مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

چطور نرخ کلیک و CTR خود را افزایش دهیم


زمانیکه استفاده کننده پیوند تارنما شما‌را در حاصل کاوش مشاهده می نماید، عصر کوتاهی برای تصمیم گیری در خصوص آنکه این وب سایت متناسب با نیاز وی می‌باشد صرف کرده و تصمیم می گیرد که روی آن کلیک نماید یا این که خیر. برای آنکه درین عصر کوتاه بر روی ذهن مخاطب تاثیر مثبت تولید نمایید تعدادی فضای مطلوب در دست دارید که در تصویر ذیل اکران داده شده‌است.
ارتقاء نرخ CTR با تکنیک  سئو سایت های بهینه سازی1- تیتر ورقه در حاصل کاوش
تیتر هر برگه از وبسایت شما بوسیله تگ title که در هدر برگه قراردارد گزینش می‌گردد. پیش از این نوشته‌علمی ای برای فراگیری بهینه سازی تیتر برگه منتشر کرده ایم که می تواند برای شما دیدنی باشد. البته درین بخش در خصوص seo تیتر سخن نمی‌‌کنیم بلکه قصد داریم بخت کلیک را ارتقا دهیم.

به صورت میانگین فضای جان دار برای تیتر در حاصل کاوش ۷۰ کاراکتر میباشد که به شما اذن می‌دهد از لغت ها جذابی در آن استعمال نمایید. برخی عبارات میباشند که در فضای اینترنت ترویج یافته و نشان دهنده یک مضمون‌ مشخص و معلوم به استفاده کننده می‌باشند. به صورت معمول درصد بیشتری از یوزرها با دیدن این کلمات در تیتر برگه روی آن کلیک می کنند. مثلا میتوان به کلمات پایین اشاره نمود.

امروز، همین درحال حاضر، سریع، گام به گام، راحت، بی آلایش، ارزان، مجانی، چه می‌باشد و … به کار گیری از این لغات در تیتر برگه می تواند بخت شما‌را برای ارتقا CTR به شدت ارتقا دهد.

کلمه ها دیدنی بسته به دسته کسب و فعالیت شما و انگیزه مخاطب از کاوش گوناگون میباشد. چهت نیل به دیدنی ترین لغت ها سفارش می کنیم در آغاز چه تیتر متعدد را پباده سازی کرده و در زمان های یک هفته ای از آن ها به کار گیری فرمائید. بازنگری نرخ کلیک یوزرها درین بازه زمانی ها به شما نشان می‌دهد که چه کلماتی بیشترین جذابیت را از حیث یوزرها داشته اند. به تصویر تحت اعتنا فرمائید، چه عبارتی طولانی تر از همگی اعتنا شما‌را به خویش جلب می نماید؟

گزینش تیتر مطلوب بر نرخ کلیک یا این که CTR برگه تاثیر مثبت داراست
2- seo اکران توضیحات متا در حاصل کاوش
توضیحات متا دقیقا ذیل تیتر نمایش داده می شود و فضایی بزرگتر البته با فونت کوچکتر در مشت شما قرار می‌دهد. به صورت میانگین تعداد کاراکترهایی که در بخش توضیحات نشان داده میشود 168 کاراکتر میباشد اما با اعتنا به عبارت کاوش گردیده و محتوای کاغذ ممکن میباشد گوگل متنی کوتاه خیس و یا این که حتی بلندتر را به یوزرها اکران دهد.

هنگام تایپ کردن توضیحات متا عملکرد نمایید توصیفی ظریف از محتوای کاغذ در مشت وی قرار دهید و با استعمال از جملا‌ت دیدنی اورا به مطالعه متن بدون نقص کاغذ ترغیب نمائید. بعنوان نمونه در حالتی که در تعریف مال خویش بنویسید “به همدم کادو ویژه” یا این که “یار و همدم با ویدئوی آموزشی” بخت شما برای گزینش به وسیله استفاده کننده اضافه خواهد شد. سفارش می کنم برای فهم بهتر نوشته‌ی علمی بهینه سازی توضیحات متا را مطالعه نمائید. تصویر تحت مثال ای جالب از به کار گیری ادبیات مطلوب هنگام نگارش توضیحات برگه میباشد.

توضیحات متا فضای قابل قبولی برای جلب دقت استفاده کننده و ترغیب به کلیک میباشد
3- به کارگیری از نماد گذاری استاندارد یا این که Schema
احتمالاشما هم هنگام کاوش در حاصل گوگل وبسایت هایی را مشاهده نموده اید که در کنار تیتر و توضیحات داده ها تکمیلی نیز به استفاده کننده اکران می‌دهند.

دارای شهرت ترین مثال علامت گذاری استاندارد به سیستم امتیازدهی مربوط می شود که ه چهره ستاره های زرد در حاصل کاوش نمایش داده می شود. استعمال از این ابزار به شما امداد مینماید اعتنا استفاده کننده را جلب کرده و CTR خویش را بهبود دهید. اما نماد گذاری ها تنها محدود به اکران ستاره وجود ندارد و براساس جور محتوا میتوان نوع های مختلفی از آن را به کار گرفت. مثلا تصویر پایین طریق اکران وبسایت آکادمی وبسیما در عبارت “کتاب های بهینه سازی” میباشد. به لحاظ شما این طرز اکران چقدر بر نرخ کلیک یوزرها و ترغیب آن ها برای ورود به ورقه تاثیرگذار میباشد؟

آرم گذاری استاندارد امداد می‌نماید شیوه اکران در حاصل کاوش را بهبود دهیم
استانداردها و تکنیک های مرتبط با علامت گذاری استاندارد را به طور بدون نقص و کاربردی در سوله فراگیری seo تکنیکال ارائه می‌کنیم.

یک سری نکته تکمیلی در رابطه لینک و پیوند nofollow

 سئو سایت ممکن می باشد شما قصد داشته باشید محتوایی که دارای دو آدرس است را لینک فرمائید، در‌این حالت در حالتی‌که از کد فالو به کارگیری کنید محتوای تکراری گوگل برای شما در نظر می‌گیرد به همین منظور بهتر است یکی‌از لینک‌ها را با استفاده از کد نوفالو درج کرده تا موتور جستجو فقط درپی یک پیوند برود، محتوای تکراری هم می تواند یکی از عارضه ها پنالتی شدن وب سایت در گوگل شود.



تاثیر لینک نوفالو در سئو

در سوال های بالا کم و بیش درباره اهمیت و تاثیر بک لینک و پیوند و لینک های نوفالو کلام کردیم و گفتیم برای دوری از محتوای تکراری، وبسایت‌های اسپم، سایت‌های ناشناخته، لینک و پیوند سایت‌های نظرها و تبلیغات می‌توانید مورد استفاده قرار گیرد تا خطر تاثیر منفی در بهینه سازی را کاهش دهد. موارد نقل شده در امر پرهیز از تاثیرات منفی بود، اکنون قصد داریم درباره تاثیرات مثبت  بک لینک Nofollow کمی کلام‌های جالبی داشته باشیم.

اکثری از مدیران وبسایت‌ها و فعالان این حوزه بر این اعتقاد هستند که فقط پیوند های فالو باعث ارتقاء سکو در گوگل می‌شود در حالی که این باور اشتباه می باشد و ما قصد داریم این اعتقاد نادرست را به چالش بکشیم،  درین وبسایت سوال‌های مناسبی برای به اهمیت نشان دادن پیوند نوفالو مطرح میشود که من هم از این سوال‌ها به بیان دیگر و کمی مفصل‌تر قصد دارم حرف کنم.



تنها داشتن لینک های فالو خود ممکن می باشد دلیلی بر پنالتی شدن وبسایت شود. مگر میشود از وب سایت‌های معتبر فقط لینک فالو دریافت کرد؟ مگر میشود وب سایت‌های معتبر لینک‌های فالو صرفا به شما و دیگرافراد بدهند؟ بنابراین داشتن لینک نوفالو طبیعی بودن پیوند‌ها را نشان می‌دهد. گاهی اوقات بهتر است که چند بک لینک نوفالو (nofollow) به صفحات شما جانور داشته باشد تا گوگل بپذیرد که پیوند‌های وبسایت شما طبیعی می‌باشند. هر یک سری شما طبیعی نیستید ولی حداقل طبیعی جلوه بدید.

شاید فکر کنید عملکرد شما برای تبادل لینک و پیوند و ساخت پیوند بیلدینگ به طور نوفالو nofollow بهره‌ای به‌یار نخواهد داشت و سئو سایت شما را بهبود نخواهد داد. با این وجود دوره را برای قرار دادن پیوند خود در سایتی با کد nofollow با بازدید و محبوبیت مناسب را از دست ندهید. برای مثال ممکن می باشد قرار دادن لینک تارنما شما در یک فروم (انجمن) پربیننده و مرتبط با فعالیت شما با لینک nofollow بازدید مناسبی را برای برایتان داشته باشد که بها آن کمتر از یک لینک و پیوند فالو مناسب نیست. آیا می‌توان چنین عصر‌هایی را به خیال نوفالو بودن لینک از دست داد؟

دیگر اکثر بک لینک‌ها در قسمت‌های متفاوت به طور نوفالو می باشد، سایت‌ها و انجمن‌هایی از کدهای مهیا و یا CMSهای مجانی و معروف به کار گیری می‌نمایند و یا وبسایت که به طور منحصربه‌فرد نوشته‌شده باشد کدنویسی و طراحی وب طوری می باشد که خروجی پیوند های خارجی نوفالو باشد، حتی برخی انجمن‌ها از این فراتر گذارده و فقط اعضا می توانند لینک‌های جان دار در بطن متن را مشاهده کنند. پس سود می‌گیریم که اکثر لینک‌ها به‌طور پیش‌فرض نوفالو میباشند. اکنون آیا فکر‌میکنید درحالی‌که بیش از ۷۰ درصد از لینک‌ها نوفالو میباشند، گوگل از آن ها صرف‌نظر می‌نماید؟

نوفالو شدن تدریجی لینک و پیوند‌ها از ۶ سال پیش سرعت گرفت و با بسط این گونه لینک و پیوند‌ها، لینک فالو بسیار کمتر شده است و در حال حاضر گوگل دیگر مجبور است لینک و پیوند‌های نوفالو را باز‌بینی و تاثیر دهد، چطور می خواهد درجه‌بندی کند درحالی‌که همه در عملکرد می‌باشند در تارنما‌های خود لینک فالو ندهند، چطور قادر است انبوهی از پیوند‌ها را نادیده بگیرد و تاثیری نگذارد؟

بسیاری از مدیران سایت‌ها به هیچ وجهً نمی‌دانند فرق پیوند نوفالو با لینک فالو چه چیزی است و تنهاً از CMSهایی استفاده می نمایند که به طور پیش‌فرض تمام لینک‌های خروجی را نوفالو می کند و در شرایطی که رئیس تارنما تمایل داشته باشد سایتی موءثر یا سایتی اسپم را لینک دهد به طور ناخوداگاه هر دو دارای ارزش یکسان از این سایت دریافت می‌کنند و به طور نوفالو پیوند میگردند. آیا این را گوگل نمی‌داند؟

بخش اعظمی از افراد هم به‌خوبی تفاوت لینک فالو با نوفالو را می‌دانند ولی با اعتنا به سیاست‌های خود و دلایل لازمه، تمایلی به لینک کردن هیچ سایتی به طور فالو ندارند و شاید ابداً دلشان به وبسایت‌های دیگر نمی‌سوزد و در تفکرات خود می گویند چرا باید سبب ساز افزایش اعتبار یک سایت دیگر شوم؟

همان‌طور که گفتیم بسیاری از وب سایت‌های دارای شهرت و قادر که انجمن‌های بسیاری کار کشته دارند لینک خارجی آنان به طور پیش‌فرض نوفالو می باشد همانند انجمن معروف stackoverflow یا انجمن webmasterworld که در این انجمن‌ها بسیاری از سایت‌های مفید معرفی میشوند و حتی ناظران چنین وبسایت‌های بزرگی بر روی لینک‌ها نظارت دارند تا کیفیت و مفید بودن لینک و پیوند‌ها را مورد باز بینی قرار بگیرند. درحال حاضر بعداز رد شدن یک لینک اثرگذار از این فیلترهای مو جود، گوگل به خیال و خاطر نوفالو بودن اهمیتی نمی‌دهد؟ لینکی که طبیعی و به خاطر مفید بودن در انجمن ایجادشده ارزشی نزد گوگل ندارد؟

همان‌طور که پیش از اینً هم گفتیم که در حالتی‌که تمام بک لینک های شما فالو باشد، غیرطبیعی می باشد و گوگل متوجه این گزینه خواهد شد. با توجه به توضیحات بالا مگر میشود تنها لینک فالو داشت؟ این را بدانید که بک لینک های نوفالو هستند که به تمام بک لینک های فالو شما مضمون‌ و اعتبار میبخشند و آنان‌را به طور طبیعی نشان می دهند، و نبود آن‌ها تاثیر منفی لینک و پیوند فالو را به یار و همدم خواهد داشت.

[gap]

گوگل هرروز هوشمند‌تر میشود و این هوشمندی وابسته به مشخصه فالو و نوفالو بودن پیوند نیست، گوگل با دقت به منزلت سایت لینک و پیوند دهنده و لینک و پیوند گیرنده و ارزیابی بک لینک، محتواهای جانور، خروجی لینکی که به برگه‌ای اشاره می‌نماید، لینکی که در ورقه‌ای درج میگردد و صدها مورد دیگر بر تصمیم‌گیری خود مصمم می گردد. درنتیجه گوگل غیرمنطقی فعالیت نمی‌کند و نمی‌آید صرف نوفالو بودن لینک را غیر مهم تلقی کند و صرف فالو بودن آن، مهم تلقی کند. توضیحات اضافه گوگل در‌این مقاله درباره استفاده از rel=\\\"nofollow\\\" را می توانید مطالعه فرمائید. توضیحات Matt Cutts درباره لینک و پیوند‌های نوفالو و پاسخ به پرسش‌های کاربران:



نمایشگر ویدیو



00:00

02:45









یکسری نکته تکمیلی درباره لینک nofollow

فرق لینک nofollow با متاتگ nofollow در چیست؟

غیروابسته از ساختار این دو، متاتگ nofollow فرق مهمی با لینک nofollow داراست، هنگامی ما از متاتگ ذیل در برگه‌ای استفاده می‌کنیم





به ربات موتورهای جستجو می‌گوید که هیچ یک از پیوند‌های داخلی و خارجی را دنبال نکن، انگار ما در تک تک لینک‌ها از اتریبیوت nofollow استفاده کرده‌ایم. بنابراین یک بار از متاتگ برای نوفالو کردن تمام لینک‌ها به کار گیری می گردد درحالی که اگر نخواهیم از این شیوه به کار گیری کنیم باید برای هر لینکی که قصد داریم nofollow شود از اتریبیوت nofollow به کارگیری کنیم. برای کسب اطلاعات طولانی تر درباره این متاتگ نوشته‌علمی جامع متاتگ robots مطالعه نمائید.

محتوای خود را در قالب های مختلف ارائه کنید

سئو سایت  تعداد بسیار یه خرده از نویسندگان محتوا دست به ساخت و تکثیر محتوایی میزنند که از صحت آن باخبر نیستند و یا درخصوص معیار اعتبار و کیفیت مرجع آن اطلاعی ندارد.

امیر قمصری در یک کلاسی در یادگرفتن seo مشهد خویش اظهار کرد که به جای آن که نویسندگان و ایجاد کنندگان محتوا بیش تر وقت خویش را صرف نشر محتوای بی کیفیت و غلط نمایند، می بایست به مطالعه و تحقیق درباره با دیگر رقبا و مطالبی که منتشر می‌نمایند بپردازند. شایسته ترین بخش این فعالیت این میباشد که می‌توانید لیست رقبا به یاور نقاط قوت و ضعف آنها را در چنگ اشخاص مبتدی و تازه کار در ساخت محتوا قرار دهید تا تدبیر آنها را ارتقاء دهید.

مثلا شخصی را برای تنظیم لیستی از روستا حریف و تالیف کننده برتر در مورد کسب و فعالیت خویش منصوب فرمائید. از وی بخواهید که نویسندگانی که مطالب آن‌ها اضافه گزینه اعتنا میباشد را شناسایی کرده و عوارض آن را معین نماید. این نویسندگان می‌توانند کسانی باشند که مطالبی در وبسایت های حریف منتشر می‌کنند و یا این که خویش به طور غیروابسته در شبکه های عمومی و پادکست ها دست به تکثیر مقاله میزنند. همینطور از نویسندگان خویش بخواهید که مطالب رقبای شمارا گزینه مطالعه قرار دهند و آن‌ها‌را دنبال نمایند تا متوجه شوند که برای ایجاد یک محتوای گران بها در موضوع کسب و عمل خویش دقیقا بایستی به چه نکاتی اعتنا نمایند.

در غایت، نویسندگان محتوا می بایست به قیمت ها و مشخصات اعتنا نمایند تا بتوانند با تکثیر مطالب کیفیت خوب و دارای اعتبار، شمارا در عرصه رقابت نگه دارا‌هستند و در غایت برنده نمایند. همینطور بایستی یک تولیدکننده محتوا به نکات ارزشمندی که از سوی رقبا نادیده گرفته شده‌است، دقت نماید و برای برتری بر آنان در ایجاد محتوا به عمل بگیرد.

یک کدام از مواقعی که امداد فراوانی به تالیف کننده محتوا می‌کند، دوراندیشی دادن نسبت به موارد ذیل میباشد:

چه‌طور می‌توانیم یک قضیه شبیه را از لحاظ خودمان منتشر کنیم و حتی بهتر فراگیری دهیم؟
به چه شکل می‌توانیم عمیق خیس وارد یک بینش گوناگون شویم و آن را ارائه دهیم؟
به چه شکل می‌توانیم روند را معمولی خیس یادگرفتن دهیم؟
به چه شکل می‌توانیم محتوای گران بها خیس و بهتری را نسبت به رقبا ارائه دهیم؟
ایجاد محتوا,متخصص ایجاد محتوا,متخصص ایجاد محتوای سایت

یادگرفتن سنجش و تطبیق آن با سعی

یک متخصص ساخت محتوای تارنما با هر سطحی از مهارت، می بایست یک آنالیزور باشد. در دراز مقطع، نکته ای که سبب ساز میشود تا کارایی یک تالیف کننده محتوا بهبود پیدا نماید و موثرتر به ایجاد محتوا بپردازد سنجش ترازو پیروزی خویش میباشد. برای بهبود هنر نویسندگی، نیاز میباشد که به قیمت ها و داده ها با اهمیت اعتنا فرمائید تا به انگیزه برسید.

تجزیه و نظارت ترافیک قادر است در مواقعی که داری ابهام بالا می باشند مانند محتوا و تعییرات عملی ناگهانی آن، اثرگذار باشد. این داده ها به تالیف کننده می‌گوید که آیا یوزرها مقاله را می‌خوانند یا این که خیر و چقدر با مقاله مشغول میباشند. همینطور این داده ها این قابلیت را میدهد تا مولف محتوا متوجه شود که آیا مخاطب انگیزه را صحیح تشخیص داده میباشد یا این که خیر. افزون بر آن چقدر مقاله برای مخاطب انگیزه اثر گذار بوده میباشد.

در واقع این داده ها یاری می‌نماید تا تالیف کننده نسبت به مطلبی که نوشته میباشد دوراندیشی پیدا نماید و خویش را در ساخت محتوا بهبود دهد. برای بدست آوردن این داده ها می‌توانید از ابزار بسیار قادر Google Analytics به کار گیری نمایید.

در زمینه ی ساخت محتوا گران بها تحقیق نمایید و مدام لیستی از ایده داشته باشید

ایده های ساخت محتوا انتخاب کننده این میباشند که محتوای شما در آینده به یک متن خارق العاده تبدیل خواهد شد یا این که نه. وقتی که ایده قابل قبولی را گزینش فرمایید، مخاطبین شما به معنای حقیقی وواقعی کلمه و واژه به محتوایتان اهمیت می‌دهند و با تمایل هرچه تمام، آن را به اشتراک می‌گذارند.

او‌لین قدمی که برای یافت کردن شایسته ترین نظرها می‌توانید انجام دهید، بررسی کردن سایت های رقیبتان میباشد؛ شما از عمل های آنها میتوانید برای تهیه و تنظیم لیست ساخت محتوا به کار گیری فرمائید.

اهمیت ایده های اول را شاید در اولِ فعالیت متوجه نشوید؛ البته پس از سپری شد یکسری ماه یا این که یک‌سری سال، متوجه خواهید شد که یک ایده خوب، تا چه حدی میتواند بر کیفیت فرایند ایجاد محتوا شما تاثیر بگذارد.

تحقیق درباره‌ی موضوعاتی که گزینش نموده اید

فرقی نمی نماید که ساخت محتوا شما قرار میباشد به طور تصویری، ویدئویی، صوتی یا این که متنی باشد، مهم این میباشد که در زمینه‌ی موضوعی که مدنظر دارید، همواره تحقیق و مطالعه فرمائید. حتی در صورتیکه قصد دارید که مبنی بر تجربه و داده ها فردی خویش ایجاد محتوا فرمائید، گشوده هم نیاز تا کاوش و تحقیق دارید.

در حالتی‌که معاش طومار نویسندگان پهناور را آیتم مطالعه قرار دهید، متوجه خواهید شد که همگی آن‌ها پیشین از اینکه بخواهند یک کتاب بنویسند، استارت به مطالعه کتاب های نویسندگان دیگری که در به عبارتی قضیه ها صاحب و مالک کتاب بودند، کردند.

با دقت به نکات یادگرفتن ایجاد محتوا، این موضوع درخصوص دنیای آنلاین و نوشته‌ی‌علمی های تارنما ها نیز درست گو میباشد. در سود، بایستی برای اینکه شایسته ترین مقالات را در سایت خویش داشته باشید، می بایست راجع به موضوعات خویش پژوهش ها بدون نقص و کاملی بکنید.

نگرش منحصربه‌فرد خودتان را داشته باشید

روش های ثبت سایت در search console از طریق URL :

سئو سایت هاست می‌باشد. برهان اصلی آن هم با ثبات بودن این طریق نسبت به روش های دیگر هست. بدین مضمون‌ که با تغییر تحول در سایت و یا پلاگین ها ، سرچ کنسول شما مستقل نمی‌شود.

مثلا در طرز دیگر شما میتوانید یک کد را در قسمت هدر وب سایت قرار دهید. اما در حالتی که به هر ادله تغییری در ساختار سایت ایجاد کنید و یا پلاگینی که از طریق آن کد را قرار داده اید تمیز کنید ، ممکن است دسترسی شما غیروابسته شود.

این راه‌های ثانویه معمولا برای افرادی مناسب است که دسترسی بدون نقص به هاست ندارند. به همین ادله بدون چاره می‌شوند از این روش کار کنند. این طرز ها حتی از نظر باصرفه بودن کدها هم پیشنهاد نمی‌شود. چون یک خط کد به هدر تمام صفحه ها سایت شما بیش تر می‌شود.

فراموش نکنید که شما قابلیت و امکان اتصال از طریق گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر را دارید. البته در صورتیکه که پیش از این آن ها را به وبسایت خود متصل کرده باشید.

نکته مهم : مشخص کردن یک شرایط از دامنه اصلی وبسایت
هر دامنه می‌تواند به 4 شرایط مختلف نمایش داده شود. دو شرایط آن می تواند با http و یا https باشد. که هر کدام از این دو حالت مجددا می‌توانند با www و یا بدون www باشند. برای مثال سایت آفریده می توانست به 4 موقعیت ذیل نمایش داده شود :
البته عبد و بنده فقط گونه چهارم را برای نمایش تارنما گزینش کردم. عامل آن هم این می باشد که در‌صورتی‌که اجازه می دادم در وضعیت های دیگر هم تارنما نمایش داده شود ، در فعالیت 4 نسخه کپی از سایت خودم ایجاد کرده بودم. رعایت نکردن این زمینه می تواند به سئو تارنما ضربه بزند.

چگونه می اقتدار تنها یک حالت از دامنه را نمایش اعطا کرد ؟
تا همین تعدادی وقت پیش در گوگل وب مستر تولز ابزاری به نام preferred domain وجود داشت. در آن می توانستید حالتی که مد نظرتان بود را انتخاب کنید و گوگل فقط آن حالت را ایندکس میکرد. اما این ابزار دیگر در دسترس نیست.

در حال حاضر می بایست برای از دربین بردن این خلل تمام 3 حالت دیگر وبسایت را بر روی یک شرایط که مد نظرتان میباشد ، ریدایرکت 301 کنید. این فعالیت از طریق فایل htaccess قابلیت پذیر است. از طرف دیگر فراموش نکنید که در صفحات خود از تگ canonical به کارگیری فرمائید. همین موضوع می تواند به ربات های گوگل بفهماند که کدام حالت نسخه اصلی وبسایت شما میباشد.

ولی در پیشین با وجود اینکه ابزار preferred domain دامین وجود داشت ، می بایست از 2 چاره ذکر شده در بالا به کارگیری می کردید. البته متاسفانه همین حال هم در برخی از سایت های مشهور شاهد نبود تگ کنونیکال می‌باشیم.

معین کردن زبان در سرچ کنسول به یاروهمدم محل لوکیشن سایت شما
هنگامی که برای سایت خود دامین انتخاب می‌کنید ، باید به ” TLD و یا همان دامنه های سطح بالای ” آن دقت فرمائید. TLD مخفف Top Level Domain میباشد. در عمل همان پسوند وب سایت شما است. برای مثال com. و ir. جزء دوست داستنی ترین ها در ایران میباشند. اما اخیرا به کار گیری از پسوندهای جدید مرسوم شده است. البته متاسفانه دوستانی که از پسوندهای تازه به کارگیری می‌کنند ، توجهی به فلسفه درست شدن آن TLD ندارند. خیلی از آنان متعلق به مملکت های دیگر هستند. مانند دامنه ” in. ” که برای کشور هند میباشد و ایرانیان زیادی از آن به کار گیری می نمایند. چون خرید دامنه بعضی از کشورها مانند هند ، کلمبیا و … نیازی به داشتن اقامت آن مرزوبوم ندارند.

البته مورد مهم ، تاثیر این پسوندها در seo وب سایت شما میباشد. در گوگل سرچ کنسول شما قابلیت تعیین شرایط جغرافیایی و لهجه تارنما را دارید. البته برای پسوندهایی که متعلق به کشورها می‌باشند ، این قابلیت برای شما فعال وجود ندارد. برای مثال گوگل دامنه ir. را به صورت اتومات برای کشور‌ایران تشخیص می دهد. به همین رخ دامنه co. که خیلی ار ایرانی ها از آن به کارگیری مینمایند را ، متعلق به کشور کلمبیا می داند.

آیا دامنه های کشورهای دیگر برای سئو نقص‌ تولید می‌نمایند؟
اگر جامعه هدف شما در کشور‌ایران می‌باشد و شما از پسوندهای کشورهای دیگر به کارگیری میکنید ، شما رقابت را برای خود دشوار کرده اید. این بدین معنا نیست که شما نمی توانید با دامنه کشورهای دیگر در کشور ایران مرتبه بگیرید! بلکه تفاوت بر رمز جایگاه برتر میباشد. یعنی در‌صورتی‌که همان فعالیت را بر روی دامنه ir. انجام می دادید ، جایگاه های بهتری می گرفتید!

آیا دامنه های عمومی برای بهینه سازی مناسب هستند؟
گزینش یک پسوند مناسب یکی از فاکتورهای مهم و اولیه در داشتن یک نشانی اینترنتی درست است. برای خیلی از دوستان خوب ممکن می باشد این سوال پیش بیاید که آیا دامنه های عمومی مانند com. ، info ، edu. و غیره برای سئو مناسب هستند؟! پاسخ بدون شک مثبت است. چون گوگل برای این دامنه ها در سرچ کنسول به شما امکان گزینش موقعیت جغرافیایی را میدهد. شما به راحتی می توانید از بخش International Targeting مرزوبوم هدف خود را مشخص و معلوم نمائید. این کار به وب سایت شما کمک میکند تا در مرزوبوم هدف رده های بهتری پیدا کند. البته این به این مضمون‌ نیست که در کشورهای دیگر جایگاه پیدا نمی کتد!

در شرایطی‌که در سرچ کنسول موقعیت جغرافیایی را معین نکنیم بهتر نیست ؟
در شرایطی‌که به عنوان مثال شما دامنه com. دارید و بازار هدف شما به صورت معین کشور ایران است ، بهتر است که در سرچ کنسول ایران را معلوم فرمائید. البته در حالتی‌که بازار هدف شما ایران وی یک مملکت دیگر است بهتر می باشد تشخیص آن را به عهده گوگل بگذارید. حتی در حالتی که شما مرزو بوم خاصی را مشخص و معلوم نکنید ، گوگل از روی وضعیت جستجوها ، آی پی کاربران ، حالت بک لینک ها ، گویش وب سایت ، موقعیت هاست و … تشخیص می‌دهد که این وب سایت برای چه کشوری میباشد. البته اگر جامعه هدف شما دقیقا معلوم شده است بهتر است که خودتان اعلام نمائید تا از خطاها احتمالی غربت نمائید.