مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

گوگل دیتا استودیو چیست؟

بی‌شک شما هم تا به‌ هم اکنون میان حجم انبوه اطلاعات و داده‌های سایت سردرگم شدید و در پی طرز راه حل‌ای برای گردآوری‌بندی و محاسبه دیتا بودید. پلفترمی که بتواند این سردرگمی را از دربین پیروزشود،سئو در مشهد قطعا چاره مناسبی برایتان خواهد بود. ابزاری که این روزها دوستداران بخش اعظمی هم پیدا کرده، دیتا استودیو میباشد! این ابزار، اطلاعات را در قالب  داشبوردهایی کاربردی و ساده نمایش می‌دهد و یاری می‌کند تا رسیدگی‌های مفیدی از سایت داشته ‌باشید. بیایید با هم دقیق‌تر درباره این راه حل دوست‌داشتنی از گوگل بدانیم.
پیدایش گوگل دیتا استودیو از سال ۲۰۱۶ میلادی با مقصود یاری به وب‌مستران و متخصصان بهینه سازی از طریق تبدیل داده‌های خام به نمودارها و جداول گرافیکی و معمولی، رخداد.
گوگل دیتا استودیو یکی ابزارهای گوگل می‌باشد که توسط آن می‌اقتدار داده‌هایرایا پارس متفاوت که از گوگل ادز، گوگل آنالایتیکس، گوگل شیتز، گوگل سرچ کنسول، گوگل بیگ کوئری، یوتیوب و… توده‌آوری شده را در قالب جداول و نمودارهای پراکندگی، میله‌ای، محیطی، دایره‌ای و… مشاهده کنید.what is seo  همچنین این اطلاعات با به کار گیری از چارت‌ها، گراف‌ها، نقشه‌‌های حرارتی، نقشه‌های جغرافیایی و سری‌های زمانی نیز قابل نمایش است و بسته به نیاز شما می تواند تغییر و تحول کند.
دیتا استودیو به شما این قابلیت و امکان را می‌دهد که گزارش‌ها و نتایج نتایج را با اعضای مجموعه خود به اشتراک بگذارید و به آن ها اجازه بازنویسی و درج اظهار نظر را بدهید.
مزایای استعمال از دیتا استودیو
مزایای به کارگیری از دیتا استودیو برای آنالیز‌کنندگان وبسایت، سئوکاران و روی هم رفته رونق استخراج‌وکارهای مجازی بسیار زیاد می‌باشد که به عنوان مثال آن‌ها می‌قدرت به مفاد تحت اشاره کرد:
نحوه ساخت اکانت گوگل دیتا استودیو
روش ساخت اکانت گوگل دیتا استودیو بسیار بی آلایش میباشد و نیاز به مهارت خاصی ندارد. صرفا با داشتن یک پست الکترونیک و اجرا روند زیر میتوانید اکانت شخصی خود را در دیتا استودیو تشکیل داد فرمائید.
وارد وبسایت گوگل دیتا استودیو شوید و آدرس نشانی اینترنتی و مشخصات خود را وارد نمایید.
به قسمت “Home” بروید وارد داشبورد شده و آنگاه برای ساخت گزارش روی دکمه “Create” کلیک فرمائید.
در لیستی که ظاهر می‌شود مورد “Data Source” را بزنید و سپس انواع منابع داده که شامل گوگل آنالاتیکس، گوگل شیتز، بیگ کوئری و… می‌باشد را انتخاب کنید.
از جمله مورد “Google Analytics” را تعیین کرده و فیلدهای “Property”، “Account” و “View” را پر نمایید و گزینه “Connect” یعنی اتصال را بزنید. بعد از تعدادی ثانیه کلیه پارامترها و داده‌های جانور در آنالایتیکس با مشخصاتشان نمایش داده می‌شود که می‌اقتدار آنان را بازنویسی کرد و یا توضیحاتی اضافه کرد.
در آخرین مرحله برای ساخت گزارش روی دکمه “Create report” کلیک کنید تا یک گزارش خالی برای شما تشکیل داد شود. همچنین با کلیک روی آیتم “Add a chart”  اشکال نمودارها، جداول و نقشه‌های پراکندگی و… ساخت میشود.
روش عمل با دیتا استودیو
پس از ثبت اکانت دیتا استودیو با کلیک روی آیتم “+Create” یک گزارش خالی ساخت‌و‌ساز نمائید. با انتخاب “Create New Data Source” می توانید انواع منابع دیتای خود را مشتمل بر فیلدها و معیارها مشاهده کنید و با زدن بر روی مورد “Add To Report” آن ها را به گزارشتان متصل کنید. اگر می‌خواهید منابع دیگر نیز اضافه کنید با گزینش “Resource” و آن گاه “Manage added data sources” قادرید این شغل را ایفا دهید.
درپی نیز با استفاده از “Add a Data Source” منابع داده‌ای که قصد تهیه گزارش از آنها را دارید تعیین نمائید و آن گاه نمودارها و جداول آیتم نظری را که فکر‌میکنید برای سایتتان موءثر و کاربردی است از ابزار گوگل دیتا استودیو تهیه و تنظیم نمائید
بخش‌های مهم گوگل دیتا استودیو
بعد از آشنایی با ایجاد کرد اکانت و طریق کار با ابزار دیتا استودیو، به معرفی قسمت‌های اساسی گوگل دیتا استودیو میپردازیم.
گزارشات (Reports)
منابع داده (Data Source)
این قسمت مجموع اطلاعاتی را که دربین گوگل دیتا استودیو و سورس‌ داده ایجاد شده را نمایش می دهد و قابلیت اتصال به ابزارهای بسیار زیادی داراست تا دیتای آن‌ها‌را بگیرد و امکانات مختلفی را در اختیار صاحبان تارنما قرار دهد.
اکسپلورر (Explorer)
اگر قصد دارید پارامتری را در گزارش خود اضافه نمائید و تا قبل از این‌که از تاثیر فایده آن مطمئن نشدید در گزارش مهم ثبت نشود، می‌توانید آن را در اکسپلورر امتحان فرمائید. به عبارتی بی آلایش‌تر، این قسمت مخصوص آزمایش است و سوای تغییر‌و تحول در ریپورت اساس، قدرتمند می باشید تا المان‌ها و ویژگی‌های گوناگون موردنظر خود را پیاده‌سازی کنید و درصورت تایید آنان را به گزارش اساسی انتقال دهید.
گالری گزارش (Report Gallery)
در گالری مجموعه‌ای از قالب‌ها و مدل‌های فراهم گزارش وجود دارد که با تمرکز به نیاز خود میتوانید آن‌ها‌را گزینش کنید.
اتصال به منابع داده (Connect to Data)
در این قسمت لیستی از اشکال منابع داده که می خواهید دیتای آن‌ها را دریافت و از آن گزارش تهیه و تنظیم نمایید، نمایش داده می‌گردد.
گونه های نمودار (chart) در گوگل دیتا استودیو
جدول (Tables)
جداول به سه مدل عددی، میله‌ای و طیف رنگی قابل مشاهده می‌باشد.
نمودار   Scorecards
این نمودار به دو صورت بی آلایش و کوتاه‌شده برای نمایش اعداد مهم به‌فعالیت می‌رود.
نمودار هنگامی (Time Series)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد