مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

چگونه نقشه سایت بسازیم؟


برخی از CMS ها نقشه تارنما برای شما ساخت می نمایند. هنگامی صفحه های و پست هایی سئو سایت را از وب سایت خویش اضافه یا این که حذف میکنید، این مورد ها به صورت اتومات جاری ساختن و وبسایت مپ آپ تو دیت میگردد. در حالتی‌که CMS شما این فعالیت را اعمال نمی دهد، معمولاً پلاگین ای وجود داراست که‌این عمل را ایفا می‌دهد.
ایجاد کرد نقشه تارنما در وردپرس
با وجود اینکه 42.7 درصد از تارنما ها از سیستم مدیر محتوای وردپرس به کار گیری می نمایند، ولی نقشه وبسایت برای شما تولید نمی نماید. برای ساخت‌و‌ساز آن می بایست از پلاگین ای مانند Yoast سئو استعمال فرمائید.

در پنل وردپرس نشانی پایین را دنبال نمائید:
بهینه سازی>همگانی>تجهیزات
نصیب sitemap xml را فعال نمایید


در حال حاضر می بایست وبسایت مپ خویش را در اینگونه آدرسی ملاحظه کنید:
Domain/sitemap.xml
تشکیل داد نقشه وب سایت سوای cms همگانی (منحصر)
در حالتی‌که از سیستم مدیر محتوای منحصر به فرد به کارگیری می‌کنید و پلاگین ای برای طراحی سایت مپ نداردف میتوانید از ابزار فوق العاده screaming frog استعمال فرمایید
نشانی تارنما را در نوار بالایی وارد نمایید و آغاز را بزنید.

پس از اتمام کراول وبسایت بوسیله اپلیکیشن در نوار بالایی روی sitemaps کلیک نمائید
پنجره ذیل برای شما گشوده می‌شود

بخش های lastmod، priority و Changefrequncy را می‌توانید از این شیوه دستکاری نمائید. آنگاه export را بزنید و تارنما مپ شما ساخته میشود.
چه گونه نقشه تارنما را به گوگل معرفی کنیم؟
برای استارت می بایست بدانید نقشه تارنما شما کجاست. در صورتیکه از پلاگین به کارگیری میکنید، به احتمال زیاد نشانی تارنما مپ domain.com/sitemap.xml میباشد. در حالتی‌که این فعالیت را به طور دستی جاری ساختن می دهید، اسم نقشه وب سایت خویش را sitemap.xml قرار دهید و آن‌گاه در فایل اساسی تارنما خویش لود نمائید. آن‌گاه می بایست بتوانید به نقشه وب سایت در domain.com/sitemap.xml دسترسی داشته باشید.
آن گاه به گوگل سرچ کنسول بروید و مطابق تصویر ادرس وبسایت مپ را وارد فرمایید.


seo ایندکس با به کار گیری از نقشه وبسایت
حالا این پرسش مطرح میگردد که وبسایت مپ چه تاثیری روی بهینه سازی داراست؟
در نقشه وبسایت فقط صفحاتی که از نگاه seo اساسی می‌باشند تصویب می‌شوند. در واقع با به کار گیری از نقشه وبسایت خزنده گوگل را به سمت صفحه ها اصلی خیس هدایت میکنیم. این سبب ساز میگردد میزان دارایی خزش یک سایت به طریق هوشمندانه ای استفاده شود.
نقشه تارنما از موردها می بایست خالی باشد:
صفحه های با url غیر قانونی
صفحه های دارنده محتوای تکراری
صفحه های pagination (صفحه های متوالی)
نتیجه ها جست و جو در تارنما
url هایی که با غربال های تارنما به وجود می‌آید
صفحه های بایگانی
هر سیرتکامل صفحه ها مشمول ریدایرکت، خطای 404 و خطاهای سرور
صفحاتی که بوسیله robot.txt بسته گردیده اند.
صفحاتی که noindex گردیده اند
صفحه های نام نویسی یا این که پرداخت
به حافظه داشته باشید گوگا از وبسایت مپ تنها برای شناسایی صفحه ها اساسی وب سایت به کار گیری می نماید. عدم تصویب یک url در نقشه تارنما لزوما به‌این مضمون‌ وجود ندارد که گوگل آن‌ها را ایندکس نمی نماید. با استعمال از نقشه وبسایت می‌توانید میزان دارایی خزش وب سایت خویش را مدیر فرمایید.
پس از تصویب وب سایت مپ در گوگل سرچ کنسول در بخش sitemap توفیق آمیز یا این که عدم موفیت آمیز بودن تصویب تارنما مپ را گزارش میدهد.

در سرچ کنسول نو، داده ها بیشتری نسبت به ورژن کهن به اینترنت مستر وب سایت ارائه میگردد. این داده ها در قسمت covrage جان دار میباشد.

در‌این قسمت گزارش جامعی از شرایط ایندکس urlها ارائه میگردد.شما می‌توانید آحاد مشکلات و هشدارهای گوگل را مشاهده و شناسایی فرمائید و نسبت به رفع آنها مبادرت نمائید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد