در صورتیکه به تازگی با بک لینک و پیوندهای بدی مواجه گردیده اید، عصر آن رسیده میباشد که برای برطرف کردن آن ها مبادرت فرمائید به این دلیلکه این پیوندها اثرات مخربی بر جایگاه بندی وب سایتتان داراهستند. به این ترتیب درین نوشته ی علمی یادگرفتن seo پیرامون این مباحث صبحت میکنیم که: این بک پیوندها چه می باشند، چه گونه میتوان آنهارا شناسایی کرد و چطور می قدرت لینک و پیوند های اسپم را حذف کرد.
یکیاز مهمترین فاکتورهای گوگل برای امتیازدهی، کیفیت لینک و پیوند میباشد و برای دستیابی بهاین امر خطرناک بسیار همت نموده است. برای اولی توشه حذف چنین لینک و پیوندهایی در ورژن آپ تو دیت گردیده ی Google Penguin در سال 2012 وقوع افتاد و وبعدها تغییراتی بر آن اعمال گردیده و Panda update پدیدآمد. براساس حدس و گمان ها و نهایی تغییرات اعمال گردیده برای به روز الگوریتم در ماه اپریل پیشین، به حیث میرسد که حذف این بک لینک و پیوند ها کیفیت عالی یک وب سایت ارتباط مستقیمی دارااست.
ماجرا گوگل و بک پیوند های خریداری گردیده
تمرکز گوگل بر روی تارنما هایی میباشد که برای رقابت از بک لینک و پیوند های اسپم به کارگیری میکنند. تا تعدادی سال قبل در شرایطی که می خواستید که در بالاترین لیست موتورهای کاوش قرار بگیرید کافی بود تا شماره ای بگیرید و یکسری هزار پیوند توصیه دهید. به همین آسانی. ولی آن لینک و پیوند ها کیفیت بدی داشتند، آن ها به هیچ عنوان وجود فرنگی نداشتند. این خبر بدی برای گوگل بود به این دلیلکه در نتیجه ها کاوش نمی توانست اعتبار یک سایت را اکران دهد و بدین ترتیب هرکس که یک تارنما و پول داشت می توانست به راحتی رنک بالایی را به دست آورد. گوگل برای اینکه کیفیت حاصل کاوش را ارتقاء ببخشد روشی را تشکیل داد تا بوسیله آن تارنما هایی را که پیوند هایی با با کیفیت را از روش منابع رسمی تولید مینمایند شناسایی نماید و تارنما هایی را که از لینک و پیوند های اسپم به کارگیری میکنند جریمه نماید تا به این نحوه چنین لینک و پیوند هایی را غربال کردهباشد.
به این ترتیب پی بردن چگونگی حذف پیوند های اسپم باگاز به یکیاز قسمت های اصلی بهینه سازی تبدیل شد.
بک پیوند چه می باشد؟
چطور می اقتدار بک پیوند های اسپم را شناسایی کرد؟
چطور می اقتدار لینک و پیوند های اسپم را حذف کرد؟
1. بک پیوند چه چیزی است؟
یکیاز مهمترین فاکتورها برای گزینش یک بک پیوند بد خصوصیت و کیفیت آن وبسایتی میباشد که چنین لینکی از آن آمده میباشد. چنین پیوند های خطرناکی اکثر وقت ها به نحوه ذیل قابل شناسایی می باشند:
لینک و پیوند های مرجع گرفته از تارنما هایی که فقط انگیزه آن ها seo میباشد، که به آنها مزرعه پیوند یا این که
Link farm گفته میگردد.
لینک و پیوند های به دست آمده از وبسایت هایی میباشد که به کلیه اذن ی دسترسی به محتوا را میدهند، این بدان معناست که آن ها دربردارنده تیم ای از مقالاتی میباشند که فاقد هر دسته انسجام و هماهنگی میباشد. این ها هم نوعی مزرعه پیوند به اکانت میایند.
وب سایت هایی که در کل کیفیت پایینی دارا هستند. به عنوان مثال تارنما هایی با اعتبار دامنه یا این که Domain Authority تحت، دربردارنده تیم ای از پیوند های فرنگی یا این که محتوای ضعیف و تکراری.
هنگامی که پیوند های متعددی از دیگر کشورها به دست میآورید( به عنوان مثال وبسایت شما بریتانیایی میباشد ولی همه لینک و پیوند های آن روسی میباشد ).
پیوند های متعددی دارید که فقط از یک تارنما آمده میباشد( مخصوصا در شرایطیکه این وبسایتی کیفیت عالی زیر باشد ).
در یک زمان کوتاه لینک و پیوند های متعددی از یک وب سایت به دست بیایند( این بدان معناست که برای این لینک و پیوند ها پول پرداخت شدهاست ).
اصولا گوگل قادر است پیوند های” بد” و” اسپم” را تشخیص دهد، صرفا کافی میباشد تا به غیرطبیعی و ساختگی بودن آنها شک و تردید نماید.
2. چطور می قدرت بک پیوند های اسپم را شناسایی کرد؟
همان طور که گفته شد در پیشین تارنما های متعددی به جهت داشتن بدلینک های خریداری گردیده یا این که بوسیله کلاه سیاه seo یا این که black hat SEOs شاخته گردیده بودند جریمه شدند. البته حتی در شرایطیکه از این تکنیک ها به کار گیری نمیکنید، ممکن میباشد همچنان سایت های اسپم گردیده فارغ از اطلاعتان به وب سایت شما پیوند شوند. مثلا برخی اشخاص گرفتار بهینه سازی منفی یا این که negative-سئو گردیده یا این که ممکن میباشد خطاهایی به وجود بیایید و سبب ساز شود که گوگل یک پیوند را غیرطبیعی تلقی نماید.
اولین چیزی که نشان میدهد شما به جهت بدلینک ها جریمه گردیده اید کاهش دیده گیر در رنکینگ وب سایت تان میباشد.
در صورتی چنین اتفاقی بیفتد می بایست از اولیه مرجع همگی پیوند هایتان را بازبینی فرمایید.
به Google Search Console بروید
در بخش Dashboard، آیتم “Search Traffic” را گزینش کرده و آن گاه برروی “Links To Your Site” کلیک فرمائید.
در نصیب چپ، “Who Links The Most” را میبینید، بر واژه و کلمه “More” کلیک فرمائید.
آنگاه، بر عبارت “Download Latest Links” کلیک کرده تا همه پیوند های جانور در تارنما تان را که گوگل از آنها اطلاع دارااست را بازنگری فرمائید.
پیوند ها را مرور فرمائید، درپی لینکی بگردید که ممکن میباشد کیفیت بدی داشته باشد.
ممکن میباشد شناسایی بعضا از این پیوند ها بسیار بی آلایش باشد در حالیکه بعضا دیگر بسیار مشقت بار میباشد. در ادامه URLs بی کیفیت مشتمل بر اعداد و حروف پهناور ، تارنما های فرنگی، وب سایت هایی که یک سری درجه به تارنما تان لینک و پیوند گردیده اند، بگردید.