سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سپید
غرض ما در درس بهینه سازی چه چیزی است؟ ارتقا بازدید گوگل
این نکته را به طور تقریبً همگی پذیرفتهاند که وسیع ترین و ارزانترین و معتبرترین سئو سایت مسیر ورود به یک وب سایت موتورهای کاوش می باشند.
شناخت با سئو و فلسفه آن، چیزی وجود ندارد که مختص اپنویسان و طراحان تارنما باشد. خصوصاً با دقت به گسترشی الگوریتمهای کاوش و هوشمندتر شدن موتورهای کاوش، عملاً تمامیی اشخاصی که بدون واسطه و غیرمستقیم در اینترنتوبسایت یک کسب و عمل نقش ایفا مینمایند، مورد نیاز میباشد با اصول و مبانی و منطق seo آشنا باشند.
در گروه درسهای بهینه سازی چه میباشد در متمم میکوشیم مبانی کلی seo، کاربردها و نکات کلیدی در آن را سرویس شما ارائه نماییم.
مورد ها تحت مثلا نکاتی می باشند که در این موسسه درس گزینه دقت قرار خوا هیم اعطا کرد:
شناخت با موتورهای کاوش و وظیفه آنها
چه کارهایی انجام دهیم تا موتورهای کاوش و به صورت خاص گوگل، مارا به مخاطبان خویش اکران دهند؟
چه سهمی از برد در بهینه سازی به خیال و خاطر تکنیک میباشد و چه سهمی به خیال محتوا؟
بعضی از مهمترین تکنیک های بهینه سازی (ابزارهای seo)
درصورتیکه نمیخواهید بهینه سازی را به صورت عمیق و فنای بیاموزید و فقطً میخواهید تحت عنوان یک وب لاگ نویس، بعضا از نکات بهینه سازی را بدانید و در مطالب خویش رعایت فرمائید، می توانید مستقیماً به سراغ دو درس حضور در شیت نخستین گوگل و پیوند سازی داخلی بروید:
حضور در شیت اولیه گوگل
لینک و پیوند سازی داخلی و اهمیت آن در seo تارنما
البته صورت رشتهایخیس یادگیری بهینه سازی این میباشد که در آغاز معنی بهینه سازی داخلی (On-page بهینه سازی) و سئوی آف پیج (Off-page سئو) را خاطر بگیرید و آن گاه، تکنیکهای مرتبط با هریک از این دو شاخه را با جزئیات بیشتر و ظریفخیس محاسبه نمایید و بیاموزید.
بهینه سازی داخلی و سئو آف پیج چه میباشند؟ تفاوت seo داخلی و فرنگی چه چیزی است؟
بعضا از منابع و مراجع گزینه استعمال و استناد در فراگیری بهینه سازی
ما در هر درس، بسته به مورد، منبع گزینه به کار گیری را به طور روشن و مشخص و معلوم نقل می کنیم.
البته دربین منابع گزینه به کار گیری، چندین تارنما و وب لاگ میباشند که محتوای آنان کلیدیخیس میباشد و عملاً در سطح دنیا، مرجع محسوب می گردند.
چنانچه که بخواهید منابع کیفیت بالا و آپ تو دیت را دنبال نمائید، توصیه میکنیم از این وبسایتها و وب لاگها آغاز نمایید:
یک کدام از راههای بی زیرا و چرای ارتقا نرخ تبدیل، غرض گذاری مطلوب سئو سایت در گوگل آنالیتیکس و بضاعت ارزیابی صحیح آن میباشد.
یکیاز شایسته ترین خصوصیت هایی که گوگل آنالیتیکس اخیرا به ظاهرش اضافه نموده است Summary view یا این که به عبارتی روءیت کرد کلی از تمامی ی ریزه کاری میباشد مثل نرخ اکتساب (Acquisition)، اخلاق مخاطب و داده ها تبدیل به عنوان مثال نرخ تبدیل، نرخ کامل شدن و بها هر مقصود. بدین معنا که در صورتیکه در آنالیتیکس هدفی ست کرده باشید میتوانید مشاهده کنید مجموع ریزه کاری از منبع ترافیک گرفته تا محتوا چقدر روی نرخ تبدیل تاثیر نهاده اند.
دراین بخش میخواهیم نگاهی به مجموع فاکتور هایی بندازیم که از نصیب گزارش گیری آنالیتیکس قابل محاسبه می باشند و بعد روش ی مقصود گذاری در گوگل آنالیتیکس را یادگرفتن میدهیم و توضیح میدهیم که نرخ تبدیلتان را بر طبق هدفی که تهیه و تنظیم نموده اید چطور ردیابی و ارزیابی فرمایید.
Summary view (خلاصه شرایط) در گوگل آنالیتیکس
نخستین بیایید نگاهی به summary view در آنالیتیکس بیندازیم. زمانی وارد Reporting یا این که به عبارتی گزارش گیری آنالیتیکس میشوید، از بخش Explorer نصیب summary view به طور پیش فرض اولین چیزی میباشد که به شما نشان داده میشود.
جدولی که در بخش summary view قراردارد به سه بخش Acquisition, Behavior و Conversion تقسیم می گردد که Acquisition هم خودش تعداد تمام بازدید ها، واحد سنجش درصد بازدید های نو و تعداد بازدید های تازه را نشان میدهد.
Behavior که به معنای خوی مخاطب میباشد مشتمل بر Bounce rate (نرخ پریدن) ، تعداد پیج ها به ازای هر بازدید و معدل دوران بازدید وبسایت می گردد.
Conversions هم به معنای تبدیل دربرگیرنده نرخ تبدیل، کامل شدن فرایند و قیمت هر مقصود میباشد.
اکنون که با مفاهیم و بخش های اصلی آشنا شدیم بایستی ببینیم نظارت داده های تبدیل چطور شکل میگیرد و چه داده ها مهمی از آن خواهیم توانست کسب کنیم.
دیتای استفاده کننده و نرخ تبدیل Audiences and Conversions
تحلیل کردن مخاطب هایی که وارد تارنما شما می گردند در حوزه های مختلفی از بازاریابی دیجیتال میتواند به یاری تان بیاید. پیرو مهمترین اطلاعاتی را که از دیتای کاربر میتوانیم بگیریم چک میکنیم.
Demographics
درین بخش میتوانید اطلاعاتی از قبیل تیم سنی کاربر و جنسیت آنها به دست بیاورید. برای مثال در صورتیکه پرسونای خریدار مشخصی داشته باشید (به عنوان مثال زنان 25 تا 30 سال)، با استعمال از فاکتور دموگرافیک میتوانید تشخیص بدهید که آیا سایت تان به اندازه کافی برای این تیم سنی دیدنی بوده میباشد یا این که خیر. درصورتیکه هم موقتی پرسونای خریدار خاصی برای خودتان در حیث نگرفته اید از روش این فاکتور میتوانید متوجه گردید چه تیم سنی از چه نوع جنسیتی بیشتر تبدیل گردیده اند، برای مثال چک این دیتا برای سایت شما نشان میدهد زنان و مردان بالای 30 سال نرخ تبدیل بالاتری داشتند و میتوانید کمپین های تبلیغاتی تان را برهمین اساس مقصود گذاری نمائید.
حتی میتوانید از این نظارت های بی آلایش بالاتر بروید و بعد ها پیچیده تری را بررسی فرمایید که بوسیله آن میتوانید آنالیز فرمائید که به عنوان مثال از سوشال مدیاهای متفاوت چه ترازو مرد یا این که زن از چه تیم سنی بیشتر جذب گردیده اند و یا این که برای مثال یک کدام از لینک و پیوند هایتان ترافیک برنا تری می فرستد که میتوانید مبتنی بر آن لنیدنگ پیجتان را بیشتر مطابق ذوق جوان ها فرمایید. با همین بررسی ها میتوانید به راحتی هدف ها مارکتینگ تان را تهیه نمایید.
Interests
یکی قسمت های دیگر که میتوانید داده ها اکثری از آن در بیاورید علاقمندی ها میباشد. درین نصیب میتوانید علاقمندی های همگانی کاربر و اساسی خیس از تمامی علاقمندی های بازدید کننده گانی که تبدیل گردیده اند را ارزیابی فرمائید. نظارت این قسمت روءیت کرد بسیار نیکی در زمینهی عنوان ها محتواهایی که میخواهید بنویسید و یا این که تارنما های قابل قبولی که میتوانید در آنان تبلیغات انجام بدهید به شما میدهد.
از جمله فرض نمائید یک برنامه تلفن همراه برای دانلود فیلم و موسیقی دارید و متوجه میشوید کاربر به فراخوان فعالیت هایی که در قالب لینک و پیوند دانلود موسیقی تشکیل شده دقت بیشتری نشان میدهد. بر همین اصل درصورتیکه به عنوان مثال در فیسبوک میخواهید تبلیغات انجام بدهید بایستی روی مخاطبانی سپرده گذاری نمایید که به موسیقی علاقمند می باشند.