به عبارتیطور که در مشاجره معرفی ترافیک توضیح دادیم، غرض هر نوع سئو سایت حضور در فضای اینترنت این میباشد که ترافیکی از بازدیدکنندگان غرض را به سمت وبسایت خویش هدایت کنیم. ترافیک را بسته به غرضمان قادر خواهیم بود به صورتهای متعدد طبقه بندی کنیم که یک مثالی آن را در دعوا معرفی معنی ترافیک دیدیم (تقسیم بندی بر طبق منشاء).
یک کدام از دیگر از طرزهای طبقه بندی ترافیک، اعتنا به طریق تأمین ترافیک میباشد.
اینکه آیا برای ساخت ترافیک پول دادهایم و به نوعی ترافیک را خریدهایم، یااینکه بازدیدکنندگان به طور طبیعی به وبسایت ما هدایت گردیدهاند.
بخشی از ترافیک اینترنتتارنماها به خیال محتوای توانا و معرفی لینک و پیوند مطالب اینترنتتارنماها در موتورهای کاوش میباشد.
درین نوع ترافیک، شما هیچ هزینهی مستقیمی برای تبلیغ یا این که معرفی محتوای خویش اعمال نمیدهید. بلکه موتورهای کاوش – که غرضشان هدایت یوزرها خویش به مطلوبترین محتواست – عملاً مبتنی بر مأموریت خویش بدون چاره می باشند شمارا معرفی نمایند. زیرا در صورتیکه اینگونه نکنند، رضایت مخاطبانشان کاهش می یابد.
دقت داشته باشید که جذب ترافیک همواره هزینه داراست.
حتی هنگامی موتورهای کاوش شمارا به طور مجانی در فهرست لینک و پیوندهای برتر معرفی مینمایند، شما پیش از اینً برای کیفیت محتوای خویش و رعایت اصول تکنیکی seo هزینه کردهاید.
بدین ترتیب، ترافیک ارگانیک به معنای ترافیک بیهزینه وجود ندارد.
بلکه به معنای تأمین ترافیک فارغ از پرداخت هزینه به موتورهای کاوش میباشد.
یادگرفتن بهینه سازی 2019
5 سال میباشد که کشور ایران جزو پنج کشوری قرار گرفته میباشد که بیشترین به کارگیری سئو سایت را از گوگل جاری ساختن میدهد. همین زمینه سبب گردیده که seo در سال های اخیر بسیار آیتم دقت مدیران تارنما ها در کشور ایران قرار گرفته میباشد و این سبب گردیده که بیشتراز نیمی از وبسایت های برتر کشور ایران بیشتر فروش و ورودی خویش را وامدار گوگل می باشند. seo فقط بدین مفهوم وجود ندارد که وبسایت خویش را برای موتور های کاوش seo فرمایید، بلکه seo امروزه به معنای بهبود تجربه استفاده کننده از حضور در وبسایت نیز میباشد. با این که seo صرفا مرتبط با گوگل وجود ندارد، البته امروزه اسم seo با گوگل عجین گردیدهاست انگیزه این قضیه آن میباشد که گوگل لبریز استفاده کننده ترین موتور کاوش در کشورایران میباشد.
بهینه سازی چه میباشد؟
در صورتی بخواهیم خیلی معمولی در رابطه گوگل کلام کنیم می بایست بگوییم که بهینه سازی وسیله ای میباشد که بوسیله آن شما میتوانید در نتیجه ها موتور های کاوشگر به خصوص گوگل در مرتبه های بالاتری ظواهر گردید و ترافیک سایتتان را بالا ببرید. بهینه سازی روندی زمانبر به یاور تکنیک های فراوانی میباشد که نیاز به تجربه متعددی هم دارااست.
نکته ای که بایستی اذعان کرد این میباشد که گوگل هر تعدادی وقت یکبار الگوریتم های جدیدی ارائه می نماید و به عبارتی الگوریتم ها را نیز آپ دیت می کند. پس تکنیک های بهینه سازی نیز هر یک سری وقت یکبار مبتلا تغییر و تحول و عدم وضوح های بیشتر میشوند، پس در مسئله بهینه سازی بروز بودن بسیار اصلی میباشد به این دلیلکه در غیر این شکل ممکن میباشد وب سایت از طرف گوگل با جریمه هایی روبه رو خواهد شد.
از جمله گوگل جدیدا الگوریتم جدیدی به اسم RankRain ارائه داده که در قضیه seo بسیار هوشمند شغل می نماید و به بخش اعظمی از شعار های گوگل دراین باره لباس کار پوشانده میباشد. همینطور یکیاز تکنیک های بهینه سازی که در سال های پیشین با تغییرو تحول و دگرگونی همپا گردیدهاست گفت و گو بک پیوند هاست. ساختن بک پیوند فعلا بسیار ظریف گردیده و نظارت و کارشناسی آن بسیار اساسی میباشد و هر بی دقتی در تشکیل داد بک لینک و پیوند میتواند به بهینه سازی وبسایت زخم وارد کند.
به عبارتیطور که محتوا گرانبها ساختوساز میکنید، بایستی با استعمال سئو سایت از ابزاری، سود seo خویش را مشاهده و نظارت فرمایید. دراین بخش فهرستی از شایسته ترین ابزارهای چک و ارزیابی جان دار را آوردهایم.
خوی یوزرها را با گوگل آنالیتیکس پایین حیث بگیرید
با به کارگیری از ابزار پر استفاده گوگل آنالیتیکس (google-analytics) می توانید اطلاعاتی در رابطه یوزرها، برهه زمانیفرصت سپری کرده در وبسایت شما، آمار بازدید صفحه ها، نرخ تبدیل یوزرها به مشتری و بخش اعظمی از داده ها پر کاربرد دیگر را به دست آورید. بعداز گوگل اینترنت کنسول، شایسته ترین ابزار برای چک خلق و خوی یوزرها به حساب آورده می شود.
Google PageSpeed Insights
همان گونه که فراتر در رابطه اهمیت سرعت لود صفحه های تارنما کلام کردیم؛ متوجه شدید کهاین دستور بسیار اصلی میباشد. ابزارهای مختلفی برای آنالیز سرعت وبسایت وجود دارااست که ابزار Google PageSpeed Insights یکیاز دارای شهرتترین آنان میباشد. این ابزار علاوه بر چک سرعت، نقاط ضعف شما و رویکردشغل های بهبود آنانرا نیز ذکر مینماید.
Woorank
برای استعمال از این ابزار، کافی میباشد وارد وب سایت Woorank گردید و در فیلد مربوطه نشانی وبسایت خویش را وارد نمائید. با اینکار، این ابزار تارنما شما را بهشکل بدون نقص ارزیابی و بررسی مینماید. آنگاه لیست جامعی از تجزیهوتحلیل وبسایت به شما اکران میدهد. این داده ها در سه رنگ سبز در معنای شرایط بهتر، رنگ نارنجی رنگ حالت اخطار و برای بهبود بایستی امور گفتهگردیده را جاری ساختن دهید، و شرایط قرمز رنگ بهخواسته خطر هست و بایستی کلیه شغل های مربوطه را ایفا دهید.
Unparsable Data Structure
گوگل میگوید این قابلیت و امکان تازه برای کشف کردن اشتباهات سئو سایت در خویش ساختار دادهی وب سایت شما تاسیس شده است. این مشکلات سبب میگردند تا وبسایت شما به صحت شناسایی نشود و در ایندکس با خطاهایی مواجه گردد. همان طور که میدانید ساختار داده هر وب سایت به وسیله کدهایی نوشته می گردد که ممکن میباشد در گیر غلط یا این که خلل باشند. کسب و شغل های گران قدر که سئوکارها و نرمافزار نویس داراهستند از ساختار خاص خودشان به کار گیری می نمایند. گوگل برای رفع این خطاها که مستقیما در seo وب سایت تاثیر میگذارند این قابلیت و امکان را ساخت و ساز نموده است.
به عبارت دیگر یوزرها گوگل سرچ کنسول و سئوکارها میتوانند محاسبه نمایند چه خطاهایی در ساختار داده ی آن ها منجر بروز نقص می گردد و اذن نمی دهد گوگل صفحه های آن ها را به صحت شناسایی نماید.
این مشکلات به طور تیم بندی گردیده و مشمول پیوند صفحه ها در مشت شما قرار میگیرند. این ارورها به Parsing Error مشهور میباشند.
Google Structured Data Testing Tool
این ابزار در کنسول گوگل سابق هم وجود داشت البته در گوگل سرچ کنسول تازه تماما پیشرفته میباشد و تجهیزات بیشتری را در چنگ شما قرار میدهد. با این ابزار شما میتوانید مستقیما کدها و المانهای ساختار دادهی خویش را ملاحظه کنید. گوگل مشکلات و اشتباهات را با رنگ قرمزرنگ به شما نشانه میدهد. ولی قابلیت و امکان رفع خلل آن از روش خویش کنسول گوگل نیست. این عمل را عمدتا سئوکارها و یا این که برنامه نویسان می بایست اجرا دهند. پس از اینکه این اشتباهات و ارورها برطرف شد میتوانید روی مورد ی Validate Fix کلیک نمایید و در شکل رفع شدن خلل این ایرادات را نخواهید روءیت کرد.
با این ابزار به راحتی میتوانید المانهای همت وبسایت خویش را در نتیجه ها کاوش نظارت و تحلیل نمائید. میدانید که ساختار داده مستقیما روی درجه بندی شما تاثیر نمی گذارد. ولی داشتن یک ساختار داده منظم منجر میگردد تا در طی اکران وب سایت شما در صفحه های جستجوی گوگل ظواهر بهتری داشته باشید و یوزرها بیشتری را جذب فرمایید. مخصوصا چنانچه یک تجارت آنلاین میباشید و محصولاتتان را از روش وب به فروش میرسانید یک ساختار منظم راحتتر یوزرها را جذب می نماید و میتوانید ترافیک بیشتری جذب فرمایید و مستقیما در نرخ تبدیل شما هم تاثیر میگذارد.
سوالی که به ذهن خطور می نماید این مورد میباشد که چه چیز سبب گردیده است سئو سایت گوگل پلاس این رویش شایان توجه را داشته باشد؟ گوگل در خیلی از تعاملاتی که با بازدیدکنندگان خویش برای مثال یوتیوپ و موتور جستجوی گوگل دارااست، چند پیشنهادات بیزنس را ارائه می کند. این بدان معناست که کاربرانی که با گوگل پلاس تعامل دارا هستند از روش این مجال تجارت، بصورت بالقوه شبکه های ترافیکی آن را یکسری برابر ارتقاء میدهند.
کارشناسان چهره بوک و توییتر یکسری سال میباشد که از این زمینه دوراندیشی بدون نقص دارا هستند و خویش نیز از این طریق استعمال می نمایند. گوگل پلاس با به کارگیری از یکسری تکنیک های تازه و شایسته ترین طریق ها زمان های بیزنس سادگی را در دست بازدیدکنندگان خویش قرار میدهد.
در پایین بدین نکات هوشمندانه در ارتقاء ترافیک سایت اشاره مینماییم.
1- استعمال دائمی از تیترها (HeadLines)
خیلی از یوزرها از پست های شما در گوگل پلاس با خبر میگردند و با آن تعامل دارا هستند. پست هایی که در گوگل پلاس نوشته میگردد مشابه مینی پست میباشد و در فعالیت چیزی مشابه یک بلاگ کوچک کار می کند. هر پست نیاز به یک عنوان داراست و گوگل از عنوان پست به 2 نحوه متعدد استعمال می نماید:
1. این تیترها تحت عنوان یک تگ تیتر در اولِ پست قرار میگیرند.
2. این تیترها در ورقه حاصل موتور کاوش اکران داده می گردند.
استعمال دائمی از تیترها
افزودن عنوان سبب میشود که بازدیدکنندگان در ورقه حاصل کاوش از متن شما با خبر گردیده و زیر تاثیر از آن، تا حد متعددی روی پست کلیک کنند.
پس مدام از تیترها استعمال فرمائید.
2- فرمت دادن جهت جلب دقت
شکستن بلوک های تعالی متن به بلوک های کوچتر و فرمت دادن به متن منجر ساخت و ساز رابطه بیشتر با بازدیدکننده گردیده و متن خیلی خوب در دسترس قرار میگیرد.