مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

tbt چیست؟ نقش tbt در سئو سایت


میزان TBT یا این که تمام فرصت انسداد (Total Blocking Time) چه می باشد  سئو سایت و چه نقشی در seo وبسایت داراست؟
میزان tbt یا این که Total Blocking Time شاخصی میباشد که برای آنالیز سرعت پاسخگویی صفحه ها تارنما حین بارگذاری شدن بعداز درخواست استفاده کننده به عمل می رود که شاخص مهمی برای سنجش کارایی وبسایت به حساب می آید. با محاسبه ترازو TBT متوجه می‌شوید که هر برگه از وبسایت شما چه دوران برای اخذ ورودی از کاربرد مسدود بوده میباشد.

tbt چه میباشد؟ برای اینکه بهتر با این مسئله تخصصی که نقش مهمی در سئو وبسایت و seo اعمال می نماید؛ آشنا گردید بهتر میباشد نخست مضمون‌ یک سری اصطلاح تخصصی را که در گزینش شاخص TBT موثرند، نظارت کنیم:

{در همین رابطه میتوانید اصطلاحات رایج درباره سرعت سایت را مطالعه کنید که تمام موارد مشابه در آن آموزش داده شده است.}

 

تسک های زمانبر Long task
تسک زمان بر یا این که لانگ تسک به کدهای جاوا اسکریپتی گفته میشود که اجرای آن بیشتر از ۵۰ میلی ثانیه در Browser ارتفاع بکشد. درحقیقت، پاسخگویی یا این که تعامل میان برگه اینترنت و مخاطب، هنگام بار گذاری شدن سایت با لانگ تسک هایی دارای ارتباط میباشد که به‌تیتر بلاکر فعالیت می نمایند.


تسک های زمان بر Long task

Long task ها به‌این انگیزه بلاکر به شمار می آیند که Browser نمی‌تواند آن تسک را متوقف کرده یا این که در آن ایراد ساخت‌و‌ساز نماید. براین اساس وقتی که یک لانگ تسک در اکنون ایفا باشد، فن اساسی browser نمیتواند به کلیک کردن استفاده کننده تحت عنوان ورودی جواب بدهد و بارگذاری شدن کاغذ اینترنت برای استفاده کننده تا زمانیکه لانگ تسک کاملا ایفا نشود، مسدود گردیده یا این که اصطلاحا freeze می‌شود.

Time to Interactive (TTI)
Time to Interactive (TTI) معیاری میباشد که دقیقاً ضد و نقیض ترازو TBT تعریف‌و‌تمجید میشود. هنگامی که یک وبسایت کاملا و مداوم در دسترس باشد و هیچ سیرتکامل تأخیری در پاسخگویی و بار گذاری شدن صفحه های آن چشم نشود، هیچ‌سیرتکامل TBT ندارد و در سود تجربه مخاطب نسبت به بازدید از این وب سایت بدون نقص و فارغ از تاخیر میباشد.


tti چه است؟

چرا واحد سنجش  TBT اصلی میباشد؟
مهم ترین معیارهایی که برای سئو یا این که بهینه سازی وبسایت مدنظر قرار می‌گیرند، شاخص هایی می‌باشند که گزینه اعتنا موتورهای جستجوی معتبری مثل گوگل قرار دارا‌هستند. از آنجایی که طی سال های اخیر تعاملی بودن (Interactive) وبسایت ها گزینه دقت ویژه گوگل قرار گرفته، بررسی میزان TBT نیز که ارتباط مستقیمی با بهبود تجربه مخاطب از تعامل با یک تارنما داراست، اهمیت پیدا نموده است. در واقع می قدرت بیان کرد باصرفه بودن این شاخص، نقش کلیدی را در بهبود رنکینگ تارنما در صفحه ها کاوش اعمال کرده و در seo سئو وب سایت نیز مفید میباشد.


اهمیت TBT

ترازو تی بی تی (TBT) برای یک وبسایت باصرفه گردیده چقدر می بایست باشد؟
چنانچه سایتی به نیکی سئو گردیده باشد، میزان TBT به صورت میانگین بایستی کمتر از ۳۰۰ میلی ثانیه باشد. معمولاً این مقدار میانگین با تک تک آحاد لانگ تسک هایی که روی سایت ایفا می گردد و مقایسه آن با ۱۰۰۰۰ وب سایت او‌لین که شایسته ترین مرتبه TBT را دارا‌هستند، معلوم میشود.

از آنجاییکه حاصل بررسی TBT یکی‌از معیارهای مرتبط با همت تارنما در گزارش فانوس دریایی لایت هاوس Lighthouse Reportگوگل میباشد، مجموعاَ  با صرفه بودن میزان TBT طبق حاصل این گزارش در محدوده های تحت معقول می شود:

تی بی تی خوب یا این که سبز در گزارش فانوس دریایی لایت هاوس Lighthouse Report:
در بین ۰ تا ۳۰۰ میلی ثانیه

تی بی تی میانگین یا این که نارنجی رنگ در گزارش فانوس دریایی لایت هاوس Lighthouse Report:
در میان ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلی ثانیه

تی بی تی ضعیف یا این که قرمز رنگ در گزارش فانوس دریایی لایت هاوس Lighthouse Report:
بیشتراز ۶۰۰ میلی ثانیه


TBT برای یک وبسایت با صرفه گردیده چقدر بایستی باشد؟

این معیار تاثیر بسیار متعددی در درجه ی وب سایت و seo وبسایت داراست، به این دلیل‌که در قسمت Core Web Vitals در وبمستر گوگل قابل مشاهده می باشد.


طریق نظارت تی بی تی

میزان تی بی تی (TBT) به چه شکل آنالیز میشود؟
برای سنجش و آنالیز ترازو تی بی تی (TBT) می اقتدار از مشابه سازهای سرعت برگه وبسایت یا این که Page Speed simulators استفاده نمود .ابزارهای بسیار متعددی وجود دارا‌هستند که محاسبه و به حساب آوردن TBT را جاری ساختن میدهند که پر کاربرد ترین آنان عبارتند از:

Lighthouse
Chrome DevTools
WebPageTest
GTMetrix
SpeedCurve
Pingdom
Puppeteer
 با چه ابزارهایی می قدرت برهان بالا بودن میزان تی بی تی (TBT) یک سایت را تشخیص بخشید؟

ابزار تشخیص tbt

برای این که بتوان TBT یک تارنما را باصرفه کرد، در آغاز می بایست عوارض تاخیر و در واقعیت لانگ تسک هایی که موجب تأخیر یافت کردن فرآیند لودینگ اینترنت پیج ها میگردند را تشخیص بخشید. برای این عمل می‌اقتدار از ابزارهایی مثل Chrome DevTools استفاده نمود.

وقتی که با این ابزار ،صفحه ها وبسایت گزینه آنالیز قرار می‌گیرد، لانگ تسک هایی ک حرفه اساسی browser را به انحصار خویش دراورده اند، به رنگ قرمز‌رنگ نماد داده میشوند و براین اساس می قدرت با کلیک کردن روی هر لانگ تسک و مشاهده قسمت“Bottom Up” استدلال بالا بودن تی بی تی را رویت کرد.

به چه شکل واحد سنجش تی بی تی (TBT)  سایت را باصرفه کنیم؟
پس از اینکه با به کار گیری از ابزارهای مطلوب، لانگ تسک ها یا این که اسکریپت هایی که موجب تاخیر در بار گذاری شدن اینترنت پیج و پاسخگویی به استفاده کننده میشوند، معلوم شد می بایست بلاک کد هایی که‌این لانگ آزمایش ها را به وجود آورده اند، تصحیح شوند تا ترازو TBT تا حد ممکن باصرفه خواهد شد.

برای سئو بلاک کد ها می قدرت از یکی روشهای ذیل منفعت گرفت:

کاهش تعداد درخواست های اسکریپت های وبسایت
جهت سئو ترازو tbt می‌توانید تعداد اسکریپت های غیرضروری  فرد ثالث را به دست‌کم برسانید تا از ساخت ترافیک یا این که لاین تسک هایی که موجب تاخیر در طی بارگذاری شدن کاغذ وبسایت شما میشود، پرهیز فرمائید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد