مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

جستجوی معنایی (Semantic Search) طریق جدید گوگل در فهم و شعور دقیق‌تر و صحیح‌تر هدف مخاطبان جستجو کننده از طریق شناخت بهتر عبارات است. به عنوان نمونه در‌حالتی که کلمه و واژه فردوسی را جستجو فرمائید گوگل از طریق جستجوی معنایی متوجه میشود که منظور  شما همان شاعر گران قدر حکیم فردوسی هست نه میدان فردوسی؛ از این رو اطلاعات مفیدی را براساس رفتار کاربرانی که پیش از شما کلمه فردوسی را جستجو کرده‌اند، سئو در مشهد  تحقیق، گردآوری‌آوری و در اختیارتان قرار میدهد یا در صورتیکه اهل مشاهده فیلم ارباب حلقه‌ها باشید میدانید که نام شخصیت بد ذاتی که حلقه در وجود «اسمیگل» به وجود آورد، گالوم می‌باشد. البته فرض کنید که شما نام آن را فراموش کرده‌اید و در همین مجال قصد دارید راجع‌به تاریخچه این شخصیت بدانید و با جستجوی عبارت مو جود ترسناک  رایا پارس  در ارباب حلقه‌ها، گوگل مراد شما را شعور می‌کند و صفحه ویکی‌پدیای گالوم را نمایش می‌دهد ولی در گذشته در حالتی‌که این عبارت را جستجو می‌کردید گوگل ادراک درستی از لغات نداشت و برای نمایش نتایج، در‌پی صفحاتی می‌رفت که تنهاً کلمه یا عبارت مورد نظر در آن‌ها بود. در حقیقت جستجوی معنایی به کمک الگوریتم‌های خاص، هوش مصنوعی، تفحص منابع اطلاعاتی پهناور، شعور پیشرفته‌ای از هدف کاوش گر به هم پا داشته و این قابلیت را دارد که نزدیک‌ترین  what is seo  و دقیق‌ترین پاسخ‌ها را به نمایش بگذارد. در حقیقت جستجوی معنایی یک تحول نوین در دنیای بهینه سازی به‌وجود آورده و درپی آن اکثری از seo کارها مجاب شدند که رفتارهای قبل خود را تغییر دهند و از تکنیک‌های تازه برای سئو کردن تارنما به کار گیری کنند. ما در‌این محتوا از سایت پزشک تجارت قصد داریم شمارا به طور کامل با جستجوی معنایی آشنا کنیم، پس تا انتهای محتوا همراه ما باشید.

جستجوی معنایی (Semantic Search) چیست؟

جستجوی معنایی (Semantic Search) یک تکنیک جستجوی اطلاعات است که فقط براساس کلمه ها کلیدی نتایج جستجو را تر و تمیز نمی‌کند بلکه بر اساس ادراک مضمون‌ کلماتی که کاربر در جستجو به کارگیری کرده، نتایج را مرتب می‌کند. جستجوی معنایی به کمک شناخت، فهم و شعور، تجزیه و رسیدگی عبارت جستجو شده، تطبیق الگوریتم‌های گویش طبیعی، مفاهیم و هم معنی‌ها، بهترین و دقیق‌ترین اطلاعات را از پایگاه‌های اطلاعات، سایت‌ها و سایر منابعی که در اینترنت وجود دارااست تهیه و تنظیم و در نتیجه ها جستجو برای کاربران نمایش می‌دهد. در واقع مقصود گوگل از جستجوی معنایی، درک زبانی می‌باشد که آدم‌ها به طور طبیعی و روزمره از آن استفاده می‌کنند. همچنین این نوع جستجو در ادامه بهبود اعتنا جستجو و فهم و شعور هدف جستجوگر از طریق معنای متنی بوده و امکان دستیابی پاسخ‌ها و نمایش حاصل دقیق و شخصی‌سازی شده را دارااست. از این رو موتورهای جستجو قادرند از طریق این جستجو کوئری‌های متعدد را درک کنند و دریابند که چه مواردی باعث تشکیل داد یک کوئری به وسیله کاربر میشود و کاربران از جستجوی کوئری مورد نظر چه انتظاراتی دارا هستند. گوگل زمانی که قصد دارااست محتوای مربوط به یک کوئری را تشخیص دهد، عامل ها مختلفی را در نظر می‌گیرد که درین نصیب به آن ها میپردازیم.
سابقۀ جستجوی مخاطب
حالت جغرافیایی استفاده کننده
با هم‌آیی کلمات و فاصله دربین آنها (Co-Occurrence)
دامنه‌های لینک داده شده به ورقه ها و متن ها مرتبط به مورد جستجو
خصوصیات کوئری (گونه های مختلف نوشتاری یک کلمه، خصوصیات املائی و ...)
سابقه جستجوی همگانی (جستجوهایی که در روزگار‌های وقتی نزدیک و متواتر انجام یافته‌اند و با جستجوی استفاده کننده مرتبط میباشد.)
جستجوی معنایی چه اهمیتی دارااست؟
یکی از مهمترین دلایل عنایت فزاینده جستجوی معنایی، جستجوی صوتی میباشد که معمولاً با جمله‌ها و کلمات زمان بر‌تر جاری ساختن می گردد. Siri و Alexa دستیارات صوتی گوگل و سایر ابزارهای جستجوی صوتی برای اینکه کاربران را به نتیجه ها دلخواه جستجو برسانند باید به علم دور نما و شعور دقیق معنایی گرانقدر دسترسی داته باشند.
عدم وضوح لهجه یک کدام از از سایر از عامل ها اهمیت این جستجو می باشد، بدون اینکه مخاطب از کدام گویش برای جستجو استفاده می‌کند، بسیاری از لغات دارای معانی متعددی می‌باشند؛ بدین ترتیب جهت ارائه حاصل مرتبط‌تر، موتورهای جستجو باید بتوانند عبارت جستجو را در متن رسیدگی کنند. به عنوان نمونه یک موتور جستجو باید در میان واژه و کلمه table (میز) و table (جدول) تمایز قائل شود که این فرمان فارغ از احتساب معنایی قابلیت و امکان‌پذیر نیست البته جستجوی معنایی این نوع جستجوها را سهل کرده، به صورتی که تنها با قرار دادن کلمه در متن، این امر را اعمال می‌دهد. از دیگر دلایل مداقه جستجوی معنایی می‌اقتدار موارد ذیل را برشمرد.
1. به کارگیری کاربران از عبارات متنوعی که شبیه محتوای مورد نظر نیست: همان طور که میدانید اکثر اوقات کاربران در طی جستجو از کلمات متنوعی به کار گیری می‌کنند که دقیقاً شبیه محتوای مورد نظر نیست یا در برخی مواقع هنگام جستجوی کاربر نمی‌داند که چه‌طور سوال خود را مطرح کند. به عنوان نمونه تصور کنید که رادیو آهنگی را پخش می‌کند و شما آن آوا را می‌پسندید اما اسم ترانه و خواننده را نمی‌دانید؛ از این رو استارت به جستجوی بخش‌هایی از متن آهنگ در گوگل می‌کنید و گوگل از طریق جستجوی معنایی مضمون‌ سرچ شدۀ شمارا فهم و شعور کرده و محتوای دقیق و گزینه نظرتان را در حاصل گوگل برای شما به نمایش می‌گذارد.
2. جستجوهایی که به صورت ناخواسته نامفهوم هستند: جالب میباشد بدانید که حتی در زبان انگلیسی نسبتاًً 40 درصد لغات دارای معانی متفاوتی می‌باشند یا اسامی بسیاری وجود دارد که به عنوان صفت، فعل یا هردو آنها به‌شغل می روند و این آیتم بسیار بحران برانگیز می باشد ولی جستجوی معنایی درصدد میباشد که این معضل را رفع کند.
3. بایستگی فهم و شعور روابط بین سلسله مراتب لغوی و entityها
4. درنظر به دست آوردن علایق و تمایلات شخصی
در حقیقت گوگل و سایر موتورهای جستجو در شناسایی ماهیت‌های متفاوت و تشکیل داد پاسخ برای سوال های متعدد متخصص گردیده‌است. این شغل را از طریق ارتباط دادن داده‌ها که جستجوی قدرتمند‌تر و مرتبط‌تری را ایجاد کرد می‌کند، ایفا می دهد و به پرسش‌ها به صورت الگوریتم فهم و شعور شده پاسخ دقیق می‌دهد. بدین ترتیب جستجوی معنایی فرایند ارتباط دهی، سازمان‌دهی و نظم‌دهی اطلاعات به طور معنایی به وظیفه‌ای برای موتورهای جستجو تبدیل گردیده‌است و با درک کلیۀ این داده‌ها و اطلاعات امکان بهترین بهره فراهم کردن تجربیات استفاده کننده را به حداکثر می‌رساند.
چرا موتور های جستجو به‌دنبال جستجوی معنایی هستند؟
همانطور که میدانید کاربران همواره درپی حاصل دقیق، کاربردی و موءثر می‌باشند؛ از این رو گوگل و سایر موتورهای جستجو دریافتند که استیناف کلمه ها کلیدی برای نمایش نتایج جستجو کافی نیست بلکه بایستی مفاهیم جستجوی کاربران را فهم و شعور کنند و از فی مابین کلیۀ اطلاعات موجود در بستر اینترنت، مرتبط‌ترین و دقیق‌ترین نتایج را به کاربران ارائه کنند که جستجوی معنایی، بهترین تکنیک هست. در حقیقت جستجوی معنایی برای یک موتور جستجو به معنای اسپم (هرزنامه) کمتر، حجم اطلاعات بیشتر، فهم و شعور خوب از غرض جستجوی مخاطب و جستجوی نزدیک‌تر و دقیق‌تر به لهجه طبیعی آدم میباشد.
شاید هر روز با جستجوی معنایی سروکار داشته باشید ولی به آن توجه نکرده باشید. ما درین نصیب قصد داریم شما را با برخی از مهم‌ترین کاربردهای جستجوی معنایی در زندگی روزمره آشنا کنیم.
شناسایی و ویرایش لغات جستجو شده: یکی از کاربردهای جستجوی معنایی، شناسایی کلمه ها خطا از حیث نگارشی، املائی و اصلاح آن‌هاست. حتماً برایتان پیش آمده می باشد املای عبارتی که در موتور جستجو وارد نمودید، خطا باشد و زمانی که بر روی آیکون ذره‌فی مابین کلیک می کنید، گوگل به صورت اتوماتیک نسخه صحیح و ویرایش شده عبارت جستجوی شما را با رنگ آبی رنگ نمایش می دهد.
ارائه پاسخ‌های کاربردی در کوتاه‌ترین مجال ممکن: جستجوی معنایی با ادراک سریع عبارتی که شما جستجو کردید در کوتاه‌ترین مجال ممکن چند وبسایت مرتبط را ارائه داده و مستقیماً پاسخ سوال های شما‌را نماد می‌دهد.
پاسخگویی به سوال ها: امروزه گوگل و سایر موتورهای جستجو به امداد جستجوی مفهومی قادرند به آسانی سوالات مختلف را ادراک نموده و برای آنها مرتبط‌ترین و دقیق‌ترین پاسخ را ارائه ‌دهند.
شناسایی مطالب بی‌کیفیت: جستجوی معنایی مزایای پیشرفته‌ای برای موتورهای جستجو به ارمغان می آورد که یک کدام از مهم ترین آن‌ها شناسایی و رد صلاحیت محتواهای بی‌کیفیت میباشد. در گذشته بسیاری از سایت‌ها با تکرار بیش از حد عبارات کلیدی در محتوا عملکرد داشتند سکو بهتری استخراج کنند اما طی سال‌های اخیر استحصال جایگاه بالا بدین سادگی نیست و گوگل با استفاده از الگوریتم‌ها و استراتژی‌های هوشمند و غامض خود کیفیت صفحه ها را پژوهش و سکو‌بندی می‌کند. ما درین بخش قصد داریم شما‌را با برخی از پرکاربردترین و پیچیده‌ترین استراتژی‌های گوگل آشنا کنیم.
نما سازی پنهان برای معانی (LSI) مخفف latent Semantic Indexing
اختصاص دادن پنهانی( Dirichlet) یا LDA مخفف latent Dirichlet Allocation
فراوانی لغت - فراوانی سند معکوس (TF-IDF)مخفف Term Frequency-Inverse Document Frequency
موتورهای جستجو با استفاده از جستجوی معنایی و الگوریتم جستجوی بر پایه ی موجودیت entity-based search، می توانند به درک درست‌تری نسبت به آنچه که ممکن می‌باشد کاربر پیرو آن باشد، برسند.
جستجوی معنایی چه اهمیتی در سئو دارااست؟
آشنایی با جستجوی معنایی برای متخصصان بهینه سازی بسیار مهم و ضروریست؛ زیرا سبب ساز میگردد تا همگام با تحولات موتورهای جستجو پیش روند. همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، در آجل‌ نزدیک جستجوی صوتی سهم عظیمی از نتایج جستجو را خواهد داشت؛ از این رو مداقه زبان طبیعی و محاوره آدم در جستجو غیرقابل انکار میباشد و به همین ادله متخصصان seo و صاحبان وب سایت باید به تحولات و تکنیک‌های جستجوی معنایی توجه بخش اعظمی کنند. دور اندیشی از روش عمل با جستجوی معنایی، طریقه جدیدی را در ساخت‌و‌ساز و ارائه محتوا به شما می‌دهد. شما بایستی سناریوهای احتمالی جستجوی کاربران را پیش‌بینی نمائید و نحوۀ پاسخگویی به کوئری کاربران را شعور نموده و محتوایی که دارای مقام مناسب در پاسخ کاربران میباشد را تشکیل داد فرمائید.
جستجوی معنایی چگونه کار می کند؟
گوگل در سال 2013 با معرفی الگوریتم مرغ مگس‌خوار آرم بخشید که در اکنون تغییر تحول دیدگاه در معنای جستجو می‌باشد و همت دارااست تا قصد کاربران از جستجو را شناسایی و تشخیص دهد. این الگوریتم یک کدام از والا‌ترین تحولات بنیادی گوگل از سال 2009 بوده که نتایج آن، نتایج نزدیک‌تر و مرتبط‌تر به پاسخ سوال های می باشد. در حقیقت به‌به جای این که در جستجو به عبارات اعتنا شود، مضمون‌ آن عبارت درنظر گرفته می‌گردد. فعلا گوگل در فعلا کار بر روی داده‌های جستجوی خود میباشد تا دانش خود را نسبت به این زمینه بدون نقص‌تر کند. این اطلاعات تحت عنوان گراف دانش هست.
چرا گوگل به جستجوی معنایی التفات می دهد؟
گوگل عملکرد دارد با نمایش بهترین سایت‌ها به کاربران، آمار مخاطبان خود را افزایش دهد و قادر است از تبلیغات درآمد بسیاری استحصال کند؛ از این رو گوگل هر فعالیتی که به نمایش نتایج نزدیک‌تر و خوب برای کاربران ختم خواهد شد را دنبال می‌کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد