مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

طرز فعالیت با گوگل سرچ کنسول


طرز فعالیت با گوگل سرچ کنسول
وقتی که برای او‌لین توشه google search console را گشوده میکنید، سئو سایت  کلیه چیز پیچیده به حیث می‌رسد. به این دلیل‌که با تعداد بسیار متعددی برچسب، گونه های و اقسام فیلترها و نمودارهای سرگردان کننده رو به رو میشوید که هیچ درکی از مفهوم و معنا خیلی از آن ها ندارید. البته ابدا نگران نباشید.

هر چقدر که بیشتر با این خدمت اصلی عمل نمایید، روی ابزارهای آن اشراف بیشتری پیدا خواهید کرد. به همین عامل در‌این نوشته‌ی‌علمی تصمیم داریم شمارا با سرچ کنسول گوگل و تاثیری که میتواند روی وبسایت شما داشته باشد، آشنا کنیم.

 ورود به گوگل وبمستر تولز در یک سری ثانیه

چنانچه بخواهیم به طور خلاصه و تیتروار قدم هایی که می بایست به خواسته استعمال از سرچ کنسول گوگل بردارید را معرفی کنیم بایستی بگوییم:

وبسایت خویش را در گوگل سرچ کنسول تثبیت فرمائید.
پس از تثبیت سایت می بایست مبادرت به تایید اکانت تحت عنوان صاحب و مالک آن نمائید. اطلاعات دردسترس در وبمستر تولز بسیار حساس و خصوصی میباشد. به همین ادله می بایست به google این اطمینان را بدهید که شما تحت عنوان صاحب و مالک اساسی وبسایت مبادرت به تثبیت آن کرده اید.
در گام‌بعدی می بایست مالکین و یوزرها را معلوم کنید. مشخصا صاحب و مالک کسی میباشد که به همه نقاط دسترسی بدون نقص داراست. قابلیت و امکان افزودن یا این که حذف یوزرها، تغییر و تحول پیکربندی، دسترسی به همه اطلاعات و ابزارها فقط در مشت صاحب وبسایت میباشد. البته یوزرها صرفا میتوانند اطلاعات و عمل هایی که شکل می‌گیرد را مشاهده کنند البته قابلیت اضافه کردن یا این که حذف یوزرها را در مشت ندارند.
 راهنمای تثبیت وب سایت در سرچ کنسول گوگل

آن گاه برهه زمانی تثبیت نقشه تارنما در GSC فرا می‌رسد. تثبیت وب سایت مپ یک دستور بسیار اصلی میباشد که می‌توانید از روش سرچ کنسول گوگل مبادرت به تثبیت آن فرمائید. Sitemap به گوگل امداد می نماید تا به صورت بهتری مورد مهم وبسایت را شعور نماید. این قضیه سبب ساز بهبود seo وبسایت شود.
 فراگیری تثبیت وب سایت مپ در گوگل وبمستر

با مطالعه نوشته‌علمی نقشه وبسایت چه چیزی است؟ می‌توانید به آشنایی بهتری در رابطه تارنما مپ و تاثیر آن در بهینه سازی وب سایت دست پیدا نمائید. 
در گام‌بعدی وقت آن میباشد که با معیارها و ابزارهای مو جود شناخت پیدا کرده و از آن ها به مراد افزایش عملکرد سایت خویش به کارگیری کنید.
تثبیت وب سایت در کنسول گوگل
با اعتنا به تاکید متعددی که روی به کارگیری از سرچ کنسول گوگل و نقش آن را پیروزی یک تارنما میشود، این پرسش پیش می‌آید که وبمستر تولز گوگل دقیقا چه امکاناتی را در مشت ما قرار میدهد؟ خصوصیت های بسیار اصلی این ابزار و کارهایی که می شود به یاری آن انجام بخشید، عبارتند از:

شما می‌توانید نقشه وب سایت خویش را در سرچ کنسول گوگل تثبیت نمایید یا این که در شکل نیاز تغییر تحول دهید. در شرایطی که هم در قضیه نقشه تارنما با خطاهایی رو به رو شدید نیز می‌توانید به یاری وبمستر تولز google آن ها را رفع فرمایید.
با تثبیت تارنما در google search console می‌توانید اطمینان نتایج فرمایید که گوگل وب سایت شمارا پیدا کرده و داخل آن خزیده و محتواهای آن را ایندکس می نماید.
در شکل بروز هر سیرتکامل مشکلی در دعوا ایندکس شدن محتواهای تارنما، میتوانید از روش گوگل سرچ کنسول آنها‌را رفع فرمائید.
 فراگیری بی نقص رفع خطاهای گوگل وبمستر

شما میتوانید مرتبه وب سایت خویش را به یاری وبمستر تولز ارزیابی و بهبود ببخشید.
در شکل نیاز به نظارت یک قسمت مشخص و معلوم از وبسایت بوسیله google یا این که ایندکس شدن مجدد آن میتوانید از روش سرچ کنسول گوگل درخواست خویش را به google ارسال فرمایید.
 ۷ انگیزه ایندکس نشدن وب سایت در گوگل  validation یا این که اعتبارسنجی سرچ کنسول گوگل

در google search console قابلیت تایپ کردن و ارزیابی محتوای فولدر robots.txt وجود خواهد داشت. به این ترتیب می‌توانید صفحاتی که تصادفا در robots.txt بلاک گردیده اند را شناسایی کنید.
 فراگیری تولید فولدر robots.txt

در گوگل سرچ کنسول تعداد لینک و پیوند های داخلی و فرنگی وبسایت به شکلی ظریف مشخص و معلوم شده‌است.
قابلیت و امکان حل اشتباهات متداول و ارزیابی mobile-friendly و قاب ورک AMP وجود داراست.
 گزارش خطاها ورژن موبایلی وبسایت با سرچ کنسول

به امداد google search console شما میتوانید لغت ها کلیدی دارای ربط سرچ گردیده در گوگل را که میتواند به بهبود درجه وبسایت شما و داخل شدن ترافیک با وب سایت یاری دهد را شناسایی کنید.
سرچ کنسول گوگل معین می نماید که وب سایت شما در کدام یک از نتیجه ها کاوش google نشان داده می شود.
 یادگرفتن قسمت Performance سرچ کنسول گوگل

و…
ولی با دقت به نقشی که شما در کنسول ایفا می‌کنید، نیازتان به به کارگیری از این تجهیزات تغییر و تحول خواهد کرد. برای مثال یک طراح وب سایت ممکن میباشد از قسمت هایی استعمال نماید که مسئول بهینه سازی نیازی به محاسبه آنان نداشته باشد. مزیت گوگل سرچ کنسول نیز دقیقا همین میباشد. این پلتفرم به شکلی پباده سازی شده‌است که هر کسی با هر تخصص و تجربه ای میتواند از آن استعمال کند. البته دقیقا چه افرادی می‌توانند از این خدمت با ارزش به نفع بهبود عمل خویش فایده گیرند؟ همگی اشخاص می‌توانند از تجهیزات مو جود روی این وبسایت به کارگیری کنند البته وبمستر تولز بیشتر از هر چیزی برای اشخاص تحت کارآمد خواهد بود:

 صاحبان کسب و امور: به کار گیری از این خدمت به خواسته seo وب سایت برای موتورهای کاوش به ویژه موتور کاوش گوگل بسیار کارآمد خواهد بود. هر که یک تارنما دارا هستند می بایست بتواند با به کارگیری از گوگل سرچ کنسول و داشتن تحلیلی صحیح و ظریف همت خویش را بهبود بخشیده و به یکی‌از حاصل ابتدایی گوگل تبدیل خواهد شد.

 سئوکاران و بازاریابان: وقتی که فردی روی بازاریابی آنلاین تمرکز داراست، قادر است از سرویس ها وبمستر تولز به شکلی مطلوب به کارگیری کند. در واقع با به کارگیری از گوگل سرچ کنسول میتوانید ترافیک تارنما خویش را در اختیار گرفتن کرده و جایگاه آن را بهبود داد. به این دلیل‌که وسعت متعددی از مشتریان از روش موتورهای کاوش وارد یک سایت میشوند.

 مدیران وب سایت: تحت عنوان یک رئیس وب سایت، می بایست سعی تارنما خویش را محاسبه فرمائید. google search console به شما این قابلیت را می‌دهد تا برخی از ارورهای سرور یا این که ایرادات امنیتی وب سایت خویش را در اختیار گرفتن و حل فرمایید.

 گسترش دهندگان اینترنت: در شرایطی که شما در هم اکنون تایپ کردن markup یا این که کدی برای تارنما خویش میباشید، می‌توانید به امداد کنسول گوگل آنها‌را در اختیار گرفتن فرمائید. بعضا از ایرادات جان دار نیز از روش سرچ کنسول گوگل قابل حل شدن خواهد بود.

 گزارش مسیر راهنمای وبسایت (breadcrumbs) در سرچ کنسول

سرچ کنسول تازه گوگل
google search console تازه در مقایسه با ورژن پیشین آن چند تغییرات کلی داشته میباشد که منجر پیشرفت در عملکرد آن شده‌است. در فراگیری های بعدی به شرح مفصل این تغییرات خوا هیم پرداخت . بعضی از مهمترین این تغییرات عبارتند از:

در ورژن قبل داده ها مرتبط با ترافیک سرچ سه ماهه بود. البته در ورژن تازه آن داده ها 16 ماهه به اکران نهاده میشود.
جزئیات بیشتری در رابطه صفحه ها تارنما در چنگ یوزرها قرار میگیرد. اطلاعاتی در رابطه ایندکس شدن کاغذ، URLهای استاندارد، گوشی فرندلی و خیلی مورد ها دیگر ارائه می‌گردد.
در ورژن تازه وبمستر تولز می‌توانید جرئیانات را دنبال فرمایید. این فعالیت به شما یاری می نماید تا صفحاتی که در هنگام محاسبه به وسیله خزنده های گوگل در گیر نقص‌ گردیده اند را شناسایی و آنها‌را حل فرمائید.
قسمت گزارش دهی وبمستر تولز و برخی از ابزارهای آن بهبود یافته اند.
در ورژن نو روی گفت و گو موبایل های گوشی و ارائه سرویس ها بهتر برای آن‌ها نیز عمل شده‌است.
و…

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد