مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

استفاده از HTTPS


به کار گیری از HTTPS

پروتکل انتقال هایپرتکست (HTTP)،  فرمت و نحوی انتقال پیام ها را گزینش می نماید. سئو سایت  HTTPS داده ها سایت را به نحوه ای ایمن انتقال می‌دهد، اعتماد و اعتبار را ساخت می نماید و همت را بهبود می‌بخشد. مهمتر از تمامی، در سال 2014 گوگل اظهار کرد که یک استدلال درجه بندی میباشد.



طرز سئو

در شرایطی‌که تا به امروز نتوانسته اید، یک گواهینامه SSL خریداری نمائید و تارنما خویش را به URL های HTTP منتقل نمایید (این لزوما یک راه‌حل سریع و موقت وجود ندارد، البته در بلندمدت قیمت خویش را نشان خواهد اعطا کرد).

آنالیز نمائید که مجموع منابع و موجودی ها در تارنما های تازه امنیتی میزبانی شوند

از یک ابزار مانند Screaming Frog برای جمع آوری لیستی از مجموع URL ها و یافتن کل منابع غیر HTTPS مانند تصاویر، فولدر های CSS، فیلم ها و scripts به کارگیری نمایید.

پوشه Robots.txt و نقشه وبسایت XML را برای اضافه کردن HTTPS URLs بروزرسانی فرمائید.

ابزارهای اثر گذار

ابزار WooRank Site Crawler برای شناسایی برای منابع HTTP میزبانی گردیده در URL های HTTPS، عالی میباشند.


محتوای تکراری

داشتن مطالب تکراری در وبسایت، خبر‌ها بدی میباشد و متاسفانه موتورهای کاوش، تارنما هایی را مشاهده می نمایند که با HTTP، HTTPS و WWW آغاز می گردند. چون تارنما های جدا در معنای پتانسیل متعددی برای محتوای تکراری هستند.


روش سئو

معمولی ترین نحوه این میباشد که دامین دلخواه خویش را در سرچ کنسول گوگل تهیه نمایید. دامین دلخواه شما مجموع link juice وبسایت را اخذ خواهد کرد و آن چیزی شود که در صفحه ها نتیجه ها کاوش موتورهای کاوش (SERPs) اکران داده گردد.


از گوگل سرچ کنسول برای جستجوی متا دیسکریپشن تکراری و Title Tags نیز به کارگیری نمایید. در ذیل Appearance Search> Improvements HTML، نگاه فرمائید تا مشاهده کنید آیا تکراری در‌این نصیب شناسایی شده‌است یا این که نه.


هرگونه متا دیسکریپشن تکراری را مجدد بنویسید و به حافظه داشته باشید که title tag ها می بایست مشتمل بر کلمه ها کلیدی مهم برگه برای شایسته ترین حاصل باشند.



یو آر ال ها

یو آر ال ها هم بر تجربه کاربری تارنما و هم بر بهینه سازی تاثیر میگذارند. آدم ها و رباتها از URLها انتظار دارا هستند که دست‌کم یک تعریف اصلی از آنچه درخصوص این ورقه وجود دارااست و جایی که‌این page در سلسله مراتب وب سایت قراردارد را اراٸه دهد. URL های خویش را با به کارگیری از کلیدی متبوع ورقه و همینطور فایل و ذیل فولدر های شیت سئو فرمائید. نگاهی به‌این دو URL بیاندازید:


https://www.example.com/clothing/mens/shirts/fancy-white-dress-shirt

https://www.example.com/product/cid=12345&pid=67890


موتورهای کاوش با کراول این شیت، URL را خواهد رویت کرد و کار کشته خواهد بود تا بگوید که خیر صرفا این شیت در رابطه بلیز های سپید مرغوب مردانه میباشد البته به صورت کلی مرتبط با خرقه های مردانه نیز است. URL دوم متاسفانه، حقیقتا چیزی در رابطه آنچه که در آن برگه پیدا خواهید کرد، به شما نخواهد اظهار کرد، جز اینکه شاید محصولی میباشد که به وسیله example.com اراٸه شده‌است. شما می‌پندارید کدامیک بیشتر به کاوش برای “تیشرت سپید مردانه مرغوب” مربوط است؟


هنگام ساخت‌و‌ساز URL مطلوب seo تارنما، شایسته ترین طریق ها که مشتمل بر موردها تحت می گردد را دنبال نمائید:


مختصر: URL های شما می بایست توصیفی و مشتمل بر عبارات کلیدی ولی مختصر باشند. در مجموع URL های شما بایستی حدود 100 کاراکتر یا این که کمتر باشد.

تزکیه: در شکل قابلیت و امکان، از به کارگیری نکردن از پارامترهای URL مانند session IDs و نظم دهی / غربال کردن اجتناب نمائید. آن‌ها قابلیت و امکان به کارگیری را کاهش میدهند و خطر ساخت اشتباهات تکراری محتوا را ارتقا میدهند.

هایفن (خط تیره): هنگام به کارگیری از عبارات متفاوت در URL خویش، آن‌ها‌را با به کار گیری از هایفن (-) خیر پایین خط ( underscores) غیروابسته فرمائید. موتورهای کاوش از هایفن ها به

تیتر جداکننده عبارات به کارگیری می نمایند، ولی تحت خط یا این که (underscores) را تشخیص نمی دهند، به این ترتیب برای آنان url-keyword مانند urlkeyword میباشد. از آن جا که آدم از مسافت در کاوش به کار گیری می نماید، هایفن ها در URL شما بیشتر مرتبط با حیث می رسند.

نکته: ما صرفا تغییر‌و تحول URL ها که حقیقتا برای قرائت دشوار میباشد را پیشنهاد می‌کنیم. درصورتی که شما در URL های خویش تغییراتی ساخت فرمائید، می بایست 301 redirect را برای URL نو ساخت و ساز نمائید و زیاد بودن این redirect ها، بر کارایی تارنما تاثیر خواهد گذاشت.


Canonical URLs

سئو URL ها صرفا روش به کارگیری از لغت ها کلیدی وجود ندارد. این همینطور اجتناب از محتوای تکراری و مخلوط سیگنال های مرتبه بندی مانند link juice میباشد. به لطف پارامترهای URL و محتوای سندیکا، به سادگی می قدرت محتوای تکراری را در چندین برگه میزبانی کرد.


مختوای تکراری، خیر صرفا برای صفحه های تکراری بد میباشد بلکه جریمه پاندا بر مجموع تارنما تاثیر میگذارد. در شرایطی که به لطف سیستم رئیس محتوا یا این که پلتفرم تجارت الکترونیک به محتوای تکراری روبه رو می‌باشید، تنها از” rel = “canonical ( تگ Canonical )استعمال نمائید تا موتورهای جستجو گر را به سمت ورژن اساسی سوق دهید.


هنگام به کارگیری از Canonical URLs، نخست خلل WWW را برطرف نمائید. برای انجام این عمل، دامین دلخواه خویش را در Google Search Console در بخش پیکربندی وب سایت یروید و پیکربندی مربوطه را انجام دهید.


گوگل دامین های متبوع را در طول کراول اینترنت و اکران نتیجه ها کاوش، در حیث خواهد گرفت. بدین ترتیب در شرایطی که دامین دلخواه خویش را در www.example.com تهیه فرمائید، کل پیوند ها به example.com به www.example.com، پیوند جویس ارسال خواهند کرد که URL Google میباشد که در SERPs نمایش داده میشود. آن‌گاه، تگ کنونیکال را بهاز صفحه ها HTML یا این که HTTP Header از صفحه ها غیر HTML اضافه نمائید:


HTML: HTTP: link ؛ rel = “canonical”


هنگام افزودن تگ کانونی، تماما اطمینان نتیجه ها فرمائید که URL هایی که به کارگیری می‌کنید 100٪ با URL های کانونیکال شما همخوانی داشته باشند. گوگل http://www.example.com ، https://www.example.com و example.com را تحت عنوان سه برگه گوناگون می بیند. در صورتی‌که از بیش تر از یک گزینه در کاغذ یا این که لینکی که به یک ورقه ای که به خطای 404 اشاره داشته باشد، به کار گیری نمائید، گوگل به راحتی پیوند کنونیکال را نادیده می گیرد


ایندکس کردن / کراول کردن

موتورهای کاوش بایستی بتوانند صفحه های را کراول و ایندکس نمایند تا آنان در SERPs اکران داده شوند.


نقشه های تارنما

تعریف اصلی از نقشه های تارنما XML، لیستی از هر URL در وبسایت می‌باشد که تحت عنوان یک پوشه متنی در دایرکتوری اساسی وب سایت ذخیره می گردد. در واقع، آن‌ها یه خرده بالاتر از آن برای آنان وجود داراست. آری، آنان هر URL را در وبسایت لیست می نمایند (یا این که دست‌کم URL برای هر برگه ای که می خواهید کراول و ایندکس نمائید)، البته آن‌ها داده ها مازاد راجع‌به هر کاغذ را لیست می نمایند و در همت اصلی seo یاری می نمایند.


موتورهای کاوش از داده ها در نقشه های وبسایت به کار گیری می نمایند تا وب سایت ها را به صورت هوشمندانه و موثرتری کراول و ایندکس نمایند تا بتوانند مخارج کراول خویش را بر روی محتوای بی اهمیت یا این که فارغ از تغییر تحول هدر ندهند. نقشه تارنما مهم وقتی که به صدق انجام پیاده سازی شد، اینگونه به لحاظ میرسد:





https://www.example.com/

2016-8-01

monthly

0.9


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد