مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

نکات مهم بهینه سازی وبسایت خبری

سئو خارجی
از لحاظ من یکی از مهمترین و تاثیرگذار ترین نصیب سئو هر وبسایتی، offpage یا off page می باشد؛ چراکه روی مراحل رویش تارنما بسیار تاثیرگذار و همینطور بسیار حساس میباشد. گوگل موضع خود را در خصوص پیوند سازی مشخص کرده و به عنوان مجازات وبسایت های خلاف‌کار،سئو در مشهد  پنالتی از نتایج خود را مطرح کرده است.

به همین برهان تحقیق مناسب رقبا، پروسه شروع لینک و پیوند سازی و افزایش حجم بک لینک ها برای وبسایت های خبری بسیار مورد مداقه هست.

بهینه سازی تکنیکال
مراحل seo تکنیکال تارنما در بالا مطالعه می شود، کلیه موردها پایین مطالعه شده رایا پارس  و در صورت نیاز ارور ها بایستی ازبین خواهد رفت.

سرعت
بگذارید صادقانه بیان کنم، سرعت سایت خبری اساسی تر از طراحی صفحه و حتی تجربه کاربری هست. what is seo به هیچ عنوان به همین عامل هست که خود گوگل پروژه AMP را برای کاربران تلفن همراه راه اندازی کرده است که با کاهش فایل های CSS سرعت بار گذاری برگه را بسیار بالا پیروز شود.

تا حد ممکن بهینه سازی سرعت را با افزونه های وردپرسی یا کدنویسی در شرایطی‌که مخصوص میباشد ایفا دهید و فاکتور هایی مانند CLS، LCP و TBT را به بهینه ترین موقعیت ممکن برسانید. برای تست نخستین سرعت از وب سایت های GTmetrix و Google pagespeed insights می‌توانید به کار گیری کنید.

AMP
Accelerated Mobile Pages قابلیت و پروژه ای اپن سورس از طرف گوگل می‌باشد که با حذف کدهای CSS و جاوا اسکریپت تا جای ممکن سرعت بارگذاری کاغذ را برای تلفن های هم پا بالا می برد.

گوشی فرندلی
در تصویر بالا تماما قابل مشاهده است که معیار جستجو به وسیله گوشی موبایل در وب سایت های خبری تا چه اندازه بیشتر از دیوایس دسکتاپ میباشد. خب هنگامی که ورودی شما تا این حد به کاربران موبایل وابسته است، چرا تارنما را برای استفاده این افراد وارفته تر نکنید؟ مواردی مانند ریسپانسیو و سرعت بخصوص برای کاربران موبایل حائز اهمیت می‌باشد و گوگل نیز با شناخت استفاده کننده، تلفن همراه فرندلی بودن سایت را یک کدام از فاکتور های اصلی seo وب سایت در لحاظ گرفته است.

تارنما مپ
مطمئن باشید که نقشه تارنما را بخش بندی شده به گوگل سرچ کنسول معرفی نمایید.

اسکیما کد
به کارگیری از اشکال اسکیما rating، FAQ، لوکال seo (بخصوص برای الگوریتم کبوتر) و … می تواند تاثیر خیلی نه روی تجربیات کاربری و بهینه سازی وب سایت خبری بگذارد.

فایل txt
اعتقادوباور پیدا کنید که فولدر ربات در سایت به صورت صحیح باشد و دسترسی گوگل بات ها را نبسته باشد.



گوگل نیوز
پلتفرم توضیح محتوای گوگل نیوز جایگاهی بسیار بهتر برای سایت های خبری میباشد. طبق آمار از این پلتفرم در ماه حدود 6 میلیارد کلیک به سایت ها ایفا می‌گردد و حتی دریافت درصد بسیار کم هم می توان به اندازه تک تک ترافیک ارگانیک استفاده کننده وارد سایت کند. برخی از نکاتی که برای راهیابی به گوگل نیوز باید رعایت کنید عبارتند از:

محتوای خبری یونیک بنویسید نه نسخه برداری از تارنما های تعالی
عنوان ها جذاب مرتبط به واژه کلیدی بنویسید.
حواستان به محتوای ترند روز باشد
روزانه دست‌کم 2 تا 3 محتوای خبری به روز بگذارید.
توان سایت خبری را با استعمال از تکنیک های لینک بیلدینگ ارتقاء دهید.
آپ دیت محتوا
به روز رسانی محتوا بخصوص برای خبر ها ترند و روز نشان دهنده یک خبرگزاری فعال و مثبت میباشد. برای مثال به محض انتشار خبر انفجار در لبنان بایستی هر چندین دقیقه به روز های مربوط به آن را در خبر قرار دهید و حتی مبنی بر مجال محتوای کاغذ را جدا نمایید تا استفاده کننده در جریان کل آیتم قرار بگیرد.

از مزیت های فراوان آپ دیت محتوا تا می توانید به کارگیری فرمایید، الگوریتم تازگی محتوا در نهایت به یاری سایت شما می‌آید.


بهینه سازی تارنما خبری ارزشش را دارااست؟
در صورتیکه تمایل به تاسیس یک تارنما خبری گرفته اید یا تارنما خبرگزاری در چنگ دارید بایستی بدانید بخصوص در صدر seo آن زمان بر بوده و هزینه بر است اما با فعالیت دائمی و رعایت تکنیک های گفته شده در این نوشته‌علمی می توانید بعد از مدتی به درآمد بالایی برسید. رویکرد های درآمدی وبسایت های خبری در جمهوری اسلامی ایران از تبلیغات کلیکی، بنری و رپورتاژ آگهی نتایج می شود و در حالتی که از حیث ورودی و قیمت دامنه به حد نه برسید می‌توانید روی درآمد بالای سایت خبری حساب باز نمایید.

در شرایطی‌که در نظر دارید سئو وبسایت خبری خود را برونسپاری نمائید میتوانید از طریق ورقه تماس با ما، با متخصصین کشور‌ایران وب لایف ارتباط برقرار نمایید.

درصورتی که به مشورت سئو و آموزش مفاد متعدد به تیم خبری خود نیاز دارید هم میتوانید با ما در ارتباط باشید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد