مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

جایگاه کلمات کلیدی سایت در وبمستر گوگل

سئو سایت  هدف از ایجاد محتوا در کنار جلب رضایت کاربران، افزایش ورودی سایت از متورهای جستجو است. به همین منظور وبمستران هر برگه از تارنما خود و یا هر نوشته‌ی علمی تازه را متناسب با عبارت یا کلمه کلیدی خود سئو می‌نمایند، رعایت نکات مربوط به بهینه سازی مطالب و هدف گذاری بر روی یک عبارت مشخص به معنی برد صد در صدی در رنکینگ نتایج گوگل نخواهد بود، با این وجود در بسیاری از موردها صفحات شما برای کلماتی مناسب ولی متعدد با هدف گذاری شما جایگاه مناسبی کسب میکنند.

وبمستر گوگل و بطور مشخص بخش Search Queries امکان شناسایی این کلمات را به شما خواهد داد. همچنین اطلاعاتی در باب تغییر‌و تحول منزلت شما برای هر کلمه کلیدی و تعداد بازدیدکننده جذب شده از طریق آن به سایت نیز براحتی از همین بخش قابل مشاهده می باشد. در‌این نوشته ی علمی از بلاگسیما قصد داریم تا شما را با امکانات بخش Search Queries آشنا کرده و طریق به کار گیری از هریک را به شما معرفی کنیم. اطلاعات اولیه از بخش پشتیبانی وبمستر گوگل برداشت شده و با به کار گیری از تجربیات کارشناسان وبسیما توضیحات تکمیلی را به آن افزوده ایم.

search queriesبخش Search Queries در قسمت Search Traffic از منوی سمت چپ وبمستر قابل دسترسی است. این بخش که به شما اطلاعاتی در خصوص منزلت تارنما خود برای عبارات کلیدی متعدد در حاصل جستجو، صفحاتی که بیشترین بازدیدکننده از گوگل را داشته اند و تغییر رده شما برای هر واژه ارائه میدهد. بطور پیش فرض اطلاعات برای یک بعد از ظهر 30 روزه نمایش داده میشوند و واحد سنجش تغییرات درواقع مقایسه عصر یک ماهه با عصر یک ماهه پیشین میباشد.

اطلاعات برگه Search Queries
با ورود به این کاغذ شما با اطلاعات گوناگونی در امر لغت ها کلیدی اصلی تارنما خود روبرو خواهید شد که در اینجا هرمورد را بصورت جدا از هم باز نگری خواهیم کرد، در لحاظ داشته باشید که همگی اطلاعات مربوط به تلاش وب سایت شما در 30 روز اخیر می باشند:

Queries
تعداد کل لغت ها با عبارات کلیدی که کاربران با جستجوی آنها در یک ماه اخیر به یکی صفحات سایت شما ارجاع داده شده اند.

Query list
نمایش لیستی از لغات کلیدی اصلی سایت شما که با جستجوی کاربران درگوگل صفحه ها شما نمایش داده شده اند. وبمستر گوگل تا 2000 کلمه کلیدی را که حداقل یک یا دوبار صفحات شمارا به کاربران سفارش داده اند در این بخش نمایش می‌دهد.

Impressions
تعداد دفعاتی که صفحه ها وبسایت شما برای کلمه و واژه کلیدی مورد نظر در نتایج گوگل ظاهر شده اند. بدین معنی که ممکن است شما در موضع هشتم گوگل باشید و کاربر بر روی منفعت اول یا دوم کلیک کرده‌باشد البته با توجه به اینکه برگه شما در دسترس و معرض مشاهده کرد کاربران بوده اطلاعات آن در این بخش نمایش داده می شود. مقایسه این عدد با تعداد کلیک کاربران میتواند واحد سنجش مناسبی برای ترازو جذابیت عنوان های مطالب شما باشد، در حیث داشته باشید که درصد بدست آمده را می بایست با عدد گزینه انتظار مقایسه نمایید.
درصد کلیک کاربران بر روی نتایج گوگل براساس مرتبه آنان در نوشته ی علمی ای با عنوان چرا باید صفحه اول گوگل باشیم ارائه شده است. بطور مثال در‌صورتی‌که شما منزلت دوم نتیجه ها گوگل در یک واژه و کلمه کلیدی خاص را داشته باشید بطور معدل 12.5 درصد از کاربران به وب سایت شما مراجعه خواهند کرد، مقایسه این عدد با درصدی که گوگل وبمستر به شما نشان میدهد نشان دهنده ترازو جذابیت عناوین سایت شما است. چنانچه در مرتبه دوم گوگل می‌باشید و فقط 8 درصد از کاربران را به خود جذب میکنید بهتر می باشد که باز‌نگری اساسی در طرز نمایش صفحات خود در گوگل داشته باشید!

جایگاه عبارات کلیدی
نمایش اطلاعات جامع و نمودار زمانی برای جایگاه عبارات کلیدی در وبمستر

Clicks
همانگونه که از نام آن معین است تعداد کلیک کاربران بر روی صفحه های شما در گوگل را نشان داده و در فعالیت تعداد بازدیدکنندگان جذب شده از این موتور جستجو است. این اعداد معمولا گرد میشوند و ممکن می باشد تفاوتی اندک با نتایجی که از آمارگیر خود بدست می آورید مشاهده کنید.

CTR – Clickthrough Rate
این ترازو از تقسیم دو معیار قبلی برهم بدست می‌آید و نشان دهنده درصد کاربرانی می باشد که بر روی لینک صفحه ها شما در نتیجه ها گوگل کلیک کرده اند. بطور مثال در صورتی صفحه ها شما برای یک کلمه و واژه یگانه به 100 کاربر نمایش داده شوند و تنها 9 نفر بر روی لینک شما کلیک کرده باشند CTR شما 9 درصد خواهد بود.

Average Position
درجه میانگین به شما نشان میدهد که کاغذ ای از وبسایت شما که برای این کلمه کلیدی مناسب تشخیص داده شده معمولا چه سکو ای را در حاصل گوگل کسب می‌نماید. سکو بندی گوگل بسته به وضعیت جغرافیایی، سابقه جستجوی افراد، صفحاتی که بازدید کرده اند و بخش اعظمی عامل ها دیگر تغییر میکند بطوریکه ممکن می باشد در یک فاصله هنگامی یک‌سری ساعته نتایجی که به خود شما نشان داده می شود تغییرات یک یا دو پله ای در جایگاه خود داشته باشند. Average Position در کار میانگینی از رده کلمه ها کلیدی شما در نتایج برای کاربران مختلف در سرتاسر دنیا است و بهترین معیار جهت گزینش منزلت واقعی.

شما حداکثر می‌توانید اطلاعات مربوط به 90 روز را مورد بازنگری قرار دهید البته تغییرات در جایگاه هر عبارت در روزگار های زمانی 30 روزه یا کمتر قابل مقایسه می باشد.

فیلتر کردن نتایج لغات کلیدی
در بخش Filters به شما این قابلیت داده شده است که کلمه ها کلیدی را با توجه به اهداف خود محدود کنید. در وضعیت کلی ممکن می باشد لیست کلمات بسیار طولانی باشد و تعداد زیادی از آن ها نیز بی ارزش بنظر برسند. قابلیت و امکان فیلتر کردن براساس محل کاربران، درصد کلیک (CTR) و یا حتی کلمات کلیدی ستاره دار (که خود شما انتخاب کرده اید) در این قسمت مهیا شده است.

لیست تعیین جایگاه کلمات کلیدی
نمایش جدولی از کلمات کلیدی بهمراه اطلاعتی از مقام آنها، تعداد کلیک و تعداد نمایش

در حالت پیش فرض لیست کلمات کلیدی براساس بیشترین تعداد Impression نمایش داده میشود البته شما می توانید با کلیک بر روی هرمورد از معیارهای معرفی شده در بخش قبل که در سطر اولیه نتیجه ها قرار دارا هستند، جایگاه کلمات کلیدی خود را مرتب کنید. بعنوان مثال با کلیک بر روی Average Position کلماتی که بهترین جایگاه را دارا‌هستند بالاتر قرار میگیرند و با کلیک دوباره بر روی آن نتایج معکوس شده و کلماتی که بدترین جایگاه را دارا‌هستند بالاتر خواهند بود.
در بالای لیست عبارات کلیدی دو مورد Basic و With Change قرار داده شده که در حالت پیش فرض بر روی Basic هست. با کلیک بر روی آیتم With Change در کنار هر ستون از جدول بخش دیگری طولانی تر خواهد شد که واحد سنجش تغییرات آن معیار را نسبت به بعدازظهر یک ماهه گذشته به شما نشان می دهد. شما میتوانید درجه بندی کلمات کلیدی در جدول را براساس تغییرات نیز مشاهده کنید و لیستی از کلماتی که بیشترین پیشرفت یا پس رفت را داشته اند دریافت نمایید.

بها منزلت عبارات کلیدی
ممکن است شما در بسیاری از عبارات کلیدی مقام مناسبی کسب کرده باشید اما آیا برای شما سودی بهمراه خواهند داشت؟ مقایسه اطلاعات این بخش به شما این امکان را میدهد که قیمت واقعی کلمات کلیدی و کسب منزلت در آن‌ها‌را بشناسید. بعنوان مثال شما ممکن است منزلت هشتم را برای یک عبارت خاص داشته باشید و در عبارت دیگری مرتبه اول را کسب کنید ولی تعداد کلیک و نمایش به کاربران برای عبارتی که در آن هشتم میباشید طولانی تر است. مقایسه های اینچنین در میان کلمات کلیدی به شما امداد می‌کند تا بها واقعی هرمورد را شعور فرمایید. کسب سکو نخستین گوگل هدف اصلی شما نیست بلکه هدف اصلی جذب بازدیدکننده از گوگل می باشد، همین امر اهمیت هدف گذاری روی کلمات کلیدی و کاربرد ابزار Keyword Planner را بیش از پیش نشان میدهد.

در نظر داشته باشید که نتیجه ها مو جود در بخش Search Queries براساس کارایی کاربران در اینترنت ارائه می گردد و در بخش اعظمی از موردها جایگاه عبارات کلیدی در آن تفاوت زیادی با واقعیت دارد! برای دستیابی به اطلاعات دقیق بایستی کمی شکیبایی داشته باشید تا تعداد مشاهدات و یا کلیک یک عبارت به رقم قابل توجهی برسد تا بتوانید به صحت جایگاه و ارزش آن را تعیین نمائید. عباراتی که کمتر از 30 بار در ماه موجب نمایش وبسایت شما به کاربران می‌شوند معمولا با اطلاعاتی ناقص و اشتباه یار میباشند و نباید ملاک تصمیم گیری شما قرار گیرند.

در صورت وجود هرگونه ابهام درباره اطلاعات این بخش و یا اشکالات احتمالی در شیوه ارائه مطالب می‌توانید با ارسال دیدگاه کارشناسان وبسیما را در جریان قرار داده و از نظر ها آنها در این زمینه به کار گیری فرمائید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد