مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

تاثیر HTTPS در سئو به ساده ترین زبان + ۳ دلیل برای استفاده از HTTPS


در سال ۲۰۱۴ در کنفرانس هر ساله I/O ، اینترنت مستر گوگل، Pierre Far کنفرانسی سئو سایت  به اسم “HTTPS در کلیه جا،” ارائه کرد که به‌این معنی اشاره می‌کرد که “کل ارتباطات بایستی به صورت پیش فرض ایمن باشند و از SSL به کار گیری کند” و در موتورهای کاوش نیاز میباشد به سمت استاندارد کردن HTTPS مبادرت گردد و وب سایت ها هم در سمت و سوی سرور و هم در سوی استفاده کننده ایمن شوند در واقعیت شروع تاثیر ssl در بهینه سازی بود.



 

اینک ما در ماه ها نخستین سال ۲۰۲۰ هستیم، آیا امنیت ارتباطی به بهینه سازی وسایت شما دارااست؟ و آیا بها این را داراست که HTTP را به HTTPS بده بستان کنیم؟ برای جواب بدین پرسش ما یک نگاه مختصر به دلایلی که گوگل این گزینه را مطرح نموده است میپردازیم.



پیشگفتار ای بر HTTP و HTTPS

HTTP (پروتکل جابجایی ابرمتن) و HTTPS (پروتکل جابجایی ابرمتن امن) هر دو ساختار مهم برای نماد دادن و اخذ داده ها بر روی وب میباشند که به ما اذن می‌دهند از روش یک کاغذ اینترنت معمولی داده ها را اخذ و مشاهده نماییم. غرض از ساخت و ساز HTTPS، دقیقا اعمال به عبارتی وظایف HTTP به یار یک لایه ی اضافه امنیتی به امداد پروتکل SSL، به مراد جابجایی امن اطلاعات است.

SSL در اعمال اموری همانند معاملات آنلاین، تاییدیه ها و احراز نام‌و‌نشان نقش مهم دارااست. تبادل امن داده ها مانند رمزهای عبور یا این که داده ها اکانت بانکی در بستر HTTPS، مستلزم SSL برای دوری از دسترسی هکرها و بقیه افراد به‌این داده ها میباشد.

در صورتی‌که گرایش دارید از تفاوت HTTP و HTTPS داده ها بیشتری کسب نمائید و این قضیه را عمیق خیس محاسبه فرمائید به نوشته‌ی‌علمی پایین رجوع نمایید:

تفاوت HTTP و HTTPS به بی آلایش ترین لهجه در چه می باشد و چرا به SSL نیاز داریم؟




مغازه ساز جمهوری اسلامی ایران‌هاست
یک راهکار آسوده، سریع و کاربردی
برای ورود به فضای آنلاین

فروشگاه اینترنتی فعال‌ساز‌ی فرمایید
فواید و تاثیر HTTPS در seo
طبق پیشنهاد  Google به کارگیری از HTTPS یک تصمیم بی آلایش، ایمن و هوشمندانه برای کلیه است. به خصوص برای عده ای که از کسب و کار الکترونیک به کارگیری می نمایند. جاری ساختن این آیتم فواید بخش اعظمی برای امنیت سایت شما دارااست(و همینطور برای امنیت کاربرانتان)، اما در کنار آن فوایدی نیز برای بهبود seo سایت شما در موتورهای کاوش داراست، که در ذیل به بعضا از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

مرتبه بهتر و تاثیر HTTPS در seo
داده ها بیشتر در ابزارهایی مانند Google Analytics
امنیت و حریم سری و تاثیر HTTPS در بهینه سازی
تاثیر ssl در بهینه سازی و درجه بهتر
با وجود اینکه به کارگیری از HTTPS ممکن میباشد جایگاه شمارا در لحظه تغییر و تحول چندانی ندهد، البته نسبتاً مجموع متخصصان بهینه سازی تغییر تحول HTTP به HTTPS را تحت عنوان بخشی از استراتژی بهینه سازی توصیه می کنند. همینطور با اعتنا به الگوریتم های جستجوی توسعه یافته ی  Google و تحمیل آن‌ها برای ساخت‌و‌ساز یک اینترنت امن خیس، ممکن میباشد تاثیر به کارگیری از HTTPS در بهینه سازی را در حین فرصت مشاهده کنیم.



داده ها بیشتر در ابزارهایی مانند Google Analytics
Google Analytics با HTTPS بسیار کارامد خیس است، از جمله برخلاف HTTP، در HTTPS داده ها امنیتی تارنما شما ذخیره می‌گردد. این آیتم به‌این مضمون‌ میباشد که داده ها اکران داده گردیده فقط ترافیک بدون واسطه را اکران نمیدهند. این گزینه خویش یک مزیت برای بهبود سئو است.

امنیت و حریم سری
همانند هر سیستم امن دیگری، HTTPS هم برای مدیران سایت ها و هم برای مشتریان احساس امنیت را القا میکند. امنیت سایت منجر می‌گردد که شما از خسارات مالی و سرقت داده ها در امان باشید و همینطور اعتبار و سوابق شما به خطر نیفتد.

پروسه تغییر تحول HTTP به HTTPS
جابجایی وب سایت از HTTP به  HTTPS یک روند معمولی و سرراست است:



 

خرید ssl certificate
مدرک SSL خویش را در میزبانی سایتتان نصب فرمایید.
مجددا کلیه لینک و پیوند های خویش را چک فرمایید. هر آدرسی که از HTTP به HTTPS تغییر تحول نکرده باشد، بعداز جابجایی از فعالیت می افتد.
با ساخت و ساز ۳۰۱ redirect ، گوگل و بقیه موتورهای کاوش را از تغییر‌و تحول HTTP به HTTPS مطلع نمایید. با این شیوه هرکسی که وب سایت شمارا bookmark کرده‌با‌شد، پس از تغییرات شما به طور اتومات،به نشانی تازه HTTPS شما ریدایرکت شود. با اعتنا به اینکه Search Console، HTTP و HTTPS را دو سایت غیر وابسته درنظر می‌گیرد، در صورتیکه که بعضا از صفحه ها شما هم ازHTTP به کارگیری میکنند و هم از HTTPS، ما یحتاج میباشد که شما برای هر یک از آنان یک  search consoleجداگانه ساخت و ساز فرمائید.
فیض گیری
نام برده بایستی برای جابجایی شما به HTTPS و ایمن کردن سایت شما کافی باشد. با این هم اکنون با دقت به عدم وضوح SSL و یکسری استدلال دیگر همانند افزونه های متعدد، بهتر میباشد نخست نگاهی عمیق خیس به‌این مساله بکنید و آنگاه مبادرت به تغییر و تحول فرمائید. شما می توانید جواب های بخش اعظمی از سوالاتتان را درین پیوند که مرتبط با کاغذ قانونی Google برای جابجایی از HTTP به HTTPS است، پیدا نمائید.

یک چیز که مسلم میباشد این میباشد که بهتر میباشد مدام برای اعمال تغییرات ممکن، پیش فعال باشید امید خواهیم داشت با تلاوت این نوشته ی علمی با تاثیر ssl بر بهینه سازی آشنا گردیده باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد