لینک و پیوند ها در ساخت سایت و بهینه سازی بسیار اصلی می باشند. عمده کار بهینه سازی کاران ، مربوط به لینک و پیوند سازی داخلی و خارجی هست. البته استفاده غیر اصولی از لینک و پیوند ها در مقالات وبلاگ ، مسلما موجب باخت و نزول سایت شما میگردد. خواسته از لینک دکمه یا متونی هستند که با کلیک بر روی انها به سایر صفحات هدایت می شویم.
لینک و پیوند داخلی
همان گونه که گفتیم ، لینک و پیوند کاربر را به سایر صفحات هدایت می کند.سئو در مشهد این لینک قادر است استفاده کننده را به صفحه ها دیگری از وب سایت شما هدایت کند. درینوضعیت ، یک لینک داخلی محسوب می شود. لینک های داخلی بسیار اساسی هستند. دراین نوشتهعلمی تماما در باب با لینک های داخلی حرف خواهیم کرد. تاثیر لینک سازی داخلی بر بهینه سازی بسیار زیاد می باشد. اما فاکتور هایی دارااست که دراین مقاله همه آنهارا برای شما تشریح میکنیم.
پیوند خارجی
به لینک و پیوند هایی که استفاده کننده را با کلیک به صفحاتی که از وب سایت شما نیستند و مربوط به سایر سایت ها میگردند می فرستد ، پیوند خارجی می گویند. این لینک ها نیز بسیار حائض التفات میباشند. رایا پارس گوگل بسیار برای لینک های خارجی عنایت قائل هست. ولی معتبر بودن سایتی که شما به آن لینک می دهید نیز بسیار مهم میباشد.
پیوند های خارجی باید به نوشتهی علمی شما مرتبط باشند. در غیر این صورت هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت. همینطور در صورت عدم ارتباط با نوشتهی علمی ممکن هست لینک های خارجی موجب دریافت امتیاز منفی سئو نیز بشوند.
عنایت لینک داخلی
برای گوگل و سایر موتور های جستجو ، لینگ های داخلی اهمیت بسیار زیادی دارند. what is seo زیرا لینک های داخلی کاربر را در وب سایت شما نگه می دارد و اطلاعات بیشتری به کاربر منتقل می شود.
بازدید از سایت توسط کاربر ، یک رابطه چندین راز سود میباشد! زیرا هم برای شما و هم برای مخاطب و هم برای گوگل سودمند و ارزشمند است. اما مهم هست محتوای شما باارزش باشد تا مخاطب بیشتری آنرا بازدید کند. حق اولویت اولیه منفعت مخاطب است. در صورتیکه استفاده کننده از مطالب شما فایده پیروزشود ، گوگل به تارنما شما ارزش بیشتری می دهد.
محتوایی که هیچ لینکی از سایر مقاله ها و صفحات شما دریافت نکند محتوای یتیم گفته میشود. بسیار بدین نوع محتوا عنایت بدهید زیرا این نوع محتوا ها هم در ایندکس شدن با تانی شغل می کنند و هم به سایت شما لطمه میدهند.
یکیاز از سایر از مداقه های لینک های داخلی برای گوگل ، یافت کردن صفحه ها نو از سایت شما و تسریع ایندکس شدن صفحه ها میباشد. با ارجاع کراولر ها از طریق لینک های داخلی میتوانید سرعت ایندکس سایت خودرا یکسری برابر افزایش دهید.
قیمت لینک و پیوند ها
بسیار اساسی هست که صفحاتی که به آنها لینک و پیوند می دهید مشتمل بر قیمت بالایی باشند. برای مثال صفحه های فرود سایت شما برای گوگل فوق العاده اصلی میباشند و قیمت بیشتری نسبت به سایر صفحه ها شما دارا هستند. و یا از جمله صفحاتی که بیشتری ورودی از موتور های جستجو رو داشته اند ، ارزش بیشتری نسبت به سایرین دارند. اعتنا داشته باشید که به صفحه ها گرانبها لینک و پیوند بدهید.
روش لینک سازی صحیح
لینک و پیوند سازی شما بایستی به نحوی صحیح و اصولی پیش برود. مرتبط بودن لینک و پیوند ها صرفا یک تاثیر لینک سازی داخلی بر سئو است. همان طور که می دانید فاکتور های دیگری نیز وجود دارد که موجب تسریع رشد شما میگردد.
برای مثال قراردادن لینک به صورت متنی بسیار اثرگذار تر و نفیس تر میباشد نسبت به لینک کردن تصاویر. همینطور لینک کردن دکمه ها نیز عنایت بیشتری نسبت به متون دارا هستند.
به طور معمول در هر نوشته ی علمی ۲ الی ۵ لینک داخلی و ۱ الی ۳ لینک خارجی قرار بدهید. درصورتیکه تعداد لینک های خارجی بالا باشد ممکن می باشد گوگل متن شما را تایید نکند و نمره منفی دریافت کنید.
اعتنا به ساختار
داشتن توجه به ساختار و سلسه مراتب پیوند ها بسیار اصلی میباشد. تلاش نمایید نوشتهی علمی را به صورت تارعنکبوتی به یکدیگر متصل فرمایید و کاربری که وارد مطلبی میشود ، حتما به نوشتهعلمی مرتبط لینک شده نیز نیاز داشته باشد.
این کار موجب ایجاد کرد چرخه بازدید میشود که فرصت باقی ماندن استفاده کننده در سایت شمارا افزایش می دهد. همینطور موتور های جستجو نیز به راحتی و سرعت فوق العاده بیشتر سایت شمارا ایندکس می کنند.
تمرکز بر روی محتوا
محتوا هایی که از سایر محتوا های وبسایت شما معتبر تر و نفیس تر هستند را پیدا فرمائید و به آنها لینک های بیشتری نسبت به سایریت بزنید. با این طریق روی آن محتوا تمرکز نمایید.