مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

گوگل تگ منیجر چیست و چه کاربردی دارد؟

تا حال گردیده در منزل‌ای معاش فرمائید که زنگ در مهم منزل وخیم میباشد؟ هرکسی سئو سایت پشت درین منزل میاید چند دفعه دکمه زنگ را میزند و زمانی کسی پاسخ نمی‌دهد آغاز می‌نماید به کوبیدن در. شما که صاحبخانه می باشید هربار که کسی در میزند تا در را گشوده نکنید نمی‌دانید چه کسی پشت در میباشد و هربار ذیل رفتن از پلکان‌ها و گشودن در و مجدد برگشتن خودش به تنهایی شغل مشقت میباشد. هم اکنون فکر کنید در یک منزل فارغ از دربازکن تصویری و مالامال رفت و آمد که یک‌سری در ورودی داراست روزی ده‌ها توشه در بزنند! وب سایت سوای گوگل تگ منیجر همین قدر روان خورد کن، خسته کننده و عذاب آور میباشد.

در ازای یک دربازکن تصویری تک تک ایرادات را حل می‌نماید و چه بهتر میشود به اشخاص آیتم متکی بودن خویش کلید هم بدهید تا خودشان در را بگشایند.

تگ منیجر هیچ ربطی به درِ منزل یا این که امنیت ورود و خروج وب سایت‌ها ندارد البته به کار گیری از آن به به عبارتی اندازۀ وجود یک دربازکن تصویری توسعه یافته شمارا ریلکس می‌نماید.

البته این که تگ منیجر (Google tag manager) چه می باشد و دقیقاً چه کارهایی را می‌قدرت با آن آسوده‌خیس جاری ساختن اعطا کرد سوالی میباشد که به‌دنبال میخواهیم به جوابش برسیم.

گوگل تگ منیجر به لهجه بی آلایش ابزار واسطه‌ای میباشد برای رئیس تگ‌ها. تگ‌ تکه کدی میباشد که از آن برای گردآوری‌آوری داده ها یا این که اعمال کارهایی خاص در سایت و نرم افزار‌ها به کار گیری می گردد.

تا قبل از اینً تگ‌های موردنیاز را تک به تک به طور بی واسطه و با اپ‌نویسی ساخت می‌کردند. با گوگل تگ منیجر نیازی به اپ‌نویسی ندارید و به کارگیری از ده‌ها تگ برای هر ابزار ضرورتی ندارد.

شاید این توضیح بی آلایش هنوز برای شما غیر قابل درک باشد. این که تگ یعنی چه و تگ منیجر چه مزیت‌های دیگری داراست را پیرو توضیح دادیم.
یک ویدیو کوتاه برای شناخت با تگ منیجر تماشا فرمایید

بعد از مشاهدۀ این ویدیوی کوتاه، فهم جامعی از تگ منیجر پیدا میکنید و خیلی سریع اولی گام برای به کار گیری از این ابزار «معاش ریلکس کن» را بر میدارید!

این کلیپ نصیب مقدماتی از دورۀ 6 ساعتۀ تگ منیجر میباشد. با تلاوت توضیحات بیشتر در صفحۀ عصر فراگیری گوگل تگ منیجر متوجه می شوید که هر آنچه نیاز دارید را این زمان پوشش میدهد؛ آن هم یک عصر عملی با نمونه‌های حقیقی وواقعی.

در حالتی‌که هم صبر کلیپ دیدن ندارید پس در‌پی یاروهمدم ما باشید.

چه روش های برای سئو کردن سایت وجود داره؟

بهینه سازی کلاه سپید
seo کلاه سپید یعنی گوش کردن به مجموع سفارش های گوگل. گوگل سئو سایت همواره توی تک تک مقاله ها و خبر هایی که منتشر میکنه از اشخاص آفریننده محتوا حمایت میکنه و پیشنهادش برای شایسته ترین منفعت گیری از بهینه سازی و موتور جستجوی گوگل، ایجاد محتوای ارزشمند هستش.

معمولا seo عمل هایی که طریق مهم شون برای بهبود جایگاه وبسایت ساخت‌و‌ساز محتواست، از طریق seo کلاه سپید به کارگیری میکنند.

این طریق چندین مزایا و معایب داره:
مزایای شیوه seo کلاه سپید

قابل متکی بودن ترین طریق برای seo سایت محسوب میشه
بعداز وصال به منزلت مقصود، تارنما ثبات بیشتری توی اون مقام داره
نیاز به مخارج گزاف برای تبلیغات توی تارنما های دیگه نداره
مفاهیمی که seo فعالیت برای نحوه کلاه سپید بایستی بدونه خیلی زیاد و غامض وجود ندارد.

معایب طرز بهینه سازی کلاه سپید

نسبت به نحوه های دیگه فرصت خیلی بیشتری چهت نیل به مقصود نیاز داره
توی رقابت های خیلی سنگین تاثیر گذاری کمتری داره و به سعی خیلی بیشتری چهت نیل به غرض مدنظر نیاز میباشد.


بطور کلی 3 نحوه جامع برای seo وب سایت وجود داره که بسته به مدل بهینه سازی شغل یا این که نوع موقعیت پروژه یکی‌از اون ها برای ایفا تعیین میشن.


این شیوه مشمول:

seo کلاه سپید
seo کلاه سیاه
بهینه سازی کلاه خاکستری

اکنون این شیوه ها چه فرقی با هم دارن!؟

seo


seo کلاه سیاه

این طرز دقیقا مخالف طریق کلاه سیاه فعالیت میکنه و با به کار گیری از لینک و پیوند سازی های بسیار شدید توی دوران مجال معدود، خرید بازدید یا این که بک پیوند، تبلیغات غیر اصولی و … عملکرد داره توی کمترین فرصت ممکن تارنما رو به سود مناسب برسونه.

امروز با دقت به پیشرفت خیلی سریع و هوشمند شدن ربات های گوگل، چنانچه seo کاری بخواد با این طریق مبادرت به بهینه سازی سایت کنه، بایستی خیلی حرفه‌ای باشه زیرا بیشترین ریسک برای بهینه سازی تارنما به کار گیری از این طریق هستش و جریمش هم میتونه به ارزش تلف کردن اون وب سایت موتور های کاوش باشه!

معمولا سئوکار هایی از این طریق برای پروژه هاشون به کارگیری میکنن که میخوان با هزینه ذیل سریعا تارنما رو به یه جایگاهی برسونن و ثبات و موندگاری تارنما توی اون مرتبه خیلی براشون مطرح وجود ندارد.

seo کلاه سیاه

اصول و اساس لینک بیلدینگ

لینک و پیوند بیلدینگ یک هنر میباشد. همینطور یک کدام از قسمت های اساسی سئو سایت در توفیق بهینه سازی است. پیوند بیلدینگ مستلزم خلاقیت، عملکرد و اکثر وقت ها دارایی میباشد. در چندین سال پیشین، کمپین های پیوند بیلدینگ متعددی برگزار گردیده‌است که هیچ کدام مشابه به هم نبوده میباشد اما ممکن میباشد در قسمت هایی دارنده اشتراکاتی باشند ولی استراتژی پیوند بیلدینگ به سایت و شخصیت شما و کسب و کارتان بستگی داراست. در ذیل سه رویه اصلی و اصول بدست آوردن پیوند را به صورت خلاصه ذکر کرده ایم:
لینک و پیوند های طبیعی

پیوند هایی که دیگر تارنما ها طبیعتا به صفحه ها وبسایت شما مخصوصا محتوا یا این که به عبارتی نصیب مقاله ها میدهند.
ساخت و ساز پیوند های دستی برای بسط بیشتر

ساخت پیوند های دستی که به وسیله خویش صاحب و مالک تارنما تولید میگردد مانند تصویب در دایرکتوری ها، ارسال پیوند در نشانی اینترنتی یا این که پرداخت هزینه.
پیوند های خودساخته

پیوند هایی که بوسیله یوزرها در دیگر وبسایت ها مخصوصا انجمن و فروم ها ساخت می‌گردد. این پیوند شاید خیلی قیمت نداشته باشند ولی زمانی زیاد باشند، قادر است تاثیری متساوی دو آیتم بالا داشته باشند.
پباده سازی و استارت کمپین لینک و پیوند بیلدینگ

مانند سایر شغل های بازاریابی، اول گام در پباده سازی کمپین لینک و پیوند بیلدینگ گزینش غرض و استراتژی میباشد. متاسفانه لینک و پیوند بیلدینگ یکی‌از دشوارترین شغل ها برای اندازه گیری میباشد. اگرچه موتورهای گوگل می‌توانند تا حدی بها هر پیوند را اندازه بگیرند ولی بدست آوردن داده ها بدون نقص از فیض پیوند بیلدینگ کاری نا ممکن میباشد.

در پایین معیارهایی که برای می قدرت برای اعتبار سنجی لینک و پیوند مصرف شود، معرفی گردیده‌است:

چه اصطلاحاتی در سئو وجود دارد

الگوریتم رنک برین

الگوریتم گوگل میباشد که به یاری هوش تصنعی موجب میگردد سئو سایت تا گوگل بتواند حاصل بهتری برای جستجوهای استفاده کننده به او ارائه دهد. نتایجی که به طور کاملً دارای ربط و همخوانی با مراد استفاده کننده باشد.
\"RankBrain از هوش تصنعی برای جاسازی مقادیر متعددی از گویش نوشتاری در موجودات ریاضی - به اسم بردارها\" استعمال می‌نماید که کامپیوتر کارکشته به شعور آن میباشد. در حالتی که RankBrain کلمه و واژه یا این که عبارتی را که با آن شناخت ندارد، می‌بیند، دستگاه قادر است پیش گویی بزند که چه کلماتی یا این که عباراتی ممکن میباشد معنای مشابهی داشته باشد و فیض را مطابق با آن غربال نماید، و آن را در رسیدگی به پرس‌وجوهای کاوش نشده که پیش از اینً بکر میباشد، مؤثرتر نماید.

Google Core Update

به‌روزرسانی هسته گوگل وقتی حادثه می‌ افتد که‌این موتور جستجوی تغییرات اصلی و بزرگ‌ای را در الگوریتم موتور و سیستم‌های خویش ساخت و ساز نماید. این به‌روزرسانی‌ها با غرض بهبود تجربه کاوش برای یوزرها، ارائه مطالب مطلوب‌خیس، موءثر و قابل پشت گرمی خیس اعمال میگردد.

Freshness Algorithm الگوریتم طراوت محتوا

طراوت محتوای گوگل، یا این که \"حاصل نو‌خیس\"، به عبارتی‌طور که از اسم آن پیداست، یک تغییر و تحول الگوریتم شایان توجه در جایگاه بندی بود که بر روی آپدیت رسانی کافئین، که در ژوئن سال 2010 تمام شد، ساخته شد. ایده این الگوریتم این میباشد که گوگل میخواهد جدید‌ترین مطالب را در بالا نتیجه ها کاوش نماد دهد.

در نظر گرفتن هدف جستجو کاربر (search intent)

در یکسری سال اخیر مورد search intent به یک کدام از داغ ترین مباحث سئو سایت دنیای seo گردیده است و گوگل کل همت خویش را می نماید تا متناسب ترین محتوا را با دقت به سرچ به یوزرها نشانه دهد و در حالتی‌که یک محتوا با مقصود کاوش یوزرها مطابقت و همخوانی نداشته باشد را به آسانی در مرتبه بندی گوگول علامت ندهد. با در لحاظ دریافت کردن این فاکتور در اصول بهینه سازی 2021 ما می بایست بدانیم که چه محتوایی رو ساخت‌و‌ساز کنیم تا نیاز یوزرها را برطرف کنیم.

دسته اهدافی که یوزرها از سرچ لغت ها در گوگل می توانند داشته باشند را در 4 مجموعه آگهی، ناوبری، تراکنشی (خرید) و با غرض آموزشی یا این که تحقیقاتی اجرا می‌شود. این زمینه بسیار اساسی میباشد که محتوایی که در درحال حاضر تایپ کردن آن می‌باشید ‌هم با لغت ها و هم با مقصود از جستجوی اشخاص متناسب باشد.

اعتقادوباور نتیجه ها فرمائید که کاغذ شما دربرگیرنده اطلاعاتی میباشد که اشخاص در جستجوی آن می باشند، و یا این که در صورتی‌که اشخاص مستعد خرید یکی محصول ها شما می‌باشند، آنها را به صفحه های فروش هدایت نمایید. همان در حالتی که بدانید که مقصود یوزرها از سرچ این مجموعه از کلمه ها کلیدی خاص چه می تواند باشد مسلما شما هم برای تشکیل داد یک شیت فرود مطلوب شایسته ترین محتوا را با دقت به نیاز مخاطب خواهید تشکیل داد و برای کلماتی که دربرگیرنده خرید باشد به معرفی فرآورده می پردازید تا اینکه بخواهید یک موضع آموزشی را باطن آن قرار دهید.
لوکال بهینه سازی (local بهینه سازی)

این روز ها که کلیه همت دارا هستند در صرف مجال و فاصله های زمان بر صرفه جویی نمایند و دوست دارا‌هستند تا نیازهاشون رو در مجاورت ترین مرکزها خرید پیدا نمایند seo لوکال یا این که محلی به شدت حس میگردد. در‌صورتی‌که کسب و کاری که مشتریان به طور فیزیکی می بایست بهش ما مراجعه نمایند پس بر شما واجبه که سئ. محلی را بر روی شغل خودت جاری ساختن بدی. با دقت به آمار و ارقام به دست آمده، 46% از مجموع کاوش ها مرتبط با جستجوی محلی میباشد.

کلماتی مثل خرید موبایل در طهران، طراحی وب سایت در طهران به عنوان مثال خرید موبایل در طهران. شاید برایتان جالبه که بدونید نوع کاوش و جواب گوگل به مجموع کاوش ها و سرچ ها از یک قاعده خاصی تاسی میکینه البته زمانی پای بهینه سازی محلی در بین باشد این میباشد که از فاکتورهای مختلفی برای حاصل به دست امده استعمال میکنه.