مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

رتبه سایت خود را در گوگل و الکسا پیدا کنید

سئو سایت  هر کدام از موتورهای جستجو گر (مانند گوگل و یاهو) به صفحه ها وبسایت‌ها بر حسب الگوریتم های مختص خودشان امتیاز میدهند. هر قدر سایتی امتیاز بالاتری داشته باشد، در هنگام اکران نتیجه ها search، در خط بالاتری قرار می گیرد و این به معنای ورود تماشاچی اضافه از وبسایت‌های کاوش گر میباشد. ولی چه گونه می‌قدرت از مرتبه وبسایت خویش در اینترنت باخبر شد؟ چه معیارهایی برای معلوم کردن سکو وبسایت و رنکینگ وب سایت در وب موجود هست.

ما در‌این نوشته‌ی‌علمی برای شما توضیح خوا‌هیم اعطا کرد که سکو تارنما بر چه شالوده به حساب آوردن میشود و معیارهای گوناگون برای مرتبه بندی صفحه های اینترنتی کدام می باشند و همینطور رنکینگ وب سایت های متعدد را بازبینی خوا هیم کرد.

مرتبه تارنما و طرز بازبینی آن
او‌لین چیزی که‌این روز ها به‌تیتر درجه وب سایت ها مطرح میباشد Pagerank گوگل میباشد. گوگل امتیازی را دربین 0 تا 10 به وبسایت‌ها و صفحه های داخلی آن ها میدهد که هر قدر این امتیاز فراتر باشد نشان از مهم بودن تارنما دارااست. این امتیاز بندی نسبتاً هر ماه یکبار یا این که دو توشه بوسیله گوگل باز‌بینی گردیده و تغییر و تحول میکند. برای اینکه امتیاز پیج رنک تارنما‌های متعدد را در طول مفتوح کردن آن تارنما ملاحظه کنید می توانید به نشانی www.pagerank.net مراجعه نمایید و نشانی کاغذ گزینه نظرتان را وارد فرمایید تا امتیاز آن را به شما اعلام نماید.

احتساب PageRank گوگل فعالیت بسیار عصر بری میباشد و توشه محاسباتی متعددی به گوگل وارد می کند، در مورخ 28 فروددین ماه 1395، گوگل اکران پیج رنک را وقف عام غیرفعال کرد. گوگل طی اطلاعیه‌ای ذکر کرد که به جهت سوء به کار گیری برخی اینترنت مسترها از پیج رنک و به کار گیری از آن تحت عنوان معیاری برای بها گذاری تارنما و فروش بک پیوند به سایرین، دیگر پیج رنک را به طور همگانی اکران نمی‌دهد و صرفا از آن تحت عنوان یک مقدار سنجش برای الگوریتم‌های خودش به کار گیری مینماید و اینترنت مسترها امروزه از اتوریتی autorithy تحت عنوان میزان سنجش اعتبار تارنما به کارگیری می کنند که یک مقدار عددی دربین 0 تا 100 میباشد و هرچه این عدد به 100 نزدیک‌خیس باشد، اعتبار و اقتدار وب سایت فراتر میباشد. این ترازو بوسیله کمپانی MOZ تولید گردیده و با سنجش تیم‌ای از دست اندرکاران گوناگون راجع‌به یک وبسایت معقول میگردد.

برای اکران اتوریتی تارنما می توانید به http://opensiteexplorer.com رجوع‌نمایید و نشانی وبسایت خویش را در فریم مربوطه وارد فرمایید یا این که تولبار moz را بر روی مرورگر کروم خویش نصب فرمائید.

در شرایطی‌که تحت عنوان یک مدیریت وبسایت قصد دارید به سایتی پیشنهاد رپورتاژ یا این که بک لینک و پیوند بدهید بهتر میباشد در آغاز اتوریتی آن را بازنگری فرمائید و ترجیحا از وبسایت‌هایی با اتوریتی پایین 20 پیوند نگیرید. چون لینک و پیوند‌های بی کیفیت ممکن میباشد به جایگاه بندی وب سایت شما جراحت برسانند. در حیث داشته باشید که میزان اصلی امتیاز صفحه ها اینترنتی کماکان پیج رنک گوگل میباشد و PA و DA صرفا تخمینی برای مرتبه صفحه های اینترنتی میباشند و ممکن میباشد با مقادیر گوگل تطابق نداشته باشند.

در لحاظ داشته باشید که میزان پیج رنک گوگل بر این مبنا تمجید می‌گردد که لینک و پیوند‌های صفحه ها اینترنتی به یکدیگر امتیاز یکسانی ندارند و هر ورقه‌ای که پیچ رنک بالاتری داشته باشد امتیاز بیشتری خواهد داشت و این امتیاز را به صفحاتی که به آنان لینک و پیوند داده میباشد منتقل می نماید (فارغ از آنکه از امتیاز خویش کاسته شود) به همین جهت برای یک وبسایت اینترنتی بسیار مهم میباشد که از سایت‌هایی پیوند محل ورود اخذ نماید که امتیاز بالاتری دارا‌هستند. هر چه امتیاز محل ورود وب سایت شما طولانی تر باشد، گوگل نیز امتیاز بیشتری به تارنما شما ارائه می دهد.

درجه تارنما در گوگل

سکو تارنما در الکسا بر چه اساسی مشخص و معلوم می گردد؟
تارنما الکسا (http://www.alexa.com) نیز یک رنک برای صفحه های وبسایت‌ها تعریف‌و‌تمجید می‌نماید و داده ها نسبتا جامعی را هم در باره تارنما ها ارائه میدهد. به نشانی =https://www.alexa.com/siteinfo?q بروید و نشانی تارنما خویش را وارد فرمائید. همانگونه که می‌بینید امتیاز و ترافیک شمارا با جزئیات جامعی ارائه می‌دهد. همینطور این تارنما قابلیت مقایسه نموداری ترافیک 2 وب سایت را با هم مهیا کرده است.لینک و پیوند های دیگرافراد به وبسایت شما : برای اینکه ملاحظه کنید یکسری وب سایت بشما پیوند داده اند می‌توانید به وبسایت گوگل بروید و در بخش کاوش، نشانی تارنما را با اضافه کردن عبارت :link در اولِ آن بنویسید. به عنوان مثال : link:www.seo24.ir

در لحاظ داشته باشید که سایت الکسا این قابلیت و امکان را در چنگ شما قرار میدهد تا حالت بازدید وب سایت‌های متفاوت را ملاحظه کنید (حتی در حالتی‌که صاحب و مالک آن وبسایت نباشید) و به همین خیال و خاطر تحت عنوان معیاری برای سکو بندی وبسایت های اینترنتی گزینه اعتنا قرار گرفته میباشد. سکو بندی الکسا بر پایه ی کاربرانی که تولبار الکسا را نصب کرده‌اند به حساب آوردن می گردد و به طور تخمینی میباشد. به همین عامل میباشد که نمی‌اقتدار به طور بدون نقص به داده ها ارائه گردیده به وسیله الکسا اعتماد کرد. تارنما‌های دیگری نیز میباشند که قابلیت و امکان مقایسه شرایط بازدید وب سایت های اینترنتی را در چنگ ما قرار میدهند، مانند تارنما سیمیلار اینترنت که دسترسی یوزرها اهل ایران را به وب سایت خویش بسته میباشد.
تارنما leapMarket نیز قابلیت و امکان مقایسه وب سایت شما‌را با وب سایت‌های رقبا در چندین موتور جستجو گر به‌چهره یکجا مهیا مینماید. شما میتوانید نشانی وب سایت خویش را در مقایسه با 3 تارنما رقیبتان در‌این وب سایت ببینید. این وبسایت داده ها خویش را از موتورهای جستجو گر یاهو و گوگل و msn و Hotbot اخذ مینماید و با ایجاد نمودارهای مقایسه‌ای شما‌را در شعور این داده ها امداد مینماید.

یکی دلایلی که منجر گردیده تارنما الکسا اهمیت متعددی پیدا نماید، ارائه داده ها بروز و جهانی از حالت بازدید وب سایت‌ها و سکو بندی جهانی و کشوری تارنما‌های اینترنتی میباشد، این مسئله سبب می گردد که شما بتوانید به راحتی شرایط وب سایت خویش را با بقیه تارنما‌ها مقایسه نموده و نهایتا حتی در‌صورتی‌که تصمیم دارید که در وبسایت خاصی تبلیغ فرمایید، از روش وب سایت الکسا متوجه گردید که آیا این تبلیغ برای شما بازدهی لازم را داراست یا این که نه. ولی بایستی اعتنا داشت که جایگاه الکسا به طور تخمینی ارائه میشود و سکو صد در صد دقیقی وجود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد