درصورتی که قصد دارید همگام با الگوریتم ها و آپ تو دیت های تازه گوگل تکان کرده، seo سئو سایت تارنما خویش را تقویت فرمائید و مقام بهتری نسبت به رقبا کسب نمائید می بایست به CTR یا این که نرخ کلیک یوزرها در حاصل گوگل اعتنا ویژه ای داشته باشید.
در مقاله ها قبلی به الگوریتم RankBrain و تاثیر آن بر بهینه سازی وب سایت اشاره کردیم که مهم ترین ابزار گوگل برای اعمال تاثیر نرخ کلیک بر جایگاه بندی حاصل میباشد. درین نوشته ی علمی سعی میکنیم نخست بدانیم CTR چه میباشد و بعداز آن تکنیک های ارتقا نرخ کلیک را به شما یادگرفتن می دهیم.
CTR چه چیزی است؟
پیش از تمجید دقیقتر می بایست بدانیم CTR مخفف چه است. این عبارت از مخلوط سه واژه و کلمه Click Through Rate درست شده میباشد که مجاورت ترین ترجمه در گویش فارسی برای آن می شود نرخ کلیک.
زمانیکه یک مخاطب در موتور جستجوی گوگل کاوش میکند حاصل مختلفی را مشاهده میکند. با مشاهده لیست حاصل تصمیم میگیرد که بر روی کدام یک از آن ها کلیک نماید. نرخ کلیک در واقع درصدی از یوزرها میباشد که در حاصل کاوش بر روی لینک و پیوند تارنما شما کلیک میکنند.
تعداد کلیک یوزرها بر روی تارنما شما تقسیم بر تعداد اکران شیت شما به یوزرها (impression) را CTR می نامیم.
مقدار CTR برای هر واژه و کلمه کلید و هر ورقه گوناگون میباشد. بعنوان نمونه ممکن میباشد CTR شما برای عبارت فراگیری بهینه سازی 10 درصد باشد اما برای عبارت فراگیری seo ماهر 18 درصد باشد و هر دو عبارت به یک برگه از تارنما منتهی شوند.
داده ها مرتبط با نرخ کلیک را میتوان در ابزار گوگل سرچ کنسول به دست آورد. در نصیب Performance داده ها دقیقی از آمار اکران وبسایت شما در هر واژه، تعداد کلیک و در غایت CTR ارائه میشود.
همینطور یکی CTR میانگین برای هر ورقه از تارنما شما احتساب میگردد که معدل CTR کل کلماتی میباشد که با جستجوی آنان برگه شما در نتیجه ها کاوش نشان داده می شود.
فراگیری ویدئویی: CTR چه می باشد و چه کاربردی دارااست؟
نمایشگر کلیپ
00:00
08:57
زمانیکه یک استفاده کننده در موتور جستجوی گوگل کاوش میکند نتیجه ها مختلفی را مشاهده میکند. با مشاهده لیست حاصل تصمیم می گیرد که بر روی کدام یک از آنان کلیک نماید. نرخ کلیک در واقع درصدی از یوزرها میباشد که در نتیجه ها کاوش بر روی پیوند وب سایت شما کلیک میکنند.
Impression چه میباشد؟
Impression در معنای حضور شما در نتیجه ها کاوش میباشد. هر بازه زمانی که یک مخاطب عبارتی را در گوگل کاوش میکند برای مجموع نتیجه ها جانور در کاغذ یک Impression تثبیت میگردد. حتی در صورتی شما در جعبه های ویژه مانند اکران نقشه یا این که اکران تصاویر حضور داشته باشید یک impression برای شما حیث میگردد.
در شرایطیکه شما در انتهای برگه دوم نتیجه ها گوگل باشید البته مخاطب بدین ورقه مراجعه نکند برای شما Impression تثبیت نمی شود اما چنانچه مخاطب وارد شیت دوم خواهد شد حتی در شرایطیکه تا ذیل کاغذ اسکرول نکند که فیض شمارا مشاهده نماید برای شما impression نظر می شود.
یک کدام از مهمترین گرفتاری های ما در بهینه سازی انتخاب ترازو ظریف جستجوی یک کلمه و واژه میباشد. برای این فعالیت ابزارهای مختلفی مانند keyword planner و kwfinder به کارگیری میگردد اما هیچ کدام کار کشته به اعلام یکی ظریف نیستند. زمانیکه در یک عبارت مقصود به کاغذ نخستین گوگل میرسیم با هر جستجوی یوزرها در نتیجه ها اکران داده گردیده و در سود آمار Impression وبسایت ما دقیقا برابر با تعداد جستجوی آن واژه خواهد بود.
به همین ادله وصال به ورقه نخستین گوگل علاوه بر اینکه در جذب استفاده کننده بیشتر به ما امداد میکند دسترسی به منابع ارزشمندی مثل تعداد جستجوی لغات و تنوع لغات کاوش گردیده را نیز آماده میکند.
CTR میانگین براساس مرتبه بندی گوگل
به صورت میانگین هر درجه در حاصل گوگل درصد مشخصی از کلیک یوزرها را به خویش تخصیص میدهد. بیشترین CTR معمولا مرتبط با مرتبه یک گوگل میباشد که اکنون در دسکتاپ در حدود 32 درصد و در گوشی 24 درصد میباشد. توجه فرمایید کهاین یکی میانگین جهانی میباشد یعنی برای مجموع کلمات و تارنما ها. در فیض ممکن میباشد شما مرتبه یک گوگل باشید اما CTR شما بیشتراز 80 درصد و یا این که حتی کمتر از 20 درصد باشد.
نمودار تحت عدد میانگین CTR برای جایگاه بندی حاصل گوگل را در نوامبر 2017 و در دو ورژن تلفن همراه و دسکتاپ اکران میدهد. همانگونه که در نمودار معین میباشد مرتبه ۱ گوگل جمعا به اندازه مرتبه های 2 تا 5 بازدیدکننده جذب میکند و همین فرمان اهمیت کسب سکو یک گوگل را اکران میدهد.
طی دو سال اخیر گوگل ابزارهای مختلفی مانند نقشه گوگل، اکران خبر ها، rich snippets و … را معرفی نموده است که هر یک فضایی از کاغذ نتیجه ها کاوش را به خویش تخصیص می دهند. علاوه براینها می بایست تبلیغات گوگل را نیز بدین لیست اضافه کرد چون عملا رده درجه ۱ و نرخ کلیک را پایین تاثیر قرار میدهد.
آمارها حاکی از آن میباشد که طی فقط دو سال بها مرتبه ۱ گوگل ۳۷ درصد کاهش داشته میباشد. یعنی درصورتیکه دو سال پیش سکو ۱ بودید به طور تقریب ۵۰ درصد یوزرها را به خویش جذب میکردید اما امروز این عدد به مجاورت ۳۲ درصد کم شده میباشد. در مقابل اما آمار کاوش در گوگل رویش دیده گیری داشته و تعداد جستجوها نسبت به دو سال پیش بسیار بیشتر شدهاست.
چطور نرخ کلیک و CTR خویش را ارتقا دهیم
زمانیکه استفاده کننده لینک و پیوند وبسایت شمارا در حاصل کاوش مشاهده میکند، مدت کوتاهی برای تصمیم گیری در خصوص آنکه این وب سایت متناسب با نیاز وی است صرف کرده و تصمیم میگیرد که روی آن کلیک نماید یا این که خیر. برای آنکه دراین مدت کوتاه بر روی ذهن کاربر تاثیر مثبت ساخت فرمایید چندین فضای مطلوب در چنگ دارید که در تصویر پایین اکران داده شدهاست.
1- تیتر شیت در نتیجه ها کاوش
تیتر هر کاغذ از وب سایت شما به وسیله تگ title که در هدر ورقه جای دارد گزینش می شود. تا قبل از این نوشته ی علمی ای برای یادگرفتن seo تیتر ورقه منتشر کرده ایم که قادر است برای شما جالب باشد. اما درین قسمت در زمینهی seo تیتر کلام نمیکنیم بلکه قصد داریم بخت کلیک را ارتقاء دهیم.
به صورت میانگین فضای جان دار برای تیتر در حاصل کاوش ۷۰ کاراکتر میباشد که به شما اذن می دهد از لغات جذابی در آن به کار گیری نمائید. بعضی کلمه ها میباشند که در فضای اینترنت اشاعه یافته و نشان دهنده یک معنا معلوم به استفاده کننده میباشند. به صورت معمول درصد بیشتری از یوزرها با دیدن این لغت ها در تیتر ورقه روی آن کلیک میکنند. مثلا میتوان به لغات پایین اشاره نمود.
امروز، همین هم اکنون، سریع، مرحله به مرحله، راحت، معمولی، ارزان، بدونپول، چه است و … استعمال
لغت ها دیدنی بسته به نوع کسب و فعالیت شما و مقصود کاربر از کاوش متعدد میباشد. چهت نیل به جالب ترین کلمات توصیه میکنیم در آغاز چه تیتر گوناگون را پباده سازی کرده و در زمان های یک هفته ای از آن ها استعمال نمائید. آنالیز نرخ کلیک یوزرها دراین دوران ها به شما نشان میدهد که چه کلماتی بیشترین جذابیت را از حیث یوزرها داشته اند. به تصویر تحت اعتنا نمایید، چه عبارتی بیشتر از همگی اعتنا شمارا به خویش جلب میکند؟
2- سئو اکران توضیحات متا در نتیجه ها کاوش
توضیحات متا دقیقا پایین تیتر نشان داده می شود و فضایی بزرگتر البته با فونت کوچکتر در دست شما قرار میدهد. به صورت میانگین تعداد کاراکترهایی که در نصیب توضیحات نمایش داده می شود 168 کاراکتر میباشد البته با دقت به عبارت کاوش گردیده و محتوای کاغذ ممکن میباشد گوگل متنی کوتاه خیس و یا این که حتی بلندتر را به یوزرها اکران دهد.
هنگام تایپ کردن توضیحات متا همت نمائید توصیفی ظریف از محتوای کاغذ در مشت وی قرار دهید و با استعمال از جمله ها جالب اورا به مطالعه متن بی نقص شیت ترغیب نمایید. بعنوان نمونه درصورتیکه در تعریف کالا خویش بنویسید “به یار کادو ویژه” یا این که “یاور با ویدئوی آموزشی” بخت شما برای گزینش به وسیله استفاده کننده بیشتر شود. سفارش میکنم برای فهم بهتر نوشتهیعلمی seo توضیحات متا را مطالعه فرمایید. تصویر تحت مثال ای دیدنی از استعمال ادبیات مطلوب هنگام نگارش توضیحات برگه میباشد.
3- به کارگیری از نماد گذاری استاندارد یا این که Schema
احتمالاشما هم هنگام کاوش در نتیجه ها گوگل وبسایت هایی را مشاهده نموده اید که در کنار تیتر و توضیحات داده ها تکمیلی نیز به استفاده کننده اکران میدهند.
دارای اسم و رسم ترین مثال علامت گذاری استاندارد به سیستم امتیازدهی مربوط میگردد که ه شکل ستاره های رنگ زرد در حاصل کاوش نمایش داده می شود. به کارگیری از این ابزار به شما یاری میکند دقت مخاطب را جلب کرده و CTR خویش را بهبود دهید. ولی آرم گذاری ها تنها محدود به اکران ستاره وجود ندارد و براساس نوع محتوا میتوان سبک های مختلفی از آن را به کار گرفت. از جمله تصویر ذیل طرز اکران وبسایت آکادمی وبسیما در عبارت “کتاب های بهینه سازی” میباشد. به لحاظ شما این طریق اکران چقدر بر نرخ کلیک یوزرها و ترغیب آن ها برای ورود به شیت تاثیرگذار میباشد؟
در نصیب header وب سایت ودر محتوای تارنما، می بایست سئو سایت اسم و واژه کلیدی های دارای ارتباط شما وجود داشته باشد. وقتی که رباط های گوگل به تارنما مراجعه میکنند، درپی اسم های مالامال تکرار و چگونگی تکرار آنان می باشند و برهمین اصل وب سایت شمارا دسته بندی می نمایند و در گوگل اکران میدهند. در حالتی که شما هیچ زمان از اسم تجاری و کلمه و واژه کلیدی خویش، درسایت به کارگیری نکنید این رباط ها نمی توانند بدرستی عمل نمایند و در فیض تارنما با لغات نا مطلوب در لیست گوگل قرار میگیرد، و یوزرها مقصود خویش را از دست می دهید. این یکیاز مهم ترین کارهایی میباشد می بایست انجام دهید، پس این مرحله را فراموش نکنید.
رعایت این نکات عمل مشقت وجود ندارد. عجیب میباشد که “چه گونه در گوگل نخستین باشیم؟” مهم ترین پرسش یوزرها در گوگل میباشد، ولی صرفا تعداد پاره ای از کابران به نکات نقل شده فعالیت می نمایند.
یک کدام از شایسته ترین کارهایی که میتوانید انجام دهید، تایپ کردن بیوگرافی برای وب سایت میباشد. یک بیوگرافی کوتاه برای معرفی اینترنت سایتتان بنویسید و لغات کلیدی خویش را در آن به عمل ببرید.
اسم تجاری و لغت ها کلیدی را تحت عنوان اسم صفحه ها تارنما قرار دهید. برای مثال به مکان ساختوساز برگه ای با اسم about ، برگه ای با اسم about + your name بسازید. البته در به فعالیت بردن لغت ها تجاری زیاده روی نکنید. گوگل هر روز الگوریتم های خویش را آپدیت رسانی می نماید، و درصورتیکه شما به صورت غیر متعارف و بیش ازحد لغت ها کلیدی را تکرار نمایید، گوگل این زمینه را متوجه میگردد و سکو وبسایت شمارا کاهش میدهد. به این ترتیب به مطرح شدن اسم و واژه کلیدی در تعدادی جای کلیدی و اصلی و با محتویات دارای ارتباط در تارنما اکتفا فرمایید و رفتاری طبیعی داشته باشید.
ساخت و ساز مقالاتی با محتوای قدرتمند و کلمه ها کلیدی فراوان
یکی از دیگر از نکات گران بها برای درک کردن این که چهگونه در گوگل اولیه باشیم، ساخت و ساز نوشتهیعلمی و محتوای موءثر میباشد. این مقالهها علاوه بر محتوای خوب می بایست تعداد متعددی از لغت ها کلیدی شمارا در برگیرد. در صورتیکه شما بتوانید هر روز محتوا و مقاله ها مطلوب را درسایت قرار دهید، پروسه پرورش وبسایت شما سریع خیس شود. قرار دادن بیوگرافی مطلوب به تنهایی برد شمارا تضمین نمی نماید. می بایست ترکیبی از بیوگرافی مطلوب و ساخت و ساز محتوای قادر را داشته باشید تا شیوه پیروزی شما سهل وآسان خیس گردد.
ساخت و ساز لینک و پیوند در وبسایت خویش و تارنما های دیگر
ساخت و ساز پیوند و بک لینک و پیوند یکی روش های اثرگذار برای بسط اسم تجاری در فضای مجازی میباشد. وقتی که شما وارد رقابت در فضای مجازی و در میان رقبای خویش میشوید، هر پیوند و بک لینکی که به تارنما شما مربوط خواهد شد، یک رای به نفع شما در گوگل تثبیت می نماید. هرچه رای ها شما بیشتر باشد به نفع شماست. درصورتیکه رقبای زیاد و قادر دارید، اینراه شمارا امداد می نماید تا در عرصه رقابت چیره ترعمل نمائید.
یک کدام از دیگر از دست اندرکاران اساسی در ساختوساز بک لینک و پیوند، اعتبار پیوند هاست. هر چه وبسایت ها و دامنه هایی با اعتبار فراتر را برای ساخت بک لینک و پیوند ها تعیین نمایید، اعتبار بک پیوند شما هم ارتقاء مییابد.
شیوه دیگر برای ساخت بک لینک و پیوند های توانا به کارگیری از شبکههایمردمی میباشد. شبکه های عمومی مشهور و پر استفاده، معتبر خیلی متعددی میباشند و شما به طبع بایستی پیوند وبسایت خویش را درین کانال ها ساختوساز نمایید. مثال ای از این کانال ها در لیست ذیل معرفی گردیده اند:
Google Plus
Flickr
YouTube
این ها لینک و پیوند های بسیار دارای اعتبار و بدون پول میباشند که به صورت آراسته بوسیله گوگل برای تولید نتیجه ها جست و جو، محاسبه میشوند.
امید واریم متن چه گونه در گوگل اولیه باشیم برای شما اثرگذار بوده باشد و توانسته باشیم شمارا درین دستور اصلی ارشادوراهنمایی کنیم.