مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

چه‌طور ساب دامین بسازیم و عنایت ساخت ساب دامین چیست؟

در دنیای امروز که به کارگیری از اینترنت ترویج یافته و بسیاری از کارهای روزمره بشر‌ها از این روش ایفا می‌گردد. بهینه‌سازی وبسایت‌ها بر طبق نیاز مخاطبان و کاربران عنایت ویژه‌ای پیدا کرده است. در واقع در سئو یکی جنبه‌های اساسی این هست که بتوانیم وب سایت خود را مبنی بر فهم و شعور کاربران و منطق موتورهای جستجو باصرفه‌سازی کنیم. با اینکه امروزه موتورهای جستجوی اینترنتی به حد زیادی غامض شده‌اند و از هوش تصنعی و مصنوعی بالایی برخوردار هستند. اما باز هم کارکشته نیستند که بتوانند تارنما‌های گوناگون را در طول جستجو با نگرش مشابه با آدم تجزیه و استیناف کرده!سئو در مشهد  و به عنوان سود جستجو سفارش نمایند. تشکیل داد ساب دامین در یک تارنما یکی از طرق با صرفه‌ سازی صفحه ها سایت برای موتورهای جستجو به حساب می آید. برای اینکه بدانیم به چه شکل ساب دامین بسازیم و با تأثیر آن در سئو آشنا شویم با ادامه این نوشته‌ی علمی همدم شوید.

ساب دامین چیست و چه اهمیتی دارد؟

با مراجعه به اینترنت و جستجوی یک زمینه در موتورهای جستجو، بارها با گونه های ساب دامین روبرو شده‌اید! ولی ممکن می‌باشد به آن دقت نکرده باشید. ساب دامین در واقع به دامنه‌ای گفته میگردد که از دامنه و دامین اصلی تارنما مشتق گردیده‌است.رایا پارس  از جمله وبسایت گوگل با دامنه اساسی google.com ساب دامین‌های زیادی میتواند داشته باشد. آدرس mail.google.com به عنوان یکی دامنه‌های این تارنما به حساب می آید what is seoکه خدمات ایمیل را به کاربران ارائه میدهد.

در حالتی که این سوال در ذهن شما وجود دارااست که چه‌طور ساب دامین بسازیم؟ و آیا محدودیتی در ساخت ساب دامین برای یک سایت وجود دارااست؟ می بایست اذعان کرد چنین محدودیتی وجود نداشته و ساب دامین‌های یک تارنما میتوانند شباهتی از لحاظ ساختاری به یکدیگر نداشته باشند. ساب دامین‌ها در واقع دامنه‌های مستقل و مجزایی می باشند که فقط نام خود را از یک دامنه اساسی گرفته‌اند.

تفاوت ساختاری دامین و ساب دامین

تفاوت ساختاری دامین و ساب دامین

آشنایی با تفاوت‌های اصلی ساب دامین با دامنه اساسی

از آنجایی که ساب دامین و دامین از نگاه مفهوم بسیار شبیه به هم می‌باشند، در اکثری از مواقع با یکدیگر خطا گرفته می شوند. در گویش فارسی به ساب دامین تحت دامنه گفته میشود که کمتر گزینه به کارگیری قرار میگیرد. انواع ساب دامین، دامنه‌هایی میباشند که از دامنه مهم مشتق شده‌اند و ممکن میباشد صرفا وجه مشترک ساب دامین با دامین نام دامنه مهم باشد! و از نظر ساختاری و محتوایی با یکدیگر تفاوت داشته باشند. ولی نکته مهمی که وجود دارااست این می‌باشد که ساب دامین به هیچ عنوان دامنه اساسی وب سایت نیست. ساب دامین نسبت به دامنه اصلی ممکن میباشد از حیث ساختاری، بهینه سازی، محتوا تفاوت‌هایی داشته باشد یا تشابه مقداری به دامنه مهم داشته باشد. راجع به تفاوت‌هایی که در بین دامین و ساب دامین وجود دارد می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

دامنه منحضر به فرد بوده و تنها یک بار استفاده می گردد ولی می‌توان از یک دامنه، انواع ساب دامین به هر یکسری را ساخت. البته در خصوص ساب دامین این نکته وجود دارد که نمی‌اقتدار از نام تکراری برای آن‌ها بهره برد.

ساختار دامنه و ساب دامین با هم گوناگون میباشد و ساب دامین در واقع زیرمجموعه‌ای از دامین و دامنه اصلی وبسایت می‌باشد.

از ساب دامین معمولا برای صفحات فرعی وبسایت‌های معتبر به کارگیری می‌گردد. مانند google.com که سرویس پست الکترونیکی گوگل (Gmail) میباشد.

معمولا تشکیل داد ساب دامین هزینه‌ای نداشته به صورت بدون‌پول انجام می شود البته برای داشتن دامین هزینه‌هایی مایحتاج است.

کاربردهای ساب دامین و تأثیر آن در سئو وبسایت

با وجود اینکه اشکال ساب دامین بخشی از دامنه اساسی وب سایت محسوب می‌شوند. ولی یک دامنه جدا از هم هستند که حتی‌د‌ر نتایج موتورهای جستجو نیز به صورت جدا و جدا به نمایش درمی‌آیند. شرکت‌های تبارک برای اهداف مختلفی از اشکال ساب دامین در تارنما خود استعمال می‌کنند که این ساب دامین‌ها میتوانند موقتی یا دائم باشند. نکته مهمی که راجع به ساب دامین وجود دارااست این هست که برای بالا بردن رتبه ساب دامین خود در گوگل باید از همان تکنیک‌هایی که در دامنه مهم به کارگیری کرده‌اید در ساب دامین نیز بهره ببرید.

در پاسخ به‌این پرسش که چرا و چه‌گونه ساب دامین بسازیم؟ می بایست ذکر کرد که ساخت ساب دامین کاربردها و مزایایی برای بهینه سازی سایت داراست که به شرح تحت میباشند:

• تشکیل داد تارنما برای کاربران خاص:

برای مثال در صورتیکه شما سایتی داشته باشید که از نصیب‌های متعدد عالم مخاطبانی داشته باشد. می‌توانید برای پاسخگویی عالی به نیازهای آنان صفحاتی با زبان‌های متعدد به عنوان ساب دامین ایجاد کرد کنید. تأثیر این عمل در سئو سایت این میباشد که با این عمل شما می توانید برای هریک از ساب دامین‌های تشکیل داد شده هاست مجزا خریداری کنید. و با کاهش حجم کلی صفحات تارنما خود باعث ارتقاء سرعت سایت و در بهره ارتقاء رتبه آن در گوگل شوید.

• جدا کردن نصیب وبلاگ یا فروشگاه:

بسیاری از وبسایت‌ها وجود دارا هستند که ماهیت بلاگی دارند و قصد دارا هستند که بخشی به عنوان مغازه ساخت کنند که این بخش همنام با دامین مهم وبسایت باشد. از آنجایی که ساخت یک وب سایت مجزا برای فروشگاه نرم‌افزار‌ریزی زیادی طلب می‌کند و همچنین تهیه کردن رتبه و رده برای آن در گوگل به راحتی قابلیت‌پذیر نیست به همین ادله بسیاری از صاحبان وبسایت‌ها از ساب دامین برای ساخت بخش فروشگاهی به کار گیری می‌کنند. این قضیه به صورت بالعکس نیز حادثه می‌ افتد که بهترین راه حل استفاده از ساب دامین همنام با دامنه اساسی سایت می‌باشد.

• تشکیل داد بخش موبایل:

ساخت و ساز یک وبسایت ریسپانسیو که استفاده کننده بتواند بر روی هر پلتفرمی آن را به نیکی مشاهده کند یکی‌از اصول بهینه سازی بوده و از التفات ویژه‌ای در بدست آوردن مرتبه عالی در گوگل برخوردار‌است. بعضی از افراد برای این که کاربران بتوانند از خدمات تارنما در کاغذ تلفن همراه خود استفاده کنند توسط انواع ساب دامین شیت‌ای مجزا طراحی می‌کنند که متناسب با گوشی‌های موبایل میباشند.

• ایجاد کرد وب سایت‌هایی که کاربران آن نیاز به پروفایل منقطع دارند:

برای سایت‌هایی که کاربران زیادی دارند و نیاز می‌باشد که برای اشتراک‌گذاری مطالب خود اقدام به ثبت نام کنند و پروفایل مستقل داشته باشند به کار گیری از ساب دامین بهترین گزینش خواهد بود. در واقع برای وب سایت‌هایی که بلاگ محور هستند می‌توان برای هر مورد از کاربران یک ساب دامین هم‌نام با دامین اساسی ایجاد کرد که هم از بار هاست کاسته گردد و هم اینکه گوگل هر یک از این دامین‌ها را به صورت منقطع در لحاظ بگیرد. مزیت دیگر این فعالیت این میباشد که در صورتی که کاربر با تکثیر مطلبی آیتم جریمه گوگل قرار بگیرد این جریمه بر دامنه اصلی تأثیر نخواهد گذاشت.

چه گونه برای وردپرس ساب دامین بسازیم؟

از آنجایی که وردپرس یکی از سیستم‌های مدیریت محتوای پرکاربرد در طراحی سایت است بعداز پاسخ به پرسش چه گونه ساب دامین بسازیم وهله بدین می‌رسد که با طرز ساخت ساب دامین برای وردپرس آشنا شویم. برای این کار می بایست به طریق پایین شغل کنید:

وارد نصیب Domain در هاست سی‌پنل شده و بر روی Subdomain کلیک فرمایید.

وارد بخش Create a Subdomain شوید

در‌این نصیب نام مورد نظر برای ساب دامین خود را وارد کنید

درون مرورگر اینترنت خود یک تب تازه باز کرده و آدرس ساب دامین تشکیل داد شده را وارد نمایید

در صورت مشاهده خطای Forbidden در صفحه مرورگر بایستی این چنین کار فرمایید که در قسمت Document root ساب دامین خود در شرایطی‌که که public_html/blog درج گردیده است آن را تغییر و تحول داده و آدرس ساب دامین ساخت شده را درج نمایید تا ساب دامین شما با موفقیت تشکیل داد شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد