مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

چطور یک برچسب عنوان خوب بنویسم؟

سئو سایت  از‌آن‌جا‌که برچسب تیتر نقش مهمی برای سئو و کاوش در موتورهای کاوش گر به وسیله استفاده کننده دارااست, دارنده تلاش بسیار بالا میباشد.


ارتفاع تیتر چقدر می بایست باشد

در شرایطی‌که برچسب تیتر شما بیشتراز حد طولانی باشد، موتورهای کاوش ممکن میباشد با افزودن تعدادی نقطه (\"...\") آن را کاهش دهند و این زمینه ممکن میباشد سبب ساز حذف لغات مهم شود. معمولا توصیه میشود ارتفاع عنا وین تحت 60 کاراکتر باشد، در‌صورتی‌که بخواهیم با جزییات بیشتر بازنگری کنیم بایستی کمتر از 600 پیکسل باشد. چون برخی از حروف مانند ب در فارسی و w در گویش انگلیسی فضای بیشتری می‌گیرند.


اجتناب از تکرار لغات کلیدی در تگ تیتر

از تکرار کلمه ها کلیدی در تگ تیتر اجتناب فرمایید. این زمینه منجر میگردد شما با موتورهای کاوش مبتلا اختلال گردید. موتورهای کاوش تغییرات لغات کلیدی را ادراک می نمایند.


به هر برگه یک تیتر مخصوص بدهید

عنوان ها منحصربه‌فرد سبب میشود تا موتور های کاوش متوجه شوند که محتوای شما اختصاصی و گران بها میباشد. و منجر می‌شود بر روی تارنما شما اضافه کلید شود.


در آغاز عبارات کلیدی مهم را وارد فرمائید

مبتنی بر آزمایش و تجربه های انجام یافته، لغت ها کلیدی که در برچسب تیتر قرار می‌گیرد تاثیر بیشتری در مرتبه بندی کاوش داراست. علاوه بر این، پژوهش ها تجربی نشان میدهد که اشخاص ممکن میباشد به دو کلمه و واژه اولیه یک تیتر اعتنا بیشتری نمایند.


به کارگیری از اسم تجاری در برچسب تیتر

در حالتی‌که شما دارنده یک مارک شناخته گردیده می باشید، افزودن آن به برچسب تیتر ممکن میباشد به ارتقا نرخ کلیک یاری دهد. ما معمولا سفارش میکنیم اسم تجاری خویش را در انتهای تیتر قرار دهید، ولی مواقعی مانند برگه اصلی یا این که ورقه در رابطه ما موجود هست که ممکن میباشد بخواهید اضافه بر شالوده اسم تجاری تمرکز داشته باشید.


برای مشتریان خویش بنویسید

در حالی که برچسب های تیتر برای جستجوگرها بسیار مهم میباشد، به خاطر داشته باشید که او‌لین فعالیت شما جذب کلیک از بازدیدکنندگان میباشد. تگ تیتر می بایست هدفمند تعیین شود. تگ تیتر اولی تعامل میان جستجو گر و اسم تجاری شما میباشد می بایست تیتر را به طوری گزینش نمائید که استفاده کننده به وب سایت شما رجوع و برگشت نماید.


فرمت مطلوب برای تگ تیتر 

کلید کلمه - کلید واژه و کلمه ثانویه | اسم تجاری


در چه مواردی گوگل از برچسب تیتر شما استعمال نمی نماید؟

برخی اوقات ممکن میباشد گوگل یک تیتر را اکران دهد که با برچسب تیتر شما همخوانی ندارد. این ممکن میباشد نا آرزو کننده باشد، در ذیل یک‌سری احتمال برای اینکه گوگل چنین رفتاری را میکند را مطرح میکنیم.


به کار گیری زیاد از لغات کلیدی

همانگونه که در ابتدا توضیح داده شد، در صورتیکه شما از لغت ها کلیدی متعددی در تیتر به کارگیری نموده اید، گوگل ممکن میباشد آن را ویرایش نماید. که به عارضه ها بسیار این فعالیت برای جستجوی یوزرها اثر گذار میباشد.


برچسب تیتر با ورقه همخوانی ندارد

در شرایطی‌که کاغذ شما با مطلبی که کاوش شده‌است منطبق دارااست البته دارنده تیتر نامرتبط میباشد، گوگل ممکن میباشد تیتر اکران را ویرایش نماید.


الگوریتم پنگوئن گوگل چیست | راهنمای رفع پنالتی پنگوئن گوگل

سئو سایت  شناخت با الگوریتم پنگوئن گوگل 

الگوریتم پنگوئن گوگل، روشی برای سکو‌بندی صفحه ها میباشد که در آوریل ۲۰۱۲راه‌اندازی شد تا وب سایت‌هایی را که از طریق‌های بهینه سازی کلاه سیاه به کارگیری می‌کردند، پنالتی و از ورقه نتیجه ها کاوش (SERP) حذف نماید. کمپانی گوگل در کنفرانس SMX که در امسال برگزار شد، اظهار کرد هرچند الگوریتم پاندا برای نبرد با محتوای بی‌کیفیت راه اندازی گردیده بود، هنوز سایت‌های اسپم متعددی وجود دارا‌هستند. به همین خیال گوگل الگوریتم پنگوئن را ابتکار عمل نموده است تالینک‌های اسپم را پیدا نماید و تارنما‌هایی را که به خرید پیوند رو میاورند، جریمه نماید. انگیزه پنگوئن گوگل پنالتی کردن تارنما‌هایی بود که با طرز‌های اسپم، خرید لینک و پیوند و پرکردن صفحه ها با لغات کلیدی، قصد داشتند جایگاه خویش را در گوگل بهبود بدهند.

در هر آپ تو دیت الگوریتم پنگوئن، وب سایت‌هایی که پیش‌خیس جریمه گردیده بودند و افت مرتبه داشتند، مجال پیدا می نمایند تا درجه‌شان را ارتقاء بدهند و در مقابل، وبسایت‎هایی که از ذیل نگاه تیزبین پنگوئن جان سلامت به در برده بودند، ممکن میباشد جریمه شوند. ولی گهگاه گوگل برخی تارنما‌ها را به غلط جریمه می‌نماید که در فیس آپ دیت شدن الگوریتم، این نادرست برطرف می‌گردد.

نشر پنگوئن گوگل، بر ۳.۱درصد از جستجوهای انگلیسی گویش تاثیر گذاشت. فی مابین سال‌های ۲۰۱۲تا ۲۰۱۶، این الگوریتم یکسری‌توشه آپ دیت رسانی شد و وبسایت‌های متعددی در گیر پنالتی پنگوئن گوگل شدند و به مرور عصر، شعور جامعه بهینه سازی از طرز کارایی پنگوئن طولانی تر شد. از اوایل سال ۲۰۱۷، پنگوئن به یک کدام از هسته‌های اصلی الگوریتم گوگل تبدیل شده‌است.


بیش تر بخوانید : معرفی الگوریتم های گوگل | جدیدترین الگوریتم های گوگل را بشناسید


الگوریتم پنگوئن گوگل 


آلرژی‌های گوگل پنگوئن چه می باشد؟

1. طرح لینک و پیوند‌ها: توسعه و گسترش، خرید و مالکیت بک‌لینک و پیوند‌هایی که کیفیت پایینی دارا‌هستند؛ یا این که داشتن پیوند‌هایی که به تارنما شما ارتباطی ندارند، تصویری غیرواقعی از محبوبیت وب سایت شما نزد گوگل تولید می کند.

2. به کارگیری بیشتراز حد از لغات کلیدی: گنجاندن بیشتراز حد لغات کلیدی در یک ورقه اینترنت از نگاه گوگل همت برای دستیابی به درجه بهتر در گوگل میباشد. به این ترتیب تکرار غیرطبیعی لغت ها کلیدی، موجب جریمه شدن بوسیله الگوریتم پنگوئن گوگل میگردد.


شیوه عمل گوگل پنگوئن چه‌طور میباشد؟

گوگل پنگوئن وبسایت‌هایی را انگیزه خویش قرار میدهد که بک‌پیوند‌های اسپم ساخته‌اند تا بتوانند حاصل جستجوی گوگل را به بازی بگیرند و مرتبه بالاتری کسب نمایند. الگوریتم‌های گوگل، هر تارنما را بر پایه ی فاکتورهای مختلف گزینه سنجش و نظارت قرار می دهند. بعضا از این فاکتورها مثل سرعت تارنما شناخته گردیده‌اند اما بعضی از فاکتورها نا مفهوم و ناشناخته‌اند.

برای شناخت بیش تر با گونه بک پیوند‌هایی که گوگل پنگوئن انگیزه خویش قرار می دهد، یکسری گزینه را اسم میبریم:

1. وب سایت های معدود کیفیت؛

2. داشتن انکرتکست شبیه یا این که یکسان؛

3. ساخته شدن با به کار گیری از بات یا این که ابزار؛

4. به طور مبلغی خریده گردیده‌اند؛

5. مرجع آنان کشورهای ناشناخته میباشد؛

6. در عصر وقتی کوتاهی تشکیل شده‌اند؛

7. ردپای آن ها به کشورهای مشکوک می رسد.


به محض اینکه گوگل هرمورد از بک لینک و پیوند های وب سایت ها را کراول می‌کند، پنگوئن مبنی بر کیفیت به لینک و پیوند ها امتیاز می دهد. در صورتی در هرمورد از موردها، امتیاز منفی اخذ نمایید، گوگل پنگوئن شمارا پنالتی می‌نماید،آنگاه ناچارید نقایص سایتتان را تصحیح نمائید. گوگل لینک و پیوند‌های وب سایت‌ها را برچسب می زند مانند:

• لینک و پیوند های ذیل (footer)

• لینک و پیوند هایی که رد گردیده‌اند

• لینک و پیوند هایی که از پنگوئن تاثیر گرفته‌اند


چطور سایت راه اندازی کنم حالا؟

سئو سایت امروز دیگه فعال سازی تارنما نیاز به علم مختص برنامه نویسی نداره و وردپرس با ارائه سیستمی فراهم و استاندارد، میتونه شایسته ترین وب سایت رو نثار شما کنه.

وب سایت خویش ما هم وردپرس هستش و خداروشکر تا به حالا هیچ مشکلی باطن اون نداشتیم.

455 میلیون از وب سایت های فضای وب هم با وردپرس فعال‌ساز‌ی شدن و برای خاطر گیری چه طور راه‌اندازی وب سایت با این سیستم هم شاید نهایتا 1 هفته مطالعه نیاز داشته باشید (جدید اونقدر هم لازم وجود ندارد).

علاوه بر اون سیستم های تارنما ساز متعددی هم می باشند که تو وب با یک تحقیق 20 دقیقه ای میتونید خیلی از اون ها رو بشناسید.

تنها نکته ای که می بایست در حیث بگیرید، اینه که همت فرمایید وب سایت شما درباره ی قضیه ای باشه که به اون عشق و علاقه مند می‌باشید.

از اون جایی که قراره باطن این وبسایت بنویسید و محتوا ایجاد نمایید، بهتره که با مورد این عمل بی نقص آشنا باشید و دردسری برای کسب داده ها راجب اون نداشته باشید.

به عنوان مثال در حالتی که فعالیت دیگه ای دارید یا این که اینکه عشق مند به شغل بابا یا این که اخوی می باشید، این موردها می تونن تعیین های نیکی باشن و در آینده حتی مبداء درآمد زایی شما هم به اکانت بیان.

گام چهارم: وبسایت های چیره را چک فرمائید.
یکی‌از ثمرات خیلی خیر و خوبی که فعال سازی وبسایت برای شما داره، اینه که هی میخواید مشاهده کنید اون سایتی که شرایط کنونی جایگاه نخستین هستش، چیکار کرده!؟

این ارزیابی ها و بازبینی هایی که می‌کنید خیلی میتونه سطح علم و مهارت شما رو ارتقا بده.

مستقل از مشاجره تحلیل کردن رقبا که توی هر پروژه وجود داره، تحلیل کردن وبسایت های برنده اهل ایران و فرنگی از نگاه seo خودش میتونه داده ها و رمز نخ های خیلی خیر رو به شما بده.

مراد اینجانب از ارزیابی رو زمانی که بدین مرحله رسیدید، به طور کامل فهم و شعور میکنید البته مثلا بازبینی محتوا های وب سایت، عنا وین عنوان ها، معیار مطالب نویسی و بروزرسانی تارنما ها، پیوند هایی که در میان صفحه های وب سایت رد و بدل گردیده و آمار هایی که واحد سنجش عمل فرنگی متخصصین seo روی اون وب سایت رو اکران میدن.

تمامی راهنما های خیر برای شما میباشند.

خواسته اینجانب از وبسایت های غالب، وب سایت هایی هستش که فارغ از مارک سازی خاصی تو شایسته ترین سکو های گوگل میباشند و لغات کلیدی خیلی سنگینی دارا هستند.

مقاله دارای ارتباط: چقدر ارتفاع میکشه تا بهینه سازی را خاطر بگیرم؟
گام پنجم: عضویت در مجموعه ها و انجمن های بهینه سازی
تیم های بهینه سازی

عضویت باطن مجموعه های تلگرامی و … برای افرادی که شالوده ها و اصول بهینه سازی رو خاطر گرفتند، بسیار مفیده از این جهت که برای انجام هر کاری میتونید از هم گروهی ها یاری بگیرید.

انجمن های مصاحبه هم تو مسئله seo وجود داره که برای مثال انجمن بهینه سازی موز یکی اون هاست و انجمن فرنگی دیگه بهینه سازی چت هستش که معمولا باطن این انجمن ها دعوا هایی مطرح میشه که بالاتر از سرچ کردن باطن موتور کاوش هستش.

بخصوص این 2 انجمن فرنگی که خدمتتون معرفی کردم، ماهر ترین متخصصان بهینه سازی عالم رو در کنار هم عده کرده و میتونید سوالهای بسیار تخصصی رو بیان نمائید و جواب بگیرید.

به نظرم تو گام پنجم یا این که ششم یادگیری بهینه سازی، عضو بودن در‌این انجمن ها هفته ای 2 ساعت دوره گذاشتن برای مطالعه مشاجره ها یا این که عنوان کردن سوال های خودتون، میتونه تو گذر دوره شما رو هم جایگاه با شایسته ترین سئوکار های جهان کنه.

یک ساختار URL مناسب برای وبلاگ خود ایجاد کنید

سئو سایت  


یک ساختار مطلوب نامگذاری URL هم برای صاحبان کسب‌و‌عمل و هم برای بازدیدکنندگان اینترنت‌وبسایت سازه به دلایلی موثر میباشد:


- منجر بهبود نتیجه ها کاوش می شود

طی به عبارتی عمل‌های وبگردی که سرویس‌تان پهنا کردم متوجه گردیده‌ام که برخی از کمپانی‌ها وبلاگ خویش را روی دامنه اصلی قرار می دهند و در ساختار URL وب سایت خویش، از \" /blog/ \" استعمال نکرده‌اند، که‌این فعالیت غلط میباشد. پیشنهاد می کنم برای بهبود گزارش نتیجه ها بلاگ خویش، در ساختار URL از “/blog/” استعمال نمائید.


- کاربرپسندتر میباشد

بخش اعظمی از صاحبان وب سایت‌های اینترنتی، نکته به نکته تیتر اصلی پست را در URL می آورند. در‌این حالت URL بسیار طولانی می‌گردد و خوانش آن نیز سخت به حیث میرسد. تلاش نمایید نشانی URL خویش را توصیفی نوشته ولی به کوتاه و دارای ربط بودن آن نیز اعتنا فرمائید. به نمونه پایین دقت فرمایید:



یک URL طولانی و باصرفه نشده

https://site.com/blog/8-tips-for-sending-your-email-newsletter-of-the-right-time/

یک URL کوتاه و باصرفه گردیده

https://site.com/blog/email-newsletter-tipssending-right-time/



4. بطور مداوم محتوای وبلاگ خویش را با صرفه نمائید

معنا بازیافت فقط تنها برای طبیعت موءثر وجود ندارد، برای بهینه سازی نیز بسیار خوب به لحاظ میرسد. پیشرفت و بهبود seo مدام متعلق به ایجاد محتوای تازه وجود ندارد. کارایی نمائید برای سئو وب لاگ خویش دنبال مجال‌های بیشتری باشید. محتوای جان دار در وبلاگ خویش را باز بینی نمایید و زمان جان دار یا این که اتفاق افتاده را شناسایی نمایید تا در غایت با بروز کردن مطالب دیرین، seo داخلی تارنما خویش یا این که\" on-page-سئو \" را تقویت ببخشید.

توصیه میکنم پاره ای وقت بگذارید و یک توشه محتوای جانور در وب لاگ خویش را بازنگری نمایید، هرچه قدر هم که ارتفاع بکشد به لحاظ میرسد این عمل شما ارزشمند تلقی می‌گردد. در‌پی چند تکنیک و راهکار به شما معرفی میکنم که یاری مینماید بهتر و اصولی‌خیس به با صرفه‌سازی محتوای پست‌های مو جود خویش بپردازید.


نوشته‌علمی دارای ارتباط: 5 غلط وسیع در بازاریابی محتوا


seo وب لاگ

5. پیوند‌گذاری داخلی را فراموش نکنید 

در صورتی پست‌های خویش را مرور نمائید متوجه می شوید که زمان‌های متعددی برای قرار دادن پیوند‌های داخلی در دست شما قرار گرفته میباشد. می توانید از این مجال به کارگیری نمائید و بصورت اصولی آغاز به ساختن چند \" پیوند داخلی \" نمایید. در کنار این فعالیت به محتوای خویش تصاویر با صرفه‌گردیده بیش تر فرمایید یا این که به سئو تصاویر جانور بپردازید. همینطور میتوانید یک پست را به بقیه پست‌های دارای ربط لینک و پیوند فرمائید. شما می بایست تگ‌های تیتر (title tag) و تگ توضیحات (meta description) را نیز مرور فرمایید. این مرور از آن جهت اهمیت داراست که محاسبه کنیم آیا دربردارنده لغت ها کلیدی مطلوب و حاذق می باشند یا این که خیر؟ به طور کلی سئو وب لاگ میتواند برای شما عصر بخرد و منابع جان دار را قویتر و پرمحتوا‌خیس نماید.


آموزش تشخیص صحیح رقابت کلمات کلیدی

سئو سایت 


یادگرفتن تشخیص درست رقابت لغات کلیدی

به کار گیری از GOOGLE TRENDS برای تشخیص رقابت کفاف نمی دهد

GoogleTrends ابزاری اثرگذار و بی آلایش برای بازبینی نسبی معیار جستجوی کلمه ها کلیدی و عبارت هاست که از روش نشانی http://www.google.com/trends/explore می‌توانید از آن به کار گیری فرمایید.گوگل Trends مشتمل بر قسمت های متعددی میباشد و میتوانید در آن از روش لینک و پیوند ورقه در آغاز این ابزار ، به عبارت هایی که در عالم طولانی تر کاوش گردیده اند، دسترسی پیدا فرمایید و متوجه گردید، چه چیزی موردپسند عموم قرار گرفته و مردم عالم در اکنون حجوم به چه موضوعاتی می باشند و یا این که چه موضوعاتی در اکنون تلف کردن محبوبیت خویش می باشند.Trend در لغت به معنای گرایش میباشد.ابزار گوگل ترند، معیار ارتقاء و کاهش گرایش کاوش کنندگان به کلمه ها کلیدی که در گوگل کاوش می گردند، را نشان می‌دهد.

البته فراموش نکنید، آماری که گوگل ترند ارائه میکنید به طور کامل نسبی میباشد.همان طور که از نامش مشخص و معلوم میباشد ترازو گرایش و پروسه را نشان میدهد.درصورتی که کلمه و واژه کلیدی x ، فرآیند دوبرابری نسبت به سال پیشین دارااست، ادله نمی‌شود تصور کنید معیار گرایش مردم به واژه و کلمه کلیدی y که کاهش سه برابری نسبت به سال قبلی داراست، کمتر میباشد.چون ممکن میباشد کلمه و واژه کلیدی y با وجود کاهش محبوبیت، هنوز دارنده تعداد کاوش کنندگان بیشتری باشد.(x و y نمونه میباشد).چنانچه یک کلمه و واژه کلیدی (یا این که عبارت) وارد نمایید، صرفا نسبت به خویش آن کلمه و واژه و تاریخچه آن ، معیار جستجوی آن نشان داده میشود و مدام یه خرده در بین صفر تا صد میباشد.

در شرایطی‌که یک‌سری عبارت وارد نمائید، بر طبق کل عبارت ها به طور نسبی ، ترازو کاوش نشان داده می شود .در واقعیت گوگل ترند تنها پیک (peek) را اکران می‌دهد.

به نمونه تحت دقت فرمایید.عبارت شارژ ایرانسل را باز نگری کردیم:

فراگیری گوگل ترندز

فراگیری گوگل ترندز

همان گونه که مشاهده میکنید رست میباشد که عبارت شارژ ایرانسل، دارنده نموداری رو به افت میباشد.البته عامل نمیشود فکر کنید، زیرا رو به افت میباشد، یعنی دیگر رقابت یه خرده داراست و ترازو جستجوی آن نادر میباشد.دقت نمایید “رو به افت میباشد”.یعنی برای مثال درصورتی که سال ۲۰۱۲ ماهانه ۷۰۰ هزار توشه کاوش می‌شد، فعلا در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ ، حدود ۳۰۰ هزار توشه کاوش میشود(نصف سال ۲۰۱۲) .لذا نمودار رو به افت میباشد.گوگل ترند به ما تعداد کاوش را نشان نمی دهد.صرفا ترازو نسبی را در بین عدد صفر تا صد نشان میدهد.

به نمونه ذیل دقت فرمائید:

یادگرفتن گوگل ترندز

فراگیری گوگل ترندز

اینبار درب خودکار را باز بینی کردیم.همان گونه که میبینید، مغایر “شارژ ایرانسل” ، تماما رو به رویش میباشد و از سال ۲۰۱۴ نسبت به سال ۲۰۱۲ نسبتاً رویش دو برابری دارااست.ولی این در معنای آن وجود ندارد که از عبارت “شارژ ایرانسل” رقابتی خیس میباشد.چون ممکن میباشد، عبارت “درب اتومات” ، در حین ۲ سال، از ۱۰۰ جستجوی ماهانه، به ۲۰۰ جستجوی ماهانه رسیده باشد که هم ۱۰۰ و هم ۲۰۰ عدد بسیار پایینی میباشد.البته خب، ۲۰۰ دوبرابر ۱۰۰ میباشد و در سود، گوگل ترند، پرورش دو برابری نشان میدهد.براین اساس نباید صرف این نمودار، فکر کنید، که رقابت “درب خود کار” اضافه از “شارژ ایرانسل” میباشد.

با اعتنا این توضیحات، طبیعی میباشد که چنانچه نمودار یک عبارت رو به رویش میباشد، و عبارت دیگر رو به افت، میباشد نباید، فکر کنید، عبارت رو به افت، جستجوی کمتری دارااست.درصورتی که دو عبارت را وارد نمائید ، تماما معین میگردد که رو به پرورش عبارت اولیه، هنوز به واحد سنجش رو به افت عبارت دوم نمی‌رسد.مانند تصویر ذیل.