در نصیب نخستین این نوشتهعلمی ما درباره ی ۵ فاکتور اصلی و اصلی که گوگل بر مبنای آن، وبسایت
سئو سایت شمارا در نتیجه ها اول خویش نماد میدهد، اشاره کردیم که شمامل پیوند های فرنگی، مبحث freshness، اعتبار موضعی، مقصود کاوش و عمق محتوا بود. در نصیب دوم این نوشتهعلمی که پیش روی شما جایدارد ۵ فاکتور دیگر را گزینه انتقاد و چک قرار داده و با یک گردآوری بندی بهتر، خط مش شمارا در فهم آن تسهیل میکنیم. پس با ما هم پا باشید.
۶) سرعت وبسایت
سرعت وبسایت از سال ۲۰۱۰ یکیاز فاکتورهای اساسی در درجه بندی گوگل بوده میباشد و از سال ۲۰۱۸ این فاکتور علاوه بر دسکتاپ به موبایل های گوشی نیز تعمیم داده شد.
در رقابت های تنگاتنگی که در کاغذ نخستین گوگل اجرا میگردد، دعوا بر رمز تعدادی میلی ثانیه زودترلود شدن اطراف وب سایت میباشد تا مخاطب بیش تر از پیش حس راحتی نماید.
سرعت بارگزاری تارنما ما بایستی چقدر باشد؟
طبق آماری که گوگل در سال ۲۰۱۸ اذعان کرد، صفحه های وب سایت در پلتفرم موبایل بایستی در معدود خیس از ۳ ثانیه، تمام تارنما را به استفاده کننده اکران دهند و TTFB که مخفف (time to first byte) میباشد نیز کمتر از ۱.۳ ثانیه باشد.
ضمنا اندازه تک تک یک ورقه اینترنت در ورقه تلفن همراه بایستی کمتر از ۵۰۰ کیلوبایت باشد.
اعتنا: برای چک و نظارت کردن سرعت تارنما خویش و بارگزاری آن در پلتفرم های متعدد از گوگل سرچ کنسول می توانید به کار گیری نمائید.
۷) HTTPS
HTTPS با کدگذاری اطلاعات در بین مرور گر و سرور، امنیت داده ها یوزرها و وب سایت را تامین مینماید.
در سال ۲۰۱۴، گوگل، HTTPS را تحت عنوان یکی دست اندرکاران تاثیر گذار بر یک درصد کاوش ها خاطرنشان کرد و از آن مجال نسبت به آن متعد خیس فعالیت کرد و تارنما های که از HTTP به کارگیری میکردند را با هشدار تارنما غیر امن اکران بخشید.
با آحاد این اوصاف HTTPS یکی کارداران تاثیرگذار و بسیار اصلی از سال ۲۰۱۹ میباشد که بایستی مطلقا در ساختار تارنما شما رعایت گردد.
دقت: برای این فعالیت میتوانید یک لایسنس SSL بگیرید. LetsEncrypt این شغل را به طور رتیگان برای شما جاری ساختن می دهد.
۸) سازش با موبایل یا این که (mobile friendness)
امروزه نسبتاً دو سوم جستجوها بوسیله تلفن های هوشمند ایفا می گردد برای همین در سال ۲۰۱۵ گوگل این فاکتور را تحت عنوان یکیاز ارکان اصلی درجه بندی خودش اظهارکرد.
درضمن یادتان باشد برگه وب سایت شما در بالا از دید سازش با موبایل تحلیل می گردد آنگاه دسکتاپ نظر میشود.
برای آنالیز این فاکتور نیز می توانید از گوگل سرچ کنسول استعمال فرمائید.
۹)تجربه کاربری
این که تارنما شما چه احساس و تجربه مثبتی به استفاده کننده بدهد بسیار اساسی میباشد. به عنوان مثال به کارگیری از پاپ آپ های متفاوت و مزاحم، استفاده کننده را ممکن میباشد از تارنما شما (حتی در شرایطیکه سرویس ها و نیاز های مشتری را برطرف نماید) زده نماید.
مطمئن باشید گوگل این قضیه را متوجه گردد
درحال حاضر این پرسش مطرح می شود که چه شغل های سبب ساز ساخت یک تجربه کاربری عالی میشود؟
1) خوانایی محتوا از نظر کاربر و گوگل
2) مطالب دیدنی، جامع و موثر
3) پباده سازی خلاقانه
4) عدم وجود تبلیغات مزاحم
5) طراحی وب بر پایه ی نیاز کاربر
اما بعضا از نظارت معیارهایی مثل نرخ کلیک، فرصت ماندن کاربر در تارنما و نرخ پریدن یا این که (bounce rate) نیز کلام میکنند.
اما این معیارها بخاطر عدم وضوح و متعلق بودنشان به اکثری از عامل ها دیگر، تحت عنوان فاکتورهای جانبی آیتم تحلیل قرار میگیرند.
نوجه: هیچ کس به صورت جدا نمیتواند بگوید گوگل چطوررضایت کاریر را رصد و اندازه گیری میکند و چظور آن را تاثیر میدهد.
پس کوشش نمائید وبسایت را طوری پباده سازی فرمائید که خودتان و دسته تان از استعمال از آن لذت ببرید. مطمئن باشید گوگل نیز از آن لذت میبرد.