نکته ماهر: مراقب برندهای والا باشید
بخشی از آشنایی مشقت واژه کلیدی به سیگنالهای مارک (Brand signals)، متعلق میباشد. هم اکنون سئو سایت سیگنالهای مارک چیست؟ این سیگنالها به موتورهای کاوش میگویند که یک تارنما وابسته به برندی بلندمرتبه میباشد. این سیگنالها در الگوریتمهای گوگل، التفات بیشتری پیدا مینمایند.
یعنی هنگامی سخن از مشقت واژه و کلمه کلیدی میگردد، میخواهید اندازه مارک را نیز در لحاظ بگیرید. برای مثال، تارنماهایی مانند آمازون، ESPN.com و یوتیوب نسبت به حاصل نتیجه ها از برندهای خرد، برتری دارا هستند. حتی در صورتیکه این برندها دارنده پیجهایی با اعتبار برگه و دامنه شبیه با برندهای تعالی باشند گشوده هم مرتبه تحتتری میگیرند.
مقاله پیشنهادی: افزونههای وردپرس برای بهینه سازی
مرحله پنجم: بک لینک و پیوندهای پروفایلی را آنالیز نمایید
در صورتیکه با seo شناخت دارید، میدانید که معیارهای پیوند میتواند بسیار منحرف کننده فعالیت نمایند.
وبسایتهای دارنده بک لینک و پیوندهای پروفایلی (Backlink profile) اسپمی، بعضی وقتها دارنده DA و PA بالایی می باشند. ولی از آنجایی که از پیوندهای اسپم استعمال مینمایند، در بلند دوران در ورقه نخستین باقی نمیمانند.
براین اساس، در صورتیکه دارنده واژه و کلمه کلیدی رقابتی می باشید، البته احساس می کنید که سئوی کلاه سیاه (black hat) متعددی پشت نتیجه ها مربوط به این واژه و کلمه وجود داراست، بک لینک و پیوند پروفایلی ۱۰ سود رفیعتر را تحقیق فرمایید.
شاید بخواهید مشاهده کنید که آیا هرکدام از ۱۰ فیض رفیعتر، دارنده لینکی میباشند که به دست آوردنشان برایتان بسیار طاقت فرسا میباشد (از جمله، منشنها روی وب سایتهای خبری اساسی).
در هر شکل، در صورتیکه می خواهید برای به دست آوردن مرتبه دربارهی یک واژه و کلمه کلیدی، بسیار همت نمایید، منطقی میباشد که شیوه قرار گیری هر وب سایت در شیت اولیه را پژوهش نمایید. شایسته ترین شیوه برای این خواسته هم تحقیق بک لینک و پیوندهای پروفایلی آنان میباشد.
در بالا URL یکیاز 10 فیض رفیعتر را نسخه برداری فرمائید:
آن URL را در Ahrefs پیست(paste) فرمائید:
روی «Backlinks» در نوار جانبی کلیک نمایید:
با این عمل تک تک پیوندهای فرنگی که به آن برگه اشاره مینمایند، اکران داده میشود.