مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

محتوای قابل ایندکس


محتوای قابل ایندکس
برای اینکه بتوانید در لیست موتورهای کاوش عمل بهتری داشته باشید، سئو سایت بایستی محتوای باارزش خویش را به صورت فرمت متنی HTML که برای تمام این م.ت.ر های جسنجو قابل درک میباشد تهیه و تنظیم کنیم. علی رغم پیشرفت های جان دار در تکنولوژی موتورهای کاوش، تصاویر، پوشه های نشانه گر، کدهای جاوا اسکریپت و بقیه محتوای غیر متنی اکثر وقت ها بوسیله موتورهای کاوشگر نادیده گرفته میشوند و ارزشی برای خزندگان موتورهای کاوش ندارند.

سهل و آسان ترین طریق برای اطمینان از اینکه لغات و عباراتی که برای بازدید کنندگان خویش به اکران می‌گذارید به وسیله موتورهای کاوش گر خوانده می گردند این میباشد که آن‌ها‌را در فرمت متنی HTML قرار دهید. اما برای اشخاصی که درپی فرمت بهتر یا این که استایل اکران بصری می‌باشند، طریق های توسعه یافته تری نیز موجود هست:

برای تصاویر خویش تگ Alt بسازید. در‌حالتی که تصویری در محتوای خویش دارید، بهتر میباشد تگ Alt را برای آن اختصاص دهید تا در موتورهای کاوش قابل مشاهده باشد. در‌این موقعیت تصویر شما با یک محتوای متنی توضیح داده میشود و در شرایطی که استفاده کننده در موتور کاوش به‌دنبال این عبارات کلیدی خاصص بگردد، صد رد صدً محتوای شما‌را پیدا خواهد کرد.
از فولدر های نشانه گر به کار گیری نکنید
برای هر تصویر متن قابل درک در تگ Alt بنویسید تا گوگل شعور بیشتری از عکس شما داشته باشد.
برای پوشه تصویر و یا این که ویدیو خویش نام با مسما گزینش کرده و با (under line) _ از هم مستقل فرمائید و در پی نشانی تارنما خویش را وارد نمائید مانند: ROI_www_ezweb_ir.jpg
مشاهده وب سایت به طوری که موتورهای کاوش آن را میبینند
با استعمال از ابزارهایی همچون Google\'s cache ، سئو-browser.com یا این که MozBar می‌توانید ملاحظه کنید که چه عناصری از محتوای شما در موتورهای کاوش قابل مشاهده و ایندکس شده‌است.

ساختار لینک و پیوند بیلدینگ قابل خزش
موتورهای کاوش برای قرار دادن صفحه ها جان دار در حاصل کاوش به محتوای شما نیاز دارا‌هستند و بایستی آن را ببینند. همینطور برای اینکه بتوانند محتوای شمارا پیدا نمایند، در صدر به پیوند نیاز دارا هستند. وجود ساختار لینک و پیوند قابل خزش که به Crawler های موتورهای کاوش اذن می‌دهند در مسیر وب سایت برای یافتن همه صفحه های جنبش نمایند، امری به طور کاملً ضروری میباشد. هزاران هزار وب سایت در ایجاد و سازماندهی ناوبری خویش مبتلا غلط میشوند و همین دستور منجر می‌شود موتورهای کاوش نتوانند به تمام محتوای آنان دسترسی داشته باشند. در صورت تحت می‌توانید شیوه بروز چنین مشکلی را ملاحظه کنید:

ساختار لینک و پیوند بیلدینگ قابل خزش

در نمونه بالا، خزندگان گوگل به ورقه A می رسند و در آن لینکی به صفحه های B و E پیدا می نمایند. با این حالا، اگرچه صفحه های C و D ممکن میباشد صفحه های مهمی باشند، البته خزندگان گوگل راهی برای دستیابی به آنان ندارند چون هیچ لینک و پیوند بدون واسطه و قابل خزشی به صفحه های C و D اشاره نمی نماید. در حالتی‌که خزندگان موتورهای کاوش نتوانند به صفحه های شما دسترسی داشته باشند؛ محتوای عالی، انگیزه قرار دادن لغت ها کلیدی مطلوب و بازاریابی هوشمندانه نیز نمی تواند اثر گذار باشد به دلیل آن که هیچ لینکی از وب سایت شما به آنان داده نشده و موتورهای کاوش حتی از وجود این صفحه های باخبر نیستند!

باز‌نگری یک پیوند
آناتومی یک پیوند - یک پیوند از چه اجزایی درست شده میباشد؟

تگ های پیوند میتوانند دربردارنده تصویر، متن یا این که بقیه موادتشکیل دهنده باشند و حیطه قابل کلیکی را بر روی کاغذ ساخت نمایند تا استفاده کننده بتواند از این منطقه برای دسترسی به بقیه صفحه های جانور در وب سایت به کارگیری نماید. این پیوند ها عنصرها اصلی ناوبری در وب میباشند که با تیتر هایپر پیوند شناخته میگردند. در تصویر بالا، تگ \"a>\" نشان دهنده مقدمه لینک و پیوند میباشد. محل ارجاع پیوند به مرورگر (یا این که موتور جستجو گر) می‌گوید که پیوند به کجا یا این که چه سایتی اشاره داراست.

در نمونه بالا، نشانی http://www.ezweb.ir یک منشا میباشد. نصیب بعدی قابل مشاهده در پیوند برای بازدید کنندگان انکر تکست اسم دارااست. انکر تکست برگه ای را که پیوند به آن اشاره داراست، تعریف می نماید. در نمونه بالا، انکر تکست مو جود سرویس ها دیجیتال مارکتینگ میباشد. بدین ترتیب استفاده کننده با مشاهده انکر تکست متوجه می‌گردد که در فیس کلیک بر روی لینک و پیوند با چه محتوایی روبرو خواهد شد. این وسیع ترین ساختار یک پیوند میباشد که برای موتورهای کاوش قابل فهم و شعور میباشد.در پایان نیز، تگ \"\" جای‌دارد که نشان دهنده آخر پیوند میباشد. قرار دادن این تگ برای غیر وابسته کردن لینک و پیوند از سایر المان های برگه ضروری میباشد.

ربات های خزنده به نیکی می‌دانند که می بایست این پیوند را به نمودار لینک و پیوند موتور کاوش بیشتر نمایند، از آن برای به حساب آوردن متغیرهای غیروابسته از کوئری استعمال کنند و آن را برای ایندکس محتوای برگه مبداء، دنبال نمایند.

چرا بعضا از صفحه ها وب سایت برای موتورهای کاوش قابل دسترسی نیستند؟
در حالتی که شما یوزرها تارنما خویش را ملزم می‌کنید گذشته از دسترسی به محتوای وبسایت، فرم آنلاینی را مالامال نمایند، به احتمال زیاد موتورهای کاوش چنین نواحی نگهداری گردیده ای را هیچ زمان مشاهده نکنند. فرم ها ممکن میباشد مستلزم اسم کاربری و واژه عبور یا این که فرمی مربوط به حیث سنجی باشند. به هر رخ، در هر دو گزینه خزندگان موتورهای کاوش تلاشی برای مالامال کردن فرم نخواهند کرد. بنابراین، محتوا و لینک و پیوند های موجودی که در پشت فرم جای دارد برای موتورهای کاوش نامرئی به حساب آورده می شود.

پیوند های مو جود در کدهای غیر قابل تجزیه جاوا اسکریپت
در شرایطی‌که از جاوا اسکریپت برای پیوند های خویش به کار گیری میکنید، متوجه خواهید شد که موتورهای کاوش آن لینک و پیوند ها را نمی خزند یا این که اعتنا بسیار پاره ای به پیوند های مو جود در‌این کدها نشان می‌دهند. در صورتیکه میخواهید صفحه های شما به وسیله ربات های موتورهای کاوشگر ایندکس شوند، می بایست پیوند های استاندارد HTML را جایگزین جاوا اسکریپت های مو جود در هر برگه فرمایید.

لینک و پیوند به صفحاتی که به وسیله فولدر Robots.txt مسدود گردیده اند
متا تگ در اختیار گرفتن ربات های موتور کاوش و فولدر robots.txt به صاحبان وب سایت اذن میدهند دسترسی خزنده های موتور کاوش به یک صفحۀ یگانه را محدود نمایند. صرفا به خیال داشته باشید که بایستی صفحاتی را مسدود نمائید که حقیقتا نیازی به ایندکس شدن آنان در موتورهای کاوش ندارید. بسیار پیش آمده میباشد که استعمال از این متا تگ یا این که پوشه robot.txt باعث مسدود کردن کلی ربات های موتور کاوشگر شده‌است. پس در استعمال از آنان اعتنا فرمایید.

خودداری از به کارگیری از کادر ها یا این که آی قاب ها
از نظر فنی، لینک و پیوند های مو جود در کادر ها و آی کادر ها قابل خزیدن می‌باشند، البته هر دوی این مورد ها مشکلاتی را در موضوع سازماندهی و تعقیب کردن پیوند ها برای موتورهای کاوش تولید میکنند. توصیه میکنیم تا حد قابلیت و امکان از این موردها خودداری کنید، مگر اینکه استفاده کننده ماهر باشید و فهم خیر از طرز ایندکس و تعقیب کردن لینک و پیوند ها در قاب ها داشته باشید.

لینک و پیوند های جان دار در صفحاتی که صدها یا این که هزاران پیوند دارا‌هستند
موتورهای کاوش فقط تعداد محدودی از لینک و پیوند های جان دار در یک برگه را میخزند. این محدودیت در شمارش برای تشخیص اسپم و گزینش جایگاه بندی ضروری میباشد. صفحاتی که هزاران لینک و پیوند در خویش دارا هستند ممکن میباشد به هیچ وجهً خزیده و ایندکس نشوند.

نکته: در شرایطی که شما بتوانید از موردها بالا در وبسایت خویش خودداری فرمائید، پیوند هایی منزه و قابل ایندکس خواهید داشت که به ربات های کاوش اذن میدهند به راحتی به محتوایتان دسترسی داشته باشند.

تگ \"Rel=\"nofollow چه چیزی است؟
تگ \"Rel=\"nofollow چه می باشد؟

تگ \"Rel=\"nofollow را می قدرت با فرمان تحت به عمل موفقیت:

Best بهینه سازی Ever!

پیوند ها ممکن میباشد تگ ها و صفات متعددی داشته باشند. موتورهای کاوش نسبتاًَ همۀ آنها‌را نادیده میگیرند. صرفا یک استثنا در این مورد موجود هست و آن هم تگ \"Rel=\"nofollow میباشد. در نمونه بالا افزودن تگ \"Rel=\"nofollow به پیوند، به موتورهای کاوش میگوید که صاحب و مالک وبسایت دوست ندارد لینک و پیوند متبوع تحت عنوان تاییدیه وبسایت اشاره گردیده، تعبیر و تفسیر شود.

همانگونه که می‌دانید صفت Nofollow به طور ذیل الفظی به موتورهای کاوش فرمان می‌دهد که لینکی را دنبال نکنند (هر یکسری در بعضا از موردها این لینک و پیوند ها نیز دنبال می گردند). تگ nofollow روشی میباشد که به صاحبان وبسایت ها امداد می‌کند از نظر ها و لینک و پیوند های اسپم به طور خود کار دوری نمایند. پیوند هایی که تگ nofollow دارا‌هستند بوسیله هر موتور جستجویی به روش متفاوتی تعبیر و تفسیر میشوند، ولی بدیهی میباشد که همانند پیوند های عادی با آنان واکنش نمیکنند.






بهبود سئو سایت با کمک پست‌های قدیمی

امروزه یک کدام از ترفندهای جذابی که میشه برای seo بهره برد، بدون اینکه دنبال مورد جدید برای محتوا بگردیم و یا دردسرهای سرچ کلمه کلیدی رو داشته باشیم، محتوای نو ایجاد کنیم ! در واقع میشه خاطرنشان کرد که چطور پست‌های سابق رو به پست‌های تازه وب لاگ تبدیل کنیم ؟!

با دقت به الگوریتم‌های seo گوگل، بروزرسانی پست‌های سئو سایت قدیمی وبلاگ، تاثیر زیادی در امتیاز و بهبود مرتبه سایت داره چرا که با تغییراتی که رو پست‌ها ساخت میکنید گوگل اون تغییرات رو به عنوان یه به روز و پست به روزشده حساب می‌کنه و به عنوان پست جدید به مخاطب‌ها نشون میده، در پی چندتا از مهم‌ترین نحوه‌هاش رو باز‌نگری می‌کنیم :


رفع مشکلات دستور زبان و هجی

با اصلاح اشتباه‌های املایی و اصلاحات نگارشی ، تجربه خوندن متن کیفیت عالی‌تری رو به مخاطب می‌روءیت کرد و این در جذب مخاطب موثره که به طور غیرمستقیم و یا حتی مستقیم رو بهبود بهینه سازی سایت شما اثر گذاره.


حذف لینک‌های وخیم


بعضی اوقات در پست‌های دیرین به سایت‌هایی لینک‌دهی کردیم که شرایط فعلی دیگه وجود ندارند و یا پست‌ها و صفحه های وب سایت خودمون که حذف شدن، پس بهتره با اصلاح لینک‌های حذف شده و لینک و پیوند‌های حاد پست‌های دیرین رو آپدیت کنیم تا این url های خراب به رده وب سایت آسیب نزنن!


بهینه‌سازی لغت ها کلیدی


معمولا با گذشت بعدازظهر، روش سرچ کردن آدم‌ها متفاوت میشه و این کاملا رو تارنما شما هم موثره ! به این دلیل که شما با استفاده از ابزارهایی مثل گوگل ترند کلمات کلیدی پرطرفداری رو تعیین کردید که درحال حاضر با گذشت عصر دیگه سرچ نمیشن! پس می بایست پست‌های سابق رو بازبینی فرمائید واگر نیاز میباشد کلمات کلیدی اون‌ها رو با نیازهای تازه مخاطب‌ها جایگزین فرمائید.


بدین ترتیب اگه قصد دارین سوای نوشتن، محتوایی جدید ساخت فرمایید، کافی یه رمز به پست بروزرسانی پست‌های کهن و تاثیر آن بر سئو تارنما در وبسایت میجو بزنین و با راهکارهای عادی اون آشنا بشین.


انواع کلمات کلیدی

گذشته از آنکه به چگونگی یافتن مطلوب ترین لغات کلیدی بپردازیم بهتر میباشد این توضیح را بدهیم که واژه کلیدی می‌تواند یک واژه و کلمه یک سری حرفی باشد یا این که اینکه یک‌سری کلمه و واژه و حتی یک گزاره باشد. معمولا keyword های تک واژه و کلمه ای رقابتی خیس می‌باشند و به دشواری می قدرت بوسیله این لغات به برگه اولیه نتیجه ها خط مش یافت. در تصحیح به‌این کیووردها لغات کلیدی تک سیلابی میگویند.
برای یک تارنما می قدرت گونه های کلمه و واژه کلیدی را معرفی کرد، از تک سیلابی گرفته تا دو، سه، چهار و پنج سیلابی. البته این نکته را در لحاظ داشته باشید که یوزرها معمولا دنبال بی آلایش ترین رویکرد سئو سایت  چهت نیل به غرض می‌باشند و کمتر پیش میاید استفاده کننده یک گزاره طولانی را در گوگل کاوش نماید. به لحاظ شما چندین نفر هواشناسی را سرچ می‌نمایند و تعدادی نفر پاراگراف «پیش گویی آب و هوای کشور‌ایران در یک سری روز آینده» را؟
کلاً بایستی اعلام‌کرد وبسایت های کوچک بهتر میباشد، از لغات کلیدی یکسری سیلابی استعمال نمایند. تا به جایگاه های فراتر برسند آن‌گاه روی کلمه ها کلیدی دو و تک سیلابی تمرکز نمایند.
در صورتی سایتی شرکتی دارید و میخواهید اسم کمپانی را تحت عنوان واژه و کلمه کلیدی تعیین نمائید، بایستی بیان‌کنم درصد برد تان برای اینکه با اسم کمپانی به برگه نخستین حاصل برسید، بسیار بالاست! زیرا رقبای شما ابدا روی این کلمه و واژه کلیدی فعالیت نمی‌کنند. البته به نظرتان یک سری نفر پیدا می گردند که اسم کمپانی شما‌را سرچ نمایند؟ مگر آنکه کمپانی بسیار معروفی داشته باشید. می‌پندارید یوزرها اضافه واژه و کلمه کلیدی سامسونگ را کاوش می‌کنند یا این که گلکسی اس 9 را؟
رقابتی بودن کلمه و واژه کلیدی مبحثی بسیار مهم میباشد، به دلیل آنکه خلق و خوی یوزرها و موتورهای کاوش همواره در هم اکنون تغییر تحول میباشد و قرار میباشد وبسایت را متناسب با نیاز یوزرها با صرفه سازید.



تراکم واژه کلیدی



چگالی یا این که تراکم واژه کلیدی
تا اینجای فعالیت به اهمیت و رقابتی بودن keyword پی بردیم هم اکنون میخواهیم بدانیم که چطور می گردد از کلمه ها کلیدی به نفع خودمان سود ببریم؟
بعداز آنکه واژه یا این که لغت ها کلیدی را معین کردید. باید بر طبق این لغت ها کلیدی، محتوایی گران بها ایجاد نمایید. در طول ساخت محتوا توجه داشته باشید که عبارات کلیدی را به فعالیت ببرید ولی به اندازه!
همان گونه که متوجه گردیده اید موتورهای کاوش به لغات کلیدی حساس اند و صفحاتی که‌این کلمه ها را داشته باشند، به استفاده کننده سفارش میدهند. دقت داشته باشید در صورتیکه عبارات کلیدی بیش تر از اندازه در محتوای یک برگه به عمل بروند از طرف موتورهای کاوش جریمه خواهد شد!
تراکم واژه کلیدی به عبارتی چیزیست که قرار میباشد یک محتوا را گران بها یا این که جریمه نماید. به درصد لغت ها کلیدی مو جود در یک کاغذ نسبت به همگی عبارات متن، چگالی کلمه و واژه کلیدی میگویند. چگالی یا این که تراکم واژه کلیدی در تمام متن نباید بیشتراز حد مجاز باشد و نوشته را تصنعی و مصنوعی نماید!
روزگاری که هنوز الگوریتم های بسیار ظریف برای سکو بندی وبسایت ها وجود نداشت. اشخاصی که به اهمیت واژه کلیدی پی برده بودند. صفحه های تارنما را آکنده از لغت ها کلیدی می کردند و از این روش خویش را به برگه در آغاز حاصل می رساندند. سوای اینکه محتوای ارزشمندی داشته باشند. ولی هم اکنون وضع و اوضاع عوض شده میباشد. خیر دیگر گوگل به عبارتی گوگل قدیم میباشد و خیر یوزرها کاربرهای دیرین، که نیم ساعتی را از این برگه به آن کاغذ دنبال محتوای متبوع بگردند.
لازم میباشد یک نکته را یادآور نحس که در صورتیکه اسم گوگل را میان موتورهای کاوش میبریم به خیال و خاطر این میباشد که همگی با آن شناخت داریم و نسبتاً طولانی تر جستجوها را بوسیله این غول دنیای فناوری انجام میدهیم. موتورهای کاوشگر پهناور دیگری همچو بینگ، یاهو و ... هم وجود دارا هستند که به نمایندگی از تمامی اسم گوگل را میبریم.
بعد از راهیابی هوش تصنعی و مصنوعی به سیستم مرتبه بندی صفحه ها اینترنت، تراکم واژه و کلمه کلیدی بسیار مهم شده‌است. در صورتی‌که قرار میباشد متنی ایجاد فرمایید باید، درصد کلمه ها کلیدی نسبت به بقیه کلمه ها رعایت شود، از کلمه ها هم معنی و هم مفهوم در متن مصرف شود، در تیتر و توضیحات متا کلمه و واژه متبوع استعمال شود و بخش اعظمی مسائل دیگر که مرتبط با سئوی ساخت محتوا می‌شوند.

اصطلاحات پایه‌ای در سئو

seo داخلی و offpage seo

بهینه سازی کلاه سیاه، seo کلاه خاکستری و بهینه سازی کلاه سپید

بهینه سازی داخلی و فرنگی

seo داخلی: “seo داخلی تارنما” و یا این که به عبارت دیگر “بهینه سازی داخلی کاغذ” که به انگلیسی On-Page سئو یا این که On-Site سئو گویند به معنای seo باطن وب سایت برای موتورهای کاوش میباشد، سئو محتوا، سئو سایت لینک و پیوند سازی داخلی، بهبود کدنویسی وب سایت و هر آنچه که دست شما میباشد و مرتبط با باطن وبسایت شما میشود. بعضا تکنیک های seo داخلی:


متاتگ ها

تیتر‌ها

ساختار نشانی‌ها

عکس‌ها

محتوا

سرعت وب سایت

و اکثری از فاکتورها که عملکرد خوا هیم کرد به صورت بی نقص در نصیب seo داخلی بخش ۳ در رابطه آن کلام کنیم.


offpage: سئوی خارجی برگه/وبسایت که به انگلیسی Off-Page بهینه سازی گفته میشود به تمام seo های بیرون از تارنما شما گویند. به عنوان مثال در صورتیکه میزفا وب سایت شمارا پیوند نماید (در بخش ۶ در رابطه پیوند حرف خوا‌هیم کرد) یک گام seo فرنگی در سایت شما برداشته شده‌است. کار در کانال‌های اجتماعی هم در همین راستا میباشد.


بعضا کار‌ها در سئو آف پیج وب سایت:


تبادل پیوند

خرید لینک و پیوند

پست مهمان و رپُرتاژ

کانال‌های اجتماعی

همیاری با اینفلوئنسرها

و منش‌ شغل های دیگر. می بایست اعتنا داشته باشید. از لحاظ اینجانب offpage همانند شمشیر میباشد، در‌حالتی که از آن صحیح به کارگیری نکنید ممکن میباشد به وب سایت خویش جراحت بزنید و در شرایطی که صحیح به کارگیری نمائید طبیعتا خط مش‌گشای بسیار خیر و خوبی خواهد بود.


تفاوت بهینه سازی داخلی و offpage seo

فرق اولیه و اصلی این میباشد که شما در seo داخلی نسبتاً بر همگی کارها دسترسی دارید و در اختیار گرفتن بی نقص بر فاکتورهای آن دارید اما در سئو آف پیج خیلی این گزینه درستی نمی‌نماید.

فرق دوم این میباشد که با در نظرنگرفتن seo داخلی و فقط تمرکز بر offpage seo، هزینه seo وبسایت شما بسیار بالا خواهد رفت. به عبارت دیگر سئو آف پیج هزینه بیشتری تا بهینه سازی داخلی نیاز دارااست.

فرق سوم این میباشد که بهینه سازی داخلی به خطرناکی offpage وجود ندارد و اثرات منفی سئو آف پیج گهگاه به جهت عدم در دست گرفتن بی نقص بر روی آن، قدرتمند‌خیس میباشد.


تفاوت بهینه سازی داخلی و فرنگی

فاکتورهای مهم بهینه سازی داخلی و فرنگی در یک نگاه

بهینه سازی کلاه سیاه، بهینه سازی کلاه خاکستری و بهینه سازی کلاه سپید

طبیعتا شما درپی شیوه های موءثر میباشید و نحوه های سیاه را دوست ندارید، اما یک پلیس خوب کسی میباشد که از ساز و شغل های بر خلاف‌کاران به خیر و خوبی اطلاع داشته باشد. به همین مراد بایستی طرز‌های سیاه و مخرب در قضیه seo را بدانید. هنگامی که شما قصد دارید از مسیر A به B تکان فرمائید هم میتوانید به شیوه مثبت این مسیر را بروید و هم می توانید به طریق سیاه بروید البته موقعیت اولیه پایداری داراست و موقعیت دوم دردسر و ریسک.


به عبارت دیگر در seo برای اعمال فاکتورها می‌اقتدار با نحوه‌های مختلفی پیش رفت. میتوانید seo کلاه سیاه را گزینش فرمائید و یا این که سپید را. و بدانید که مرز فی مابین این طریق‌ها یک گام طولانی تر وجود ندارد و گهگاه تشخیص اینکه آیا این طریق سیاه میباشد و یا این که سپید، طاقت فرسا میباشد.


seo کلاه سپید White Hat بهینه سازی چه است؟ به مجموع شیوه‌هایی که در بهینه سازی براساس اصول بهینه سازی پیاده سازی می‌گردد و در فرایند طبیعی seo تاثیری ندارد، “بهینه سازی کلاه سپید” یا این که “seo اخلاقی” گویند. گوگل همواره بر seo کلاه سپید تاکید میکند.


اساسا نتیجه ها نتایج از seo کلاه سپید ممکن میباشد سالیان ارتفاع بکشد زیرا انگیزه جذب استفاده کننده به طور طبیعی میباشد و براساس مشتری‌مداری پیش می‌رود، به عبارت دیگر شما به سمت استفاده کننده نمی‌روید، محتوا و فرآورده خوب ایجاد می کنید و کابر خویش به سمت شما میاید و در‌این فرایند هم هیچ مدل بازنویسی نکرده باشید. هر یکسری می بایست پذیرش داشته باشیم که با طرز کلاه سپید به جهت طولانی بودن فرآیند پروژه seo، تسلیم تاخیر هنگامی در کسب جایگاه می‌شویم.


شیوه ها و تکنیک های seo کلاه سپید عبارت‌اند از: ساخت محتوای با کیفیت، کدنویسی اصولی، تعیین عنا وین و توضیحات مطلوب، لینک و پیوند سازی داخلی اصولی، تولید بک پیوند طبیعی سوای دخالت مالک کسب و عمل به صورت بی واسطه، بازبینی کلمه ها کلیدی و …


بهینه سازی کلاه سیاه Black Hat سئو چه است؟ به مجموع طرز‌هایی که در seo براساس اصول بهینه سازی پیاده سازی نشده‌اند و انگیزه، تغییر‌و تحول فرایند طبیعی seo میباشد تا سریع‌خیس به مرتبه‌های برتر گوگل دست یابند. که در اکثر موردها گوگل متوجه و با تارنما خاطی عکس العمل می نماید. و در صورتیکه نیاز باشد مشقت بار‌گیرتر خوی نماید کاغذ آن وب سایت خاطی را حتی پنالتی مینماید. همان از حاصل به صورت طولانی بازه زمانی و یا این که حتی مستمر در لغت ها کلیدی متبوع حذف می‌نماید.


انگیزه اصلی seo سیاه این میباشد که بر نتیجه ها تاثیرگذار باشند درحالی که فاکتورهای تجربه کاربری و یا این که اصول کدنویسی و لینک و پیوند سازی را رعایت نمی کنند. همانند زردرنگ نویسی در رسانه‌ها کار می کنند و از طریق‌های مبتذل برای جذب مخاطب استعمال می کنند معمولا از معیارهای روشنفکرانه و علمی تبعیت نمی‌کند و درپی نتیجه ها زودگذر می‌باشند.


لینک و پیوند سازی‌های اسپم و مخرب، به کار گیری بیش تر از حد از کلمه و واژه کلیدی، محتوای تکراری و … از طریق‌های مرسوم این تکنیک سیاه میباشد. Webmaster Guidelines راهنمای همگانی گوگل میباشد تا مقداری در رابطه سیاست‌های خویش در نشان دادن تارنما‌ها در نتیجه ها سخن نماید.


seo کلاه خاکستری Gray Hat بهینه سازی چه است؟ مابین بهینه سازی سپید و بهینه سازی سیاه میباشد، در اصل یک کارشناس بهینه سازی در‌این بخش جای‌دارد و همت دارااست به طریق‌های seo کلاه سپید سرعت ببخشد، البته خیر در حدی که سبب ساز آلرژی موتورهای کاوش شود. همانند یک کاتالیزور کار می کنند.


مرز فی مابین یک بهینه سازی کلاه خاکستری با سپید و سیاه بسیار نزدیک میباشد و گهگاه یک طرز ممکن میباشد حتی‌در یک وقتی خاکستری به حیث رسد اما شرایط فعلی سیاه شناخته شده‌است و یا این که حتی ممکن میباشد یک کارشناس seo طرز x را انجام دهد اما به صورت خاکستری اما یک کارشناس سئوی دیگر به عبارتی طریق x را به صورت seo سیاه انجام دهد هر یکسری شاید ناخودآگاه و یا این که خودآگاه انجام یافته باشد.


سئو تکنیکال چیست؟


seo سایت سئو تکنیکال (Technical seo) به روند بهینه سازی وبسایت برای ایندکس و خزش ریلکس‌خیس موتورهای کاوش گفته میشود. مثل بهینه‌سازی کدها، ایجاد نقشه‌ی وبسایت و…این بخش از بهینه سازی به  سئو سایت  محتوا ارتباطی ندارد و به پایین ایجاد اینترنت‌اینترنت سایت اهمیت می دهد. به همین عامل میباشد که نام تکنیکال یا این که فنی را برای آن تعیین کرده‌اند.


مهم ترین موارد بهینه سازی تکنیکال (آنالیز لیست)در‌پی یک لیست از مورد ها سئو تکنیکال یا این که فنی را مشاهده میکنید. برای بهبود بهینه سازی اینترنت‌اینترنت سایت خویش بهتر میباشد تمام مورد ها زیر را رعایت نمائید.

سئو پوشه robots.txtRobots.txt یک پوشه متنی میباشد که در ریشه هاست (root) اینترنت‌وبسایت شما قرار می گیرد. این فولدر دربرگیرنده دستورالعمل‌هایی میباشد که موتورهای کاوش برای ایندکس صفحه های به آن مراجعه می کنند. بوسیله این فایل می‌توان به موتورهای کاوش امرکرد که چه صفحاتی را ایندکس نمایند و چه مطالبی را نادیده بگیرند.

بهتر میباشد با گشوده بینی این فایل مطمئن گردید اجازه ایندکس کردن مطالب سایت شما به ربات‌ها خزنده داده شده است. برای انجام این کار، در مرورگر بعداز نام دامنه‌ی خویش عبارت robots.txt را وارد نمائید. مثال adminesite.com/robots.txt


سئو ساختار وبسایتبرای مطالب خویش نوع‌بندی‌های صحیح تولید فرمایید. به نحوی که استعمال کننده با ورود به وبسایت شما بتواند به راحتی به مطالب دست پیدا نماید. صفحه های بایگانی مطالب تولید نمائید و آنان را هم مانند بقیه کاغذ های بهینه سازی نمائید.

این کاغذ های برای اکران مطالب یک مدل‌بندی مشخص کاربرد دارند که موجب ارتقاء گردش به کارگیری کننده در اینترنت سایت میشوند.


به کار گیری از Bread CrumpBread crump یک منو دربرگیرنده لینک و پیوند‌ صفحات پیشین میباشد. این منو به به کار گیری کننده کمک مینماید متوجه شود که کجای اینترنت‌وبسایت شما قرار گرفته میباشد!

bread-crumps در تکنیکال seoدرواقع bread crump یک نقشه اینترنت سایت برای یوزرها به اکانت میآید که گوگل به کار گیری از آن را بسیار توصیه کرده است.در شرایطی که اینترنت سایت شما یک اینترنت سایت وردپرسی میباشد و از قالبی به کار گیری میکنید که bread crump ندارد، می توانید آن را به کمک پلاگین yoast بهینه سازی تولید نمائید.


به کار گیری از structured data‌هاداده‌های ساختار یافته به کدهایی گفته میشود که شما در قالب اینترنت‌وبسایت خویش بیشتر میکنید تا هر بخش از محتوای اینترنت سایت را به موتورهای کاوش معرفی نمایید. این کدها مبتنی بر قراردادهایی نوشته میگردند که موتورهای جستجوی اصلی آن را ادراک می‌نمایند.بیشتر کردن این کدها منجر می شود موتورهای کاوش بخش‌های متفاوت وبسایت شما بهتر شعور نمایند.به کارگیری از داده‌های ساختار یافته بسیار اهمیت دارد زیرا گوگل از آنها در serp‌ به کارگیری مینماید.

داده‌های ساختار یافته در سئو تکنیکال