مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

هدینگ (heading) چیست؟

تصور کنید یک نوشته هزار واژه و کلمه‌ای دارید و از تگ‌های هدینگ در آن به کارگیری نکرده اید. شما در این حالت یک نوشته وقتگیر ساخت کرده‌اید که عملا برای موتورهای جستجو سود‌ای ندارد؛ یعنی زحمت شما هدر رفته است. اگر که با استعمال از تگ‌های هدینگ می‌توانید ارتباط بین جملات را مشخص و معلوم فرمائید، به این شکل هم کاربران و هم موتورهای جستجو

کاوش

جستجو

، به هم پیوستگی متن شمارا خواهند فهمید.

دلایل استعمال از هدینگ

در بالا به عنایت داشتن هدینگ در نوشته‌ها اشاره کردیم.  سئو در مشهد هم اکنون می خواهیم ببینیم به چه استدلال می بایست از هدینگ در نوشته‌های خود به کار گیری کنیم، بعد این موارد را برای شما به صورت بدون نقص تفصیل میدهیم.

بهبود سئوی وبسایت

خوانایی خوب متن توسط کاربران و دسترسی به بخش‌های متفاوت آن

مشخص کردن طرز ساختار نوشته‌ها

دلایل به کارگیری از هدینگ

1. بهبود سئوی وبسایت

به کارگیری از هدینگ heading موجب ترغیب خوا‌نندگان برای مطالعه نوشته‌های شما میشود. شما به عنوان مخاطب در حالتی‌که در سایتی قرار بگیرید که فهم و شعور بهتری از نوشته های آن داشته باشید و عالی بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید، حتما برای قرائت مطالب آن و ماندن در وب سایت ترغیب خواهید شد. حتی بعدا هم در حالتی که پیرو مطلبی باشید، ترجیح می‌دهید در همان وبسایت در‌پی آن بگردید.

استفاده از هدینگ برای کاربران همین احساس را رغم خواهد زد. در مقابل شلخته نوشتن و شلوغ بودن نوشته‌ها و به کارگیری نکردن از هدینگ، می‌تواند به همان اندازه موجب رخنه‌ سایت شما بوسیله خواننده‌گان شود. به کارگیری از تیترهای دیدنی و مناسب،رایا پارس  میتواند موجب کم شدن نرخ پرش تارنما شما شود، این زمینه در بحث سئوی تارنما، یک امتیاز مثبت به شمار می‌رود.

2. خوانایی متن بوسیله کاربران

استفاده از تیتر (Heading) مناسب موجب میشود تا کاربران به راحتی به همه قسمت‌های نوشته شما مشرف شوند. همچنین نوشتن پاراگراف‌های زمانبر فارغ از هیچ عنوان، گرایش خوانند‌گان را برای ماندن در تارنما شما معدود می‌کند؛ بنابراین نرخ پرش تارنما شما زیاد گردد. آیتم جالبی که وجود داراست این است که بعضی از کاربران در وبسایت به صورت روزنامه وار مطالب را تحقیق می‌کنند. همان‌طور که در روزنامه‌ها نوشتن تیتر از اهمیت بالایی برخوردار است، تیتر (Heading) مناسب در مطالب تارنما هم گزینه التفات میباشد. ناگفته نماند راضی بودن کاربران از نوشته های تارنما شما تأثیر مستقیمی بر سئوی آن می‌گذارد.

3. معین کردن ساختار نوشته‌ها

شما با به کار گیری از هدینگ می‌توانید قضیه اصلی گزاره و بخش‌های مشخصی از متن را انتخاب فرمائید؛ what is seo  بدین ترتیب خواننده‌گان سایت به راحتی با تلاوت تیتر نوشته‌ها، خواسته کلی نوشته‌ها را خواهند فهمید. سپس در صورت مداقه داشتن آن موضوع برای مخاطب، آغاز به تلاوت آن خواهند کرد. اما ناگفته نماند نوشتن تیترهای جالب هم خالی از لطف نیست و مورد اعتنا کاربران قرار خواهد گرفت.

نیازی نیست که عبارات و جمله‌ها عجیب و غریب و طاقت فرسا به فعالیت ببرید. خیلی بی آلایش و جالب در باب زمینه مورد نظر تیتر بزنید تا خوانندگان با شوق مطالب شما‌را پژوهش کنند. همان‌طور که مشاهده میکنید در تصویر پایین در ویرایشگر گوتنبرگ از تگ های H به کارگیری کرده‌ایم.

هدینگ در وردپرس

***موردنیاز به یاد‌آوری میباشد که به عنوان مثال ویژگی‌های وردپرس اوپن سورس بودن آن است؛ به همین دلیل شما هم می‌توانید قطعه کدهای کوتاهی را به آن اضافه کنید. این عمل و نوشتن کدها بیشتر بوسیله برنامه نویسان ایفا می‌گردد و کاربرانی که با کدهای PHP آَشنا نباشند، توانا به اجرا این کار نخواهند بود. این مورد منجر گردیده‌است تا توسعه و گسترش دهندگان وب، اقدام به تشکیل داد شورت کد وردپرس سفارشی کنند.


هدینگ در وردپرس

برای تیتر زدن با استفاده از تگ هدینگ، 6 وضعیت وجود داراست. (H1 تا H6) . پس منظور از هدینگ همان تگ‌های H1 تا H6 می‌باشد. تفاوت این تگ‌ها در اندازه نوشته های آن است، تگ H1 اندازه متن در آن بزرگ‌تر از دیگر است. به ترتیب در تگ H2 اندازه متن کوچک‌تر از H1 هست و H3 کوچک‌تر از H2 هست و تا پایان. استفاده کردن از این تگ‌ها طرز به کار گیری منحصربه‌فرد خود را دارا‌هستند که در بخش آینده به شما یادگرفتن خواهیم بخشید. مقاله یادگرفتن گوتنبرگ را رسیدگی نمایید.


شیوه به کارگیری از هدینگ ( تگ‌های h1 تا h6 )

نکته مهمی که در به کارگیری از تگ هدینگ وجود داراست، این است که باید در هر متنی، فقط یکبار از تگ H1 به کارگیری فرمائید. H1 عنوان مهم نوشته شما به حساب می‌آید؛ مانند یک کتاب که یک مورد خاص داراست، نوشته شما هم بایستی حتما عنوان مشخصی داشته باشد. همچنین تگ‌های H2 تا H6 باید در نوشته‌علمی شما وجود داشته باشند. هر بخش از عنوان اصلی را می بایست با تگ‌های H2 مشخص و معلوم فرمائید. همچنین تگ H3 زیر دسته‌های تگ‌های H2 هستند که بخش های زیر تیم آن را دربرگیرنده می‌شوند.

شما بایستی در نوشته ی علمی خود از هدینگ‌های H1 تا H6 به صحت به کار گیری نمایید. در یک نگاه کلی عنوان مهم نوشته ی علمی شما H1 میباشد. تیترهای نوشته ی علمی هدینگ H2 را می‌گیرند، در صورتی‌که در هر مقاله تیترهای شما نصیب‌های جزئی‌تری داشته باشید، هدینگ H3 می‌گیرند. استعمال از هدینگ‌های H4 تا H6 خیلی مرسوم نیستند، اما بستگی به نوع نوشته های شما داراست. درصورتی که در در حال حاضر نوشتن نوشته ی علمی تخصصی هستید، شاید ما یحتاج باشد از این تگ ها هم به کارگیری نمائید.


اجازه بدهید زمینه را در قالب یک مثال به شما آموزش دهیم. فرض فرمائید مورد وبسایت ما درخصوص فروش جامه می باشد.


خرقه‌های زنانه (عنوان اصلی نوشته‌علمی- تگ H1 )


v پیراهن و تی شرت (تگ H2)


Ø بلیز آستین کوتاه – پیراهن آستین بلند ( تگ H3)


v شلوار ( تگ H2 )


¨ شلوار بیرون پوش- شلوار خانگی – ( تگ H3 )

و …

شیوه استفاده از هدینگ ( تگ‌های h1 تا h6 )

نکات اصلی در تعیین هدینگ

به عنوان مثال مواردی که از مداقه بالایی در هدینگ بهره مند هستند، گزینش کلمات مناسب برای هدینگ هست.

در حقیقت یکی‌از اهداف اساسی برای هدینگ زدن، بحث سئوی وب سایت است. شما به راحتی می‌توانید با انتخاب کلمه ها کلیدی مناسب برای هدینگ‌های خود، سئوی تارنما خود را بالا ببرید.

از دیگر مزایای تگ‌های هدینگ، زیبا شدن متن می باشد.

در صورتی‌که نوشته‌ها با هدینگ اندازه گذاری شوند، برای استفاده کننده خسته کننده نخواهند بود.

تأثیر تگ هدینگ در seo

در حالتی‌که از لغت ها کلیدی در تگ‌های H1 تا H6 به کار گیری نمائید، موتورهای جستجو محتوای وبسایت شمارا مبنی بر این تگ‌ها رسیدگی خواهند کرد.

در صورتیکه فی مابین تگ H و نصیب‌های دیگر متن شما ارتباط برقرار باشد، این مسئله میتواند برای شما امتیاز محسوب شود.

مهمترین تگ H1 می باشد. به طبع می بایست از آن در نخستینِ نوشته‌های خود به کار گیری نمائید.

***دیدنی می‌باشد بدانید که وایرفریمینگ در طراحی سایت امروزه نقش مهم را دارد. خصوصا که می‌اقتدار خروجی این اپ‌ها را به خیر مورد استعمال قرار بخشید. در‌حالتی که شما طراح وب سایت هستید، با طراحی در برنامه‌های UI میتوانید کارفرما را از کلیات فعالیت آگاه نمایید.

3 سوال پرتکرار مرتبط با مورد:


1) آیا هنگام استفاده از تگ‌های H3 باید از بالت و یا شماره گذاری استعمال شود؟

خیر، در هنگام استعمال از تگ H3 نیازی به به کارگیری از شماره گذاری یا آرم گذاری خاصی نیست و شما می توانید به صورت بی آلایش عنوان را تیتر بزنید.

2) آیا نوشتن هدینگ در بهینه سازی تأثیر گذار می‌باشد؟

هدینگ‌ها به تنهایی نمی‌توانند کاری برای سئو اعمال دهند، البته نوشتن هدینگ با به کار گیری از کلمات کلیدی اصلی و با عنایت، موجب تمایل کاربران به تلاوت نوشته های شما می‌شود، پس در بحث سئو هم تأثیر گذار هست.

3) آیا در هدینگ می‌توان اندازه فونت نوشته‌ها را تغییر تحول بخشید؟

بله، شما می‌توانید ویژگی نوشته‌ها را خودتان گزینش فرمایید. این زمینه بستگی به نوشته‌ی علمی شما و تعداد تیترهایتان داراست.

خلاصه و نتیجه‌گیری

همان‌طور که توضیح داده شد به کارگیری از هدینگ‌ها موجب درک عالی محتوای وب سایت شود. کاربران با قرائت تیتر موضوعات شما، از نوشته‌علمی کلی سایت شما اگاهی پیدا خواهند کرد. هیچ کاربری عشق‌ای به قرائت یک نوشته ی علمی یکنواخت و بدون تیتر و بی آلایش ندارد؛ به این ترتیب می بایست کلاً نوشته‌های خود عنوان‌بندی را رعایت فرمائید.

تگ Canonical چیست و چه‌گونه باید از آن به کار گرفت؟

وقتی که محتوای تکراری یا صفحه مشابه در تارنما ایجاد کرد می شود ، باید از تگ Canonical استفاده کنیم تا با زبان HTML به گوگل بگوییم کدام ورقه را اول مرور کند. از طرفی دیگر تگ کنونیکال در seo خیلی اصلی و پرکاربرد می باشد و به عنوان یک سیگنال در جایگاه بندی حاصل صفحات ما در گوگل تاثیر گذارد میباشد.  یک تگ کنونیکال غلط ربات های گوگل را منحرف
گمراه
منحرف
گم راه
 می کند و کاغذ ی تکراری یا مشابه شیت اصلی را برای کاربران نمایش می دهد. به این ترتیب می خواهیم علاوه بر یادگرفتن سئو در مشهد ، موارد استفاده درست آن را برای شما در‌این نوشته‌علمی بیان کنیم.
تگ کنونیکال چیست؟
تگ کنونیکال (rel = canonical) یک قطعه کد html می باشد که زمانی با محتوای تکراری در وبسایت مواجه شدید بتوانید شیت اساسی و تکراری خود را تقدم بندی فرمائید تا گوگل بتواند نسخه اصلی را از دیگر نسخه ها جداگانه کند. زمانی از تگ کنونیکال به کار گیری می‌کنیم که کلیه صفحه های بر روی وبسایت قابل مشاهده یا در دسترس باشند و بخواهیم یکی این صفحات زودتر توسط ربات های گوگل ایندکس شوند. پس گوگل همگی ی صفحات شما‌را مرور می کند اما با تگ Canonical به یکی از آنها تقدم اولیه را میدهد. ولی تگ کنونیکال به کارگیری های دیگری هم دارااست که بعدا راجع آن سخن میکنیم.
التفات تگ کنونیکال
با اینکه بخش اعظمی از افراد مطمئن میباشند در صفحات خود محتوای تکراری ندارند ولی صفحه ها هر سایتی ممکن است رایا پارس  به دلیل آدرس های پارامتری و شیوه نوشتاری  Urlها، صفحه های تکراری برای شما ساخت و ساز شوند که باید مشکلات آنان را رفع نمائید.
آدرس های پارامتری
هنگامی موتورهای جستجو صفحات را مرور می کنند به صفحاتی برمی خورند که آدرس یکسانی با پارامترهای متفاوتی دارا‌هستند. (به آدرس این صفحه ها ، آدرس های پارامتری می گویند) مثل تارنما های فروشگاهی که بر اساس پارامترهای رنگ و سایز و نوع تولید ها را  فیلتر می کنند.
آدرس مهم
https://www. store.com /clothing/shirts.html
در شرایطی که بلوز های سایز XL را فیلتر کنیم
https://www. store.com /clothing/shirts.html/ ?Size=XL
رنگ آبی را به عنوان پارامتر دیگری به فیلتر خود اضافه کردیم. این آدرس ها صفحه ها مستقل ای برای گوگل به حساب می‌آیند what is seo   و به همین استدلال ممکن هست ، محتوای تکراری حساب شوند.
https://www. store.com /clothing/shirts.html/? color=Blue&Size=XL
موارد که باعث محتوای تکراری میگردند :
داشتن صفحه ها پرینت ( چاپی ) مستقل (example.com/print/page)
نسخه های موبایل تارنما (m.example/page)
آدرس های پارامتری برای ID های گوناگون (https://example.com?sessionid=3)
محتوای مشابه با آدرس های مختلف ( example.com/services/بهینه سازی  , example.com/specials/سئو )
صفحات با حروف کوچک و تبارک (https://example.com/page  , www.example.com/Page)
چرا تگ کنونیکال در سئو اساسی میباشد
 با معرفی الگوریتم پاندا گوگل اذعان کرد  به محتوای تکراری حساس میباشد در حالتی که تعدادی محتوای مشابه داشته باشیم ، گزینش برای گوگل سخت میگردد ویا :
1- نمی تواند محتوای با جزییات بیشتر را پیدا و ایندکس کند.
2- به کدام ورقه جایگاه بالاتری بدهد.
تگ کنونیکال برای موبایل
کافیست کد rel=”alternate”  ذیل را در ورژن تلفن همراه خود قرار دهید.
استفاده از تگ کنونیکال درPDF
برای نماد دادن فایل های غیر HTML مثل PDF نیاز داریم به جای استفاده از کد HTML تگ کنونیکال را در هدر خود قرار دهیم.
; rel=”canonical”
هنگامی که از تگ کنونیکال در هدر خود به کار گیری میکنید:
گوگل از این تگ صرفا در حاصل جستجو به کار گیری می کند.
اندازه شیت شما تغییر و تحول نمی کند. ( استعمال از تگ کنونیکال در به صورت بی آلایش قابلیت تغییر تحول اندازه شیت شما را دارااست)
صفحه های دارای تگ کنونیکال را درنقشه وب سایت پیاده سازی نمائید
پوشه sitemap مشتمل بر آدرس هایی از صفحه ها اصلی سایت شماست که به صورت فهرست شده ، در قالب کد html به کنسول گوگل ارسال میشوند. آدرس صفحاتی که برای معرفی به نقشه وب سایت خود گزینش میکنید ، در شرایطی که در آن‌ها از تک کنونیکال استفاده کرده بودید مسلما در نقشه وب سایت پیاده سازی فرمائید.
در صفحه ها تکراری از ریدارکت 301 به کار گیری فرمایید
صفحه ها مشابه یا تکراری خود را با یک ریدایرکت 301 به شیت ی اصلی که تگ Canonical دارد ، لینک کنید. تغییر و تحول مسیر 301 بهترین طرز می باشد تا مطمئن شویم کاربران و موتورهای جستجو به ورقه صحت هدایت شده اند. یادمان باشد زمانی از ریدایرکت 301 استعمال می کنیم یعنی یک ورقه برای همیشه به کاغذ دیگری منتقل گردیده است.
فقط هنگامی که محتوای تکراری دارید از تگ کنونیکال استعمال کنید چون تگ کنونیکال نمی تواند جایگزین ریدایرکت 301 باشد.
سخن نقطه نهایی
تگ کنونیکال می‌تواند نقص‌ صفحات تکراری و مشابه ما‌را برطرف کند. ورقه بهتری را برای ایندکس به گوگل نام گذاری کند و به سئو تارنما کمک کند تا رتبه صفحات ثابت بمانند. همچنین فهمیدیم صفحاتی که تگ کنونیکال دارا هستند صفحات اصلی وب سایت میباشند و برای تنظیم نقشه وبسایت از آن‌ها به کار گیری می کنیم. امید واریم این نوشته‌علمی به شما یاری کرده‌باشد تا از تگ کنونیکال در صفحه ها سایتتان درست و منطقی استعمال فرمائید و از صفحه های  تکراری خود خلاص شوید.

بک لینک و پیوند چیست و چه تاثیری بر سئو وبسایت دارد؟

در‌حالتی که میخواهید  توفیق نه در بهینه سازی وبسایت کسب فرمایید، اهمیت بک لینک و پیوند برای سایتتان را فراموش نکنید. هنوز هم بک لینک و پیوند جزو یکی از فاکتورهای موءثر در درجه بندی گوگل به‌حساب می‌آید، به این دلیل که با کمک آن میتوانید اعتبار اینترنت سایتتان نزد گوگل را بالا ببرید و در اینصورت مقام صفحات خویش در نتایج گوگل را بهبود ببخشید.


در ادامه در ارتباط این گزینه کلام میکنیم که بک لینک دقیقا چیست، یک بک پیوند عالی می بایست چه خصوصیت هایی داشته باشد و در‌پی نحوه ی بازرسی بک لینک و پیوند برای وب سایت را به شما فراگیری میدهیم.


بک لینک و پیوند چیست؟

بک لینک و پیوند (Backlink) یا این که به عبارتی لینک سازی فرنگی به معنای پیوند از یک برگه در یک وبسایت به شیت ای از یک تارنما دیگر میباشد. در شرایطی‌که کسی به سایت شما لینک دهد، در این‌حالت‌‌‌ شما یک بک لینک برای تارنما خویش دارید و در صورتی‌که شما به سایت دیگری پیوند دهید، سئو در مشهد آن وب سایت دارنده یک بک لینک و پیوند از تارنما شما خواهد بود.


اثر بک پیوند بر بهینه سازی تارنما چیست؟

بک لینک و پیوند بر سه قسمت اساسی تارنما شما تاثیر می گذارد. این سه قسمت عبارتند از:


1- رتبه بندی (Ranking)

موتورهای جستجوگر مانند گوگل لینک و پیوند دهی را تحت عنوان رای پشت گرمی به سایت در حیث می‌گیرند. رایا پارس مجموعاًًًَ، هر چه به صفحه ها سایت شما لینک و پیوند بیشتر داده گردیده باشد، احتمال اینکه در سکو‌های اولیه نتیجه ها کاوش مربوط باشند، بیشتر میگردد.


2- قابل کشف بودن (Discoverability)

موتورهای کاوش با مرور دوباره صفحاتی که از پیشین وجود داشتند و تحقیق لینک و پیوند‌های موجود در آن‌ها، محتوای تازه را پیدا می نمایند. از‌آنجا‌که موتورهای کاوش بیشتر صفحه ها محبوب را مرور می نمایند، چنانچه از این صفحات محبوب بک لینک اخذ کرده باشید، what is seo سریعتر محتوا نو شما‌را شناسایی کرده و ایندکس می نمایند.


3- ترافیک ارجاعی (Referral Traffic)

مقصود از بک لینک و پیوند این میباشد که یوزرها به صفحات مفیدی که در موتورهای کاوش وجود دارااست، هدایت شوند. در واقع بک لینک‌ها قابل کلیک هستند و هنگامی که کاربری بر روی این لینک و پیوند‌ها کلیک می نماید، قادر است به سایت شما وارد گردد.


یک بک لینک و پیوند عالی چه خصوصیت های داراست؟

تمامی بک پیوند‌ها دارنده قیمت یکسان نیستند. درین قسمت از نوشته‌ی‌علمی به شما می گوییم که یک بک لینک عالی بایستی چه خصوصیت هایی داشته باشد:


1- رابطه موضوعی (Relevance)

گوگل به بک پیوند‌هایی که به یک وب سایت مرتبط داده می‌گردد، امتیاز بیشتری می دهد، چون احتمال کلیک یوزرها بر روی آن بیشتر میباشد. البته این گزاره به چه معناست؟ فرض فرمائید که یک وبسایت لوله کشی از دو شیت گوناگون بک لینک داشته باشد، یک کاغذ در خصوص چرم باشد و مورد صفحه ی دیگر فروش لوازم ساختمان سازی باشد، در اینصورت بها بک لینک و پیوند شیت دو‌مین بیشتر از کاغذ نخستین میباشد، به این دلیل‌که دارنده رابطه موضوعی با تارنما لوله کشی می باشد.


2- اعتبار (Authority)

بک لینک و پیوند از صفحه ها اینترنت توانمند، اعتبار (Authority) بیشتری نسبت به وب سایت‌های ضعیف برای وب سایت شما ایجاد کرد می نماید. میان آتوریتی یک شیت و ترافیک ارگانیک یک ارتباط بدیهی وجود دارااست. البته مدام بک لینک و پیوند از صفحات کارکشته سبب ساز افزایش اتوریتی (اعتبار ورقه) نمی‌شود.


نمودار ارتباط ی در میان اعتبار صفحه ها اینترنت با میزان ترافیک طبیعی

براساس اطلاعیه گوگل، اعتبار یک صفحه به صورت هم اندازه میان آحاد پیوند‌های خروجی در ورقه وب سایت تقسیم میگردد. براین اساس در صورتیکه از دو ورقه بک لینک داشته باشید و یک کدام از دارنده پیوند‌های خروجی بیشتری نسبت به کاغذ دیگر باشد، در حالتی که بقیه موقعیت این دو کاغذ با یکدیگر شبیه باشد، لینکی که از برگه با پیوند خروجی کمتر داده گردیده‌است، آتوریتی (اعتبار) بیشتری دارد.

البته این آیتم به همین آسانی وجود ندارد. زیرا گوگل عامل ها گوناگون دیگری نیز در رسیدگی معیار ارزش بک پیوند ها در لحاظ می‌گیرد. برای مثال پیوند سازی داخلی نیز به آتوریتی یک ورقه کمک می نماید.


قرائت این مقاله را از دست ندهید: مداقه لینک سازی داخلی چیست

3- ترافیک (TRAFFIC)

بک لینک و پیوند‌ها از صفحه ها پر بازدید معمولا بیشتر از صفحه ها معدود بازدید ترافیک برای وبسایت تشکیل داد می نمایند. اما پرسش مهم این می‌باشد که آیا بک لینک از صفحات پربیننده اثر مثبت بیشتری بر سکو بندی تارنما در گوگل نسبت به صفحات با بازدید کمتر داراست؟ برای جواب به‌این پرسش 44.589 سایت متعدد تفحص گردیده‌است که سود ی آن به طور تحت می باشد:


یک ارتباط نادر اما اشکار دربین مرتبه بندی و بک پیوند از صفحات با ترافیک ارگانیک وجود دارد. اما نکته‌ای که وجود دارااست این می باشد که تعداد لینک‌های موجود در یک ورقه و آتوریتی آن ورقه مداقه بیشتری در اثر بک لینک ها دارند.


4- محل قرار گیری (Placement)

از آن جا که یوزرها به احتمال زیاد بر روی لینک و پیوند‌های پر رنگ بیشتر کلیک می نمایند، بعضی از بک پیوند‌ها در سایت‌ها از توان بیشتری نسبت به بقیه بک لینک و پیوند‌ها منتفع می‌باشند.


اگر لینکی در نصیب محتوای اصلی یک برگه باشد و برای آن از اتومات و رنگ دیگری مستعمل باشد که باعث پررنگ شدن آن گردد و برای مثال‌ای برای لینک دهی مصرف شده باشد که قابلیت و امکان اینکه استفاده کننده بر روی آن کلیک نماید بیشتر باشد، به احتمال زیاد این لینک اثر بسیار متعددی بر رنک وب سایت شما داراست.


از طرفی در شرایطی‌که از خصوصیت‌هایی به کارگیری فرمائید که احتمال کلیک کردن بر روی آن کم باشد، مانند قرار تهیه کردن لینک در پایین کاغذ با به عبارتی رنگ و به عبارتی اتوماتیک تمام متن و به کار گیری از انکر تکستی که مورد عشق یوزرها وجود ندارد، این بک لینک و پیوند بر رنک تارنما شما تاثیری ندارد.


مدام هنگام لینک‌دهی به این گزینه دقت نمائید که محل قرار گیری بک لینک و پیوند به تارنما شما در کجا قرار می‌گیرد. در صورتی‌که پیوند شما در نصیب زیر ورقه باشد یا این که در نوار کناری (ساید توشه) یار و همدم با لینک و پیوند پنجاه سایت دیگر باشد، احتمالا هیچ تاثیری بر روی سکو بندی اینترنت سایتتان ندارد و شما بیهوده برای ایجاد کرد بک لینک و پیوند هزینه نموده اید.


قرائت این نوشته‌علمی را از دست ندهید: چگونه در صفحه اول کاوش گوگل قرار بگیریم

5- لینک followed در عوض nofollowed

لینک نوفالو معمولا بر رتبه بندی صفحات تارنما اثر نمی گذارد اما برخی اوقات اثر کمی تشکیل داد می نماید. از‌آنجا‌که لینک و پیوند سازی فرنگی نیاز به زمان و کوشش متعددی دارد مدام در پی لینک و پیوند دهی فالو باشید و این آیتم را در الویت خویش قرار دهید. اما در صورتی پیوند نوفالو گردیده نیز به وبسایت شما دادند، زیاد اندوهگین نشوید، چون این قابلیت وجود دارد که‌این بک لینک و پیوند بر بهینه سازی اینترنت سایتتان اثر مثبت بگذارد.


6- انکر تکست (Anchor Text)

انکر تکست به کلمه ها قابل کلیکی گفته می‌گردد که بک پیوند با استفاده از آن‌ها تشکیل داد می گردد. گوگل در اطلاعیه‌های خویش اعلام نموده است که انکر تکست بر رتبه بندی صفحات سایت تاثیر میگذارد.


گوگل از یک سری تکنیک برای بهبود چگونگی کاوش استفاده می نماید که مثلا این تکنیک‌ها می شود به محتوای هر ورقه، انکر تکست و داده ها مرتبط به آن اشاره نمود.


مبنی بر تحقیقاتی که روی 38.614 کاغذ متفاوت اینترنت انجام یافته می باشد، معین شده که در میان انکر تکست و درجه بندی وب سایت‌ها همبستگی ضعیفی وجود داراست.


در غایت باید گفت در شرایطی که چه انکر تکست اصلی میباشد، اما اثر آن به اندازه بقیه مولفه‌ها نیست.


چه‌گونه می توان بک لینک و پیوند ها را رسیدگی کرد؟

برای استیناف بک لینک‌های یک سایت دو روش وجود داراست. در طرز اولیه شما فقط میتوانید وب سایت‌هایی که وابسته به شما هست را از نگاه لینک ‎دهی بازرسی نمایید. البته در روش دوم ضمن وب سایت خویش، پیوند‌های بقیه سایت‌ها را نیز میتوانید تحقیق فرمائید:


استیناف بک پیوند در Google Search Console

سرچ کنسول گوگل (Google Search Console) به شما اطلاعاتی درباره ترافیک ارگانیک و تلاش کلی اینترنت سایتتان میدهد و به کار گیری از این ابزار بدون‌پول میباشد. صرفا ما یحتاج برای خویش یک حساب بدون پول ساخت نمائید و در آن مالکیت وب سایت خویش را تائید نمائید. پس از اینکه برای خودتان یک اکانت کاربری ساخت کردید روی گزینه Links در نوار کناری کلیک نمایید.


در نصیبExternal links تعداد مجموع بک لینک‌های منحصربه‌فرد اینترنت سایتتان وجود دارااست و شما میتوانید آن‌ها را مشاهده کنید.

استراتژی موفق در SEO Off Page

offpage seo که به بهینه سازی seo off-page پر اسم و رسم است جزء یکی‌از ارکان های اساسی سئو سایت به حساب می‌آید. مسلما شنیده اید که میگویند لینک سازی یک کدام از قسمت های اصلی سئو آف پیج است، البته لزوما و برخلاف تصور اغلب حصول و امور آحاد offpage seo وجود ندارد. اکثری سئوی سوا شیت را هم معنی با لینک سازی میدانند
می‌دانند
می دانند
میدانند
، آیا حقیقتا اینگونه است؟
در این نوشته ی علمی میخواهیم به‌این بپردازیم که آیا همه استخراج و امور مایحتاج میباشد به سئو خارجی بپردازند یا این که توجه کردن به بهینه سازی داخلی برای سئو سایت کفایت می نماید. چه استحصال و کارهایی در چه اندازه نیاز دارا‌هستند که به offpage بپردازند و اینکه سئو خارجی مشتمل بر چه مباحثی میباشد. به‌دنبال به جواب کل این سوالهای میپردازیم تا بتوانیم شما‌را در راستای مدیریت سئوی خارجی وبسایتتان ارشاد کنیم

الگوریتمی که گوگل برای رتبه بندی محتوا استفاده می نماید، در واقع داده هایی را آرم می‌دهد  سئو در مشهد که نتیجه ها از تفحص عامل ها سکو بندی موتور کاوش میباشد و عامل ها مربوط به offpage seo بیشتر از ۵۰ درصد روی عوامل سکو بندی گوگل اثر می‌گذارد. اینجاست که لینک سازی و سئوی خارجی گاها مهمتر میباشد سئو داخلی میگردند.
سئوی خارجی چیست
شما میتوانید آحاد بازدیدکنندگان در عالم را به خویش جلب کنید، اما صرفا دلیلی که آنها به تارنما شما برگشت می نمایند این است که توسط گوگل معرفی می‌شوید و گوگل به آن ها می‌گوید که شما برای آن‌ها منبع نه میباشید. اینکه شما بتوانید پشت گرمی گوگل را به خویش جلب نمایید در سئو عنایت بالایی دارد و معیار بازدید شما‌را فراتر می‌برد. رایا پارس ولی شما هم می توانید از این ترافیک به دست آمده از روش جستجوی ارگانیک در راستای هدف های خویش به کار گیری فرمائید و محصولاتی را به آن‌ها ارائه دهید که یوزرها به آن‌ها عشق مند می‌باشند.

البته برای آنکه بتوانید در‌این گام چیره باشید نیاز دارید از دارای تخصصwhat is seo  وب سایت خویش بخواهید مواقعی را رعایت نماید تا بیشتر و عالی به جذب مخاطبان شما یاری دهد. برای مثال:

پیش از تایپ کردن تصور کنید و غرض خودتان را معلوم نمایید
یک ساختار محتوای اختصاصی خویش را ساخت‌و‌ساز نمایید
رسیدگی درباره کلمات کلیدی را در راءس فعالیت خویش قرار دهید
محتوایتان می بایست مورد پسند استفاده کننده باشد
محتوایتان بایستی دارنده تیتر جالب و هدفمند باشد و پاراگراف بندی مشخصی داشته باشد
محتواهای شما می بایست دارنده لینک و پیوند داخلی به مطالب قبل باشد
برای تکثیر محتوا هایتان طرح ریزی ظریف داشته باشید
offpage، تجسم هر تلاشی می‌باشد که یک متخصص سئو در خارج از وبسایت برای بهبود رتبه بندی موتور کاوش (گوگل) اعمال می‌دهد. لینک و پیوند سازی بخش بزرگی از این آیتم است، ولی دنیای پیوند سازی بسیار گرانقدر خیس از آن می‌باشد که بتواند در یک محتوا بگنجد.

 

 بهینه سازی داخلی در مقابل offpage seo
سئو داخلی چیزی میباشد که شما بر آن در دست گرفتن جامعی دارید، در حالی که مدام در امر seo OFF PAGE به این شکل وجود ندارد. شما در فرایند seo داخلی می بایست به دسته ای از ضوابط و اصول پایبند باشید ولی بهینه سازی داخلی ممکن میباشد دنیای نامنظمی را در تصور شما باشد. البته این تفکری میباشد که اغلب متخصصین seo دارا‌هستند.

مسلما تا به موقتی بدین منفعت رسیده اید که تکنیکی که در سئو خارجی اجرا میکنید نمی دانید که دقیقا سبب ساز میگردد شما در کدام رده در صفحه نتیجه ها کاوش قرار  بگیرید! در‌حالتی که بدین بهره نرسیده اید احتمالا با حریف های سرسختی روبه رو نبوده اید. ولی آنچه مدام در offpage مطرح میگردد این پرسش میباشد که آیا همه چیز تماماً تحت در اختیار گرفتن شماست؟ در حالتی که جواب شما به‌این منفی باشد، به احتمال زیاد از سئوی خارجی حرف میکنید.

فرق سئو داخلی با سئوی آف پیج چیست؟
همانگونه که درباره بهینه سازی داخلی تصورهای غلطی وجود داراست مانند اینکه سئو داخلی تنها seo محتواست و تکرار کلمه و واژه کلیدی در متن، قرار دادن آن در محتوا، تایتل، تگ alt عکس و...

درباره سئوی خارجی هم اینگونه تصور غلطی وجود دارد و اکثر وقت ها استحصال و امور یا این که حتی مدیرهای مارکتینگ یک تارنما فکر میکنند هر که از سئو آف پیج سخن می نماید فقط داراست درباره بک پیوند حرف میزند. ولی همه متخصصین seo به حادثه اطمینان می‌گویند نه فقط لینک و پیوند سازی وجود ندارد.

سئو داخلی رویدادی تحلیلی و خلاقانه میباشد که در جهت بهبود مشاهده سایت به وسیله موتورهای کاوش گزینه به کارگیری قرار میگیرد. در واقع آنچه باید در سئو داخلی بدانید بسیار متنوع میباشد چرا‌که باید صفحه های سایت شما طوری باشد که بتوانید به آحاد سوال ها مخاطب جواب  خیر بدهید.

بهینه سازی داخلی بسیار بالاتر از محتوا هست دقیقا تصویری که برخلاف تصور مردم می باشد. در مرحله نخستین  لازم میباشد که محتوای خویش را بسازید اما بدین خواسته وجود ندارد که تمام فرایندی که شما بایستی برای سئوی داخلی بپردازید محتوا و سئو محتواست.

لازم میباشد بدانید که seo داخلی بیشتر از مواقعی که گفته می توان به مورد ها فنی تارنما گره خورده است. در حالی که offpage seo سوا سایت شما بیشتر به این میپردازد که چطور به وب سایت شما آتوریتی بیفزاید، حتی درجه وبسایت شمارا ارتقاء دهد یااینکه چطور شما‌را توسط تارنما های دارای اعتبار به یوزرها بنامد.
بنابراین، با وجودی که صحبت زدن از تأثیر نسبی این دو مجموعه تکنیکی، منطقی و قابل درک می‌باشد، ولی می بایست همواره به خاطر داشته باشیم که بهینه سازی داخلی و سئوی آف پیج تکمیل کننده یکدیگر هستند و موتورهای کاوش اینگونه تفکیکی را قائل نیستند و این گفت و گو، تنهاُ یک طبقه بندی است.

هر دو شیوه سئو یعنی سئو داخلی و سئو آف پیج هیچ کدام نسبت به دیگری بلندتر نیستند، یعنی برای به منفعت نشستن سئو تارنما خویش، می بایست به پیاده‌سازی هر دو عنصر اعتنا کافی داشته باشید.

۲۰ اطمینان خطا seo ۲۰۱۸ که می بایست آن ها را رخنه‌ کنید

۲۰۱۸ است.بهینه سازی ۲۰۱۸ شاید در محور با سال‌های پیشین تفاوتی نداشته باشد ولی مهم آن است که شما ایرادات سال های گذشته را در به روز رسانی سایت خویش مرتکب نشوید. اشتباهاتی که بسیاری از صفحه های اینترنتی در سال ۲۰۱۸ به آن دچارند. با بازرسی کامل این نوشته ی علمی شما کارداران بسیار کلیدی برای برتری ورقه خویش در سال ۲۰۱۸ به دست می آورید.
این مقاله ترجمه‌ای میباشد از وب سایت هاب‌اسپات با تیتر “بهینه سازی myths you should leave behind in 2018 ۲۰ “که کارایی گردیده‌است
شد‌ه‌است
گردیده‌است
شده است
شده است
به طور یک نوشته‌ی‌علمی بدون نقص و باکم‌ترین تغییرات در دست شما قرار بگیرد. نوین مارکتینگ مقالات مرجع بهینه سازی تارنما ، سئو در مشهد گوگل ادوردز، طراحی وب و مارکتینگ را به طور مداوم ترجمه می‌نماید و منتشر می‌سازد.

این نوشته ی علمی سوالاتی از این دست را جواب میگوید :

آیا در بهینه سازی ۲۰۱۸ ما می بایست خویش سایتمان را به گوگل معرفی کنیم ؟
تکثیر محتوا خوب میباشد یا این که پیوند سازی بیشتر ؟
آیا راز نگاری SSL روی seo ۲۰۱۸ سایت تأثیر داراست؟
فایده‌ای که از سئو می بریم چقدر اهمیت دارااست ؟
آیا توضیحات متا بر رتبه‌بندی کاوش اثر متعددی دارد؟
انطباق کلمه ها کلید باید در چه حدی باشد ؟
بهینه سازی در سال ۲۰۱۸ چه پاپ آپی را مزاحم می‌داند؟
تأثیر الگوریتم رنک برین در سئوی ۲۰۱۸ چیست ؟
انباشتگی کلمات کلید چه بلایی به رمز سایت شما می‌آورد
تگ های هدینگ مانند H1 در محتوای شما چه نقشی ایفا می‌نماید؟
کاغذ اصلی خلوت عالی می‌باشد یا این که نا مرتب و کدام یک در بهینه سازی ۲۰۱۸ بیشتر تأثیر میگذارد؟
و ده‌ها پرسش از این دست.

مهم ترین موضوعاتی که در‌این نوشته ی علمی به آن اشاره شد‌ه‌است آنهایی می باشند رایا پارس  که وب سایت‌های فارسی زبان در بهینه سازی ۲۰۱۸ خویش هنوز مراعات نمی کنند و از همین شیوه ضربات بسیار متعددی را متحمل می‌شوند.

۱. سئو ۲۰۱۸ جایی برای چگونگی است خیر کمیت
در طول این نوشته‌ی‌علمی در بخش اعظمی از فصل‌ها به‌این نکته اشاره گردیده‌است که از کمیت وب سایت خویش بکاهید و بر چگونگی آن بیفزایید. این مهم است که از نخستینِ پیدایش مقوله seo بارها و بارها گوگل و متخصصان غیر فارسی لهجه بهینه سازی به آن اشاره کرده‌اند؛ بالا بردن چگونگی مقالات، صفحه های فرود وبسایت، بالا بردن چگونگی لینک‌های ورودی به وب سایت و همین طور بالا بردن چگونگی لینک و پیوند‌های داخلی سایت؛ همه و کلیه در بهینه سازی ۲۰۱۸ به شدت مؤثر میباشد. در سفارش‌هایی که نوین مارکتینگ برای سئوی وبسایت‌های اهل ایران اخذ می‌نماید وسیع ترین معضل همین زمینه میباشد چون صاحبان دستیابی و امور به شدت بر روی کمیت تارنما خویش تأکید می‌نمایند و این در حالی میباشد که چگونگی وب سایت از هر چیز دیگری می‌تواند برای آنها مفیدتر باشد.

یکی از دلایلی که در نوین مارکتینگ مقالاتی مانند ۲۰ اعتقاد غلط در بهینه سازی ۲۰۱۸ منتشر می‌گردد what is seo  همین فرهنگ سازی برای کیفی نگری به وب سایت‌هایی است که در گویش فارسی منتشر می شود. لطفا حتما مباحث کیفی این نوشته‌علمی را بخوانید



۲. شیت خلوت یا این که کاغذ نامرتب کدام یک خوب هست
این یکی‌از بلندمرتبه‌ترین خطاها صفحات فارسی گویش همهمه کلافه کننده آن‌هاست. در این نوشته‌ی‌علمی در یقین نادرست ۱۰ به آن اشاره شد‌ه‌است. این حقیقتی میباشد که صفحات اینترنت فارسی لهجه چه از دید seo ۲۰۱۸ چه در سال های گذشته به شدت شلوغ‌اند. در هر کناره‌ای از صفحه های اینترنت فارسی یک بنر در در حال حاضر چشمک زدن است و یک جمله در حالا عرض‌اندام. موقتا آن که در صفحه های اینترنت غیر فارسی گویش به ویژه صفحات بین‌المللی کاملا بر عکس این زمینه کار میگردد. اطراف عظیمی مانند دراپ جعبه برای ورود کاغذ‌ای به شدت خلوت دارااست.

خلوت کردن صفحه ها اولیه وبسایت شاید در نگاه نخستین به درآمد استحصال و کارهایی که‌این صفحات برای آنان پیاده سازی گردیده‌است، لطمه بزند. اما شما با این شغل به تعیین استفاده کننده خویش احترام می‌گذارید. این جنبش ولی باعث میگردد که شما بر محصولی که از روش وبسایت خویش به دست بازدیدکننده می رسانید تمرکز فرمائید و به بهبود چگونگی مال خویش بپردازید. بازهم می‌بینید اینجا هم پای چگونگی به دربین آمد؟! قبلا گفتم که سئو ۲۰۱۸ سئوی چگونگی میباشد موقتی بایستی بیان‌کنم اینترنت ۲۰۱۸ اینترنت چگونگی است.

۳. اهمیت کلیت سئوی ۲۰۱۸ بر نکات اساسی جزئیات و کلیات
هدرهای وبسایت شما به چه شکل هست؟ یک سری تا h2 در شیت دارید؟ چگالی کلمه ها کلیدی چقدر می‌باشد؛ یک سری پیوند از کاغذ به صفحات دیگر داده اید؛ انکرتکست لینک و پیوند‌های شما چه اندازه می باشد؟ این ها چقدر التفات دارا هستند؟ چقدر مهم است که متن شما ۹۰۰ یا این که ۱۱۰۰ واژه و کلمه می‌باشد. شاید برای مولف شما اساسی باشد، چون در قبال هریک کلمه بیشتر پول بیشتری از شما میگیرد اما برای سئو ۲۰۱۸ و گوگل در سال ۲۰۱۸ این موضوعات چندان اصلی وجود ندارد. اما هنوز تماما بی‌ا‌همیت نشده می باشد البته در بهینه سازی ۲۰۱۸ این موضوعات اهمیت خویش را آهسته آهسته از دست می‌دهند و از سوی دیگر موضوعاتی که کلیت متن را در بر می گیرند، برجسته خیس میشوند. این واقعیتی است که گوگل هر روز با هوش خیس می‌گردد و هر روز فریب دادن گوگل طاقت فرسا خیس میگردد. گول زدنی که با متنی در ظواهر قشنگ با هدرها و انکرتکست‌ها و لینک‌های خوش قواره و در داخل کش دار و بی‌محتوا و ملال آور شکل می‌پذیرد.

۴. فیچر اسنیپت در اینترنت فارسی
نوین مارکتیگ مرجع تخصصی seo و ادوردز در جمهوری اسلامی ایران میباشد از این رو جدیدترین مقاله ها را برای سئو ادوردز و مارکتینگ در وبلاگ خویش منتشر می نماید. شما می‌توانید دیگر مقالات وبلاگ نوین مارکتینگ را در این باره تفحص فرمائید .

اینجانب در اینجا بعضا از مباحث این مقاله را برای تارنما‌های فارسی بازگو کردم. حیث شما چیست؟ با ما در میان بگذارید و کامنت بگذارید به خصوص در صورتی‌که یک اینترنت مستر حرفه‌‌ای می‌باشید. درانتظار دیدگاه ها شما هستیم