مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

معرفی متا تگ رفرش ؛ آشنایی با کاربرد Meta Refresh

متاتگ‌ها از آن تیم ابزارهایی محسوب میشوند که میتوانند به بهبود سئوی وبسایت امداد متعددی بکنند. سئو در مشهد آنان میتوانند داده ها مهمی درباره ی وب سایت به موتورهای کاوش بدهند تا مراحل خزش و ایندکس صفحه ها به خیر صورت پذیرد. اما فعالیت کردن با متاتگ‌ها فقط به اسکن‌ کردن آن ها میان کدهای html وب سایت خلاصه نمی شود، بلکه می بایست آن ها را ظریف بشناسید و کاربرد هر یک را بدانید، چراکه مقداری بی‌دقتی در به عمل بردن آن‌ها میتواند روی سئوی وب سایت تأثیرات بدی بگذارد.
متا تگ Refresh مثلا این متاتگ‌ها میباشد که برای به کارگیری از آن بایستی آلرژی و توجه ما یحتاج را به خرج دهید. رایا پارس درین نوشته‌علمی از اینترنت 24 متا تگ رفرش و شیوه به کارگیری از آن را نظارت کرده‌ایم.
متا تگ رفرش (Meta Refresh) چیست؟
متا تگ رفرش در واقع یک ریدایرکت میباشد که در سمت استفاده کننده ایفا میگردد. what is seo برخلاف ریدایرکت 301 که خویش سرور مخاطب را به برگه دیگری منتقل می‌نماید، متا تگ رفرش کاری می‌نماید که مرورگر استفاده کننده برای دسترسی به برگه تازه مبادرت نماید. روش عمل این متا تگ به این شکل میباشد که وقتی برای آن در حیث گرفته می گردد و با مفتوح کردن شیت، بعداز سپری شد فرصت موردنظر استفاده کننده به برگه تازه منتقل می‌گردد. ولی در زمینه ی متا تگ Refresh می‌اقتدار برگه مقصد و مبدأ را یکی‌از در لحاظ گرفت تا در فواصل وقتی منظم شیت بروزرسانی گردد.
ساختار کد این متا تگ به طور تحت میباشد:
...
...
عدد 4 نماد‌دهنده فرصت انتظار برای اعمال ریدایرکت یا این که رفرش میباشد و میتوانید آن را هر یه خرده که میخواهید تهیه نمائید. عبارت مقابل url، نشانی کاغذ مقصد میباشد. این تکه کد بایستی در نصیب head کدهای html تارنما جایگذاری گردد.
احتمالاً در بعضا صفحه های مثل شیت ارزش طلا جواهرات و دلار که محتوای آنان به طور لحظه‌ای بروزرسانی می‌گردد، متوجه رفرش اتوماتیک کاغذ گردیده‌اید، یا این که هنگام خرید اینترنتی چشم‌اید که بعداز پرداخت هزینه و اکران کاغذ اعلام پرداخت، به صورت خود کار به ورقه دیگری منتقل می شوید، این صفحه های از متا تگ رفرش استعمال کرده‌اند. اما به جهت تأثیراتی که‌این متاتگ دارااست، معمولاً پیشنهاد می گردد برای ریدایرکت‌های بی آلایش ابداً از آن استعمال نکنید و ریدایرکت 301 را به عمل ببرید.
اثر متا تگ رفرش بر seo
در کل به کار گیری از متا تگ رفرش به خصوص برای ریدایرکت صفحه های به هیچ عنوانً پیشنهاد نمیشود. جان مولر، مهندس ارشد گوگل به دو استدلال این فعالیت را به شدت نهی نموده است: یکی‌از تخریب تجارب کاربری و دیگری تأثیر بر ایندکس صفحه ها.
تخریب تجربیات کاربری
تجارب کاربری وبسایت چیزی وجود ندارد که بتوانید بی آلایش از کنار آن عبور نمایید. می‌اقتدار اعلام‌کرد در سال‌های اخیر تجارب کاربری مهم‌ترین موضوعی میباشد که گوگل برای سکو دادن به وبسایت‌ها مدنظر قرار میدهد. تجربیات کاربری ضمن تأثیر روی درجه تارنما شما بر جذب یوزرها و تبدیل آنان به مشتری هم تأثیر متعددی داراست؛ براین اساس مهم ترین مورد برای یک اینترنت‌مستر می بایست بهبود تجارب کاربری وبسایت باشد.
اولی دلیلی که استعمال از متا تگ Refresh را برای ریدایرکت ممنوع می‌نماید، ساخت‌و‌ساز یک تجربیات کاربری نا مطلوب برای یوزرها وبسایت میباشد؛ چراکه آن‌ها می بایست بتوانند به دلخواه خویش در صفحه های وبسایت بچرخند و در آن گشت و گذار نمایند. در‌صورتی‌که که بخواهید با متا تگ رفرش آنان‌را بعداز مدتی حضور در یک ورقه به برگه دیگری بفرستید، خیر فقط حق تعیین آن ها را می گیرید بلکه یوزرها را سرگردان میکنید؛ این عمل در غایت سود‌ای جز سوراخ تارنما شما بوسیله یوزرها ندارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد