امروزه یک کدام از ترفندهای جذابی که میشه برای seo بهره برد، بدون اینکه دنبال مورد جدید برای محتوا بگردیم و یا دردسرهای سرچ کلمه کلیدی رو داشته باشیم، محتوای نو ایجاد کنیم ! در واقع میشه خاطرنشان کرد که چطور پستهای سابق رو به پستهای تازه وب لاگ تبدیل کنیم ؟!
با دقت به الگوریتمهای seo گوگل، بروزرسانی پستهای سئو سایت قدیمی وبلاگ، تاثیر زیادی در امتیاز و بهبود مرتبه سایت داره چرا که با تغییراتی که رو پستها ساخت میکنید گوگل اون تغییرات رو به عنوان یه به روز و پست به روزشده حساب میکنه و به عنوان پست جدید به مخاطبها نشون میده، در پی چندتا از مهمترین نحوههاش رو بازنگری میکنیم :
رفع مشکلات دستور زبان و هجی
با اصلاح اشتباههای املایی و اصلاحات نگارشی ، تجربه خوندن متن کیفیت عالیتری رو به مخاطب میروءیت کرد و این در جذب مخاطب موثره که به طور غیرمستقیم و یا حتی مستقیم رو بهبود بهینه سازی سایت شما اثر گذاره.
حذف لینکهای وخیم
بعضی اوقات در پستهای دیرین به سایتهایی لینکدهی کردیم که شرایط فعلی دیگه وجود ندارند و یا پستها و صفحه های وب سایت خودمون که حذف شدن، پس بهتره با اصلاح لینکهای حذف شده و لینک و پیوندهای حاد پستهای دیرین رو آپدیت کنیم تا این url های خراب به رده وب سایت آسیب نزنن!
بهینهسازی لغت ها کلیدی
معمولا با گذشت بعدازظهر، روش سرچ کردن آدمها متفاوت میشه و این کاملا رو تارنما شما هم موثره ! به این دلیل که شما با استفاده از ابزارهایی مثل گوگل ترند کلمات کلیدی پرطرفداری رو تعیین کردید که درحال حاضر با گذشت عصر دیگه سرچ نمیشن! پس می بایست پستهای سابق رو بازبینی فرمائید واگر نیاز میباشد کلمات کلیدی اونها رو با نیازهای تازه مخاطبها جایگزین فرمائید.
بدین ترتیب اگه قصد دارین سوای نوشتن، محتوایی جدید ساخت فرمایید، کافی یه رمز به پست بروزرسانی پستهای کهن و تاثیر آن بر سئو تارنما در وبسایت میجو بزنین و با راهکارهای عادی اون آشنا بشین.
seo داخلی و offpage seo
بهینه سازی کلاه سیاه، seo کلاه خاکستری و بهینه سازی کلاه سپید
بهینه سازی داخلی و فرنگی
seo داخلی: “seo داخلی تارنما” و یا این که به عبارت دیگر “بهینه سازی داخلی کاغذ” که به انگلیسی On-Page سئو یا این که On-Site سئو گویند به معنای seo باطن وب سایت برای موتورهای کاوش میباشد، سئو محتوا، سئو سایت لینک و پیوند سازی داخلی، بهبود کدنویسی وب سایت و هر آنچه که دست شما میباشد و مرتبط با باطن وبسایت شما میشود. بعضا تکنیک های seo داخلی:
متاتگ ها
تیترها
ساختار نشانیها
عکسها
محتوا
سرعت وب سایت
و اکثری از فاکتورها که عملکرد خوا هیم کرد به صورت بی نقص در نصیب seo داخلی بخش ۳ در رابطه آن کلام کنیم.
offpage: سئوی خارجی برگه/وبسایت که به انگلیسی Off-Page بهینه سازی گفته میشود به تمام seo های بیرون از تارنما شما گویند. به عنوان مثال در صورتیکه میزفا وب سایت شمارا پیوند نماید (در بخش ۶ در رابطه پیوند حرف خواهیم کرد) یک گام seo فرنگی در سایت شما برداشته شدهاست. کار در کانالهای اجتماعی هم در همین راستا میباشد.
بعضا کارها در سئو آف پیج وب سایت:
تبادل پیوند
خرید لینک و پیوند
پست مهمان و رپُرتاژ
کانالهای اجتماعی
همیاری با اینفلوئنسرها
و منش شغل های دیگر. می بایست اعتنا داشته باشید. از لحاظ اینجانب offpage همانند شمشیر میباشد، درحالتی که از آن صحیح به کارگیری نکنید ممکن میباشد به وب سایت خویش جراحت بزنید و در شرایطی که صحیح به کارگیری نمائید طبیعتا خط مشگشای بسیار خیر و خوبی خواهد بود.
تفاوت بهینه سازی داخلی و offpage seo
فرق اولیه و اصلی این میباشد که شما در seo داخلی نسبتاً بر همگی کارها دسترسی دارید و در اختیار گرفتن بی نقص بر فاکتورهای آن دارید اما در سئو آف پیج خیلی این گزینه درستی نمینماید.
فرق دوم این میباشد که با در نظرنگرفتن seo داخلی و فقط تمرکز بر offpage seo، هزینه seo وبسایت شما بسیار بالا خواهد رفت. به عبارت دیگر سئو آف پیج هزینه بیشتری تا بهینه سازی داخلی نیاز دارااست.
فرق سوم این میباشد که بهینه سازی داخلی به خطرناکی offpage وجود ندارد و اثرات منفی سئو آف پیج گهگاه به جهت عدم در دست گرفتن بی نقص بر روی آن، قدرتمندخیس میباشد.
تفاوت بهینه سازی داخلی و فرنگی
فاکتورهای مهم بهینه سازی داخلی و فرنگی در یک نگاه
بهینه سازی کلاه سیاه، بهینه سازی کلاه خاکستری و بهینه سازی کلاه سپید
طبیعتا شما درپی شیوه های موءثر میباشید و نحوه های سیاه را دوست ندارید، اما یک پلیس خوب کسی میباشد که از ساز و شغل های بر خلافکاران به خیر و خوبی اطلاع داشته باشد. به همین مراد بایستی طرزهای سیاه و مخرب در قضیه seo را بدانید. هنگامی که شما قصد دارید از مسیر A به B تکان فرمائید هم میتوانید به شیوه مثبت این مسیر را بروید و هم می توانید به طریق سیاه بروید البته موقعیت اولیه پایداری داراست و موقعیت دوم دردسر و ریسک.
به عبارت دیگر در seo برای اعمال فاکتورها میاقتدار با نحوههای مختلفی پیش رفت. میتوانید seo کلاه سیاه را گزینش فرمائید و یا این که سپید را. و بدانید که مرز فی مابین این طریقها یک گام طولانی تر وجود ندارد و گهگاه تشخیص اینکه آیا این طریق سیاه میباشد و یا این که سپید، طاقت فرسا میباشد.
seo کلاه سپید White Hat بهینه سازی چه است؟ به مجموع شیوههایی که در بهینه سازی براساس اصول بهینه سازی پیاده سازی میگردد و در فرایند طبیعی seo تاثیری ندارد، “بهینه سازی کلاه سپید” یا این که “seo اخلاقی” گویند. گوگل همواره بر seo کلاه سپید تاکید میکند.
اساسا نتیجه ها نتایج از seo کلاه سپید ممکن میباشد سالیان ارتفاع بکشد زیرا انگیزه جذب استفاده کننده به طور طبیعی میباشد و براساس مشتریمداری پیش میرود، به عبارت دیگر شما به سمت استفاده کننده نمیروید، محتوا و فرآورده خوب ایجاد می کنید و کابر خویش به سمت شما میاید و دراین فرایند هم هیچ مدل بازنویسی نکرده باشید. هر یکسری می بایست پذیرش داشته باشیم که با طرز کلاه سپید به جهت طولانی بودن فرآیند پروژه seo، تسلیم تاخیر هنگامی در کسب جایگاه میشویم.
شیوه ها و تکنیک های seo کلاه سپید عبارتاند از: ساخت محتوای با کیفیت، کدنویسی اصولی، تعیین عنا وین و توضیحات مطلوب، لینک و پیوند سازی داخلی اصولی، تولید بک پیوند طبیعی سوای دخالت مالک کسب و عمل به صورت بی واسطه، بازبینی کلمه ها کلیدی و …
بهینه سازی کلاه سیاه Black Hat سئو چه است؟ به مجموع طرزهایی که در seo براساس اصول بهینه سازی پیاده سازی نشدهاند و انگیزه، تغییرو تحول فرایند طبیعی seo میباشد تا سریعخیس به مرتبههای برتر گوگل دست یابند. که در اکثر موردها گوگل متوجه و با تارنما خاطی عکس العمل می نماید. و در صورتیکه نیاز باشد مشقت بارگیرتر خوی نماید کاغذ آن وب سایت خاطی را حتی پنالتی مینماید. همان از حاصل به صورت طولانی بازه زمانی و یا این که حتی مستمر در لغت ها کلیدی متبوع حذف مینماید.
انگیزه اصلی seo سیاه این میباشد که بر نتیجه ها تاثیرگذار باشند درحالی که فاکتورهای تجربه کاربری و یا این که اصول کدنویسی و لینک و پیوند سازی را رعایت نمی کنند. همانند زردرنگ نویسی در رسانهها کار می کنند و از طریقهای مبتذل برای جذب مخاطب استعمال می کنند معمولا از معیارهای روشنفکرانه و علمی تبعیت نمیکند و درپی نتیجه ها زودگذر میباشند.
لینک و پیوند سازیهای اسپم و مخرب، به کار گیری بیش تر از حد از کلمه و واژه کلیدی، محتوای تکراری و … از طریقهای مرسوم این تکنیک سیاه میباشد. Webmaster Guidelines راهنمای همگانی گوگل میباشد تا مقداری در رابطه سیاستهای خویش در نشان دادن تارنماها در نتیجه ها سخن نماید.
seo کلاه خاکستری Gray Hat بهینه سازی چه است؟ مابین بهینه سازی سپید و بهینه سازی سیاه میباشد، در اصل یک کارشناس بهینه سازی دراین بخش جایدارد و همت دارااست به طریقهای seo کلاه سپید سرعت ببخشد، البته خیر در حدی که سبب ساز آلرژی موتورهای کاوش شود. همانند یک کاتالیزور کار می کنند.
مرز فی مابین یک بهینه سازی کلاه خاکستری با سپید و سیاه بسیار نزدیک میباشد و گهگاه یک طرز ممکن میباشد حتیدر یک وقتی خاکستری به حیث رسد اما شرایط فعلی سیاه شناخته شدهاست و یا این که حتی ممکن میباشد یک کارشناس seo طرز x را انجام دهد اما به صورت خاکستری اما یک کارشناس سئوی دیگر به عبارتی طریق x را به صورت seo سیاه انجام دهد هر یکسری شاید ناخودآگاه و یا این که خودآگاه انجام یافته باشد.
seo سایت سئو تکنیکال (Technical seo) به روند بهینه سازی وبسایت برای ایندکس و خزش ریلکسخیس موتورهای کاوش گفته میشود. مثل بهینهسازی کدها، ایجاد نقشهی وبسایت و…این بخش از بهینه سازی به سئو سایت محتوا ارتباطی ندارد و به پایین ایجاد اینترنتاینترنت سایت اهمیت می دهد. به همین عامل میباشد که نام تکنیکال یا این که فنی را برای آن تعیین کردهاند.
مهم ترین موارد بهینه سازی تکنیکال (آنالیز لیست)درپی یک لیست از مورد ها سئو تکنیکال یا این که فنی را مشاهده میکنید. برای بهبود بهینه سازی اینترنتاینترنت سایت خویش بهتر میباشد تمام مورد ها زیر را رعایت نمائید.
سئو پوشه robots.txtRobots.txt یک پوشه متنی میباشد که در ریشه هاست (root) اینترنتوبسایت شما قرار می گیرد. این فولدر دربرگیرنده دستورالعملهایی میباشد که موتورهای کاوش برای ایندکس صفحه های به آن مراجعه می کنند. بوسیله این فایل میتوان به موتورهای کاوش امرکرد که چه صفحاتی را ایندکس نمایند و چه مطالبی را نادیده بگیرند.
بهتر میباشد با گشوده بینی این فایل مطمئن گردید اجازه ایندکس کردن مطالب سایت شما به رباتها خزنده داده شده است. برای انجام این کار، در مرورگر بعداز نام دامنهی خویش عبارت robots.txt را وارد نمائید. مثال adminesite.com/robots.txt
سئو ساختار وبسایتبرای مطالب خویش نوعبندیهای صحیح تولید فرمایید. به نحوی که استعمال کننده با ورود به وبسایت شما بتواند به راحتی به مطالب دست پیدا نماید. صفحه های بایگانی مطالب تولید نمائید و آنان را هم مانند بقیه کاغذ های بهینه سازی نمائید.
این کاغذ های برای اکران مطالب یک مدلبندی مشخص کاربرد دارند که موجب ارتقاء گردش به کارگیری کننده در اینترنت سایت میشوند.
به کار گیری از Bread CrumpBread crump یک منو دربرگیرنده لینک و پیوند صفحات پیشین میباشد. این منو به به کار گیری کننده کمک مینماید متوجه شود که کجای اینترنتوبسایت شما قرار گرفته میباشد!
bread-crumps در تکنیکال seoدرواقع bread crump یک نقشه اینترنت سایت برای یوزرها به اکانت میآید که گوگل به کار گیری از آن را بسیار توصیه کرده است.در شرایطی که اینترنت سایت شما یک اینترنت سایت وردپرسی میباشد و از قالبی به کار گیری میکنید که bread crump ندارد، می توانید آن را به کمک پلاگین yoast بهینه سازی تولید نمائید.
به کار گیری از structured dataهادادههای ساختار یافته به کدهایی گفته میشود که شما در قالب اینترنتوبسایت خویش بیشتر میکنید تا هر بخش از محتوای اینترنت سایت را به موتورهای کاوش معرفی نمایید. این کدها مبتنی بر قراردادهایی نوشته میگردند که موتورهای جستجوی اصلی آن را ادراک مینمایند.بیشتر کردن این کدها منجر می شود موتورهای کاوش بخشهای متفاوت وبسایت شما بهتر شعور نمایند.به کارگیری از دادههای ساختار یافته بسیار اهمیت دارد زیرا گوگل از آنها در serp به کارگیری مینماید.
دادههای ساختار یافته در سئو تکنیکال