چه وقتی کنیبالیزیشن ایراد ساخت و ساز مینماید؟
فکر کنید سئو سایت روی عبارات کلیدی مشخصی در اکنون رقابت با رقبا میباشید و برای به چنگ آوردن شایسته ترین جایگاهها خیلی کارایی کردهاید. از سوی دیگر ناگهان متوجه می شوید که در اکنون افت جایگاه میباشید و منزلتهای خوب خویش را از دست دادهاید. این نقص به جهت همنوعخواری میباشد که محتوای شما با لغت ها کلیدی یکسان به وجود آوردهاند و در واقع مرتبه و اعتبار آنان تقسیم شدهاست. اما حواستان باشد این نقص تنها برای لغت ها کلیدی تماما یکسان صورت نمیدهد و در صورتیکه نسبتاً عبارات کلیدی شما شبیه باشند نیز در گیر همنوعخواری می شوید.
چهگونه کنیبالیزیشن را تشخیص دهیم؟
یک کدام از ایرادات اصلی این میباشد که اکثری از وبمسترها و کارشناسان seo گهگاه متوجه نمیشوند که اسیر همنوعخواری گردیدهاند. برای تشخیص کنیبالیزیشن طریقهای مختلفی وجود دارااست. بی آلایشترین و شایسته ترین شیوه این میباشد که در موتور جستجوی گوگل عبارت ذیل را وارد فرمایید:
Site:example.com keyword
به مکان example.com با ید نشانی وبسایت و به مکان کیورد نیز واژه کلیدی موردنظر را وارد نمائید. ضمن اینکه می توانید از ابزارهای متفاوت نیز برای تشخیص کنیبالیزیشن به کارگیری فرمایید.
5. از محتواهایی که بر روی منفعت متمرکز میباشند به کار گیری فرمایید
بیاید سئو سایت رو راست باشیم. ساخت محتوای بیشتر اینترنتوبسایتها بسیار ضعیف میباشد. همۀ ما حدوداً 100 مقاله در زمینه ی «هزار فیلمی که پیش از مرگ می بایست مشاهده کرد» یا این که «نکات مهمی که در طراحی وب سایت بایستی دانست» را خواندهایم یا این که دستکم پیوند آنهارا در جایی چشمایم.
حالا شما چه طور میتوانید در انتخاب محتوای خویش بهتر از دیگرافراد فعالیت فرمائید؟ چاره آن معمولی میباشد. کافیست از طریق انتخاب محتوای متمرکز بر روی بهره به کارگیری فرمائید.
انتخاب محتوای متمرکز بر منفعت (Benefit-Focused Content Curation) مشابه به دیگر گونه های انتخاب و ساماندهی محتواست و صرفا از یک لحاظ مختلف میباشد: تعیین محتوای متمرکز بر فایده بر روی نتایجی که مخاطبان و مشتریان میخواهند تمرکز داراست.
مطمئناً میخواهید مثالی دراین باره به شما ارائه نماییم. در پایین مثالی از نوشتهعلمی ای به اسم پیوند سازی: راهنمای قطعی را مشاهده میکنید.
19 تکنیک بهینه سازی که میتوانید برای تارنما خویش به فعالیت بگیرید
این نوشتهعلمی توانست 116 هزار بازدید کننده را از روش فروم ها، شبکه های عمومی، بلاگها و موتورهای کاوش گر به سمت خویش جذب نماید:
19 تکنیک seo که میتوانید برای وبسایت خویش به عمل بگیرید
ناگفته نماند که پباده سازی این راهنما و افزایش آن وام دار توفیق آن میباشد. ولی همگیچیز از سازماندهی و ترتیببندی خویش محتوا استارت شد. چیزی که انتخاب و ترتیببندی این راهنما را خاص مینماید این میباشد که براساس منفعت سازماندهی شدهاست و خیر مبنی بر زمینه. از جمله، تیتر فصل دوم این نوشته ی علمی «به چه شکل با به کار گیری از بازاریابی محتوا پیوندهای رتبه 1 بگیریم؟» میباشد.
19 تکنیک بهینه سازی که میتوانید برای تارنما خویش به فعالیت بگیرید
نکتۀ اساسی: تیتر آن نصیب، «فصل دوم: بازاریابی محتوا» وجود ندارد و دیگر قسمتهای این فصل نیز از همین فرمول به کارگیری مینمایند.
حالا چرا این نکته اهمیت داراست؟
وقتی که فردی فهرستی از پیوندهای انتخاب گردیده را مشاهده مینماید بلافاصلهً از خویش میپرسد «این فهرست چه سودی برای اینجانب دارااست؟» و زمانی که شما محتوای خویش را بر پایه ی نتیجه ها و منافع مقصودبندی نمایید، پاسخ این پرسش تماماً بدیهی شود.
به عبارت دیگر، جواب به پرسش «این فهرست چه سودی برای اینجانب دارااست؟» محتوای شمارا بسیار ارزشمندتر از فهرستی 100تایی مینماید.
6. پیوند تصاحب کردن از سایت های دارای اعتبار
با وجود الگوریتم های «هامینگ موفقیت» و «پنگوئن:، شل میاقتدار الگوریتم پرقدرت Hilltop را که گوگل در سال 2003 از آن به کارگیری می کرد، از خاطر پیروزی.
نگاهی به تاثیر کانالهای اجتماعی در بازاریابی B2Bحتما بخوانید: نگاهی به تاثیر کانالهای اجتماعی در بازاریابی B2B
19 تکنیک بهینه سازی که میتوانید برای تارنما خویش به عمل بگیرید
علی رغم اینکه بیشتر از دهه میباشد که از تاریخ الگوریتم «هیل تاپ» می گذرد، این الگوریتم نقش مهمی در دستاوردهای مدرن موتورهای کاوشگر اعمال کرد. Hilltop در واقع طرز سیگنالدهی برای بهینه سازی میباشد که به گوگل استحضار می دهد یک کاغذ منبع (hub) داده ها میباشد یا این که نه. خب، پرسش اینجاست که گوگل از کجا می فهمد کدام کاغذ منبع داده ها میباشد؟
جواب بی آلایش میباشد: منبع داده ها بودن هر ورقه از کیفیت و رابطه موضوعی پیوندهای دریافتی مشخص و معلوم می شوند.
در صورتی در این مورد پاره ای تصور کنید، متوجه می شوید که تماماً صحت دارد. صفحاتی که شما از آنها بکپیوند اخذ میکنید، آرم دهندۀ قضیه صفحۀ اینترنتوب سایت شما می باشند. و همینطور صفحاتی که به منابع اثر گذار و مطمئن لینک و پیوند گردیده باشند، از اینترنتوبسایتهایی که صرفا به صفحه های خودشان پیوند گردیده اند، بهتر فعالیت مینمایند.
به عبارت دیگر، صفحاتی که از منابع مطمئن و اثر گذار پیوند می گیرند خویش را تحت عنوان منبع اطلاعاتی بزرگی به گوگل معرفی مینمایند. در واقع، یک تحقیق نو نشانه بخشید که ارتباط بسیار کار کشته دربین جایگاه اینترنتوبسایت در گوگل و لینکهای خروجی آن وجود دارااست.
19 تکنیک بهینه سازی که میتوانید برای تارنما خویش به عمل بگیرید
نکتۀ اصلی: برای هر مطلبی که منتشر می کنید، دست کم از 3 منبع مطمئن لینک و پیوندهای دارای ارتباط و کیفیت عالی بگیرید. این فعالیت به گوگل میفهماند که اینترنتتارنما شما منبع اطلاعاتی برای Hilltop میباشد.
7. صفحه های اینترنتسایتتان که در کاغذ 2 یا این که 3 حاصل گوگل قرار داراهستند را تقویت نمائید
مطمئن نیستم بتوانم به صورت دیگری این قضیه را توضیح دهم: در صورتیکه کاغذای از اینترنتتارنما شما در صفحۀ 2 یا این که 3 حاصل جستجوی گوگل قراردارد. ممکن میباشد که در صفحۀ 58 نیز قرار داشته باشد. خب شما چهگونه می توانید این صفحه های را ارتقاء دهید تا به صفحۀ نخستین برسند؟ از یکی محبوبترین تکنیکهای سئوی تاریخ استعمال فرمائید: چندین لینک و پیوند داخلی بر راز راهشان قرار دهید!
19 تکنیک بهینه سازی که میتوانید برای سایت خویش به عمل بگیرید
پروسه اجرای این فعالیت 3 مرحله دارااست:
مرحله اولیه: از Google Search Console برای یافتن عبارات کلیدی مو جود در صفحۀ 2 و 3 نتیجه ها جستجوی گوگل استعمال فرمائید. برای یافتن آنها کافیست که به اکانت خویش در Google Search Console وارد گردید و مسیر تحت را طی کنید:
Search Traffic –> Search Analytics
19 تکنیک seo که میتوانید برای سایت خویش به عمل بگیرید
مطمئن گردید که گزینۀ «position» را تعیین کردهاید. بدین ترتیب شما میتوانید معدل مرتبه برای هر واژهکلیدی را مشاهده فرمائید.
19 تکنیک بهینه سازی که میتوانید برای وبسایت خویش به فعالیت بگیرید
آنگاه حاصل را مبنی بر حالت «position» تروتمیزسازی فرمایید: