مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

هدینگ (heading) چیست؟

تصور کنید یک نوشته هزار واژه و کلمه‌ای دارید و از تگ‌های هدینگ در آن به کارگیری نکرده اید. شما در این حالت یک نوشته وقتگیر ساخت کرده‌اید که عملا برای موتورهای جستجو سود‌ای ندارد؛ یعنی زحمت شما هدر رفته است. اگر که با استعمال از تگ‌های هدینگ می‌توانید ارتباط بین جملات را مشخص و معلوم فرمائید، به این شکل هم کاربران و هم موتورهای جستجو

کاوش

جستجو

، به هم پیوستگی متن شمارا خواهند فهمید.

دلایل استعمال از هدینگ

در بالا به عنایت داشتن هدینگ در نوشته‌ها اشاره کردیم.  سئو در مشهد هم اکنون می خواهیم ببینیم به چه استدلال می بایست از هدینگ در نوشته‌های خود به کار گیری کنیم، بعد این موارد را برای شما به صورت بدون نقص تفصیل میدهیم.

بهبود سئوی وبسایت

خوانایی خوب متن توسط کاربران و دسترسی به بخش‌های متفاوت آن

مشخص کردن طرز ساختار نوشته‌ها

دلایل به کارگیری از هدینگ

1. بهبود سئوی وبسایت

به کارگیری از هدینگ heading موجب ترغیب خوا‌نندگان برای مطالعه نوشته‌های شما میشود. شما به عنوان مخاطب در حالتی‌که در سایتی قرار بگیرید که فهم و شعور بهتری از نوشته های آن داشته باشید و عالی بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید، حتما برای قرائت مطالب آن و ماندن در وب سایت ترغیب خواهید شد. حتی بعدا هم در حالتی که پیرو مطلبی باشید، ترجیح می‌دهید در همان وبسایت در‌پی آن بگردید.

استفاده از هدینگ برای کاربران همین احساس را رغم خواهد زد. در مقابل شلخته نوشتن و شلوغ بودن نوشته‌ها و به کارگیری نکردن از هدینگ، می‌تواند به همان اندازه موجب رخنه‌ سایت شما بوسیله خواننده‌گان شود. به کارگیری از تیترهای دیدنی و مناسب،رایا پارس  میتواند موجب کم شدن نرخ پرش تارنما شما شود، این زمینه در بحث سئوی تارنما، یک امتیاز مثبت به شمار می‌رود.

2. خوانایی متن بوسیله کاربران

استفاده از تیتر (Heading) مناسب موجب میشود تا کاربران به راحتی به همه قسمت‌های نوشته شما مشرف شوند. همچنین نوشتن پاراگراف‌های زمانبر فارغ از هیچ عنوان، گرایش خوانند‌گان را برای ماندن در تارنما شما معدود می‌کند؛ بنابراین نرخ پرش تارنما شما زیاد گردد. آیتم جالبی که وجود داراست این است که بعضی از کاربران در وبسایت به صورت روزنامه وار مطالب را تحقیق می‌کنند. همان‌طور که در روزنامه‌ها نوشتن تیتر از اهمیت بالایی برخوردار است، تیتر (Heading) مناسب در مطالب تارنما هم گزینه التفات میباشد. ناگفته نماند راضی بودن کاربران از نوشته های تارنما شما تأثیر مستقیمی بر سئوی آن می‌گذارد.

3. معین کردن ساختار نوشته‌ها

شما با به کار گیری از هدینگ می‌توانید قضیه اصلی گزاره و بخش‌های مشخصی از متن را انتخاب فرمائید؛ what is seo  بدین ترتیب خواننده‌گان سایت به راحتی با تلاوت تیتر نوشته‌ها، خواسته کلی نوشته‌ها را خواهند فهمید. سپس در صورت مداقه داشتن آن موضوع برای مخاطب، آغاز به تلاوت آن خواهند کرد. اما ناگفته نماند نوشتن تیترهای جالب هم خالی از لطف نیست و مورد اعتنا کاربران قرار خواهد گرفت.

نیازی نیست که عبارات و جمله‌ها عجیب و غریب و طاقت فرسا به فعالیت ببرید. خیلی بی آلایش و جالب در باب زمینه مورد نظر تیتر بزنید تا خوانندگان با شوق مطالب شما‌را پژوهش کنند. همان‌طور که مشاهده میکنید در تصویر پایین در ویرایشگر گوتنبرگ از تگ های H به کارگیری کرده‌ایم.

هدینگ در وردپرس

***موردنیاز به یاد‌آوری میباشد که به عنوان مثال ویژگی‌های وردپرس اوپن سورس بودن آن است؛ به همین دلیل شما هم می‌توانید قطعه کدهای کوتاهی را به آن اضافه کنید. این عمل و نوشتن کدها بیشتر بوسیله برنامه نویسان ایفا می‌گردد و کاربرانی که با کدهای PHP آَشنا نباشند، توانا به اجرا این کار نخواهند بود. این مورد منجر گردیده‌است تا توسعه و گسترش دهندگان وب، اقدام به تشکیل داد شورت کد وردپرس سفارشی کنند.


هدینگ در وردپرس

برای تیتر زدن با استفاده از تگ هدینگ، 6 وضعیت وجود داراست. (H1 تا H6) . پس منظور از هدینگ همان تگ‌های H1 تا H6 می‌باشد. تفاوت این تگ‌ها در اندازه نوشته های آن است، تگ H1 اندازه متن در آن بزرگ‌تر از دیگر است. به ترتیب در تگ H2 اندازه متن کوچک‌تر از H1 هست و H3 کوچک‌تر از H2 هست و تا پایان. استفاده کردن از این تگ‌ها طرز به کار گیری منحصربه‌فرد خود را دارا‌هستند که در بخش آینده به شما یادگرفتن خواهیم بخشید. مقاله یادگرفتن گوتنبرگ را رسیدگی نمایید.


شیوه به کارگیری از هدینگ ( تگ‌های h1 تا h6 )

نکته مهمی که در به کارگیری از تگ هدینگ وجود داراست، این است که باید در هر متنی، فقط یکبار از تگ H1 به کارگیری فرمائید. H1 عنوان مهم نوشته شما به حساب می‌آید؛ مانند یک کتاب که یک مورد خاص داراست، نوشته شما هم بایستی حتما عنوان مشخصی داشته باشد. همچنین تگ‌های H2 تا H6 باید در نوشته‌علمی شما وجود داشته باشند. هر بخش از عنوان اصلی را می بایست با تگ‌های H2 مشخص و معلوم فرمائید. همچنین تگ H3 زیر دسته‌های تگ‌های H2 هستند که بخش های زیر تیم آن را دربرگیرنده می‌شوند.

شما بایستی در نوشته ی علمی خود از هدینگ‌های H1 تا H6 به صحت به کار گیری نمایید. در یک نگاه کلی عنوان مهم نوشته ی علمی شما H1 میباشد. تیترهای نوشته ی علمی هدینگ H2 را می‌گیرند، در صورتی‌که در هر مقاله تیترهای شما نصیب‌های جزئی‌تری داشته باشید، هدینگ H3 می‌گیرند. استعمال از هدینگ‌های H4 تا H6 خیلی مرسوم نیستند، اما بستگی به نوع نوشته های شما داراست. درصورتی که در در حال حاضر نوشتن نوشته ی علمی تخصصی هستید، شاید ما یحتاج باشد از این تگ ها هم به کارگیری نمائید.


اجازه بدهید زمینه را در قالب یک مثال به شما آموزش دهیم. فرض فرمائید مورد وبسایت ما درخصوص فروش جامه می باشد.


خرقه‌های زنانه (عنوان اصلی نوشته‌علمی- تگ H1 )


v پیراهن و تی شرت (تگ H2)


Ø بلیز آستین کوتاه – پیراهن آستین بلند ( تگ H3)


v شلوار ( تگ H2 )


¨ شلوار بیرون پوش- شلوار خانگی – ( تگ H3 )

و …

شیوه استفاده از هدینگ ( تگ‌های h1 تا h6 )

نکات اصلی در تعیین هدینگ

به عنوان مثال مواردی که از مداقه بالایی در هدینگ بهره مند هستند، گزینش کلمات مناسب برای هدینگ هست.

در حقیقت یکی‌از اهداف اساسی برای هدینگ زدن، بحث سئوی وب سایت است. شما به راحتی می‌توانید با انتخاب کلمه ها کلیدی مناسب برای هدینگ‌های خود، سئوی تارنما خود را بالا ببرید.

از دیگر مزایای تگ‌های هدینگ، زیبا شدن متن می باشد.

در صورتی‌که نوشته‌ها با هدینگ اندازه گذاری شوند، برای استفاده کننده خسته کننده نخواهند بود.

تأثیر تگ هدینگ در seo

در حالتی‌که از لغت ها کلیدی در تگ‌های H1 تا H6 به کار گیری نمائید، موتورهای جستجو محتوای وبسایت شمارا مبنی بر این تگ‌ها رسیدگی خواهند کرد.

در صورتیکه فی مابین تگ H و نصیب‌های دیگر متن شما ارتباط برقرار باشد، این مسئله میتواند برای شما امتیاز محسوب شود.

مهمترین تگ H1 می باشد. به طبع می بایست از آن در نخستینِ نوشته‌های خود به کار گیری نمائید.

***دیدنی می‌باشد بدانید که وایرفریمینگ در طراحی سایت امروزه نقش مهم را دارد. خصوصا که می‌اقتدار خروجی این اپ‌ها را به خیر مورد استعمال قرار بخشید. در‌حالتی که شما طراح وب سایت هستید، با طراحی در برنامه‌های UI میتوانید کارفرما را از کلیات فعالیت آگاه نمایید.

3 سوال پرتکرار مرتبط با مورد:


1) آیا هنگام استفاده از تگ‌های H3 باید از بالت و یا شماره گذاری استعمال شود؟

خیر، در هنگام استعمال از تگ H3 نیازی به به کارگیری از شماره گذاری یا آرم گذاری خاصی نیست و شما می توانید به صورت بی آلایش عنوان را تیتر بزنید.

2) آیا نوشتن هدینگ در بهینه سازی تأثیر گذار می‌باشد؟

هدینگ‌ها به تنهایی نمی‌توانند کاری برای سئو اعمال دهند، البته نوشتن هدینگ با به کار گیری از کلمات کلیدی اصلی و با عنایت، موجب تمایل کاربران به تلاوت نوشته های شما می‌شود، پس در بحث سئو هم تأثیر گذار هست.

3) آیا در هدینگ می‌توان اندازه فونت نوشته‌ها را تغییر تحول بخشید؟

بله، شما می‌توانید ویژگی نوشته‌ها را خودتان گزینش فرمایید. این زمینه بستگی به نوشته‌ی علمی شما و تعداد تیترهایتان داراست.

خلاصه و نتیجه‌گیری

همان‌طور که توضیح داده شد به کارگیری از هدینگ‌ها موجب درک عالی محتوای وب سایت شود. کاربران با قرائت تیتر موضوعات شما، از نوشته‌علمی کلی سایت شما اگاهی پیدا خواهند کرد. هیچ کاربری عشق‌ای به قرائت یک نوشته ی علمی یکنواخت و بدون تیتر و بی آلایش ندارد؛ به این ترتیب می بایست کلاً نوشته‌های خود عنوان‌بندی را رعایت فرمائید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد