۱) لینک و پیوند های فرنگی
لینک و پیوند های فرنگی شاید مهمترین فاکتور برای گوگل میباشند، پیوند های فرنگی سنگ بنای بها گذاری
سئو سایت تارنما می باشند و درضمن مهمترین فاکتور برای الگوریتم گوگل و پیج رنک(page rank) میباشد.
پیش از اینکه این نکته در ذهنیت شما بیاید که پیج رنک ابدا شاخص و ترازو اصلی وجود ندارد می بایست بیان کنم که گری الیس، از کارگر گوگل، در سال ۲۰۰۸ تاکید کرد که پیج رنک همچنان از فاکتورهای اصلی و حیاتی مرتبه بندی گوگل میباشد.
اگرچه تک تک بک لینک و پیوند ها قیمت یکسانی ندارد البته پژوهش ها در بیش تر از ۱ میلیارد برگه آرم داده میباشد که رابطه تنگاتنگی در میان پیوند های فرنگی و ترافیک وبسایت وجود داراست. فاکتورهای متعددی برای قیمت گذاشتن بر پیوند های فرنگی وجود دارااست که مهمترین آنها اعتبار و دارای ربط بودن تارنما پیوند دهنده به مورد وب سایت و حوزه کار ما میباشد.
دارای ربط بودن تارنما
فرض نمائید شما در شهر طهران دنبال یک رستوران بی سابقه برای یک قرار اصلی میگردید؛ شما برای این فعالیت می خواهید از یکیاز دو دوست صمیمی خویش امداد بگیرید
یک کدام از دوستان شما سرآشپز و دیگری پزشک معالج میباشد، حیث کدام یک برای شما قابل اتکا خیس میباشد؟
احتمالا آن که سرآشپز میباشد؛ زیرا این بخشی از فنی اوست و دراین مورد به طبع داده ها بیشتری داراست. هم اکنون در شرایطی که خدایی نکرده دنبال یک درمانگاه بهتر بگردید مسلما منبع شما مخالف شرایط اولیه میگردد، این نمایش دقیقا درمورد فضای اینترنت نیز صحت میکند. لینک و پیوند دریافت کردن از پیج ها و تارنما های دارای ارتباط بسیار گران بها میباشد.
اعتبار وب سایت
بک پیوند به چنگ آوردن از تارنما های کار کشته و دارای اعتبار به توان و اعتبار تارنما شما اضافه مینماید. شما اعتبار وبسایت و دامنه را میتوانید با به کارگیری از تارنما هایی نظیر moz ،ahref و… مشاهده بفرمایید.
۲) طراوت مطالب یا این که freshness
طراوت مطالب یکیاز دیگر از فاکتورهای اصلی میباشد که به صورت غیر بدون واسطه بر مرتبه وب سایت شما تاثیر میگذارد.
برای مثال شما می خواهید که اخرین بها دلار را کاوش فرمائید؛ گوگل در صدر سایتی را اکران می دهد که اخرین ارزش و یا این که اخرین خبر ها مربوط به ارز را منتشر نموده است؛ گوگل این عمل را میکند زیرا میداند عموم میخواهند نو ترین خبرها را مشاهده نمایند.
برای موضوعات دیگر اهمیت طراوت مقاله معدود خیس میباشد اما مطمئنا بی تاثیر وجود ندارد؛ با یک نمونه این قسمت را دنبال کنیم. بر فرض نمونه برای کلمه و واژه شایسته ترین هدفون بی سیم
زیرا شرکت های یکسری ماه یک توشه هدفون بی سیم می دهند،پس شایسته ترین پبشنهاد ۱ ماه پیش احتمالا هنوز هم شایسته ترین میباشد. ربات گوگل اکثر وقت ها این قضیه را ادراک مینماید و در ارائه نتیجه ها این مسئله را مد حیث دارااست.
یک نمونه دیگر: برای طرز بستن گره کراوات، شیوه ۱ ماه پیش با ۱۰ سال پیش آن چنان فرق ندارد پس گوگل هر دو مقاله نو و قدیم را با یک اعتبار ( از این منظر) به یوزرها آرم می دهد.