مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

آشنایی با گوگل آنالیتیکس - بخش چهارم (Google Analytics)


مخاطبان (Audiences) :

در نصیب مخاطبان (Audience) یک زیرمجموعه به اسم مخاطبان نیز وجود دارااست. سئو سایت درین نصیب می توانید یوزرها را براساس مختصات جزئی‌تری دسته‌بندی فرمایید و این دسته‌بندی را بر روی بقیه گزارشات اعمال کنید.


اعتنا داشته باشید که میتوانید در لحظه تا ۲۰ دسته‌بندی ، برای یوزرها ساخت فرمایید.


 




 


چک حالت یوزرها (User Explorer) :

برای اینکه بدانید کردار یوزرها اثبات وبسایت شما به چه شکل میباشد و همینطور نیز دریابید که تکان یوزرها در وبسایت به چه شکل بوده میباشد، می بایست از نصیب User Explorer به کار گیری فرمائید. همانگونه که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید،گوگل آنالیتیکس درین بخش به هر یک از یوزرها تارنما، یک آیدی یا این که کد شناسایی تخصیص داده میباشد و می توانید با کلیک بر روی هریک از آن ها،داده ها بیشتری را در باب هر استفاده کننده ببینید.در همین برگه نیز اطلاعاتی درخصوص Session ها، زمان دوران معدل هر یک از Session ها، نرخ پریدن مخاطب و مواقعی از این قبیل نیز لیست شده‌است.


 




داده های جمعیت شناختی (Demographics):

این بخش که خویش پایین گروه نصیب Audience میباشد دارنده زیرمجموعه کوچکی میباشد که امداد میکند تا بر طبق معیارهای مختلفی نظیر سن و جنسیت یوزرها را تقسیم بندی کرد و آن‌گاه به چک آمار آن‌ها پرداخت.

 


 




سن یوزرها (Age) :

درین نصیب می‌توانید ملاحظه کنید که مخاطبان سایت شما بیشتر در چه مجموعه سنی قرار دارا هستند و نظارت این آمار به شما یاری می نماید تا با دقت به مشقت سنی مخاطبان خویش،سایت خویش را نظم دهی فرمائید و به کسب و فعالیت خویش رونق ببخشید.

 




 


جنسیت یوزرها (Gender) :

درین بخش مشخص و معلوم می‌شود که مخاطبان تارنما شمارا بیشتر آقایان تشکیل می‌دهد یا این که خانم ها و بر پایه ی این آمار می‌توانید سیاست های مختلفی را برای سایت خویش در حوزه محتوا،تبلیغات و بقیه قضیه ها اتخاذ نمائید.

 




 


 


عشق و علاقه‌مندی‌ها (Interests) :

عشق و علاقه‌مندی‌ها یا این که مورد‌های گزینه عشق و علاقه به دعوا‌هایی دارای ارتباط میگردد که یوزرها بیشترین آمار بازدید را در آن به تثبیت می رسانند. به عنوان مثال در لحاظ بگیرید که شما در مسئله فراگیری seo محتوا ساخت و ساز می‌کنید و در وبسایت خویش قرار می دهید، هرمورد از مطالب مرتبط با این حوزه که به وسیله یوزرها بیشتر چشم خواهد شد، در ابتدا فهرست ارائه گردیده در‌این بخش قرار میگیرد و شما می توانید بر پایه ی علاقمندی های مخاطبان وبسایت خویش، مطالب بعدی را نیز بدین مورد تخصیص دهید. در‌این حالت اقبال شما برای جذب ترافیک، بیشتر گردد.

 




Interests نیز دارنده ذیل منوهایی به شرح تحت می‌باشد:


Affinity categories (دسته‌بندی‌های متعلق) :

در‌این نصیب طیف وسیعی از دسته‌بندی‌های مرتبط با مدل معاش را مثل «Food and Dining Enthusiasts» (هواداران طعام) و « Value Shoppers» (مشتریان گرانبها) مشاهده میکنید.

In-Market Segments (قسمت‌های منحصر به فرد به بازار) :

عشق و علاقه‌مندی‌های مرتبط با تولیدات مانند «Travel/Hotel Accommodations» (مسافرت/ اقامت هتل) یا این که « Baby & Children’s Products» (محصول ها نوباوه) درین قسمت قرار می گیرند.

Other Categories (بقیه دسته‌بندی‌ها) :

دسته‌بندی‌های خاصی مانند «Hair Care» (حفظ از گیسو) یا این که «Pets/Dogs» (حیوان‌ها خانگی) را دربرگیرنده میگردد.

دقت داشته باشید که Interests برای وبسایت های فروشگاهی نیز بسیار کاربردی هستند و مدیران تارنما می‌توانند بر طبق این آمار تیم تولیدات آیتم عشق و علاقه ی یوزرها را شناسایی کرده و کسب و عمل خویش را به‌این سمت سوق دهند.


 


داده ها جغرافیایی (Geo) :

 از این بخش میتوانید اطلاعاتی در خصوص شهر،مرزو بوم ،مجموعه کشور ها کاربرانی که به وب سایت شما وارد می‌شوند و همینطور لهجه یوزرها به دست آورید.

 


گویش (Language) :

درین بخش معین شده‌است که گویش یوزرها سایت شما چه بوده میباشد.

 




 


وضعیت مکانی (Location) :

نظارت محل اقامت یوزرها نیز در شیت مرتبط با Location آورده شده‌است که به طور یک نقشه جغرافیایی نشان داده میگردد و رنگ آبی‌رنگ پررنگ نشان‌دهنده تمرکز یوزرها در‌این محل میباشد.

 




 


اخلاق (Behavior) :

 نصیب اخلاق از جهات مختلفی به ارزیابی تکان یوزرها در اینترنت‌تارنما میپردازد.

 


New Vs Returning :

این قسمت به دو حوزه جدا تقسیم شده‌است که یک قسمت آن به مقایسه یوزرها نو و بخشی دیگر به یوزرها بازگشتی میپردازد. یوزرها تازه (New Users) عده ای میباشند که برای توشه نخستین از اینترنت‌وبسایت شما دیدن می‌نمایند و یک Session را به تثبیت میرسانند. البته یوزرها بازگشتی کاربرانی می‌باشند که تا قبل از اینً از اینترنت‌تارنما شما بازدید کرده اند و بعد مجدداً به سراغ سایت شما آمده‌اند.

 




 


Frequency & Recency :

 مبتنی بر گزارشات مو جود درین بخش ، می توانید مشاهده کنید که یوزرها کهن سایت شما چقدر ممکن میباشد که مجدد به اینترنت‌وبسایت شما رمز بزنند و از آخری بازدید آنان یک سری روز میگذرد.

 




Engagement :

این قسمت به ترازو ملازمت یوزرها با تارنما شما اشاره داراست و شما میتوانید ترازو مشغول شدن یوزرها با اینترنت‌تارنما خویش و همینطور اطلاعاتی در رابطه مقطع Session های آن ها ببینید.

 




تکنولوژی (Technology) : 

در‌این نصیب میتوانید اطلاعاتی درباره ی سیستم استدلال، مرورگر گزینه استعمال یوزرها و کمپانی ارائه دهنده وب یوزرها سایت خویش به دست آورید.

 


Browser & سیستم عامل :

درین نصیب داده ها مرتبط با سیستم ادله و مرورگر یوزرها لیست شده‌است.

 




 


Network :

درین نصیب اطلاعاتی راجع‌به کانال اتصالی یوزرها وبسایت شما به وب وجود داراست.

 




گوشی (Mobile) :

 این نصیب از Audience به معرفی دستگاه‌های گزینه به کارگیری‌ی یوزرها می پردازد.

 


با این داده ها میتوانید ورژن‌های باصرفه گردیده‌ی تارنما برای گوشی و تبلت را بهتر و ظریف‌خیس بسط دهید تا رضایت یوزرها خویش را بیشتر جلب فرمایید. از آنجایی که گوگل آغاز به به کارگیری از الگوریتم mobile-first indexing نموده است، این نکته از اهمیت خاصی برخوردار‌است.


Overview :

در گزارش مو جود در‌این قسمت،معین شده‌است که یوزرها با کامپیوتر و لپ تاپ وارد تارنما گردیده‌اند یا این که با تبلت و گوشی. 



 


Devices :

 در‌این قسمت می توانید سبک تبلت و تلفن همراه را نیز ببینید. برای مثال گوشی iphone X اپل یا این که سامسونگ SM-G950 Galaxy S8.



 


Cross Device :

با استعمال از این امکان نو گوگل آنالیتیکس در قسمت Cross Device یا این که یکسری دستگاهی دسترسی بهتری به کاربر خوا هیم داشت و در فیض فهم و شعور بهتری از مشتری بدست می‌آوریم.

 


بوسیله این خصوصیت تازه گوگل انالیتیکس می‌توانید تا سفری که مشتری در هنگام تعامل با تارنما شما دردستگاه  خویش طی میکند را شعور فرمایید .در واقع میتوان اعلام کرد یک مشاهده کرد بی نقص از اثری که اپلیکیشن بازاریابی شما بر وری استفاده کننده تارنما تان داشته میباشد اخذ می کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد