مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

الگوریتم رنک برین چیست؟


نوشته‌ی‌علمی امروز تخصیص داراست به یکی مهم ترین و بغرنج ترین الگوریتم های گوگل  سئو سایت  به اسم الگوریتم رنک برین.
چندین سالی می‌باشد که seo یا این که به عبارتی سئو وب سایت معنی گوناگون تری گرفته و جاری ساختن بهینه سازی دیگر مثل گذشته صرفا به به کارگیری از واژه کلیدی و پیوند سازی و … خلاصه نمیشود. این ایام برای اینکه وب سایت شما در حاصل کاوش مرتبه نیکی داشته باشد بایستی به خیلی از فاکتور های seo دقت ویژه داشته باشید. تک تک این اتفاقات به لطف الگوریتم های نو گوگل تعیین شده میباشد. یک کدام از مهمترین این الگوریتم ها، الگوریتم rankbrain گوگل میباشد که به دنبال آن را برای شما توضیح خواهم بخشید. بگذارید مشاجره را با اعداد و ارقام استارت کنیم، در سال ۲۰۱۳ گوگل استارت به اسم گذاری الگوریتم های خودش با به کارگیری از خصوصیت های هر الگوریتم کرد. اولی الگوریتمی که بصورت قانونی اسم گذاری شد الگوریتم مرغ مگس خوار بود که اتفاقاً دنیای کاوش را تغییر و تحول اعطا کرد! ولی بگذارید بریم یه خرده عقب خیس و ببینیم که پیش از پیدایش این الگوریتم ها چه اتفاقی در حاصل می به زمین خورد؟

موقعیت کاوش پیش از الگوریتم رنک برین
در‌صورتی‌که برهه زمانی متعددی باشد که از وب و گوگل به کارگیری می‌کنید مطلقاً هنگامی را یادتان میباشد که عبارتی را در گوگل کاوش می کردید البته به شما شیت ای را علامت میداد که به هیچ عنوانً در امر آن زمینه توضیح نداده بود و فقطً تعدادی تگ معمولی در خصوص آن مسئله در تارنما قرار داده گردیده بود! آن تایم ها seo در همین مورد ها خلاصه می شد و شما کافی بود از تعدادی ترفند مثل استعمال از تگ، به کار گیری از meta keyword، لینک و پیوند سازی فرنگی زیاد و … به کارگیری فرمایید تا بتوانید براحتی در بالا نتیجه ها کاوش قرار بگیرید (ولی اون فرصت هم هرکسی این موضوعات رو نمیدونست!). برای همین اتفاقات بود که شما هنگامی کلمه و واژه ای را در گوگل کاوش میکردید با تارنما هایی مواجه میشدید که نادرست بود و دقیقاً آن چیزی نبود که شما بدنبال آن بودید.

  الگوریتم پاندا (Google Panda) چه است؟
حاصل کاوش پس از الگوریتم رنک برین (RankBrain)
ولی الان چه اتفاقی برای نتیجه ها کاوش افتاده؟ به تازگیً هم کاوش ای اعمال داده اید که به صفحه ها تبلیغات عکس العمل نمائید؟!‌ در صورتی برخورده باشید خیلی کاسته شده. تمامی ی این عمل ها به لطف الگوریتم رنک برین (rank brain) پیش آمده و می بایست از این الگوریتم سپاسگذار باشیم. ولی اینکه این اتفاقات چطور صورت گرفته و این الگوریتم به هیچ عنوانً چطور فعالیت میکنه رو در‌پی برای شما خواهم اذعان کرد تا بیشتر با این الگوریتم باذکاوت گوگل آشنا گردید.


الگوریتم رنک برین گوگل

الگوریتم رنک برین چه طور عمل می نماید؟
الگوریتم rankbrain هوش تصنعی و مصنوعی (AI) گوگل میباشد که گوگل با امداد تکنولوژی یادگیری ماشین (Machine Learning) نتیجه ها کاوش را به مخاطب اکران میدهد. الگوریتم رنک برین را می قدرت بعنوان الگوریتم کمکی برای مرغ مگس خوار دانست. این الگوریتم بیشتر تمرکزش برروی خلق یوزرها در وب سایت شماست. البته چه چیزی در خلق یوزرها اساسی میباشد؟ پارمتر هایی مثل دوران هنگامی که یوزرها در وب سایت شما می مانند، اینکه هر مخاطب چه مدتی در برگه ی شما می ماند و… سبب می شود که گوگل با به کار گیری از آنان صفحه های شما‌را آنالیز نماید.

یک نکته ای که بایستی به آن دقت داشته باشید این میباشد که مشاهده کنید یوزرها دقیقا در هر کاوش بدنبال چه چیزی می باشند! بگذارید یک نمونه برای شما بزنم: فرض فرمایید ما قصد داریم در واژه ی معرفی الگوریتم های گوگل بالا باییم، خب یوزرها درین کاوش بدنبال چه چیزی می‌باشند؟! آری صراحت دارد دنبال سایتی می باشند که الگوریتم های گوگل را اسم پیروز شود و در زمینه ی هر مورد توضیح دهد، ولی فرض نمائید ما ورقه ای بالا بیاوریم که صرفا درباره‌ی الگوریتم پاندا توضیح داده باشد! چه اتفاقی می افتد؟ یوزرها ما ممکن میباشد نوشته‌علمی را بخوانند، ممکن هم میباشد نخوانند!

در‌صورتی‌که نوشته ی علمی را بخوانند: این یوزرها در ورقه ی ما باقی میمانند و پس از قرائت برگه را رخنه‌ میکنند! زیرا بدنبال چیز دیگری بوده اند.

در شرایطی‌که نوشته‌ی‌علمی را نخوانند: این یوزرها از وب سایت ما بیرون میگردند و bounce rate وبسایت مارا ارتقا می‌دهند.

ولی عکس العمل گوگل بدین اخلاق و رفتار یوزرها چه میباشد؟ پس از اینکه گوگل مشاهده میکند که کاربرانی که وارد وب سایت ما میگردند دوران متعددی در شیت باقی نمی مانند و یا این که در صورتیکه هم می مانند گشوده به حاصل کاوش بر می شوند متوجه می‌شود که زمینه ورقه ما دقیقا آن چیزی وجود ندارد که یوزرها دنبال آن میباشند ولی متوجه می‌شود که محتوای ما هم محتوای نیکی میباشد که برخی از یوزرها آن را تا آخر می خوانند. رنک برین کارایی میکند که فهم نماید محتوای ما در باب چه می‌باشد و این محتوا برای چه جستجویی مطلوب میباشد!

  معرفی الگوریتم پنگوئن و فرارو گریز از جریمه آن
الگوریتم رنک برین (RankBrain) چه هنگامی معرفی شد؟
رنک برین در آخرها سال ۲۰۱۵ بوسیله گوگل اسم گذاری شد. بعداز معرفی شدن rankbrain اکثری از حاصل گوگل تغییر تحول کرد و حاصل پایین تاثیر این الگوریتم قرار گرفت. گوگل رنک برین را بعنوان سوم فاکتور اصلی در تایین حاصل کاوش معرفی نموده است.

 

نوشته‌ی علمی امروز تخصیص داراست به یک کدام از مهم ترین و بغرنج ترین الگوریتم های گوگل به اسم الگوریتم رنک برین.
یکسری سالی میباشد که seo یا این که به عبارتی سئو تارنما معنی مختلف تری گرفته و جاری ساختن seo دیگر مثل قبلی صرفا به به کار گیری از کلمه و واژه کلیدی و لینک و پیوند سازی و … خلاصه نمیشود. این روزها برای اینکه وب سایت شما در حاصل کاوش درجه خیر و خوبی داشته باشد بایستی به خیلی از فاکتور های بهینه سازی اعتنا ویژه داشته باشید. تک تک این اتفاقات به لطف الگوریتم های نو گوگل تعیین شده میباشد. یکی‌از مهم‌ترین این الگوریتم ها، الگوریتم rankbrain گوگل میباشد که در پی آن را برای شما توضیح خواهم اعطا کرد. بگذارید مشاجره را با اعداد و ارقام استارت کنیم، در سال ۲۰۱۳ گوگل استارت به اسم گذاری الگوریتم های خودش با استعمال از خصوصیت های هر الگوریتم کرد. او‌لین الگوریتمی که بصورت قانونی اسم گذاری شد الگوریتم مرغ مگس خوار بود که اتفاقاً دنیای کاوش را تغییر و تحول اعطا کرد! ولی بگذارید بریم یه خرده عقب خیس و ببینیم که پیش از پیدایش این الگوریتم ها چه اتفاقی در حاصل می زمین خورد؟

موقعیت کاوش پیش از الگوریتم رنک برین
چنانچه بازه متعددی باشد که از وب و گوگل به کارگیری میکنید به طبعً هنگامی را یادتان است که عبارتی را در گوگل کاوش می کردید البته به شما کاغذ ای را نشانه میداد که به هیچ عنوانً درخصوص آن مورد توضیح نداده بود و تنهاً یک‌سری تگ بی آلایش درباره ی آن قضیه در تارنما قرار داده گردیده بود! آن زمان ها بهینه سازی در همین مفاد خلاصه می‌شد و شما کافی بود از چندین ترفند مثل به کار گیری از تگ، به کارگیری از meta keyword، پیوند سازی فرنگی زیاد و … به کار گیری نمائید تا بتوانید براحتی در ابتدا نتیجه ها کاوش قرار بگیرید (ولی اون مجال هم هرکسی این موضوعات رو نمیدونست!). برای همین اتفاقات بود که شما زمانی کلمه و واژه ای را در گوگل کاوش میکردید با تارنما هایی مواجه میشدید که خطا بود و دقیقاً آن چیزی نبود که شما بدنبال آن بودید.

  الگوریتم پاندا (Google Panda) چه می‌باشد؟
نتیجه ها کاوش پس از الگوریتم رنک برین (RankBrain)
ولی الان چه اتفاقی برای حاصل کاوش افتاده؟ به تازگیً هم کاوش ای ایفا داده اید که به صفحه های تبلیغات عکس العمل فرمائید؟!‌ درصورتی که برخورده باشید خیلی کاهش پیدا کرده. تمامی ی این فعالیت ها به لطف الگوریتم رنک برین (rank brain) پیش آمده و بایستی از این الگوریتم سپاسگذار باشیم. ولی اینکه این اتفاقات چطور صورت گرفته و این الگوریتم به هیچ عنوانً چطور عمل میکنه رو در‌پی برای شما خواهم اذعان کرد تا بیشتر با این الگوریتم باذکاوت گوگل آشنا گردید.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد