مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

گوگل تلاش می کند تا کیفیت محتوای شما را ارزیابی کند

سئو سایت گوگل به شدت در همت است که با طراحی الگوریتم ها گوناگون ، کیفیت محتوای شمارا آنالیز کند. به تازگی هم با الگوریتم رنک برین سعی در کشف واکنش کاربر نسبت به محتوای شما دارد. در شرایطی‌که برای کاربرها جالب باشد گوگل نمره بهتری به شما می دهد. البته این را فراموش نکنید که گوگل شما‌را تنها نسبت به رقبایتان می سنجد. و در‌صورتی‌که همت شما نسبت به آنها بهتر باشد رتبه بهتری دریافت میکنید.


3-بهینه سازی تگ ها

پس از اینکه محتوای خود را به صورت بهینه سازی شده آماده کردید ، نوبت به seo متا تگ ها می‌رسد. اما فراموش نکنید که کلیه این فرایند بهتر می باشد که گذشته از انتشار یک صفحه و یا یک پست صورت پذیرد.

از در بین تگ های متا دوتای آن ها خیلی اهمیت دارا‌هستند.


تگ عنوان Title Tags

تگ توضیحات متا Meta Descriptions

دلیل اهمیت این دو تگ در‌این می باشد که در صفحه جستجوی گوگل نمایش داده میشوند. در عمل این دو گزینه از جمله مواردی میباشند که کاربر قبل از کلیک کردن بر روی وبسایت شما مشاهده می‌کند. پس هرچه قدر دیدنی تر باشند و تفکر بیشتری روی آن ها شده باشد ، سبب میگردند که نسبت به رقبا بازدیدکننده بیشتری جذب نمائید. خیلی وقت ها پیش می‌آید که محتوای وب سایت شما فوق العاده است. و حتی بهترین پاسخ را به نیاز کاربران می دهد. البته شما عنوان و توضیحات جذابی گزینش نکرده اید. همین برهان منجر می گردد که کاربران، تارنما شما را باز نکنند و محتوای جذاب شما‌را نبینند.


البته گوگل هم در بهینه سازی داخلی به تگ عنوان بسیار اهمیت می دهد. اما اعلام کرده است که تگ توضیحات را برای جایگاه دهی باز بینی نمی کند. البته این دلیل نمی‌شود که شما روی تگ توضیحات فعالیت نکنید. چون شما می توانید با توضیحات جذاب کاربر را ترغیب به کلیک کردن فرمایید. و همین برهان به صورت غیر بدون واسطه بر روی منفعت بهینه سازی سایت شما تاثیر میگذارد.


4 – به کار گیری از url های مناسب

همانطور که می دانید url ها باعث می‌شوند که هر ورقه یک آدرش مخصوص و معلوم داشته باشد. همیشه این سوال بوده که url های فارسی بهتر می باشد یا انگلیسی ! پاسخ من بدین سوال این می باشد که تفاوتی نمی کند. و تنها عامل مهم که گوگل هم روی آن تاکید دارااست ، استفاده از کلمه و واژه کلیدی در URL است. گوگل انقدر هشمند شده است که می تواند کلمه کلیدی شما را ترجمه کند و با محتوای کاغذ مقایسه کند. به همین برهان سفارش بنده استعمال از URL های انگلیسی است. چون هنگام اشتراک گذاری لینک در جاهای گوناگون ، ظاهر مناسبی دارند. پیشنهاد میکنم نوشته‌ی‌علمی ای که درخصوص تاثیر ساختار یو آر ال (url ) بر seo نوشته ام را مطالعه کنید.


5 – به کار گیری از تصاویر بهینه شده در محتوای خود

گوگل به محتواهای بدون نقص بسیار اهمیت میدهد. یکی از عواملی که باعث کامل شدن یک محتوا می گردد ، به کار گیری از تصاویر مناسب هست. البته این آیتم تنها درصورتی که به صورت درست استعمال شود اثر گذار هست. در غیر این فیس حتی ممکن می باشد به ارزش محتوای شما ضربه هم بزند. در هنگام بهینه سازی داخلی بدون شک باید به تصاویر اعتنا ویژه ای داشته باشید. از دست اندرکاران تاثیر گذار می توان به موارد تحت اشاره کرد :


به کار گیری از عکس اختصاصی

seo حجم عکس با مراقبت کیفیت آن

به کار گیری از اندازه های از پیش تعیین شده

استعمال از فرمت های مناسب

استعمال از تگ alt و استفاده کلمه و واژه کلیدی در آن

6 – نمایش مناسب تارنما در موبایل و تبلت

این روزها اکثر کاربران از طریق موبایل و تبلت به جستجو می‌پردازند. به همین دلیل نمایش درست سایت در گوشی به یکی فاکتورهای تاثیرگذار در سئو داخلی تبدیل شده است. جدیدا گوگل Mobile-first indexing را بر روی اکثری از وب سایت ها فعال کرده است. کار آن این می باشد که تارنما شمارا ابتدا از طریق نسخه تلفن همراه سکو بندی می‌نماید. بهتر است بگوییم که موبایل را در حق اولویت قرار داده می باشد. گوگل از این شیوه به صاحبان تارنما ها فشار می‌آورد تا نسخه موبایل را به بهترین رخ ممکن باصرفه کنند. حتی می بینیم که تارنما های بزرگ هم تخت‌گاز نسخه موبایل خود را بهینه کردند. چون به خوبی فهمیدند که واحد سنجش گوگل برای نمره دهی به سمت موبایل رفته است. و در حالتی‌که اقدامی در‌این راستا نکنند از بازی عقب خواهند زمین‌خورد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد