مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

بک لینک و پیوند چیست و چه تاثیری بر سئو وبسایت دارد؟

در‌حالتی که میخواهید  توفیق نه در بهینه سازی وبسایت کسب فرمایید، اهمیت بک لینک و پیوند برای سایتتان را فراموش نکنید. هنوز هم بک لینک و پیوند جزو یکی از فاکتورهای موءثر در درجه بندی گوگل به‌حساب می‌آید، به این دلیل که با کمک آن میتوانید اعتبار اینترنت سایتتان نزد گوگل را بالا ببرید و در اینصورت مقام صفحات خویش در نتایج گوگل را بهبود ببخشید.


در ادامه در ارتباط این گزینه کلام میکنیم که بک لینک دقیقا چیست، یک بک پیوند عالی می بایست چه خصوصیت هایی داشته باشد و در‌پی نحوه ی بازرسی بک لینک و پیوند برای وب سایت را به شما فراگیری میدهیم.


بک لینک و پیوند چیست؟

بک لینک و پیوند (Backlink) یا این که به عبارتی لینک سازی فرنگی به معنای پیوند از یک برگه در یک وبسایت به شیت ای از یک تارنما دیگر میباشد. در شرایطی‌که کسی به سایت شما لینک دهد، در این‌حالت‌‌‌ شما یک بک لینک برای تارنما خویش دارید و در صورتی‌که شما به سایت دیگری پیوند دهید، سئو در مشهد آن وب سایت دارنده یک بک لینک و پیوند از تارنما شما خواهد بود.


اثر بک پیوند بر بهینه سازی تارنما چیست؟

بک لینک و پیوند بر سه قسمت اساسی تارنما شما تاثیر می گذارد. این سه قسمت عبارتند از:


1- رتبه بندی (Ranking)

موتورهای جستجوگر مانند گوگل لینک و پیوند دهی را تحت عنوان رای پشت گرمی به سایت در حیث می‌گیرند. رایا پارس مجموعاًًًَ، هر چه به صفحه ها سایت شما لینک و پیوند بیشتر داده گردیده باشد، احتمال اینکه در سکو‌های اولیه نتیجه ها کاوش مربوط باشند، بیشتر میگردد.


2- قابل کشف بودن (Discoverability)

موتورهای کاوش با مرور دوباره صفحاتی که از پیشین وجود داشتند و تحقیق لینک و پیوند‌های موجود در آن‌ها، محتوای تازه را پیدا می نمایند. از‌آنجا‌که موتورهای کاوش بیشتر صفحه ها محبوب را مرور می نمایند، چنانچه از این صفحات محبوب بک لینک اخذ کرده باشید، what is seo سریعتر محتوا نو شما‌را شناسایی کرده و ایندکس می نمایند.


3- ترافیک ارجاعی (Referral Traffic)

مقصود از بک لینک و پیوند این میباشد که یوزرها به صفحات مفیدی که در موتورهای کاوش وجود دارااست، هدایت شوند. در واقع بک لینک‌ها قابل کلیک هستند و هنگامی که کاربری بر روی این لینک و پیوند‌ها کلیک می نماید، قادر است به سایت شما وارد گردد.


یک بک لینک و پیوند عالی چه خصوصیت های داراست؟

تمامی بک پیوند‌ها دارنده قیمت یکسان نیستند. درین قسمت از نوشته‌ی‌علمی به شما می گوییم که یک بک لینک عالی بایستی چه خصوصیت هایی داشته باشد:


1- رابطه موضوعی (Relevance)

گوگل به بک پیوند‌هایی که به یک وب سایت مرتبط داده می‌گردد، امتیاز بیشتری می دهد، چون احتمال کلیک یوزرها بر روی آن بیشتر میباشد. البته این گزاره به چه معناست؟ فرض فرمائید که یک وبسایت لوله کشی از دو شیت گوناگون بک لینک داشته باشد، یک کاغذ در خصوص چرم باشد و مورد صفحه ی دیگر فروش لوازم ساختمان سازی باشد، در اینصورت بها بک لینک و پیوند شیت دو‌مین بیشتر از کاغذ نخستین میباشد، به این دلیل‌که دارنده رابطه موضوعی با تارنما لوله کشی می باشد.


2- اعتبار (Authority)

بک لینک و پیوند از صفحه ها اینترنت توانمند، اعتبار (Authority) بیشتری نسبت به وب سایت‌های ضعیف برای وب سایت شما ایجاد کرد می نماید. میان آتوریتی یک شیت و ترافیک ارگانیک یک ارتباط بدیهی وجود دارااست. البته مدام بک لینک و پیوند از صفحات کارکشته سبب ساز افزایش اتوریتی (اعتبار ورقه) نمی‌شود.


نمودار ارتباط ی در میان اعتبار صفحه ها اینترنت با میزان ترافیک طبیعی

براساس اطلاعیه گوگل، اعتبار یک صفحه به صورت هم اندازه میان آحاد پیوند‌های خروجی در ورقه وب سایت تقسیم میگردد. براین اساس در صورتیکه از دو ورقه بک لینک داشته باشید و یک کدام از دارنده پیوند‌های خروجی بیشتری نسبت به کاغذ دیگر باشد، در حالتی که بقیه موقعیت این دو کاغذ با یکدیگر شبیه باشد، لینکی که از برگه با پیوند خروجی کمتر داده گردیده‌است، آتوریتی (اعتبار) بیشتری دارد.

البته این آیتم به همین آسانی وجود ندارد. زیرا گوگل عامل ها گوناگون دیگری نیز در رسیدگی معیار ارزش بک پیوند ها در لحاظ می‌گیرد. برای مثال پیوند سازی داخلی نیز به آتوریتی یک ورقه کمک می نماید.


قرائت این مقاله را از دست ندهید: مداقه لینک سازی داخلی چیست

3- ترافیک (TRAFFIC)

بک لینک و پیوند‌ها از صفحه ها پر بازدید معمولا بیشتر از صفحه ها معدود بازدید ترافیک برای وبسایت تشکیل داد می نمایند. اما پرسش مهم این می‌باشد که آیا بک لینک از صفحات پربیننده اثر مثبت بیشتری بر سکو بندی تارنما در گوگل نسبت به صفحات با بازدید کمتر داراست؟ برای جواب به‌این پرسش 44.589 سایت متعدد تفحص گردیده‌است که سود ی آن به طور تحت می باشد:


یک ارتباط نادر اما اشکار دربین مرتبه بندی و بک پیوند از صفحات با ترافیک ارگانیک وجود دارد. اما نکته‌ای که وجود دارااست این می باشد که تعداد لینک‌های موجود در یک ورقه و آتوریتی آن ورقه مداقه بیشتری در اثر بک لینک ها دارند.


4- محل قرار گیری (Placement)

از آن جا که یوزرها به احتمال زیاد بر روی لینک و پیوند‌های پر رنگ بیشتر کلیک می نمایند، بعضی از بک پیوند‌ها در سایت‌ها از توان بیشتری نسبت به بقیه بک لینک و پیوند‌ها منتفع می‌باشند.


اگر لینکی در نصیب محتوای اصلی یک برگه باشد و برای آن از اتومات و رنگ دیگری مستعمل باشد که باعث پررنگ شدن آن گردد و برای مثال‌ای برای لینک دهی مصرف شده باشد که قابلیت و امکان اینکه استفاده کننده بر روی آن کلیک نماید بیشتر باشد، به احتمال زیاد این لینک اثر بسیار متعددی بر رنک وب سایت شما داراست.


از طرفی در شرایطی‌که از خصوصیت‌هایی به کارگیری فرمائید که احتمال کلیک کردن بر روی آن کم باشد، مانند قرار تهیه کردن لینک در پایین کاغذ با به عبارتی رنگ و به عبارتی اتوماتیک تمام متن و به کار گیری از انکر تکستی که مورد عشق یوزرها وجود ندارد، این بک لینک و پیوند بر رنک تارنما شما تاثیری ندارد.


مدام هنگام لینک‌دهی به این گزینه دقت نمائید که محل قرار گیری بک لینک و پیوند به تارنما شما در کجا قرار می‌گیرد. در صورتی‌که پیوند شما در نصیب زیر ورقه باشد یا این که در نوار کناری (ساید توشه) یار و همدم با لینک و پیوند پنجاه سایت دیگر باشد، احتمالا هیچ تاثیری بر روی سکو بندی اینترنت سایتتان ندارد و شما بیهوده برای ایجاد کرد بک لینک و پیوند هزینه نموده اید.


قرائت این نوشته‌علمی را از دست ندهید: چگونه در صفحه اول کاوش گوگل قرار بگیریم

5- لینک followed در عوض nofollowed

لینک نوفالو معمولا بر رتبه بندی صفحات تارنما اثر نمی گذارد اما برخی اوقات اثر کمی تشکیل داد می نماید. از‌آنجا‌که لینک و پیوند سازی فرنگی نیاز به زمان و کوشش متعددی دارد مدام در پی لینک و پیوند دهی فالو باشید و این آیتم را در الویت خویش قرار دهید. اما در صورتی پیوند نوفالو گردیده نیز به وبسایت شما دادند، زیاد اندوهگین نشوید، چون این قابلیت وجود دارد که‌این بک لینک و پیوند بر بهینه سازی اینترنت سایتتان اثر مثبت بگذارد.


6- انکر تکست (Anchor Text)

انکر تکست به کلمه ها قابل کلیکی گفته می‌گردد که بک پیوند با استفاده از آن‌ها تشکیل داد می گردد. گوگل در اطلاعیه‌های خویش اعلام نموده است که انکر تکست بر رتبه بندی صفحات سایت تاثیر میگذارد.


گوگل از یک سری تکنیک برای بهبود چگونگی کاوش استفاده می نماید که مثلا این تکنیک‌ها می شود به محتوای هر ورقه، انکر تکست و داده ها مرتبط به آن اشاره نمود.


مبنی بر تحقیقاتی که روی 38.614 کاغذ متفاوت اینترنت انجام یافته می باشد، معین شده که در میان انکر تکست و درجه بندی وب سایت‌ها همبستگی ضعیفی وجود داراست.


در غایت باید گفت در شرایطی که چه انکر تکست اصلی میباشد، اما اثر آن به اندازه بقیه مولفه‌ها نیست.


چه‌گونه می توان بک لینک و پیوند ها را رسیدگی کرد؟

برای استیناف بک لینک‌های یک سایت دو روش وجود داراست. در طرز اولیه شما فقط میتوانید وب سایت‌هایی که وابسته به شما هست را از نگاه لینک ‎دهی بازرسی نمایید. البته در روش دوم ضمن وب سایت خویش، پیوند‌های بقیه سایت‌ها را نیز میتوانید تحقیق فرمائید:


استیناف بک پیوند در Google Search Console

سرچ کنسول گوگل (Google Search Console) به شما اطلاعاتی درباره ترافیک ارگانیک و تلاش کلی اینترنت سایتتان میدهد و به کار گیری از این ابزار بدون‌پول میباشد. صرفا ما یحتاج برای خویش یک حساب بدون پول ساخت نمائید و در آن مالکیت وب سایت خویش را تائید نمائید. پس از اینکه برای خودتان یک اکانت کاربری ساخت کردید روی گزینه Links در نوار کناری کلیک نمایید.


در نصیبExternal links تعداد مجموع بک لینک‌های منحصربه‌فرد اینترنت سایتتان وجود دارااست و شما میتوانید آن‌ها را مشاهده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد