مقالات سئو

شرح مقالات سئو

مقالات سئو

شرح مقالات سئو

چگونه استراتژی محتوایی خود را ارزیابی کنیم؟


استراتژی محتوا یکی‌از نیازهای اول‌ای میباشد که هر دسته‌ای به آن نیاز دارااست. استراتژی محتوایی سئو سایت دقیقا به عبارتی نقشه راهی میباشد که به شما آرم میدهد بایستی در چه مسیری تکان فرمایید تا به هدف ها خویش برسید و به کسب‌وکار شما امداد می‌نماید که گام به گام محتواهای دارای ارتباط و صدق برای یوزرها تهیه و تنظیم نماید.

بی‌نظمی در هر موردی می تواند موجب سردرگمی گردد؛ محتوا هم از این قاعده استثنا ندارد و در‌صورتی‌که نقشه و نرم افزار‌ خاصی برای آن نباشد، ممکن میباشد مخاطب مبتلا سردرگمی گردیده و از هدف ها ما بدور خواهد شد. مشاجره اهمیت استراتژی و پباده سازی آن، بسیار کامل میباشد و همگی‌چیز به چیدن استراتژی ختم نمی شود. بعداز پباده سازی آن، می بایست همیشه آن را محاسبه نمائید و صحیح بودن مسیر را گزینه ارزیابی قرار دهید.

در‌این مقاله از وبلاگ تریبون، قصد داریم که چگونگی محاسبه نقشه روش را برای شما شرح دهیم و به چگونگی جاری ساختن آن بپردازیم.

استراتژی محتوایی چه می‌باشد؟

نظارت اثربخشی استراتژی محتوای شما نصیب مهمی از پرورش روءیت کرد ارگانیک و نیز ارتقاء مهارت‌های شما تحت عنوان بهینه سازی میباشد. تکنیک‌هایی مانند پیش‌بینی قادر است به شما یاری دهد تا بها یک قطعه تازه از محتوا یا این که تغییر تحول وبسایت را برآورد نمائید، البته تصویب همت حقیقی وواقعی مربوط به این تغییرات و مقایسه آن ها با پیش‌بینی‌های شما ممکن میباشد بدین مضمون‌ باشد که شما دایم در حالا نظارت شرایط می باشید که می تواند برای بهبود طرح‌های آینده گزینه به کارگیری قرار گیرد.

در SMX Convert، الکسیس ساندرز، مدیریت سئو در مرکل، تاکتیک‌های گزینه استعمال برای چک استراتژی‌های تارنما برای بهبود همیشگی را ذکر می‌نماید. با اینکه این تکنیک‌ها اکثر اوقات مرتبط با محتوا میباشند، می توانند به دیگر جنبه‌های یک وبسایت، مانند تجربه کاربری (UX)، هم رابطه داشته باشند.

مانع ها بالقوه برای آنالیز استراتژی
بررسی می تواند به شما یاری دهد بفهمید چه چیزی برای مارک و بینندگان شما خوب شغل می‌نماید، ولی فقط اگر که بتوانید درستی تجربیات خویش را ضمانت کرده و بر معضل‌های مرتبط با آنان غلبه نمایید.

باور زیاد از پیش‌بینی‌
پیش‌بینی موقعیت می تواند مستلزم سطح بالایی از همت، مهارت، راحتی و تجزیه و نظارت و فرصت باشد. همینطور بایستی یک سبک برای شغل کردن با یک راه و روش مشخص و معلوم فرمایید که ثبات را ضمانت نماید. ساندرز بیان کرد: «خوشبختانه، این کوشش ممکن میباشد به گذر زمان فرصت کاهش یابد، شما می توانید در آن خوب گردید، ولی مجال بیشتری ارتفاع می کشد و این یکی‌از بحران‌هایی میباشد که اکثری از عموم بایستی با آن روبرو شوند».

تداخل مجموعه‌ها
وبسایت‌های والا به صورت معمول اشخاص متعددی دارا هستند که عملکرد می‌نمایند چیزهای متفاوتی را در وب سایت انجام نمایند. مثلا، یک تارنما کسب و کار الکترونیک ممکن میباشد دسته‌های مختلفی داشته باشد که به بیزنس، موجودی، به‌روزرسانی بها‌گذاری و توسعه و گسترش تخصیص دارااست. این مسئله ممکن میباشد سبب خواهد شد که شما نتوانید به صحت تحلیل استراتژی را ایفا دهید.

مجال
برای دستیابی به یک اکران ظریف از این که چه‌طور تغییراتی که جاری ساختن داده‌اید، روی تارنما یا این که کسب‌وکار شما تاثیر می گذارند، اصلی میباشد که یافته‌های خویش را در حین مجال تصویب نمائید. در غایت چه وقتی یک اثر را خواهید رویت کرد؟ ساندرز دراین مورد می گوید: «یک کدام از راه حل‌ها که در کمپانی ارائه کرده‌ایم، با تصویب تغییرات در طول‌های گوناگون و گزارش دادن ۱۵ روزه، ۳۰ روزه یا این که ۶۰ روزه بعداز یک روی داد خاص، یقین نتایج فرمائید که شما به رکورد مدنظر خویش رسیدید».

اصول و ترفندهای سئو


5. seo یو آر ال ها
با اینکه اکثر زمان ها یوزرها توجهی به یو آر ال نمی‌کنند، البته یو آر ال ها همچنان سئو سایت جز مبانی seo محسوب می‌شوند. شایسته ترین راه حل بی آلایش نگه داشتن یو آر ال ها میباشد. چیزی که گوگل می‌خواهد معمولی نگه داشتن ساختار یو آر ال ها و مراقبت خوانایی آنهاست. این موضوع به صورت دقیقتر به‌این معناست که به مکان استفاد ه از اعداد در یو آر ال ها خوب میباشد که از لغت ها تعریف کننده محتوا سود کرده و آن را تا مکان ممکن کوتاه نگه دارید. به همین آسانی…!

علاوه بر این یو آر ال ها فضایی برای به کارگیری از عبارات کلیدی میباشند. اما که نباید درین شغل زیاده روی خواهد شد. به خیال داشته باشید فقط قرار دادن کلمه و واژه کلیدی اساسی در یو آر ال کافیست و مشکلی ساخت‌و‌ساز نمی نماید.

مثلا در‌صورتی‌که مقاله شما در باب شایسته ترین فیلم های تاریخ سینماست، یو آر ال شما می‌تواند به این سیرتکامل باشد:

domain.com/best-movies

یکسری لحظه طاقت نمائید! اصلا دست به تغییر و تحول یو آر ال های خویش نزنید، مگر اینکه ساختار یو آر ال درحال حاضر حاضر وب سایت تاثیر منفی شدیدی بر روی آن گذارده میباشد. به دلیل آنکه تغییر‌و تحول یو آر ال ها موجب سردرگمی گوگل و یوزرها در یافتن و تشخیص محتواها می‌گردد. به این ترتیب خوب میباشد که نکات بیان شده را برای محتواهای نو وبسایت رعایت فرمائید.

در هر اکنون در شکل تغییر‌و تحول یو آر ال به هر دلیلی فراموش نکنید که ریدایرکت 301 ای از نشانی قبل به نشانی تازه ساخت‌و‌ساز کنید.

6. بک لینک و پیوند ها


یکی‌از دیگر از قسمت های اساسی seo، بک لینک و پیوند ها می‌باشند. مراد از بک لینک و پیوند، لینکیست که یک تارنما برای اشاره به اینترنت سایتی دیگر از آن به کارگیری می نماید.

در عین اکنون که بک لینک و پیوند ها می‌توانند برهان مهمی در ارتقاء سکو وب سایت محسوب شوند، ولی آنان باید از تارنما های دارای اعتبار و مربوط به محتوای شما باشند.

از جمله در صورتی‌که سایت شما در رابطه seo باشد، بک لینک و پیوند های با صرفه برای آن از وب سایت هایی با مسئله بازاریابی آنلاین خواهد بود. همینطور کیفیت و اعبتار دامنه آن وب سایت نیز بر روی اقتدار بک لینک و پیوند تولید گردیده تاثیر گذار میباشد. موتورهای کاوش این طور تصور می نمایند که هر چه کیفیت بک پیوند ها بیشتر باشد، محتوای تارنما شما برای یوزرها اثر گذار‌خیس خواهد بود.

در اصل گوگل بک پیوند ها را مانند یک رای مثبت برای وبسایت ها تصور می نماید. هر چقدر مرتبه دامنه یک وبسایت بیشتر باشد، بها بک لینک و پیوند های آن نیز بیشتر خواهد بود، به دلیل آنکه این سیرتکامل وبسایت ها خویش را تحت عنوان منابعی دارای اعتبار در اینترنت علامت داده اند.

کسب بک لینک و پیوند های کیفیت عالی می بایست یکی‌از حق تقدم های اساسی شما در بهینه سازی محسوب شود، به دلیل آن که موجب ارتقاء شدید درجه تارنما شما شود. با به کار گیری از ابزارهای شناسایی بک پیوند می‌توانید آغاز به ایجاد کرد بک پیوند در وبسایت های دارای اعتبار فرمایید.

فاکتور مهم در رتبه بندی گوگل که نباید نادیده گرفته شود


در نصیب نخستین این نوشته‌علمی ما درباره ی ۵ فاکتور اصلی و اصلی که گوگل بر مبنای آن، وبسایت سئو سایت شمارا در  نتیجه ها اول خویش نماد می‌دهد، اشاره کردیم که شمامل پیوند های فرنگی، مبحث freshness، اعتبار موضعی، مقصود کاوش و عمق محتوا بود. در نصیب دوم این نوشته‌علمی که پیش روی شما جای‌دارد ۵ فاکتور دیگر را گزینه انتقاد و چک قرار داده و با یک گردآوری بندی بهتر، خط مش شمارا در  فهم آن تسهیل می‌کنیم. پس با ما هم پا باشید.

۶) سرعت وبسایت
سرعت وبسایت از سال ۲۰۱۰ یکی‌از فاکتورهای اساسی در درجه بندی گوگل بوده میباشد و از سال ۲۰۱۸ این فاکتور علاوه بر دسکتاپ به موبایل های گوشی نیز تعمیم داده شد.
در رقابت های تنگاتنگی که در کاغذ نخستین گوگل اجرا می‌گردد، دعوا بر رمز تعدادی میلی ثانیه زودترلود شدن اطراف وب سایت میباشد تا مخاطب بیش تر از پیش حس راحتی نماید.

سرعت بارگزاری تارنما ما بایستی چقدر باشد؟

طبق آماری که گوگل در سال ۲۰۱۸ اذعان کرد، صفحه های وب سایت در پلتفرم موبایل بایستی در معدود خیس از ۳ ثانیه، تمام تارنما را به استفاده کننده اکران دهند و TTFB که مخفف (time to first byte) می‌باشد نیز کمتر از ۱.۳ ثانیه باشد.
ضمنا اندازه تک تک یک ورقه اینترنت در ورقه تلفن همراه بایستی کمتر از ۵۰۰ کیلوبایت باشد.
اعتنا: برای چک و نظارت کردن سرعت تارنما خویش و بارگزاری آن در پلتفرم های متعدد از گوگل سرچ کنسول می توانید به کار گیری نمائید.

۷) HTTPS
HTTPS با کدگذاری اطلاعات در بین مرور گر و سرور، امنیت داده ها یوزرها و وب سایت را تامین می‌نماید.
در سال ۲۰۱۴، گوگل، HTTPS را تحت عنوان یکی دست اندرکاران تاثیر گذار بر  یک درصد کاوش ها خاطرنشان کرد و از آن مجال نسبت به آن متعد خیس فعالیت کرد و تارنما های که از HTTP به کارگیری میکردند را با هشدار تارنما غیر امن اکران بخشید.
با آحاد این اوصاف HTTPS یکی کارداران تاثیرگذار و بسیار اصلی از سال ۲۰۱۹ میباشد که بایستی مطلقا در ساختار تارنما شما رعایت گردد.
دقت: برای این فعالیت می‌توانید یک لایسنس SSL بگیرید. LetsEncrypt این شغل را به طور رتیگان برای شما جاری ساختن می دهد.

۸) سازش با موبایل یا این که (mobile friendness)
امروزه نسبتاً دو سوم جستجوها بوسیله تلفن های هوشمند ایفا می گردد برای همین در سال ۲۰۱۵ گوگل این فاکتور را تحت عنوان یکی‌از ارکان اصلی درجه بندی خودش اظهار‌کرد.
درضمن یادتان باشد برگه وب سایت شما در بالا از دید سازش با موبایل تحلیل می گردد آن‌گاه دسکتاپ نظر میشود.
برای آنالیز این فاکتور نیز می توانید از گوگل سرچ کنسول استعمال فرمائید.

۹)تجربه کاربری
این که تارنما شما چه احساس و تجربه مثبتی به استفاده کننده بدهد بسیار اساسی میباشد. به عنوان مثال به کارگیری از پاپ آپ های متفاوت و مزاحم، استفاده کننده را ممکن میباشد از تارنما شما (حتی در شرایطی‌که سرویس ها و نیاز های مشتری را برطرف نماید) زده نماید.

مطمئن باشید گوگل این قضیه را متوجه گردد

درحال حاضر این پرسش مطرح می شود که چه شغل های سبب ساز ساخت یک تجربه کاربری عالی می‌شود؟

1) خوانایی محتوا از نظر کاربر و گوگل
2) مطالب دیدنی، جامع و موثر
3) پباده سازی خلاقانه
4) عدم وجود تبلیغات مزاحم
5) طراحی وب بر پایه ی نیاز کاربر

اما بعضا از نظارت معیارهایی مثل نرخ کلیک، فرصت ماندن کاربر در تارنما و نرخ پریدن یا این که (bounce rate) نیز کلام میکنند.
اما این معیارها بخاطر عدم وضوح و متعلق بودنشان به اکثری از عامل ها دیگر، تحت عنوان فاکتورهای جانبی آیتم تحلیل قرار میگیرند.

نوجه: هیچ کس به صورت جدا نمیتواند بگوید گوگل چطوررضایت کاریر را رصد و اندازه گیری میکند و چظور آن را تاثیر میدهد.
پس کوشش نمائید وبسایت را طوری پباده سازی فرمائید که خودتان و دسته تان از استعمال از آن لذت ببرید. مطمئن باشید گوگل نیز از آن لذت می‌برد.

لینک های dofoloow و nofollow


گوگل برای لینک و پیوند هایی که از تگ های nofollow برای آنان مصرف شده میباشد، سئو سایت امتیاز PageRank در لحاظ نمی گیرد.در تیجه عالی میباشد از لینک و پیوند های dofollow برای سئو فرنگی وبسایت خویش استعمال نمایید. بنابرین عالی میباشد که در‌حالتی که قصد دارید تا به یک سایت مدظر خویش درخواست لینک و پیوند فرمائید، نظارت هایی مبتنی بر اینکه آیا لینک و پیوند های آن وبسایت به طور follow میباشند، اعمال دهید. برای ایفا این عمل توصیه می‌کنیم تا از پلاگین nofollow chrome به کار گیری فرمائید.

انکر تکست
انکر تکست در واقع کلماتی میباشند که یوزرها بر روی آنها کلیک می نمایند، تا به شیت متبوع منتقل شوند. بک لینک و پیوند هایی که همپا با انکر تکست های مطلوب باشند، میتوانند در بهبود رنک وبسایت شما تاثیر بسیار متعددی داشته باشند.

متاسفانه می بایست بگوییم که چنانچه از متدها و استراتژی های seo کلاه سپید به کارگیری میکنید، در اختیار گرفتن متعددی بر روی انکر تکست هایتان نخواهید داشت.

رابطه یا این که Relevance
Relevance در واقع به روشی گفته می گردد که خزنده های موتورهای کاوش برای نظارت اینکه محتوای یک سایت با کلماتی که یوزرها برای آن کاوش کرده اند، تا چه واحد سنجش دارای ربط میباشد. در‌حالتی که یک وبسایت به محتوا وبسایت شما لینک و پیوند بدهد، در واقع اعتبار و دارای ارتباط بودن وبسایت شما‌را ضمانت می نماید. در فیض بسیار اهمیت دارااست که محتوای هر دو برگه وبسایت ها، تماما با یکدیگر از حیث محتوا، دارای ربط باشند.

فاکتورهای تشخیص لینک و پیوند های غیر مربوط به off page سئو
سندهای NAP
اشاره به اسم تجاری
پروفایل Google My business
مرورها
سیگنال های اجتماعی
کلام آخرین

offpage seo وبسایت به مراتب دشوار خیس از سئو داخلی وب سایت میباشد؛ چراکه شما کلیه فاکتورهای مایحتاج خویش را پایین در اختیار گرفتن ندارید. البته اعتنا داشته باشید که همین قضیه باعث می‌گردد تا کسب مرتبه عالی به وسیله off-page بهینه سازی قیمت و اعتبار بسیار متعددی داشته باشد.