مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

تگ Canonical چیست و چه‌گونه باید از آن به کار گرفت؟

وقتی که محتوای تکراری یا صفحه مشابه در تارنما ایجاد کرد می شود ، باید از تگ Canonical استفاده کنیم تا با زبان HTML به گوگل بگوییم کدام ورقه را اول مرور کند. از طرفی دیگر تگ کنونیکال در seo خیلی اصلی و پرکاربرد می باشد و به عنوان یک سیگنال در جایگاه بندی حاصل صفحات ما در گوگل تاثیر گذارد میباشد.  یک تگ کنونیکال غلط ربات های گوگل را منحرف
گمراه
منحرف
گم راه
 می کند و کاغذ ی تکراری یا مشابه شیت اصلی را برای کاربران نمایش می دهد. به این ترتیب می خواهیم علاوه بر یادگرفتن سئو در مشهد ، موارد استفاده درست آن را برای شما در‌این نوشته‌علمی بیان کنیم.
تگ کنونیکال چیست؟
تگ کنونیکال (rel = canonical) یک قطعه کد html می باشد که زمانی با محتوای تکراری در وبسایت مواجه شدید بتوانید شیت اساسی و تکراری خود را تقدم بندی فرمائید تا گوگل بتواند نسخه اصلی را از دیگر نسخه ها جداگانه کند. زمانی از تگ کنونیکال به کار گیری می‌کنیم که کلیه صفحه های بر روی وبسایت قابل مشاهده یا در دسترس باشند و بخواهیم یکی این صفحات زودتر توسط ربات های گوگل ایندکس شوند. پس گوگل همگی ی صفحات شما‌را مرور می کند اما با تگ Canonical به یکی از آنها تقدم اولیه را میدهد. ولی تگ کنونیکال به کارگیری های دیگری هم دارااست که بعدا راجع آن سخن میکنیم.
التفات تگ کنونیکال
با اینکه بخش اعظمی از افراد مطمئن میباشند در صفحات خود محتوای تکراری ندارند ولی صفحه ها هر سایتی ممکن است رایا پارس  به دلیل آدرس های پارامتری و شیوه نوشتاری  Urlها، صفحه های تکراری برای شما ساخت و ساز شوند که باید مشکلات آنان را رفع نمائید.
آدرس های پارامتری
هنگامی موتورهای جستجو صفحات را مرور می کنند به صفحاتی برمی خورند که آدرس یکسانی با پارامترهای متفاوتی دارا‌هستند. (به آدرس این صفحه ها ، آدرس های پارامتری می گویند) مثل تارنما های فروشگاهی که بر اساس پارامترهای رنگ و سایز و نوع تولید ها را  فیلتر می کنند.
آدرس مهم
https://www. store.com /clothing/shirts.html
در شرایطی که بلوز های سایز XL را فیلتر کنیم
https://www. store.com /clothing/shirts.html/ ?Size=XL
رنگ آبی را به عنوان پارامتر دیگری به فیلتر خود اضافه کردیم. این آدرس ها صفحه ها مستقل ای برای گوگل به حساب می‌آیند what is seo   و به همین استدلال ممکن هست ، محتوای تکراری حساب شوند.
https://www. store.com /clothing/shirts.html/? color=Blue&Size=XL
موارد که باعث محتوای تکراری میگردند :
داشتن صفحه ها پرینت ( چاپی ) مستقل (example.com/print/page)
نسخه های موبایل تارنما (m.example/page)
آدرس های پارامتری برای ID های گوناگون (https://example.com?sessionid=3)
محتوای مشابه با آدرس های مختلف ( example.com/services/بهینه سازی  , example.com/specials/سئو )
صفحات با حروف کوچک و تبارک (https://example.com/page  , www.example.com/Page)
چرا تگ کنونیکال در سئو اساسی میباشد
 با معرفی الگوریتم پاندا گوگل اذعان کرد  به محتوای تکراری حساس میباشد در حالتی که تعدادی محتوای مشابه داشته باشیم ، گزینش برای گوگل سخت میگردد ویا :
1- نمی تواند محتوای با جزییات بیشتر را پیدا و ایندکس کند.
2- به کدام ورقه جایگاه بالاتری بدهد.
تگ کنونیکال برای موبایل
کافیست کد rel=”alternate”  ذیل را در ورژن تلفن همراه خود قرار دهید.
استفاده از تگ کنونیکال درPDF
برای نماد دادن فایل های غیر HTML مثل PDF نیاز داریم به جای استفاده از کد HTML تگ کنونیکال را در هدر خود قرار دهیم.
; rel=”canonical”
هنگامی که از تگ کنونیکال در هدر خود به کار گیری میکنید:
گوگل از این تگ صرفا در حاصل جستجو به کار گیری می کند.
اندازه شیت شما تغییر و تحول نمی کند. ( استعمال از تگ کنونیکال در به صورت بی آلایش قابلیت تغییر تحول اندازه شیت شما را دارااست)
صفحه های دارای تگ کنونیکال را درنقشه وب سایت پیاده سازی نمائید
پوشه sitemap مشتمل بر آدرس هایی از صفحه ها اصلی سایت شماست که به صورت فهرست شده ، در قالب کد html به کنسول گوگل ارسال میشوند. آدرس صفحاتی که برای معرفی به نقشه وب سایت خود گزینش میکنید ، در شرایطی که در آن‌ها از تک کنونیکال استفاده کرده بودید مسلما در نقشه وب سایت پیاده سازی فرمائید.
در صفحه ها تکراری از ریدارکت 301 به کار گیری فرمایید
صفحه ها مشابه یا تکراری خود را با یک ریدایرکت 301 به شیت ی اصلی که تگ Canonical دارد ، لینک کنید. تغییر و تحول مسیر 301 بهترین طرز می باشد تا مطمئن شویم کاربران و موتورهای جستجو به ورقه صحت هدایت شده اند. یادمان باشد زمانی از ریدایرکت 301 استعمال می کنیم یعنی یک ورقه برای همیشه به کاغذ دیگری منتقل گردیده است.
فقط هنگامی که محتوای تکراری دارید از تگ کنونیکال استعمال کنید چون تگ کنونیکال نمی تواند جایگزین ریدایرکت 301 باشد.
سخن نقطه نهایی
تگ کنونیکال می‌تواند نقص‌ صفحات تکراری و مشابه ما‌را برطرف کند. ورقه بهتری را برای ایندکس به گوگل نام گذاری کند و به سئو تارنما کمک کند تا رتبه صفحات ثابت بمانند. همچنین فهمیدیم صفحاتی که تگ کنونیکال دارا هستند صفحات اصلی وب سایت میباشند و برای تنظیم نقشه وبسایت از آن‌ها به کار گیری می کنیم. امید واریم این نوشته‌علمی به شما یاری کرده‌باشد تا از تگ کنونیکال در صفحه ها سایتتان درست و منطقی استعمال فرمائید و از صفحه های  تکراری خود خلاص شوید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد