مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

راهنمای کامل برچسب گذاری

راهنمای بدون نقص برچسب گذاری
این یک کدام از مقاله ها وب سایت نوین می‌باشد که خیلی خوشگل در مورد برچسب توضیح داده میباشد. من که لذت بردم. موردنیاز دونستم که در اینجا منتشرش کنم. امیدوارم که براتون مفید باشه.


هر کس که کمی از دنیای اینترنت سر در بیاورد و کوچک‌ترین محتوایی را در آن ایجاد کرد نموده باشد، با مضمون‌ تگ یا همان برچسب آشناست. همه ما ایرانی‌ها این گزاره را شنیده‌ایم:

وقتی یک نوشته‌ی علمی توی وبسایت خودت منتشر میکنی، تا می‌تونی براش تگ‌های مرتبط بزن!

و به امداد این راهنمایی معمولی، همه‌گیر و اشتباه (!) بود که بسیاری از وبسایت‌های ایرانی در حال حاضر هزاران شیت بیهوده و تکراری دارند. اما منظور من از این حرف چیست؟ آیا واقعاً تگ های زیاد، تاثیر بدی روی وب‌سایت شما میگذارند؟ متاسفانه می بایست بیان کنم بله! و از صمیم قلب امیدوارم که تا به امروز، تگ‌های زیادی ساخت و ساز نکرده باشید. چون تر و تمیز کردن آنان کار راحتی نخواهد بود.

تگ زدن بیش از حد نادرست می باشد
درین نوشته‌علمی، ما تک تک آنچه باید درباره تگ‌ها بدانید را به شما خواهیم ذکر کرد و تمام باورهای اشتباه ایرانی‌ها درباره این برچسب‌های نازنین و کاربردی را قلع و قمع می‌کنیم. با کل وجود خواندن بدون نقص این نوشته‌علمی را به همگی وب‌مسترهای عزیز توصیه می کنم. خب، فراهم‌اید؟ بیایید شروع کنیم.

به هیچ عنوانً تگ یا همان برچسب چیست و چه کاربردی دارد؟
او‌لین قدم ما برای داشتن درک درست، فهمیدن مضمون‌ و کاربرد تگ (Tag) هست. پس خواهشاً برای دقایقی، seo و جایگاه گوگل را فراموش کنید و فقط بر روی نقش تگ در وبسایت خود تمرکز داشته باشید.

تمامی ما برای دسترسی عالی کاربران به مقالات، محصولات و سایر محتواهای خود، آنها‌را تیم‌بندی می‌کنیم. این تیم‌ها در واقع موضوعات اساسی تارنما ما می‌باشند. موضوعاتی که قرار نیست بدین راحتی‌ها تغییر‌و تحول کنند و تمام مطالب یا تولیدها ما در یک یا یکسری تا از آن ها قرار می‌گیرند. دسته‌بندی‌های یک وب‌تارنما یا وبلاگ معمولاً از طریق منوی مهم آن قابل دسترسی میباشند و مخاطب به راحتی می‌توان به شیت اختصاصی هر تیم مراجعه کند.

ولی بسیار پیش می آید که تعدادی نوشته‌علمی، جنس یا ... دارای آیتم یا ویژگی‌های یکسانی باشند. تشابه‌هایی که در گروه‌بندی کلی ما مشخص نشده‌اند. اما به طبعً خوب خواهد بود چنانچه بتوانیم این همانندی‌ها را به گونه ای طبقه‌بندی کنیم که ساختار کلی تارنما ما بهتر خواهد شد و کاربرها وا رفته‌تر از آن به کار گیری کنند. اینجاست که مضمون‌ برچسب مطرح می گردد. در واقع کافی میباشد که ما یک برچسب برای مورد یا ویژگی مد لحاظ خود ایجاد کرد کنیم و این برچسب را بر روی کل محتواهای مرتبط بچسبانیم.


هر برچسب، یک صفحه در تارنما و وب لاگ ما ساخت می‌کند که تک تک محتواهای مرتبط در آن قرار میگیرند. در واقع، کارکرد برچسب درست مثل مجموعه‌بندی است، با این تفاوت که اهمیّت کمتری داراست و قرار نیست مثلاً در منوی بالای تارنما ما قرار بگیرد. (در شبکه‌های‌اجتماعی نیز، همین مضمون‌ با کلمه و واژه هشتگ وجود داراست. اما درین شبکه ها دیگر خبری از دسته بندی نیست.)

مزایای تگ: چرا مطلقاً باید برچسب بزنیم؟
هر چقدر که برچسب زدن به بشر‌ها فعالیت اشتباهی باشد، برچسب زدن به محتواهای وب‌سایت فعالیت خیر میباشد. اما چرا؟ مگر برچسب زدن چه مزایایی برای شما دارااست؟ برای اینکه این مزایا را بهتر شعور فرمائید، ما آن‌ها را به دو نصیب تقسیم کرده‌ایم: در رتبه اولیه از نظر کاربر مزایای برچسب را تحقیق می‌کنیم و سپس میبینیم که تاثیر برچسب بر بهینه سازی و ورودی یک وب‌تارنما از گوگل چه خواهد بود.

برچسب‌های درست چه کمکی به تجربیات کاربری می‌کنند؟
همان طور که تا این لحظه متوجه شده‌اید، برچسب ها می‌توانند به طبقه‌بندی عالی مطالب و دسترسی خوب کاربران به آنها امداد کنند. البته موقتا، این نقص‌ برای آنان وجود ندارد و خیلی وارفته می توانند آنچه دوست دارا هستند را بخوانند.

به علاوه، خود ما به امداد تگ‌ها فرصتی استثنایی پیدا کرده‌ایم. دقت داشته باشید که تگ در واقع یک طبقه‌بندی ایجاد کرد می‌کند که به راحتی می‌توان در مواقع ضرورت از آن بهره مند شد. بد نیست برای شعور عالی مسئله یک مثال بزنم.

در وبلاگ نوین، هنگامی که شما به انتهای یک نوشته ی علمی می‌رسید، مقالاتی با مورد‌های مشابه به شما توصیه می شوند. ولی ما به چه شکل باید این مقاله ها را پیشنهاد بدهیم؟ در ساده‌ترین شرایط، اینها مقالاتی می باشند که دارای مجموعه‌بندی یکسانی میباشند. ولی اگر بخواهیم مقالاتی دقیق‌تر توصیه بدهیم چه؟ بی آلایش هست: کافی میباشد هر فرصت برچسبی وجود داشت، حق تقدم را با مقالاتی با برچسب یکسان بگذاریم و اول آن‌ها‌را سفارش بدهیم. بنابراین، تگ‌ها به ما امداد کرده‌اند که وبلاگ خود را توسعه بدهیم و تجارب کاربری بهتری را به کاربران خود ارائه دهیم.

همین مسئله می تواند درباره ی یک فروشگاه اینترنتی هم درستگو باشد. فرض کنیم که شما می‌خواهید در برگه یک تلفن همراه تلفن همراه، اسباب و اثاث جانبی آن را پیشنهاد دهید تا براین اساس، فروش خود را ارتقا دهید. ولی در حالتی‌که سیستم فروشگاهی شما اجازه چنین کاری را ندهد چه؟ معمولی هست: می‌توانید برچسبی برای محصول مهم و آحاد محصولات جانبی آن در حیث بگیرید. بعد از آن در کاغذ تولیدات خود، بخشی ایجاد کنید که محصولاتی با تگ مشابه را به کاربران ارائه دهد.

برچسب‌های درست چه کمکی به seo می‌کنند؟
در حال حاضر می‌رسیم به موضوعی که احتمالاً کلیه با عشق چشم به راه قرائت در زمینه‌ی آن بودید. امیدوارم که برای رسیدن به آن، مطالب گذشته را رد نکرده باشید. چرا که پی بردن آنان، یاری بزرگی به فهم و شعور بهتر تاثیر تگ ها بر سئو می‌کند.


هر تگ اساسا یک صفحه است. یک کاغذ که تعدادی از مطالب یا محصولات وبسایت را به هم مرتبط می‌کند و در یک جا آن ها را نمایش می‌دهد. طبیعتاً موتورهای جستجو نیز این شیت را پیدا می‌کنند و در نتایج جستجوی خود نمایش می‌دهند. این یعنی ما به یاری تگ فرصت داریم در جستجوهای مرتبط بیشتری نمایش داشته باشیم و ورودی گوگل خود را از این روش ارتقا دهیم.


تاثیر برچسب ها در seo
به کارگیری از برچسب به ما اجازه داده در جستجوهای مرتبط با راه‌های بازاریابی حضور داشته باشیم.

برای مثال، تگ آموزش تبلیغات گوگل ادوردز مارا در نظر بگیرید. در برگه این تگ، شما به تک تک مطالب مرتبط به تبلیغ گوگل ما دسترسی دارید. هم اکنون فرض کنیم کسی در گوگل عبارت \\\\\\\\\\\\\\\"آموزش تبلیغ در گوگل\\\\\\\\\\\\\\\" را جستجو کرد. در‌این‌صورت‌، گوگل می‌خواهد مرتبط‌ترین صفحه ها را به استفاده کننده توصیه دهد و یکی از آنها، بدون‌شک شیت تگ ماست. کاغذ‌ای که مقاله‌ها بسیار متنوعی درباره گوگل در آن قرار گرفته و قادر است برای مخاطب بهره اکثری داشته باشد.

در واقع، تگ فرصتی برای ما تشکیل داد کرده که کلمه ها کلیدی بیشتری را با دقت بالاتری هدف قرار دهیم.

چرا به کار گیری بی‌راه و روش و بی‌توجه از برچسب ها، تارنما شمارا نابود می‌کند؟
فعلا که مضمون‌ برچسب بدیهی‌تر شده است، بگذارید باری دیگر به سراغ فرهنگ وتمدن استفاده از تگ در کشور ایران برگردیم. فرهنگی که به خیال و خاطر به روز نبودن، به جای آنکه برای ما موثر باشد، در حقیقت به ما زیان می‌زند.


ما در کشور ایران خاطر گرفته‌ایم که هر چقدر از تگ ها بیشتر به کارگیری کنیم، وبسایت ما بهینه سازی بهتری دارد. این آیتم شاید یک‌سری سال پیش که موتورهای جستجو اینقدر پیشرفته نبودند، درست بود. البته اینک چیزی جز ضرر برای سایت شما ندارد. اما، خیال نکنید که این به معنی تغییر کارکرد تگ است.


آنچه که ما راجع‌به کاربرد و منفعت تگ گفتیم، در واقع دلیلی است که ابداً تگ به وجود آمده می‌باشد. برای همین پافشاری داشتیم که در صدر، سوای در نظر گرفتن تاثیر تگ در بهینه سازی، به پژوهش آن بپردازیم. مساله اینجاست که به مرور فرصت، موتورهای جستجو بسط کرده‌اند و در شناسایی بهتر استعمال درست و غلط از تگ، رند‌تر شده‌اند. به همین استدلال دیگر نمی‌توان با استفاده از ده‌ها تگ متنوع و گاهاً بی‌ربط، ورودی بیشتری از گوگل گرفت.

استفاده از برچسب های زیاد
به کار گیری از برچسب های زیاد و مشابه، نه صرفا برای بهینه سازی شما سودی ندارد، بلکه کاربر را هم حیران خواهد کرد. ما هم زمانی این خطا را کرده‌ایم و بابت آن هزینه داده‌ایم.

تگ های زیاد و بی‌ربط، هیچ سودی برای مخاطب ندارند.

استعمال درست و به جا از تگ ها، قادر است در دسترسی بهتر کاربران به اطلاعات و تولیدات مرتبط، امداد بسیار زیادی بکند. ولی دقیقاً عکس همین موضوع در زمینه ی تگ های زیاد راست گو میباشد. یعنی تگ‌های زیاد، سبب ساز میشوند که صفحه شما بسیار شلوغ و نامنظم گردد و کاربر در انبوهی از کلمات کلیدی بی‌ربط قرار گیرد. تگ هایی که هیچ منطقی برای او ندارند و هیچ کمکی به ماندن او در وب سایت شما نمی‌کنند. اما، هیچ بعید نیست که او را فراری دهند.

تگ‌های زیاد، سبب ساخت‌و‌ساز صفحات تکراری می گردند.
احتمالاً می‌دانید که تشکیل داد صفحه ها تکراری، بر روی seo تارنما شما تاثیری منفی خواهد داشت. این صفحه ها بیهوده میباشند و هیچ کابردی برای کاربر ندارند. بنابراین، طبیعی هست که گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز چندان وسط نه با آن ها نداشته باشند.

خب، زمانی شما از تگ های متنوع و زیاد به کارگیری می کنید، به احتمال زیاد قرار میباشد تعداد زیادی از این صفحه ها تکراری و بیهوده به وجود بیایند. اما به چه شکل؟ همان گونه که گفتیم، ساخت تگ به معنی ایجاد کرد یک شیت میباشد. ورقه‌ای که مجموع مطالب یا محصولاتی که آن تگ را دارا هستند، به نمایش میگذارد. اما هنگامی شما برای هر نوشته‌علمی یا محصول خود از ده ها تگ متنوع استفاده میکنید، چقدر احتمال داراست که از همین تگ ها در جای دیگری هم به کار گیری نمائید؟ حتماً تعدادی از این تگ ها خواهند بود که تنها برای همان متاع مستعمل‌اند. این یعنی یکسری برگه به وجود می آیند که به صورت کلی آنها، فقط همین یک محتوا وجود دارد و تنها تفاوت آنان، عنوانشان می‌باشد.

تگ‌های زیاد، منجر کم شدن اعتبار محتواهای مهم شما می گردند
موتورهای جستجو یک راه حل عالی برای مشخص کردن اعتبار و بها صفحه های اینترنت پیدا کرده‌اند. در شرایطی که درباره سئو زیاد خوانده باشید، قطعاً می دانید مراد ما چیست: لینک ها! هر چقدر که یک کاغذ شما بیشتر معرفی شده باشد و لینک و پیوند گرفته باشد، اعتبار آن در موتورهای جستجو بیشتر خواهد بود. موقتا ممکن می‌باشد این معرفی بوسیله خود شما انجام شده باشد (لینک و پیوند داخلی) یا وب سایت دیگری شمارا معرفی نموده باشد (بک لینک و پیوند). شما میتوانید در مقاله انواع پیوند ها، بیشتر درخصوص آنان بخوانید.

وقتی من از یک ورقه تارنما خودم به برگه دیگری لینک میدهم، در واقع مقداری از اعتبار برگه اول را به برگه دوم منتقل می کنم. تگ کردن هم دقیقاً اینکار را اجرا می‌دهد. یعنی وقتی من برچسب هایی برای یک مقاله از وب سایت خودم تعریف و تمجید میکنم، در حقیقت صفحاتی ایجاد کرد میکنم که تمام آن‌ها در صفحه نوشته ی علمی من لینک و پیوند شده‌اند.

جابجایی اعتبار از محتوا به برچسب
بخشی از اعتبار شیت محتوای شما، از طریق لینک‌ها به صفحه های برچسب شما منتقل گردد.

متوجه شدید؟ درصورتی که قرار باشد من ده‌ها تگ گوناگون برای نوشته‌علمی خود تعریف‌و‌تمجید کنم، در حقیقت اعتبار این کاغذ را تا حد زیادی پخش کرده‌ام. در واقع، صفحه های متعددی دارم که تمامی آن‌ها دارای اعتبار پاره ای میباشند. در حالتی‌که که می‌توانستم به جای اینکار، اعتبار را در صفحه ها اساسی خودم با موضوعات مشخص متمرکز کنم و بدین ترتیب، شانس سکو تهیه کردن خودم در لغات مرتبط را بیشتر کنم.



چه طور از تگ ها به درستی به کار گیری کنیم؟
ما تا به اینجا، آحاد آنچه باید در زمینه‌ی تگ ها می‌دانستید را به شما گفتیم. فعلا بیاید نحوه به کار گیری درست از برچسب ها را خیال و خاطر بگیریم و ببینیم چه نکات مهمی را بایستی در برچسب زدن رعایت کرد.

هیچ گاه برای صفحه های خود، برچسب منحصربفرد تولید نکنید
صرفا زمانی از یک تگ استفاده نمایید که به یک زمینه یا ویژگی مشترک در میان مطالب یا تولیدات شما اشاره دارااست و دستکم 2 ورقه می توانند  سئو در مشهد دارای آن برچسب باشند. اما اشکالی ندارد در صورتی الان تنها یک نوشته ی علمی با این گزینه یا ویژگی دارید، اما قرار است در بعدی مطالب دیگری با این برچسب نوشته شوند. در واقع، هر چه زودتر یک برچسب خوب را بسازید، عالی میباشد. چرا‌که اعتبار جستن صفحه‌ها در موتورهای جستجو نیاز به زمان دارد.

همیشه حق اولویت را با کاربر بگذارید
یک طریق خوب برای آنکه از استعمال درست تگ ها مطمئن باشید، این میباشد که به مخاطب خود نگاه فرمایید. از خود بپرسید که وجود این برچسب چه کمکی به مخاطبان تارنما من خواهد کرد؟ آیا منجر می‌شود که آنها بیشتر در وب سایت من بمانند یا تنها آن ها را حیران می‌کند؟رایا پارس  مطمئن باشید که پرسیدن این سوال ها، می تواند تصمیم‌گیری را برای شما بسیار وارفته کند.

عنوان تگ های خود را طبق جستجوها تعیین نمائید
قبل از آنکه عنوان تگ خود را معلوم نمایید، بد نیست یک پژوهش لغت ها کلیدی کوچک درباره‌ی آن ایفا دهید. یعنی ملاحظه کنید که آیتم یا ویژگی مورد نظر شما چگونه در گوگل جستجو می‌شود. سپس عنوانی را تعیین فرمایید که بیشترین جستجو را داشته باشد.

برای برچسب های خود توضیح بنویسید
چنانچه قابلیت توضیح نوشتن برای شیت تگ را دارید، مطلقاً این فعالیت را ایفا دهید. وجود توضیحات در ورقه تگ، سبب میگردد که این کاغذ هم برای استفاده کننده قابل فهم‌تر باشد، هم موتورهای جستجو قضیه آن را بهتر شناسایی کنند. همچنین در صورت قابلیت، what is seo متا تایتل و دیسکریپشن نیز برای این برگه تولید نمایید.

هنگام برچسب زدن، به قضیه کار داشته باشید، نه کلمه و واژه کلیدی
شاید تا الان این نکته را فهمیده باشید. اما بیان کردن مجدد آن قطعاً خسارت ندارد: شما هنگام برچسب زدن باید در معنای و مضمون‌ عمل داشته باشید. مراد من چیست؟ یعنی ما به جای تولید دو برچسب  \"روانشناسی و بازاریابی "تاثیر روانشناسی در بازاریابی "، فقط یک برچسب ایجاد می‌کنیم و کوشش می‌کنیم در هر دوی این لغت ها کلیدی رتبه دستیابی کنیم. نه اینکه برای هر واژه کلیدی، یک برچسب بزنیم.

ای خدای والا، چه گونه تگ های گذشته خودم را تر و تمیز کنم؟
موقتا شما تمامی‌چیز را درباره تگ‌ها میدانید. البته در صورتی‌که تا به امروز مسیر غلط را رفته باشید چه؟ در حالتی‌که موقتا هزاران تگ بی‌ربط دارید که تنها برای یک مقاله یا کالا می باشند، احتمالاً دانا بر سرتان حاد شد‌ه‌است. نقطه پایان چطور باید این تعداد تگ را تر و تمیز کرد؟

طریق پاک کردن برچسب ها
از فی مابین بردن تگ های منحصربه‌فرد یک محتوا
در جایگاه اولیه، شما بایستی همگی تگ‌هایی که تنها یک بار مستعمل‌اند را از میان ببرید. البته مورد نیاز است صفحه های ایجاد شده برای این تگ‌ها، به محتوای اصلی شما منتقل (ریدایرکت) شوند. به این ترتیب، اعتباری که آن ها در موتورهای جستجو دارا هستند، به محتوای اصلی باز میگردد. اما انجام این فعالیت به صورت دستی، چندان شل و ول نیست. پس بایستی چه کار نمائید؟ می‌توانید از یک نرم افزار‌نویس بخواهید این کار را برای شما ایفا دهد یا در مخزن وردپرس افزونه‌‌ای برای این فعالیت پیدا کنید.

از بین بردن تگ‌های تکراری و بی‌منفعت
تا همینجای کار، وبسایت شما از لحاظ کاربرد و بهینه سازی حالت بسیار بهتری پیدا کرده است. البته در صورتی واقعاً قصد تمیز کردن مطالب یا تولید ها وب سایت خود را دارید، موقتی می بایست دست به فعالیت شوید و تگ‌های دیگر خود را مطالعه کنید. اکثر سیستم‌های رئیس وبسایت دارای بخشی میباشند که این تگ ها را به شما نشان میدهد. سعی فرمایید تا جای ممکن این تگ ها را با هم ترکیب نمائید. یعنی تگ‌هایی با موضوع یکسان را در یک صفحه عده نمائید. در‌این مرحله نیز ما یحتاج میباشد که این مخلوط هم پا با ریدایرکت باشد. یعنی کل تگ‌های قبلی به صفحه تگ تازه منتقل شوند.

به تگ های پر طرفدار دقت ویژه‌ای داشته باشید
یک مساله مهم که هنگام نظافت کردن تگ های خود می بایست به آن اعتنا داشته باشید، مرتبه هر تگ در موتور جستجوی گوگل و تعداد ورودی آن هست. سفارش ما به شما این میباشد که از ابزار پژوهش گر آنالیتیکس به کارگیری فرمائید تا بتوانید تگ های پر طرفدار خود را شناسایی نمایید. از در بین بردن بدون اندیشه این تگ ها، قادر است ضربه‌ای منفی به seo شما بزند. پس کارایی فرمایید با دقت بیشتری درباره آن ها تصمیم بگیرید و حتی در صورتی‌که قصد تمیز کردن آنها‌را دارید، مطمئن شوید که به کاغذ صدق منتقل می‌شوند.

برای بازرسی تعداد ورودی هر تگ، کافی میباشد وارد آنالیتیکس خود شوید، به نصیب Behavior < Content مراجعه‌کنید و کلمه tag (یا هر کلمه و واژه دیگری که برچسب‌های شما با استفاده از آن معین میشوند) را جستجو نمایید. بعد به راحتی می توانید تعداد ورودی هر تگ را گزینه تحقیق قرار دهید. (برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به تگ مطالب آموزشی گوگل آنالیتیکس ما رجوع نمایید.)

برچسب ها، برچسب ها، برچسب های عزیز
همه چیز را به شما گفتم؟ چیزی را از خود کار نینداختم؟ می‌پندارم اینطور باشد.

در نهایت، بگذارید یک بار دیگر تاکید کنم که برچسب یک ابزار خوب برای طبقه‌بندی و آراسته کردن محتوای یک وب سایت است. به امداد برچسب می‌توان کاری کرد که کاربران از وبسایت شما شل و ول‌تر به کار گیری کنند و بیشتر در آن وقت بگذرانند. البته این آموزه خطا ایرانی که با میگوید برچسب بیشتر، سکو بهتر "، این زمان را از ما می‌گیرد و تارنما های ما را مجهز به تعداد زیادی ورقه بیهوده و بی کاربرد می‌کند که تاثیر منفی هم روی استفاده کننده من و هم روی seo ما دارا‌هستند.

در اینجور مواقع، من همیشه به یاد مثالی دیدنی میفتم: یک شمشیر را در نظر بگیرید. این چاقو فواید بخش اعظمی برای ما دارد. برای مثالً با آن میوه پوست می کنیم. البته همین شمشیر میتواند استفاده‌های بسیار نادرستی هم داشته باشد. مثلاً در بدترین موقعیت می تواند جان یک بشر را هم در خطر بیندازد. البته اشکال از شمشیر نیست. اشکال از استفاده نادرست از آن میباشد.

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید و چیزی جدید خیال و خاطر گرفته باشید. امیدوارم این نوشته‌ی علمی به بهتر شدن این آشفته بازار آکنده‌از برچسب اینترنت کمک کند و در زمان بر‌فرصت، تارنما‌های ایرانی دارای ساختار عالی و مفیدتری باشند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد