که با رعایت این مفاد می‌توانید جلوی جریمه شدن وبسایت خویش را به وسیله گوگل بگیرید. 

1. خرید پیوند. برخی سایت ها کارایی می نمایند با خرید بک پیوند سکو سایت خویش را در موتور جستوی گوگل بازنویسی نمایند. مبادرت این عمل دربرگیرنده جریمه گوگل شود.
2. مبادله پیوند. این یکی‌از تکنیک های بازاریابی است که تحت عنوان تلاشی برای ویرایش الگوریتم سکو بندی گوگل تلقی میشود.
3. مطالب تکراری. از قرار دادن مطالب تکراری در وبسایت خویش پرهیز کنید. مطالب تکراری سبب ساز جریمه گوگل میشود. در شرایطی که از مطالب دیگر افراد در سایت خویش به کار گیری مینمایید به طبع ضابطه اسکن رایت را رعایت نمائید.
4. استعمال بیشتراز حد برچسب H1. برچسب H1 به موتور جستجوی گوگل یاری می نماید که تشخیص دهد محتوای سایت درخصوص چه چیزی میباشد. به کارگیری بیش تر از حد H1 تلاشی برای تکرار کلمه ها کلیدی و جریمه شدن بوسیله گوگل میباشد.
5. خطای404  گوگل تلاش می نماید که بتواند تشخیص دهد محتویات وبسایت شما خالی از غلط و ایراد باشد. در صورتیکه باطن تارنما شما خطاهایی با کد 404 باشد مطمئن باشید بازدیدکنندگان نمی توانند مطالب را پیدا کنند.
6. به دست آوردن پیوند از وبسایت هایی با گویش دیگر. این زمینه شاید یک مقدار ناعادلانه باشد البته ادله گوگل این میباشد که یوزرها ترجیح می‌دهند لینک و پیوند های مو جود در یک وبسایت به به عبارتی لهجه سایت باشد تا اثر گذار واقع گردد.
7. محتوای آکنده‌از کلید واژه و کلمه. قانون ها تعجب آور و شگفت انگیزی درخصوص تراکم عبارات کلیدی وجود دارااست البته واقعیت این میباشد که گوگل از محتویات صفحاتی که بیش تر از اندازه از عبارات کلیدی به کارگیری کرده باشند، جریمه هایی را درنظر می‌گیرد.
8. پیوند های فوتر. بعضی طراحان صفحه ها اینترنت کارایی می نمایند که با دادن لینک و پیوند هایی در فوتر صفحه های تغییراتی را در سکو بندی گوگل بوجود بیاورند که‌این نوع از پیوند های از نگاه چگونگی مناسب نمی باشند.
9. فقدان نقشه تارنما. گوگل با استعمال از فولدر XML نقشه تارنما شما پی به ساختار وبسایت شما می‌برد. مطمئن گردید سایت شما دارنده فولدر XML نقشه وب سایت میباشد.
10. لینک و پیوند های پنهان. همگی لینک و پیوند ها باید برای یوزرها قابل مشاهده باشد. لینک و پیوند های نهفته و لینک و پیوند هایی که دارنده رنگهایی باشند که برای یوزرها قابل مشاهده نباشند، از لحاظ گوگل گزینه پذیرش نمیباشد و منجر جریمه گوگل میشود.
11. لینک و پیوند های شکسته فرنگی. در شرایطی‌که شما پیوند های خویش را بروز رسانی ننمایید گوگل فرض می نماید که شما به یوزرها خویش عنایت نمی دهید و همچون خطاهای 404 شما‌را جریمه خواهد کرد.

بهترین مسائل در سئو وبسایت


Internal Links
پیوند های داخلی و یا این که پیوند های دیگر به محتواهای دیگر در وب سایت شما میتواند سئو سایت به موتورهای جستجو گر یاری دهد تا درباره تارنما شما داده ها بیشتری حصول نماید.

Image Name and ALT Tags
چنانچه از عکس ها در محتوای خویش به کار گیری می نماید قطعا اسم تصویر را اضافه فرمائید این به موتورهای کاوش گر یاری می نماید تا تصاویر خویش را عالی علامت دهند، ممکن میباشد وقتی که یوزرها یک جستجوی تصویری برای یک واژه کلیدی دارا هستند تصاویر شما ظواهر گردد.

 

در شرایطی که که به طور استراتژیک از کلمه ها کلیدی بیشتراز حد مجاز در محتوای خویش به کار گیری نمایید گوگل و یا این که موتورهای کاوشگر کاغذ شما‌را جریمه خواهد کرد. در هر محتوا دو تا سه توشه از لغات کلیدی به کارگیری نمایید تا به مکان اثر مثبت اثر منفی نداشته باشد.

همان گونه که محتوای تارنما نقش مهمی در جایگاه بندی وب سایت شما داراست اعتنا به طراحی وب سایت شما نیز اصلی میباشد. شما بایستی از یک طراحی وب به کارگیری فرمایید که کپی کردن و خزیدن برای موتورهای جستجو گر در صفحه های و محتوای شما سهل و آسان باشد.

آموزش سئو تصاویر


در‌حالتی که سرعت بارگذاری تارنما ذیل باشد تجربیات کاربری بدی ارائه می دهد، در فیض استفاده کننده ممکن میباشد از وب سایت بیرون گردد. سئو سایت بیرون شدن مخاطب از تارنما به گوگل میگوید که‌این وب سایت آیتم عشق و علاقه استفاده کننده عدم وجود و جایگاه تارنما را کاهش بده. در سود در صورتی‌که سرعت وب سایت ذیل باشد روی seo و سکو اثر منفی می گذارد. و نصیب متعددی از سرعت وب سایت به وسعت تصاویر و با صرفه بودن وسعت آن‌ها بستگی داراست. به همین ادله فشرده‌سازی عکس‌های وبسایت جزء ملزومات بهینه سازی می باشد.

۳- ایجاد عکس‌ها و تصاویر مخصوص
در صورتی وبسایت خویش را با عکس‌های مو جود در اینترنت لبریز فرمائید، غیراورجینال و فیک به لحاظ خواهید رسید.

بخش اعظمی از وبسایت‌ها آکنده از عکس‌های استوک بقیه تارنما‌ها می باشند. یک تارنما مشارکتی را در لحاظ بگیرید، یا این که یک سیستم مشورت کردن، یا این که هر بیزینسی که با مشتری راجع به میباشد. کلیه این تارنما‌ها تصاویر دست دوم از یک بیزینس منرا به شغل می برند که در حالا لبخند زدن میباشد. مطلقا شما هم یکی اینگونه تصاویری را چشم‌اید.

مطالب مرتبط
مراد از Disavow چیست؟ شیوه بی تاثیر کردن لینک و پیوند‌های مخرب و اسپم

۱۹ خطای رایج در بهینه سازی که بازدارنده از قرارگیری وبسایت در سکو های بالا می شود

با اینکه ممکن میباشد حتی به شکلی بهتر تصاویر خویش را باصرفه نمایید، گشوده هم نمی‌توانند به اندازه یک تصویر با کیفیت و اورجینال اثر مثبت روی بهینه سازی بگذارند.

هرچه عکس‌های اورجینال بیشتری داشته باشید، تجربیات بهتری به مخاطب می‌دهید و احتمال داشتن جایگاه بالاتری را در حاصل جستجوهای مرتبط با سایتتان خواهید داشت.

در لحاظ داشته باشید که تصاویر بزرگتر بیشتر در گوگل به دیده می آیند و بولد می شوند. گوگل سفارش کرده که تصاویر بلندمرتبه را به پهنای دست‌کم 1200 پیکسل تهیه و تنظیم نمائید. و در پیکربندی نیز max-image-preview را روی large قرار دهید یااینکه AMP را روی آن فعال نمائید. این امور را روی لوگوی خویش اعمال دهید.

۴- اسم فولدر عکس را تغییر‌و تحول دهید
هنگامی سخن از seo تصاویر تارنما می‌گردد، تولید اسم پوشه توصیفی با به کار گیری از کلمه ها کلیدی تماما ضروری میباشد. اسم پوشه به گوگل و بقیه موتورهای کاوش درباره زمینه آن پوشه عکس و مرتبط بودن آن با مورد کاغذ اطلاعاتی میدهد.

باصرفه نکردن اسم فولدر تصویر مثل این میباشد که به هیچ وجه آن تصویر نیست یا این که معنایی ندارد. معمولا اسم پوشه‌های عکس چیزی مثل “IMG_722019” یا این که شبیه آن می‌باشند. و این برای گوگل بی مضمون‌ میباشد. اسم پوشه‌های تصویری خویش را به سیرتکامل‌ای تغییر و تحول دهید که موتورهای کاوش تصویر شمارا ادراک نمایند و ارزشی بر seo سایتتان بیفزایند.

بهترین ابزارهای سئو

Panguin Tool
این ابزار seo ترافیک جستجوی شما‌را با به روزرسانی های شناخته گردیده Google مرتبط سئو سایت می‌نماید. چرا این ابزار موثر میباشد؟ بهتر در‌صورتی‌که متوجه شدید که جایگاه بندی شما هنگام به روزرسانی بلندمرتبه گوگل کاسته شده میباشد، می توانید بفهمید که چه مشکلی اتفاق افتاده میباشد و آن را برطرف نمائید.
۳۶- Panguin Tool

همت: مشاهده کاهش درجه در هنگام بروزرسانی الگوریتم های گوگل

محدودیت ها: –

آیتم های جایگزین: –




شایسته ترین خصوصیت Panguin  این میباشد که قابلیت و امکان پر‌نور و بی صدا کردن به روزرسانی ها در ان وجود داراست. این ابزار به راحتی می‌تواند یک به روزرسانی خاص را به صفر برساند. از جمله در حالتی که یک بیزنس محلی می‌باشید که بر سئوی محلی تمرکز میکنید، صرفا می‌توانید از Panguin بخواهید که آن آپدیت رسانی های Google را به شما نماد دهد که بر نتیجه ها محلی تأثیر گذارده اند.

شما کافی میباشد صرفا Panguin را با Google Analytics خویش ربط دهید تا این ابزار به شما نشانه دهد که آیا کاهش ترافیک ارگانیک شما هم‌زمان با آپ دیت رسانی اساسی گوگل پیش آمده میباشد یا این که نه!

۳۷- Alexa Traffic Rank

کوشش:  یافتن شرایط وب سایت خویش و تجزیه و ارزیابی وضعیت رقبای خویش

محدودیت ها: –

آیتم های جایگزین: –


Alexa Traffic Rank
الکسا وب قویترین سیستم سکو بندی جهانی در مورد تحقیق داده های عددی بازدید در وب میباشد که با استعمال از داده ها ترافیکی وب سایت ها، آن‌ها‌را به ترتیب محبوبیت شان سکو بندی می نماید. الکسا همینطور سعی یک تارنما را نسبت به سایت های دیگر نظارت می نماید؛ هر چقدر درجه الکسای یک وب سایت فراتر باشد، محبوبیت آن سایت کمتر میباشد و برعکس هر چقدر این جایگاه زیر خیس باشد، محبوبیت آن سایت بیشتر میباشد. شما میتوانید از روش کاوش در الکسا، جایگاه بندی تارنما های اینترنتی را بر طبق واژه و کلمه کلیدی، موضوع شغل و بازدیدکنندگان آن تحقیق نمایید.

سایتی که بیشترین بازدید را داشته باشد، زیر ترین مرتبه یعنی ۱ را خواهد گرفت و سایتی که کمترین بازدید را داشته باشد، بالاترین سکو یعنی در حدود ۳۰ میلیون را در درجه بندی وبسایت الکسا استحصال خواهد کرد. سکو هر وبسایتی هم که در حین ۳ ماه قبل بازدیدی نداشته باشد، خالی نشانه داده شود.

تولبار الکسا یک پلاگین است که شما در مرورگر خودتان نصب کرده و می‌توانید با کلیک روی آیکون آن در کناره سمت راست مرورگر کروم تان، باطن هر سایتی که باشید، درجه جهانی و ناحیه ای، معدل بارگذاری و سرعت وبسایت، تعداد بک پیوند ها و… آن وبسایت را ببینید.

ولی حرف پایان درباره ابزار seo وبسایت
شما میتوانید با این ابزارهای بدون پول بهینه سازی که تنی چند از آن‌ها بسیار کار کشته میباشند، کارتان را آغاز نمائید. در حالتی‌که در عمل بهینه سازی بدون شوخی می‌باشید، برای خریداری کردن ابزار مطلوب می بایست هزینه نمایید. فارغ از اشتراک مبلغی نمی توانید سئوی جامعی ایفا دهید.

در غایت ما مواقعی را برای شما ذکر می‌کنیم که معمولاً به طور مجانی در دسترس نیستند:

نقشه حرارتی (Heat Maps): در‌صورتی‌که به امکان کاربردی بودن، تبدیل ها و بهینه سازی عشق و علاقه دارید، یک ابزار نقشه حرارتی یا این که هیت مپ همچون Crazy Egg برای شغل شما بسیار ضروری میباشد.

گزارش مرتبه (Rank Reports): فهمیدن مرتبه تارنما شما در SERP برای لغت ها کلیدی خاص، نصیب مهمی از سئو بهتر میباشد. ردیاب های سکو به شما این قابلیت و امکان را میدهند که ملاحظه کنید در چه برگه و چه موقعیتی می‌باشید و سکو خویش را در طی مجال پیگیری نمائید.

تجزیه و ارزیابی بک لینک و پیوند (Backlink Analysis): زمانی که شما در درحال حاضر اجرا هر نوع ممیزی بک لینک و پیوند می باشید، درک کردن تک تک داده های پشت بک پیوند ها به عنوان مثال انکرتکست، سطح DA، چگونگی وب سایت، داده ها تماس رئیس تارنما، سرعت و… ضروری میباشد. ابزارهایی که اینگونه تحلیلی را ارائه می‌دهند، بغرنج می باشند البته معمولا بدون‌پول نیستند.

چرا سئو اهمیت ویژه‌ای دارد؟


برای اینکه شل خیس با مداقه seo آشنا گردید ، براتون یک نمونه می‌زنم. مطلقا سئو سایت تا حال پیش اومده که که کلمه و واژه یا این که عبارتی را در نوار جستجوی گوگل وارد کرده‌اید و در پهنا چندین ثانیه این موتور جستجوی قادر شمارا با یک شیت نتیجه ها مواجه نموده است. همه آن وبسایت‌ها بر روی محتویات وب سایت خویش به سیرتکامل‌ای عمل کرده اند که شمارا به منظور خویش یعنی به عبارتی عبارتی را که سرچ کرده‌اید، برسانند.

عنایت بهینه سازی اینجا دیده میشود. ممکن میباشد صدها وب سایت در آن مسئله شغل داشته باشند البته به شرطی وب سایت‌ها درجه‌های بالا می گیرند که به خیر و خوبی برای موتورهای کاوش با صرفه گردیده باشند و استفاده کننده را به غرض خویش برسانند. همانگونه که گفته شد، بهینه سازی فرایندی زمانبر و تخصصی میباشد و در صورتی‌که که اصولی شغل خواهد شد، از سود آن شگفت‌زده خواهید شد و تارنما خویش را در بالا گوگل خواهید روءیت کرد.

برای اینکه این مورد را خوب فهم نمایید، کافیست یک کاوش جاری ساختن دهید در صورتیکه پیوند تارنما شما در ورقه اولیه گوگل و در میان سکو‌های رفیعتر نباشد، بازدید و ورودی وبسایت شما نادر میباشد در حالی که وب سایت‌ها دیگر به خیر تارنما خویش را باصرفه‌سازی کرده اند و مشتریان متعددی را جذب کرده اند.

خلق و خوی یوزرها چه تاثیری بر بهینه سازی وبسایت داراست؟
موتور جستجوی گوگل که تعیین اکثر اشخاص میباشد، وظیفه دارااست نیاز مخاطب را برطرف نماید و اورا به غرض خویش برساند. این یوزرها می‌باشند که در انتها محتویات وبسایت را نظارت می‌نمایند و مقصد خویش را تعیین می‌نمایند. چنانچه که سایتی جالب باشد و داده ها مفیدی را در دست مخاطب بدهد، مطلقا نظرش بیشتر جلب میگردد و امتیاز بهینه سازی تارنما در گوگل فراتر می رود ولی در شرایطی که وبسایت متبوع ضعیف باشد و مخاطب از دیدن صفحه های و مطالب آن دل زده گردد، فوری وب سایت را می بنند و فارغ از سود می ماند.