مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

چطور سئو سایت را به بهترین شکل ممکن انجام دهید

زمانی که گوگل متوجه میشود که شما برای ارتقا رنک وب سایت خویش کارهایی از قبیل: محتوای منفی جاوا اسکریپت (JavaScript-Hidden Content)، انکرتکست‌های خالی و یا این که ریدایرکت‎‌های غیررسمی به کار گیری کردید،  سئو سایت  با جریمه‌های سنگین گوگل مواجه می شوید که به شدت مقام شما‌را ذیل می آورد.

8 - قرار دادن متن یا این که لغات کلیدی در شیت

درین طریق شما به موتورهای کاوش یک محتوا و به یوزرها یک محتوای دیگر را اکران می‌دهید.

9 - کامنت‌های اسپم (Spam Comments)

تا به حالا در سایتتان با کامنت‌های اسپم مواجه شدید؟ کامنت‌هایی که پیام بی‌ارزشی دارا هستند و دربردارنده یک لینک و پیوند به طور کامل بی‌رابطه با محتوای شما می باشند. این‌ها به عبارتی کامنت‌های اسپم میباشند. و ولی این یکی‌از بی‌بهره‌ترین تکنیک‌های بهینه سازی کلاه سیاه میباشد، چراکه بک لینک و پیوند آن هم نوفالو میباشد و حدودا تاثیر بسیار مقداری در seo دارااست. پس بیخود وقتتان را تلف نکنید.

 

یک نکتۀ اساسی: هر وقت در کامنت‌های وبسایت خویش با کامنت‌هایی از این قبیل مواجه شدید، قطعا آن کامنت را منزه فرمایید زیرا صرفا به غرض بک پیوند نهاده گردیده و در شرایطی که هر از چندگاهی کامنت‌ها را محاسبه نکنید، با وسعت متعددی از این کامنت‌های اسپم مواجه می شوید که یوزرها شما‌را اذیت خواهد کرد.

به مکان اینکار

قضیه‌های در حدود کار خویش را پیدا فرمایید، مقاله ها آن‌ها‌را بخوانید و کامنت بگذارید. البته کامنت دارای ارتباط و حقیقتا محتوای آن ها را مطالعه فرمایید. همچنین توجه نمائید که ابدا در اینکار افراط نکنید، به این دلیل که گوگل اسراف‌کاران را دوست ندارد. زمانی دارای ارتباط و به جا کامنت بگذارید، قابلیت و امکان اینکه بتوانید کاربرانی را به سمت وبسایت خویش جذب فرمایید هم زیاد میباشد.

با این اوصاف چه‌گونه به منزلت بالایی در گوگل دست پیدا کنیم؟
بهینه سازی کلاه سپید. با پایبندی به قانون ها و ضوابط گوگل و با نحوه‌های صحیح بهینه سازی وبسایت می توانید مقام خیر و خوبی در گوگل بدست آورید. ولی که‌این طریق‌ها یک شبه وجود ندارد و نیاز به مجال و انرژی دارااست، ولی زمانی گوگل به تارنما شما اعتماد کرد و رده نیکی بدست آوردید، دیگر به‌این راحتی‌ها مقام خویش را از دست نمی‌دهید. ( می توانید به نوشته‌ی علمی \" بهینه سازی کلاه سپید چه چیزی است ؟ \" رجوع‌کنید )

بی شک، شایسته ترین کاری که برای بدست آوردن مقام مطلوب در گوگل می توانید اجرا بدهید، ساختن محتوای آموزنده و کیفیت بالا برای یوزرها میباشد، محتوایی که شایسته ترین جواب‌ها را به نیازهای یوزرها بدهد و خطاها آن‌ها‌را حل نماید. این نیاز به یک محاسبه و تحقیق اصلی در مورد کلمه ها کلیدی (Keyword Research) دارااست. تا‌هنگامیکه شما ندانید کاربرانتان پیرو چه میباشند، نمی‌توانید محتوای آموزنده و مطلوب برای آن ها ساخت‌و‌ساز فرمائید.

علاوه بر این محتوای خوب، در لینک و پیوند بیلدینگ شما هم تاثیر بسیار مثبتی دارااست. چراکه وب سایت‌های زیاید به محتوای شما پیوند میدهند و این شایسته ترین منش پیوند‌سازی میباشد.

پیش از آغاز تایپ کردن محتوای باکیفیت می بایست به کدام یک از المان‌های وبسایت اعتنا کنیم؟
پیش از هر چیز بدین سه نکته مهم در خصوص تارنما خویش توجه نمایید.

سرعت تارنما شما مطلوب باشد.
امنیت سایتتان خوب باشد.
دکوراسیون سایتتان به شایسته ترین صورت، استفاده کننده را هدایت نماید
در سال 2018 گوگل رسما بیان کرد که آحاد وب سایت‌ها و صفحاتی که سرعت بار گذاری شدن آنان تحت میباشد را جریمه می‌نماید. (به سری در نسخۀ تلفن همراه) چراکه بیشتر یوزرها تحمل نماید بودن وبسایت را ندارند و کندی وب سایت کلافه‌شان می‌نماید و قطعا با چیزهایی که تا الان گفتم فهمیده‌اید که گوگل چقدر رضایت یوزرها برایش اهمیت داراست.

و در غایت
سیاه نباشید. به کار گیری از تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه ریسک بسیار بسیار بالایی برای تارنما شما داراست. این شیوه‌های غیررسمی بالاخره دیر یا این که زود بوسیله گوگل شناسایی میگردند و وبسیات شما سریعا به وسیله گوگل جریمه می‌گردد، رنک سایتتان به شدت زیر می آید، یااینکه گوگل شما‌را تماما از حاصل کاوش حذف می‌نماید.

نسخه PRO ابزار لینک اکسپلورر MOZ

یادگرفتن عمل با SITE CRAWL در MOZ

یک کدام از دیگر از بخش هایی که بعداز خرید ورژن مبلغی وبسایت برای تان گشوده می گردد،  سئو سایت  نصیب SITE CRAWL میباشد. این ابزار همان گونه که فراتر هم گفتم، به محاسبه طرز ایندکس شدن وبسایت شما در گوگل پرداخته و خطاهای کدنویسی و seo فنی را آیتم نظارت قرار می دهد.


این تحلیل در حدود 10 الی 15 دقیقه بازه زمانی می برد، بعداز نظارت هم یک گزارش به نشانی اینترنتی شما با اسم RogerBot ارسال می‌شود. در‌این گزارش اطلاعاتی در امر موقعیت تارنما تان قرار گرفته.


مثلا خطاهایی که ممکن میباشد به شما در زمینه‌ی وب سایت گزارش گردد، اینها می باشند:


Critical Crawler Issues: اکثر وقت ها به خطاهای سروری با ارور 500 و 400 یا این که نشانی های نادرست و… اشاره میکند که منجر کاهش اقتدار تمام بهینه سازی وبسایت تان می گردد.

Crawler Warnings: مرتبط با صفحاتی از وبسایت شماست که دارنده تگ های نوایندکس و نوفالو می‌باشند. تگ نوایندکس برای ایندکس نشدن شیت در آن قرار می‌گیرد و تگ نوفالو برای دنبال نشدن پیوند های باطن آن به وسیله گوگل.

RedirectIssues: این آیتم مرتبط با صفحاتی میباشد به دیگر صفحات ریدایرکت می گردند.

Metadata Issues: در‌این نصیب داده ها مرتبط با تگ های هر ورقه به عنوان مثال تگ متا، کنونیکال و غیره را اخذ می کنید.

Content Issues: اشتباهات مرتبط با محتوای وب سایت مثل محتوای تکراری، خطاها تگ های H و… در‌این نصیب به شما گزارش داده می گردد.

ورژن PRO ابزار لینک و پیوند اکسپلورر MOZ

اطلاعاتی که در ورژن پرو ابزار LINK EXPLORER وب سایت ماز اخذ می کنید، نسبت به ورژن بدون پول جامع تر میباشد.


اولا که در‌این ورژن همگی لینک و پیوند های داده گردیده به وبسایت را مشاهده می کنید و محدودیتی ندارید. بعداز آنهم می‌توانید نشانی ظریف لینک و پیوند هر شیت را مشاهده کنید.

می توانید داده ها دقیقی در زمینه ی پیوند های حذف گردیده به دست بیاورید،

انکرتکست های عمده بک لینک و پیوند ها را ملاحظه کنید،

به صورت ظریف پیوند فالو و نوفالو را تحلیل نمایید،

تارنما خودتان را با وبسایت دیگر رقبا مقایسه فرمائید،

و…

پرسش: آیا ابزار وب سایت MOZ شایسته ترین ابزار برای ارزیابی بهینه سازی وبسایت میباشد؟

خیر! راستش را بخواهید طی این تعدادی سال سوابق seo که دارم، با ابزارهای مختلفی برای ارزیابی بهینه سازی وب سایت ها عمل کردم. ابزارهایی مثل AHREF، MOZ، ALEXA و… . فی مابین اینها، ابزار وب سایت ALEXA شایسته ترین ابزار آنلاینی میباشد که می‌شناسم. اما در کنار الکسا، تعدادی ابزار دیگر هم برای محاسبه بهینه سازی داخلی، فرنگی و… وب سایت وجود دارااست. از جمله ابزار بهینه سازی SPYGLASS یا این که SCREAMING fROG و… که برخی از آنان‌را در مقاله‌ها آموزشی بلاگ و برخی دیگر را در عصر جامع مگاسئو به مخاطبان معرفی کردم.


حرف پایان

خب، به انتهای نوشته‌علمی به کار گیری از moz رسیدیم. درین نوشته‌ی‌علمی در آغاز یک شناخت اجمالی با وب سایت ماز داشتیم، همگی ابزارهای آن را نظارت کردیم، با طرز خرید حساب PRO MOZ آشنا شدیم و در غایت به فراگیری عمل با ابزارهای مبلغی این وبسایت پرداختیم.


گزارش GTmetrix جدید چگونه با گزارش Legacy مقایسه می شود؟

کاغذ ساختار نو GTmetrix.


یک طرح آشنا به جدول مشاهده خواهید کرد با کل ممیزی های ساختار که با اعتنا به معیار پایبندی  سئو سایت شما به آن‌ها ترتیب داده شده‌است ، و ممیزی های با شایسته ترین سعی در ابتدا روایت شده میباشد.

تأثیرات ممیزی در GTmetrix تازه میباشد - بررسی منحصر متشکل از پس انداز بالقوه ، تأثیر بر معیارها و بقیه ملاحظات.

این تأثیر اساسا نشان دهنده واحد سنجش تأثیر ممیزی خاص بر کارایی شما میباشد.

تأثیرات مبنی بر یافته های تجزیه و چک به حساب آوردن می‌شود ، آنگاه در یکی آستانه های ذیل قرار می‌گیرد:

 

تأثیرات نشان دهنده معیار تأثیر ممیزی ساختار بر معیارهای کارایی شما میباشد.


تأثیرات کلی شما از هر حسابرسی برای تشکیل نمره ساختار کاغذ شما احتساب می‌گردد.
با کلیک بر روی هر حسابرسی ، آن را بسط می‌دهد ، و درخواست هایی را که در تأثیر حسابرسی نقش داشته اند ، نشان میدهد.

 

شیت های دیگر
سایر ورقه های گزارش GTmetrix با مقداری تغییر‌و تحول دست نخورده باقی میمانند:

زبانه آبشار
نمودار آبشار GTmetrix هیچ تغییری درین ورژن مشاهده نمی نماید و یک همدم عالی برای داده های Lighthouse آماده می نماید.

ورقه ویدئو
نوار Filmst که پیش از اینً در تب Video بود به مکان تجسم سرعت در کاغذ خلاصه حذف شده‌است.
در حالی که پخش کننده کلیپ تغییری نمی بیند - اعتنا داشته باشید که افسانه پخش کننده ویدئو هنوز نقاط عطف تازه Lighthouse را اجرا نکرده میباشد (به زودی).

ورقه تاریخچه
تغییرات در Tab History مشتمل بر اضافه شدن نمودارهای نو برای معیارهای کارایی و جایگزینی نمودار PageSpeed و YSlow با نمودار Gramet / کارایی و ساختار GTmetrix میباشد.

 

گزارش GTmetrix نو به چه شکل با گزارش Legacy مقایسه میگردد؟
در بیشتر مورد ها ، اینگونه وجود ندارد.

معیارهای بر اساس فانوس دریایی که برای تهیه و تنظیم گزارش نو مستعمل اند در مقایسه با سفارش های پیشین PageSpeed و YSlow تفاوت های مهم دارا‌هستند. در حالی که هر دو گزارش دارنده یک‌سری دوران بندی می باشند ، البته نباید یک مقایسه یک به یک باشد.

با تغییر‌و تحول طرز و اندازه گیری آزمایش ، شما بایستی گزارش های نو GTmetrix مجهز به Lighthouse را تحت عنوان واحد سنجش جدیدی برای صفحه ها خویش در حیث بگیرید.

گزارش نو GTmetrix یک واحد سنجش تازه برای صاحبان وب سایت برای محاسبه کارایی اینترنت میباشد.

گزارش Legacy پیشنهاد هایی را براساس واحد سنجش پایبندی آن ها به شایسته ترین روشهای PageSpeed / YSlow ارائه بخشید ، یعنی صرفا بر ساختار یا این که واحد سنجش ساخت‌و‌ساز شیت شما برای سرعت تمرکز داشتند.

 

گزارش Legacy در سکو اولیه بر ساختار متمرکز میباشد در حالی که گزارش تازه GTmetrix بر تلاش و ساختار تمرکز دارااست.


با این اکنون ، گزارش تازه GTmetrix به کارایی و ساختار یعنی همت حقیقی شیت شما (بار گذاری ، تعامل ، ثبات بصری) برای مخاطب و همینطور ساخت و ساز ورقه شما برای کوشش متمرکز میباشد.

در مجموع ، گزارش تازه GTmetrix با دقت به تجربه کاربری کاغذ شما ، یک استاندارد تلاش اینترنت تازه برای صفحه های شما انتخاب می نماید.

 

خلاصه
این جامع ترین به روزرسانی GTmetrix میباشد و ما بسیار دشوار عملکرد کرده ایم تا محصولی را به شما ارائه دهیم که متناسب با نیازهای کارایی اینترنت شما باشد.

گزارش نو GTmetrix به طور کاملً مجدد پباده سازی شده‌است تا داده های نو Lighthouse را در خویش مکان دهد ، که احتمالاً شیوه تحلیل کارایی کاغذ شما‌را تغییر تحول میدهد.

الگوریتم گوگل چیست؟ انواع الگوریتم‌های گوگل را بشناسید


گوگل چه طور نتیاج را مقام‌بندی می‌نماید؟ این پرسش را در زمان این زمان بارها پرسیدیم  سئو سایت  و در دروس ابتدایی به عنوان مثال معرفی seo جواب دادیم. گوگل مبنی بر راهبرد‌هایی کیفیت اینترنت‌وب سایت‌های متفاوت را می‌سنجد. این راهبرد‌ها به عبارتی الگوریتم‌های گوگل می باشند که مشاجره امروز ما محسوب می گردند. در‌این درس به پرسش الگوریتم گوگل چه می باشد؟ جواب میدهیم آن‌گاه به سراغ گونه های الگوریتم‌ها می رویم. همدم ما باشید.


الگوریتم گوگل چه میباشد؟

در حالتی که به لهجه ریاضی شناخت داشته باشید می دانید که الگوریتم‌ها گروه‌ای از راهبرد‌ها می‌باشند که غرض مشخصی را دنبال می‌نمایند. در گوگل هم همین ضابطه برقرار میباشد.


گوگل برای در دست گرفتن اینترنت‌وب سایت‌ها و مقام‌بندی آن‌ها راهبرد‌های مشخصی ساخت‌و‌ساز نموده است. هرمورد از این الگوریتم ها غرض مشخصی را در اینترنت‌وب سایت دنبال می‌نمایند. از جمله الگوریتمی به اسم پاندا به‌دنبال چک کیفت بک‌لینک و پیوند‌هاست.


بک‌پیوند چه چیزی است؟


هنگامی که عبارتی را در گوگل سرچ میکنید به‌این تامل کرده‌اید که چه‌طور میلیون‌ها فیض مقام‌بندی گردیده به شما اکران داده میشوند؟


گوگل الگوریتم‌های بخش اعظمی پیچیده‌ای داراست که از آنان برای جایگاه‌بندی نتیجه ها به کار گیری می‌نماید. درباره ی این الگوریتم‌ها و ریزه کاری آن داده ها متعددی منتشر نمی‌نماید ولی مواقعی میباشند که حتماً در جایگاه‌بندی‌ها موءثر میباشند. مثل تکرار لغت ها کلیدی، تعداد بک‌پیوند، ریسپانسیو بودن و mobile-friendly بودن اینترنت‌تارنما و…


اینها مواقعی می‌باشند که بوسیله الگوریتم‌های متعدد گوگل محاسبه و محاسبه می گردند. این الگوریتم‌ها همیشه در هم اکنون آپ تو دیت میباشند و برهان اقتدار گوگل در اکران نتیجه ها ظریف وجود همین الگوریتم‌های قادر میباشد.



سر توان گوگل در حاصل جستجوها


سر توان گوگل در اکران مجاورت‌ترین سود‌ها به یوزرها همین الگوریتم‌ها می باشند. الگوریتم های گوگل به امداد راهبرد‌ها سطح کیفی وبسایت‌ها را می سنجند. جزئییات این راهبرد‌ها هیچ‌گاه افشا نشده میباشد.


گوگل به امداد همین راهبرد‌های ظریف میباشد که می تواند شایسته ترین حاصل را به کاوش‌گرها اکران دهد. الگوریتم‌های ظریف گوگل مدام مراقب می باشند که اینترنت‌وب سایت‌های بی‌کیفیت در بالا حاصل قرار نگیرند.


حقیقت این میباشد که مدام کسانی بوده‌اند که می‌خواستند با رفتارهایی الگوریتم‌های گوگل را فریب دهند و اینترنت‌تارنما بی‌کیفیت خویش را در حاصل بالا به یوزرها اکران دهند. به‌این رفتارها seo کلاه سیاه میگویند. به همین عامل گوگل شرایطی وضع و اوضاع کرده که تخطی از آن به وسیله الگوریتم‌ها قابل شناسایی میباشد.


به عنوان مثال اینترنت‌سایتی که از محتواهای اسکن استعمال می‌نماید به وسیله الگوریتم پاندا جریمه میگردد. این جریمه گوگل یا این که به اصطلاح پنالتی گوگل منجر می گردد اینترنت‌تارنما جریمه گردیده از حاصل حذف گردد در نتیجه ها بالا قرار نگیرد.


پنالتی گوگل چه می‌باشد؟




آموزش ساخت یک وبلاگ مناسب


بلاگ یک کدام از سیستم های ایجاد محتوا هست سئو سایت  که در گزینش مقام سایت و seo نقش مهمی داراست و جذاب میباشد بدانید که گوگل عشق متعددی به وب لاگ ها داراست و یک کدام از المان های اصلی و اثرگذار در رنکینگ خویش قرار داده میباشد. یک وب لاگ مشتمل بر نوشته‌علمی، عکس، بایگانی پیوند ها، کامنت بازدید کنندگان و ... می‌باشد و شاید گهگاه بدین تاءمل افتاده باشید که بهینه سازی وبسایت خویش را بالا ببرید و درجه خویش را در گوگل ارتقاء ببخشید. یک کدام از رویکرد هایی که در صدر بردن بهینه سازی تارنما تاثیر گذار میباشد ساخت وب لاگ (بلاگ) داخل وبسایت میباشد ، ساخت پست های نو وب لاگ موجب ارتقاء صفحه ها ایندکس گردیده وب سایت گردیده و یک مجال برای ترقیب کردن ترافیک به وبسایت است که به وب لاگ نویسی امداد می نماید تا از روش رسانه های اجتماعی کشف گردید،مخاطبان محتوای شمارا در شبکه های عمومی خویش به اشتراک میگذارند. توییتر، لینکدین، صورت بوک و پینترست شما‌را برای مخاطبان تازه آشکار میسازند برای بالا بردن seo بلاگ موارد ذیل را رعایت فرمایید.


 


چه‌گونه بلاگ نویسی به بهینه سازی امداد میکند

بلاگ نویسی به خودی خویش برای سایت شما دارای منفعت به دلیل آنکه شما می‌توانید به نشر مطالبی دارای ارتباط باسایت خویش مبادرت نمایید و مطالب را با دیگرافراد به اشتراک بگذاریدو در زمینه ی سرویس ها و محصول ها خویش توضیحاتی را به دیگر افراد ارائه دهید ، موتورهای کاوش برای تارنما هایی که به صورت منظم و مداوم به تکثیر مطالب نو مبادرت میکنند قیمت بالایی را قائل می گردند و امتیازات ویژه ای را برای آن‌ها در حیث می‌گیرند .


بلاگ نویسی به ارتقاء کیفیت بهینه سازی یاری میکند بدین شکل که مشتریان شما می‌توانند پاسخ قابل قبولی برای سوالاتشان بیابند.


پست های وب لاگ به طریق ای خاص از تاکتیک های متعدد کاوش در ورقه استعمال میکند تا به شما زمان بیشتری در درجه بندی موتورهای کاوش بدهد و مشتریان را به بازدید از وب سایت شما هدایت می نمایند.


بیشتر بدونید: یادگرفتن بهینه سازی 2019 - چه گونه محتوا خلاقانه و کیفیت خوب ساخت و ساز کنیم؟


seo موتور کاوش برای بازاریابان بسیار اصلی میباشد ، زمانی که صفحه ها اینترنت خویش را باصرفه می‌کنید برای مثال پست های وب لاگ شما، سایت خویش را برای عده ای که در جستجوی لغت ها کلیدی مرتبط با فرآورده یا این که سرویس ها خویش از روش موتورهای کاوش مانند گوگل می‌باشند، قابل رویت خیس می سازید. همینطور به وسیله وبسایت هایی که همیشه به نشر مطالب نسخه برداری گردیده مبادرت میکنند میتوانید بک لینک و پیوند نیکی را اخذ فرمایید.


سردرگمی یک موضوع رایج با بازاریابان محتوا دیجیتال میباشد و ما می‌خواهیم امداد کنیم . در‌این پست، درخصوص چگونگی سئو پست های بلاگ شما برای کلمه ها کلیدی متبوع شما، همپا با یک‌سری نحوه seo دیگر که می بایست در حیث داشته باشید را پوشش می‌دهیم .


 


یادگرفتن ایجاد یک وب لاگ مطلوب

1.محتوا یک بلاگ

ایجاد محتوا با تصاویر : تعیین یک تصویر ماهر و در عین اکنون غیر تکراری و بکار بردن تصاویر سبب ساز جذب کاربر  بیشتری میگردد می بایست اعتنا نمائید که تصاویر مستعمل در صفحه های اینترنت‌وب سایت می بایست مربوط به محتوا بوده و حالت خاصی را داشته باشد و به موردها نوع فولدر و وسعت پوشه و رنگبندی و اندازه تصویر اعتنا داشته باشید که در نوشته‌علمی جدا در همین مورد سخن میکنیم درخصوص نکات ضروری که در یک تصویر بایستی رعایت فرمائید.


به کار گیری از نظارت لیست و تایپ کردن موردها اصلی  : برای ایجاد یک محتوا برای بلاگ ما یحتاج میباشد  بعد از تهیه بی نقص یک نوشته یا این که تصویر یا این که فیلم پیش از انتشار آن با به کار گیری از یک آنالیز لیست و تایپ کردن موردها اساسی مطمئن گردید نقص‌ یا این که ضعفی در نوع محتوا ساخت‌و‌ساز گردیده وجود نداشته باشد.


ساخت محتوا ویدویی :محتوای ویدویی به نوعی آینده کسب و عمل شماست قبل از ایجاد محتوای ویدیویی خویش نخست غرض‌گذاری نمائید و انتظارات خویش را از آن معلوم فرمایید.