مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

3 گام مهم در سئو که می‌تواند ترافیک سایت‌ها را به‌طور چشمگیری افزایش دهد


در‌این نوشته ی علمی قصد داریم به 3 قدم مهم برای بهبود بهینه سازی تارنما سئو سایت  بپردازیم و خوا هیم اعلام‌کرد چه‌گونه میتوانید با رعایت این نکات، ترافیک فراوانی را روانه وبسایت‌تان فرمایید. پس با ما همپا باشید.


در حالتی که مجموع تصوراتی که تا به‌درحال حاضر درباره‌ی باصرفه‌سازی موتورهای کاوش داشتیم، نادرست باشد، چه اتفاقی خواهد زمین‌خورد؟ به طبعً با دیدن سؤالاتی نظیر این‌که آیا بهینه سازی به آخر منش رسیده میباشد؟، یا این که آیا می‌قدرت seo را به‌آسانی از معاش خویش حذف کرد؟ شما هم به اندیشه فرو رفته‌اید. البته حقیقت چه چیزی است؟ امیدوارم از سخن‌های اینجانب برداشت غلط نکرده باشید ما مخالف بهینه سازی نیستیم. اتفاقاً گروه ما جدیداً حق تثبیت ابتکار عمل آمریکا را برای \"برنامه با صرفه‌ساز محتوا\" به خویش تخصیص داده میباشد.

ما فقط با بعضا از مفاهیم غلط و گم راه‌کننده و مقاله‌ها ناقص پیرامون بهینه سازی، که آنها را به‌تیتر رویه‌شغل های موءثر به عموم تزریق می‌نمایند، مخالف هستیم. یک کدام از عمده‌ترین و پهناور‌ترین اشتباهاتی که از سوی عموم میبینم این میباشد که آنها از بها حقیقی تک‌تکِ عبارات به‌فعالیت رفته در اصطلاح اختصاری بهینه سازی مطلع نیستند و از آن سود نمی‌مارک: S-E-O: Search (کاوش)، Engine (موتور)، Optimization (با صرفه‌سازی) و در یک کلمه و واژه با صرفه‌سازی موتور کاوش.

عنایت بفرمایید که منزلت اولی واژه و کلمه بعداز \"کاوش\" چه کلمه و واژه‌ای میباشد! پس هم اکنون دیگر بازه آن فرارسیده که اذهان سنتی و معمولِ \"موتورهای کاوش\" رو به دور بریزید.

دسته‌بندی اصطلاحات \"کاوش\" و \"موتور\" در یک خانواده عمل سادگی میباشد و برای سال‌ها سال کاری سنجیده و منطقی به حیث میرسید. برای مثال در قبلی هنگامی از \"باصرفه‌سازی موتور کاوش\" سخن می‌کردیم، اکثر وقت ها درخصوص موضوعاتی حرف می‌کردیم که در گوگل و یا این که شاید هم در بینگ (Bing) و یا این که پاره ای عقب‌خیس، در یاهو تایپ میشد. ولی آن ایام به انتها رسیده و درحال حاضر در سال 2019 هستیم!

بیشتر بدانید:  تعریف و تمجید سئوی کلاه سپید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری و تفاوت آن‌ها با یکدیگر

 


1. جستجوی نو

دورانی که فقط با نوشتن به کاوش می‌پرداختیم، به راز آمده و امروزه عموم جستجوی بیشتر و بیشتری با دستورهای صوتی انجام میدهند. خبرنامه‌ی فوربس (forbes) در یکی مقاله ها خویش، سالِ 2017 را به‌تیتر سال جستجوی صوتی نامیده میباشد.

و در‌حالتی که در مغز ما چیپست‌هایی عمل گذارده شوند که بتوانند ذهن ها مارا بخوانند، آن‌وقت چه اتفاقی خواهد زمین خورد؟! در‌این‌شکل فقط کافی میباشد به مسئله گزینه کاوش تاءمل کنیم و نتیجه ها مربوطه را از روش کاغذ‌اکران‌هایی که بر روی لنزهای تماسی ما درنظرگرفته شده، مشاهده کنیم.

فیض‌گیری: نگرش ما نسبت به \"کاوش\" در اکنون تغییر‌و تحول میباشد.

 


 

2. موتور تازه

بازه‌هاست که یوتیوب (YouTube) به‌تیتر دومی موتور جستجوی دوستداشتنی خود نمایی می‌نماید. چنان‌چه ویدئویی ایجاد میکنید، این محتوای تولیدی شما نیاز به بستری دارای ارتباط برای کاوش در یوتیوب داراست. چنین معنی مشابهی برای پادکست‌های اپل (که قدیمی بر این با تیتر iTune شناخته میشد) نیز صحت می‌نماید. و این مقاله را هم از خاطر نبرید که‌این روز ها چه تعداد جستجوی رخ‌بوکی شکل می‌پذیرد؛ و حتی توییتری!

 

سود‌گیری: نگرش ما نسبت بدین قضیه که کدام \"موتورها\" قیمت کاوش کردن را دارا‌هستند، در اکنون تغییر و تحول میباشد.

 

و در غایت باصرفه‌سازی را هم نباید از حافظه ببریم.موردنیاز میباشد این مقاله را در ذهن نگه دارید که: بایستی محتوای خویش را به‌سیرتکامل‌ای پباده سازی فرمایید و تحویل بدهید که مجموع موتورهای مربوطه بتوانند آن‌را پیدا نمایند، شعور نمایند و در آن لحظات بحرانی‌ای که یوزرها در اکنون جستجوی اصطلاحات مربوطه می‌باشند، با سرعتِ بالا فیض را در دسترس آنها قرار دهند.

با وجودی‌که همواره میتوانید دست به تغییرات ظریفی بزنید تا بتوانید اقبال فراتر رفتن سکو‌ی محتوای تارنما خویش را مبنی بر الگوریتم‌های خاص هر موتوری که از آن به کار گیری می کنید، ارتقا دهید، ولی به‌طور کلی بخش اعظمی از فاکتورهایی که موتورهای گوناگون از آن استعمال می‌نمایند، شبیه یکدیگر می‌باشند.

براین اساس مقصود شما می بایست، به‌تیتر تولیدکننده‌ی محتوا، فقطً ساخت‌و‌ساز محتوای باصرفه‌سازی گردیده‌ای باشد که بتوان آن‌را در موتورهای جستجوی مربوطه و با سیرتکامل‌های مختلفی از ورودی‌های کاوش، پیدا کرد.

و این به عبارتی با صرفه‌سازی موتور در اینترنت امروزی و آینده می باشد. و در صورتی‌که بینش شما نسبت به seo جور دیگری میباشد، یقیناً در غلط می‌باشید. seo هم‌چنان از اهمیت به‌سزایی شامل است. در صورتی بر این باورید که seo دیگر اهمیت دیرین را ندارید، مشقت بار در اشتباهید. امروزه نقش بهینه سازی حتی از پیشین هم پر رنگ‌خیس میباشد و طیف عظیم‌ تری نسبت به پیشین دارااست. و تا وقتیکه وب بخشی از معاش ماست، seo همچنان دارای اهمیت می ماند.

و احتمالاً وب به هر نحوی که گردیده، برای مدام در معاش ما جا خوش خواهد کرد و این به عبارتی دلیلی میباشد که توضیح میدهد چرا تقویت مهارت‌های seo تا این حد اساسی میباشد.

درپی‌ی این مقاله سه قدم اصلی البته بسیار سهل و آسان را شرح می دهیم که می توانید از آنان برای بهبود هر کدام از سه عنصر سئوی خویش به کارگیری فرمائید.


انواع فرمت محتوا برای سایت


4- محتوای کهن را محاسبه فرمایید

محاسبه محتوا قادر است دربرگیرنده ویرایش بدون نقص متن یا این که تغییرات جزئی خواهد شد. سئو سایت  برای نظارت محتوا از طریق پایین به کارگیری فرمایید:

کل محتوایی که تا به امروز ساخت و ساز کرده‌اید در یک جدول مثل اکسل توده فرمائید.
در مقابل مسئله هر محتوا، کلیدواژه‌ها، پرسونای مشتری، مرحله هجرت مشتری و فرمت محتوا را بنویسید.
برای معیارهای اساسی مثل تعداد بازدیدهای ورقه، تعداد اشتراک‌گذاری‌ها و... نیز در مقابل هر محتوا یک ردیف اضافه فرمائید.
هر پست را در یک ردیف دیگر یا این که با به کار گیری از رنگ‌های متعدد دسته‌بندی نمائید به دسته‌های خوب، مستلزم بهبود، نیاز به ویرایش یا این که نیاز به ادغام شدن با پست دیگر.
اتفاقاً تبدیل محتوای کهن بی‌کیفیت به محتوای تازه با کیفیت و اثر گذار یک کدام از تکنیک‌های seo میباشد که قادر است اثر قابل توجهی بر بهینه سازی تارنما و بهبود مرتبه داشته باشد.

5- تبلیغ و اشاعه محتوا

ساخت و ساز یک محتوای خوب، اثرگذار و کیفیت خوب هنگامی هیچ کس آن را نبیند چه منفعت‌ای داراست؟ در دنیای امروز تنها کافی میباشد اشتراک‌گذاری محتوای خوب را استارت فرمایید تا عموم زنجیره را ادامه دهند و محتوایتان در سراسر اینترنت بچرخد.
ولی بایستی تبلیغ محتوایتان را هم مبنی بر پرسونای مشتریانتان انجام دهید. می بایست چک نمائید و مشاهده کنید مشتریان بالقوه شما بیشتر وقت خویش را در کدام کانال اجتماعی و در کدام قسمت فضا آنلاین سپری می‌نمایند؟ آدرس اینترنتی‌هایی با چه موضوعاتی بیشتر توجهشان را جلب می‌نماید و احتمال گشوده شدنشان بیشتر میباشد؟ ابزارهای تحت برای تبلیغ محتوا می توانند مطلوب باشند:

-    کانال‌های اجتماعی
-    نشانی اینترنتی مارکتینگ
-    تبلیغات مبلغی
-    پست مهمان
-    و ...

یکی از دیگر از هدف ها تبلیغ محتوا علاوه بر جذب استفاده کننده، دریافت کردن بک لینک و پیوند برای وبسایت میباشد. همانگونه که میدانید بک لینک و پیوند‌ها نقش مهمی در seo وبسایت و در سود بهبود مرتبه در فهرست حاصل کاوش ایفا می‌نمایند. در واقع شما پس از ایجاد محتوا بر طبق seo بایستی seo فرنگی سایتتان را آغاز نمائید.

گونه های فرمت محتوا برای وبسایت
همان گونه که پیش‌خیس نیز گفته شد، فرمتی که برای ساخت و ساز محتوا در حیث می گیرید به تعدادی چیز بستگی دارااست:

-    مرحله‌ای از مسافرت مشتری که خریدار بالقوه در آن قراردارد
-    پرسونای مشتری

پیش از گزینش فرمت مطلوب برای ساخت محتوا بایستی بدانید اشکال فرمت برای ساخت محتوا چه چیزی است؟

-    پست بلاگ
-    کلیپ
-    اسلاید
-    گرافیک
-    کتاب الکترونیکی
-    گزارش نتیجه ها تحقیق
-    پادکست
-    و هر آنچه که به لحاظ شما می تواند برای مخاطبانتان موءثر باشد.

اعتنا داشته باشید که در یک اینترنت‌وبسایت می بایست از اشکال مختلفی از فرمت محتوا استعمال شود، خیر اینکه تنها از یک فرمت استعمال نمایید و بقیه فرمت‌ها را به دست بیماری آلزایمر بسپارید. هر فرمت چنانچه در مکان مطلوب خویش به عمل برده شوند می توانند بیشترین بازدهی را داشته باشند. مثلا:

در مرحله درایت: پست وب لاگ، اینفوگرافیک، جدول دربردارنده نکات، کتاب الکترونیکی، بازی، سوال و جواب
مرحله چاره‌ها: پادکست، وبینار، جداول مقایسه، کاربرگ
مرحله تصمیم‌گیری: دموی مورد‌ها، آزمون بدون‌پول متاع، راهنمای کالا، مشورت، کد تخفیف


نکات اصلی در ایجاد محتوا
برای مهیا‌سازی محتوا یک سری مرحله اصلی وجود دارااست که عبارت‌اند از:

1- کشف کردن کلیدواژه

با تهیه و تنظیم پرسونای مشتری متوجه خواهید شد که مشتری بالقوه شما بیشتر به چه موضوعاتی عشق‌مند میباشد و چه سؤالاتی ممکن میباشد داشته باشد. همین‌جا شایسته ترین نقطه آغاز میباشد. صرفا کافی میباشد این حدسیات خویش را در مقیاسی گسترده‌خیس پیاده نمائید تا از فیض‌نصیب بودن آنها اطمینان نتیجه ها نمایید. بدین خواسته از تحقیق کلیدواژه استعمال می کنیم. در تحقیق کلیدواژه حجمی که هر کلیدواژه مشخص و معلوم در یک بازه معلوم کاوش می‌گردد را به دست میاوریم تا ببینیم آیا قیمت سپری کردن وقت و سرمایه برای ساخت‌و‌ساز محتوا دارااست یا این که نه. برای تحقیق کلیدواژه خودتان را مکان مشتری بگذارید و سؤالاتی که برای سرچ کردن به ذهنتان می رسد را روی یک ورقه بنویسید. آن گاه درباره‌ی وسعت جستجوی عبارت‌های نوشته‌گردیده تحقیق نمایید. بدین خواسته می توانید از اینترنت‌وب سایت‌هایی زیرا google trends، KWfinder، LSI keywords یا این که ... به کار گیری نمائید.
کلیدواژه‌هایی که تعیین میکنید در عین اینکه می بایست مالامال سرچ باشند، بایستی از دید رقابتی در حدی باشند که بتوانید در آن ها سکو خیر کسب فرمایید. معمولاً پیشنهاد می شود از کلیدواژه‌های طولانی به کارگیری فرمائید که رقابت در آن ها کمتر میباشد.

2- ایده پردازی

بعداز اینکه کلیدواژه‌های مطلوب را معین کردید بایستی با طرز گردباد فکری یا این که brainstorm برای هر کلیدواژه یک سری ایده برای قضیه محتوایتان بر روی صفحه بنویسید و موضوعات اساسی و فرعی که قرار میباشد برای آنها مقاله بنویسید به طور نمودار مشخص و معلوم نمایید.
بنابراین در انتهای این مرحله یک سری نمودار خواهید داشت که هر مورد موضوعات مربوط به هم با اکران می دهد. فعلا وقت این میباشد که روز‌نگار محتوایی خویش را معین فرمایید و آغاز به ایجاد محتوا فرمایید.

3- فرمت محتوا

محتوایی که قصد دارید ساخت و ساز نمایید می تواند با هر فرمتی باشد، پس فرمت آن را معین فرمایید. اهمیت ندارد چه فرمتی را تعیین میکنید، هر فرمتی که باشد میتوانید فرایند تحت را در باب آن به فعالیت ببرید:

-    برای پرسونای کاربر خویش بنویسید. بابیان خودشان با آنان کلام نمائید؛ حتی از طنز‌ها و توکل‌سخن‌های خودشان استعمال فرمایید.
-    برای اینکه استفاده کننده را به تلاوت محتوا ترغیب فرمائید از توصیفات متا، تیتر و پیشگفتار برای متقاعد کردن مخاطب به مطالعه ادامه متن به کار گیری فرمایید.
-    یک چیز تازه و منحصر خلق و خوی فرمایید خیر اینکه اطلاعات دردسترس در نت را برگردانید. حتی بهتر این میباشد که برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطبان یک مدل نو یا این که منبع تازه معرفی فرمائید.
-    در هر محتوا تنها به یک ایده بپردازید. خواننده را با مخلوط چندین قضیه به طور تقریبً شبیه در یک محتوا حیران نکنید.
-    بی آلایش و سرازیر بنویسید. استعمال از کلمه ها و قلمبه و سلمبه یا این که تکرار بیش تر از حد کلیدواژه نمی‌تواند سبب بهتر شدن متن گردد.

عده بندی

محتوا نصیب کلیدی پیروزی شما در دیجیتال مارکتینگ میباشد و هر جایی نگاه فرمائید سوای داشتن اشکال فرمت‌های محتوا به طبع کارتان به اختلال برمی‌خورد. گهگاه یک مقاله، یک عکس یا این که ویدئو قادر است فروش شما‌را یک سری برابر نماید. برای ساخت محتوای فن‌ای بایستی نکات متعددی را بدانید که درین مقاله به آن ها اشاره کردیم.

استفاده از کلمه کلیدی در اولین پاراگراف


به کار گیری از واژه کلیدی در اولی جمله
در صدر توجه داشته باشید که نیازی به به کارگیری تعدادی باره سئو سایت  و زورکی از کلمه و واژه کلیدی محتوا در حین متن محتوا وجود ندارد. به کار گیری زیاد از واژه کلیدی در زمان محتوا شاید یک‌سری سال پیش پاسخ می بخشید، ولی خوشبختانه آن روز ها به تاریخ پیوسته و این شیوه دیگر هیچ سعی مثبتی ندارد.

با این درحال حاضر بهتر میباشد که از واژه کلیدی اساسی خویش به طور طبیعی در متن محتوا به کارگیری فرمائید. سفارش میشود که‌این واژه و کلمه کلیدی را در پارگراف اولیه محتوا و نهایتا تا پیش از استارت واژه و کلمه 100 ام آن به عمل ببرید.

در نمونه ما در رابطه راهنمای هجرت به تهران، میتوانیم محتوا را با جملاتی مانند ذیل آغاز کنیم:

در شرایطی‌که قصد توریسم در وسیع ترین شهر کشور ایران را دارید، این راهنمای مسافرت به تهران می‌تواند به شما امداد متعددی نماید. ما درین مقاله به معرفی شایسته ترین نقاط جالب شهر، شایسته ترین رستوران ها و اقامتگاه ها پرداخته تا مهاجرت نیکی را در تهران تجربه نمائید...

در‌صورتی‌که اعتنا فرمائید عملکرد نکردیم بالاجبار از واژه و کلمه کلیدی اساسی شیت در متن ابتدایی به کار گیری کنیم و نوع به کارگیری به صورت به طور کامل طبیعی میباشد.

8. تگ های H2 با صرفه
شما با لزوم به کارگیری از تگ H1 آشنا شدید، ولی در عین هم اکنون نیز بهتر میباشد که از تگ های H2 نیز در تیترهای باطن محتوا فایده ببرید.

تگ های H برای ساختار دهی به محتوا به کار گیری می گردند و با به کار گیری از آن ها می اقتدار سلسله مراتب محتوای یک برگه از تارنما را برای موتورهای کاوش و یوزرها مشخص و معلوم کرد. در حالتی‌که مجموع عنوان های محتوای وب سایت دارنده یک وزن می باشند، از H2 استعمال نمائید. در غیر این شکل آنهایی را که ذیل گروه تیترهای H2 محسوب می‌شوند را با عنوان H3 بنویسید.

واژه کلیدی اساسی را به طور افراطی در تگ های H2 به فعالیت نبرید. به مکان آن از ورژن های مترادف و گوناگون واژه و کلمه کلیدی به کارگیری فرمائید، به نحوی به طور کامل طبیعی به حیث برسند.

در نمونه خودمان میتوانیم از تگ H2 ذیل بعد از معرفی اول محتوای برگه به کار گیری کنیم:

راهنمای توریسم تهران


در‌این تگ ما از ساختار کلی واژه و کلمه کلیدی به هم پا کلمه و واژه دارای ارتباط توریسم به کار گیری کردیم تا عنوان مجزایی برای متن تولید کرده باشیم. از تگ های H2 به طور آگاهانه استعمال کرده و توجه داشته باشید که نیازی به به کارگیری اجباری از لغات کلیدی درین تگ ها وجود ندارد. صرفا یک توشه به کارگیری کافیست، مگر اینکه عامل منطقی برای به کارگیری بیشتر داشته باشید.

9. به کار گیری از تصاویر و ویدئوها
به کارگیری از عکس و ویدیو در محتوا قادر است تاثیر مثبتی در حین حضور یوزرها در وب سایت داشته باشد. طبق تحقیقاتی که از طرف تارنما Hubspot صورت گرفته، 80% بازاریابان آنلاین اعلام کرده اند که ویدئوها موجب ارتقا مقطع حضور یوزرها در اینترنت سایتشان شده‌است.

به کارگیری از ویدئوها و تصاویر ( تصاویر مشتمل بر اینفوگرافیک ها و نمودار ها نیز میشوند) تلاوت و به کارگیری از محتوا را سهل و آسان خیس می نماید. این یک واقعیت غیر قابل انکار میباشد که ما به محتوای دارنده موادسازنده بصری نسبت به محتوایی که صرفا از متن درست شده میباشد، بیشتر اعتنا می‌کنیم.

از نظر موتورهای کاوش به طور کامل منطقیست که در حالتی که یوزرها بازه زمانی بیشتری را برای قرائت و استعمال از محتوا صرف نمایند، پس ترازو باارزش بودن آن نیز بیشتر میباشد.

تصاویر و ویدئوها نیز تماما شفاف میباشد که چرا موجب ارتقا برهه زمانی حضور یوزرها در تارنما می‌شوند. توجه داشته باشید که تصاویر را به نیکی سئو کرده و ویدئوها را در منابع مستقل ای از وب سایت آپلود و بار گذاری نمائید. به این دلیل که بار گذاری ویدئوها از سرور اساسی وب سایت ممکن میباشد که موجب کاهش بازده وبسایت در طی نقط ی اوج مصرف شود.

در نمونه خودمان می تواین از تصاویر نقاط جذاب تهران استعمال کرده و از ویدئویی نیز برای معرفی کوتاه جالب های شهر به کارگیری کنیم.

شما قدرتمند به ساخت چه محتوای متفاوتی نسب به بقیه وبسایت ها می باشید؟ نظرتان در رابطه ساخت یک اینفوگرافیک چه میباشد؟ نقشه ای از برگزیدگان هتل های شهر چطور میباشد؟ این مجال ها نامحدود میباشند.

10. به کارگیری از لغات کلیدی شبیه (LSI)
راز پیروزی در کسب جایگاه بهتر محتوا، ساخت و ساز رابطه هر چه بیشتر با لغات گزینه جستجوی یوزرها میباشد. به همین خیال و خاطر بایستی در محتوا از لغت ها کلیدی مرتبطی که از نگاه مفهومی با کلمه و واژه کلیدی مهم در ارتباطند به کارگیری فرمائید.

پیش از پیدایش بروزرسانی های پاندا و مرغ مگسخوار، تمرکز موتورهای کاوش بر روی چگالی واژه کلیدی بود. البته خوشبختانه امروزه اینگونه وجود ندارد. در بخش اعظمی از مواقع شما قادرید که از عبارتی به کار گیری فرمایید که از نگاه مفهومی تماما متشابه با یکدیگر میباشند و این فعالیت موجب طبیعی خیس به حیث وصال محتوا می شود.

برای انجام هر چه بهتر این عمل می‌توانید از ابزار LSIGraph استعمال کنید تا پیشنهاداتی را در رابطه لغت ها کلیدی متشابه، ملاحظه کنید.

آیا صفحات دسته بندی و آرشیو های سایت می بایست نوایندکس شوند؟


آیا صفحه ها دسته بندی و بایگانی های وب سایت بایستی نوایندکس شوند؟
یکی‌از یوزرها تارنما در روزهای اخیر پرسشی را مطرح نموده است:

اینجانب از یک تارنما وردپرسی استعمال می‌کنم. آیا برای پرهیز از سئو سایت   ساخت‌و‌ساز محتوای تکراری باید تگ نوایندکس به صفحه ها دسته بندی و بایگانی ها اضافه کنم؟ آیا این راهکار بر روی ترافیک تارنما تاثیرگذار میباشد؟

این پرسش بسیار خوبیست؟ شعور روش عمل گوگل برای هر سئوکار آماتور و حتی ماهر بسیار ضروریست. برای استارت می اقتدار اعلام‌کرد که جواب به‌این پرسش احتمالا خیر میباشد. بخش اعظمی از تارنما ها نبایست نگران پایش صفحاتی باشند که ارزشی خاصی ندارند.

بایگانی صفحه های دسته بندی، برچسب ها و حاصل کاوش در سیستم های رئیس محتوای محبوبی مانند وردپرس یا این که جوملا به صورت کلی آنقدرها اصلی نیستند. در حالتی که گوگل اطلاعاتی را در آن‌ها مشاهده نماید، دست به پایش آن‌ها زده و آن‌ها‌را ایندکس می نماید. در صورتی‌که هم چیز خاصی مشاهده نکند، آن ها را پایش نخواهد کرد.

در صورتی صاحب و مالک وب سایت فروشگاهی بزرگی بوده و تعداد محصولاتتان دست‌کم چند هزار میباشد، این موضوع میتواند یک ایراد نو در وب سایت محسوب شود. به دلیل آن که شما نمی‌خواهید پایشگرهای گوگل برهه زمانی خویش را صرف صفحه ها بی اهمیت کرده و از سایر صفحه های اساسی جا بمانند.

برای ارائه جواب ظریف بدین پرسش باید در آغاز به ذکر تفاوت در میان پوشه robots.txt و متاتگ نوایندکس بپردازیم. همچنین باید از طرز عمل صفحه های 404 دانایی یابید.

محدودیت دسترسی با robots.txt
با به کارگیری از فولدر robots.txt می‌توانید جلوی دسترسی ربات های کاوشگر را به چندین از صفحه های بگیرید. در شرایطی که گوگل به برگه ای رسد که از دسترسی به آن به وسیله robots.txt محدود گردیده باشد، امر Fetch یا این که قرائت هدر کاغذ را اجرا نمی نماید. این موضوع به این معنیست که در صورتیکه شما تصمیم بگیرید که آن ورقه را نوایندکس کرده یا این که کد شرایط دیگری مانند 404 به آن بدهید، گوگل کارکشته به مشاهده این تغییرات نخواهد بود.

اوامر robots.txt باید برای صفحاتی به عمل گرفته گردد که قرار وجود ندارد گوگل در آینده آنان‌را طور دیگری مشاهده نماید. برای مثال مسیرهایی که قرار بر لینک و پیوند دادن به آن‌ها در باطن وب سایت وجود ندارد و یااینکه با پسورد نگهداری گردیده اند.

ورقه ادمین، ورود یوزرها یا این که سبد خرید آن ها به عنوان مثال نمونه های نیکی می‌باشند که میتوانید دسترسی به آن‌ها را از روش robots.txt محدود نمائید. اعتنا داشته باشید که هیچ زمان دسترسی پایشگرها به پوشه های CSS و جاوا اسکریپت های ضروری را بلاک نکنید.

تگ Meta Robots Noindex
متا تگ robots=”noindex” با پوشه robots.txt گوناگون میباشد و جذاب میباشد که بدانید بخش اعظمی از حتی سئوکارهای ماهر نیز آن ها را به خطا یکسان میدانند. مهم‌ترین تفاوت های این دو عبارتند از:

متاتگ نوایندکس جلوی دسترسی ربات ها به شیت را نمی گیرد، همان ربات های گوگل می‌توانند امر Fetch را اجرا کرده و محتوای هدر ورقه را بخوانند.
متا تگ نوایندکس موجب می گردد که گوگل نسبت به ایندکس برگه مبادرت نکرده و بدین ترتیب آن را در نتیجه ها کاوش اکران نمی دهد. گوگل در چنین قوانینی همچنان داده های جانور در آن شیت را گردآوری کرده و لینک و پیوند های آن را دنبال می نماید، مگر آنکه متاتگ نوفالو نیز به آن اضافه گردیده باشد. نوفالو یک متاتگ امر دهنده قانونی وجود ندارد البته گوگل و بقیه موتورهای کاوش به آن احترام می‌گذارند.
در شرایطی که در آغاز یک تگ نوایندکس به برگه اضافه کرده و بعدا قصد 404 کردن آن را داشته باشد، گوگل کارکشته به مشاهده این تغییرات خواهد بود و داده های خویش را متناسب با این تغییرات بروز رسانی می نماید.
کد شرایط 404 و Soft 404
صفحه ها دارنده کد خطای 404 اشاره می نمایند که آن ورقه دیگر وجود نداشته و استانداردیست که مجموع پایشگرها به آن احترام میگذارند. درصورتی که گوگل برگه ای را با کد خطای 404 مشاهده نماید، آن را از ایندکس بیرون می نماید، البته هر از چندگاهی به آن راز زده تا تغییرات احتمالی را اعمال نماید.

یک خطای soft 404 یک کد غیر قانونی میباشد که گوگل آن را برای صفحاتی با کد حالت 200 در لحاظ می گیرد که دارنده هیچ محتوایی نیستند. صفحه های حاصل جستجوی داخلی وبسایت برای مثال این سیرتکامل صفحه ها می‌باشند. در‌حالتی که گوگل کد soft 404 را به آن نسبت دهد، همچون خطای 404 با آن عکس العمل می نماید و به این ترتیب به طور زمان ای به تحلیل کردن آن می‌پردازد تا از تغییرات احتمالی مطلع گردد.

آیا باید صفحه های بایگانی دسته بندی ها را نوایندکس کرد؟
اینجاست که به پرسش اساسی این مقاله برمیگردیم. آیا نوایندکس کردن صفحه ها بایگانی های دسته بندی ها که دارنده قیمت یه خرده می باشند (یا این که ارزشی ندارند) استراتژی خوبیست؟

جواب بدین پرسش اینست که در حالتی‌که این صفحه ها دارنده هیچ ارزشی نیستند، بهتر میباشد که آن‌ها را منزه کرده و کد حالت 404 را به آنان نسبت دهید. در‌حالتی که این صفحه های حائز اهمیت برای یوزرها بوده و به عنوان مثال قسمت های ضروری یک بلاگ محسوب میگردند، بهتر میباشد که نوایندکس شوند.

چنانچه کاغذ ای را نوایندکس نمایید، طبق اعلام گوگل، این موتور کاوش در غایت با آنان مانند صفحه ها soft 404 عکس العمل می نماید. این مورد به این معنیست که بک لینک و پیوند به‌این صفحه ها در سیستم سکو بندی گوگل محسوب نمیشوند.

چنانچه لینک و پیوند ها به صفحاتی اشاره نمایند که دیگر ارزشی ندارند، پس موتورهای کاوش و یوزرها نیز هیچ چیز با ارزشی در آن‌ها پیدا نخواهند کرد.

از انجام چه کارهایی بایست دوری کنیم؟
از افزودن تگ کانونیکال به صفحه های بایگانی دسته بندی ها و اشاره آنان به کاغذ مهم دسته بندی دوری کنید. این فعالیت مثلا موردها غلط به کارگیری از تگ کانونیکال میباشد و گوگل آن را در حیث نمی گیرد.

این صفحه های را در robots.txt بلاک نکنید. در‌حالتی که آنها‌را بلاک نمایید، گوگل قدرتمند به مشاهده تغییرات و بروزرسانی آن ها نخواهد شد. همینطور این سیرتکامل صفحه های در نتیجه ها کاوش باقیمانده و به صورت پلیدی اکران داده میشوند. مانند تصویر پایین:

توده بندی
اطمینان نتیجه ها فرمائید که مجموعه فنی وبسایت شما تفاوت دربین robots.txt و متا تگ نوایندکس را دانسته. از آن‌ها به طور صحیح استعمال کرده تا یک گام در‌این بازی جلو باشید.

چنانچه در وب سایت شما صفحاتی وجود داشته که بها خاصی برای کاوش کنندگان نداشته، ولی در انتقال یوزرها ضروری می‌باشند، بهتر میباشد درین حالت در رابطه استراتژی هدایت یوزرها مجددا تاءمل کرده یااینکه آنان‌را کلا نوایندکس فرمایید.

در صورتی‌که صرفا تعداد انگشت شماری از این سیرتکامل صفحه ها در وب سایت وجود داشته و فکر‌می‌کنید‌ که مورد خاصی محسوب نمی‌شوند، آن ها را به حالا خویش رها نمائید. گوگل به اندازه کافی هوشمند میباشد تا موقعیت مو جود را شعور نماید.

ریچ اسنیپ (Rich Snippet) و ایندکس اول موبایل


به چه شکل سیستم جستجوی صوتی تغذیه میشود؟
درخصوص گوگل، در بین چیزهای دیگر، آن را با قطعه پررنگ از حاصل کاوش تغذیه میگردد. سئو سایت  یک قطعه پر رنگ یک قطعه های لایت میباشد که در بالای حاصل جستجوی کلاسیک نشان داده میشود.

با به کار گیری از جداول و لیست ها و پررنگ کردن کلمه ها در برگه خویش، تحت عنوان گوگل میتواند آن‌ها‌را بسیار راحت بخواند و دوست دارااست آن را در یک قطعه پر رنگ اکران دهد. همینطور اطمینان نتیجه ها فرمایید که محتوایی را که عموم دیدنی می‌بینند ارائه دهید.

 

seo ویدیو


به کارگیری از کلیپ در سال ۲۰۱۹ خیلی بیشتر آیتم دقت گوگل قرار گرفت. و مفهومی با تیتر کلیپ بهینه سازی ارائه شد. کلیپ را به عوارض پایین می قدرت جز شایسته ترین طریق های seo دانست.

معمولا برای اکثری از اشخاص مطالعه کسل کننده میباشد و ترجیح میدهند به مکان قرائت ، ببینند. پس با ویدئو می اقتدار این دسته از یوزرها را جذب کرد.

همینطور کلیپ موجب حضور بیشتر مخاطب روی وب سایت برای تماشای آن می‌گردد که همین نکته ارتقاء امتیاز رضایت کاربری وبسایت را نزد گوگل به هم پا دارااست.

بیشتر بخوانید: راهنمای تکنیک های بهینه سازی کلیپ

فشرده سازی فولدر‌های چندرسانه‌ای قبل از قرار دادن در وبسایت
این گزینه، گامی کوچک البته اصلی در روند seo میباشد. هر چه وب لاگ یا این که وب سایت شما رویش می‌نماید، تعداد تصاویر، ویدئوها و پوشه‌های چندرسانه‌ای شما هم ارتقاء خواهد یافت. این فولدر‌های بصری سبب جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت شما میگردند، البته فراموش نکنید که در غایت همگی آن ها پوشه‌های رایانه‌ای می‌باشند و هر فولدر رایانه‌ای حجمی داراست.

تحت عنوان یک ضابطه کلی، هر چه وسعت پوشه بیشتر باشد، اکران آن برای یوزرها اینترنتی در وب سایت شما دشوار‌خیس میباشد. این نکته وقتی اهمیت بیشتری مییابد که بدانید سرعت تارنما هم فاکتوری اساسی برای جایگاه تارنما میباشد و موتورهای کاوش در هنگام تصمیم گیری در رابطه ایندکس محتوای شما آن را هم در حیث میگیرند.

به این ترتیب هر چه اندازه فولدر کوچک‌خیس باشد، تارنما شما سریع‌خیس لود شود و در سود، درجه تارنما شما در گوگل بهتر خواهد بود.

 

ریچ اسنیپ (Rich Snippet) و ایندکس اولیه تلفن همراه


ریچ اسنیپت در اصل راهی برای پر رنگ کردن محتوای سایت در نتیجه ها موتورهای کاوش میباشد. یعنی درین نتیجه ها گوگل داده ها بیشتری درباره‌ی فیض نشان میدهد، خیر تنها صورت مرسوم دربرگیرنده تیتر، URL و توضیحات متا. این داده ها می تواند مشتمل بر یک لحاظ سنجی ترازو رضایت، داده ها خاص متاع و یا این که حتی جزئیات فرمان پخت طعام باشد.

بیشتر بخوانید: ich snippet (ریچ اسنیپت) چه می باشد؟

گوگل ابزار آزمایش نتیجه ها بی نیاز خویش (که ریچ اسنیپت هم نامیده میشوند) را با بضاعت و توان اجرای آزمایش غیروابسته برای گوشی و دسکتاپ بروزرسانی نموده است.

این مجموعه میگوید این تغییر و تحول برای امداد به صاحبان وب سایت ها برای فراهم شدن برای ایندکس نخستین تلفن همراه در لحاظ گرفته شده‌است.یک کدام از ملزومات گوگل برای یک تارنما برای فراهم شدن برای ایندکس نخستین تلفن همراه به کارگیری مطلوب از داده های ساختار یافته میباشد.

به صورت خاص، تیم های یکسان از داده های ساختار یافته بایستی در هر دو ورژن یک وب سایت وجود داشته باشند.

ریچ اسنیپت خیر فقط برای دستیارهای صوتی مطلوب میباشند، بلکه برای عده ای که در تلفن های یاور می‌باشند با ارزش می باشند. با صرفا چندین کلیک، داده ها مهمی مانند ساعتهای گشوده، می‌توانند بر روی دستگاه های کوچکتر نشان داده شوند.

قطعه بی نیاز احتمالا یک دلیل جایگاه بندی بدون واسطه وجود ندارد، بلکه بخشی از سئو موبایل میباشد که برای جستجوگرها بسیار اصلی میباشد. بعد از تمامی، قسمت های ثروتمند خیر صرفا اطلاعاتی را ارائه میدهند، بلکه لیست شما‌را نیز بیشتر می نمایند و بیشتر کلیک می نمایند.

در مجموع ارتفاع سال ۲۰۱۷ گوگل تاکید می‌کرد که به زودی از الگوریتم Mobile First Index خویش رونمایی خواهد کرد. آمارها حاکی از آن میباشد که به صورت میانگین ۵۵ درصد بازدیدکنندگان تارنما ها از روش تلفن همراه وارد آن‌ها می‌شوند و این درصد در درحال حاضر پرورش میباشد.

انتظار میرود درآمدهای موبایل بیشتراز بازار کامپیوتر باشد. لغات کلیدی “Mobile First” با دقت به seo ۲۰۲۰، قضیه مهمی میباشد.