مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

آموزش تشخیص صحیح رقابت کلمات کلیدی

سئو سایت 


یادگرفتن تشخیص درست رقابت لغات کلیدی

به کار گیری از GOOGLE TRENDS برای تشخیص رقابت کفاف نمی دهد

GoogleTrends ابزاری اثرگذار و بی آلایش برای بازبینی نسبی معیار جستجوی کلمه ها کلیدی و عبارت هاست که از روش نشانی http://www.google.com/trends/explore می‌توانید از آن به کار گیری فرمایید.گوگل Trends مشتمل بر قسمت های متعددی میباشد و میتوانید در آن از روش لینک و پیوند ورقه در آغاز این ابزار ، به عبارت هایی که در عالم طولانی تر کاوش گردیده اند، دسترسی پیدا فرمایید و متوجه گردید، چه چیزی موردپسند عموم قرار گرفته و مردم عالم در اکنون حجوم به چه موضوعاتی می باشند و یا این که چه موضوعاتی در اکنون تلف کردن محبوبیت خویش می باشند.Trend در لغت به معنای گرایش میباشد.ابزار گوگل ترند، معیار ارتقاء و کاهش گرایش کاوش کنندگان به کلمه ها کلیدی که در گوگل کاوش می گردند، را نشان می‌دهد.

البته فراموش نکنید، آماری که گوگل ترند ارائه میکنید به طور کامل نسبی میباشد.همان طور که از نامش مشخص و معلوم میباشد ترازو گرایش و پروسه را نشان میدهد.درصورتی که کلمه و واژه کلیدی x ، فرآیند دوبرابری نسبت به سال پیشین دارااست، ادله نمی‌شود تصور کنید معیار گرایش مردم به واژه و کلمه کلیدی y که کاهش سه برابری نسبت به سال قبلی داراست، کمتر میباشد.چون ممکن میباشد کلمه و واژه کلیدی y با وجود کاهش محبوبیت، هنوز دارنده تعداد کاوش کنندگان بیشتری باشد.(x و y نمونه میباشد).چنانچه یک کلمه و واژه کلیدی (یا این که عبارت) وارد نمایید، صرفا نسبت به خویش آن کلمه و واژه و تاریخچه آن ، معیار جستجوی آن نشان داده میشود و مدام یه خرده در بین صفر تا صد میباشد.

در شرایطی‌که یک‌سری عبارت وارد نمائید، بر طبق کل عبارت ها به طور نسبی ، ترازو کاوش نشان داده می شود .در واقعیت گوگل ترند تنها پیک (peek) را اکران می‌دهد.

به نمونه تحت دقت فرمایید.عبارت شارژ ایرانسل را باز نگری کردیم:

فراگیری گوگل ترندز

فراگیری گوگل ترندز

همان گونه که مشاهده میکنید رست میباشد که عبارت شارژ ایرانسل، دارنده نموداری رو به افت میباشد.البته عامل نمیشود فکر کنید، زیرا رو به افت میباشد، یعنی دیگر رقابت یه خرده داراست و ترازو جستجوی آن نادر میباشد.دقت نمایید “رو به افت میباشد”.یعنی برای مثال درصورتی که سال ۲۰۱۲ ماهانه ۷۰۰ هزار توشه کاوش می‌شد، فعلا در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ ، حدود ۳۰۰ هزار توشه کاوش میشود(نصف سال ۲۰۱۲) .لذا نمودار رو به افت میباشد.گوگل ترند به ما تعداد کاوش را نشان نمی دهد.صرفا ترازو نسبی را در بین عدد صفر تا صد نشان میدهد.

به نمونه ذیل دقت فرمائید:

یادگرفتن گوگل ترندز

فراگیری گوگل ترندز

اینبار درب خودکار را باز بینی کردیم.همان گونه که میبینید، مغایر “شارژ ایرانسل” ، تماما رو به رویش میباشد و از سال ۲۰۱۴ نسبت به سال ۲۰۱۲ نسبتاً رویش دو برابری دارااست.ولی این در معنای آن وجود ندارد که از عبارت “شارژ ایرانسل” رقابتی خیس میباشد.چون ممکن میباشد، عبارت “درب اتومات” ، در حین ۲ سال، از ۱۰۰ جستجوی ماهانه، به ۲۰۰ جستجوی ماهانه رسیده باشد که هم ۱۰۰ و هم ۲۰۰ عدد بسیار پایینی میباشد.البته خب، ۲۰۰ دوبرابر ۱۰۰ میباشد و در سود، گوگل ترند، پرورش دو برابری نشان میدهد.براین اساس نباید صرف این نمودار، فکر کنید، که رقابت “درب خود کار” اضافه از “شارژ ایرانسل” میباشد.

با اعتنا این توضیحات، طبیعی میباشد که چنانچه نمودار یک عبارت رو به رویش میباشد، و عبارت دیگر رو به افت، میباشد نباید، فکر کنید، عبارت رو به افت، جستجوی کمتری دارااست.درصورتی که دو عبارت را وارد نمائید ، تماما معین میگردد که رو به پرورش عبارت اولیه، هنوز به واحد سنجش رو به افت عبارت دوم نمی‌رسد.مانند تصویر ذیل.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد