مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

انواع سایت مپ


چه تعداد وبسایت مپ میشه توی یک سایت داشت؟

برای تعداد تارنما مپ محدودیت 500 تایی وجود داراست. یعنی تنها 500 تا تارنما مپ میتونید داشته باشید! سئو سایت  ولیکن به صورت معمول یک تارنما کوچک که در بین 100-150 ورقه داره، یک تارنما مپ کافیه.(گوگل که میگه ذیل 500 کاغذ یعنی سایت کوچیک و ابدا ممکنه نیاز به نقشه تارنما نداشته باشید! اما اخیرا که توان گوگل بیشتر هم گردیده به وبسایت های ذیل 1000 برگه میگه وبسایت کوچیک) ولی میشه چندین وبسایت مپ داشت و از اونا بهره مند شد البته بدین نکته اعتنا نمایید که داشتن یکسری وب سایت مپ مدیریتش یه نادر طاقت فرسا تره پس در صورتیکه تنها یک نفری دارید یک سایت رو اداره می کنید داشتن بیشتر از یک وب سایت مپ ممکنه بعداز یک سری وقت برای شما به یک معضل تعالی تبدیل بشه!(چنانچه براتون پرسش گردیده که چطور 500 تا وب سایت مپ تعریف و تمجید فرمائید،مسلما وبسایت گردن کلفتی دارید و حتما خودتون بلدید!) البته برای خالی نبودن عریضه صرفا و صرفا اشاره ای به سینتکسش می کنم که خیلی مشابه خویش تارنما مپ هستش.




تنها از چهار نصیب اساسی تشکیل‌شده


بخش نخستین که معرفی پوشه xml است که ورژن و نوع انکدینگ هستش.


بخش دوم sitemapindex است که به سایر اعلام میکنه اینجانب یک وبسایت مپ ساده نیستم و اینجانب معرفی کننده تعدادی تارنما مپ هستم.


بخش سوم sitemap است که میگه با گشوده و مسدود شدن تگ (تگ چیه؟!)وبسایت مپ یکی تارنما مپ رو معرفی میکنه.


بخش چهارم loc می باشد که نشانی وب سایت مپ رو در برداره.(که میتونه xml باشه یا این که پوشه فشرده اش با پسوند gz)


 


به هیچ عنوان اینجانب نیاز به تارنما مپ دارم ؟

از نگاه بهینه سازی، از هر کارشناسی  و دارای تخصص seo که بپرسید بهتون میگه آری! اختیاج دارید. البته خویش گوگل میگه در شکل داشتن یه قوانینی به هیچ وجه نیاز به وب سایت مپ ندارید. هم اکنون قوانینی که گوگل میگه ممکنه وب سایت مپ نیاز ندارشته باشید چیه؟


1- وب سایت شما کوچیک باشه(یعنی پایین 500 صفخه باشه)


2- از سایت های بلاگر، ویکس یا این که خدمت های فراهم به کارگیری می‌کنید(خویش این خدمات به طور پیشفرض براتون وبسایت مپ می‌سازند و نیازی وجود ندارد شما بسازین)


3-توی سایتتون خیلی بی نقص و جامع پیوند سازی داخلی اجرا داده باشید به گونه ای که خزنده گوگل همگی پیوند ها و صفحات سایت شما رو چشم باشه.


4-مدیا(ویدئو و صدا) و خبر ها خیلی یه خرده دارید و یا این که اونقدر اهمیت نداره براتون که اخبارتون توی سرچ خبر ها گوگل قرار بگیره یا این که نگیره یا این که ویدئو در سرچ ویدئو گوگل بیاد یا این که نیاد.

روش های بهینه سازی گوگل ادز


تجربه کاربری بهتر با استعمال از هوش تصنعی و مصنوعی

همان گونه که می دانید، هوش تصنعی و مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ ادغام بسیار  سئو سایت  کارآمد و جذابی را بوجود آورده‌اند. هوش تصنعی و مصنوعی تجربه مخاطب را در اینترنت هدایت کرده و به توفیق دیجیتال مارکتینگ در آینده امداد بزرگی خواهد کرد. در کل، غرض آخرین هوش تصنعی و مصنوعی و تجربه مخاطب یکسان میباشد. همان می‌اقتدار اظهار کرد؛ هر دو برای تعبیروتفسیر خلق آدم و پیش گویی اقدامات بعدی یوزرها پباده سازی گردیده‌اند. نظارت پیش گویی، در شالوده و شالوده هر دو میباشد و این نقطه اشتراک منجر ساخت و ساز زمان برای برندها و مشتریان شود. به دنبال مواقعی که سبب ساز بهتر شدن هوش تصنعی و مصنوعی در تجربه استفاده کننده می گردد را به اختصار ذکر کرده‌ایم:


الگوریتم‌های هوشمند

پروسه ساخت‌و‌ساز تجربه کاربری بهتر به الگوریتم‌های هوش تصنعی و مصنوعی  برمی‌شود. این سیستم‌های هوشمند میتوانند داده ها مرتبط با بازدیدکنندگان تارنما یا این که یوزرها اپلیکیشن را پردازش کرده، آن گاه تغییرات را در سبک اجرا ‌نمایند. الگوریتم‌های هوشمند با یادگیری و تهیه و تنظیم مداوم، تجربه استفاده کننده را بهبود میبخشند تا تجربه دیدنی و فردی‌تری را ارائه دهند.


آزمایش امکان به کار گیری مقداری

هوش تصنعی با دقت به داشتن گنجایش بسیار زیاد برای پردازش داده‌ها، برای هر نوع آزمایشی یک بودجه توانا به حساب میآید. متخصصان هوش تصنعی میتوانند از سیستم‌های بر طبق ماشین یادگیری برای پیگیری و محاسبه گروه وسیعی از معیارهای اساسی تجربه کاربری به کار گیری نمایند. معیارهایی مانند لوکیشن یوزرها، صفحه های بازدیدشده، مجموعه‌ها و تولید ها بازدید گردیده، خروج از صفحه ها، جریان مخاطب و مورد ها دیگر که‌این معیارهای کلیدی به چک‌گران امداد می‌نماید تا تصویری پر‌نور از رفتارها و علایق مخاطب پباده سازی کنند. این فرمان هنگام تست ایده‌های تازه و اجرای تست‌های کاربردی موثر خواهند بود.


اعمال تست­های بی‌طرفانه

یک کدام از دیگر از مزایای هوش تصنعی و مصنوعی برای بهتر شدن تجربه کاربری این میباشد که‌این فناوری سبب از دربین رفتن هرگونه شیوه یک طرفه برای تست A / B می گردد. درواقع بی‌طرف ماندن و داشتن طریقه منصفانه از روش تست تقسیم مدام سهل وجود ندارد. چون اکثر زمان ها زمان ها، عامل ساخته دست آدم میتواند بر نتیجه ها تأثیرگذار باشد. به همین عامل می‌اقتدار خاطرنشان کرد با اعتنا به اینکه هوش تصنعی و مصنوعی فقطً متکی به داده ها سنگین میباشد، قادر است حاصل حقیقی وواقعی را با اتخاذ یک رویه باینری منعکس نماید.


بیشتر بخوانید: آزمایش A/B چه چیزی است و چه کمکی می‌نماید؟


یادگیری عمیق

یک سیستم هوش تصنعی و مصنوعی قادر است از روش یادگیری عمیق، صدها یا این که حتی هزاران تنوع پباده سازی متعدد را تجزیه و ارزیابی کرده و آن‌گاه آیتم‌های دیگری را ساخت و ساز نماید. این مسئله را می‌اقتدار در بخش اعظمی از جنبه‌های تجربه مخاطب مانند ساخت و ساز دکمه‌هایی در سایت و یا این که گرافیک در یک اپلیکیشن اجرا کرد. هوش تصنعی قادر است با جفت شدن فناوری یادگیری عمیق و طریقه داده‌های رفتاری، تجربه مخاطب را بهبود بخشد.


فیض‌گیری


اکنون هوش تصنعی برای اکثر مشاغل قابل دسترسی میباشد و کنار هم قرار تصاحب کردن هوش تصنعی و مصنوعی و بازاریابی دیجیتال، ابزاری پر ارزش برای بازاریابان دیجیتال به حساب می آید. تاثیرات قابل مراعات هوش تصنعی و مصنوعی در مواقعی مانند: تعیین مشتریان متبوع، یاری به ارائه پیشنهاد‌های دارای ارتباط و همینطور سرویس ها‌رسانی سریع به مشتریان، غیر قابل انکار میباشد. درواقع دیجیتال مارکتینگ با به کار گیری از هوش تصنعی، بازاریابان و صاحبان کسب‌وکارها را توانا می‌سازد مارک خویش را رویش داده و انتظارات مشتریان‌شان را برآورده کنند.


آموزش ثبت سایت در گوگل


در‌صورتی‌که میخواهید سایت خویش را در گوگل تصویب نمایید، سئو سایت  تا نقطه پایان این نوشته‌ی‌علمی با ما همدم باشید. درین نوشته ی علمی طریق ها و ترفند هایی جهت ایندکس کردن یا این که تصویب تارنما در گوگل را فراگیری خوا‌هیم بخشید تا بتوانید فایده وری و همت اینترنت سایتتان را ارتقا دهید. ایندکس شدن در گوگل یکی‌از مهم ترین دلایلی میباشد که در بهینه سازی وب سایت و seo موتورهای کاوش تاثیر میگذارد.

درصورتی که یک کاغذ وب سایت در فهرست گوگل تصویب نشده باشد، 0٪ ترافیک طبیعی را اخذ می نماید!

تصویب تارنما در فهرست گوگل ، مرحله 2 در مراحل مرتبه بندی گوگل میباشد:

بازرسی یا این که خزیدن در وبسایت
فهرست بندی یا این که ایندکس شیت وبسایت
مرتبه بندی
 

محاسبه تصویب شدن صفحه های وب سایت در گوگل
قدم اولیه شعور این میباشد که نرخ فهرست بندی یا این که indexation rate سایت شما چه است؟

نرخ فهرست بندی = تعداد صفحه ها تارنما/تعداد صفحه ها وبسایت در ایندکس گوگل

ابزار گوگل سرچ کنسول دارنده قابلیتی به اسم “Index Coverage Status Report” میباشد که تعداد صفحه ها از سایت شما که در ایندکس گوگل قرار گرفته اند را نماد میدهد.

 


 

چنانچه اشتباه یا این که تعداد متعددی صفحه ها بیرون از ایندکس را مشاهده کردید عارضه ها تحت را آنالیز فرمایید:

نقشه وب سایت شما ممکن میباشد دارنده URL هایی باشد که غیر قابل ایندکس شدن باشند.
وبسایت شما ممکن میباشد تعداد متعددی صفحه ها معدود کیفیت یا این که تکراری داشته باشد که از لحاظ گوگل قابل ایندکس شدن نمیباشد.
وبسایت شما ممکن میباشد به اندازه کافی اقتدار برای بار گذاری کل صفحه ها نداشته باشد.
 

طرز تصویب کردن صفحه ها وب سایت در گوگل
میتوانید از این تکنیک ها برای بهبود معیار ایندکس شدن تارنما خویش استعمال فرمائید.

1- از Fetch As Google به کار گیری فرمایید.
گوگل سرچ کنسول دارنده یک خصوصیت میباشد که به شما اذن میدهد URL یک ورقه را برای بازیابی وارد گوگل فرمایید. بعداز ارسال، Googlebot از کاغذ شما بازدید می نماید و برگه شما‌را ایندکس می نماید.

 


 

مرحله 1- وارد گوگل سرچ کنسول گردید.

مرحله 2- به مسیر Crawl>>Fetch as Google بروید.

مرحله 3- پست الکترونیک متبوع خویش را وارد فرمائید و آن را در نوار کاوش قرار دهید.

مرحله 4- روی دکمه Fetch کلیک فرمائید.

مرحله 5- بعد از اینکه گوگل URL را پیدا کرد، روی Submit To Index کلیک نمائید. درصورتی که کاغذ قابل ایندکس شدن باشد بعداز مدتی بوسیله گوگل ایندکس میگردد.

برای کسب داده ها بیشتر می‌توانید نوشته ی علمی یادگرفتن ارزیابی وبسایت و معرفی مهمترین ابزار های ارزیابی را بخوانید.

 

2- از لینک و پیوند های داخلی به کار گیری فرمائید.
موتورهای کاوش از روش پیوند های HTML شیت به ورقه کاوش می نمایند. می‌توانید میان صفحه های تارنما که دارنده سکو بالاتری میباشند پیوند دهید تا امتیاز برگه مبدا را با صفحه های مقصد به اشتراک بگذارید. همینطور میتوانید از ابزار گزارش دهی Ahref به کارگیری فرمائید تا شایسته ترین صفحه ها از سایتتان را که میتوانید پیوند داخلی ساخت و ساز فرمایید، پیدا فرمایید. این گزارش صفحه ها دارای اعتبار در وبسایت شمارا پیدا می نماید و به راحتی می‌توانید به‌این صفحه ها لینک و پیوند داخلی ساخت‌و‌ساز فرمائید. مورد نیاز به یادآوری میباشد که لینک صفحه های بایستی با مسئله دارای ارتباط شکل گیرد. چون دیدنی وجود ندارد دو کاغذ غیر دارای ربط را به هم لینک و پیوند دهی نمایید.

 

 

3- صفحه ها کیفیت بالا تحت را از ایندکس گوگل حذف فرمائید.

 

همانگونه که محتوا مبنا یک وبسایت با با کیفیت میباشد، محتوای غلط نیز قادر است سبب هلاکت وبسایت گردد. تعداد بیشتراز حد صفحه های کیفیت بالا زیر می‌تواند تعداد دفعاتی را که گوگل از سایت شما بازدید می نماید، ایندکس کردن صفحه های شما و درجه بندی تارنما شما‌را کم کند. به همین ادله اینترنت شایت شما می بایست به صورت دایم چک و آپ دیت خواهد شد تا صفحه ها صدق در گوگل ایندکس گردد.

 

 

صفحاتی که سوای بها می باشند می بایست:

 

 به طور NOINDEX تهیه شوند تا در‌حالتی که کاغذ همچنان برای مخاطبان شما اهمیت داراست، موتورهای کاوش به آن اهمیت ندهند. (مانند صفحات پرداخت و غیره).

 

 از روش پوشه Robots.txt از ایندکس شدن در گوگل پرهیز شوند. مانند تیم ای از صفحه ها مانند آرشیوها که برای مخاطبان شما اهمیت دارااست، ولی برای موتورهای کاوش اهمیت چندانی ندارد.

 

 به طور خطای 301 ریدایرکت شوند. هنگامی کاغذ ای از تارنما برای مخاطبان و موتورهای کاوش ارزشی ندارد البته دارنده ترافیک میباشد. مانند: مقاله ها یا این که پست های کهن با لینک و پیوند.

 

 به طور خطای 404 اکران داده شوند. برای صفحاتی که آن برگه بها خویش را برای مخاطبان یا این که موتورهای کاوش را از دست داده میباشد و دارنده ترافیک یا این که لینک و پیوند نیست.

 

4- شیت را در نقشه وب سایت خویش وارد فرمائید.
نقشه وبسایت شما یک راهنما برای امداد به موتورهای کاوش میباشد که کدام صفحه ها در وب سایت شما اصلی می‌باشند. داشتن یک ورقه در نقشه تارنما شما ایندکس شدن را ضمانت نمی نماید، البته عدم دسترسی به صفحه های اصلی، ایندکس شدن را کاهش می‌دهد.

ترفند های جدید برای کسب و کار اینترنتی در سال جدید‎- خدمات برون سپاری شده


با آغاز سال 2021، ترفند های نو نیز در مسئله های متفاوت آپ دیت شدند و امروز میخواهیم  سئو سایت  یکی این ترفند ها به اسم سرویس ها برون سپاری گردیده را در مورد تجارت اینترنتی آنالیز کنیم.

اداره یک تجارت کوچک اینترنتی میتواند به شما این شم را بدهد که مرتباً کلیه عمل ها را اجرا می دهید. این مشغله در صدر می‌تواند دارای هیجان باشد. البته یک سری ماه که با به کارگیری از آدرنالین و آنالیز لیست عمل میکنید، با کسب و کاری که برای ساختن آن دشوار همت نموده اید، با یک نادرست نابود می‌کنید. یکی‌از شایسته ترین ترفند هایی که در سال 2021 برای تجارت های اینترنتی معرفی شد‌ه‌است، به کار گیری از سرویس ها برون سپاری شد‌ه‌است.

لینک سازی در سئو و تاثیر آن بر رتبه سایت در موتورهای جستجو


مسلما تا به درحال حاضر کلمه و واژه سئو سایت به گوشتان خورده میباشد و حتی شاید از آن برای خویش غولی بی شاخ و دم ساخته باشید، به همین ادله بهتر میباشد پیش از این که به شرح تاثیر لینک و پیوند سازی در بهینه سازی بپردازیم، درخصوص مضمون‌ و مفهوم بهینه سازی و گونه های آن حرف کنیم. واژه بهینه سازی مخفف عبارتSearch Engine Optimization میباشد که می‌اقتدار آن را سئو برای موتورهای کاوش ترجمه کرد. در واقع به دسته اقداماتی که به مراد سئو وب سایت و محتوای آن برای کسب درجه بهتردرنتایج موتورهای کاوش اجرا میشود seo میگویند. این اقدامات مشمول عمل‌هایی زیرا ساخت وب سایت، گزینش استراتژی‌های محتوا و ساخت و ساز محتوای کیفیت بالا میباشد. غرض از seo افزایش رده تارنما در موتورهای کاوش، ارتقا ترافیک وب سایت، برندینگ، ارتقا بازدید از وبسایت و رابطه بیشتربین مطالب صفحه ها و عبارات کلیدی میباشد.

 

ویدئو پیشنهادی : فراگیری اصول دیجیتال مارکتینگ

 

بهینه سازی را می‌قدرت به دو مجموعه مهم تقسیم بندی کرد:

۱٫سئو آف پیج

۲٫بهینه سازی داخلی

سئو آف پیج یا این که Off-page
به گروه عمل‌هایی که در خارح از وبسایت به غرض seo اعمال می شوند گفته میگردد مثل بک لینک و پیوند‌ها، کار در کانال‌های اجتماعی، مارک منشن، تبلیغات و … . سئوی خارجی سبب ارتقاء محبوبیت وبسایت، متکی بودن و نیز توان تارنما میگردد. اقداماتی زیرا بلاگ نویسی در پست‌های مهمان، تبلیغات از روش اینفلوئنسر مارکتینگ قادر است در بهبود offpage seo اثر گذار باشد.

seo داخلی یا این که On-page
بهینه سازی داخلی به هرگونه فعالیتی (در درون تارنما) که به خواسته سئو وبسایت و کسب ترافیک اورگانیک و افزایش جایگاه تارنما در نتیجه ها موتورهای کاوش (SERP) اعمال میگردد، گفته میشود. شاید این پرسش برایتان اتفاق افتاده باشد که چرا سئوی داخلی؟ اهمیت سئوی داخلی بدین عامل میباشد که بهینه سازی داخلی معرف وبسایت ما به موتورهای کاوش مانند گوگل میباشد.



قبلی زا پرداختن به تاثیر پیوند سازی در بهینه سازی بهتر میباشد درباره‌ی عنصرها مهم seo داخلی کلام کنیم. عنصرها مهم بهینه سازی داخلی دربرگیرنده مورد ها پایین میباشد:

تگ‌های تیتر Title tags
 تگ‌های تیتر را می‌اقتدار از مهمترین دست اندرکاران در سئوی داخلی در حیث گرفت چون تیتر وب سایت او‌لین چیزی میباشد که مخاطب یک تارنما با آن رو به رو می‌گردد. تگ تیتر در واقع عنوانی میباشد که در نتیجه ها کاوش به اکران در میاید.

محتوا Content
موتورهای کاوش در پی محتواهای باکیفیت میباشند. بدین ترتیب هرچه محتوا باکیفیت‌خیس و هم خوانی بر اصول seo باشد، شانس اکران آن در نتیجه ها گوگل فراتر میباشد.