مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

نکات مهم در سئو


نکته ماهر: مراقب برندهای والا باشید

بخشی از آشنایی مشقت واژه کلیدی به سیگنال‌های مارک (Brand signals)، متعلق میباشد. هم اکنون سئو سایت سیگنال‌های مارک چیست؟ این سیگنال‌ها به موتورهای کاوش میگویند که یک تارنما وابسته به برندی بلندمرتبه میباشد. این سیگنال‌ها در الگوریتم‌های گوگل، التفات بیشتری پیدا می‌نمایند.


یعنی هنگامی سخن از مشقت واژه و کلمه کلیدی می‌گردد، میخواهید اندازه مارک را نیز در لحاظ بگیرید. برای مثال، تارنما‌هایی مانند آمازون، ESPN.com و یوتیوب نسبت به حاصل نتیجه ها از برندهای خرد، برتری دارا هستند. حتی در صورتی‌که این برندها دارنده پیج‌هایی با اعتبار برگه و دامنه شبیه با برندهای تعالی باشند گشوده هم مرتبه تحت‌تری میگیرند.


 


مقاله پیشنهادی: افزونه‌های وردپرس برای بهینه سازی


 


مرحله پنجم: بک لینک و پیوند‌های پروفایلی را آنالیز نمایید

در صورتیکه با seo شناخت دارید، میدانید که معیارهای پیوند میتواند بسیار منحرف کننده فعالیت نمایند.


وبسایت‌های دارنده بک لینک و پیوند‌های پروفایلی (Backlink profile) اسپمی، بعضی وقتها دارنده DA و PA بالایی می باشند. ولی از آنجایی که از پیوند‌های اسپم استعمال می‌نمایند، در بلند دوران در ورقه نخستین باقی نمی‌مانند.


براین اساس، در صورتیکه دارنده واژه و کلمه کلیدی رقابتی می باشید، البته احساس می کنید که سئوی کلاه سیاه (black hat) متعددی پشت نتیجه ها مربوط به این واژه و کلمه وجود داراست، بک لینک و پیوند پروفایلی ۱۰ سود رفیعتر را تحقیق فرمایید.


شاید بخواهید مشاهده کنید که آیا هرکدام از ۱۰ فیض رفیعتر، دارنده لینکی می‌باشند که به دست آوردنشان برایتان بسیار طاقت فرسا میباشد (از جمله، منشن‌ها روی وب سایت‌های خبری اساسی).


در هر شکل، در صورتیکه می خواهید برای به دست آوردن مرتبه درباره‌ی یک واژه و کلمه کلیدی، بسیار همت نمایید، منطقی میباشد که شیوه قرار گیری هر وب سایت در شیت اولیه را پژوهش نمایید. شایسته ترین شیوه برای این خواسته هم تحقیق بک لینک و پیوند‌های پروفایلی آنان میباشد.


در بالا URL یکی‌از 10 فیض رفیعتر را نسخه برداری فرمائید:




آن URL را در Ahrefs پیست(paste) فرمائید:




روی «Backlinks» در نوار جانبی کلیک نمایید:


با این عمل تک تک پیوند‌های فرنگی که به آن برگه اشاره می‌نمایند، اکران داده میشود.


نظر گوگل در مورد بودجه خزش چیست؟


اذن دهید با نگاه خویش گوگل معنی نرخ خزش را برای شما توضیح دهیم:

«نخستین از هر چیز بایستی بگم که نرخ خزش موضوعی وجود ندارد که سبب ساز نگرانی شما بشه. سئو سایت در‌حالتی که قرار را بر این بزاریم که محتوا فورا بعداز نشر کراول و ایندکس میشه، پس نگرانی درباره نرخ خزش منطقی وجود ندارد.

در حالتی‌که تعداد صفحه های وبسایت شما به چندین صد عدد میرسه، کراول شدن بی نقص این صفحه های امری هویدا و روتینه. اینکه مشخص و معلوم کنیم چه محتوایی در چه وقتی کراول بشه موضوعیه که بایستی گرفتاری تارنما های بلندمرتبه با تعداد صفحه های بالا باشه.»

گوگل بدین توضیح بسنده نکرده و برای موشکافی دقیقتر این معنی، مارا با دو واحد سنجش تازه آشنا میکند.

دارایی ما یحتاج هر وب سایت چطور گزینش می گردد؟
گوگل با استعمال از دو فاکتور Crawl Limit و Crawl Demand، میزان دارایی ما یحتاج هر وب سایت را معلوم میکند:


Crawl limit / host load: منابع سرور وب سایت ما چه تعداد خزش را می‌تواند تحمل نماید؟
همانگونه که می‌دانید هر توشه که گوگل یک ورقه را کراول میکند، یک درخواست بر اساس دسترسی به منابع تارنما به سمت سرور ارسال میگردد. در‌حالتی که این درخواست ها بیش تر از حد از طرف ربات های گوگل ارسال خواهد شد، منابع سرور تارنما نمیتوانند به تمامی این درخواست ها جواب دهند و در سود وبسایت از عمل میفتد (یا این که به اصطلاح down می گردد). گوگل از کجا می‌فهمد گنجایش خزش وب سایت ما چقدر میباشد؟ به 2 طرز:

آرم های باگ سرور: درخواست های ربات های گوگل مطابق خزش چندبار به وسیله سرور با ایراد روبرو گردیده اند
تعداد وب سایت های فعال در هاست: چنانچه تارنما شما در هم اکنون انجام بر روی یک کدام از هاست های اشتراکی میباشد و صدها وبسایت دیگر فعال در‌این هاست وجود دارا‌هستند و وبسایت شما از لحاظ محتوا و صفحه ها والا میباشد، در‌این حالت نرخ کراول شما محدودیت متعددی خواهد داشت.
در شرایطی‌که در‌این مجموعه قرار دارید، خوب میباشد از هاست های منحصر به فرد استعمال نمائید تا هم نرخ خزش شما ارتقا پیدا نماید و هم سرعت بار گذاری صفحه ها بهبود داده گردد.

       2. Crawl demand / crawl scheduling: کدام یک از صفحه های، بها کراول شدن (یا این که مجدد کراول شدن) را داراست؟

این بها بر طبق فاکتورهای پایین اندازه گیری میگردد:

محبوبیت ورقه: چه تعداد پیوند داخلی و فرنگی کیفیت عالی به‌این برگه داده گردیده و در چه تعداد عبارت کلیدی مقام داراست؟
تازگی محتوا: محتوای ورقه یک‌سری وقت یک توشه به‌روزرسانی می گردد
نوع کاغذ: به عنوان مثال کاغذ گروه بندی را با شیت حالت و قانون ها مقایسه فرمائید. احتمال تغییر و تحول محتوا در کدام یک بیشتر به چشم می خورد
برای شناخت بیشتر با معنا تازگی محتوا می‌توانید به نوشته ی علمی الگوریتم freshness گوگل مراجعه‌نمایید.

آشنایی با محصول در شبکه‌های اجتماعی


این سبک از بازاریابی هدف ها متنوعی دارااست. شما تحت عنوان یک بیزنس که قصد ورود سئو سایت به‌این بازاریابی را داراست، بایستی با هدف ها از پیش رقم خورده وارد این حوزه گردید. برای بعضی استحصال‌ وکارها تنها استخراج بازدید و ترافیک برای اینترنت‌وبسایت التفات داراست در حالی که برای یک کسب و کار دیگر، پر اسم و رسم کردن و دارای اعتبار کردن اسم مارک مطرح میباشد.

غرض هر چه که باشد کانال‌های اجتماعی یک پله‌ی ترفیع میباشند. بازاریابی کانال‌های اجتماعی مزایای گوناگون و مختلفی داراست که برای هر نوع تجارتی موثر خواهد بود.

 ارتقا سرعت ایندکس شدن محتوا شما
گذاشتن مطالب در کانال‌های اجتماعی این سیرتکامل شغل می‌نماید که در حالتی که شما اولی فردی باشید که آن محتوا را در کانال اجتماعی قرار می دهد، یعنی خودتان آن محتوا را از محور نوشته باشید، مقاله شما زودتر از سایرین ایندکس شود.

در جواب بدین سؤال که حق تقدم با کدام یک از کانال‌های اجتماعی میباشد؟ می بایست بیان کرد هیچ اولویتی نیست. شما می بایست تلاش فرمایید تا جایی که برایتان مقدور میباشد هیچ یک از کانال‌های اجتماعی را از خودکار نیندازید.

در شرایطی‌که در همگی کانال‌های اجتماعی شغل عالی داشته باشید فیض مناسب حصول خواهید کرد.

 کاهش بانس ریت، ارتقا Time on Site و بازدید مجدد از اینترنت‌وبسایت
غالبأ مشتریان و بازدیدکنندگانی که از روش کانال‌های اجتماعی با یک مارک خو می گیرند، احتمال بیشتری برای آنها وجود دارااست که به بازدیدکننده تکراری یک اینترنت‌تارنما تبدیل ‌شوند. این یوزرها فرصت بیشتری را نیز برای اینترنت‌وبسایت صرف می‌نمایند.

این دست اندرکاران سبب ساز میشود تا معدل میزان یا این که Time Operating System Site اینترنت‌وب سایت ارتقاء پیدا نماید. می بایست بدانید که نرخ بانس ریت بر روی درجه ‌بندی تارنما‌ها تأثیر داراست. و حتی این ترازو نشانه‌دهنده چگونگی بالای محتوای اینترنت‌وب سایت شما نیز است.

استدلال ها نماد می دهد که Time On Site قادر است به‌تیتر یک میزان برای جایگاه‌ بندی جستجوها آیتم به کار گیری قرار گیرد. این میزان نسبت به بانس ریت از عدم وضوح بیشتری برخوردار‌است.

گوگل با اندازه‌گیری مقطع‌وقتی که مخاطب بعداز کلیک بر روی یک لینک و پیوند، مجدد به شیت کاوش بازمی‌شود و با تجزیه و بررسی عبارت تازه آیتم جستجوی وی اثرگذار بودن مطالب یک تارنما را تشخیص میدهد. این فیض گیری سبب ساز می گردد تا تصمیم بگیرد که آیا اینترنت‌وب سایت بازدید گردیده توانسته به مخاطب جواب یا این که داده ها مطلوب دهد یا این که نه.

رتبه دهی به محتوای سبک و الگورتیم پاندا


محتوای مدل عبارت میباشد از محتوایی که وسعت مطالب آن با دقت به قضیه بسیار معدود میباشد. گوگل سئو سایت از شما انتظار ندارد در شیت تولیدها خویش 2000 واژه و کلمه متن داشته باشید. ولی بایستی در شیت توضیحات هر مال داده ها کاملی از جنس خویش را ارائه دهید.

Gary Illyes بعنوان سخنگوی گوگل اعلام نموده است که : حذف محتوا برای خودداری از واکنش الگوریتم گوگل پاندا با محتوای بی چگونگی آن، می‌تواند خطاها تارنما را بسیار بیشتر و غامض خیس نماید.

حذف نادرست محتوا
یکی اصلی ترین خطاها بهینه سازی کاران و اینترنت مستر ها حذف محتوایی میباشد که از لحاظ گوگل بهتر به لحاظ می رسد. یعنی حذف محتوایی که در گوگل مرتبه گرفته میباشد و ترافیک را به وبسایت هدایت می نماید. نمونه سایتی که در مورد عرضه باتری خودرو فعالیت دارد. صحفه ای با تیتر ارسال مجانی باتری ماشین در طهران داراست که دوسال پیشین تاسیس شده است و در حال حاضر در سکو اولیه گوگل قراردارد. این مجموعه این برگه را با ورقه ای با تیتر عرضه باتری ماشین در استان طهران و البرز جایگزین می نماید و آحاد محتوای آن را تغییر و تحول می‌دهد.

مقصود این وب سایت از ایفا اینکار این میباشد که به کاربر خویش بگوید که سرویس ها رسانی خویش را افزایش داده میباشد. البته گوگل از این شغل برداشت متفاوتی خواهد داشت. یعنی گوگل فرض را بر این می‌گذارد که تارنما دیگر در مورد ارسال بدون پول باتری خودرو در طهران فعال وجود ندارد. و نباید برای این واژه و کلمه در گوگل مرتبه بالایی بدست بیاورد.

این نمونه می‌تواند برای هر سایتی با هر مورد عمل صورت دهد. میتوان موسسه ها اکثری را نمونه زد که در قضیه طراحی وب سایت و seo شغل دارا‌هستند و همین غلط را در تارنما خویش مرتکب گردیده اند و مرتبه 1 خویش را به رقیبان واگذار نموده اند.

شایسته ترین شیوه این میباشد که با امداد ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس (این ابزار به جهت تحریم ها به جمهوری اسلامی ایران سرویس ها ارائه نمی دهد و می بایست از جایگزین های مطلوب برای نظارت وب سایت بهره برد) برای یافتن صفحاتی که ترافیک بالایی به وبسایت ما هدایت می نمایند و صفحاتی که نیاز به سئو دارااست و فعلا ترافیک چندانی به وب سایت هدایت نمی‌کنند بهره برد.

راه حل دیگر یافتن صفحاتی میباشد که هم خوانی چندانی با لغات کاوش گردیده مخاطب ندارد و در نتیجه ها کاوش ظواهر نمی‌شوند. ابزارهایی مانند گوگل وبمستر به شما برای یافتن اینگونه صفحاتی امداد میکند. به کارگیری از اینترنت مستر برای تشخیص پایین اثر قرار تصاحب کردن وب سایت از الگوریتم گوگل پاندا نیز موءثر میباشد.

حذف صفحه ها می تواند تاثیرات منفی متعددی بر تارنما ها بگذارد. حذف یک کاغذ که از لحاظ گوگل کیفیت بالا به حساب می آید و ترافیک متعددی را به وبسایت شما هدایت می نماید. می تواند بر مرتبه کلی وبسایت تاثیر منفی بگذارد. با دقت به تعداد شیت حذف گردیده و معیار اهیمت آن‌ها از نگاه گوگل حذف صفحه های می تواند اثر بسیار مخربتری از گوگل پاندا روی وبسایت شما داشته باشد.

ویژگی های ترکیبی


در حالی که هریک از این مشخصات گونه های متفاوت لینک و پیوند ها را تعریف می نمایند، ادغام خصوصیت های سئو سایت متفاوت rel در یک پیوند قابلیت پذیر میباشد. برای مثال، خصوصیت حامی مالی گردیده و نوفالو میتوانند در یک پیوند وجود داشته باشند: example link.
این فعالیت موثر میباشد. چون تمامی موتورهای کاوش این دو خصوصیت نو rel را جانبداری نمیکنند. به این ترتیب شایسته ترین فعالیت این میباشد که از خصوصیت نوفالو به یار و همدم خصوصیت اسپانسرشده و ugc بهره برد. 
پس فعلا شما میدانید که‌این لینک و پیوند ها و خصوصیت های rel به چه شکل می باشند. البته چرا و چه هنگام می بایست از آن‌ها به کارگیری نمائید؟

چه هنگام می بایست از کدام خصوصیت به کارگیری نمائید؟

خصوصیت حامی مالی گردیده
تبلیغ یا این که لینکی که بابت آن به شما پول می‌دهند یا این که هر چیز دیگر، می بایست از خصوصیت حامی مالی گردیده به کار گیری نماید. استدلال این دستور این میباشد که گوگل پیوند های یک شیت را تحت عنوان تأییدیه تلقی می نماید؛ شما به یک نوشته ی علمی پیوند می دهید زیرا منبع ارزشمندی میباشد، که مایل میباشید یوزرها خویش را به سمت آن هدایت نمایید. هنگامی که به شما پول میدهند تا به یک وب سایت دیگری ارجاع دهید، علت شما گوناگون میباشد. این دستور میتواند چیزی باشد که فارغ از محرک به آن پیوند نخواهید بخشید. گوگل با استعمال از خصوصیت اسپانسرشده قادر است این \"لینک و پیوند های غیر طبیعی\" را از پیوند های ساده متمایز نماید. 
از آنجایی که بقیه موتورهای کاوش این خصوصیت اسپانسرشده را تشخیص نخواهند بخشید، با این وجود پیشنهاد میکنیم که خصوصیت نوفالو را به‌این نوع پیوند نیز اضافه نمایید. 

خصوصیت ugc
هر فرصت که یوزرها تارنما شما قدرتمند به ساخت محتوا یا این که پیوند روی آن باشند، بایستی از خصوصیت ugc استعمال فرمایید؛ از جمله در نصیب کامنت های سایتتان. در صورتی‌که از وردپرس به کارگیری میکنید، نیازی وجود ندارد نگران این خصوصیت باشید. وردپرس به صورت اتومات خصوصیت ugc و همینطور خصوصیت نوفالو را به پیوند های جانور در بخش کامنت های وب سایت شما اضافه می نماید.

خصوصیت nofollow
از آنجایی که همگی موتورهای کاوش خصوصیت های حامی مالی گردیده یا این که ugc را نگهبانی نمیکنند، شما همچنان بایستی خصوصیت نوفالو را به هر دو این لینک و پیوند ها نیز اضافه نمایید.
 


ساخت‌و‌ساز لینک و پیوند های حامی مالی گردیده یا این که نوفالو در وردپرس
 گرچه هنگامی که اهل HTML نباشید ممکن میباشد یه خرده بغرنج به لحاظ رسد، البته در اختیار گرفتن پیوند ها با استعمال از بازنویسی بلاک وردپرس و Yoast بهینه سازی شغل معمولی ای میباشد. از مجال Yoast سئو 14.4، مورد ای را اضافه نموده است که میتوانید به راحتی خصوصیت لینک و پیوند حامی مالی گردیده یا این که نوفالو را به یک لینک و پیوند در محتوای خویش اضافه فرمائید.
در‌حالتی که می‌خواهید لینکی را نوفالو نمایید یااینکه آن را تحت عنوان حامی مالی گردیده در دست گرفتن نمایید (و در عین اکنون نوفالو نمائید) روی آیکن پیوند کلیک فرمایید، لینکتان را  بچسبانید و این مورد ها را مشاهده خواهید کرد.